HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 141 662
  • 30 261

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista nähdä kuka se uusi UTJ on, koska hyvin on osattu pitää se salassa tai vaihtoehtoisesti sellaista ei ole vielä signattu. Se on oikeastaan ainoa asia mikä kiinnostaa.
Pelaajien suhteen ei ole mitään ennakko-odotuksia niin kauan kuin Peltonen jatkaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän voi hyvin olla niin, että tänään saamme syyn siihen miksi Salmelainen erosi. Tämähän on hänen rakentamansa joukkue ainakin 95%. Hän joutui jo myöntämään toissakauden joukkueen rakennuksen epäonnistuneen. Kyllä minä vahvasti luulen, että tämän päivän jälkeen lähdetään vahvalta takamatkalta muihin...ei voi sanoa kärkijoukkueisiin, kun ei sellainen olla... sanotaan saman budjettitason joukkueisiin.

Tavallaanhan se olisi parempi tilanne, että joukkue olisi tämän päivän jälkeen vahvasti vajaa, kun että Salmelainen olisi ehtinyt paniikissa tehdä kasan huonoja sopimuksia, jotka rasittavat meitä ja seuraavaa UTJ:tä monta kautta. Huonoina sopimuksina pidän Jasua, Kodytekiä (riippuu tietysti roolista), Mannista. Luhanka nyt on tavallaan marginaalipelaaja, mutta en näe myöskään hänessä potentiaalia muuhun, kuin rotaatiorooliin. Parempi päästettiin Espooseen.

Saako Peltonen mitään nippua pelaamaan paremmin? Saa varmasti, mutta ei sellaista jota huhujen mukaan nyt ollaan kasaamassa. Peltoskiekkoa vaatii jalkoja, jalkoja ja jalkoja.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Moneltas näistä pelaajahankinnoista kerrotaan? Tietää sitten väijyä paikalla.

Käsittääkseni 19:30-20:30 on laivalla joku tilaisuus, joka otsikon perusteella on varmaankin tilaisuus jossa nämä julkistukset tapahtuu. Pieni varoitus kuitenkin että en ole lähdössä ja vähän "vasemmalla kädellä" tuli luettua sitä ohjelmaa
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kodytek lienee paikkaamassa Koivistoisen, ei Jääskää.
Juuri näin. Koivistoisen paikko kyseessä. Eikä välttämättä viime kauden perusteella jäädä tässä plussan puolelle. Toki suhteellisen nuoresta pelaajasta kyse ja varmasti ammentaa maajoukkuekomennuksistaan kehityspalasia peliinsä.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Käsittääkseni 19:30-20:30 on laivalla joku tilaisuus, joka otsikon perusteella on varmaankin tilaisuus jossa nämä julkistukset tapahtuu. Pieni varoitus kuitenkin että en ole lähdössä ja vähän "vasemmalla kädellä" tuli luettua sitä ohjelmaa
Mä vähän epäilen ettei sieltä tule tänään juuri mitään pelaajiin liittyvää ulos.

Eikö tässä olla useampi vuosi menty jo niin että Nordiksella on järjestetty mediatilaisuus jossa joukkue on julkaistu? Laivalla sitten on ollut vain yksittäisiä julkaisuja kuten Melart. Nyt sieltä tulee varmaan joku Vesalaisen jatko jos sellainen on.

En tiedä muutetaanko tätä nyt kun urheilupomo lähti ja mediamies myös.

Oma arvaus on että kesäkuun puolelle mennään että hallitus saa ykkösmiehensä Latvian verkkareista pöydän taakse mumisemaan kuinka sitkeä pelaaja ollaan hankittu.
 

RedWhiteBlue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers
Nämän kolmen huikean jatkosoppariuutisten yhteydessähän luki seuraavaa ”Perinteisesti uuden kauden pelaajasopimuksia on julkaistu HIFK-risteilyllä. Tänä vuonna botski lähtee satamasta torstaina 16.5.” Eli jos ei tuolla båtskilla uusia pelaajasopimuksia julkaista, niin on kyllä allekirjoittaneella hyvin kusetettu olo. Toki tämän seuran kannattajana tuo nyt ei olisi mikään uusi tunne.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä kuinka moni odottaa mitään rusakoita hatusta.

Henkilökohtaisesti odotan lähinnä russakoita sieltä hatusta.

Olen pitkään ollut ajattelultani lähempänä posi- kuin negasiipeä, ennen kaikkea tosin sen takia, etten usko itsesäälissä piehtaroimisesta olevan erityisesti hyötyä. Mutta nyt kun mitään ei ole kuulunut jo monta kertaa mainittujen ohella, saisi kyllä olla kaikkien aikojen pommi, että jaksaisi ensi kaudesta innostua.

Jos nyt vähän saa ajatella optimistisesti, niin aika alhaalla olivat odotukset myös syksyllä 2005. Toki tilanne oli valmennuksen osalta erilainen, silloin ei vielä tiennyt mitä tuleman pitää. Toisaalta toistaiseksi parhaan kautensa Peltonen veti huonoimmalla materiaalillaan, joten...
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko ihailla sun pessimismiä ja sitä miten linja pitää kaikissa tilanteissa. Oon pitänyt itseäni realistipessimisti siiven vahvana edustajana, mutta sä oot vienyt kaiken ihan nextille levelille :D

Mä pelkään sitä, että sieltä julkistetaan huomenna sellaisia sopimuksia, jonka jälkeen itsekin kaikkia lupauksiani vastaan alan taas ajattelemaan, että ”hei, tästähän voi tulla ihan hyvä juttu….”

EI EI EI, viime kauden jälkeen en enää ikinä odota HIFKiltä mitään!!! ja jos sanani syön, niin mörökölli minut vieköön.

Aika välinpitämätön olen tällä hetkellä koko touhuun. Olin itse ladannut aika kovat odotukset kuluneelle kaudelle ja kun lopputulos oli mikä oli, on usko nyt aika nollassa. Siksi on minulle aika se ja sama ketä meille palkataan ja ketä ei. En näe mitään järkeä Peltosen jatkamisessa enkä ensi kaudella taida mennä yhteenkään otteluun, ellei työn puolesta ole pakko. Liigatilauksen päätän myös. Voihan se olla, että kunnon tauko koko hommasta tekee hyvääkin. Viimeksi vedin henkeä Matikainen-Sormunen-Summanen sekoilun aikaan ja sitten kun 2015-16 tuli hyvä kausi oli fiilis aika katossa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tätä todennäköistä Jasun hankkimista mä en ole ymmärtänyt vielä missään vaiheessa. Ikää 36, ura selkeässä laskusuunnassa ja sitten hankitaan tänne. Ei niin minkäänlaista järkeä pienimmässäkään määrin. Onhan siinä yksi lisä ikämiesten kiva-arki-kerhoon, mutta mitään urheilullista syytä hankinnalle on aivan mahdoton nähdä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Aika välinpitämätön olen tällä hetkellä koko touhuun. Olin itse ladannut aika kovat odotukset kuluneelle kaudelle ja kun lopputulos oli mikä oli, on usko nyt aika nollassa. Siksi on minulle aika se ja sama ketä meille palkataan ja ketä ei. En näe mitään järkeä Peltosen jatkamisessa enkä ensi kaudella taida mennä yhteenkään otteluun, ellei työn puolesta ole pakko. Liigatilauksen päätän myös. Voihan se olla, että kunnon tauko koko hommasta tekee hyvääkin. Viimeksi vedin henkeä Matikainen-Sormunen-Summanen sekoilun aikaan ja sitten kun 2015-16 tuli hyvä kausi oli fiilis aika katossa.
Se tässä masentaa ettei ole toivoakaan paremmasta kun Ville jatkaa. Se on jo nähty kolmella kaudella ettei peli kehity mihinkään, pikemminkin taantuu. Sama koutsi, samat henkiset takalukot mutta moninkerroin paskempi jengi = odotukset pakkasen puolella.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tänään on pitänyt julkistaa henkselit paukahdellen esim. Heljanko ja Kemiläinen, niin voi hyvin olla että tuli kiire siirtää joukkueen julkistusta tuonnemmas. Muuten tilaisuudesta ei jää kuin vittuilut käteen.

Tämä nyt tosin ihan spekulaatiota, mutta onhan täällä heitelty kommentteja em. sopimuksista ja ulkomaanpykälistä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se tässä masentaa ettei ole toivoakaan paremmasta kun Ville jatkaa. Se on jo nähty kolmella kaudella ettei peli kehity mihinkään, pikemminkin taantuu. Sama koutsi, samat henkiset takalukot mutta moninkerroin paskempi jengi = odotukset pakkasen puolella.

No just näin. Itse ajattelen niin, ettei kalliita pelaajia edes kannattaisi hankkia. Toivottavasti esim. Vinni laitetaan ykkösveskariksi ja lähteneiden tilalle mahdollisimman paljon nuoria pelaajia.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Tätä todennäköistä Jasun hankkimista mä en ole ymmärtänyt vielä missään vaiheessa. Ikää 36, ura selkeässä laskusuunnassa ja sitten hankitaan tänne. Ei niin minkäänlaista järkeä pienimmässäkään määrin. Onhan siinä yksi lisä ikämiesten kiva-arki-kerhoon, mutta mitään urheilullista syytä hankinnalle on aivan mahdoton nähdä.
Tästä tulis erittäin vahvat Petteri Wirtanen -fibat. Tosin nyt mennään varmaan rohkeasti ilman mitään try outia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ikää 36, ura selkeässä laskusuunnassa ja sitten hankitaan tänne. Ei niin minkäänlaista järkeä pienimmässäkään määrin.
Karmeuden kruunaa kahden vuoden diili.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tätä todennäköistä Jasun hankkimista mä en ole ymmärtänyt vielä missään vaiheessa. Ikää 36, ura selkeässä laskusuunnassa ja sitten hankitaan tänne. Ei niin minkäänlaista järkeä pienimmässäkään määrin. Onhan siinä yksi lisä ikämiesten kiva-arki-kerhoon, mutta mitään urheilullista syytä hankinnalle on aivan mahdoton nähdä.

Uusi UJ voisi aina kelata, et mahtuisko tää jäbä Tapparaan ennen kuin hankkii?

Aikamoisen perinnön Salmelainen jättää seuraajalleen.

Toisaalta sellainen kunnon floppikausi ensi vuonna varmaan herättää viimeisimmänkin puusilmän tuolla organisaatiosta, että minkälaisia pelaajia kannattaa hankkia?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kuulemani mukaan IFK on juurikin aiemmin mainitun mukaisesti naulannut perjantaina seuraavan urheilutoimenjohtajansa. Muutamia asioita, joita asiaan liittyen kuulin:

- Loppusuoralla mukana olivat Bergenheim, Kautonen ja kaksi muuta nimeä, jota lähde ei osannut 100 % varmuudella nimetä.

- Toinen nimeämättömistä henkilöistä on mallia ”irtoaa mahdollisesti rahalla toisesta seurasta”, jonka tulkitsen tarkoittavan osastoa Kultanen, Sahlstedt etc.

- Julkaisuajasta ei tietoa.
Jatketaan tästä. Keskustelin ko. aiheesta viestin tietojen pohjalta toisen hyvin kärryillä olevan henkilön kanssa. Bergenheimin ja Kautosen olon loppusuoralla vahvisti, samoin sen, että toinen alkuperäisen lähteen nimeämätön henkilö on Ville Siren.

Neljännestä henkilöstä ei suostunut nimeä paljastamaan, mutta kertoi, että kyseessä on toisen Liigaseuran palkkalistoilla oleva henkilö, jonka kohdalla on ollut kyse enemmänkin IFK:n kalastelusta ja kyselystä, kuin konkreettisesta neuvottelusta. Vahvistaa epäilyäni osastosta Kultanen/Sahlstedt.

Mutta näillä nimiheitoilla arvioisin todennäköisyysjärjestyksen seuraavaksi (omat toiveet vaikuttavat järjestykseen kärjen osalta).

1) Siren
2) Kautonen
3) Bergenheim
4) Kultanen/Sahlstedt/Joku muu

En ehtinyt vielä palstaa sen tarkemmin selaamaan, mutta oliko täällä jo tiedossa, että julkaistaanko risteilyllä myös tämä uusi UTJ, vai ainoastaan osasto Jasu, Mäkiaho, Knot & Vesalainen?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jaa Tappara tiedottaa vissiin huomenna Rafkinista. Olin jotenkin siinä uskossa että meidän ukko.
Tuskin tiedottaa, kun sopimusta Tapparaan ei ole vielä tehty, vaikka se todella lähellä onkin. Tiedottivat tänään Brickleyn ja Galletin.

E: Tieto Rafkinin sopimustilanteesta on peräisin maanantailta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En ehtinyt vielä palstaa sen tarkemmin selaamaan, mutta oliko täällä jo tiedossa, että julkaistaanko risteilyllä myös tämä uusi UTJ, vai ainoastaan osasto Jasu, Mäkiaho, Knot & Vesalainen?
Ei taida kukaan tietää tai ei ole ainakaan paljastanut sitä tänne, jos tietää.

Sinänsä nostan sinulle hattua todella korkealle, että jaksat jakaa näitä sinun saamiasi tietoja erinäisistä prosesseista. Hiukan kaipaa Sir. Penan aikoja, kun kaikki tiedettiin täällä jo etukäteen. Tosin vähän pelkään, että nytkin tiedetään eli tarkoittaa IFKn pakan olevan täysin sekaisin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mielenkiintoista nähdä kuka se uusi UTJ on, koska hyvin on osattu pitää se salassa tai vaihtoehtoisesti sellaista ei ole vielä signattu. Se on oikeastaan ainoa asia mikä kiinnostaa.
Pelaajien suhteen ei ole mitään ennakko-odotuksia niin kauan kuin Peltonen jatkaa.
Salassa ja salassa, aika hyvin on ollut tiedossa mediaa myöden, että ainakin Bergenheim ja Kautonen ovat listalla mukana ja nyt esiin noussut myös Sirenin nimi. Toki mediaan poimittiin suoraan tältä palstalta myös Nybarin ja Abbottin nimet, joka oli huumoriosaston journalismia.

Boldattuun osaan: uusi UTJ on signattu viime perjantaina.

EDIT: toki normaaliin mittapuuhun verrattuna on ollut mediassa ja palstalla hiljaista "tietojen" suhteen, se on totta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
@Hokipedia: Kiitokset tästä - Siren kelpaisi. UTJ:n julkistamisajankohdasta ei taida olla palstalaisia varmaa tietoa tai sitten eivät saa julkistaa tietoa. Järkevästi ajatellen HIFK ei voi olla julkistamatta UTJta tilaisuudessa, kun risteily on samalla yksi vuoden tärkeimmistä sidosryhmätapaamisista. Mikäli paikalla ei ole tai vähintään tiedossa tulevaa UTJta videon välityksellä olisi siitä merkittävä mainehaitta firmalle. Näin järkiperustein ajatellen. Toki kyseessä HIFK niin kaikki mahdollsta.

Lisätään tähän vielä, että paperillahan IFKn toimistohomma näyttää tosi hyvältä positiivisin silmin:
- hallituksen pj vankka ammattilainen, jolla 10+ vuotta kokemusta ison pörssifirman toimarina ja nyt hallituspestit yli viidessä firmassa
- hallituksessa liiketoimintaosaamista myös brändäyksen osalta, joka oleellista viihdebusineksessä
- UTJ:n pestiin mahdolliset kärkiehdokkaat ovat paperilla kansainvälisesti meritoituneita ja tietyllä tavalla out-of-the-box vs. muut liigajoukkueet --> mahdollisuus tuoda liigaan sieltä puuttuvia ja omalta osalta kaipaamiani pohjoisamerikkalaisia sävyjä
- toimarina pitkän linjan IFKlainen --> voi toimia kumileimasimena, kun UTJ osaa hommansa ja hallitus toimii toimarin keskusteluapuna

Negaation kautta voi ajatella, että
- Eskolan prioriteettilistalla HIFK viimeisenä hallituspesteistä --> strategia ei loppuun ajateltu
- muu hallitus keskittyy vain Gardeniin ja urheilupuolta ei uskalleta tuulettaa tavoitellun strategian mukaisesti
- UTJksi valitaan Bergenheim, jolla kestää - hyvästä yrityksestä huolimatta ja muun johdon tuen uupuessa - oppiminen Tobbarin tavoin muutaman kauden
- toimari tuottaa plusmiinusnollaa, kun UTJ - toimari - hallitus -akseli sakkaa ja minkään muuttuessa seura polkee paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ei taida kukaan tietää tai ei ole ainakaan paljastanut sitä tänne, jos tietää.
Tämä on mielenkiintoista, koska tähän ei kumpikaan lähteistäni ottanut kantaa, kun kysyin. Molempien vastaus oli luokkaa "julkaistaan kun julkaistaan". Hämmentävää siinä mielessä, että uusi UTJ on jo valittu, niin mistä tällainen hiljaisuus kumpuaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös