HIFK:n peliesitykset kaudella 2013–2014

  • 732 272
  • 2 229

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
106-105

Kyllä se nyt niin on hyvät palsta veljet ja siskot, että otsikkoni kertoo kauden tärkeimmästä saavutuksesta. Muuta ei meille ole tulossa. Hävettävää paskaa on joukkueemme suorittaminen, poislukien Husson ja savon mafian ( Pude, Iiro, Roope). Meikäläisen fokus siirtyy nyt ensi kauteen. Toivon mukaan Kerho vielä ponnistaisi ohi ja jäisimme säälienkin ulkopuolelle, silloin hallitus voisi potkia Nybondaksen helvettiin.
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Mä yhdyn helposti näihin tyytyväisiin. Talviklassikko sekä eilinen peli oli viihdyttäviä ja jännittäviä loppuun asti. Erityisen positiivista on, että Summasen jälkeen ketjuja on uskallettu panna uusiksi. Jo pelkästään se piristää, kun ei tartte katella samaa väkisin yrittämistä ketjuilla, jotka ei toimi. Rindellille propsit siitä, että "ottaa riskin" ja katsoo mitä ketjumuutokset tuottaa. Ja onhan se tuottanut vauhtia ja maaleja.
Eikä eilinen häviö nyt ihan tyrmäävä ollut. Rankkarikisa olis voinut kääntyä ihan kummalle vaan.

Ei muuta kun tulta päin HIFK ja samalla ilolla eteenpäin niin kauan kuin pelejä riittää!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eilinen peli oli aika sekava eikä tosiaan hirveän pitkää kevättä voi meille povata, jos näin pelataan. Karvauspelaaminen oli ihmeellisen passiivista ja KalPa päästettiin rakentelemaan rauhassa hyökkäyksiään ja tappamaan aikaa. Ottaen huomioon kuopiolaisten puolustuksen kiekollisen taitotason, olisi aktiivisempi karvaus luultavimmin johtanut kiekonriistoihin hyökkäyspäässä.

Positiivista oli ehdottomasti taklauspelin lisääntyminen sekä nuorten puolustajien (Teppo & Nyqvist) esitykset. Huomenna siis Ipaa vastaan, toivottavasti Peltonen, Söderholm ja Fernholm ovat kehissä.
 

Stigu

Jäsen
Masentavaa, miten moni palsta-kamrat täällä on tyytyväinen eilisen pelin kaltaiseen perseilyyn. Siis mitvit? Oma mottoni on peräisin opiskeluajoilta, jolloin Otahallin kuntosalin seinällä oli taulu jossa luki: "Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.". Tuota samaista taulua katseli mm. Teemu Selänne ja katsokaa missä hän on tänä päivänä . Ja pointti on seuraava: Vaikka tätä paskaa tulee katseltua kausi toisensa jälkeen, ei siihen saa turtua ja olla tyytyväinen.

Jopa Jyväskylässä osataan mielenilmaisut paremmin kuin meillä nykyään(linkki vie juttuun jossa kerrotaan, että Jyväskylässä osataan asiat paremmin kuin meillä) ::

SM-liiga: JYP pyyt faneiltaan anteeksi - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat

Itse pistän kaiken toivoni tällä kaudella siihen, että a) HPK ajaa ohi ja b) IFK:n yleisötulot ovat katastrofaalisen alhaiset. Nyt tarvitaan radikaaleja muutoksia ja niitä ei aikaansaada pelkästään normikaudella, jossa sijoitutaan sijalle 6 ja todetaan että perkele: Kassan pohjalle on silti jäänyt rahaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Stigu, luulen että nämä tyytyväiset taitaa olla nuorempaa sukupolvea, siksi tyytyvät kovin vähään, ja sitä tottavie HIFK osaa tarjota kaudesta toiseen. Voiko olla niin että me "vanhempi" sukupolvi, eli vanhat körmyt äijät niinkuin itse ainakin olen, me ollaan nähty tätä konttailua vuosikymmeniä, muutamaa suonenvetoa lukuunottamatta. Olen huomannut itsestäni että vanhetessa on alkanut vituttamaan amatöörimäisyys ihan jokapäiväisessä elämässä, poliitikoissa, eri asiakaspalvelussa, rekkakuskeissa jne. En tiedä miksi, en ainakaan kuvittele että olisi itsekään yhtään sen parempi, mutta kuitenkin nyppii. Ja minua nyppii HIFK:n organisaatiossa asuva kunnianhimottomuus ja osaamattomuus. Ja suurimmaksi osaksi pidän Nybondasta täysin epäpätevänä nykyiseen tehtäväänsä, sori vaan Cemetary Gates, jaksan papukaijan lailla mäkättää Nybarista, ja lupaan jatkaa kunnes on korvattu ammattimiehellä.

Enkä käsitä minäkään miten joku voi olla tyytyväinen tappioon sarjan jumbolle!
 

Stigu

Jäsen
Voiko olla niin että me "vanhempi" sukupolvi, eli vanhat körmyt äijät niinkuin itse ainakin olen, me ollaan nähty tätä konttailua vuosikymmeniä, muutamaa suonenvetoa lukuunottamatta.
Itse veikkaan että syynä on se, että me vanhat körmyt ihastuimme siihen IFK:hon joka voitti, ja jos ei voittanut ainakin taisteli, kulki omia polkujaan, eikä antanut periksi. Intohimo-Fyysisyys-Kunnia on tainnut vaihtua Ihansama-Flegmaattisuus-Keskiverto:ksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Enkä käsitä minäkään miten joku voi olla tyytyväinen tappioon sarjan jumbolle!

Ei kai siihen kukaan olekaan absoluuttisen tyytyväinen. Siis jos verrataan esim. näpeistä livenneen voiton tuomaan tyydytykseen. Veikkaan, että nää "tyytyväiset" ovat lähinnä tyytyväisiä siihen, ettei enää neppailtu ja hissuteltu, vaan pelissä nähtiin jopa muutamia taklauksia ja jonkinasteista yrittämistä. Toisin sanoen ollaan tyytyväisiä peli-ilmeen vähittäiseen kohenemiseen, ei kuitenkaan lopputulokseen.

Tai mistä minä tiedän. Ainakin mä lähdin hallilta taas kerran tatti otsassa, kuten aina tappion tullessa. Kai mä sitten olen "nuori körmy" -osastoa.
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Ei kai siihen kukaan olekaan absoluuttisen tyytyväinen. Siis jos verrataan esim. näpeistä livenneen voiton tuomaan tyydytykseen. Veikkaan, että nää "tyytyväiset" ovat lähinnä tyytyväisiä siihen, ettei enää neppailtu ja hissuteltu, vaan pelissä nähtiin jopa muutamia taklauksia ja jonkinasteista yrittämistä. Toisin sanoen ollaan tyytyväisiä peli-ilmeen vähittäiseen kohenemiseen, ei kuitenkaan lopputulokseen.

Kiva, että joku ymmärsi. Meni 100% oikein.

Vaikka onhan se kiva jos joku luulee meitsiäkin vielä nuoreksi.... :)
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ei kai siihen kukaan olekaan absoluuttisen tyytyväinen. Siis jos verrataan esim. näpeistä livenneen voiton tuomaan tyydytykseen. Veikkaan, että nää "tyytyväiset" ovat lähinnä tyytyväisiä siihen, ettei enää neppailtu ja hissuteltu, vaan pelissä nähtiin jopa muutamia taklauksia ja jonkinasteista yrittämistä. Toisin sanoen ollaan tyytyväisiä peli-ilmeen vähittäiseen kohenemiseen, ei kuitenkaan lopputulokseen.

Tai mistä minä tiedän. Ainakin mä lähdin hallilta taas kerran tatti otsassa, kuten aina tappion tullessa. Kai mä sitten olen "nuori körmy" -osastoa.

VP, kyllähän se yleisilmeen parantuminen vähän tuo piristystä, varsinkin fyysinen peli joka on loistanut poissaolollaan tällä kaudella, mutta ehkä tarkoitin sitä että miten voidaan olla tyytyväisiä siihen että HIFK operoi yksi Liigan suuremmilla budjeteilla ja taistellaan lähes joka vuosi sääleissä tai edes sääleihin pääsystä. Sitten tulee vastaan jumbosijalla oleva jengi joka pelaa junnuilla kun parhaimmat starat on myyty, ja voittaa sen ja vieläpä Nordiksella.Noh, se oli vaan yksi peli, ei sen kummempaa. Mutta ei tähän vaan voi olla millään lailla tyytyväinen, ei näillä kausari/irtolippu-hinnoilla. Jos HIFK jakaisi ilmaiseksi liput peleihin ymmärtäisin osittain, mutta näillä hinnoilla, ei ei!
Paskaa kovalla hinnalla, se taitaa olla HIFK;n motto. Nauravat varmaan paskaset naurut hallituksessa kun rahaa tulee eikä tarvitse edes kovinkaan paljon tehdä sen eteen duunia.

Mutta se tästä. Kolme peliä jäljellä ja näistä on saatava riittävä määrä pinnoja jotta ei HPK tule ohi. Toisaalta olisi ehkä parempi pudota jo nyt heti, tulisi taloudellista takapakkia ja se saattaisi laukaista jotain hyvää HIFK;ssa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toisaalta olisi ehkä parempi pudota jo nyt heti, tulisi taloudellista takapakkia ja se saattaisi laukaista jotain hyvää HIFK;ssa.

Jos HIFK jäisi ulos pleijareista, se olisi tarpeeksi iso signaali jopa HIFK-johdolle. Siinä mielessä ei pahemmin vituttaisi, jos jäätäisiin sääleistä ulos. Kauhuskenaario numero 1: säälärit narreja vastaan. Hyi vittu, puistattaa koko ajatuskin. Kaksi rampaa dinosaurusta tappelemassa.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos HIFK jäisi ulos pleijareista, se olisi tarpeeksi iso signaali jopa HIFK-johdolle. Siinä mielessä ei pahemmin vituttaisi, jos jäätäisiin sääleistä ulos. Kauhuskenaario numero 1: säälärit narreja vastaan. Hyi vittu, puistattaa koko ajatuskin. Kaksi rampaa dinosaurusta tappelemassa.

Ei kai kukaan IFK:n suosikkijoukkueekseen nimeävä nyt voi saatana toivoa omiensa putoamista pleijareista??? Vitun luuserit!

Narrit sääleissä olis mun mielestä hienointa mitä kuvitella saattaa. Toki, itsekin tsiigasin jonkin verran tota tämän illan Tappara-narrit matsia ja hyvin pelasi Jokerit. Kyytiä siis saattaisi tulla, mutta eipä tullut stadikallakaan vaikka moni niin veikkaili.

IFK menee tällä kaudella säälien kautta finaaleihin ja "IFK-faneja" vituttaa tuelta.
Söde ja se ässien ja ryssien kautta meille tullut huippu sentteri, joka on klesana, vievät IFK:n pitkälle yhdessä Husson kanssa. Sitten taas tullaan ryhmässä kertomaan kuinka koko ajan oli nähtävissä, että tämä on IFK:n vuosi...
 

Stigu

Jäsen
Jos HIFK jäisi ulos pleijareista, se olisi tarpeeksi iso signaali jopa HIFK-johdolle. Siinä mielessä ei pahemmin vituttaisi, jos jäätäisiin sääleistä ulos. Kauhuskenaario numero 1: säälärit narreja vastaan. Hyi vittu, puistattaa koko ajatuskin. Kaksi rampaa dinosaurusta tappelemassa.
Tämä ilta kyllä heikensi IFK:n mahdollisuuksia tippua sääleistä ulos. Valitettavaa. Tsekkailin Tappara-Jokerit-peliä ja voin rehellisesti sanoa, että tuo peli oli kuin eri planeetalta HIFK:n pelin kanssa. Tapparan pelistä paistaa läpi viiskkopelin toimivuus ja ykislöiden taisteleva ote. Tuollaista on lätkä parhaimmillaan. Jotain, josta IFK-fani voi ainoastaan uneksia.

HIFK-Jokerit-säälejä ei tulla näkemään, mutta se olisi vähän sama kuin 1,5 promillen humalassa oleva Teuvo Loman tappelisi Tauskia vastaan. Teuvo raapisi ja repisi, mutta kyllähän Tauski ottelun voittaisi.

Jälleen kerran on kevät ja IFK-fanina sitä ihmettelee mihin vittuun tuo liigakausi oikein hävisi. Turhiin odotuksiin, epätoivoisiin uskomuksiin, vainoharhaisiin toiveisiin että kaikki olisi keväällä ihan hyvin. Tätä on IFK-fanin arki.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jälleen kerran on kevät ja IFK-fanina sitä ihmettelee mihin vittuun tuo liigakausi oikein hävisi. Turhiin odotuksiin, epätoivoisiin uskomuksiin, vainoharhaisiin toiveisiin että kaikki olisi keväällä ihan hyvin. Tätä on IFK-fanin arki.

Tätä olen myös ihmetellyt itse, vaikka Jokereita kannatan. Siis omasta näkökulmastani. Aina luottaa ja toivoo syksyllä kaiken menevän hyvin, mutta keväällä luotetaan siihen, että jengistä saadaan kaikki potentiaali irti. Just joo...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai kukaan IFK:n suosikkijoukkueekseen nimeävä nyt voi saatana toivoa omiensa putoamista pleijareista??? Vitun luuserit!

En toivo tippumista, koska lapsen usko satuihin lopulta aina voittaa. Ymmärrän kuitenkin sen kannan, että toivotaan romahdusta, koska HIFK:n tapauksessa vain totaalinen romahdus aiheuttaa muutoksia nopealla tahdilla. Muussa tapauksessa saa mennä 10-vuotta semi-paskasti ennen, kuin tehdään yhtään mitään radikaalia. Mielummin yksi kausi päin helvettiä, kuin kymmenen kautta niin, että ollaan kerraan semifinaaleissa. HIFK:ssa pitäisi riman olla niin korkealla, että kaksi kautta peräkkäin ulos semifinaaleista ja urheilupuoli uusiksi, vaikka kuinka olisi mestaruus voitettu kolme vuotta aikaisemmin samoilla urheilupuolen vastuuhenkilöillä.
 

MasaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiaa Kiekko-Vantaa.
Ei kai kukaan IFK:n suosikkijoukkueekseen nimeävä nyt voi saatana toivoa omiensa putoamista pleijareista??? Vitun luuserit!

Narrit sääleissä olis mun mielestä hienointa mitä kuvitella saattaa. Toki, itsekin tsiigasin jonkin verran tota tämän illan Tappara-narrit matsia ja hyvin pelasi Jokerit. Kyytiä siis saattaisi tulla, mutta eipä tullut stadikallakaan vaikka moni niin veikkaili.

IFK menee tällä kaudella säälien kautta finaaleihin ja "IFK-faneja" vituttaa tuelta.
Söde ja se ässien ja ryssien kautta meille tullut huippu sentteri, joka on klesana, vievät IFK:n pitkälle yhdessä Husson kanssa. Sitten taas tullaan ryhmässä kertomaan kuinka koko ajan oli nähtävissä, että tämä on IFK:n vuosi...

Komppaan joka kohtaa. Taisteluvoitto elintärkeässä pelissä ja "kannattajat" ovat pettyneitä siihen?!? Asenne oli ainakin tänään kohdallaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähiin käy ennen kuin loppuu. Kaksi matsia jäljellä, JyP himassa ensi tiistaina ja HPK vieraissa. Nuo kaksi pitäisi voittaa ehdottomasti. Onneksi JyP peli on kotimatsi, jospa siitä saisi jotain etua.

Kyllähän me aika tasaväkisesti väännetään jonkun Ilveksen kanssa mutta ei tuolla pelillä kyllä pärjää kahvaralle eikä näädille.

Nyt tulee taas aika pitkä huili seuraavaan matsiin, joten saas nähdä unohtuuko taas kaikki tauolla. Olisi hyvä vaan pysyä pelirytmissä, kun tällaiset tauot ei näemmä sovi joukkueelle. Tosin kippari oli aika väsynyt vielä tänään, liekö pelannut vajaakuntoisena? Toivotaan että ensi viikolla on Söde jo messissä. Jospa se nyt tästä ... varovasti toiveikkaana kuitenkin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-HIFK:n puolustus kyllä tänään aukesi liian monta kertaa luvattoman helposti. Käytännössä yhdellä syötöllä ja suoralla luistelulla pääsi Ilves kävelemään parhaaseen sektoriin. Enemmän käsiä vastustajalla ja ei olisi jäänyt yhteen päästettyyn.

-YV on kyllä täysin jumissa. Yksi Ilves pelaaja menetti mailansa ja silti HIFK ei saanut edes kiekkoa pidettyä alueella, vana pelasi itsensä pussiin nurkkaan.

-Edelleen näkee miten helposti HIFK lamaantuu takaiskujen jälkeen. Peli aloitettiin hyvin, mutta Ilveksen maalin jälkeen katosi mielikuvitus ja pelirohkeus pitkäksi aikaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HPK:lle on jaossa 9 pistettä ja ero on 7 pistettä. Tasapisteissä HIFK tulee olemaan edellä, koska HPK ei voi päästä ohi kolmen pisteen voittojen määrässä. IFK:n pitää siis saada kaksi pistettä varmistaakseen säälipaikka. Voi tässä vielä ruveta kuumottamaan (tai ennemmin kuumotus jatkuu), ellei HPK menetä pisteitä ennen päätöskierrosta.

Tämän päivän esitys ei ollut kovin häikäisevä, mutta oli tuossa paljon hyvääkin. Ramstedt sai vihdoin maalitilin auki ja nykyiselle neljäkutoselle Nykoppille pitää antaa kunniamaininta. Loistavaa taistelua etenkin alivoimalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HPK:lle on jaossa 9 pistettä ja ero on 7 pistettä. Tasapisteissä HIFK tulee olemaan edellä, koska HPK ei voi päästä ohi kolmen pisteen voittojen määrässä. IFK:n pitää siis saada kaksi pistettä varmistaakseen säälipaikka. Voi tässä vielä ruveta kuumottamaan (tai ennemmin kuumotus jatkuu), ellei HPK menetä pisteitä ennen päätöskierrosta.

Jos Hämeenlinnasta saadaan päätöskierroksella vähintään yksi piste, pysytään Kerhon edellä.

Katsoin juuri tämän illan maalit. Tuliko kellekään muulle Ramun maalista mieleen OJ:n ratkaisumaali 98-finaaleissa? Oikealta sisään, sinisen jälkeen leikkaus keskelle, rannari pakin jaloista ja sinne uppoaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yks IFK:n parhaimmista kotipeleistä tällä kaudella. Maalipaikkojakin oli vaikka 8:aan maaliin.
 

MasaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiaa Kiekko-Vantaa.
Kieltämättä puolustuspäässä kiekko välillä lahjoitettiin vastustajalle. Ilves laukoi onneksi melkein koko ajan ohi, kummankaan joukkueen viimeistely ei ollut häikäisevää.

Ensimmäinen ylivoimista oli jo melkoisen hyvää pyöritystä, mutta maali jäi syntymättä, toinen ylivoima oli vaisumpi, vaikka siinäkin saatiin yksi loistava paikka. Kokonaisuudessaan ylivoima kuitenkin ihan siedettävää, vaikka maalia ei tullut. Alivoimapeli toimi tänään pitkästä aikaa hyvin. Elkins hoiteli aloituksia kovalla prosentilla ja auttoi Puustisen maalin makuun. Desantis hävisi omassa päässä kaikki kaksinkamppailut. Ramu pelasi rohkeasti ja asenteella.

Kai sitä on sairaalloinen optimisti, mutta niin paljon parannusta on tapahtunut Ramin potkujen jälkeen, että mikään ei ole mahdotonta - ainakin jos Söde saadaan vielä kehiin. Kärppienkin kanssa pelit olleet tällä kaudella aika tasaisia. Olisihan se yllätys, mutta ei mahdottomuus, että pudotettaisiin Kärpät. Tappara melkein vielä hankalampi vastus. Toki myönnettävä on sekin, että sääläreistä jatkoon pääsemisessä on siinäkin tekemistä.
 

MasaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiaa Kiekko-Vantaa.
HPK:lle on jaossa 9 pistettä ja ero on 7 pistettä. Tasapisteissä HIFK tulee olemaan edellä, koska HPK ei voi päästä ohi kolmen pisteen voittojen määrässä. IFK:n pitää siis saada kaksi pistettä varmistaakseen säälipaikka. Voi tässä vielä ruveta kuumottamaan (tai ennemmin kuumotus jatkuu), ellei HPK menetä pisteitä ennen päätöskierrosta.

Toivotaan, että Tappara hoitaa HPK:n lauantaina, niin homma on sillä selvä...
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yks IFK:n parhaimmista kotipeleistä tällä kaudella. Maalipaikkojakin oli vaikka 8:aan maaliin.
Kyllä. Vähän paremmalla tuurilla lopputulos olisi voinut olla 4-1 tai 5-2 jos vastustajallekin saa jakaa tuuria.

Toisaalta tekisi mieli yhtyä täällä samaan puolueeseen niiden kanssa jotka toivovat HIFK:n jäämistä ulos koko pleijareista. Tämä toive käsittääkseni perustuu siihen että silloin saataisiin muutosta aikaan. Entäs jos ei saadakaan? Kausi meni vituiksi eikä muutosta. Mieluummin kausi menee vain semivituiksi eikä muutosta. Täytyy muistaa että puolivälieristä jatkoon meneminen on HIFK:n kohdalla poikkeuksellista menestymistä. Sääleistä jatkoon ja hyvä taistelu puolivälierissä = normikausi. Sääleihin jäämistä voidaan pitää alisuorittamisena.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minulla ei luonne anna periksi istua katsomossa toivomassa häviötä. Varsinkin kun jengi ilmiselvästi taistelee. Joten kyllä mä uskon ja luotan siihen että jatkossa ollaan ja toivon ettei nyt vaan saataisi narreja vastaan. Koska minun pääkopassani vihoviimeinen kohtaaminen oli Talviklassikko, ja sielläkin meinasi pumppu pettää sen viimeisen puoliminuuttisen aikana.

Tosin poffikausarikin on jo maksettu, joten siellähän mekin istumme, kuten aina. Eli olemme osa sitä syytä miksi IFKlla menee hyvin koska emme äänestä jaloillamme vaan ostamme kiltisti aina uuden kausarin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös