HIFK:n playoffit 2011

  • 571 456
  • 2 171

Skoger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Munatonta paskaa. Tosta en enää maksa penniäkään. Ville ja neloskenttä oli ainoat joiden luistelusta ja kiekonsiirtelystä näki että ne haluaa voittaa, kaikki muut pakoilivat vastuuta, jäätyivät kaksinkamppailuissa, eivät esittäneet mitään luovia ratkaisuja, tyytyivät vain liukumaan ja odottelemaan mitä tapahtuu. Eivät ole valmiita, eivätkä ikinä tule olemaan.

Meinasin katsoa nää pleijarit loppuun ja vasta sitten laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, tiputtaa pois turhat ajanvietteet ja keskittyä maailmanparantamiseen ja muuhun oikeasti tärkeään, mutta eiköhän tämä ole tässä. En mä todellakaan halua näitä paskoja tunteita taas kerran. Liian monta kertaa olen jo masentunut aivan triviaaleista asioista, jotka eivät edes ole omissa käsissäni. Kuinka säälittävää on masentua parinkymmenen urheilijan suorituksista? Kuinka säälittävää on antaa egonsa samaistua johonkin urheiluseuraan ja sen suorituksiin? Onko järkeä kantaa rahaa johonkin sirkukseen, joka tarjoaa pelkkiä negatiivisiä fiiliksiä, joka kevät, juuri silloin kun fiilisten pitäisi olla valoisia? Keväällä on tarkoitus olla aurinkoa, rakkautta, ystävyyttä, iloa ja onnellisuutta.... Ei tällaisia paskoja fiiliksiä, jotka johtaa ihan aikuisten oikeaan masennukseen. Se ei ole tervettä.

Mä en ole luopumassa toivosta. Mä olen luopumassa yli kaksikymmentävuotisesta harrastuksesta. Pitäkää te vaan jatkossakin hauskaa seuratessanne jotain säälittävää kumipalaa joka pomppii päin vittuja, mua ei vaan enää kiinnosta. Elämässä on niin paljon muutakin, ja jos mä tarviin jonkun henkireiän unohtaakseni hetkeksi Japanit, Libyat ja rahajärjestelmän sisäänrakennetut eriarvoistamismekanismit, mä kyllä löydän fiksumpiakin harrastuksia kun tämä läjä paskaa.

Toivottavasti tekin löydätte jotain muutakin sisältöä elämäänne kuin jääkiekon seuraaminen. Mulle se on ainakin tuottanut enimmäkseen tuskaa, paitsi sen yhden kevään 13 vuotta sitten, mutta sitäkään en osannut silloin 17-vuotiaana arvostaa niin paljon kun olisi ehkä pitänyt.

Poistunpa samalla täältä lapsellisten miehenalkujen hiekkalaatikolta, sillä eihän tämäkään ole kuin itkuvirsillä saturoitunut kasa nettiegojen taistelua. Jääpähän ainakin tunti päivässä aikaa muulle järkevämmälle kuin tämän paskan selailulle... Kiitos BOL siitä että toit vähän asiantuntemusta näiden poikien juttuihin, -BR- siitä että toit positiivista energiaa ja kaiken kuningatar siitä, että pointtasit terävästi kun pojilla meni egoilu yli. Ja Stigun läppiä oli myös hauska lukea. Mä tuskin toin mitään lisäarvoa tänne, mutta vielä varmempaa on että tää paska ei tuo mitään lisäarvoa mulle. Heissulivei.

P.S. Jätän harrastuksen, en sen kautta löytämiäni kavereita.

Hienoin viesti koko Jatkoajan historiassa!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Hei älkää nyt oikeasti dumatko tätä hommaa vielä. IFK:n kaikki kentät, kaikki pelaajat taistelevat sen minkä pystyvät. Ei ole Liiviikin, Töykkälän, Järvisen ym syy, että he joutuvat näin suureen rooliin. Mä olen ainakin ylpeä siitä tavasta, miten tää jengi taisteli tänäänkin. Nyt päivä leediä, haavat kuntoon ja taistelu jatkuu.

Pari tärkeetä jätkää takasin sairastuvalta, niin tää homma voi vielä kääntyä. Uskon, että joukkue taistelee loppuun asti ja niin mäkin yritän jaksaa uskoa, loppuun asti. Funtsikaa, kuinka siistiä ois kun IFK vielä veis tän sarjan.

Loppuun asti.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herää ja 'herää'... Sulla on ollut varmasti todella kurjat viimeiset kolme vuotta, kun olet koko ajan tämän tiennyt.
En ole "tiennyt". Silmäni KJ:n suhteen aukenivat lopullisesti viime keväänä. Ensimmäisen kauden pudotuksen ostin vielä niillä selityksillä. Toisella kaudella talvilama huoletti, mutta playoffien alussa uskoin jatkoon. Tämä kausi on toistoa edellisestä ja tulee päättymään kaikkien aikojen fiaskoon.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Hyvää yötä

Onhan se totta, että Ifk:ta on koetultu helvetin huonolla tuurilla, kun avainpelaajia on saikulla roppakaupalla. Se ei kuitenkaan pelasta meidän kalsari-Karia, jonka kädettömyys on taas paljastunut kauden tärkeimmällä hetkellä räikeästi. Vaikka kaikki poissaolot huomioidaan, pitäisi meidän rosterin pystyä tasaveroisesti pelaamaan narreja vastaan.

Mutta ihan oikeasti, ei meillä ollut tänään mitään jakoa. Toisen erän jälkeen peli olisi voinut olla vaikka 5-1. Säälittävää.

Kaikkein kauheinta on se, että Micken telominen jäi "yllättäen" kokonaan kuittaamatta. Se olisi pitänyt tehdä jo perjantaina, mutta viimeistään tänään. Mitä tekee kalsonki, ei mitään!

Kalsongista tulee kaikkien aikojen legenda: kolme kautta (teoriassa) kilpailukykyinen jengi - tuloksena nolla (!) voitettua pleijarisarjaa.

Häpeä Kari.
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Vitutta, väsyttää ja aivoihin koskee jne jne.

Reilu 40 vuotta on tullut seurattua tätä rakasta joukuetta ja nyt ei vaan enään jaksa tätä paskaa.
0-2 tappiolla böndeille niin kyllä alkaa olla taputeltu tämä sarja. Miten voi olla mahdollista kun tärkeät peilit alkaa niin heti kättelyssä on 4-6 kaveri pois.
Vittu mikä kirous meillä, perkele !
 

ConGordiO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk+LoKv+J.Jalosen Leijonat+M.G.
Meinasin katsoa nää pleijarit loppuun ja vasta sitten laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, tiputtaa pois turhat ajanvietteet ja keskittyä maailmanparantamiseen ja muuhun oikeasti tärkeään, mutta eiköhän tämä ole tässä. En mä todellakaan halua näitä paskoja tunteita taas kerran. Liian monta kertaa olen jo masentunut aivan triviaaleista asioista, jotka eivät edes ole omissa käsissäni. Kuinka säälittävää on masentua parinkymmenen urheilijan suorituksista? Kuinka säälittävää on antaa egonsa samaistua johonkin urheiluseuraan ja sen suorituksiin? Onko järkeä kantaa rahaa johonkin sirkukseen, joka tarjoaa pelkkiä negatiivisiä fiiliksiä, joka kevät, juuri silloin kun fiilisten pitäisi olla valoisia? Keväällä on tarkoitus olla aurinkoa, rakkautta, ystävyyttä, iloa ja onnellisuutta.... Ei tällaisia paskoja fiiliksiä, jotka johtaa ihan aikuisten oikeaan masennukseen. Se ei ole tervettä.

Mä en ole luopumassa toivosta. Mä olen luopumassa yli kaksikymmentävuotisesta harrastuksesta. Pitäkää te vaan jatkossakin hauskaa seuratessanne jotain säälittävää kumipalaa joka pomppii päin vittuja, mua ei vaan enää kiinnosta. Elämässä on niin paljon muutakin, ja jos mä tarviin jonkun henkireiän unohtaakseni hetkeksi Japanit, Libyat ja rahajärjestelmän sisäänrakennetut eriarvoistamismekanismit, mä kyllä löydän fiksumpiakin harrastuksia kun tämä läjä paskaa.
.....
Toivottavasti tekin löydätte jotain muutakin sisältöä elämäänne kuin jääkiekon seuraaminen. Mulle se on ainakin tuottanut enimmäkseen tuskaa, paitsi sen yhden kevään 13 vuotta sitten, mutta sitäkään en osannut silloin 17-vuotiaana arvostaa niin paljon kun olisi ehkä pitänyt.
AAMEN.
Jos olisin -98 tiennyt mitä on tulossa niin olisin lopettanu koko jääkiekon seuraamisen sillon. HIFK:ta ei voi vaihtaa mutta ei sitä oo pakko varmaan seurata kuitenkaan.
Harrastusten pitäs olla mukavia ja antaa jotain ihmiselle, mutta tää ei anna muuta kun ahdistuksen vitutuksen ja alkoholisoitumisen. Tää ei oo enää hauskaa. Ostin vielä playoff-kausaritki...taidan polttaa ne etten vahingossakaan taas syksyllä eksy sinne tsadiin ja nordiksen ihanaan tunnelmaan. Ois vissiin meinaan kymmenen matsia eli puoli kautta jo valmiiksi maksettu.
Mä lähen maanantaina pilkille tai onanoin kotona mutta en kiusaa itseäni enää tällä itsemurhaan ajavalla paskalla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä kuuluu varmaankin pullamössösukupolven ääni, mutta mikä on sinun tekosyysi Digwiid? Kun ei asiat mene niinkuin olisi halunnut niin sitten luovutetaan? Päät painuu katsomossa. Sniff.

Sorry guys, nyt ei löydy ymmärrystä. Mutta kukin tavallaan, tietty.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin katsoa nää pleijarit loppuun ja vasta sitten laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, tiputtaa pois turhat ajanvietteet ja keskittyä maailmanparantamiseen ja muuhun oikeasti tärkeään, mutta eiköhän tämä ole tässä. En mä todellakaan halua näitä paskoja tunteita taas kerran. Liian monta kertaa olen jo masentunut aivan triviaaleista asioista, jotka eivät edes ole omissa käsissäni. Kuinka säälittävää on masentua parinkymmenen urheilijan suorituksista? Kuinka säälittävää on antaa egonsa samaistua johonkin urheiluseuraan ja sen suorituksiin? Onko järkeä kantaa rahaa johonkin sirkukseen, joka tarjoaa pelkkiä negatiivisiä fiiliksiä, joka kevät, juuri silloin kun fiilisten pitäisi olla valoisia? Keväällä on tarkoitus olla aurinkoa, rakkautta, ystävyyttä, iloa ja onnellisuutta.... Ei tällaisia paskoja fiiliksiä, jotka johtaa ihan aikuisten oikeaan masennukseen. Se ei ole tervettä.
Tuli ihan kylmät väreet kun luin kirjoituksesi joka oli liikuttava ja täyttä asiaa, vaikka vain tämän kohdan lainasin. Onhan tämä ihan käsittämätöntä miten yhden kiekkojoukkueen kevät masentaa sen fanien mielet joka vuosi. Tänä keväänä jätin kausarit hommaamatta ja muutenkin seuraan pelejä normaalia pienemmällä huomiolla. Se oikeasti helpottaa sitä vitutusta vaikkakaan ei sitä kokonaan poista. Kyllä elämässä pitää olla muutakin kuin HIFK:n keväisin tuottama paha olo. Jättäisin pelien seuraamisen kokonaan, jos voisin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä sanoin jo ennen pleijareita, että yksi suurimmista peloistani on se, että vastustajasta riippumatta, myös siellä tehdään asioita oikein ja ollaan erinomaisia. Mun mielestäni IFK:n suurin ongelma ei ole se, että olisi pelattu jotenkin erinomaisen päin helvettiä. Eilen toki tökki maalinteko oikein kunnolla ja nolla taululla ei missään nimessä ole hyväksyttävää. Toisaalta, Jokerit pelasivat vittumaista pakittelua ja tekivät yhden maalin, jossa oli onnea. Ja sitä juuri tiukoissa peleissä tarvitaan ja jota IFK:lla ei näytä koskaan olevan. Päinvastoin.

Kukapa olisi uskonut, että meiltä puuttuu kahdesta ensimmäisestä ottelusta noin paljon tärkeitä pelaajia kuin nyt on puuttunut? En minä ainakaan, vaikkakaan en ole yllättynyt, onhan kyseessä HIFK. Meillä hyvin harva nostaa tasoaan pleijareihin. Hyvin harva pääsee edes omalle runkosarjatasolleen. Ihan valmentajasta riippumatta. Vaikea olla uskomatta, että joukkue ei olisi kirottu. Jostain kumman syystä vastustaja saa aina hengen päälle IFK:ta vastaan ja sieltä löytyy leveyttä. Miksei meillä koskaan tapahdu sellaista?

Olen nähnyt molemmat pleijaripelit. IFK ei mielestäni ole kummassakaan ottelussa ollut huono. Viimeistely on vaikeaa, mutta sitähän se on ollut IFK:lle lähes poikkeuksetta aina. Molemmat pelit olivat "yhden maalin matseja" ja tänäänkin vika tehtiin tyhjiin. Paljon on siis asioita tehty oikeinkin. Kuka odotti tästä sarjasta jotain muuta kuin tiukkaa? Vaikka kaikki IFK:n runkopelaajat olisivat olleetkin messissä. Aika harva. Siihen nähden, minkä tasoisia ukkoja on puuttunut, jengi on itseasiassa pelannut ihan kohtalaisesti. Se vain ei riitä.

Sanotaan, että loukkaantumisten taakse ei saa mennä. Miksei? Jonkun yksittäisen pelaajan kohdalla se saattaa olla ylimitoitettua, mutta jos joukkueesta puuttuu viisikollinen ykköskorin äijiä, kyllä se näkyy. Ja se näkyy nimenomaan erikoistilannepelaamisessa ja ketjubalanssissa. Nytkin poissaolevat pelaajat ovat kahdesta ekasta kentästä. Niistä, joiden harteilla ihan oikeasti on maalinteko. Yksittäiset kolmos-nelosketjujen maalit ovat tietenkin suotavia, mutta ei heidän maalintekonsa varaan kukaan laske. Nyt siellä on viisikoita, missä se pelaaminen ei tule automaattisesti selkärangasta. Ja kun pelataan tiukkoja matseja, se näkyy valitettavan selvästi. Tietysti niillä mennään, ketkä saadaan raavittua kokoon, mutta kyllä IFK:lla on niin suuri taitovaje tällä hetkellä, ettei voida puhua laajan materiaalin IFK:sta enää. Muistuttaa etäisesti Penan ajan jengejä.

Mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana yhdestäkään jätkästä, vaikka käteen on mennytkin. Jokereilla on helppo työ saada henki päälle, kun vastassa on joukkue, joka "mokaa kuitenkin jossain vaiheessa". Sen kuin kyttäävät virheitä ja iskevät. Positiivista on se, että viimeiseen asti on yritetty eikä selät ole suoristuneet. Muutama yksittäinen tilanne on ollut, missä asenne ei ole ollut 100%, mutta isossa kuvassa viimeiseen asti on yritetty.

On taas vaikea olla IFK-fani. Mutta tuskin se on helppoa olla IFK-pelaajakaan. Mä toivon, että pelaajat eivät luovu toivosta, koska siinä vaiheessa tämä sarja on oikeasti taputeltu. Vielä se ei sitä ole. Tarvitaan muutama onnistuminen, pomppu sisään ja tolpat veskarin kaveriksi ja onni voi kääntyä. Syyllisiä on turha etsiä, koska jokainen antaa varmasti kaikkensa. Joskus se ei vain riitä.

Alkaa kuulostaa lopun alulta ja ihan siltä kuin kausi olisi päättymässä. Sitä se ei suinkaan ole, vaan kahden pelin päästä tilanne on 2-2. Mikäs sen hienompaa kuin tulla kahden hävityn matsin takaa tasoihin, miksei kolmenkin. Voitettujen ottelujen järjestysnumerolla ei ole väliä. Sehän nähdään vielä ja me emme luovuta koskaan! Voi olla, että olen totaalisen väärässä, mutta nyt tarvitaan meiltä jokaiselta uskoa, että homma kääntyy vielä. Jos me emme usko, kukas sitten? Mitä me häviämme siinä, että uskomme uuteen nousuun? Kasvomme? Hermomme? Itsekunnioituksemme? Eiköhän jokainen IFK-fani ole menettänyt ne jo aikaa sitten ;).
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Ottelusarja 0-2 narreille. Eipä sitä ihan oikeasti tähän uskonut, kun perjantaina 18:28 Ghost Riders in The Sky:n aikana hurrasi kaukaloon luisteleville pelaajille muiden messissä äärimmäisen jännittyneessä tilassa. "Kuusitoista, sexton, Ville Peltonen - joukkueen kapteeni, lagets kapten..". Olin vuoren varma, että voitto tulisi ja narrit ajettaisiin plekseistä läpi.

No miten on nyt? Vittu, ykkösketjusta on jäljellä 2/5 pelaajaa (Ville, Kanki) ja niistäkin toinen pelaa koko kauden huonointa kiekkoa. Tarkoitan siis Kankea, aivan järkyttävää pelaamista ollut kaksi viime ottelua verrattuna muuhun kauteen. Nauris-tommi näyttää Rafalskilta tämän kaiffarin rinnalla. Tällä hetkellä.
Eihän tässä toki vielä kaikki, vaan piste/peli mittarilla katsottuna kokoonpanosta puuttuu myös toiseksi ja kolmanneksi tehokkaimmat hyökkääjät (Hammer, Micke). Saman pörssin nelonen (Kibe) hiihtää arktisissa oloissa vailla ketjukavereitaan ja vitonen (Juha-Pekka) onkin yllättäen saikulla. Wirtasesta ei ole ykkösen sentteriksi ja Ramstedtista ei jaksa edes kirjoitella samaan kappaleeseen. Ykköspakkimme pistepörssissä, muuan Mara, on myös pipinä. Olisi saattanut olla sangen hyödyllinen tuossa ensimmäisessä pelissä, kun YV-koneisto oli hiekkaa täynnä.

Loukkaantumisia tulee, ei mahda mitään. Mutta voi luoja, katsokaa nyt Bluesin menoa! Siellä Sparta painaa Ässiä kovaa vauhtia kesälomille, vaikka ykkösketjussa näyttäisi pelaavan joku Roope Talaja. Joukkueen ainoat vakavasti otettavat maalintekijät: Lammassaari. Sen jälkeen tosi paljon tyhjää, jonka jälkeen voi kai mainita taikuri-artun, jos kukaan ei ole kuulemassa. Mutta siellä ne vaan saatana menee, eikä muuan Matikaisella liene kaikista vähiten tässä sormensa pelissä. Kyllä käy kateeksi.

Meillä sitten seisoo vaihtopenkin takana kaikkien suolapatsaiden nokkahahmo, itse Kari "Jaltsu" Jalonen (Kai Raution olemassaolon kiellän yhä, ja Sakkea ei näy). Tällä herralla täytyy olla jokin henkilökohtainen viha-missio IFK:ta kohtaan menossa. Eihän nyt jumalauta kukaan VOI hävitä jokaista pleijarisarjaansa, jossa on kaiken lisäksi pelattu lähtökohtaisesti heikompaa vastustajaa vastaan. Ei vain voi. Salaliitto!

Jos olisin Nybondas, hankkisin nyt Matti Hagmanin kakkosvalmentajaksi. Olisi hienoa katsoa, miten Kolvi sulaisi mitättömäksi, kun Hakki kaivaisi vanhan kunnon punaisen irtonenänsä esille. Sen jälkeen hieman murinaa Villelle ja me klaarattais tää sarja. Tosin myös aikaisemmin esille tuotu Tammis -kortti olisi katsomisen arvoinen.

Sääliksi vain käy joukkuetta ja varsinkin Villeä. Ei ollut Peltonen tänään oikein oma itsensä; ei haastanut 1-1 tilanteessa pakkia, vaan tyytyi lämäämään etuylänurkkaa kohden. Eihän nuo maaliin mene. Mutta kaikkensa se kuitenkin yrittää, niinkuin muukin jengi. Tällä hetkellä sille faktalle ei vain mahda mitään, että Erkka on vienyt KJ:ta kuin vanhaa lahnaa. Varsinkin tänään.'

Edit: Joka tapauksessa aion olla katsomossa maanantaina, jolloin saatana voitto otetaan vaikka väkisin. Voiko Sakke noutaa Erkan? Toivon myös, että keskiviikkona Ilmalassa kyykytetään narreja 0-1 voitolla ja perjantaina ollaan niin kovassa flow -tilassa, että kukaan ei edes muista, kuinka paljon voitettiin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Ei saa meistä luovuttaa yksikään. Nyt vittu itkulle stoppi, sille on riittävästi aikaa jos vielä kahdesti hävitään. Kieltämättä monottaisin Långkalsongin (Aurinkokuningas ineen), ELLEI meillä olisi Villeä kopissa. Ei mulla muuta.
 

VSP73

Jäsen
Hävettää olla HIFK-fani tänä päivänä. Pahinta on se, että häpeäminen johtuu tänne kirjoittavien ns. tosiuskovaisten teksteistä. Ottelusarjassa HIFK-Jokerit on tilanne 0-2. Jatkoon menoon tarvitaan neljä (4) voittoa. Laskujeni mukaan sarja on pahasti kesken.

Fiksu kirjoittaja huomioi poissaolleet. Niitä meillä on tolkuttomasti, Jokereilla yksi (Pulkkinen). Pelaajat ovat taistelleet hirvittävässä loukkaantumis-/sairassumassa hienosti. Jossakin kohtaa raja kuitenkin tulee vastaan. Haluat sen myöntää, tai sitten et.

En tiedä mitkä ovat Jatkoaika.com:n palstoille tekstiä syytävien "fanien" tarkoitusperät, mutta lapsellista on tuotos. Erittäin lapsellista.

HIFK voittaa maanantaina 21.3.2011 kotimatsinsa ja keskiviikkona 23.3.2011 vieraspelinsä. Sen jälkeen on tilanne 2-2.

Wituttaako silloinkin.

Mitä?

Häh?

Olkaa aikuisia.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kai tämä voinut kenellekään tulla yllätyksenä. Jalosen projekti on saamassa ansaitsemansa lopun, eikä sekään kai tule yllätyksenä kenellekään. Matikaisen Blues sen sijaan näyttää, kuinka lätkää tässä vaiheessa kautta oikeasti pelataan.

Ai, kun mä nautin jo nyt tulevasta kaudestanne Matikaisen johdolla. Tähän herraan on nyt ladattu sellaiset odotukset ja jumalan asema, että oksat pois! V-koodi on varmaankin käytössä ja paskaa syödään ja jauhetaan mediassa suut silmät täyteen. Petu antoi, Petu otti, tyydy siihen hottentotti. Ei käy kateeksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Maanantaina on se kuolemanpeli ja pakkovoiton paikka. En usko sellaiseen ihmeeseen, että HIFK nousee 0-3 sillasta ottelusarjassa 4-3 voittajaksi. Kokonaisuutena pitää vain voittaa 4/5 seuraavaa peliä ja olemme jatkossa, ei mahdotonta, ihan oikeasti, mutta toistan, maanantaina 21.3.2011 HIFK:n on voitettava Jokerit. Se on ainoa vaihtoehto ja en hyväksy vielä muuta ajatusta kuin voiton maanantaina Jokereista HIFK:lle.

1. pelissä HIFK vei kunnon maalipaikat n. 8-5, mutta nyt Jokereilla oli toisen pelin alussa varmaan 5 maalipaikkaa jo ensimmääisten 10 minuutin aikana, vaikka välissä HIFK iski onnekkaan Kovasen flipperi-maalin. Hentusen maalissa Kousa vain peruutti ja peruutti. Piru vieköön, maila väliin, kun joku Hentunen lämää noin läheltä ja täysillä kohti HIFK-maalia. Lasak pääsi taas melko helpolla koko pelin ajan, kun HIFK ei edelleenkään pääse kakkoskiekkoihin ollenkaan kiinni tai saa aikaan kunnon maskia Jokerit-maalille, kun lauotaan siniseltä. Jokerit hallitsee 100% oman maalin edustaa ja siinä oikeastaan suurin syy kahteen tappiooon pe-la. Lauantain pelissä Jokerit jo hyökkäsikin jonkun verran, että ei hävitty ainoastaan puolustavalle joukkueelle, kuten perjantaina kävi. Pe-peli oli analyytikon unelma, kuten käy ilmi, kun lukee UL;n sivuilta Sihvosen analyysiä 0-1 pelistä. Ei virheitä ja pelikirjat kunnossa. Ainoa vika, että pelin olisi voinut myydä unettomuudesta kärsiville DVD-formaatissa, money back 100% takuu, jos ei toimi.

Tänään petti pahiten vaihteeksi pakon sanelemana keksaistu Ramstedtin ketju, jossa pari erää pelasi Kuhta toisena laitana ja Ahtola toisena. Kolmannen erän tämä ketju istui lähes kokonaan penkin päässä ja syystäkin. Jääaikaa koko pelissä Ramstedtin ketju sai n. 8-9 minuuttia/pelaaja ja saldona oli Kuhdalla ja Ramstedtilla -2 ja Ahtolalla -1. Kousa on todellinen lupaus puolustajana, mutta ihan raakile oman pään pelissä ja saldo olikin -3 tämän illan pelistä. Oli aika arvattavaa jo runkosarjan aikana, että Kousa saattaa olla pelien tiukentuessa vaikeuksissa puolustuspelissään, mutta Kousalla on paljon potentiaalia ja lähes rajattomat mahdollisuudet kehittyä tulevaisuuden huippupakiksi HIFK:lle ja miksi ei myös sm-liigaa kovempiin sarjoihin, mutta nyt keväällä 2011 Kousa on lähinnä riski sille, että oma pää soi joka pelissä hänen jäällä ollessaan aika usein. Keväällä 2011 Nybarin on pakki hankkia HIFK:lle vähintään toinen rightin pakki, joka on muutenkin kelpo sm-liigatason pelaaja. Ei yhdellä Kousalla kuuhun asti, kun joukkuetta kasataan. Silloin pitää ajatella myös pakkien kätisyyksiä.

On oikeastaan lievästi koomista, että HIFK on taas niin ..tun HIFK playoffeissa. 2 peliä ja kusessa ollaan, jipii. Maanantaina on kuoleman peli. Maanantaina on kuoleman peli. Maanantaina on kuoleman peli. Ok, lopetan ennen kuin piipaa-auto korjaa pöpilään Johanneksen ja miljardi hymiötä perään. Tekisi mieli kirjoittaa, että "ei HIFK:lla ole ongelmia, miettikää Fukushiman ydinvoimalaa ja Libyaa pommitettan", mutta paskat. Nyt maanantaina HIFK:lla on kuoleman peli. Ei jaksa kannatella koko maailman murheita harteillaan.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksei HIFK joskus syöttäisi muille omaa lääkettään? Sumppu päälle ja kyttäämään vastaiskuja? Miksi meidän pitää olla se, joka lyö päätä seinään ja häviää?

Siksi, kun teidän brändinne mukaan peruuttelu ei kuulu tyyliin. Kojo ei saa peruutella Erkan tapaan, vaan hyökätä ja pelata fyysistä kiekkoa ja kostaa vääryydet, vaikka ohut rosteri ohenisi entisestään sen vuoksi. Nyt osa kirjoittajista näyttäisi haluavan Erkan tyyliä Hifk:llekin. Päättäkää nyt nämä kirjoittajat, mitä tyyliä se HIFK oikein pitäisi pelata=) Teki mitä tahansa, mikään ei ole oikea ratkaisu, siltä näin sivustaseuraajasta tuntuu.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Harvoin tulee laitettua tappiota loukkaantumisten piikkiin, mutta kyllähän tuon kärkipelaajien puuttumisen huomasi etenkin tänään. Kaikki kunnia kohtuullisen hyvin pelanneelle nelosketjulle, mutta jos peliaikaa saaneet sentterit olivat Wirtanen - Töykkälä - Liivik (Ramstedtin ketjuhan viltitettiin), niin turha mitään maalikarkeloita IFK:n puolelta on odottaakaan. Tässä pelissä korostui vielä Jokereiden vaihto-oikeus, jonka avulla heillä oli helppo pelata IFK:n ainoa edes kohtuullisen vaarallinen hyökkäyskolmikko ulos pelistä ja muilta kentiltähän nyt on turha odottaakaan muuta kuin tehottomuutta jos siellä Wärnit ja Töykkälät paukuttelevat kiekkoja vuoron perään vastustajan polvisuojiin.

Tehotontahan tämä on nimenomaan ollut, mutta se ei edelleenkään ole yllätys kun huomioi, että minkälainen määrä kokemusta, taitoa ja maalintekovoimaa sieltä puuttuukaan. Uskon, että IFK nousee vielä sillasta, mutta se vaatii sairastuvan pikaista tyhjenemistä, jolloin saadaan taas 3 hyökkäyspäässä vaarallista ketjukoostumusta + puolustava nelonen.
 

Stigu

Jäsen
Mä en ole luopumassa toivosta. Mä olen luopumassa yli kaksikymmentävuotisesta harrastuksesta. Pitäkää te vaan jatkossakin hauskaa seuratessanne jotain säälittävää kumipalaa joka pomppii päin vittuja, mua ei vaan enää kiinnosta. Elämässä on niin paljon muutakin, ja jos mä tarviin jonkun henkireiän unohtaakseni hetkeksi Japanit, Libyat ja rahajärjestelmän sisäänrakennetut eriarvoistamismekanismit, mä kyllä löydän fiksumpiakin harrastuksia kun tämä läjä paskaa.
Lemieaux,

Jos yhtään helpottaa, ajattelin nuorena pojankloppina juuri samoin kuin sinä tuossa yllä. Yritin siis irtaantua IFK:sta. Irtaantumista voi yrittää muutamalla tavalla. Niistä suosituimmat ovat a) unohda koko typerä peli nimeltä lätkä tai b) älä unohda lätkää, mutta unohda koko typerä seura nimeltä IFK ( tee hjallikset/rikisorsat ja vaihda kannattamaasi seuraa). 40 vuoden kokemuksella voin kertoa, että kumpikaan noistä ei tule onnistumaan. Ja vasta kun tajuat sen, tajuat mitä merkitsee lause en gång IFK-alltid IFK. Tervetuloa joukkoon.

Ja jos yhtään lohduttaa, niin millä muulla elämänalalla voit oikeasti kokea sellaisia tunteita kuin epäusko, epätoivo, viha, raivo, rakkaus, ahdistus, witutus ja kivesten kutina? Ja nuo kaikki joskus jopa saman minuutin sisällä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nyt osa kirjoittajista näyttäisi haluavan Erkan tyyliä Hifk:llekin. Päättäkää nyt nämä kirjoittajat, mitä tyyliä se HIFK oikein pitäisi pelata=) Teki mitä tahansa, mikään ei ole oikea ratkaisu, siltä näin sivustaseuraajasta tuntuu.

Erkka varioi pelitapaansa jatkuvasti. Samaa pelitapaa toteutetan välillä passiivisesti ja välillä aktiivisesti. Tekee muuten pelistä ihan eri näköistä, jopa eri kentällisten toteuttamana. Jokerit nimenomaan puolustaa hyvin oman maalin edustaa ja se on riittänyt kahteen voittoon. Lasakille pitää saada sellaisia laukauksia, joissa on oikea maski tai ehtiä Lasakin pudottamaan reboundiin ensimmäisenä. Näin ei ole HIFK onnistunut tekemään kahdessa ensimmäisessä pelissä oikeastaan ollenkaan. HIFK:n hyökkäyspeli ja kiekonhallinta on näennäistä pyöritystä pois siltä ns. sota-alueelta, josta isketään maalit ja emme saa yv-hyökkäyksiä Jokereiden puolustusta vastaan kuin ihan olemattomia määriä. Laukaukset lauotaan suurelta osin maalintekosektorin ulkopuolelta, joten laukaisutilastot eivät kerro peleistä yhtään mitään.

Pelissä on siis pielessä ihan perusasiat. Jokerien maalin edustan voittaminen HIFK:n haltuun edes ajoittain, yksittäisenä tärkeimpänä tekijänä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua ei jostain syystä edes vituta tämän illan ottelu. Eilen vitutti ja ihan helvetisti, mutta en sitten tiedä onko mulla alitajunnassa niin vahva usko vielä HIFK:n nousuun, vai onko tähän jokakeväiseen pettymykseen osanut valmistautua jo etukäteen paremmin kuin aikaisemmilla kausilla? Veikkaan jälkimmäistä. Kyllähän tämä vähän jo huolestuttaa itseänikin, kun HIFK:n tappio ei ota pattiin samalla tavalla kuin ennen.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Minua ei jostain syystä edes vituta tämän illan ottelu. Eilen vitutti ja ihan helvetisti, mutta en sitten tiedä onko mulla alitajunnassa niin vahva usko vielä HIFK:n nousuun, vai onko tähän jokakeväiseen pettymykseen osanut valmistautua jo etukäteen paremmin kuin aikaisemmilla kausilla? Veikkaan jälkimmäistä. Kyllähän tämä vähän jo huolestuttaa itseänikin, kun HIFK:n tappio ei ota pattiin samalla tavalla kuin ennen.

Samaa juttua täälläkin. Paitsi ettei eilenkään vituttanut. Viime vuonna olin ekan kerhopelin jälkeen peiton alla sikiöasennossa. Nyt venaan huomista matsia ja laulan itsekseni "Oi IFKoo". Mitä vittua tällä tapahtuu?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Loukkaantumisista muutama sana...

Hamilton
Kyllähän nyt jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa, että jos saat levätä 2 viikkoa, etkä silti ole pelikunnossa, niin silloin on vakavammasta loukkaantumisesta kyse. Onpas aivan älyttömän yllättävää, että näin käy meille. Hankitaan nimenomaan poffeja varten tykki, joka häviääkin ennen koko sirkus-tapahtumaa. Ja sirkuksestahan tässä nimenomaan näyttää kyse olevan.

Järventie & Haataja
Kertokaa joku nyt vittu mikä näillä jätkillä on!

Siinäpä ne. Vielä en ole sammunut, joten näppis laulaa.
 

ConGordiO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk+LoKv+J.Jalosen Leijonat+M.G.
Ja jos yhtään lohduttaa, niin millä muulla elämänalalla voit oikeasti kokea sellaisia tunteita kuin epäusko, epätoivo, viha, raivo, rakkaus, ahdistus, witutus ja kivesten kutina? Ja nuo kaikki joskus jopa saman minuutin sisällä.

Naimisissa ollessa?

Tässä hetken sulattelun jälkeen täytyy vielä kerran herätellä horjuvaa uskoa.
Kyllähän perjantain peli osoitti sen että HIFKillä on täydet saumat hoitaa tää sarja. Mielestäni HIFK olisi siitä matsista ansainnut pisteet, erityisesti ottaen huomioon sen ettei ketään tarvinnut edes penkittää ja silti oltiin kolmen ketjun varassa. Eniten ottaa päähän että kerrankin kun olisi oikeasti rosteri sen näköinen että kuuluttaisiin mitallipeleihin, uhkaa käydä niin että ei päästä edes yrittämään kun puolet jengistä on lasaretissa. Ei tällaista vaan tapahdu kenellekkään playoffeissa. Eihän?

Lauantain esitys oli toisaalta kaikin puolin munaton ja haluton ja sekava.. Mitä vit..siä se Ramun touhu oli?? Ja miksei jalonen edes yritä keksiä muuta kuin vp-pw-lennu?? Se ketju on nähty ja huonoksi havaittu. Eikö Kibeä olisi voinut edes koittaa peltosen kanssa samaan kenttään tai jotain? Jotain muuta kuin sama vanha ketju mikä ei koko kaudella ole loistanut vaikka on paljon yhdessä pelannutkin...Ihan mitä tahansa muuta. Ja se oli hyvää reagointia että Simon kenttä sai vastuuta, mutta ikävä kyllä vaikka niille antaisi 25 minuuttia/matsi sieltä tulee 1 tai ihan max. 2 maalia ja se ei meitä auta tiputtamaan narreja.

Mutta siis jonkinlaista toivoa tässä vielä on JOS maanantaina 1. Ja 2. ketjut ovat mallia:
Vp-mg-hade
Kibe-pw-hamilton
Ja Mara saadaan takaisin.
Jos maanantaina meillä on vain yksi edes etäisesti hyökkäävää ketjua muistuttava koostumus kasassa niinkuin tänään, voidaan homma katsoa taputelluksi. Ihan turha tässä on mitään pelikirjaa syyttää(toki en sitäkään menisi kehumaan), koska meidän normirosterilla esim. Perjantain peli olisi ollut luokkaa 4-1.
Hyvä muistaa ettei Jokerienkaan peli mitään loistavaa ole ollut, mutta meidän jalkeilla olleiden hyökkääjien taitotaso on ollut yksinkertaisesti liian alhainen, minkä lisäksi ketjut ovat olleet ihan sekaisin, ja niitä on jouduttu sekoittamaan kesken ottelunkin. On meinaan eri asia sumputtaa keskialue ja maalinedusta nyt nähtyjä koostumuksia vastaan kuin tehdä sama jos meillä on kahdesta kolmeen toimivaa hyökkäävää ketjua + sm-liigan paras nelosketju.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Ei ole KJ:n vika, että kärkipään pelaajia on saikulla, mutta silti olemme nyt kahden tappion päässä siitä, että Kojo EI OLE VOITTANUT YHTÄÄN POFF-SARJAA IFK:N LUOTSINA LIIGASSA... HUIPPUBUDJETISTA HUOLIMATTA.

Lisäisin vielä, että KJ on nyt valmentanut IFK:ta 10:ssä playoffottelussa, joista se on voittanut tasan kaksi.

Munatonta neppailua ekana vuonna, munatonta neppailua toisena vuonna. Ja kun näytöt olivan näin mainiot, pitihän sille tietysti antaa vielä jatkoaikaa, jonka johdosta näemme munatonta neppailua vielä kolmantenakin vuonna. Varmaan tässä oli taustalla joku 20-vuotissuunnitelma menestyä.

Nybondaksen näytöt ovat myös nollassa. Pena teki pahoja virheitä, mutta sillä oli sentään munaa antaa kenkää kelvottomille pelaajille ja valmentajalle. Tai jopa itse astua penkin päähän, kun meni tarpeeksi perseelleen.

Penasta voi sanoa mitä vaan, mutta se oli sentään ÄIJÄ, joka antoi kaikkensa IFK:n eteen, uskalsi laittaa itsensä peliin, tehdä radikaaleja ratkaisuja ja ottaa riskejä. Vituiksihan se yleensä meni, mutta yritystä ja saippuaoopperaa ainakin riitti.

Nyt mennään kolmatta vuotta jääkiekon Matti Vanhasen (KJ:n) johdolla kuin teuraslampaat, hajuttomalla ja mauttomalla mikkihiirijoukkueella. Kohti nollasaldoa ja pitkää kesälomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös