HIFK:n playoffit 2011

  • 570 676
  • 2 171

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen ehkä maailman taikauskoisin ihminen. Todellinen karmapotilas, joka ei yleensä usko, ennen kuin näkee. Ja jos joku voi mennä pieleen, se yleensä menee, jos kysymyksessä on HIFK. Mutta nyt on niin, että olen nähnyt jokaisen finaaliottelun paikan päällä. Ja näkemäni perusteella sanoisin, että Bluesilla ei tule olemaan mitään saumaa, jollei joku muutu. Joko heidän omassa pelissään tai IFK:n pelissä. Rotsit saa meillä faneilla siis olla vähän auki. Tilanne muuttuu olennaisesti, jos Blues saa sen yhden voiton tänään raavittua kasaan. Toistaiseksi ei ole ollut kahta sanaa siitä, kuka käskee. Minä olisin toivonut hieman jännittävämpiä otteluja ja suuria fiiliksiä koko finaalisarjan alusta asti, mutta no can do. Näillä mennään ja sekin sopii.

Se, miksi täällä jengi menee osin asioiden edelle johtuu siitä, että aika moni joutuu tekemään kaikenlaisia muutoksia normiarkeensa päästäkseen riekkumaan ja rälläämään ensi yönä ja huomenna. En usko, että monikaan ei olisi oikeasti ottanut huomioon tappion mahdollisuutta, joka itseasiassa on varmasti aika korkeallakin, kun ajatellaan, että sarjan katkaiseminen on aina vaikeaa. Jos tänään tulee turpaan, jatkuu sarja keskiviikkona. Joka sekin sopii. Sopii itseasiassa jopa paremmin. Mutta jos voitetaan tänään, niin tico, tico!

JOUKKUE ei käsittääkseni (ja toivoakseni) hengaile täällä Jatkoajassa lukemassa näitä meidän juttuja, vaan keskittyvät olennaiseen. Kyllä mun mielestä täällä voi miettiä, kuka olisi joukkueen MVP. IFK on tuleva Suomen Mestari. Suurin kysymys on se, ratkeaako sarja tänään vai keskiviikkona. Blues ei tule IFK:sta neljää voittoa putkeen ottamaan, se on varmaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Tänä iltana tulee tippa linssiin, kun seuraavat pelaajat nostavat kannun kattoon: Lundell, Petrell, Peltonen, Söde ja Kuhta.

Ei mulla muuta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
IFK ei ole yhteenkään tämän kevään poff-peliin lähtenyt "rotsi auki", joten en usko sekuntiakaan, että tänäänkään niin kävisi. Enkä usko, että yksikään pelaaja haluaa olla kauden tärkeimmillä hetkillä penkitettynä selän suoristamisen takia. IFK on ollut vahva aina, kun itseluottamus ja pelikuri on ollut vaaditulla tasolla.

Kojon pelitapa on purrut hyvin Espoolaisiin tähän mennessä, joten mitään radikaalia ei pidä muuttaa. Yltiöpäinen säntäily ei kannatta, kuten ei myöskään ylivarovainen kyttääminen. Se on nähty ja koettu moneen kertaan. Aktiivinen karvaus, hyvä ohjauspeli ja Riksmanin huippuhyvät otteet... mm. näitä odotetaan tänäänkin IFK:lta.

Sarja katki tänään, kiitos!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK oli Jokerit- ja Lukko-sarjoissa todella hyvä siinä pelissä, jossa oli ensimmäinen mahdollisuus katkaista sarja. Eiköhän joukkue tänäänkin ole valmis heti lyömään Bluesin lopullisesti maanrakoon.

Espoossa on varmaasti paikalla runsaasti IFK-faneja. Mestaruus voitetaan vierashallissa, mutta kotiyleisön edessä!
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sarja täysin auki, eli ei olla voitettu vielä mitään ja varmaan tulee hankalin peli eteenmme tänään illalla klo 18.30. Nyt pitäisi hieman rauhoittua ja keskittyä muihin asioihin kuin MVP ja muihin pyttykerhojuttuihin.

Piebestä nämä ovat kiinni ja esim Bluesin avausmaalin treagointia sinisten tai punaisten leirissä on mahdoton tietää. Meillä moni mitalisti riveissämme, mutta loppujen lopuksi aika harvassa ovat voittajat. Nyt jäitä hattuun ja nöyrästi iltaan. Ottelupalloja on 4, joten hieman malttia niihin hehkutuksiin, tack.

Helvetisti on vielä töitä, jotta The Unelma saavutetaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JOUKKUE ei käsittääkseni (ja toivoakseni) hengaile täällä Jatkoajassa lukemassa näitä meidän juttuja, vaan keskittyvät olennaiseen.

Olet täysin väärässä. Jatkoaikaa striimataan HIFK:n pukuhuoneessa isolle screenille koko ajan ja kaukalon laidalla Kojolla, Rautiolla ja Sakella on omat touchpadit. Sieltä välitetään viestiä reaaliajassa: "Ville, asennetta! Jatkoajassa sanotaan, että oot vaisu!" , "Juuso, väärin torjuttu! Pomputtelet liikaa!", "Mikko, sun laukauksissa on huono sihti!".

Jatkoajan ja muiden fanien fiilikset ja leijuminen ovat joukkueen arkipäivää 24/7 -pohjalta ja tällä hetkellä Lennu on Mexitalissa funtsimassa ketjukuvioita illaksi Espooseen fanien kanssa. Nokka soitti mulle just, kun ei saanut sua kiinni ja kysyi: "Mitä sanot JHag? Mentäiskö tänään nöyrästi jäälle varmistelemaan, vai hyökätäänkö kuitenkin kovalla prässillä?". Hemmetti, että Kojoa harmitti, kun sanoin, että venaas vähän, mä käyn ensin rätkyttämässä Jatkikseen jotain. Tuolla se roikkuu linjalla, pitää kohta heittää sille ohjeet.


Kyllä mun mielestä täällä voi miettiä, kuka olisi joukkueen MVP. IFK on tuleva Suomen Mestari. Suurin kysymys on se, ratkeaako sarja tänään vai keskiviikkona. Blues ei tule IFK:sta neljää voittoa putkeen ottamaan, se on varmaa.

Ensinnäkin MVP:n voi valita, vaikka olisi häviävä joukkue. Toisekseen Blues ei missään tapauksessa nakuttele neljää voittoa peräkkäin HIFK:sta. Ei tässä universumissa. Ennemmin ne Bono ja Bruce tulevat luikkaamaan Maamme-laulun. HIFK:n mestaruuden varmuuden huomaa siitäkin, että olen kuullut Sinner-nimisen fanin hengailleen loundgessa. Hän on ostamassa menolippua mahdollisimman kauas.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sarja täysin auki, eli ei olla voitettu vielä mitään ja varmaan tulee hankalin peli eteenmme tänään illalla klo 18.30. Nyt pitäisi hieman rauhoittua ja keskittyä muihin asioihin kuin MVP ja muihin pyttykerhojuttuihin.

Pienestä nämä ovat kiinni ja esim Bluesin avausmaalin reagointia sinisten tai punaisten leirissä on mahdoton tietää. Meillä on moni mitalisti riveissämme, mutta loppujen lopuksi aika harvassa ovat voittajat. Nyt jäitä hattuun ja nöyrästi iltaan. Ottelupalloja on 4, joten hieman malttia niihin hehkutuksiin, tack.

Helvetisti on vielä töitä, jotta The Unelma saavutetaan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
HIFK:n mestaruuden varmuuden huomaa siitäkin, että olen kuullut Sinner-nimisen fanin hengailleen loundgessa. Hän on ostamassa menolippua mahdollisimman kauas.

Olet kuullut väärin. Sinner on valmis. Lokasuojat levälleen Anneli!
 

Giorgio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Suskista havaintoa? Tänään on mahdollisesti "the" saunailta luvassa.
 

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Historian tylsimmät ratkaisupelit, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa, sillä IFK marssii mestaruuteen! Mahtava fiilis ja ei millään malta odottaa illan peliä. Jokerit sarjan jälkeen tiesin, että tää on meidän kausi, mutta en uskonut sen tulevan näin helpolla. 13 pitkää vuotta ja nyt poika laskeutuu kotiin... En tiedä miten päin olisin, sillä fiilikset on ns. katossa.
 

Giorgio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hannu kuulemma hoitaa tämän puolen. Vetänyt jo viikon yhdenkäden punnerruksia. Näyttää hyvältä.

Ilmeisesti tuoppi toisessa kädessä. Ja tukku seteleitä.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumalauta!
Nakit loppu koko Stadista. Kauklahden siwassa on kuulemma paketti kuorettomia, ei nappaa. Hyvinkää lähin paikka mistä löytyy oikeeta tavaraa...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olet kuullut väärin. Sinner on valmis. Lokasuojat levälleen Anneli!

Holy shit ! Jätkä on eläin! Loundgehuhutkaan eivä ole ennallaan Mestari Q:n lähdettyä.

Blues keräsi taitoketjun neloseen: Lostedt - Virkkunen - Hesus Laine. Yrittävät selvästi ratkoa maalinteko-ongelmiaan.
 

Make

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Olen tsiigannut kaikki finaalit TV:stä ja totean vain ettei Bluesilla ole ollut mitään jakoa. Vaikka Blues välillä viisikkopelissä näyttäisi tasaväkiseltä, ei HIFK laske heitä maalitekopaikkoihin.

HIFK:stä leivotaan tänään mestari jos vain asenne on kohdallaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JUMALAUTA ! ASIAA ! KIITOS JÄTKÄT, KIITOS KOJO !

Nyt just ei ole hirveesti aikaa ja mielenkiintoa analysoida. Nyt on aika vetää lärvit!







Mites on Sinner? Pistätkö raportin ?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Nyt vaan pää kylmänä. Mitään ei olla vielä voitettu. Eiku.... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!

Mites on Sinner? Pistätkö raportin ?

Jos hengissä selvitään. Just nyt mulle on se ja sama, vaikka sillä olisi rönttösessä niin paljon hiivaa, että voisi sahtia keittää. Nuollaan pata puhtaaksi.


Vittu, tää on niin huikeeta. Taxi on soitettu. KOHTA PALAA!!!!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JUMALAUTA ! ASIAA ! KIITOS JÄTKÄT, KIITOS KOJO !

Nyt just ei ole hirveesti aikaa ja mielenkiintoa analysoida. Nyt on aika vetää lärvit!

Näin on, kohtuutukevat maanantaiturvat tuli vedettyä ja nyt uutta työpäivää jo hiljalleen odotellessa tahdon kiittää ja onnitella kaikkia upean Helsingin IFK:n pelaajia, faneja, valmentajia sekä seurajohtoa tästä upeasta saavutuksesta eli Suomen mestaruudesta vuodelta 2011.

Kiitos IFK, sanattomaksi vetää vaikka äsken stadissa äääntä riittikin pitkin baarin eri nurkkia..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pistä sinä raportti. Kunhan känniltäs selviät. ;O)

Kojo. Flop or not?

Mun raporttini on tässä; Oma mestaruuslupaukseni oli siis uhrautuminen Jessica Alban fillarinsatulaksi. Tulin tänne Hollywoodiin eilen, soitin Jessicalle ja sovittiin, että hoidetaan homma heti alta pois. Otin vielä lisää viinaa ja menin tapaamiseen erääseen viiden tähden hotelliin. Jessica oli kiva tyttö ja suoritimme sen eating -homman heti alta pois. Minulle olisi riittänyt ihan muutama minuutti, mutta ilmeisesti sikäläisiin tapoihin kuuluu vähintään 2 tunnin sessio vaihtelevissa asennoissa ja paikoissa. Poreallas oli kiva, mutta parvekkeella mulle tuli vähän kylmä ja varmaan Jessica-parkaakin hieman paleli, koska hän oli aivan alasti. Ja minun mielestäni oraalinen juttu ei sisällä varsinaista aktia, mutta siellä on kuulemma päinvastainen käytäntö. Jossain vaiheessa Jessica kysyi haluanko hänen soittavan pari frendiäänkin paikalle? Esimerkiksi Scarlettin ja Lindsayn? Silloin rupesi huolestuttamaan, sillä olin tullut viettämään kivaa koti-iltaa ja sanoin että ei kiitos. Tarjosin Siwan muovikassista meille lasilliset Eldorado-simaa parvekkeella ja annoin herrasmiehenä hänelle vähän omia vaatteitani päälle. Jessica oli tosi söpö jussipaidassa!

Tämän jälkeen yhteinen iltamme vasta alkoi kunnolla! Soitin hänelle vähän suomalaista musaa: Yötä, Suurlähettiläitä, Mambaa, Janne Tulkkia ja tottakai Taiskan koko tuotannon. Jessica oli todella hurmaantunut ja lupasi tulla kesällä Suomeen. Varoitin häntä hyttysistä ja annoin varulta puolikkaan pullon Offia hänelle jo nyt - ja pyytelin tottakai anteeksi, että tuli tällainen veto lyötyä. Kyllä oli kiva tyttö! Saattelin hänet alakertaan ja annoin vielä läksiäislahjaksi tuokkosellisen mämmiä ja VHS-kasetteja Suomen murtomaahiihdon suurhetkistä. Kelasin valmiiksi sen Miedon sadasosatappion Wassbergille. Ainoa vastoinkäyminen oli se, kun vähän ajan päästä huomasin Jessican unohtaneen stringinsä tyynyn päälle. Hemmetti, kun en saanut häntä enää kiinni ja hotellihuone piti luovuttaa! Jouduin heittämään ne roskikseen. Mitä muuten tarkoittaa e-Bay? Respan henkilökunnan mukaan olisin tienannut omaisuuden niillä stringeillä jossain e-Bayssa? -Hahhhah, nauroin heille! -Vai vielä omaisuuden? Nehän olivat kaiken lisäksi kuulkaa pesemättömät! Poistuin päätäni puistellen, kyllä nämä ovat aikamoisia urpoja. Voitteko kuvitella, Los Angelesista ei saa mistään edes kokkelipiimää. Kokkelia kuulemma on, mutta kukaan ei tiedä mitä on piimä.

SM-kultaa voittanut valmentaja ei ole floppi, tarvitseeko tollaista kysyäkään?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Yksi asia on pihvi ja se on, ettei KJ ole floppia nähnytkään. 12 mestaruutta ja niistä tärkein on IFKn tuominen takaisin voittavaksi joukkueeksi. Usean menestysvalmentajan epäonnistuttua.

On sitä yrittänyt milloin Aravirrat ja milloin NHLn "Paras" valmentaja.

Kojo onnistui.

Ja vaikka pelattiinkin trappia, niin peliä oli silti viihdyttävä katsoa. Se oli IFKn näköistä ja oli ilo maksaa lipusta.

Tällä kaudella vitutti lipun hinta ehkä 2-3 matsissa. Vähiten sitten Sheddenin kauden. Positiivismerkkiseksi jäi viihdeosuuskin...ja tulos:)

Ainoa harmi on, ettei Jokerit-sarja ollut finaalisarja, mutta kaikkea ei saa...mestaruuden kyllä!!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja vaikka pelattiinkin trappia, niin peliä oli silti viihdyttävä katsoa. Se oli IFKn näköistä ja oli ilo maksaa lipusta.

Eikä edes pelattu trappia koko ajan. Kuten Sihvonen totesi, HIFK onnistui luomaan kaksi vaihtoehtoista pelitapaa. Oli trap ja oli voimakas karvaus + vastustajan pakkien paineistaminen. Kuvio toimi kuin junan vessa: ensin tehtiin aktiivisella hyökkäyspelillä maalit. Sitten pudotettiin trappiin. Ja kolmannessa erässä avattiin pakettia ja rykäistiin lisää maaleja. Ja on trappeja ja trappeja. HIFK oli keskialueen pelissäkin aktiivinen ja lisäksi roolit vaihtelivat kentällisten mukaan. Liivikin ja Töykkälän ketjut eivät ole trappia nähneetkään, ne painoivat lujaa päälle.

Nyt rupeaa olemaan jo turnausväsymystä ja hieman haittaa, ettei tiedä mihin ketjuun menisi, kun jokaisessa hehkutetaan samoja asioita : D. Mun ihannemaailmassani HIFK menestyy ja Jatkoaika-jubinat vähenevät!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös