HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 113 394
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Kyllä mä oon aika varma että maanykkös-yv mies saa itse sanoa ketä haluaa joukkueesta laukojan paikalle.
Se on sitten eri keskustelu ketä siellä oli vaihtoehtoina, itse jaksan ihmetellä sitä ettei Raskia koskaan kokeiltu tuossa, häneltä one-timer kuitenkin lähtee lähes syötöstä kuin syötöstä, mutta ehkäpä treeneissä on kokeiltu eikä kemiaa löytynyt.

Raskin veto ei suoraan syötöstä ole kummoinen. Osaa ampua korkeasta polviasennosta ylös, mutta voimaa laukauksessa ei ole. Rannelaukaus on ok luokkaa, jos saa aikaa. Varsinaisena yv-laukojana hänellä ei ikävä kyllä tee mitään.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Mulla on hyvät vibat tulevasta sarjasta. Toki odottamattomia asioita voi tapahtua, mutta pidän jatkoon menoa aika todennäköisenä. En myöskään usko, että poffeissa Hifk vajoaa siihen tunteettomaan läpsyttelyyn, joka oli usein runkkarissa joukkueen sudenkuoppa. AV on super ja molemmat veskat pesee virkaveljet tosipaikassa (uskallan väittää). YV tulee olemaan ratkaisevassa roolissa ja sekin meillä oli runkkarissa parempaa kuin pussinokilla. Lisäksi meillä on myös heittää maailmanmestaria, olympiavoittajaa jne. tiukkaan paikkaan kentälle sekä helvetin hyvät aloittajat joka tilanteeseen. Poff-lätkää kun miettii, niin rosteri on aika täydellisesti rakennettu. Mikäli vielä Vesalainen sekä Jääskä saavat kevätauringosta kunnon stondiksen, niin mikä tahansa jengi on voitettavissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuntelin ton HIFK:n oman podcast-jakson ja oli kyllä erittäin hyvä jakso. Jotenkin tuli sellainen rauhallinen ja luottavainen olo, kun kuunteli äänessä olleita pelaajia. Osasivat hienosti sanoittaa asioita niin, että katsojakin ymmärtää vähän paremmin sitä mielenmaisemaa. Jos pelaajien jutuista, joukkueen potentiaalista ja fiiliksistä sekä viimeisestä keskinäisestä Pelsu-pelistä voisi vetää jotain johtopäätöksiä, HIFK veisi tämän sarjan puhtaasti 4-0. Ja tämä pätkääkään vastustajaa aliarvioimatta tai ylimielisenä rotsit auki paukutellen.

Kokemus on kuitenkin osoittanut, että HIFK:hon luottamiseen pitää suhtautua suurella varauksella. En väitä, etteikö voisi ikinä luottaa, mutta en mä nyt kyllä omaa elämääni HIFK:n käsiin laskisi :D. Siksi nautinkin nyt tästä yhdestä päivästä, jonka voi vielä täysin stressittä viettää. Huomenna kaikki on toisin, koska huomenna mennään taas!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kokemus on kuitenkin osoittanut, että HIFK:hon luottamiseen pitää suhtautua suurella varauksella. En väitä, etteikö voisi ikinä luottaa, mutta en mä nyt kyllä omaa elämääni HIFK:n käsiin laskisi :D. Siksi nautinkin nyt tästä yhdestä päivästä, jonka voi vielä täysin stressittä viettää. Huomenna kaikki on toisin, koska huomenna mennään taas!

Joo, kyllähän tässä vuosikymmenten aikana on tullut lunta tupaan enemmän kuin lääkäri määrää, mutta taas kerran on erittäin luottavainen fiilis joukkueesta ja jatkopeleistä. Jos ihan rehellisiä ollaan niin vielä(kään) ei jännitä tippaakaan, tosin rapiat vuorokausi vielä aikaa ja uskoisin, että huomenna hermo on pinkeänä heti aamusta. Ajankuluksi tullut seurattua tiiviisti säälejä, mestistä, änäriä ja kyllähän se niin vain on, että tämä on parasta aikaa niin pelaajille kuin meille kannattajillekin.

Nyt vain lyötävä parasta pöytään heti ensimmäisestä vaihdosta alkaen. Joukkueessa niin paljon taitoa ja kokemusta että tuskin heille tätä tarvitsee erikseen kertoa.
 

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hain tossa vähän tunnetta huomista varten ja kattelin Pelicans puolivälierä 2019 + viime kauden Lukko puolivälierä koosteet. Varmasti on tiedossa tunteiden vuoristorataa kumpaankin suuntaan huomisesta alkaen.
Luotto omiin että hoidetaan sarja, vaikka huomenna tulisikin lunta tupaan 6-0! ALKAIS JO!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokemus on kuitenkin osoittanut, että HIFK:hon luottamiseen pitää suhtautua suurella varauksella. En väitä, etteikö voisi ikinä luottaa, mutta en mä nyt kyllä omaa elämääni HIFK:n käsiin laskisi :D. Siksi nautinkin nyt tästä yhdestä päivästä, jonka voi vielä täysin stressittä viettää. Huomenna kaikki on toisin, koska huomenna mennään taas!

Tässä on palanen IFK-kannattamisen hetkeä. Toiveikkuus ennen alkavia pudotuspelejä: Altavastaajana lähdetään sarjoihin ja ollaan " vastustaja jota kukaan ei halua kohdata".

Viimeistään semeissä tulee pettymyksen vaihe. Huomataan, että kaikki ne asiat joiden kanssa meillä oli epävarmuutta runkosarjassa, lyövät näpeille: maalivahtipeli, YV, maalinteko yleisesti. YV-prosenttikaan ei ollut ihan 90.

Sitten tulee se pitkä odotuksen jakso ja iloisuuden jakso: Puolivälierien aikana kiirii huhuja pudotuspelien MVP:n siirrosta meille tai vähintään joku ex-pistepörssin voittaja on signattu. Kesällä toki huomataan, että tiettyjä puutteita rosterissa on, mutta ne varmaan paikataan ennen kauden alkua tai viimeistään siirtorajalla. Eihän juhannuksena ole pelejäkään. Maalivahdit ovat kesän aikana ottaneet steppejä eteenpäin ja joukkueessa on nuoria lupauksia, joiden pitäisi täyttää ne puuttuvat kärkislotit.

Viimeistään nyt Peltonen on päivittänyt pelikirjansa aktiivisempaan suuntaan ja heti alkukaudesta pelataan samalla tunteella, kuin puolivälierissä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Varmaan täytyy ajatella niin, että Liigassa ei koskaan ole täydellistä joukkuetta. Ehkä HIFK vuosimallia 1997-1998 on poikkeus sääntöön. Tarkoitan tällä sitä, että kaikkiin rooleihin ei voi ostaa valmiita pelaajia, jolloin joku osa-alue voi jäädä vähän vajaaksi. Jopa mestarijoukkueelle jää parannettavaa.

Jos HIFK:n joukkuetta katselee puhtaasti nimien kautta, kokonaisuus on miltei täydellinen. On voittajaa, johtajuutta ja kokemusta vaikka muille jakaa. Jos katsotaan sitten ominaisuuksien kautta, on ehkä vähän hiljaisempaa.

Näitä kysymyksiä minä olen pohtinut viime aikoina:

Jalkavuus: Onko joukkueessa tarpeeksi jalkavuutta? Onko joukkueessa liikaa pelaajia, jotka luistelevat molemmat kädet mailassa kiinni selkä vähän liian suorana?

Puolustuksen kiekollisuus: Onko puolustuksessa tarpeeksi kiekollista taitoa? Päästäänkö paineen alta pois jalalla tai edes syöttelemällä?

Roolitus: Montako yv-maalia Nättinen on tehnyt kauden aikana? Entä Vesalainen? Kenen edes oli tarkoitus pyörittää alun perin kakkosylivoimaa? Miksi Pakarinen pelaa keskellä? Miksi Koivistoinen on pelannut laidalla? Saadaanko pelaajista maksimi irti?

Pelitapa: Kulmassa möyriminen on väsyttävää verrattuna luisteluun päästä päähän. Kamppailu on kaikista eniten energiaa vievää. Onko HIFK hakenut koko kauden askelmerkkejä kevääseen vai koko kauden itseään? Koska peli on aina suhteessa vastustajiin, nyt totuus paljastuu.

P.S. Oma veikkaukseni on, että HIFK-Pelicans-sarjan voittaja tulee voittamaan mestaruuden. Tällaiset sarjat tekevät mestareita. Voima tulee tällaisen sarjan voittajan luo.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Varmaan täytyy ajatella niin, että Liigassa ei koskaan ole täydellistä joukkuetta. Ehkä HIFK vuosimallia 1997-1998 on poikkeus sääntöön. Tarkoitan tällä sitä, että kaikkiin rooleihin ei voi ostaa valmiita pelaajia, jolloin joku osa-alue voi jäädä vähän vajaaksi. Jopa mestarijoukkueelle jää parannettavaa.

Jos HIFK:n joukkuetta katselee puhtaasti nimien kautta, kokonaisuus on miltei täydellinen. On voittajaa, johtajuutta ja kokemusta vaikka muille jakaa. Jos katsotaan sitten ominaisuuksien kautta, on ehkä vähän hiljaisempaa.

Näitä kysymyksiä minä olen pohtinut viime aikoina:

Jalkavuus: Onko joukkueessa tarpeeksi jalkavuutta? Onko joukkueessa liikaa pelaajia, jotka luistelevat molemmat kädet mailassa kiinni selkä vähän liian suorana?

Puolustuksen kiekollisuus: Onko puolustuksessa tarpeeksi kiekollista taitoa? Päästäänkö paineen alta pois jalalla tai edes syöttelemällä?

Roolitus: Montako yv-maalia Nättinen on tehnyt kauden aikana? Entä Vesalainen? Kenen edes oli tarkoitus pyörittää alun perin kakkosylivoimaa? Miksi Pakarinen pelaa keskellä? Miksi Koivistoinen on pelannut laidalla? Saadaanko pelaajista maksimi irti?

Pelitapa: Kulmassa möyriminen on väsyttävää verrattuna luisteluun päästä päähän. Kamppailu on kaikista eniten energiaa vievää. Onko HIFK hakenut koko kauden askelmerkkejä kevääseen vai koko kauden itseään? Koska peli on aina suhteessa vastustajiin, nyt totuus paljastuu.

P.S. Oma veikkaukseni on, että HIFK-Pelicans-sarjan voittaja tulee voittamaan mestaruuden. Tällaiset sarjat tekevät mestareita. Voima tulee tällaisen sarjan voittajan luo.
Tohon jalkavuus juttuun kiinni.

Hyökkääjät
Nopeat:
Marley, Jääskä, kovistoinen, Rask ja Pihltsröm

Hyvät/normi:
Nättinen, Vesalainen, Pakarinen, Kaskimäki

Hitaat:
Lehterä, Väänänen ja Komarov

Pakit
Nopeat:

Sund ja Bourque

Ok/normit:

Lindbohm, Kotkansalo, Seppälä

Hitaat:
Motin ja Martin

Oon itekkin ollut huolissaan jalkavuudesta mut kyllä se on ihan ok tasolla, ei mikään suuri vahvuus mut ei heikkouskaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tohon jalkavuus juttuun kiinni.

Hyökkääjät
Nopeat:
Marley, Jääskä, kovistoinen, Rask ja Pihltsröm

Hyvät/normi:
Nättinen, Vesalainen, Pakarinen, Kaskimäki

Hitaat:
Lehterä, Väänänen ja Komarov

Pakit
Nopeat:

Sund ja Bourque

Ok/normit:

Lindbohm, Kotkansalo, Seppälä

Hitaat:
Motin ja Martin

Oon itekkin ollut huolissaan jalkavuudesta mut kyllä se on ihan ok tasolla, ei mikään suuri vahvuus mut ei heikkouskaan.
Kaskimäen voi kyllä huoletta laittaa osastoon ”Nopeat” ja siirtää Marleauun osastoon ”Hyvä/normi”.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jalkavuus .... nopeus luistelussa, tekniikka luistelussa... alkais jo pelit, että ei tarvitsisi fanien arvuutella pelaajien kykyjä ilman mitään kompensaatiota...
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Tilastoista löytyy fakta, jonka mukaan Väänänen joukkueen toiseksi nopein suoraluistelija.
Joo arvasin et joku ottaa tähän kii.
Mut eipä noi tilastot ole vertailukelpoisia kun ei kaikki luistele samaa matkaa, olen aikaisemmin jo avannut tätä.

Nää mun nopeat ja hitaat on tietenkin tehty silmätestillä eikä ole faktoja.

Mutta esimerkkinä pelissä Komarov työntään Lehterän selästä matkaan vastustajan maalin takaa, Lehterä kelaa kaikkensa niin varmaan olisi tilastoissa korkealla suoraluistelussa.
Mutta tuollaista tilannetta ei tietenkään tapahdu ku Lehterä on kokoajan ns. pelin päällä eikä aja tilanteista ohi.

Tarkoitan nopealla miten nopeasti kentällä liikkuu käännöksissä, nopeissa spurteissa näillä mikä saa sinusta jalkavan kaverin.

Mun omaan silmään Väänäsen ekat potkut näyttävät vaan raskailta ja käännökset kömpelöiltä.

Kiitos Tobiakselle että sai hommattua Pihlströmin tonne neloseen niin siitä tuli heti kova kun saatiin jalkoja sinne.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas jos tilastoista saivartelee, niin Lindbohm on hitain puolustaja. Motin viidenneksi nopein, taakse jää mm. Seppälä, Martin, Kotkansalo, Lehmus, Manninen, Kiviharju, Lindbohm ja mestislainat. 1-4 Bourque, Sund, Melart ja Luhanka.

Ja joo, sijoittautuminen ja kiihtyvyys lienee pakille niitä tärkeimpiä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas jos tilastoista saivartelee, niin Lindbohm on hitain puolustaja. Motin viidenneksi nopein, taakse jää mm. Seppälä, Martin, Kotkansalo, Lehmus, Manninen, Kiviharju, Lindbohm ja mestislainat. 1-4 Bourque, Sund, Melart ja Luhanka.

Ja joo, sijoittautuminen ja kiihtyvyys lienee pakille niitä tärkeimpiä.
Ja kiihtyvyys nimenomaan oman maalin edessä!
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku vielä harkitsee lähtöä Lahteen tänään, niin täältä löytyisi 1-2 ylimääräistä lippua seisomakatsomoon. Nämä lähtisi selvästi halvemmalla kuin Lippu.fi ostettuna. Jatkot YV:llä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pakko päästä täältä katkolta ennen perjantaita. Mä hyppään vaikka ikkunasta. Jos siellä hallilla näkyy fanipaitojen seassa joku sairaalavaatteissa niin se asu ei sitten ole mikään mm-kisaläppä.
Pidät vaan huolen, että IFK ei pääse karkuun katkolta samalla ovenavauksella.

Vakavissaan kaikkea hyvää ja tsemppiä sinulle taistelussa perkeleitä vastaan. Toivottavasti pääset Nordikselle!
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tähän keskittymistä. Jahdattu eilisestä Leverkusenin peliin lippuja ja 4/5 onnistui. Yks vielä hakusessa. Tänään hyvät mahdollisuudet aloittaa sarja voitolla. Papat saaneet levätä ja nyt on tekojen aika. Uskon itse että voitto tulee. Hermokontrollin täytyy kestää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidät vaan huolen, että IFK ei pääse karkuun katkolta samalla ovenavauksella.

Vakavissaan kaikkea hyvää ja tsemppiä sinulle taistelussa perkeleitä vastaan. Toivottavasti pääset Nordikselle!
Niin noista perkeleistä ja demoneista kirjoitin tuolla toisaalla. Nyt oon Laaksossa ja täähän on ihan kivenheiton päässä Nordiksesta. Mutta eikö sillä mun diagnoosilla olis voinut päästä tohon Auroraankin. Hitto mulla olis ollut ainakin 50 metriä lyhyempi matka!
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Tänään se sitten nähdään kumpi lähtee viemään playoffs sarjaa, Tommi "Hölö" Niemelä vaiko Ville "Oltiin sitkeitä" Peltonen. Viekö Niemelä "hölöttämällä" (so. selittämällä) vai Peltonen armoa antamattomalla "sitkeydellä" pelin. Odottava pelijännitys kasvaa minuutti minuutilta ja laukeaa vasta ensipelin ratkaisun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Mikä olisi hienompaa kuin voittomaali jatkoajalla tietysti Komarovin perseen kautta maaliin.
Kylmä fakta on että vähintään se yksi ottelu on voitettava Lahdessa. Tänään voitto niin perjantaina pääsee rennosti jatkaa sarjaa kotona. Tänään turpaan niin kotiottelusta tulee jo pikkaisen vaikeampi jo heti alkuun.
 
Viimeksi muokattu:

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Mielenkiintoisia aikoja.

Sitten vaan odotellaan, että muutaman tunnin päästä, kuin nappia painamalla lähtee tämä kuuluisa playoffs-kone käyntiin ja peli on konkareilla täysin hallussa. Uskon kun näen. Ja kun näen niin se tekee oikeastaan koko runkosarjan kommentoinnista jatkossa vähemmän järkevää, mikäli joukkue "on koottu playoffseihin" ja kone starttaillaan tosissaan vasta keväällä. En muista vastaavaa ajatusmallia tai tilannetta. Pian ollaan viisaampia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös