HIFK:n peliesitykset kaudella 2010-2011

  • 546 117
  • 2 221
Itse kyllä nautin eilen koko pelistä, ensimmäinen erä mukaanlukien. Missään vaiheessa eilen ei pelattu ottelun voitosta, niin paljon parempi HIFK oli koko ottelun ajan. Puolustuspaketti pysyi hyvin kasassa, mistä osoituksena sekä Juuson nollapeli, että vain 13 torjuntaa. Ja turha tulla huutamaan, että vastassa oli paska ipa. SM-liiga joukkueen pitäminen 13 vedossa puhuu vähintään yhtä paljon oman puolustuspelaamisen laadusta kuin vastustajan paskuudesta.

Muutenkin peli vaikutti hyvältä play offien lähestyessä. Kangen jyräys oman puolustusalueen vasemmassa kulmassa oli yksi hienoimmista taklauksista koko kaudella. Samoin tämä kolmen taklauksen kombo, missä ensin jyräsi Nyholm, sitten Liivik (vähän ohi tosin) ja kolmanetena mielestäni Järventie. No en tästä ryhdy kiistelemään, punainen jyräsi valkoisen, ja se oli pirun hienoa.

Itse ihmettelen näitä huuteluja kuittivihkon perään. HIFK on nyt ollut viime otteluissa pirun fyysinen. Kankaanperä on ajellut sellaisia pommeja, mitä ei ole tähän asti tällä kaudella nähty. Kysykää vaikka Zaborskylta ja eilen jyrätyltä ipalaiselta. Nelosen kundit jyrää kaikkea mikä liikkuu, ja Teemu Ramstedt käy muistuttelemassa vihellyksen jälkeen tulleesta taklauksesta. Ei tollanen joukkue mitään kuittivihkoa tartte.

Play offeissa ei kuitenkaan saa tapella, niin minkäs viestin se kuittivihko ylipäätänsä lähettäisi muille jengeille. Tökkimällä saa HIFK:n pakan sekaisin. Itse olen helvetin tyytyväinen, että Ilves vaiennettiin fyysisellä pelillä, ei nyrkeillä. Ja JHagille vielä tuosta HIFK:n lähettämästä viestistä. Itse ainakin koen, että HIFK lähetti muille joukkueille viestin, että pakka ei leviä. Henkisesti kova jengi, joka ei lähde mukaan tökkimiseen, mutta ajaa niin helvetin kovaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Myönnän että hienosäätöähän kuittivihko olisi ollut ja isot pinnat btw. Ramun lisäksi Ahtolalle, jolle Ramu tavallaan työnsi Anttilan. Kaipasin kuittaamista eniten siinä tilanteessa, jossa Nyholmilta lähti leegoja ja mielestäni tämän jälkeen nähtiin yksi hauskimmista episodeista koko matsissa: Liivik jäi kyselemään kaikilta (myös ipalaisilta) Kuka se oli ??? Olisi mielellään mennyt keskustelemaan. Simo otettiin siitä vaihtoon. Ja se kolmas niitti legendavaihdossa oli kyllä Kangen, joka tööttäili pari aivan kaameaa pommia. Pian tämän jälkeen oli HIFK:n av ja Rajalalla paikka hakea kiekkoa Melartin ja Kangen välistä. Melartkin veti eka erässä yhden hienon niitin ja Liivikin paras töötti sijoittui myöskin ensimmäiseen erään. Joku Ipan pakki tuli ajelluksi hyvin huolella omassa päädyssään eli HIFK:n hyökkäyspäässä.

Ipa oli selkeästi esimerkiksi Tapparaa parempi ja kuntopuntarissa hyvin menestynyt viime aikoina. Annetaan ihan reilusti kunniaa HIFK:lle 4-0 -voitosta ja Juusolle nollapelistä. Itse olen kynnet valkoisena seuraillut päästettyjen maalien määrää ja eilen saatiin hyvä signaali. Kovanen ei kyllä ollut aivan surkea. Pari hyökkäykseenlähtöä Villen kanssa oli upeaa klap-klap -meininkiä. Oman pään pakkina Kasvis on toivottoman heiveröinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oman pään pakkina Kasvis on toivottoman heiveröinen.

Samaa mieltä. Tosin asiaa ei varmaankaan auta se, että Nauris-Tommi joutuu jatkuvasti vähän kurkkimaan myös Melartin tekemisiä. Mä näkisin, että Kovasesta saataisiin huomattavasti enemmän hyötyä irti joko Kangen tai Kurvisen kanssa. Söde-Lädä pari olisi kyllä huomattavasti vähemmän hasardi-altis kuin Mara-Lädä- pari. Vaikka Kovaselta muutama naurettavan näköinen moka eilen taas tulikin, ottaen huomioon, että pelejä ei meillä edelleenkään ole kauheasti alla, ei Kovanen nyt niiiiiiin huono ole kuin mitä jengi katsomossa ulvoo.

Tietysti ymmärrän, että sementoituja pakkipareja ei nyt tässä vaiheessa kautta aleta rikkoa enää. Toivoisin silti, että tarvittaville muutoksille oltaisi avoimia, jotta saataisi jengistä paras mahdollinen irti. Ja Melart-Kovanen- parissa tämä ei kyllä tapahdu. Kovasella on kuitenkin aidosti ominaisuuksia, jotka joukkuetta hyödyttävät. Kyllä se hyökkääjienkin duunia helpottaa, jos siellä on pakki, joka osaa oikeastikin tuoda kiekon nopeasti ja varmasti ylös. Ja vaikka Kovanen ihan minnihiiri-sarjalainen onkin, ei hänkään kentällä kontakteja pelkää. Yrittää vain fiksusti olla jäämättä alle, koska kuka sitä nyt itseään kuusi kertaa painavampaa äijää päälleen haluaisi (näitäkin taitaa olla ;))...
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL tuossa hyvin tiivistikin Nauriksen tilannetta...
Yleensä kun pakki pystyy kontrolloidusti avamaan peliä omasta päästä, joko kuljettamalla tai syöttämällä, johon Nauris tällä hetkellä jengistä parhaiten pystyy, niin vastustaja saa vähemmän tilanteita&painetta meidän päähän... sinänsä jo ennalta ehkäisee näitä tilanteita hyvällä kiekollisella pelillä.

Mutta ymmärrän hyvin kyllä arvostelijoita... jotkuthan täällä olisivat toivoneet Anttilan pään repimistä irti Söde taklauksen jälkeen ja siitä sitten vastustajalle yv:tä, nousu tasoihin ja hävitty jatkoajalla... 2.sija meni runkkarissa, mutta saipahän iso mörkö kyytiä.
Jotta nyt en heitä bensaa liekkeihin, niin kyllä tietynlaista hallittua kuittivihkoa kannatan ja sellainen IFK:lta löytyy edelleen. Erona aikaisempiin kausiin on se, että sitä käytetään hieman fiksummin ja tästä seurauksena ei myös hukata pisteitä ja pelataan kärkisijoista keskikastin sijasta...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Bataatti luistelee upeasti ja on kiekonkäsittelijänä parempi kuin moni hyökkääjä. Jos tätä on vaikea myöntää, niin on kyllä Lihansyöjän Mustat Lasit silmillä. Eilisestä 2. erästä: Vege saa kiekon kesken Ipan painostuksen. Ville on oman siniviivan tuntumassa ja naputtaa lapaa jäähän ja lisäksi vinkkaa suuntaa ylöspäin. Nauris syöttää suoraan lapaan ja luistelee samalla ylös Villen näyttämään suuntaan. Ipalaiset jäävät kuin täit. Ville on jo vauhdissa ja syöttää Kesäkurpitsalle vauhtiin nousten itse omaa laitaansa. Tilli nousee kiekon kanssa ja heittää Villelle, joka on noussut jo rinnalle. Jätkillä on 2-1 -tilanne, joka syntyi 2 sekunnissa siitä, kun Tommi kiekon sai. Ipan pakki onnistuu ohjaamaan kiekon omaan kulmaan. Tämä kuvio ei olisi Melartilta, Kangelta tai Kurviselta onnistunut.

Kousa on mun valintani, jos joukkueeseen halutaan yksi lujaa luisteleva kiekkovarma pakki. Hän on Porkkanaa huomattavasti fyysisempi ja omaa paljon paremmat kädet koskien laukausta. Nyt kun Kousa oli pois, Viherpiiperö toi hyviä mahdollisuuksia hyökkäysten avaamiseen. Kovasen poika ei ole ikisuosikkini, eikä tule koskaan sellaiseksi nousemaan. Mutta kyllä hän pelata osaa. Ja on oikein ohjeistettuna kelpo kaveri. Kokoonpanossa, jossa Kousa ja Järventie ovat mukana, olen kyllä itsekin pistämässä Melartia, Kurvista ja Vallinia Kovasen edelle, sillä playoffeissa pitää olla kovuutta. Mutta näinhän se BOL:kin alunperin totesi, että Kovanen tuo "syvyyttä leveyteen".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Tottakai Kousa menee Kovasen ohi. Tässä on selvästi kaksi vaihtoehtoa. Nykyiset parit, mitkä ovat olleet lähes koko kauden tai sitten ottaa mukaan Melart.

Kojon "paras mahdollinen"

Kankaanperä- Järventie
Vallin- Kousa
Söderholm- Kurvinen

TAI

Kankaanperä- Järventie
Söderholm- Kousa
Vallin- Melart

Kanki- Mara nyt on selvin. Kousa olisi mielenkiintoista laittaa Söden viereen. Söde on kumminkin varma ja fiksu pakki mutta vähän flegmaattinen. Kousa tuo siihen räväkkyyttä ja oman panoksensa. Veikkaajahan ehdotti Söderholmin pariksi Kovasta, mutta minusta Kousa on siihen väliin parempi. Jolloin kolmospari olisi Vallin-Melart. Kokenut kettu pelaamassa ison lihanuijan kanssa. Arilla käy kaikesta huolimatta jalat, ja keväällä paikkaa jos Melart koomailee. Näin pakisto olisi fyysisempi ja jämäkämpi, mutta toisaalta Jalonen joutuisi muokkaamaan 2/3 noista pareista. Kurvinen on minusta se, joka väistää Mellua jos Ilari rosteriin halutaan.

Mielenkiintoista nähdä muuttuuko mikään ja mikä on Vallinin kunto. Onko pientä vammaa, vai isompaa. Jos on pahasti hajalla niin ei mitään järkeä laittaa Melartin pariksi. Taidelasi taitaa olla varamies, jos joku kiekollinen pakki menee rikki.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta näinhän se BOL:kin alunperin totesi, että Kovanen tuo "syvyyttä leveyteen".

Just niin. Ja kun otat tosta nykypakistosta yhdeksi peliksi pois sekä Kousan että Järventien, niin siinä sitä ollaan... Vallinilla ja Södellä ei kuuhun mennä. Eihän sekään tietysti ole poissuljettu juttu, että Kurvinen ja Kankaanperä kehittyvät kiekollisesti uusiin ulottuvuuksiin seuraavien viikkojen aikana. Tosin molemmathan ovat viime aikoina väläyttäneet, Kankikin eilen heitti hienot kikat :). Mutta että tekisivät sitä päätoimisesti, niin o-ou...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisestä 2. erästä: Vege saa kiekon kesken Ipan painostuksen. Ville on oman siniviivan tuntumassa ja naputtaa lapaa jäähän ja lisäksi vinkkaa suuntaa ylöspäin. Nauris syöttää suoraan lapaan ja luistelee samalla ylös Villen näyttämään suuntaan. Ipalaiset jäävät kuin täit. Ville on jo vauhdissa ja syöttää Kesäkurpitsalle vauhtiin nousten itse omaa laitaansa.

Tähän ei ole lisäämistä. Paitsi vieno pyyntö, että käytetään Munakoisosta joko nimeä 'Zucchini' tai 'Aubergine'. Kuulostaa ulkkarilta ja paljon pelottavammalta.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Tänään saatiin vastaus kysymykseen miksei Ramstedt saa mahdollisuutta Kuhdan ja Hamiltonin välissä ja täddäddäää, vastaus on: hän ei ole tarpeeksi hyvä pelaaja. Piiparisen pelatessa 5v5 peli oli paljon parempaa ja Wirtasen pikainen paluu kuulostaisi lottovoitolta. Oikeastaan meillä oli tänään vain yksi hyvä keskushyökkääjä(Granlund). Joukkue kaipaa Lennua ja Wirtasta, Wärn Wirtasen(ja Lennun) paikalla yv:ssä on lähinnä huono vitsi. Täytyy myös toivoa, että Simo saadaan pian takaisin ei ollut 4.kentän peli tänään kovin kummoista Pöystin maalista huolimatta.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään saatiin vastaus kysymykseen miksei Ramstedt saa mahdollisuutta Kuhdan ja Hamiltonin välissä ja täddäddäää, vastaus on: hän ei ole tarpeeksi hyvä pelaaja.

Epäilen vahvasti Ramun olevan jonkin pikkuvamman runnoma. Mies ei pelannut Jyväskylässä loppuun ja liike näytti huomattavan heikolta eli jotain oli pakosti vialla. Ässät -pelissä ei pelannut ja nyt on saanut maltillisesti peli-aikaa esim. tänään 9 minuuttia. Koko kauden ajan Ramu on ollut liigan eliittikolmosketjulainen Jerryn kanssa pitäen oman pään kasassa. 3. ketjussa yli kolmekymmentä pistettä ja liigan tiiveintä 3. ketju työskentelyä Jerryn kannsa - ei huonosti. Ramun liike on ollut erinomaista läpi kauden, kunnes jkl-pelistä alkoi huomattava heikennys liikkeessä. Ei, kyse ei varmasti ole motivaatiosta tai taitojen katoamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ramuhan sai tokassa erässä kympin, joka haittasi hieman ammatinharjoittamista.

Ei paljon jäänyt tuosta pelistä jälkipolville kerrottavaa. Aika varovaisesti pelattiin ja ihan hyvä niin. Vieraspeli ja kaikkee. Säästellään, säästellään... ;)
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ramuhan sai tokassa erässä kympin, joka haittasi hieman ammatinharjoittamista.

Jepsus, unohtui tämä. Anyways kaikille Ramun dissaajille, Ramu siis lopetti JKL:ssä kesken, ei pelannut Ässä-pelissä ja on saanut jokaisessa JKL-matsin jälkeen pelaamassaan pelissä alle 9 min. peliaikaa ja tänää se yli 9 min. Päivänselvä loukkaantuminen. Ei tuo kuvio sovi mihinkään KJ:n koirankoppimetodeihin. Tämä lisättynä selkeään liiketason tippumiseen antaa selkeän vastauksen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jepsus, unohtui tämä. Anyways, Ramu siis lopetti JKL:ssä kesken, ei pelannut Ässä-pelissä ja on saanut jokaisessa JKL-matsin jälkeen pelaamassaan pelissä alle 9 min. peliaikaa ja tänää se yli 9 min. Päivänselvä loukkaantuminen.

Taisi päästä Ramstedt KJ:n "doghouse"-osastolle, kun pelasi Hyvösen kanssa samassa ketjussa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi päästä Ramstedt KJ:n "doghouse"-osastolle, kun pelasi Hyvösen kanssa samassa ketjussa.

KJ sai kuulla Ramun Narri-diilistä? Jalonen on selkeästi IFK-henkinen äijä, vaikka kukaan ei uskokaan sitä. "Ottaa asian raskaammin kuin asianosaiset itse"- ajatukselta ei voi välttyä ;).

Luulen, että Ramu ei ihan 100% kunnossa ole ja siksi pelaa vähemmän. Luistelu ei ole samalla tasolla kuin aiemmin, jolloin suorastaan mykistyin vauhdista ja kestävyydestä. Nivunen?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mä voisin melkein pistää jonkin summan tän puolesta vetoa. Jos on ollenkaan seurannut Ramun otteita, niin tuo liikkeen tahmeutuminen herättää välittömästi hälytyskellot. Nyt on viimeisillä kierroksilla lepuutettu järjestetään peleisssä äijiä ja Ramu on saanut yhden huilin ja pienempiä minuutteja. Kokonaan ei ole voitu heittää pois, sillä senoja ei ole liikaa ja kakkospaikasta taistellaan. Kyllä se nivunen lievästä ruhjeesta paranee vaikka pelaa, kuten Hammerin liikkestä olemme huomanneet.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
KJ sai kuulla Ramun Narri-diilistä? Jalonen on selkeästi IFK-henkinen äijä, vaikka kukaan ei uskokaan sitä. "Ottaa asian raskaammin kuin asianosaiset itse"- ajatukselta ei voi välttyä ;).

Luulen, että Ramu ei ihan 100% kunnossa ole ja siksi pelaa vähemmän. Luistelu ei ole samalla tasolla kuin aiemmin, jolloin suorastaan mykistyin vauhdista ja kestävyydestä. Nivunen?

Ihan dorkaa peluuttaa Ramua ollenkaan, jos sillä on nyt joku vamma, pari viikkoa ennen playoffien alkua. Jos Ramstedt pelaa ensi kaudella Jokereissa, niin pelatkoon. Minä taas en usko sen asian vaikuttavan KJ:n minuuteihin HIFK:ssa, mutta ei meistä taida oikeasti kukaan tietää miksi Ramstedt pelaa pieniä minuutteja viime peleisssään.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Epäilen vahvasti Ramun olevan jonkin pikkuvamman runnoma. Mies ei pelannut Jyväskylässä loppuun ja liike näytti huomattavan heikolta eli jotain oli pakosti vialla. Ässät -pelissä ei pelannut ja nyt on saanut maltillisesti peli-aikaa esim. tänään 9 minuuttia. Koko kauden ajan Ramu on ollut liigan eliittikolmosketjulainen Jerryn kanssa pitäen oman pään kasassa. 3. ketjussa yli kolmekymmentä pistettä ja liigan tiiveintä 3. ketju työskentelyä Jerryn kannsa - ei huonosti. Ramun liike on ollut erinomaista läpi kauden, kunnes jkl-pelistä alkoi huomattava heikennys liikkeessä. Ei, kyse ei varmasti ole motivaatiosta tai taitojen katoamisesta.

Minä en. Kyllä Ramu oli JYP-pelissä kolmannen erän viltissä. Siellä se penkin päässä murjotti. Oli aivan älyttömän huono siinä pelissä ja ihan oikeutetusti Jalonen laittoi vilttiin. Seuraavan pelin katsoikin kotisohvalta.

Ramun itseluottamus on niin huonossa jamassa tällä hetkellä, että hänellä ei ole luottoa tehdä totuttuja ylöstuonteja vastustajan alueelle tai mitään muitakaan oivalluksia mitä olemme Ramulta parhaimmillaan nähneet. Asiaa ei auta yhtään, kun ylivoima-aikaa ei tule ja ei pääse sitä kautta pisteiden makuun.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Ramun itseluottamus on niin huonossa jamassa tällä hetkellä, että ei ole luottoa tehdä totuttuja ylöstuonteja vastustajan alueella tai mitään muitakaan oivalluksia mitä olemme Ramulta parhaimmillaan nähneet.

Tähän voisi vielä lisätä, että häviää järjestäen kaikki kamppailutilanteet (hyökkäyspäässä), joten ei ihme että Ramun kenttä on tällä kaudella ollut niin tehoton.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en. Kyllä Ramu oli JYP-pelissä kolmannen erän viltissä. Siellä se penkin päässä murjotti. Oli aivan älyttömän huono siinä pelissä ja ihan oikeutetusti Jalonen laittoi vilttiin. Seuraavan pelin katsoikin kotisohvalta.

Tämä on mun toiseksi viimeinen viesti tänään koskien Ramstedtia ;). Sitä en ymmärrä mihin se liike olisi muuten hävinnyt kuin loukkaantumiseen. Se vain on ollut kateissa ja se ei katoa taikaiskusta. Jos taas Ramu kiukuttelisi useammankin pelin, niin kaveri ei olisi pelannut minuuttiakaan. Kaikki ei mätsää. Mutta monesti olen aiemmin jo todennut, että Ramu ja Jerry ovat pudotuspeleissä meidän isoja yllättäjiä ja se ei johdu mielettömistä pistelukemista. Katsotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös