HIFK:n playoffit 2011

  • 570 674
  • 2 171

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä on yksi (ainakin!) peli pelaamatta, mutta...

- Jos saisin diktaattorina valita, niin MVP-pysti menisi Villelle. Minusta Kapteeni on suurin yksittäinen tekijä sille, että olemme nyt 'Stadin keväässä'.
- Jos pitäisi petterisihvosena ajatella asiaa, antaisin pystin Juusolle. Tilastoykkönen sekä 'torjuntaprossat' että 'päästetyt maalit' -osioissa.
- Jos valitsisin 'momemtuminsa käyttäjä'-pohjalta, pysti menisi koko neloskentälle.
- Jos valitsisin 'kykyjensä hyödyntämisen', olisi pysti Lennun.
- Jos valitsisin... no emmä enää jaksa. Mikään valinta ei ole oikein, mikään valinta ei ole väärin. Unkarin porakone, ehkä? :)

Joukkue on The Joukkue. Ja sitä myöten tullaan takaisin Villeen. 'Voitetaanko mestaruus?' kysyi hän tullessaan koppiin. 'Jos Peltonen käskee hypätä kaivoon, me hypätään'...

Olen ikionnellinen, että olen saanut kokea tämän.
 

Stigu

Jäsen
Korostan tähän loppuun, että mitään ei olla vielä voitettu. Nakkipaketteja voi alkaa jo raapustella, mutta ei avata niitä vielä, ne menee muuten pilalle.
Mä olen avannut Pojan jo, mutta en oikein tiedä mitä sille tekisin. Kauanko tuollainen Poika säilyy avattuna huoneenlämmössä? Anyway, on todella hienoa että Poika tulee Hesaan monen vuoden tauon jälkeen!

Itsekin mietin noita MVP-pelaajia, ja kyllä itselleni tulee mieleen ensimmäisen Juuso, joka pelasti meidät pariin otteeseen kuoleman partaalta Narri-sarjassa, ja on senkin jälkeen tehnyt vakuuttavaa jälkeä. Riksu on pelannut 11 matsia putkeen aivan saatanan varmaa lätkää. Ensimmäistä kertaa sitten timppatompan ei tarvitse jännittää, miten veskari torjuu matsissa.

Muita MVP-pelaajia ovat olleet mielestäni Haataja, Kuhta, Söde ja Lennu.

Kategoriassa "kenelle mestaruuden suot kaikkein mieluiten" nousevat omiksi suosikeikseni Kuhta, Söde ja Lennu , Lunkka ja Nokka.

Kategoriassa "kovin tasonnosto runkosarjasta" nostaisin esille Kousan, Kurvisen, Järvisen, Wärnin, Töykkälän, Järventien ja Vallinin.

Kategorian "IFK:n näköisiä pelaajia" voittaa nelosketju+Lennu

Kategorian "Isäntä with unbelievable Hermokontrolli" voittaa Kankaanperä.

Kategorian "Isä Poika ja Pyhä IFK-Henki" voittavat Ville, Micke ja Lennu.

Kategorian "Näkymättömät mutta erittäin arvokkaat Raatajat" voittavat Wirtanen ja Ahtola.

Kategorian "pleijareiden paras Pustalainen" voittaa Timo Lindström

Oliks tossa kaikki? Hieno joukkue, joka on hitsautunut pleijareiden aikana Suomen tämän kauden ylivoimaisesti parhaaksi lätkäjoukkueeksi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliks tossa kaikki? Hieno joukkue, joka on hitsautunut pleijareiden aikana Suomen tämän kauden ylivoimaisesti parhaaksi lätkäjoukkueeksi.

Totta. Mutta kyllä mä haluaisin että HIFK palkitsee itse tällä kaudella tittelillä "Kauden Paras Rikollinen" Siim Liivikin. Tollasen kriminaalin mä haluan jokaiseen HIFK-joukkueeseen vaikka sitä koutsaisi sitten Gandhi.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Paljon on onnistuneita pelaajia, siitä ei pääse mihinkään. Tämä oikeastaan onkin syy miksi kenttäpelaajat "syövät toistensa ääniä". Ja varmasti sarjan ratkaisupeli tai pelit vaikuttavat. Esim Haataja ja MG ovat pisteissä aivan peräkanaa ja vaikka jatkoajan ratkaisumaali voi tuoda sen pienen eron. Toki MG on pirun tärkeä ykkössentterin tontilla ja pääase hyvän yv:n takana. Petrell olisi minusta ollut MVP, mutta koska hän ei ole pelannut finaaleissa niin ei oikein voi häntä aivan arvokkaimmaksi laittaa. Pakistossa on onnistujia, mutta ei yhtä sellaista "dominaattoria".

Eli kun vahva joukkue on osiensa summa, niin pakko kallistua tolppien väliin. Vaikka tietysti Juuso hyötyy meidän viisikon blokatuista vedoista ja yleensäkin hyvästä työstä niin onhan se silti huomioitava. Veskarin rooli on aina kiistaton ja maalivahti on joukkueen tärkein pelaaja. Ja kun HIFK:ssa varsinkin fanien keskuudessa veskareita seurataan suurennuslasilla niin onhan Riksman ollut tärkeä. Riksman loi juuri sitä uskoa tärkeillä kopeilla, ettei kausi päättynyt Narri-katastrofiin. HIFK:ssa maalivahdit ovat monesti ollut se akilleenkantapää, joten tämä iso kuva on minusta huomioitava.

Vaikka koko kauden kuvassa Peltonen on se MVP, niin pleijareissa minusta vaaka kallistuu Juusoon. Ok silloin tällöin menee vähän helppojakin mutta päälinja on varma Volvo. Ja niitä helpompia menee kaikille liigaveskareille ja aivan samalla tavalla niitä meni Lasakille, Tarkille ja Norosellekin.

Eli ykkösenä Riksman. Ykköshaastaja on ykkössentterin(yv-arkkitehti) ja pistepörssin johtaja MG. Varsinkin jos MG iskee pisteitä vielä jäljellä olevissa peleissä. Mutta kyllä se minusta menee niin, että aika jäätävän näytön joutuu hyökkääjä loppusarjan aikana antamaan että ohittaa Riksmanin. 1. Riksman 2. Granlund 3. Haataja? Mutta veskari ja ykkössentteri tällä hetkellä pienellä karkumatkalla jo ihan pelipaikan vaativuuden takia. Olisi erikoista, jos noin tasaisesta laiturimateriaalista joku laituri olisi MVP. Sen verran perinteinen olen, että ykkösveskari ja ykkösentteri ovat ne tärkeimmät pelaajat ja vastuu painaa.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Patologilta saat varmaan ohjeistusta tuohon. Mulla on puolestaan biisi tähän:
Dailymotion - Dinah Washington - Mad About The Boy - une vidéo Music
Hieno biisi. Noille nakki-friikeille parhaiten ehkä juuri tänään , hetki ennen Taivaan porttien aukenemista sopisi Bob Dylanin " Nakit On Heaven's Door". Mutta siis tosiaan, hienoa kun Poika tulee Hesaan.(eikö nyt kukaan tartu tähän perkele!)

Mites tanttu tai muut naispuoliset: Mikä on ollut paras pleijariparta IFK:lla? Itseäni miellyttää jotenkin toi Kangen parta- ei siis "sillä tavalla" tietenkään. Säälittävin Pleijari-Parta Koskaan Ikinä Missään on tietty Mickellä. Olisi nyt edes vetänyt mustalla tussilla muutaman viivan leukaansa.

Ja Red Machine: samaa mieltä tuosta Kauden Parhaan Rikollisen tittelistä!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno biisi. Noille nakki-friikeille parhaiten ehkä juuri tänään , hetki ennen Taivaan porttien aukenemista sopisi Bob Dylanin " Nakit On Heaven's Door". Mutta siis tosiaan, hienoa kun Poika tulee Hesaan.(eikö nyt kukaan tartu tähän perkele!)

Mites tanttu tai muut naispuoliset: Mikä on ollut paras pleijariparta IFK:lla? Itseäni miellyttää jotenkin toi Kangen parta- ei siis "sillä tavalla" tietenkään. Säälittävin Pleijari-Parta Koskaan Ikinä Missään on tietty Mickellä. Olisi nyt edes vetänyt mustalla tussilla muutaman viivan leukaansa.

Ja Red Machine: samaa mieltä tuosta Kauden Parhaan Rikollisen tittelistä!

No mähän tartuin jo :) Nakkikattilasta kukaan ei puhunut vielä mitään.
Ja juuri eilen kommentoin tyttärelleni, että Mikke saisi laittaa kunnon joulupukkiparran viimeiseen peliin :) Kaikkihan on sopivasti karvaisia, omalla tyylillään, mutta Kibe pidätettäisiin jo Eteläsatamassa astumassa laivaa. Meksikolainen maantierosvo-look... Oy caramba, hombre! Vaya con Dios!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites tanttu tai muut naispuoliset: Mikä on ollut paras pleijariparta IFK:lla? Itseäni miellyttää jotenkin toi Kangen parta- ei siis "sillä tavalla" tietenkään. Säälittävin Pleijari-Parta Koskaan Ikinä Missään on tietty Mickellä. Olisi nyt edes vetänyt mustalla tussilla muutaman viivan leukaansa.
On kyllä näillä nuorilla miehillä hieman erilaiset playoff-parrat päässyt kasvamaan, kun mitä tullaan taas tulevien viikkojen aikana NHL:n puolella näkemään.

Siellä on rapakon takana kohta taas sellaiset metsuriparrat valloillaan, ettei samaksi lajiksi uskoisi kun näitä IFK:n siloposkia katselee. Silmistä alaspäin pelkkää karvaa ja let´s play hockey.

Jumalauta että odottelen jo huomista iltaa innolla ja snadilla jännityksellä, mä haluan että tää homma ratkeaa ja 13 vuoden mestaruuden odottelu vihdoin päättyy!
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mites tanttu tai muut naispuoliset: Mikä on ollut paras pleijariparta IFK:lla? Itseäni miellyttää jotenkin toi Kangen parta- ei siis "sillä tavalla" tietenkään. Säälittävin Pleijari-Parta Koskaan Ikinä Missään on tietty Mickellä. Olisi nyt edes vetänyt mustalla tussilla muutaman viivan leukaansa.

Me katseltiin porukalla viime torstaina Esboossa noita partoja. =) Kyllä mäkin olen ton Kiben parran kannalla. Se on sitäpaitsi jo tainnut siistiäkin sitä, vaikka ei uskoisi... ; ) Myös Arskalla oli aika mahtava puuhka, Kangen ja Kurvin lisäksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Me katseltiin porukalla viime torstaina Esboossa noita partoja. =) Kyllä mäkin olen ton Kiben parran kannalla. Se on sitäpaitsi jo tainnut siistiäkin sitä, vaikka ei uskoisi... ; ) Myös Arskalla oli aika mahtava puuhka, Kangen ja Kurvin lisäksi.

Villellähän on myös sellainen todellinen rosvopäällikköparta. Eikä Hadellakaan parta huonosti kasva. Maralta lähti ne loput vähäisetkin hiukset, mutta tilalle tuli tiivis revohka nassun ympärille...

Mikke on poikanen vielä ;).
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Villellähän on myös sellainen todellinen rosvopäällikköparta. Eikä Hadellakaan parta huonosti kasva. Maralta lähti ne loput vähäisetkin hiukset, mutta tilalle tuli tiivis revohka nassun ympärille...

Mikke on poikanen vielä ;).

Jep, siinäpä se top 6 taitaa Haden ja Vilin kera olla. =)
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Jaa jaa, mutta voisitteko kuvitella heidän astuvan laivaa? Kyllä Kibelius on ihan omaa luokkaansa.

En mä kenenkään voisi kuvitella astuvan laivaa, mutta astuvan laivaan kyllä. =DD. Juuh ja Kibe ON 1! ; )
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä kenenkään voisi kuvitella astuvan laivaa, mutta astuvan laivaan kyllä. =DD. Juuh ja Kibe ON 1! ; )

Kyllä Kanki aina yhden titanicin hoitaisi. Vai mistä se nimi tulee? =D Omalaatuisin skegge on kyllä KJ:lla. Tulee väkisin mieleen joku kreisi saarnaaja. No onpahan hyvät sermonit pitänyt kun tulos on tällaista..
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
No höh, sitähän mä just tarkoitin, että Kibe on härskeimmän näköinen kaiffari!

On on. =) Mä en vaan jotenkin uskonut että täti(kin) on noin härski... ; ) Kyllä on ihan kivan aikaa saanut herrojen parrat kasvaa -kerrankin. Mutta se ot:sta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
No höh, sitähän mä just tarkoitin, että Kibe on härskeimmän näköinen kaiffari!

Kyllä. Yksikään pakistanilainen terroristi ei erottaisi aidosta, kun laittaisi Kille bin Ladenin mouhoamaan vhs-nauhalle ja käskisi heristää etusormeaan. Muutamat voisivat kysellä, että mikä v....u on snöge, byyri tai skulaus? Paskaako ne siitä kuitenkaan välittäisi. Suuri imaami ysi olisi silti. Kuten HIFK:ssakin.
 
Viimeksi muokattu:

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Ei oikein uni maistunut viime yönä, eikä syy ollut persujen. Kannatuslaulut pyörivät päässä koko ajan, ja josko viimein 13 vuoden piina päättyisi jo tänään.

Kille ehdottomasti MVP, mikäli minulta kysytään. Tosin Ville nyt on omassa kastissaan, mutta sillä miehellä kaikkea jo on.

Skeggepysti joutaa puolestani Kangelle. Vaikka oma suosikkina on muutaman kauden takainen Pärä, jonka handlebars -osasto oli aika huikea.

Ja loppuun, terveisiä ratapihalle: Älska, älska, älska IFK!
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
MVP: 1. Haataja
2. Söderholm
3. Petrell
4. Granlund
5. Riksman
6. Liivik
7. Peltonen
8. Kuhta

Haataja on tehnyt tärkeät maalit, työmäärä,pisteet ja asenne.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Vähän ikään kuin kysyit ja vastasit samassa viestissä. Oma vaaka kallistuu hieman Lennun puolelle ja vain siksi, että se on Lennu. Pelillisesti kyllä aika tasoissa Söden kanssa. Sääli, että Lennu ei ole päässyt pelaamaan, mutta Wärn on kyllä stuntannut ihan helvetin mainiosti.

Söde ollut tasaisempi kuin Lennu. Pisteiden valossa Lennu syttyi kunnolla Lugu-sarjaan ja finuissa ei tule pelimerkintää. Mutta Lennun työpanos pisteiden ulkopuolella on tasoa Villen jenkinen johtajuus ja "Jussin" torjunnat. Eli Lennun panosta tulee katsoa muutoinkin kuin pistepörssissä. Mutta arvatkaapa katsooko puusilmäiset suomalaiset valitsijat? On ehdottomasti varteenotettava MVP. Mutta luulen, että menee Juusolle tai Södelle. Veikkaan Juusoa. Siis jos Kannu tulee.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun MVP on IFK:n nelosketju. Joka sarjassa vetänyt kovalla sykkeellä ja on ollut juuri se, mikä on erottanut IFK:n kaikkein selvimmin vastustajasta.

Siinä olisi myös esimerkki kaikille nuorille jannuille, että jokainen mahdollisuus, mikä saadaan, käytetään aidosti joukkueen hyväksi. Esimerkki siitä, että kärsivällisyys palkitaan. Bobby ja Pöde ovat tehneet helvetin tärkeitä maaleja, jopa voittomaaleja. Märkä-Simo on kuitenkin ketjun sielu ja koko jengille äärettömän tärkeä pelaaja. Paljon mahdollista, että ilman tämän ketjun energiaa ja tason nostoa, IFK ei finaaleissa pelaisi.

Nyholm-Liivik-Pöysti.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Bobby Nyholm, pelaa about ensimmäistä täyttä kauttaan edarissa ja paukuttelee finaaleissa maaleja ihan kun olisi jo vanha tekijä, samat sanat Pöystistä. Paketin täydentää Liivik joka on kehittynyt pelissä aivan järkyttävästi tänä vuonna. Jätkät tulee ihan puskista ja pyörittelee vastustajaa miten tahtoo, joten

IFK MVP= kenttä nro 4

edit. Lisätään vielä, että meidän nelosen yhteenlaskettu +- on +23! Ei pääse muut kentät lähellekkään simoja tuossa tilastossa, ihan käsittämätöntä.

edit2. Pöysti ja Nyholm ovat kärjessä myös voittomaaleissa ja laukaus %, pistän myös pääni pantiksi, että simot ovat myös taklanneet selvästi eniten. Että semmosta.
 
Viimeksi muokattu:

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Vähän kyllä pelottaa.. Avaan HIFK Playoffit 2011 ketjun, ja täällä mietitään jo valmiiksi kaiken maailman palkinnot. Pelataan se mestaruus ensin, katsotaan ne MVP:t ym sen jälkeen.. Mulle on oikeastaan ihan sama kuka sen saa, jos voitetaan mestaruus.. Jäitä hattuun, sarja ON vielä kesken.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyholm-Liivik-Pöysti.

Tämä on myös minun valintani. Ja tässä valinnassa tunne ohittaa hiuksenhienosti järjen. Jos mestaruus tulee, on Riksman kiistatta se, joka on yksilönä vaikuttanut tähän eniten ja muistutan, että jo runkosarjassa JR:n otteluiden voittoprosentti oli liigan paras. Mutta koska olen fani, saan antaa tunteelle vallan ja järjestykseni on:

1. Nelosketju
2. Riksman

Riksman ei voi mitenkään olla sijan 2 alapuolella joukkueessa, jonka faneja kiitellään ympäri liigaa asiantuntemuksesta. Maalivahti on joukkueen tärkein pelaaja. Eikä maalivahdista tarvitse välttämättä henkilökohtaisesti hirveästi tykätäkään, pääasia että tekee hommansa. Mielestäni Nortti parhaimmillaan on enemmän "HIFK:n näköinen" veskari kuin kukaan muu. Ihannemaailmassani ensi kauden veskarit olisivat Riksman-Nortti. No, se ei toteudu, mutta saahan sitä fiilistellä : D
 

VSP73

Jäsen
Vähän kyllä pelottaa.. Avaan HIFK Playoffit 2011 ketjun, ja täällä mietitään jo valmiiksi kaiken maailman palkinnot. Pelataan se mestaruus ensin, katsotaan ne MVP:t ym sen jälkeen.. Mulle on oikeastaan ihan sama kuka sen saa, jos voitetaan mestaruus.. Jäitä hattuun, sarja ON vielä kesken.

Täyttä asiaa. Pelaajat eivät enää tänä vuonna ole tehneet sitä virhettä, mitä fanit tekevät tällä palstalla: mennään asioiden edelle.

Peltonen toi joukkueeseen vuosi sitten mukanaan kovin monia korvaamattomia ominaisuuksiaan ja pitkän polkunsa aikana oppimiaan totuuksia - niin pelistä kuin henkisestä valmennuksestakin. Moni niistä on kantanut kauniin hedelmän.

On ollut upeaa seurata HIFK-pelaajien, kuin myös KJ:n haastatteluja nyt kevään peleissä. Kaikki puhuvat kuin yhdestä suusta vain tähän hetkeen ja peliin keskittymisestä. Kaikki muu on totaalisen epäoleellista. Toimittajat ovat, tietenkin, udelleet omia jargonioitaan "joko siinä ja siinä pelissä sarja katkeaa" jne, jne. Fiksu vastaus on yhä uudestaan kuulunut muodossa "me keskitymme nyt vain tähän otteluun" tai "pysytään nyt oikeassa aikamuodossa".

Elämässään ihminen voi vaikuttaa vain läsnäolevaan hetkeen. Ei mihinkään muuhun. Mikään ei tapahtunut "menneisyydessä" - vaan silloin vallinneessa hetkessä. Mikään ei tapahdu "tulevaisuudessa", vaan juuri silloin vallitsevana hetkenä. Tietenkin, kykenemällä keskittymään läsnäolevaan hetkeen, voi se aikaansaada hienoja asioita tulevina päivinä, tulevina vallitsevina hetkinä.

Ville Peltonen ei sattumalta ole Leijonahistorian ylivertaisesti paras isojen arvoturnauspelien ratkaisija. Historia on eräänkin kerran osoittanut mitä isompi peli, sitä parempi Peltonen. Hänellä on poikkeuksellinen kyky valmistaa itsensä tärkeisiin matseihin. Kuten hän on sanonut, kaikki tietenkin haluavat voittaa, mutta ratkaisevaa on halu valmistautua voittamaan. Se ei ole helppoa, se vaatii kurinalaista henkistä panosta ja työtä. Tässä erittäin monella suomalaisurheilijalla olisi rankasti opittavaa.

Peltosella joukkue tulee aina ensin. Vastaanottaessaan n. kuukausi sitten kautta aikojen ylivoimaisimmalla äänivyöryllä runkosarjan MVP-palkinnon, hän totesi palkinnon toki lämmittävän mieltä. Mutta jatkoi, joukkuelajeissa joukkueen voittamat ovat aina se ykkösjuttu ja tärkein, minkä vuoksi töitä tehdään.

Tänäänkin, HIFK pelaa paras yhdestä -pelin. Mihinkään muuhun ei nyt pidä keskittyä. Mihinkään muuhun ei ajatuksen saa lähteä kulkemaan. Hetkeksikään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös