HIFK:n peliesitykset

  • 1 152 379
  • 4 653
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Thanks Animal. Väittäisin, että tuossa on selvää dataa Honkasen pelaajaprofiilista ja siitä, että kyllä nyrkki suomalaiseksi liigapelaajaksi heiluu sen verran, että häntä voidaan pitää liigassamme ns. poliisiviranomaisena. Se ei pidä paikkaansa, että tappeluita olisi ollut 0 kpl Kazanin jälkeen. Ei kerta kaikkiaan pidä paikkaansa.

Nielikäisestähän sanottiin ekat 3 kautta, että se ei tappele koskaan. Tänä aikana Pasi tappeli tasaisen varmasti 2-5 kertaa per kausi ja tappeluihin lasken myös ne erittäin aktiiviset nyrkinhieromiset joissa joku tuli väliin liian aikaisin. Ehkä vasta syksyllä -06, kun Pasi tappeli melko julkisesti van den Buschen kanssa, siirtyi hitaimpienkin henkilöiden piilotajuntaan uusi totuus: Kyllä se tappeleekin. Hauskaa tässä hitaudessa on se, että aineisto päivittyy yhtä hitaasti myös päinvastoin. Jos Pasi lopettaa tappelut kokonaan ja pelaa vielä 3 kautta lätkää keräten n. 6 minuuttia jäähyjä per kausi, jupistaan että eihän se tee muuta kuin tappelee...

Honkasenhan pitäisi olla kaikkien anti-Brennanilaisten paras ystävä. Olettaen, että aB:läinen kuuluu siihen siipeen, joka sanoo "kyllä HIFK:ssa aina pitää poliisi olla, mutta ei sen tarvitse olla ulkomainen". Tässähän on kotimainen, edullinen ja valmentajan käskystä satasella duuninsa tekevä kaveri. Valmentajilla on muuten helvetinmoinen osuus pelaajan uran kulkuun. Olen 120% varma, että jos Lostedt ja Shedden eivät olisi kohdanneet HIFK:ssa, Pate olisi Mestiksen ja liigan väliä sahaava nobody. Shedden teki hänestä roolipelaajan. Honkanen Sheddenin nipussa olisi pomminvarmasti jo meritoitunut roolipelaaja. Toinen hyvä esimerkki on Tomek Valtonen, joka tuli Summasen nuorten maajoukkuerinkiin taitopelaajana. Raato totesi, että sulla ei ole muuta käyttöä kuin rikkojan rooli. Ja Tomek teki työtä käskettyä. Honkasesta vielä sen verran, että eräs toinen liigajoukkue oli hänestä kiinnostunut viime kesänä myöskin. Ja sehän oli, yllätys yllätys, Petu Matikaisen Blues. Petu siis toimi Pelicansissa Aran kakkosena Honkasen aikaan. Sitäpaitsi jokainen, joka vetää Sami Venäläistä pataan, on pohjimmiltaan hyvä, herkkä ja tunneälykäs ihminen.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Honkasesta vielä sen verran, että eräs toinen liigajoukkue oli hänestä kiinnostunut viime kesänä myöskin. Ja sehän oli, yllätys yllätys, Petu Matikaisen Blues. Petu siis toimi Pelicansissa Aran kakkosena Honkasen aikaan.
Matikainen ei ole missään vaiheessa ollut Aravirran kakkosena.
Eikä Honkanen Aran Pelicansissa.

Ike
 
Tuossa m&t puheli hieman Turusen puuttumisesta ja sen merkityksestä ja vaikka Turunen onkin aivan saatanan huono pakki, joka ei osaa mitään, on kaverilla jotain, mitä ei ole kellään muulla. Nimittäin +/- -tilasto, joka on ainoana HIFK-pakistosta plussan puolella, vieläpä kolmen (3) pykälän verran, luku on 5 parempi, kuin seuraavalla säännöllistä peliaikaa saaneella puolustajallamme, joka sattuu muuten olemaan juuri toinen pelaaja, josta m&t puhui, Haverinen. Turunen on se suuri hylkiö, jota on vaadittu ulostettavaksi vielä tälläkin kaudella kesken kauden, kuitenkin Turunen onkin yhtäkkiä meidän puolustuksemme selvä top5-pelaaja, yhdessä Hankin, Bonon, Kangen ja Haverisen kanssa. Yhtään Turusta väheksymättä, Turunen ei voi olla menestyvän joukkueen 5-pakki, kuuden pelaavan joukossa, mikäli muu puolustus on tasoltaan mestaruusluokkaa. Olen aivan helvetin iloinen Tumban puolesta, että on tässä asemassa joukkueessa, mutta samaanaikaan aivan helvetin tyytymätön Nybondaksen toimintaan, ei edes mitään yritystä vahvistaa puolustusta.

Tiedän, ettei tästä ole todennäköisesti kukaan samaa mieltä mun kanssa, mutta tuohon joukkueeseen yhdellä "söderholmilla" voisi olla vähintään lähes yhtäsuuri merkitys, kuin sillä uudella ykkösveskalla. "Söderholmilla" tarkoitan joukkueen (etenkin puolustuksen) isähahmoa, joka pystyisi omalla rauhallisuudellaan ja johtajuudellaan myötävaikuttamaan muiden pelaamiseen ja nostaisi nuoren puolustuksemme itseluottamusta. Jos jannu osaisi vielä avata peliä, niin merkitys joukkueelle olisi suurempi, kuin kuvitella saattaakaan.

Edit: Ja lisätään sen verran, että toki se huippumaalivahtikin nostaisi puolustuksen tasoa, mutta sillä puolustajalla olisi todennäköisesti suuri vaikutus molempiin päihin kenttää, kun taas maalivahdilla suuri vaikutus olisi enemmänkin puolustuspään peliin. Ja en tarkoittanut tekstillä sitä, että mielestäni maalin suulle ei tarvita vahvistusta, vaan pyöritellä ajatusta huippupakin vaikutuksesta koko joukkueeseen.
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielipiteeni Honkasesta on se, että kyllä hän voisi pelata liigapakistossakin vakituisesti. Ei olisi mitään ongelmaa, jos muu pakisto olisi huippuluokkaa. Kyllähän se tuppaa olemaan niin, että hyvässä ympäristössä on parempi mahdollisuus kasvaa ja kehittyä. Pakkohan seassa on aina jotain prospekteja pyöriä. Mestaruuskaudella meillä pelasivat mm. Marko Fromm ja Lauri Puolannekin. Tiettyä leveyttä pitää olla materiaalissa ja mun filosofiassani pakkeja tai senttereitä ei ole koskaan liikaa. Rosterissa pitäisi aina pyöriä omien junnujen lisäksi pari kokeneempaa Honkastakin. Lisäksi neljän ensimmäisen pakin pitäisi olla aina huippuja.

Eikä ole kai Honkasen vika, että hänet on ajateltu edes ylimääräiseksi pakiksi?
No niin, nyt on peli avattu räväkästi jonka jälkeen voidaan palata normaaliin, kliinisempään, väittelyyn. Tuohon viimeiseen kysymykseen ei voi kuin hymähtää. Mites oli homma Korhos-Lassen tai Hedberg-Niccen kanssa? Kuraa tuli niskaan joka suunnasta. Ja tuon nimikkeen ylimääräinen voi kyllä ottaa Honkasen kohdalta pois, HIFK lähti syksyllä liikkeelle 8 pakilla. Majesky lähti ja Walsh tuli tilalle, mutta se oli tiedossa. Myöhemmin loukkaantui vielä Holmberg jota tuli paikkaamaan Melart. Koko ajan on menty kahdeksalla pakilla, ei siellä kukaan ole ollut ylimääräinen. Jos Honkanen olisi todella ylimääräinen puolustaja muutenkin kuin vain puheissa en urputtaisi asiasta yhtään, mutta silloin mukana pitäisi olla vähintään yksi pakki lisää. Ja sitä yhtä kotimaista peruspuolustajaa olen muuten mankunut kokoonpanoon Kankaanperän ilmoituspäivästä lähtien. Kokonaispakettiinhan kuuluu kaikki viime keväästä lähtien. Ja koska sitä yhtä pelaaja ei näy eikä kuulu on Honkanen siis tuon laatikon pelaaja, juuri sen kahdeksannen pakin laatikon jonka ensisijainen tehtävä on olla luotettava varamies pykälää kovemmille pakeille. Miliisit ovat toisessa lokerossa. Nyt oli muuten kaksi pakkia pois ja pistekeskiarvo putosi roimasti (marraskuun alussa Turusen ja Haverisen kanssa 2 pist/ottelu, Honkanen ja Walsh kehiin niin keskiarvoksi tuli 0.83 pist/ottelu). Niissä kuudessa pelissä HIFK menetti siis 7 pistettä verrattuna aiemman 9 pelin keskiarvoon. Sattumaa? Ei ole, liian iso otos.

Ja jos koko pakettia kelaa niin Honkanen hommattiin pakistoon yhdestä syystä, se osaa tapella. Kukaan ei pysty muuta väittämään. Ja sen verran hölmö mä olen että jatkaisin Honkasen sopimusta vaikka tänään, muuttaisin vain pelipaikan laitahyökkääjäksi. Ja lisätään löylyä, laittaisin toiseen laitaan Brennanin. Eli ei teidän mua tarvitse ympäripuhua noiden pelaajien hommaamisen takia. Mutta Honkanen pakkina on aika iso vitsi, hätätapauksessa kyllä mutta ei missään nimessä oletuksena. Näiden asioiden vääntäminen on muuten mukavaa, jos oikein kierolla mielellä kelaa saa Honkasesta syyllisen jopa Brennanin lähtöön. Jos honkanen ei olisi joukkueessa ei HIFK mitä todennäköisimmin olisi luopunut Brennanista, jengi olisi jäänyt täysin vaille "poliisia". Nyt on Honkanen, hyvä edes niin. Mutta toisaalta, brennanista pystyttiin luopumaan. Ja edellinen muuten vitsinä, en ole oikeasti tuota mieltä mutta esimerkkinä kuinka asioita voi vääntää.

Koko Honkas-keissin isoin sapetus johtuu siitä että ko pelaaja pääsi joukkueeseen mukaan vain ja ainoastaan tappelijan statuksensa ansiosta. Pelitaidot ovat vankkaa mestis-tasoa, mutta siellä se menee jo nimikkeellä vakiopakki. Lopputulema siis on että meillä on tappeleva mestis-pakki joka ei tappele koska on kokoonpanossa niin tärkeä. Siis mitä? Tässähän tulee niin epätoivoiseksi että toivoo jotain Hedbergiä jengiin täytteeksi. Nythän sekin olisi jo vakiopakki ja Honkanen voisi tehdä sitä mitä osaa. Lisäksi vastaavat mestisjyrät pakistossa on säännönmukaisesti vedetty täällä lyttyyn, kansallisuudesta riippumatta. Miksei nyt? Vastaus alkaa kaudelta 2000-2001, mestiksessä (yllättäen) tuli tapeltua. Ja yhä, ei mulla ole mitään noita pelaajia vastaan, mun mestaruuskauden suosikki oli Tom Laaksonen. En vain ymmärrä miksi kyseinen pelaaja hommataan kahdeksan pakin joukkoon. Loukkaantumisten sattuessa näitä mestis-tappelijoita sitten nostetaan kylmästi ylöspäin. Ei mitään järkeä.

Hackerin pyöriminen on taas mun mielestä ihan eri juttu, sen voi lähettää vaikka laivalla pois. Ei siis mitään väliä. Oikeastaan mä olen tyytyväinen että se on niin paska, sen monottaminen tuo ainoastaan positiivista mieltä. Ajatelkaas jos HIFK:lla olisi nyt hyökkäyksessä Hackerin paikalla Murray. Kummalle monoa, Bates vai Murray? Jaa. Nyt ei tee kipeääkään, Hacker menemään ja sillä hyvä.

Tuohon JHagin lainauksen alkuosaan. Onko 29-vuotias pelaaja joka veti mestistä jo kaudella 00/01 todellakin prospekti? Samaa mieltä kuitenkin siitä että jengissä kuuluisi aina olla 2 Honkasen ikäistä kokenutta pakkia. Honkasellakin on miesten sarjojen pelejä vyöllään jo useampi sata, eurohockey.net ilmoittaa lukemaksi 449. Ainoa ongelma on että ne on väärästä sarjasta.

Ai niin, ne kolme kysymystä. Vastaus kaikkiin on ei. Mutta käsi sydämellä kaikki, mites noi samat kysymykset viime talven Korhosen kohdalla? Ja se sai sentään oman ketjun missä ihmeteltiin miten joku voi olla niin paska. Miksi? Vastaus alkaa kaudelta 2004-2005, mestiksessä (yllättäen) ei tullut tapeltua.
 

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Minä kyllä ostan ajatuksesi Punasydän, tai siis olen samaa mieltä. Mutta eipä niitä vahvistuksia näy eikä kuulu tai itseasiassa se nyt alkaa olla se ja sama vahvistetaanko vai ei. Kärpät on 5 pisteen päässä ja heillä on peli vähemmän pelattuna. Edellä on vielä esim. Lukko jne. Divariin nyt ei kuitenkaan pudota se on saletti. Annoin keväällä elokuun loppuun Nybondakselle aikaa (onko joukkue sen näköinen että kausari kannattaa hankkia) ja sitten tein päätöksen olla hankkimatta kausikorttia. Sen jälkeen Nybondaksen toimet ovat menneet itse asiassa ihan päin persettä, täysi uuno koko jätkä hommassaan, mutta vielä paskempi kuin osasin odottaakkaan. Vituttaahan tämä kuin pientä oravaa kun haluaisin matseissa käydä mutta rajansa silläkin mihin koiran perseeseen rahansa tunkee ja vieläpä maksaa siitä että vituttaa vielä enemmän.

Mitä maalivahtiin tulee niin totta helvetissä järkevä on järkevämpää laittaa rahat hyvään pakkiin(tai mielellään 2) ja tulee vielä halvemmaksi kuin alkaa puliveivaamaan Pitkämäkeä ulos ja uutta toivotaan toivotaan tapausta tilalle(2 vuoden soppari mistä pitää maksaa+uuden mv-liksa, ei takuita onnistumisesta jne.) Kyllä minusta tuntuu että tulos on parempi jos pakistoa vahvistetaan ja jatketaan Nieminen-Pitkämäki, tai Nieminen-Ahlqvist. Kuin että hankitaan uusi toivotaan toivotaan mv ja jatketaan nykyisellä "huippu"pakistolla.

Kun taas
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei löydä enään ei. Sokeakin alkaa pikku hiljaa löytämään jyvän.

Tämä lausahdus on hauskaa luettavaa tyypiltä, joka joskus haukkui mm. allekirjoittanutta seuravasti: "Mutta edelleen ihmetyttää, miksi jotkut ovat valinneet suosikikseen joukkueen, josta eivät löydä etsimälläkään mitään hyvää." :-)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Vaikka olenkin ollut "kuvioista" jonkin aikaa veks niin ihmetyttää hiukan tämän hetken tilanne kun huomioidaan, että Nybondas on ollut toimistolla ja hyvin lähellä toimintaa jo useat vuodet.
Olen kuullut (monta vuotta sitten) miten hänen mielestään silloisessa HIFK:ssa hankinnat olivat eräiltä osin epäonnistuneet. Hän jopa kommentoi miten olisi pitänyt tehdä. Hän on myös myöntänyt, että oli virhe nostaa aikoinaan iso remmi A-junnuja ykköseen. Ei tajunut, että ero on niin valtava A-junnu mestareiden ja sm-liiga joukkueen välillä.

Jonkun valmentajan pestaaminen ei tapahdu päivässä eikä viikossa, joten Koukku-Klyyvarin tuleminen on ollut jo selvää viimeistään alkukeväällä. Koukku-Klyyvarikin on tiennyt osoitteensa, joten ihmetyttää miten ei olla saatu niitä jota haluttiin tai vielä puuttuu joitakin pakkeja ja ....

Jos haluaa pelata määrätynlaista peliä on oltava sellaiset pelaajat, jotka siihen pystyvät. Tällä hetkellä näyttää hieman erikoiselta ja mieleeni tulee, ettei kumpikaan herroista Nybondas tai Koukku-Klyyvari ole tienneet hankinnoista riittävästi. Scouttaus on ollut huonoa.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahden pakin puute oli silloin ja kahden pakin puute on edelleen. Rakennustermein tämä merkitsee sitä, että kolmasosa perustuksita (yli yksi talonsivu) oli ja on edelleen rakentamatta, mutta tontille on siis hankittu isännänviiri (joka on onneksi vedetty alas) , pienoistuulimylly ja postilaatikko.

Vertauksesi ontuu. Ennen perustuksia ei voi rakentaa taloon muutakaan, mutta Brennanin hankinta ei ole mitenkään sidoksissa pakkien hankintaan.

JHag: Reagoinnin hitaudesta: Ehkä paras esimärkki tästä on Mäkkäri, joka ei ka ole useampaan vuoteen ottanut isompaa jäähyä mutta on monen kirjoissa vieläkin hanskari (ja osin minunkin mielestä fyysinen pelote)

M&T: Käsi sydämellä: Korhonen oli siinä ja siinä, että vahvistaako ulkoistaminen joukkuetta. Niin huono hän oli. Eikä Korhosella ollut yhtään "erikoisominaisuutta" jonka takia olisi kannattanut roikottaa mukana. Iloinen kuitenkin siitä, että alamme olla samaa mieltä Hackerista. Ikävä kyllä se juna, jossa jätkästä olisi saanut rahaa on jo mennyt
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
M&T: Käsi sydämellä: Korhonen oli siinä ja siinä, että vahvistaako ulkoistaminen joukkuetta. Niin huono hän oli. Eikä Korhosella ollut yhtään "erikoisominaisuutta" jonka takia olisi kannattanut roikottaa mukana. Iloinen kuitenkin siitä, että alamme olla samaa mieltä Hackerista. Ikävä kyllä se juna, jossa jätkästä olisi saanut rahaa on jo mennyt
Tämähän on siinä mielessä jännä juttu että jos liiga jatkaisi 20 kenttäpelaajan miehityksellä mikä siis mahdollistaisi peluutuksen 8+12 saattaisin tehdä sekä Korhosen että Honkasen kanssa 5 vuoden sopimuksen jos helvetin halvalla saisi. Mun jengissä olisi 8 puolustajaa, käytetään mahdollisimman paljon nykyjengin pelaajia niin tulee helpommaksi (mä käytän myös nimitystä laatikko):

1. laatikko joka pelaa kaikki pelit jos kaikki ovat terveitä, 4 kappaletta: Heikkinen, Kankaanperä, Pikkarainen + 1 uusi (esim. Söderholm)

2. laatikko joka pelaa 2/3 peleistä jos kaikki ovat terveitä, 2 kappaletta: Turunen, Haverinen

3. laatikko joka pelaa 1/3 peleistä jos kaikki ovat terveitä, tunnetaan myös nimeltä prospekti, 2 kappaletta: Holmberg, Melart

4. laatikko joka pelaa kaikki pelit jos kaikki ovat terveitä, kappaletta: Korhonen, Honkanen

Ja nyt kaikki ihmettelee, mitäs tuo selittää. No ajatuksena on että peruspeli hoidetaan kuudella pakilla jotka ovat laatikoista 1-3, laatikon 4 miehet ovat erikoistilannepelaajia. Honkanen käy pullistelemassa ja pelaa välillä alivoimaa. Silloin tällöin hajavaihto ettei paikat jäädy. Korhosesta tekisin selkeän ylivoiman viivapakin, ja kyllä right-kätisyydellä pääsee pitkälle. Sakke syöttelisi treeneissä ja Lasse paukuttelisi siniviivalta skodeja. Tajuton määrä toistoja ja punttisalia jotta vetoihin tulisi voimaa. Normaalipelissä silloin tällöin vaihto ettei paikat jäädy. Jos ei onnistuisi niin voi voi, matka jatkuu vaikka PiTa:aan. Ja niin kuin huomaatte, Honkanen pelaisi tosiaan kaikki kaikki pelit mihin pääsisi. Mutta jos jollekin ei auennut miksi valitan nykytilasta niin kerrotaan nyt sekin vaikka suurin osa sen jo ymmärsikin: Honkanen ei olisi edes kahden loukkaantumisen tapauksessa kuuden pelaavan pakin joukossa, hän olisi yhä se jääkenttien pugilisti. Taidot ei vaan riitä muuhun.

Mutta ensi kaudella kaikki on toisin, 18 pelaajaa tarkoittanee käytännössä pelaajistoa 6+12, eli nuo puolustuksen 4. laatikon miehet voidaan käytännössä unohtaa. Korhoselle se tarkoittanee uuden sarjan etsimistä, Honkasta taas voi ajatella 12. hyökkääjäksi. Siihen hänellä on yksi etu esim. SaiPan Virtaseen nähden, Honkanen liikkuu nimikkeellä puolustaja eli voi tarvittaessa pelata pakkina jos joku vakiopakeista loukkaantuu pelin aikana.

Mutta yhä, ei kai kukaan voi kelailla Honkasta kuuden pelaavan pakin joukkoon.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ensi kaudella kaikki on toisin, 18 pelaajaa tarkoittanee käytännössä pelaajistoa 6+12, eli nuo puolustuksen 4. laatikon miehet voidaan käytännössä unohtaa. Korhoselle se tarkoittanee uuden sarjan etsimistä, Honkasta taas voi ajatella 12. hyökkääjäksi. Siihen hänellä on yksi etu esim. SaiPan Virtaseen nähden, Honkanen liikkuu nimikkeellä puolustaja eli voi tarvittaessa pelata pakkina jos joku vakiopakeista loukkaantuu pelin aikana.

Mutta yhä, ei kai kukaan voi kelailla Honkasta kuuden pelaavan pakin joukkoon.

Senhän näkee ensi kaudella, että millä kokoonpanolla pelejä lähdetään pelaamaan, mutta kyllä minun mielestä tuossa 6+12 piilee selvä riski. Voisi kuvitella, että "Kangen" noudot yleistyvät. Samikapaset ja Hanneshyvöset nousevat arvoon arvaamattomaan.

Itse en oikein jaksa uskoa, että tämä uusi systeemi laskee kustannuksia. Rinki pitää rakentaa niin, että loukkaantumisten jälkeenkin on kuusi pelaavaa pakkia, sama kuin nyt (pitäisi) olla. Ja "kolmosparin" lisääntynyt vastuu tarkoittaa, että alempien parien pakkeihin kohdistuu entistä enemmän vaatimuksia
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Sen vain sanon, että olen 100 % samaa mieltä Honkasesta matin ja tepon kanssa. Kun taidot ei riitä, ne ei riitä. Paitsi tappelemiseen. Ja jos hän sitä tekisi, ei Brennania tai hänen kaltaisiaan ulkomaalaisia gooneja koskaan tarvittaisi.

Jos pitää Honkasta liigatason puolustajana muuten kuin tappelijana, niin sitten pitää myös avoimesti hyväksyä se, että puolivälierät on ehdoton maksimisaavutus joukkueelle, niin päin vittua se on silloin aina koottu. Eli brändjengi siis kyseessä: tutinaa, tötinää ja carlbrewer-ryminäseitosia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta yhä, ei kai kukaan voi kelailla Honkasta kuuden pelaavan pakin joukkoon.

Ei tietenkään. Ei ainakaan ideaalitapauksessa (kun kaikki pakit terveitä). Tarkoitin sillä heitollani vakiopakista tietenkin tätä tilannetta, jossa moni normaalitilanteessa Honkasta ylemmissä pareissa pelaava puolustaja on telakalla ja Honkanen siitä syystä joutuu urakoimaan "liian suuressa" roolissa. Mä en ole missään vaiheessa kautta pitänyt Honkasta uutena bobiorrina, enkä usko, että kukaan muukaan on, kaikkein vähiten Honkanen itse. Niinpä vähän ihmetytti sun taannoinen vittuilusi siitä, miten "Mestis" haaveili NHL:n tähdistöpelistä sillä välin, kun Melart otti yhteen Rajamäen kanssa.

Kyllä mäkin näkisin meidän "vakiopakkeina" mieluummin valmiita, kokeneita liigatason pelimiehiä tyyliin Söderholm, Karalahti, Kultanen, Kovanen (ei välttämättä Tommi Kovanen, mutta eräänlainen puolustuksen markkuhurme) jne. Kun Nybondas kuitenkin jätti tällaiset pelaajat hankkimatta joko omaa kykenemättömyyttään tai Jalosen toiveesta, joutuvat honkaset, melartit ja kumppanit liian isoihin saappaisiin, ja Kankaanperäkin joutuu leikkimään jotain llideripakkia, eikä pääse keskittymään omaan erikoisosaamiseensa.

Toisaalta ei Honkanen kuitenkaan aivan täysi tumpelo ole, kun on sentään pari kertaa osunut tolppien väliin tällä kaudella. Tämä ei kuitenkaan (tietenkään) tarkoita sitä, että Honkanen olisi meidän uusi viivapelote. Vaikka meidän "gooni" onkin "kädellinen" gooni, niin pidetään se mun puolestani ihan puhtaasti pelotteena, siis fyysisenä sellaisena, ja hankitaan niitä oikeita pakkeja, jos vaan kassassa on fyrkkaa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä vähän ihmetytti sun taannoinen vittuilusi siitä, miten "Mestis" haaveili NHL:n tähdistöpelistä sillä välin, kun Melart otti yhteen Rajamäen kanssa.
Se oli ihan puhtaasti taktinen nouto, ja puoli jengiä pudotti hanskat. Vähän väriä kynään ja jengi alkaa ihmettelemään mikäs nyt on homman nimi. Täsmänä pari toistoa samasta aiheesta ja mielellään useisiin ketjuihin niin saadaan keskustelu auki. Jos olisin laittanut "Tom Nybondas HIFK:n Utj:n tehtävissä:"-ketjuun yhden viestin koskien kuinka paska Pitkämäki oikeastaan onkaan ja ujuttanut rivien 27 ja 28 tienoille lauseen

"Jani Honkanen ei kyllä myöskään välttämättä ole menestystä janoavan jengin kuutospakki."

ei kukaan olisi edes huomannut sitä. Myönnetään, aloitus täsmäiskussa Honkasta vastaan oli raflaava mutta päästiinpäs tässä edes jonkinlaiseen vääntöön. Seuraavaksi odottelen kuinka joku yrittää kääntää marraskuun alusta alkavasta putkesta löytyvän tilaston

9 peliä "Turusen ja Haverisen kanssa" --> 18 pistettä, 2.0 pist/ottelu
6 peliä "Honkasen ja Walshin kanssa" --> 5 pistettä, 0.83 pist/ottelu

vääräksi. Muu pakistohan oli ennallaan. Kun vielä kelailee että Turunen ja Haverinen on porukan mielestä hikiseen liigatason pelaajia, ja silloinkin pakkirankingissa vasta sijoilla 7 ja 8, niin ihmetyttää kuinka vähällä Honkanen on päässyt. Walsh on teilattu jo aikaa sitten mutta Honkanen vaan mennä porskuttaa vaikka on ihan oikeasti väärässä sarjassa. Siis pakkina.

Tai oikeammin, ei ihmetytä. Syy on mulla tiedossa, se alkoi siitä yhdestä Tallinnan tappelusta. Ilman sitä ketään ei kiinnostaisi Honkasen myllyt, ei mestisajalta eikä oikeastaan mistään muualtakaan. Aikamoiseksi kulttihahmoksi on siis noussut, ja yhdellä tappelulla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun vielä kelailee että Turunen ja Haverinen on porukan mielestä hikiseen liigatason pelaajia, ja silloinkin pakkirankingissa vasta sijoilla 7 ja 8, niin ihmetyttää kuinka vähällä Honkanen on päässyt. Walsh on teilattu jo aikaa sitten mutta Honkanen vaan mennä porskuttaa vaikka on ihan oikeasti väärässä sarjassa. Siis pakkina.

Vaikuttaisikohan tähän se, että Walsh on ulkomaalainen, todennäköisesti selvästi kalliimpi kuin Honkanen ja hankittu ylimpiin pakkipareihin kädelliseksi puolustajaksi? Saldo tällä hetkellä 0+3. Honkanen on sentään tehnyt kaksi maalia ja noussut ylempiin pareihin vasta sen jälkeen, kun muut ovat flopanneet tai loukkaantuneet. Enkä mä oikein jaksa uskoa, että Honkanen olisi jotenkin esteenä uusille pakkihankinnoille. Vai onko se sanonut Nybarille "Mä lähen meneen, jos sä hankit mun tilalle paremman pakin?" Siitä ollaan kuitenkin yhtä mieltä, että Honkanen pelaa sikäli väärällä paikalla, että kyllä tuolle tontille pitäisi saada taitavampi kaveri. Vaan minkäs teet, kun Nybari ei ole hankkinut?

Koska tää alkaa kuulostaa siltä, että olisin adoptoimassa Honkasta, niin parasta lopettaa tähän tällä erää. Myönnän, että olen lähes yksinomaan JA:n ja tilastojen varassa, sillä niin vähän olen matseja nähnyt tällä kaudella. Kaksi matsia on tainnut tulla tsiigattua Nordiksella, eikä telkkarista yhtään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vertauksesi ontuu. Ennen perustuksia ei voi rakentaa taloon muutakaan, mutta Brennanin hankinta ei ole mitenkään sidoksissa pakkien hankintaan.

No tämähän nyt on täyttä tuubaa. Jos meillä on rajoitettu määrä ulkomaispaikkoja niin onhan se nyt aivan selvää, että joakainen paikka, joka käytetään muualle kuin pakkien hankintaan on sieltä pois. Nyt alkaa tää logiikka karkaamaan kyllä täysin käsistä.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tämähän nyt on täyttä tuubaa. Jos meillä on rajoitettu määrä ulkomaispaikkoja niin onhan se nyt aivan selvää, että joakainen paikka, joka käytetään muualle kuin pakkien hankintaan on sieltä pois.

Brennanin jälkeen oli vielä kaksi ulkomaanpaikkaa vapaana. Eli hyvin olisi mahtunut mukaan jos hankinnat olisivat olleet onnistuneita.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ymmärrän Isakssonin pointin - kuin myös yhtä hyvin stroh80:n pointin. Kun Brennan hankittiin, hän oli ensimmäinen ulkomaalainen ja pakistoon oli hankittu jo Kankaanperä. Vielä olisi ollut tilaa hankkia pakistoon "Murphy" ja "Fahey" ja kaikki olisivat nyt onnellisia. Ulkomaalaispelaajan palkkaaminen paljastuu riskiksi joskus myös jälkikäteen, kun muut hankinnat pettävät. Näin yksinkertaista se on. Jos Walsh olisi ollut loistava, ei tässä olisi hädän päivää pelata liigaa Brennanin, Walshin ja Batesin kanssa. Mutta onko ulkomaalaisista meuhkaaminen sm-liigassa 08/09 ylipäätään kovin relevanttia? Ei ole. Katsaus faktoihin riittää.

Ulkomaalaispelaajien kiintiö per joukkue on 3 kpl. Se on millä mittarilla tahansa erittäin pieni osa joukkueesta. Joten ulkomaalaisista mouhoaminen saa HIFK:n ympärillä ihan liian isot mittasuhteet. Kolme ulkomaalaista voivat olla vaikka kuinka hyviä, mutta joukkue ui syvällä, jos ne 27 muuta ovat paskoja. Tästä ei pääse mihinkään. Hyville pelaajillehan ei ole kiintiötä. Niitä saa vapaasti hankkia vaikka 35 kpl. Kiintiöissä on se ero: ulkomaalaiskiintiö 3 kpl, hyvien pelaajien kiintiö: ei ole. Kärpät pelasi mestaruuden ilman ulkomaalaisia pakkeja. Törkeää, pitäisi ottaa kannu pois. Jypissä on nyt tasan yksi ulkkari. Siinä samassa joukkueessa, joka johtaa liigaa ylivoimaisesti. Joten ei näistä ulkkareista nyt niin saatanasti kannattaisi paasata. Tätä saittia kun lukee, luulisi että ulkomaalaiset ovat liigan ydin ja se osa, jonka mukana joukkue kaatuu tai nousee. Samaan aikaan mestaruuksia voitetaan kotimaisella pakistolla ja liigaa johdetaan yhden ulkkarin joukkueella! HIFK-osiossa on totaalisesti hämärtynyt kokonaisuuden hahmottaminen - johtuu nimenomaan siitä, että täällä ei ole saatu menestystä viidellä ulkkarilla, neljällä ulkkarilla, kolmella ulkkarilla, eikä olisi tullut kotimaisillakaan pelaajilla. Joukkueet on huonosti koottuja. Eikä kokoaminen voi alkaa pelaajien passia katsomalla.

Koska ulkkarien osuus on vain kolme ja SM-liigaan ei enää saada kv. huippuja, on se siis mielestäni täysin virheellinen tapa koota joukkue, että utj aloittaa sen ulkkareista viikset väpättäen. The Pentin taktiikka siis: diilit kiinni nykyisille ulkkareille jo huhtikuussa. Pidin siitä, että kauteen lähdettiin vain yhdellä ulkomaalaisella eli Brennanilla ja kaksi paikkaa oli auki. Näin se pitääkin tehdä. Ulkomaalaisista pitää tehdä nimenomaan se hienosäätöosa, ei kolmesta jätkästä runkoa saa! Brennanhan täytti tämän ehdon: ei runkopelaaja, vaan hienosäätöä ja runkopelaajat pitää joka ainoan joukkueen joka tapauksessa koostaa kotimaisista miehistä. Tätä ei pysty kolmella ulkkarilla kiertämään.

Okei, oletetaan että joukkue lähtee kauteen niin, että sillä on vain yksi ulkomaalainen. Kun joukkueen tietyt osat vuotavat, se tarvitsee täydennyksiä. Missään ei ole kirjoitettu sellaista sääntöä, että täydennyksien pitää olla ulkomaalaisia. Omituista ajattelua. Jälleen yliarvioidaan ulkomaalaisten osuutta - ja tähän syyllistyy nimenomaan useimmiten häntäpään joukkue, kuten HIFK. Mietitäänpä nyt oikeasti kuinka on koottu menestyneet Kärpät ja Jyp: On unohdettu passit ja hankittu hyvät maalivahdit: Tarkki, Tuokkola, Wallinheinmo. On unohdettu passit ja ihan yksinkertaisesti hankittu hyvät pakit: Kärpät viime kaudella ja Jyp nyt pelaavat ilman ainuttakaan ulkomaalaispakkia! Joten ei yksi ulkomaalaishyökkääjä nyt sori vaan vie mitenkään mahdollisuutta saada kasaan hyvä pakisto. HIFK:ssa ajatellaan, että hyvää pakistoa ei voi saada kasaan ilman ulkomaalaisia. Joten Brennanhan vie yhden hyvän pakin paikan. Kertokaa tämä Kärpille ja Jypille! Ne eivät ne ole tarvinneet ulkomaalaisia hyvään pakistoon.

Näin etenee koko joukkueen rakentaminen. Kärpät otti tähtitason sentterin ja hän oli ulkomaalainen, Bros. Jyp otti tähtitason sentterin, hän oli kotimainen Immonen. Veikkaan, että Kärpissä ei mouhotettu siitä, että nyt otetaan kuulkaa ulkomaalainen 1-sentteri ! Siellä keskityttiin vain siihen, että saadaan hyvä 1-sena. Kuten Jypissäkin. Ja näin se etenee. Jypin ainoa ulkomaalainen Bicek on itse asiassa heidän versionsa Hackerista / Brennanista ! Alempien ketjujen hyökkääjä. Miettikää nyt hetki käsi sydämellä tätä Jypiä: 1 ulkomaalaispaikka käytetty alempien ketjujen hyökkääjään - nyt pitäisi kaikkien huutaa ääneen että väärin rakennettu joukkue!! Se vie ulkomaalaispaikan ja miksi on hankittu alempien kenttien duunari ulkkaripaikalle, voi tavaton !!! Ja miksi on rikottu sitä sääntöä, että kaikkia ulkkaripaikkoja ei ole edes täytetty!!?? Tuon joukkueen täytyy olla liigan viimeinen. Mutta kun se ei ole.

Kandeisi Nyban, kuten monen muunkin, kääntää kalenteri vuoteen 2008 ja koota joukkuetta pelipaikka kerrallaan unohtaen ihmeellisen ulkomaalaisten hehkuttamisen, laskemisen ja säätämisen kokonaan. Kolme miestä 27:stä. Vain idiootti keskittyy näiden vertailuun, vääntelemiseen ja kääntelemiseen unohtaen sen, että nämä jätkät ovat 11% koko joukkueen miesvahvuudesta ! Hyvä sm-liigajoukkue mallia 07/08 ei todistetusti tarvitse yhtäkään ulkomaalaista. Jos Jypin ainoa eli Bicek lähtee, romahtaako joukkue? Ei se nyt jumalauta niin mene, että yksi alempien ketjujen hyökkääjä ensimmäisenä hankintana tuhoaa automaattisesti koko muun joukkueen rakenteen. Tällaisten asioiden kelaaminen on pelkkää tietämättömyyttä ja lähes tahallista sokeutta. Ei ilmeisesti kiinnosta katsella Jypin ja Kärppien tapaa tehdä joukkuetta. HIFK:lla ei tule menemään hyvin tulevaisuudessakaan, jos koko joukkuetta peilataan koko ajan kolmen ulkomaalaisen kautta antaen näille aivan suhteeton painoarvo. Koko "ulkomaalainen" -sanan käyttäminen pitäisi kieltää. Pitäisi puhua vain pelaajista. Hyvistä tai huonoista. Jos liigan ulkomaalaiset rajoitetaan yhteen kappaleeseen, HIFK-osiossa mouhotetaan tasan tästä tyypistä - voi vittu, nyt joukkue kaatui. Tai no niin, nyt meillä on hyvä joukkue kun saatiin Bros!
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
JHag: ota huomioon seuraava. Ainakin omalta osaltani (ja varmaan monen muunkin mielestä) HIFK:ta sietää arvostella tavallista kovemmin tässä ulkomaalaisasiassa, koska viime keväänä kun joukkueita kasattiin ja muiden jengien tj:t ja utj:t julkistelivat suomalaisten pelaajien (hyvien ja huonojen) uusia soppareita, ilmoitti uunituore UTJ Nybondas isoon ääneen lähtevänsä hakemaan vahvistuksia AHL:stä. Reissun piti kestää pari viikkoa. 3 kuukautta tuon ilmoituksen jälkeen oli hiljaista. Sitten "Tomppa" löi pöytään Walshin. Kuukausi Walshin jälkeen Brennanin. Sitten ei mitään ennen kuin oltiin jo tiukassa tappioputkessa brändityyliin. Need I say more?

Mutta tietysti hyviä pelaajia tässä kaipaa jokainen. Valitettavasti vain HIFK on yleensä aika heikosti suomalaisia hyviä pelaajia ulkopuolelta saanut houkuteltua (landehomo-efekti?). Siksi ulkkareilla on tupannut olemaan iso osa HIFK:n menestyksessä ja menestymättömyydessä.

Mutta ei tässä pelaajia tai muita kannattajia syytellä, vaan Nybondasta. Tätä ei pidä unohtaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
m&t: Mitäs sanot Bates-kuviosta viitateen tilastoihini parin viestin takaa? Mä pidän kiinni siitä, että Batesin tuleminen ei parantanut niin dramaattisesti HIFK:ta kuin äkkiseltään luulisi. Maaleja ruvettiin tekemään 0,2 per matsi enemmän, mutta voittoprosentti ei parantunut. Itse asiassa vähän huononi, koska maaleja on päästetty Batesin tulon jälkeen alkukautta enemmän. Tämä tilasto antaa osviittaa muutamasta asiasta:

1) Bates on hieno hyökkääjä, joka kykenee tasaiseen pisteiden tekemiseen.

2) HIFK:n hyökkäys / maalinteko ei ollut kuitenkaan ennen Batesia niin surkeassa kunnossa, että joukkue olisi välttämättä edes tarvinnut lisää hyökkääjiä

3) Niin hieno pelaaja kuin Bates onkin, joukkue olisi tarvinnut hänen sijaansa joko a) uuden maalivahdin tai b) tilkettä pakistoon

Pakkohan näitä on katsoa koko joukkueen kannalta, eikä zoomata vain yhden pelaajan esityksiä. HIFK:n päästettyjen maalien määrä rupesi kasvamaan samaan aikaan, kun Bates tuli ja karusti voidaan sanoa, että vaikka Bates aika meedio onkin, hän ei ole pystynyt yksinään tuomaan HIFK:lle niin paljon lisää maaleja, että olisimme kuitanneet vuotamisen. Kukaan muukaan pelaaja ei olisi pystynyt tähän, joten olemme lääkinneet väärää ongelmaa Batesilla. Laivassa on suureneva reikä pohjassa ja investoimme parempaan äyskäriin, jolla saamme kieltämättä enemmän vettä ulos kuin edellisellä. Mutta olisi kuitenkin kannattanut yrittää paikata sitä reikää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JHag: ota huomioon seuraava. Ainakin omalta osaltani (ja varmaan monen muunkin mielestä) HIFK:ta sietää arvostella tavallista kovemmin tässä ulkomaalaisasiassa, koska viime keväänä kun joukkueita kasattiin ja muiden jengien tj:t ja utj:t julkistelivat suomalaisten pelaajien (hyvien ja huonojen) uusia soppareita, ilmoitti uunituore UTJ Nybondas isoon ääneen lähtevänsä hakemaan vahvistuksia AHL:stä.

Jep, AHL-reissu meni kiville. Mutta muistetaanpas kuitenkin ne nimet, jotka julkistettiin ennen Walshia ja Brennania:

-Pitkämäki
-Kankaanperä
-Hirso
-Loppi

Näistä vain Pitkämäki on ollut totaalinen floppi. Flegu-Hirso on selvä parannus Guollaan. Loppi loukkaantui, mutta jostain syystä uskon häneenkin. Kanki oli hankinta, jota itse kukin meistä hehkutti kybällä ja hän on hyvä hankinta edelleen. Hyvä, että jatkaa meillä ensi kauden ja toivottavasti pääsee tekemään enemmän omaa duuniaan. Näistä pelaajista Hirso ja Loppi olivat / ovat kotimaisia kiistattomia liigahuippuja. Samoin Kankaanperä. Pitkämäellä oli teoreettinen mahdollisuus pärjätäkin, näin suurta rimanalitusta ei kukaan odottanut. Mutta plussana sanoin jo silloin, että nyt ainakin yritetään hankkia liigatason maalivahti ja jostain se on aloitettava. Tosin 2v diili oli hanurista.

Niinpä HIFK oli jo esitellyt 4 kpl tasokkaita / tasokkaan oletusarvon vahvistusta ja jos Pitkämäki olisi ollut hyvä, kaikki näyttäisi todella paljon paremmalta. Mun omassa perverssissä päässäni joukkueella olisi ollut tällainen runko ennen AHL-kierrosta, tästä kirjoitin aiemminkin:

-Pitkämäki
-Kankaanperä
-Hirso
-Loppi
-Murray
-Kovanen
-"markkuhurme"/ "hauhtonen"

Tämä nippu ennen Walshia ja Brennania olisi ollut helvetin paljon tukevampi pohja rakentaa. Täysin idioottimaista päästää menemään Murray ja Kovanen sillä hurskaalla luulolla, että kyllä noi paikataan. Honkanen on huono stuntti Kovaselle, myönnän. Jos meillä olisi olleet nuo nimet (7 kpl) ensimmäisen neljän nimen sijasta, olisi voitu keskittyä Pitkämäen paikkaamiseen ja paiskata Walsh menemään. Batesia ja Hackeria ei olisi näkynytkään ja väittäisin että olisimme silti saamapuolella Murrayn ja "hurmehauhtosen" kanssa.

Mutta sen verran lenkkiä Nyballe, että oli hän sentään 4 isoa vahvistusta hankkinut. Kaikkihan tietävät, että vahvistusten onnistumisprosentti ei juuri koskaan ole 100%, joten siksi juuri pitäisi pitää kiinni laadukkaista jo kiinniolevista pelaajista niukoilla markkinoilla.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Mutta sen verran lenkkiä Nyballe, että oli hän sentään 4 isoa vahvistusta hankkinut. Kaikkihan tietävät, että vahvistusten onnistumisprosentti ei juuri koskaan ole 100%, joten siksi juuri pitäisi pitää kiinni laadukkaista jo kiinniolevista pelaajista niukoilla markkinoilla.

Vain pientä krediittiä, kun kuitenkin samalla joukkueesta poistui enemmän ns. -1-2 ketjun miehiä, joten vajaaksi jäi Tompan työ. Loppi, Hirso ja Kankaanperä olivat ihan hyviä hankintoja ja ovat vieläkin, Pitkämäki oli arvoitus jo etukäteen ja itsekin olin miehestä täysin hiljaa ja odottelin vain, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kukaan ei uskonut nyt nähtyyn floppaamiseen, ei tosin Draperin tai Vokounin kohdallakaan. Kuten JHag kirjoittaa, niin yleensä vahvistukset eivät kaikki onnistu ja näin tälläkin kertaa, joten Nybondas maksaa nyt kokemattomuudestaan. Hacker ja Walsh ovat selvästi paniikkihankintoja, jotka olisi pitänyt jo lähettää pois ajat sitten, Hackeria ei olisi edes tullut hankkia, näistä iso miinus Tompalle. Kokonaisuutena nopeaan reagointiin erikoistunut Nybondas saa kyllä suuren miinuksen tästä kaudesta, toinen vastaava ja mies vaihtoon, mielestäni HIFK ei saa olla jatkossa harjoittelupaikka, Pena sitä teki liian kauan, joten luulisi siitä jo opitun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vain pientä krediittiä, kun kuitenkin samalla joukkueesta poistui enemmän ns. -1-2 ketjun miehiä, joten vajaaksi jäi Tompan työ. Loppi, Hirso ja Kankaanperä olivat ihan hyviä hankintoja ja ovat vieläkin

Siksi juuri meillä ei olisi nyt isompaa hätää, jos tukena olisivat olleet Kovanen, Murray ja "markkuhurmehauhtonen". Niin isoa jälkiviisautta en halua esittää, että olisin lisännyt listaan pari pakkia. Mullakaan ei ollut tuolloin mitään syytä olettaa, että Hank Pikkarainen floppaa ja Heikkiselläkin on huono lähtö. Siksi tuo lista kuvaa realistisesti sitä, millä olisin itse lähtenyt syksyyn. Olisinpahan oppinut, että pakkejakaan ei ole koskaan liikaa. Mutta olisi mulla yksi Kovanen siellä kuitenkin ollut seassa.

Katsotaan miltä näyttää, jos Pitkiksen, Kangen, Hirson ja Lopin lisäksi diilit olisivat olleet Murraylla, Kovasella ja hyökkäyspään "markkuhurmeella". Ei tämä kuulkaa paskemmalta vaikuta ja olisi vaatinut vain kahden jo olemassaolevan diilin jatkamista (halukkuutta oli molemmilla pelaajilla) ja yhden kokeneen sentterin hankintaa! Hohhoijaa.

Mutta näin:

Pitkämäki / Nieminen / Ahlqvist
Kanki - Walsh
Heikkinen - Pikkarainen
Kovanen - Holmberg
Haverinen/Honkanen

Kuhta - Hirso - Petrell
Pesonen - Loppi - Luttinen
Pikkarainen - Murray - Liivik
Porthen - "Hauhtonen/Hurme" - Brennan
Ramstedt

Sommittelin ketjut nyt tietenkin ihan oletusarvoilla. Yhtä hyvin Murray voisi olla laidassa ja "Hauhtonen/Hurme" 3. senana. Ja vielä olisi varastossa Keränen, Pöysti, Ahtola...

No perkele. Tällä nipulla kun olisi lähdetty, niin alkuunsa olisi huomattu että Pitkämäki ja Walsh ovat täyttä paskaa. Nieminen maaliin ja fokus maalivahtisektorille. Walsh kiertoon ja uutta matoa koukkuun. Olisi ollut ulkkarille tilaa tulla. Kun Loppi loukkaantui, jengissä oli silti senttereitä, kuten kaaviosta näkyy. Esim. kaikki siirtyvät yhden pykälän ylöspäin ja Ramstedt neloseen. Olisi ollut Brennanille tilaa meuhkata, Liivikille kasvaa. Batesia ja Hackeria ei olisi nähty ollenkaan, eikä niin väliäkään. Kyllä noillakin vetäisi.

On helvetin paljon helpompaa lähteä hankkimaan / vaihtamaan paria pelaajaa kuin säätää kaikki raajat solmussa miehiä ylös ja alas. Ja nythän ne kaksi paskinta eivät ole edes lähteneet, siis Walsh ja Pitkämäki. Molemmat sekundat ovat olleet alusta asti mukana ja lisäksi jengiin on liittynyt Hacker ja Bates. Bates on kaukana jumalasta kuitenkin. Murray ja "Hauhtonen" olisi ollut järkevämpi, realistisempi ja helpompi vaihtoehto.

Helvetti, rupesi jopa ahdistamaan, kun funtsin että noilla olisi lähdetty. Olisi ollut pohjat paljon vankemmassa kunnossa. Se pitää hyväksyä, että mikään joukkue ei onnistu kaikissa uusissa hankinnoissaan. Siksi vanhoista vakaista suorittajista ei kannata luopua niin kauhean herkästi.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
m&t: Mitäs sanot Bates-kuviosta viitateen tilastoihini parin viestin takaa? Mä pidän kiinni siitä, että Batesin tuleminen ei parantanut niin dramaattisesti HIFK:ta kuin äkkiseltään luulisi. Maaleja ruvettiin tekemään 0,2 per matsi enemmän, mutta voittoprosentti ei parantunut. Itse asiassa vähän huononi, koska maaleja on päästetty Batesin tulon jälkeen alkukautta enemmän. Tämä tilasto antaa osviittaa muutamasta asiasta:
Batesin ensimmäinen peli oli 11.11.2008 josta tuli häviö. Sen jälkeen on sarja ollut alla olevan taulukon kaltainen. Taulukko on hieman hämärä mutta kyllä siitä selvän saa. Ennen Batesiahan HIFK oli pelannut 18 peliä ja pinnoja 23, pistekeskiarvo oli siis 1.28. Batesin jälkeen tuli pinnoja seuraavasti:

Ottelu, pisteet, pisteet yht, pisteet ka
1, 0, 0, 0,00
2, 3, 3, 1,50
3, 3, 6, 2,00
4, 1, 7, 1,75
5, 3, 10, 2,00
6, 0, 10, 1,67
7, 2, 12, 1,71
8, 3, 15, 1,88
9, 0, 15, 1,67
10, 0, 15, 1,50
11, 1, 16, 1,45
12, 0, 16, 1,33
13, 1, 17, 1,31
14, 3, 20, 1,43

Taulukossa ensimmäinen luku on Batesin pelin juokseva numero, toinen luku on kyseisestä pelistä saadut pisteet, kolmas luku on kumulatiiviset pisteet Batesin ajalta ja viimeinen luku on pistekeskiarvo Batesin aikana. Merkille pantavaa on alkuun häviö, mistä nostettiin keskiarvo kahteen, pidettiin melko korkealla kunnes pelissä 9 tapahtui romahdus. Peli numero 9 oli muuten se missä Turunen ei pelannut yhtään ja Haverinen pari minuuttia. Sen jälkeen pakit numero 4, 5 ja 6 on ollut Melart, Walsh ja Honkanen.

Mä väitän että Bates paransi HIFK:n peliä merkittävästi, mutta Turusen ja Haverisen poissaolo muutti kaiken. Siinä kääntyi kelkka koska pakistossa oli kauhea vajaus.

Mistä muuten tullaan tähän kohtaan, tästä muuten väännettiin jo joskus kauan aikaa sitten:

Kun Brennan hankittiin, hän oli ensimmäinen ulkomaalainen ja pakistoon oli hankittu jo Kankaanperä. Vielä olisi ollut tilaa hankkia pakistoon "Murphy" ja "Fahey" ja kaikki olisivat nyt onnellisia.

Mä en olisi ollut. Mouhosin jo silloin että HIFK:lta puuttuu kaksi kovaa pakkia ja yksi kova hyökkääjä. Mun mielestä sentteriosasto Loppi + Hirso + Porthen + Ramstedt + muut ei riittänyt. Siihen ehdotettiin "markkuhurme", mutta ei vaan olisi riittänyt. Mä ehdotin pykälää kovempaa joka olisi taas jo riittänyt. Nyt tullut Bates riittää myös. Jo tuolloin joukkueesta puuttui siis kolme pelaajaa, sun ehdottamat "Murphy" ja "Fahey" + mun ehdottama "astetta kovempi" joka konkretisoitui myöhemmin Batesina. Mutta, mayday mayday. Puuttuu kolme ja jäljellä kaksi ulkomaalaispaikkaa. Jo tuolloin tiesi ettei kotimaista "Murrayta" tai "Murphya" löydy, siksi olisi pitänyt hommata yksi kotimainen peruspakki "Faheyn" paikalle.

Nythän muuten itse laitoit ne pelaajat joiden paikalla vetelevät Walsh ja Honkanen. "Murphy" ja "Fahey", no nyt ei taso ihan stunteilla riittänyt.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sen verran lenkkiä Nyballe, että oli hän sentään 4 isoa vahvistusta hankkinut.
Mitkä 4?
Olet itsekin täällä todennut, että Hirso & Loppi olivat Penan hankintoja.

Täällä tuppaa omat asenteet muovaavan totuutta.
Jos joku on omasta mielestä hyvä tyyppi, saa hän ansaitsematonta krediittiä ja jos joku on taas omasta mielestä huono tyyppi, saa hän ansaitsematonta dissausta.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
JHag:
Jos Jypin ainoa eli Bicek lähtee, romahtaako joukkue?

Sen verran korjailen tätä, että Bicek on jo lähtenyt. Vielä ei ole tietoa, romahtaako joukkue. Ensimmäinen peli ilman Bicekiä oli tuo Blues-matsi ja romahdus oli kyllä lähellä. Onneksi Pihlman paikkasi hyvin Bicekin puuttuvia tehoja.

Mutta vakavasti ottaen: Kyselin jo aikaisemmin syksyllä jossakin ketjussanne, mikä se KJ:n pelitapa mahtaa olla. Vieläkään se ei ole valjennut minulle. Onkohan jollekin muulle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös