HIFK:n ketjuruletti kaudella 2014–2015

  • 240 980
  • 1 057

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Niin tulossa heille, ei meille. Suikkasen jengiin Järvinen tosiaan taitaa mennä, jos Suomeen tulee, niin paljon on noilla yhteistä historiaa.
Totta. Miettikää mikä määrä pakkeja on tännekin päin eksynyt Auvitun ja Taipaluksen hankinnan jälkeen. Meille päin ei ole tullut ainuttakaan. Ai niin, olihan Eemeli Heikkinen ja Moberg. Jep.

Edit. Grillfors tuli kyllä kesäkuussa, mutta olennaisin varmaan on varmaan omin silmin nähtävissä, kun katsoo tämän päivän pakistoa,
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista kuka kirjoitteli täällä, vai jossain toisaalla tosta Eemeli Heikkisestä. Ihmetteli kuitenkin että miten on voinut päästä pelaamaan liigan edustuksessa, kun miehen taso on ollut umpisurkea jopa A-junioreiden peleissä tällä kaudella, niissä missä siis on pelannut.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ladies and Gentleman, HIFKn ketjuruletti kaudella 2014–2015, on alkanut.

Olen illalla katsomossa, ja tulen ihailemaan nuorten esiinmarssia ja miehekästä näytönpaikkojen täyttämistä! HUOM! Ranteita ei ikinä kannata availla ennen peliä! Pelin jälkeen kaikki voi olla jo vähän turhaa, ja silloin voi ylväästi laittaa leuan rintaansa, ja marssia...


 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Niin noh, eivätkös Nybondas, Törmänen & Co toitottanut ennen kauden alkua, että annetaan niille nuorille sitä vastuuta tässä alkukaudesta ja katsotaan mihin se riittää hankitaan sitten jos tulee tarvetta ja sopiva pelaaja löytyy. Voisi luulla, että parin viikon päästä sieltä kuuluu jotakin, kun verorajan jälkeen tulevien ulkkaripelaajien hinta on kuitenkin seuralle huomattavasti halvempi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikäs se veroraja nyt tarkalleen on jos ajatellaan optimistisesti että IFK pelaa vielä finaaleissakin? Liigan sivuilta en nopeasti löytänyt kuin runkosarjan päivämäärät.

Päivät ketjut on kyllä aikamoista lottoa, en tiedä kuinka hyvin palvelee nämä lepovuorot kun ei tässä lähiviikkoina nyt hirveästi ole CHL:ää pelattu. Meilllä on kaksi neloskenttää mutta ei Nykoppia, sitten taas neloskentän Lamberg saa maalien jälkeen ylennyksen ykköseen. Kakkoskenttä on paperilla ok, mutta suurella todennäköisyydellä täysin koomassa. Ai niin on siellä yksi pakkipari miltä voi odottaa tasaista suorittamista koska Grillforsin tekemisessä on löytynyt hyvä perustaso.
_
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Ennemmin olisin laittanut Salmen Heikkisen tilalle ja jättäny Heikkisen kokonaan kokoonpanosta pois. Mun silmään Salmi pelas keskiviikkona ihan ok. Pakkoko sitä seiskapakkia siellä on aina roikottaa, parempi se on mennä kuudella, jos se seitsemäs on niin paska ettei pärjää edes Mestiksessä. Eipä tosin taida löytyä hyökkääjääkään tuohon ylimääräselle paikalle, jos siis Partanen, Kuparinen ja Nykopp on kaikki loukkaantuneena/kipeenä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ennemmin olisin laittanut Salmen Heikkisen tilalle ja jättäny Heikkisen kokonaan kokoonpanosta pois. Mun silmään Salmi pelas keskiviikkona ihan ok. Pakkoko sitä seiskapakkia siellä on aina roikottaa, parempi se on mennä kuudella, jos se seitsemäs on niin paska ettei pärjää edes Mestiksessä. Eipä tosin taida löytyä hyökkääjääkään tuohon ylimääräselle paikalle, jos siis Partanen, Kuparinen ja Nykopp on kaikki loukkaantuneena/kipeenä.

Onkohan Stögön ajatus tässä se että 6 pakkia ei riitä kun siellä on Mobergia ja Heikkistä jotka voi hyytyä tiukan paikan tullen, voihan toki joku loukkaantuakin jolloin 5 pakkia muuttaa peliä rasituksen suhteen todella paljon muistaen että siellä on näitä keltanokkia mukana.

_
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mikäs se veroraja nyt tarkalleen on jos ajatellaan optimistisesti että IFK pelaa vielä finaaleissakin? Liigan sivuilta en nopeasti löytänyt kuin runkosarjan päivämäärät.

Päivät ketjut on kyllä aikamoista lottoa, en tiedä kuinka hyvin palvelee nämä lepovuorot kun ei tässä lähiviikkoina nyt hirveästi ole CHL:ää pelattu. Meilllä on kaksi neloskenttää mutta ei Nykoppia, sitten taas neloskentän Lamberg saa maalien jälkeen ylennyksen ykköseen. Kakkoskenttä on paperilla ok, mutta suurella todennäköisyydellä täysin koomassa. Ai niin on siellä yksi pakkipari miltä voi odottaa tasaista suorittamista koska Grillforsin tekemisessä on löytynyt hyvä perustaso.
_

En nyt itse usko, että siellä pistettäisiin noin paskaa kokoonpanoa kehiin ellei olisi pakko, jotain flunssa-aaltoa todennäköisesti joukkueessa.

Mitä tuohon verorajaan tulee niin olettaisin liigan tulevan päätökseensä vappuun mennessä, viime kausina viimeinen finaali ollut huhtikuun 25. päivän tienoilla, joten olettaisin sen olevan sama nytkin. Eli todennäköisesti veroraja on parin viikon päästä.
 

Agnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon näyttää porukkaa puuttuvan kokoonpanosta, mutta olisihan tuosta hyökkäyksestä saanut mielestäni tasapainoisemman vaikka näin:

Zaborsky-Ramsted-Lamberg
Goldobin-Elkins-Puustinen
Blomqvist-Leino-Åsten
Leinonen-Luttinen-Ikonen

Olisi ainakin pari potenttiaalista tuloksentekokenttää ja pari puolustavampaa
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon näyttää porukkaa puuttuvan kokoonpanosta, mutta olisihan tuosta hyökkäyksestä saanut mielestäni tasapainoisemman vaikka näin:

Zaborsky-Ramsted-Lamberg
Goldobin-Elkins-Puustinen
Blomqvist-Leino-Åsten
Leinonen-Luttinen-Ikonen

Olisi ainakin pari potenttiaalista tuloksentekokenttää ja pari puolustavampaa
Minun mielestäni tuo sinun viritelmä ei nimenomaan ole tasapainoisempi kuin Stögön kokoama, koska Leinon kenttä on käytännössä aivan käyttökelvoton, kun taas Stögön viritelmässä Ramu tekee Blomqvistista ja Åstenista käyttökelpoisia. Se on sitten toinen asia, että onko noilla palikoilla järkeä koota neljää hierarkkisesti samanarvoista ketjua.

Minä olisin myös omilla valmentajanlahjoillani koonnut ketjut noin niin kuin sinäkin, mutta Stögöllä on selvästi jokin näkemys neljästä tasavahvasta kentästä, ilman perinteistä roolitusta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
"Vähän" pakkaa uusiks, ja 3 hankintaa työn alle, kiitos! Olisko tässä tekemisen meininkiä?

Zaborsky-Ramstedt-Puustinen
Goldobin-Kuparinen-Lamberg
Partanen-Elkins-Rask
Luttinen-Nykopp-Ikonen
+ Leino, Blomqvist, Leinonen...

Söderholm-Grillfors
Taipalus-"joonasjärvinen"
"mr.right"
-Teppo

Honkaheimo-Auvitu
+ Salmi, Nyqvist, Moberg

Husso / "ariahonen"
Lankinen
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eilisestä pelistä jäi tosiaan pari asiaa mieleen, päällimmäisenä Ramun ja Zabon yhteispeli. Pakkeja pitää se pari hankkia, mutta ketjuja voisi lykätä vähän toisenlaiseen muotoon ensi peliin. Luttinen Goldyn ketjuun, Ikonen Elkinsin ja Puustisen kanssa vääntämään ja ykköseen Ramun ja Zabon rinnalle Partanen, jos on tervehtynyt.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Luotan edelleen Stögöön täysin, mutta on noi ketjut kieltämättä hieman omituiset tänään/kin. Ykkösketjussa kaikki munat samassa korissa, vaikka tämä ei aikaisemmin ole toiminut. Ramu kakkosessa Leinon ja Goldobinin kanssa, kaikki tuollaisia ensiksi ja toiseksi syöttöä hakevia kavereita. Kolmos- ja nelosketju ovat kuin lottokoneen jäljiltä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Söderholmin lisäksi tänään poissa kokoonpanosta Partanen, Lamberg, Kuparinen, Rask ja Teppo. Aika tärkeitä ukkoja.

Voi voi Stögö tota sun ketjujen rakentelua. Ei ole kyllä mitään logiikkaa noissa taas.
 
Viimeksi muokattu:

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Voi voi Stögö tota sun ketjujen rakentelua. Ei ole kyllä mitään logiikkaa noissa taas.

Olin just tulossa raapustamaan, että nyt on mun mielestä hyvin rakennetut ketjut, ottaen huomioon että muutama avainukkeli on sivussa. Erityisesti odotan Goldobinin ja Ramstedtin yhteistyötä.

Toi Taipalus vaan saa fiilikset laskemaan. Menisi harjoittelemaan kiekon käsittelyä vaikka Kuusamon Pallokarhuihin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Voi voi Stögö tota sun ketjujen rakentelua. Ei ole kyllä mitään logiikkaa noissa taas.

Mulle on monta kertaa sanottu, että krittiikki ilman parempaa ehdotusta on pelkkää rutinaa. Viiititkö ystävällisesti kertoa, miten ketjut olisi pitänyt noilla pelaajilla rakentaa. Se ei toki muuta sitä, että luotan enemmän Törmäsen näkemykseen kuin sinun. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kyselen.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi Taipalus vaan saa fiilikset laskemaan. Menisi harjoittelemaan kiekon käsittelyä vaikka Kuusamon Pallokarhuihin.

Kiekollinen puolustaja jolle sattuu kyllä käsittämättömiä virheitä helpoissa syötöissä. Toisaalta 12 otteluun 1+8 ja +/- näyttää +6 joten ei se Taipalus mikään täysi floppi ole ollut. Johtavaksi pakiksi Taipaluksesta ei vielä ole ja Söden paluu / yksi hyvä hankinta helpottaisi myös Taipaluksen taakkaa.

Grillforssia voisi peluttaa kylmästi 25-30min per/peli nyt kun pakistossa on loukkaantumisia, meidän ainut pakki joka pystyy hyvään ja tasapainoiseen peliin molemmissa päissä kenttää.

Söde + 1 hyvä pakki markkinoilta ja meidän puolustus näyttää ihan liiga kelpoiselta. Ei kyllä paljon lohduta tällähetkellä kun katsoo Kalpa matsin kokoonpanoja.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulle on monta kertaa sanottu, että krittiikki ilman parempaa ehdotusta on pelkkää rutinaa. Viiititkö ystävällisesti kertoa, miten ketjut olisi pitänyt noilla pelaajilla rakentaa. Se ei toki muuta sitä, että luotan enemmän Törmäsen näkemykseen kuin sinun. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kyselen.

Ei minulle esitetty kysymys, mutta itse heittäisin tälläiset ketjut näillä tämän päiväisillä ukoilla:

Zaborsky - Ramstedt - Goldobin
Leino - Elkins - Puustinen
Blomqvist - Nykopp - Ikonen
Åsten - Luttinen - Leinonen

Houkuttelisi kyllä vaihtaa Jassen ja Leinon paikkaa, näkis vähän saisiko Jasse heräteltyä Elkins-Puustinen kaksikkoa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mulle on monta kertaa sanottu, että krittiikki ilman parempaa ehdotusta on pelkkää rutinaa. Viiititkö ystävällisesti kertoa, miten ketjut olisi pitänyt noilla pelaajilla rakentaa. Se ei toki muuta sitä, että luotan enemmän Törmäsen näkemykseen kuin sinun. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kyselen.

Oon tyytyväinen että Stögö on meidän koutsina, siitä en valita, mutta hänen "ketjuttelunsa" paljastaa kyllä helposti, että se ei ole hänen vahvinta alaansa.

Nimimerkki Dev avasikin asiaa hyvin otteluketjussa:
http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/tiistai-21-10-2014-kalpa-hifk.59841/#post-5574754

Nyt on haasteita, kun Partanen, Lamberg, Kuparinen, Rask, Teppo ja jopa Salmi ovat pois mutta silti, kyllä pitäisi paremmin hamottaa roolit kun Stögö tänään.

Eli ihmettelen Luttisen peluuttamista keskellä, kun meillä on Leino kokoonpanossa. Luttinen kannattaisi ehdottomasti laittaa vaikka tuohon Goldobinin ja Ramstedtin viereen puolustavampana pelaajana ja hyvänä maalinedus-vääntäjänä. Toinen vaihtoehto on tosiaan laittaa hyvin yhteen pelanneet Ramu ja ja Zabo samaan ketjuun. Nykoppin ja Ikosen erottamisessa ei ole mitään mieltä, se on ollut ehkä ehjin kaksikkomme koko syksyn.

Eli tästä nykyisestä kokoonpanosta ehkä tällaiset hyökkäys-palikat. Tuolle pakistolle nyt ei voi tehdä mitään. Se on mikä on, ennenkuin on Söde takasin, ja 1-2 hankintaa tehty.

Zaborsky-Elkins-Puustinen
Goldobin-Ramstedt-Luttinen
Åsten-Leino-Leinonen
Blomqvist-Nykopp-Ikonen

Taipalus-Grillfors
Honkaheimo-Moberg
Auvitu-Nyqvist
Heikkinen
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Oon tyytyväinen että Stögö on meidän koutsina, siitä en valita, mutta hänen "ketjuttelunsa" paljastaa kyllä helposti, että se ei ole hänen vahvinta alaansa.

Nimimerkki Dev avasikin asiaa hyvin otteluketjussa:
http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/tiistai-21-10-2014-kalpa-hifk.59841/#post-5574754

En minä hetkeäkään ole epäillyt, että et olisi tyytyväinen Stögöön meidän valmentajana. Itse en ole toistaiseksi vielä nähnyt kuitenkaan mitään todisteita siitä, että Stögön ketjuttelu olisi jotenkin paljastanut, ettei se olisi hänen vahvinta alaansa. En toki osaa sanoa millään muotoa, mitkä ovat Stögön vahvuudet ja mitkä hänen heikkoutensa. Mutta ehkäpä noissa ketjuissa on ihan oikeasti nähtävissä jotain järkeä. Ehkä Stögön ketjut eivät ole yksi yhteen myöskään niiden kanssa, mitä itse olisin saatavilla olevista palikoista kasannut. En kyllä siltikään pysty noista ketjuista tekemään yhtä pitkälle vietyjä johtopäätöksiä kuin sinä. Ja kaikella kunnioituksella, en minä kyllä noita sinun hahmotelmiasi näe yhtään sen tasapainoisempina tai parempina kuin ne millä ottelu tänään ilmeisesti aloitetaan. Ei sen puoleen, en pidä niitä yhtään sen huonompinakaan.

Ainoa mistä olemme selkeästi eri mieltä on kakkosketju. Itse en missään olosuhteissa pistäisi Arttua siihen. Stögön ketjuilla meillä on selkeästi hyökkäävä ja selkeästi puolustava/energiaketju. Lisäksi uskon Stögön ketjujen toimivan paremmin yhteen myös erikoistilannepelaamisen kanssa. Ehkäpä ylivoimalla ei tänään jouduta hirveästi sotkemaan ketjuja. Ja vielä pienenä nyanssina, Törmäsen ketjussa kätisyydet toimivat paremmin kuin sinun hahmotelmassasi.

No makuasioitahan nämä täällä palstalla ovat. Minä vain kovasti vieroksun sitä, että kukaan täällä kykenee nousemaan ammattivalmentajan yläpuolelle. Tässä kohtaa uskon esimerkiksi Törmäsen nähneen, jos ei enemmän niin useammin HIFK:n pelejä tällä kaudella, minkä lisäksi uskon harjoitusten menevän enemmän kuin 100-0 Stögön eduksi. Tätä taustaa vasten minä ihmettelen kovasti Stögön arvostelua ketjuttelun osalta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Leino pelaa laidassa juuri siitä syystä, ettei pysty pelaamaan keskellä sentterin edellyttämällä tavalla. Ei ole tarpeeksi taitava ja puolustuspelaaminen todella vaatimatonta. Tästä syystä, oikea paikka tässä vaiheessa on laidassa. Ei noissa ketjuissa ole paljoa valittamista minun mielestäni, tietysti Ikonen ja Nykopp olisi ollut hyvää pitää samassa ketjussa, mutta nyt mennään näillä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahdesta ekasta ketjusta ei mitään negatiivista, Puustisen olisin ehkä heittänyt filaan jos olisi ollut esim. Partanen mahdollista laittaa tilalle. Luulisi kotikaupungin sytyttävän miehen. Alkaa olemaan 'niitä hetkiä' kun voisi heräillä jos haluaa vielä jotain saada aikaan tällä kaudella. Kun koko rosteri on kondiksessa voi olla paha pysyä pelaavassa kokoonpanossa näillä otteilla.

Ymmärrän myö Stögön suunnitelman 3-4 ketjuille: Luttinen, Ikonen ja Nykopp ovat pelanneet mallikkaasti joten jakautetaan heitä niin saadaan ehkä kaksi toimivaa. Åsten on myös mielestäni parantanut kun on saanut peliakaa, ei vaan pidä odottaa liikoja. Mutta toistaiseksi on jaksanut luistella myös alaspäin ja onpahan sieltä jengin fyysisemmästä päästä.

Pakisto on silkkaa petua edelleen. Toisaalta diggaan ettei virheistä lennä heti katsomoon mutta esim. Heikkinen ja Moberg alkavat olemaan jo niin kuultu läppä kuin olla ja voi.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puustinen taisi juurikin pudota kokoonpanosta pois, eli aikamoista ruuhkaa loukkaantumis osastolla. Toivotaan nyt että siellä muilla olisi esim. vain flunssaa että löytyy joku laittaa tilalle. Aika vaikeaksi menee saada jo kokonainen joukkue kasaan ja ketjuruletti tulee saletisti jatkumaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyqvist lisäksi putosi pois joten aika vaikeaksi menee jatkossa jos sieltä ei ala joku tervehtymään välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös