HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 999 982
  • 29 607

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Täällähän on menoa kuin turkkilaisessa basaarissa! Kauheasti kaikenlaisia huhuja näyttää kiertävän ja niitä kaikkia näyttää yhdistävän se, että HIFK:ssa ei osata ja ymmärretä mitään. Stop the press! Ja tietenkin se, että kaikki on kuultu luotettavasta lähteestä. Koska sehän on ihan selvä, että kaikki jotain HIFK:n asioista tietävät, eli käytännössä HIFK:n oma henkilöstö, tuuttaa maailmalle juuri nyt kaikenlaista huhuntynkää, jolla saadaan oma yhteisö vieläkin negatiivisemmaksi ja rauhattomaksi. Eli, käytännössä nämä henkilöt sahaavat omaa oksaansa. Kuulostaa loogiselta, eikö vain?

Nyt annetaan valmennuksellekin happea. Kukaan ei pysty laadukkaaseen arviointiin, kun tunne on edelleen pinnassa. Mä tosin arvioin, että Ville tulee jatkamaan, koska häntä ei ole potkittu pellolle. Tämä taas indikoisi sitä, että hänen panokseensa kokonaisuutena ei olla täysin tyytymättömiä. Tulokseen ei tietenkään kukaan ole tyytyväinen, mutta viisaat ihmiset ymmärtävät senkin, että koko linkasankoa ei voi koskaan kaataa vain yhden ihmisen niskaan. Valmennuksella on myös muita, yleensä pidemmän tähtäimen tavoitteita, joilla on oma merkityksensä. Lisäksi sopimuksen pituudella ja sen arvolla sekä pelaajien arvioilla ja fiiliksillä on oma arvonsa.

Menestys on kuitenkin se kaikkein näkyvin osa valmentajan työtä, mutta ei suinkaan ainoa. Fanit voivat ja saavat tietenkin tuijottaa vain pelkkiä näkyviä tuloksia, mutta seura ei niin voi tehdä. Täällä kun tykätään verrata Kärppiin ja Marjamäkeen ja hänen kalliiseen sopimukseensa, HIFK:lla ja Kärpillä oli yksi aivan perustavanlaatuinen ero: Kärpillä oli vaikeuksia houkutella pelaajia nimenomaan Marjamäen Kärppiin ensi kaudelle, HIFK:lla ei ole ollut missään vaiheessa ollut vaikeuksia houkutella pelaajia Peltosen HIFK:hon. Ja tuskin on oikeasti nytkään. Veikkaan, että paljon suurempi kysymysmerkki kuin valmennus, on HIFK:n osakseen saama mediahuomio. Kyllä jokaisen pelaajan pitääkin miettiä, pystyykö saamaan itsestään parasta irti näin vaativassa ympäristössä. Ja se vaativuus tulee nimenomaan ulkoisista paineista ja sanotaanko nyt näin, että esim. Lehterä-Komarov-Lindbohmit eivät ole mitään parhaita mahdollisia käyntikortteja. Fanit syyttävät toki valmennusta, mutta pelaajat eivät välttämättä koe samalla tavalla. Pelaajien saamat törkyviestit ovat kantautuneet varmasti yli seurarajojen myös muiden joukkueiden pelaajien korviin ja tällaisetkin asiat voivat mietityttää. Näitä kaikkia asioita on todella tervettä miettiä etukäteen.

Mä en usko, että HIFK:ssa on sisäisesti minkäänlaista draamaa. Pettymystä ja yleistä vittuuntuneisuutta vallitsevaan tilanteeseen ja yleiseen ilmapiiriin voi hyvinkin olla. Ja varmasti onkin. Mutta, että kontrolli olisi kokonaan kadonnut? Meillä on esim. hallituksen puheenjohtajana mies, joka on hieman kovemmissakin liemissä keitetty kuin Helsingin IFK. Hän on myös kokenut muutosjohtaja ja hallitusjyrä sekä myös ison sponsorin edustaja. Uskoisin, että hän kyllä tietää, mitä seurassa tapahtuu ja hän osaa paitsi käsitellä asioita asioina, myös johtaa ihmisiä. Ja että seurasta vuodettaisiin sisäisiä asioita ulos yhtään kenellekään jo nyt? Kun on juuri julkisesti kerrottu, että asioiden kanssa tullaan ulos myöhemmin keväällä, mahdollisesti toukokuussa? Ei ihan oikeasti kuulosta kovin realistiselta. Hän on kuitenkin toistaiseksi ainoa henkilö, joka esiintynyt esim. "OJ-kohussa" omalla nimellään ja naamallaan. Ja kuvitteleeko joku ihan oikeasti, että tuon tason johtaja valehtelisi toimittajalle suoraan päin naamaa ja vaarantaisi oman uskottavuutensa? HIFK:n vuoksi?

Tietäjiä on aina keväisin joka paikka täynnä. Kusilaarit tulvii suorastaan yli, kun "huomenna tapahtuu". Ja mitä suurempi pettymys kauden päätös on ollut, sitä enemmän näitä tietäjiä on liikkeellä. Tämä sama kuvio toistuu vuodesta toiseen. Liikkeellä on myös ihan oikeasti ihmisiä, jotka ihan tarkoituksella haluavat hämmentää, koska sitä meikäläisten paniikkia on vain niin hauska seurata sivusta ja siksi myös puhtaasti keksitään "totuuksia". Ja tämäkin toimii yhtä varmasti kuin Tappara voittaa runkosarjan.

Kannattaa vetää vähän happea. Ihan oman mielenterveydenkin kannalta. HIFK:hon on edelleen tulossa pelaajia ja nimenomaan Ville Peltosen valmentamaan joukkueeseen. Pelaajat eivät ole seuran faneja, jolloin heidän kriteerinsä seuravalinnalle ovat erilaiset kuin faneilla. Olen kuullut huhuja, että ovi saattaa käydä myös ulospäin, mutta tämä ei koske "ketä tahansa tai kaikkia pelaajia". Tietenkään. Jos joku lähtee, HIFK on siinä tapauksessa saanut vastapainoksi jotain sellaista, mitä se on itse toivonutkin. Ja tämä "jotain" ilahduttaa myös valtaosaa faneista. Huhut ovat kuitenkin huhuja ja niihin pitää suhtautua suurella varauksella ja niin suhtaudun itsekin. Huhut ovat faktaa vasta, kun seura niistä tiedottaa.
Milloin aloitat negasiivessä? Minä perkele sentään olin posisiivessä tosissaan pitkälle viime syksyyn. Ei vakuuta nyt sinun aloitus ainakaan, mutta ehkäpä olet kevään pelaaja Jorin & co tapaan?
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mä ymmärsin, että @BOL oli hypännyt negasiipeen vedon ratkettua, mutta tuo edellinenhän nyt oli ihan täysin vanhaa kunnon rouvaa. Mihin sitä koira karvoistaan pääsee :)

Asiasta toiseen, mutuilin tässä itse seitinohuen ranskalaistyyppisen siivittämänä, että mitäs kuule jos laitetaan Salmelainen ens kaudeksi penkin taakse (löytyy valmennuskokemusta mm. Bluesin U18 jengistä) ja Peltonen UTJ:ksi (löytyy mm. imua). Kiinteät palkkakustannukset pysyisivät samana ja voisiko se oikeasti sujua paljoa huonomminkaan?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin aloitat negasiivessä? Minä perkele sentään olin posisiivessä tosissaan pitkälle viime syksyyn. Ei vakuuta nyt sinun aloitus ainakaan, mutta ehkäpä olet kevään pelaaja Jorin & co tapaan?

"Älä ala vittuilemaan runkku!" (Ja ennen kuin joku hermostuu ja istuu loppuillan raportointi-nappula pohjassa, @Frankie uskoakseni ymmärtää, mitä tarkoitan)

Se, että olen ollut hissukseen on oodi negasiivelle.

Kaikki on paskaa. Myös kusi. Eniten vituttaa kaikki.
 

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Mä ymmärsin, että @BOL
Asiasta toiseen, mutuilin tässä itse seitinohuen ranskalaistyyppisen siivittämänä, että mitäs kuule jos laitetaan Salmelainen ens kaudeksi penkin taakse (löytyy valmennuskokemusta mm. Bluesin U18 jengistä) ja Peltonen UTJ:ksi (löytyy mm. imua). Kiinteät palkkakustannukset pysyisivät samana ja voisiko se oikeasti sujua paljoa huonomminkaan?
Ehkäpä Tobbesta olisi fysiikkavalmentajaksi; enemmän jumppaa = vähemmän loukkeja? Herokin osaisi kasata joukkueen kaljuuntuvia tai alopecia areatasta kärsiviä herrasmiehiä. ”Mikään ei muutu!”
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ihan oikeasti toivoisin eniten sitä, että tulevat pelaajahankinnat olisivat sitä (ikä)luokkaa, että pystyisivät pelaamaan ehjinä vaikka koko pitkän seuraavan kauden. Olivatpa ne sitten kuinka paskoja hankintoja tahansa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki on paskaa. Myös kusi. Eniten vituttaa kaikki.
Tätä kun toistelet täällä joka päivä parin kuukauden ajan, otamme sut negasiipeen prospektiksi.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Pitäisiköhän perustaa negasiipi vs posisiipi ketju missä posisiiven edustaja voi kääntää negasiiven kommentin posiksi ja toisinpäin. Toki löytyyhän tuolta jo hymyilyttää ja vituttaa ketju.
Peltonen tulee moderoimaan tätä ketjua yksinoikeudella ja päättää ketkä saavat juhlia seuraavaa mestaruutta.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Niin eli peli saa olla paskaa kuten myös menestys. Tärkeintä on, että meillä on kiva ja rento koutsi. Eikös tämä myös vähän viittaa siihen, että pelaajat jotka haluavat Villen valmennukseen tulevat vääristä motiveista tänne. Eihän kukaan eteenpäin pyrkivä tai mestaruutta mielivä pelaaja tule vastaavanlaisen pilipalivalmentajan alaisuuteen pelaamaan. Kyllä ne ovat näitä mukavuuden haluisia pelaajia, joilla ei ole enää mitään paloa menestymiseen tai eteenpäin pyrkimiseen. Tärkeintä, että on kliffaa. Tämä sankari haukkui vielä fanitkin, missä muualla paitsi perheyritys HIFK:ssa tämä jätkä saisi jatkaa? Ville ei ole edes minkään taso HIFK-legenda vaan naurettava narrikapteeni.
Erittäin paljon samaa mieltä. Kaikesta.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan ei pysty laadukkaaseen arviointiin, kun tunne on edelleen pinnassa.
Elämässä se nyt vaan on niin, että tiukat päätökset tulevat usein tehtäväksi juuri tällaisissa tilanteissa. Joku sen sanoikin: on etuoikeus olla paineen alla.
Valmennuksella on myös muita, yleensä pidemmän tähtäimen tavoitteita, joilla on oma merkityksensä.
Peltosella on menty kolme vuotta jne.
HIFK:lla ei ole ollut missään vaiheessa ollut vaikeuksia houkutella pelaajia Peltosen HIFK:hon. Ja tuskin on oikeasti nytkään.
Jos olisit nuoren pelaajan agentti, laittaisitko pelaajan Peltosen alaisuuteen kehittymään?

Ei kettu lähtenyt Leijonan luolaan juhliin, vaikka kutsuttiin, koska näki, että paljon on tassunjälkiä luolaan sisään, muttei yksiäkään ulos. (taitaa olla Aisopoksen faabeleissa)
Ja että seurasta vuodettaisiin sisäisiä asioita ulos yhtään kenellekään jo nyt?
Mikä tapahtuu kerran, voi tapahtua toistekin. Mikä on tapahtunut kaksi kertaa, tapahtuu varmasti kolmannenkin kerran. (Vanha kiinalainen(?) sananlasku)
HIFK:hon on edelleen tulossa pelaajia ja nimenomaan Ville Peltosen valmentamaan joukkueeseen.
Asia on siis jo päätetty. Sitä vähän arvelinkin (valitettavasti).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta yksi tapa nähdä asia olisi, että tulosurheilussa tulos on se mikä määrittää ihan kaiken. Jos ei yksittäisen kauden, niin ainakin kolmen kauden perioidin. Ja ihan kaikki muu sen ohella on pelkkää gospelia.

Ymmärtäisin toisen kaltaisenkin näkemyksen, mikäli kyseessä olisi paljon puhuttu prosessi, jossa rakennetaan mestarijoukkuetta vaikka kolmen vuoden projektilla. Mutta ei, tämä kausi oli kaikkien panostustenkin valossa kaikki tai ei mitään-kausi.

Noinkin voi asian nähdä, mutta todennäköisesti HIFK:lla on ollut perustellut syyt tehdä Peltosen kanssa jatkosopimus. Se, että osa faneista on eri mieltä, on ihan sallittua ja normaalia. Kaikki eivät kuitenkaann pidä jatkosopimusta virheenä. Minä esim. kuulun siihen osastoon ja valtaosa mun kavereistani. Jos seurassa kadutaan nyt tehtyä jatkosopimusta, niin ei muuta kuin sopimuksen purkuun. Joko luottamusta on tai sitten sitä ei ole, löysässä hirressä ei pidä ketään roikottaa.

Mikä muuten tekee HIFK:n viime kauden joukkueesta flopin? Hävitty pronssiottelu? Häviäminen Euroopan viime kauden parhaalle jengille Tapparalle? Vai se nihkeä alkukausi?

Se on ehdottoman positiivinen asia kuulla, jos Peltosen valmennukseen on tunkua. Siitä huolimatta, että on aika haastavaa löytää yksilöitä, jotka ovat urillaan ottaneet steppejä eteenpäin hänen joukkueessaan.

Uskon ja luotan lähteisiisi ja tietoosi aiheesta, koska sinulla ei ole tapana heitellä perusteettomia väitteitä. Mikä se pelaajaprofiili sitten on, jota Peltosen valmennus houkuttaa? Tuskin ainakaan nuori ja eteenpäin pyrkivä pelaaja, koska niiden suhteen ollaan ehkä Liigan viimeinen paikka toteutuman perusteella tulla. Olisiko se sitten uransa viimeisiä vuosia vetelevä rutinoitunut ammattilainen? Alkaa kuulostaa tutulta.

Ja kaikki kunnia kokemukselle ja johtajuudelle, mutta kauhuskenaario on sitten se, että haetaan isoin mahdollinen viimeinen tilinauha sieltä, mistä se on saatavissa. Ja lopputuloksena se, että sitoutunut mutta verkkainen joukkue luistellaan hengiltä ennen pääsiäistä.

Mutta kuten aina, totuus lienee jossain positiivisuuden ja negatiivisuuden puolessa välissä ja kun mitään muuta ei ole lätkän saralla enää tarjolla, niin sitten spekuloidaan tätä.

En ole missään väittänyt, että on "tunkua", mutta tietojeni mukaan myöskään suuria vaikeuksia ei ole ollut. Eivätkö Jääskä, Vesalainen, Koivistoinen tai Nättinen ole ottaneet mitään steppejä urallaan Peltosen aikana? Oletko kysynyt pelaajien omaa mielipidettä?

HIFK:n "ongelma" on vuosikymmeniä ollut se, että tänne hankitaan jo breikanneita pelaajia, joiden hintalappu on sitten jo paljon suurempi. Tai sitten tehdään hyvissä ajoin sopimukset nousevien kykyjen kanssa, jotka pelaavat elämänsä kauden juuri ennen meille siirtymistä (esim. Innala, Turunen), jotka pelaavat täällä sen yhden kauden ja lähtevät ulkomaille. Näin heistä saadaan minimaalinen hyöty ja heidän jättämänsä aukot ovat isoja. Vastaavia korvaajia ei aina välttämättä markkinoilla ole ja näin ollen HIFK:n pitäisi ottaa vähän riskiäkin. Ja sitä HIFK ei kovin mielellään harrasta. Niitä riskejä joudutaan sitten ottamaan kesken kauden, kun loukkaantumisia korvaamaan on saatava joku ja äkkiä.

Itsekin olen sitä mieltä, että HIFK ei voi eikä saa olla mikään "löysät rahat pois"-kerho. Itse olisin jättänyt Komarovin kokonaan hankkimatta. Lehterän hankinta oli varmaan ihan perusteltu, samoin Raskin ja Pakarisen. Myös Melartin hankinta oli aikanaan plusmerkkinen juttu, tosin itse olisin tehnyt vain 2v. sopimuksen, mutta sopimuksen pituudesta on jouduttu joustamaan, jotta hänet on ylipäätään tänne saanut.

Mä sanoisin silti rohkeasti, että ne meidän "parhaassa peli-iässä olevat urallaan eteenpäin menevät pelaajat" olivat se osasto, joka sakkasi eniten pleijareissa. Sund pelasi vain n. puoli peliä, joten hänet voi laskea pois laskuista. Ja hänen poissaolonsa myös näkyi radikaalisti. Jääskä oli ainoa, joka osoitti olevansa kevään pelaaja ja jopa ylitti odotukset. Vesalainen oli tuloksellisesti vaisuhko, tosin teki yhden elintärkeän maalin, jolla saa paljon anteeksi. Yhden pelin hän käytännössä skippasi kokonaan ja vikassa pelissä pelasi todennäköisesti puudutettuna. Samoin Nättisen ruuti oli liian märkää. Koivistoista ei edes juuri näkynyt. Ja näistä kaikki ovat kuitenkin onnistuneet tämän saman valmennuksen alaisuudessa, ihan kuluvalla kaudellakin. Pakarinenkin oli vähän vaisu tuloksellisesti, vaikka paikkoja kyllä oli. Lindbohmista en mainitse mitään muuta kuin, että enpä olisi ikinä uskonut.

Mulle sopisi erinomaisesti, että HIFK tekisi kerrankin radikaalin valinnan ja tehtäisiin pidempiä sopimuksia mieluummin nuorempien ja vähän nimettömämpien pelaajien kanssa ja annettaisiin heille aikaa kasvaa ja näyttää kuin hankitaan kalliita nimimiehiä. Riskinä on tietenkin se, että menestys voi olla heikompaa, mutta entäs sitten? Mitään rahamandaattipaikkoja ei ole jaossa muutenkaan, vaan kyllä ne pelit pitää edelleen pelata. Jostain syystä näin ei kuitenkaan toimita. Mä odotan ihan mielenkiinnolla sitäkin, millaisia sisäisiä siirtoja Liigassa tullaan näkemään. Ulkomaan Liigoja vastaan me tai muutkaan Liiga-jengit harvoin pärjäävät.

Uskoakseni HIFK:n on tulossa vähintään yksi alle 25 v. pelaaja. Eikä yhtään yli 40 v:tä. Ellei nyt sitten viime metreillä joku yllätä...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elämässä se nyt vaan on niin, että tiukat päätökset tulevat usein tehtäväksi juuri tällaisissa tilanteissa. Joku sen sanoikin: on etuoikeus olla paineen alla.

Peltosella on menty kolme vuotta jne.

Jos olisit nuoren pelaajan agentti, laittaisitko pelaajan Peltosen alaisuuteen kehittymään?

Ei kettu lähtenyt Leijonan luolaan juhliin, vaikka kutsuttiin, koska näki, että paljon on tassunjälkiä luolaan sisään, muttei yksiäkään ulos. (taitaa olla Aisopoksen faabeleissa)

Mikä tapahtuu kerran, voi tapahtua toistekin. Mikä on tapahtunut kaksi kertaa, tapahtuu varmasti kolmannenkin kerran. (Vanha kiinalainen(?) sananlasku)

Asia on siis jo päätetty. Sitä vähän arvelinkin (valitettavasti).

Aivan. Päätöksiä pitää pystyä tekemään. Sekin on päätös, jos mikään ei muutu.

Mikä tekee Peltosen viime kauden joukkueesta surkean alisuorittajan? Koska ei päästy edes finaaliin?

Jos olisin nuoren pelaajan agentti, voisin hyvinkin laittaa pelaajan Peltosen alaisuuteen kehittymään. Mutta en välttämättä Helsingin IFK:hon. Riippuu pelaajasta, minkälainen tyyppi ja persoona. Jos on kova jännittäjä tai itsensä ruoskija, HIFK ei välttämättä ole se paras paikka. Toki onnistujilla palkinto on suuri.

Mä en tiedä HIFK:n päätöksistä mitään. En ole edennyt elämässäni sellaiseen asemaan, että mulle kerrottaisiin tällaisia asioita. Ja jos olisin, en todellakaan kirjoittaisi niitä tänne.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ihan oikeasti @BOL ,mä odotin sun negasiipeen siirtymistä kuin Jeesuksen ylösnousemusta, mutta samaa putkinäkö päällä koohottamista, kivien kääntämistä ja uskoa paskan muuttumisesta konvehdiksi tuo on kuin aina ennenkin.

Aiotko yrittää vielä tosissasi kuitata vedon, vai kävellä kassan ohi ulos? Myöskään radiohiljaisuus ei mielestäni ole vaihtoehtona. Tosin en ole tässä keississä mikään tuomari, mutta veikkaan että @Frankie on samaa mieltä asiapitoisuuden positiivissävytteisyydestä?

Sori off topic, mutta mulla on poppareita kaapissa pariks viikoks ja talvilomakin koittaa ens viikolla.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä kun on nyt näkynyt huhuja liittyen ensi kauden pelaajistoon ja mikäli nuo Kodytek ja Jasu realisoituvat niin itse koen ettei siinä tarvitse menestystä sen kummemmin odottaa ensi kaudellakaan, oli valmentaja sitten kuka hyvänsä.

Kodytek hävisi kuvasta aivan täysin kun tosipelit alkoi ja Jasu taas ei tuo joukkueeseen mitään kovin erikoista koska se hänen roolinsa turussakin oli olla vaativa johtaja ja alivoiman sekä sitkeän taistelun ruumiillistuma mutta se osasto meillä kyllä varmasti on kunnossa jo ilman häntäkin.

Lähtijöiden lista taas on surullisen pitkä ja se saattaa vielä pidentyä jos tuo touhu aivan farssiksi nyt menee kun seura selkeästi jotain muutoksia tulee tekemään tuon "aikalisänsä" jälkeen. Nyt voi monesta tuntua että mm. Vesalainen olisi helppo korvata mutta kyllä se vain niin on että se iskussa oleva Vesalainen on vaikea korvata sellaisella rahamäärällä mikä on järjenrajoissa liigan ja IFK:n mittapuulla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan oikeasti @BOL ,mä odotin sun negasiipeen siirtymistä kuin Jeesuksen ylösnousemusta, mutta samaa putkinäkö päällä koohottamista, kivien kääntämistä ja uskoa paskan muuttumisesta konvehdiksi tuo on kuin aina ennenkin.

Aiotko yrittää vielä tosissasi kuitata vedon, vai kävellä kassan ohi ulos? Myöskään radiohiljaisuus ei mielestäni ole vaihtoehtona. Tosin en ole tässä keississä mikään tuomari, mutta veikkaan että @Frankie on samaa mieltä asiapitoisuuden positiivissävytteisyydestä?

Sori off topic, mutta mulla on poppareita kaapissa pariks viikoks ja talvilomakin koittaa ens viikolla.

Vaikuttaa vähän siltä, että sulla on joku fiksaatio musta. Ehkä vähän pelottavaa, mutta toivottavasti olet vaaraton yksilö.

Jos vedon tarkoituksena on se, että mä kirjoitan mitä tahansa aivotonta nollatason paskaa ja keskityn vain kaiken ja kaikkien arvosteluun, toki sekin onnistuu. Mitä lapsellisempaa ja ilkeämpää, sen parempaa? En kuitenkaan oikeasti ole muuttamassa omia arvojani tai näkemyksiäni minkään vedon häviämisen takia. Enkä odottanut sitä viime vuonna vedonlyöntikumppaniltanikaan.

Odotan @Frankie n vastausta aiheeseen ja toimin sitten sen mukaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Vaikuttaa vähän siltä, että sulla on joku fiksaatio musta. Ehkä vähän pelottavaa, mutta toivottavasti olet vaaraton yksilö.

Jos vedon tarkoituksena on se, että mä kirjoitan mitä tahansa aivotonta nollatason paskaa ja keskityn vain kaiken ja kaikkien arvosteluun, toki sekin onnistuu. Mitä lapsellisempaa ja ilkeämpää, sen parempaa? En kuitenkaan oikeasti ole muuttamassa omia arvojani tai näkemyksiäni minkään vedon häviämisen takia. Enkä odottanut sitä viime vuonna vedonlyöntikumppaniltanikaan.

Odotan @Frankie n vastausta aiheeseen ja toimin sitten sen mukaan.
En mä nyt sanoisi ehkä ihan fiksaatio, mutta oon saanut sinusta sellaisen positiivisuuden ruumiillistuma -henkilökuvauksen meidän osiossa. Joten ei tarvitse pelätä, olen ihan harmiton tavan hessu. Ja tämä siis ihan vilpittömästi sanottuna, eikä minään vittuiluna. Niin ehkä siitä syystä mulla oli jokseenkin myös jonkinlaisia (minkälaisia?) odotuksia, että mitä tuleman pitää :)

Ja en todellakaan odota mitään nollatason länkytystä ihan vaan siksi, että hävisi vedon ja pitää yrittää pakkolunastaa se.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Kodytek
- Knot

Nämä ainoat ”vahvat” huhut sisäänpäin tällä hetkellä?

Ei meille varmaan muita enää saadakaan kuin ulkomaalaisia, jotka eivät ymmärrä minkälaiseen keskinkertaisten kerhoon ovat tulossa. Ja tietenkin seniori-ikäiset, jotka tulevat stadiin nostamaan uransa viimeiset isot fyffet ja nauttimaan letkeästä tunnelmasta ja pitkistä kesälomista. Salmelainen ei ollut hereillä, kun päästi 35v Sallisen ja 36v Lajusen Espooseen.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Bergenheim olis varmaan hyvä UTJksi tai joksikin muuksi joukkueen rakentajaksi. On taatusti kartalla lupaavista pelaajista Amerikassa ja muualla. Nää muualla olevat "hyvät yhteydet" ei ole tähän mennessä Goldobinia lukuunottamatta juuri tuottaneet löytöjä. Niitähän tarvittaisiin, on budjetti sitten suurempi tai pienempi.

Tobias on osannut ostaa suurimmaksi osaksi ihan hyviä pelaajia. Rahalla saa. Varsinaisia hinta/laatu -löytöjä ollut ehkä Kåsa. Luken olisi kuka vaan osannut statsien perusteella ostaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vaikuttaa vähän siltä, että sulla on joku fiksaatio musta. Ehkä vähän pelottavaa, mutta toivottavasti olet vaaraton yksilö.

Jos vedon tarkoituksena on se, että mä kirjoitan mitä tahansa aivotonta nollatason paskaa ja keskityn vain kaiken ja kaikkien arvosteluun, toki sekin onnistuu. Mitä lapsellisempaa ja ilkeämpää, sen parempaa? En kuitenkaan oikeasti ole muuttamassa omia arvojani tai näkemyksiäni minkään vedon häviämisen takia. Enkä odottanut sitä viime vuonna vedonlyöntikumppaniltanikaan.

Odotan @Frankie n vastausta aiheeseen ja toimin sitten sen mukaan.
Perkele, hetken olen nukuttamassa pikkutyttöä niin täällä ollaan jo laitettu minut kahdesti valamiehistön eteen. Toisaalta mua ei huimaa sanoisi Sir. Pentti.

Mielestäni hyvin avasit myös oman sielunmaisemani, mitä tulee vetoomme ja sen lunastamiseen. En koe olevani myöskään missään asemassa antamaan mitään ohjeita kenellekään, joten en tiedä mitä tähän nyt pitäisi vastata. Niin kornilta kuin se kuulostaakin niin jokainen todellakin taaplaa omalla tyylillään ja niin pitääkin.

Jos nyt mietin omaa lähtökohtaani viime vuonna samaan aikaan niin mielestäni oli kohtuullisen helppoa hypätä ”posisiipeen”, sillä joukkue oli kääntänyt vaikean kauden omalla tapaa voitoksi ja tiedossa oli, että nyt tällä viikolla päättyneelle kaudelle kasataan todella nimivahvaryhmä. Siksikin oli helppoa uskoa ja olla positiivinen, kunnes Ville& co tuhosivat omalta osaltani tämän lapsenuskon, mitä pidemmälle viime syksy eteni. Itsellä ei ole enää mitään uskoa Ville Peltoseen päävalmentajana ja sen takia ei oikein jaksa innostaa mikään IFKssa tällä hetkellä. Olen itse asiassa helvetin huolissani IFKsta tällä hetkellä, sillä nyt tämän Eskolan ”aikalisän” aikana, jos tehdään väärät johtopäätökset niin näen hyvin suuren riskin, että sillä on kauaskantoisia vaikutuksia, eikä lainkaan hyvässä mielessä. IFKlla ei oman näkemykseni mukaan pitäisi olla nyt varaa vajota ja tyytyä keskinkertaisuuteen.

Vaikka tiedän, että sinä olet aina positiivisuuden kautta asioita lähestyvä niin pakko myöntää, että olen itse hiukan yllättynyt, miten lunkisti otat tällä hetkellä. En toki kuvitellutkaan, että lähtisit tavoistasi poiketen henkseleistä irti täällä. Mutta se, että vieläkin noin vakaasti uskot nykyiseen porukkaan. Yllättää minut melkoisesti.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei meille varmaan muita enää saadakaan kuin ulkomaalaisia, jotka eivät ymmärrä minkälaiseen keskinkertaisten kerhoon ovat tulossa. Ja tietenkin seniori-ikäiset, jotka tulevat stadiin nostamaan uransa viimeiset isot fyffet ja nauttimaan letkeästä tunnelmasta ja pitkistä kesälomista. Salmelainen ei ollut hereillä, kun päästi 35v Sallisen ja 36v Lajusen Espooseen.

Mä olisin kyllä ihan mielelläni Sallisen ja Lajusen molemmat tänne ensi kaudeksi ottanut.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei meille varmaan muita enää saadakaan kuin ulkomaalaisia, jotka eivät ymmärrä minkälaiseen keskinkertaisten kerhoon ovat tulossa. Ja tietenkin seniori-ikäiset, jotka tulevat stadiin nostamaan uransa viimeiset isot fyffet ja nauttimaan letkeästä tunnelmasta ja pitkistä kesälomista. Salmelainen ei ollut hereillä, kun päästi 35v Sallisen ja 36v Lajusen Espooseen.
Taisi kyllä olla hereillä, mutta he eivät halunneet tänne, sillä noille "vanhoille" on nyt vaihtoehtoinen paikka.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Strategia siitä, että runko muodostuu iäkkäistä, mutta kokeneista playoff-pelaajista tuotti niin hyviä tuloksia tänä keväänä...

Eiku...
Niin no, se on nyt vaan niin, että kevään joukkueiden sijaan meillä yleensä -tai ainakin nöemmö jatkossa- on näitä menneen kevään joukkueita. Takana loistava tulevaisuus linjalla siis mennään jatkossakin. NO ehkä sitten taas 220 v juhlakaudella pelaillaan ihan mestaruudestakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös