HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 045 953
  • 29 830

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
On täysin totta, että jengistä puuttuu vielä se pelintekijä jonka varaan ylivoima rakennetaan. On kuitenkin vähän kummaa, että juuri ykkössentteriä vaaditaan, vaikka tämän profiilin pelaaja voisi olla ihan yhtä hyvin laituri.

Et maininnut kuitenkaan mitään asiaa, mikä olisi johtunut juuri sentterin puutteesta. Itse puhuin pelaajatyypistä, etkä maininnut yhtäkään pelaajaa, joka olisi mennyt pelinrakentaja kategoriaan.
...
Mielestäni pointtini siis argumentistasi huolimatta säilyy, eikä joukkueessa ole juuri sentterin tarve (toivon silti että tämä pelaaja olisi sentteri), vaan pelintekijän puute paikasta riippumatta. HIFK osiossa tuntuu vallitsevan joku vanhanaikainen käsitys, että ykkössentterin on oltava juuri se pelintekijä ja syöttöpörssin ykkönen. Näin ei kuitenkaan ole ollut Liigassa mestaruuden voittaneessa joukkueessa muutamaan kauteen. Myös NHL:ssä on pärjätty ilman tämän tapaista sentteriä. Chicago näin yhtenä esimerkkinä. HIFK:sta puuttuu tällä hetkellä se Kane, Ramstedt, Donskoi, Kuusela tai Haapala. En näe tätä sentteriyttä niin suurena asiana, vaan juuri sitä minkälainen pelaaja on kyseessä.

E. Mielestäni paperilla HIFK on suht selvästi joukkueista kolmas. Tämä ei tietenkään ole suurimmalla budjetilla hyvä tilanne, mutta ei myöskään aivan toivoton. En tiedä millä osa-alueella HPK menee paperilla HIFK:n edelle muuta kuin mahdollisesti valmennuksessa. Voit toki avata tätä väitettä, jos siinä on jotain perää.

Siis täällähän on nimenomaan koko kevään ja kesän puhuttu useamman nimerkin toimesta (allekirjoittanut mukaanlukien), että tarvitaan pelinrakentaja, jonka ei välttämättä tarvitse olla sentteri. Ei tämä ole mikään uusi idea, ja tästä vallitsee mielestäni jopa ihan konsensus. Enlund tai Keränen vasemmassa laidassa olisi täyttänyt tämän boksin, näitä pelaajia olen toivonut ties kuinka kauan. Itse olisin tosin rakentanut hyökkäyksen niin, että tällainen pelinrakentaja löytyisi sekä ykkös- että kakkoskentästä. En ole vakuuttunut tuosta Carlssonista, ei vaikuta oikein pelinrakentajalta, mutta ehkä kakkoskentässä voisi olla kaksikko Carlsson-Tyrväinen, joka yhdessä kenties saisi luotua jotain paikkoja Haatajalle tms. Tämä tosin tarkoittaisi, että sen ykköskentän pelinrakentajan pitäisi olla sentteri. Jos Carlsson tosiaan pystyy pelaamaan sentterinä niin silloin tämä pelinrakentaja voisi olla vasen laituri.

IFK ei varmasti ole top3:ssa tällä kokoonpanolla, veikkaisin jotain sijoja 5-7 (ihan ilman että Heiskanen lähtee).
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin, mielestäni puheet pelinrakentajasentteristä ovat valideja, koska nähdäksi IFK-tarvitsee A: pelinrakentamiseen kykeneväisen pelaajan ja B: leveyttä keskikaistalle. Jos B olisi kunnossa, niin pelipaikka voisi olla laidassakin.

IFK:n lähtökohtaisesti pelaavat sentterit ovat Carlsson, Tyrväinen, Malinen ja Nykopp. Heistä Nykopp on suurella todennäköisyydellä osan kaudesta saikulla. Lisäksi itseäni hieman huolestuttaa, että ns. umpisenttereitä, jotka ovat pelanneet pääpiirteittäin koko uransa keskellä, ei löydy kuin Malinen ja varauksin lasista tehty Nykopp. Ahtola pystyy äärimmäisessä hätätilanteessa stunttaamaan keskellä vaikkei sentteri olekaan. Sitten on junnuosasto. Esimerkkinä mestaruuskaudella oli Granlund, Ramstedt, Wirtanen, Töykkälä, Liivik ja sitten stunttaamaan kykenevät Hamilton, Ahtola sekä junnut. Onhan tuossa nyt aivan valtava ero.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis täällähän on nimenomaan koko kevään ja kesän puhuttu useamman nimerkin toimesta (allekirjoittanut mukaanlukien), että tarvitaan pelinrakentaja, jonka ei välttämättä tarvitse olla sentteri. Ei tämä ole mikään uusi idea, ja tästä vallitsee mielestäni jopa ihan konsensus. Enlund tai Keränen vasemmassa laidassa olisi täyttänyt tämän boksin, näitä pelaajia olen toivonut ties kuinka kauan. Itse olisin tosin rakentanut hyökkäyksen niin, että tällainen pelinrakentaja löytyisi sekä ykkös- että kakkoskentästä. En ole vakuuttunut tuosta Carlssonista, ei vaikuta oikein pelinrakentajalta, mutta ehkä kakkoskentässä voisi olla kaksikko Carlsson-Tyrväinen, joka yhdessä kenties saisi luotua jotain paikkoja Haatajalle tms. Tämä tosin tarkoittaisi, että sen ykköskentän pelinrakentajan pitäisi olla sentteri. Jos Carlsson tosiaan pystyy pelaamaan sentterinä niin silloin tämä pelinrakentaja voisi olla vasen laituri.

IFK ei varmasti ole top3:ssa tällä kokoonpanolla, veikkaisin jotain sijoja 5-7 (ihan ilman että Heiskanen lähtee).
Olen itsekin puhunut pitkään siitä, että tärkein tuleva hankinta olisi juuri pelinrakentaja. En siis väitä tämän olevan mikään uusi juttu tai edes omakeksimäni. Moni on tätä samaa toivonut kuten mainitsitkin. Parin viikon sisään on tullut kuitenkin useammalta käyttäjältä vaatimuksia ja toiveita juuri ykkössentteristä, joten koin keskustelun kannalta mielekkääksi haastaa tätä näkemystä. Alla näkyy lainauksia tästä kejusta, joissa toivotaan juuri sitä sentteriä. Kuten ehkä huomaat olet itsekin tässä joukossa. Viestejä löytyy varmasti useampia, mutta koin tämän määrän täysin riittäväksi pointtiani varten.

Tuohon top 3 väitteeseen sen verran, että itse koen HIFK:lla olevan kolmanneksi paras sentteristö TPS:n ja JYP:n jälkeen, kolmanneksi paras puolustus Tapparan ja Kärppien jälkeen sekä toiseksi parhaat laiturit Tapparan jälkeen. Maalivahteja en lähde arvioimaan, mutta niissä saattaa useampi joukkue mennä edelle. Jos olet tästä eri mieltä jatketaan ihmeessä lisää sopivammassa ketjussa.

E. Miten saat enemmän maaleja kuin syöttöpisteitä paukuttavasta Keräsestä pelinrakentajan?
Senttereistä nelikko Tyrväinen-Carlsson-Ahtola-Malinen (Nykopp) on nyt kasassa, joten kärkisentteriä huutaa, ja sen hankinna jälkeen Ahtola laitaan, jossa lienee enemmän pelannut viimeaikoina.

Mutta ei me ensisijaisesti tarvita mitään laituria.
1. Kädellinen sentteri (ei tikku-Johanssoneja)

Jaa-a jos pitää paikkansa niin mitä lisäarvoa Masi tuo tälle jengille? Vanha, helposti hajoava mörssäri. Nyt tarvitaan se huippusentteri tyyliin Tommi Santala/Justin Hodgman. Kom igen Tomppa!

Ilman ykkössentteriä ei voi lähteä kauteen, tai jos lähdetään niin mua ei kiinnosta tän paskalafkan tekemiset tippaakaan. En kyllä muutenkaan ole kantamassa enää yhtäkään senttiä tälle kaljakerholle, ennen kuin urheilutoimea johtaa ammattilainen.

Tuskinpa moni täällä on tyytymätön ensisijaisesti siksi, ettei joukkueessa ole hyviä pelaajia. Onhan hyökkääjistössä kiistatta monta kentällistä hyviä pelaajia. Mutta ei ykkössentteriä, Ramstedtin korvaajaa, eikä sitä todellista pelotetta ykkösen laidalle.

Kummaa on se, jos ei viime vuodesta opittu mitään. Meiltä puuttui se ykkössentteri ja YV olikin sitten sen näköistä. Vaikka laidoilta löytyi Aaltonen, Puustinen, Rask jne. oli yv-pelaaminen ensimmäisestä pelistä viimeiseen peliin yhtä huonoa. Liigan huonointa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, mielestäni puheet pelinrakentajasentteristä ovat valideja, koska nähdäksi IFK-tarvitsee A: pelinrakentamiseen kykeneväisen pelaajan ja B: leveyttä keskikaistalle. Jos B olisi kunnossa, niin pelipaikka voisi olla laidassakin.

IFK:n lähtökohtaisesti pelaavat sentterit ovat Carlsson, Tyrväinen, Malinen ja Nykopp. Heistä Nykopp on suurella todennäköisyydellä osan kaudesta saikulla. Lisäksi itseäni hieman huolestuttaa, että ns. umpisenttereitä, jotka ovat pelanneet pääpiirteittäin koko uransa keskellä, ei löydy kuin Malinen ja varauksin lasista tehty Nykopp. Ahtola pystyy äärimmäisessä hätätilanteessa stunttaamaan keskellä vaikkei sentteri olekaan. Sitten on junnuosasto. Esimerkkinä mestaruuskaudella oli Granlund, Ramstedt, Wirtanen, Töykkälä, Liivik ja sitten stunttaamaan kykenevät Hamilton, Ahtola sekä junnut. Onhan tuossa nyt aivan valtava ero.
Olisi tietysti suotavaa, että pelinrakentaja olisi juuri sentteri, mutta itse en koe sitä niin olennaiseksi enkä näe tilannetta niin toivottomana kuin kirjoitat. Meillä on kaksi edellisissä joukkueissaan ykkössentterinä pelannutta pelaajaa ja näiden lisäksi Carlsson, joka saattaa jopa olla ykkössentterimme. Ahtolakin pelasi jonkun aikaa runkosarjan kakkosen ykkössentterinä, joten en näe hätätilannetta vaatimuksena Ahtolan sentterinä peluuttamiselle. Mieholta ja Jääskältä löytyy jo jonkun verran Liigakokemusta, joten aivan junnuista ei voida puhua, vaan jo tasoaan näyttäneistä rotaatiopelaajista. Jääskä toki iältään on täysi juniori. Väittäisin laajuutta löytyvän jopa melkoisesti verrattuna muihin joukkueisiin. JYP todennäköisesti on laajuudessakin edellä, mutta nyt muiden rostereita tarkistamatta väittäisin, että HIFK seuraa tässä asiassa kakkosena.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olisi tietysti suotavaa, että pelinrakentaja olisi juuri sentteri, mutta itse en koe sitä niin olennaiseksi enkä näe tilannetta niin toivottomana kuin kirjoitat. Meillä on kaksi edellisissä joukkueissaan ykkössentterinä pelannutta pelaajaa ja näiden lisäksi Carlsson, joka saattaa jopa olla ykkössentterimme. Ahtolakin pelasi jonkun aikaa runkosarjan kakkosen ykkössentterinä, joten en näe hätätilannetta vaatimuksena Ahtolan sentterinä peluuttamiselle.

KooKoo ja Pelicans operoivat kutakuinkin puolet pienemmillä budjeteilla kuin IFK. Lähtökohtaisesti näkisin, ettei heidän ykköskorin senttereistä kuulukaan tulla automaattisesti meidän ykköskorin senttereitä. Tai voihan sen joukkueenrakentamisen näinkin nähdä, mutta silloin siitä puuttuu kunnianhimo. Toki Carlsson voi olla se kaavailtu ykkössentteri kuten viittasitkin, mutta pelaajaprofiililtaan hän on vähän sellainen "Elkins", joka oli lähes koko IFK-uransa ajan Liigan paras 2.-3. sentteri.

Mitä tulee Ahtolaan, niin kaikkien lähteiden, myös omien havaintojeni, mukaan hän pelasi hienon viime kauden tasan siihen asti kun joutui loukkaantumissumassa pakon sanelemana pelaamaan keskellä. Näkisin, että mestaruutta tavoittelevassa jengissä hänen ei kuulu olla ensimmäisten joukossa stunttaamassa keskikaistan loukkaantumisia.

Mieholta ja Jääskältä löytyy jo jonkun verran Liigakokemusta, joten aivan junnuista ei voida puhua, vaan jo tasoaan näyttäneistä rotaatiopelaajista. Jääskä toki iältään on täysi juniori. Väittäisin laajuutta löytyvän jopa melkoisesti verrattuna muihin joukkueisiin. JYP todennäköisesti on laajuudessakin edellä, mutta nyt muiden rostereita tarkistamatta väittäisin, että HIFK seuraa tässä asiassa kakkosena.

Miehot ja Jääskät tulevat kyllä näytönpaikkansa nelosessa saamaan kun Nykopp taas saikuttelee puolet kaudesta.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KooKoo ja Pelicans operoivat kutakuinkin puolet pienemmillä budjeteilla kuin IFK. Lähtökohtaisesti näkisin, ettei heidän ykköskorin senttereistä kuulukaan tulla automaattisesti meidän ykköskorin senttereitä. Tai voihan sen joukkueenrakentamisen näinkin nähdä, mutta silloin siitä puuttuu kunnianhimo. Toki Carlsson voi olla se kaavailtu ykkössentteri kuten viittasitkin, mutta pelaajaprofiililtaan hän on vähän sellainen "Elkins", joka oli lähes koko IFK-uransa ajan Liigan paras 2.-3. sentteri.

Mitä tulee Ahtolaan, niin kaikkien lähteiden, myös omien havaintojeni, mukaan hän pelasi hienon viime kauden tasan siihen asti kun joutui loukkaantumissumassa pakon sanelemana pelaamaan keskellä. Näkisin, että mestaruutta tavoittelevassa jengissä hänen ei kuulu olla ensimmäisten joukossa stunttaamassa keskikaistan loukkaantumisia.
Niin vain Tappara hommasi SaiPan entisen ykkössentterin joka on kerran urallaan tehnyt 30 pistettä. Tampereella tunnutaan olevan jopa suhteellisen tyytyväisiä. Tämä vain sellaisena esimerkkinä, että joukkue voidaan rakentaa myös siten, että sentteri ei ole se ykköshevonen vaan vastuun kantaa laiturit, kuten juuri Tapparassa on tehty. Ei Tyrväisen tai Malisen kuulu hypätä tänne samaan vastuuseen minkä saivat aiemmissa joukkueissa, vaan he joutuvat jakamaan sen. Nyt meillä on kolme tällaista kakkoskorin sentteriä, kun taas näissä Pelicansseissa ja KooKooissa oli vain se yksi. Tai no Pelsuissa oli kyllä lisäksi Hodgman, joten pointti menee ehkä lievästi metsään.

Voi olla että Ahtolan osalta asia meni juuri näin enkä lähde vastaan väittämään. Voi siis olla, että olen itse laskenut turhankin paljon sen varaan, että Ahtola pystyy paikkaamaan keskellä. Eipä silti taida edes vastaavaa paikkaajaa löytyä muista kärkijoukkueista JYPiä lukuunottamatta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt meillä on kolme tällaista kakkoskorin sentteriä, kun taas näissä Pelicansseissa ja KooKooissa oli vain se yksi.

Tiivistit tässä aika hyvin mikä minua eniten kismittää. Kun ei ole ollut missään vaiheessa kykyä korvata Ramstedtia, on tilalle hankittu kolme kappaletta kakkoskorin senttereitä olettaen, että määrä korvaa laadun ja nuoret pelaajat saattavat ehkä kehittyä.

Sama efekti kävi puolustuksen osalta sen jälkeen kun Järvinen ja sittemmin Taimi poistuivat joukkueesta. Tunkuahan alakertaankin kyllä on, mutta suurimmaksi osaksi keskinkertaisuuksien ja kysymysmerkkien muodossa. Terävin kärki ja ennenkaikkea luovuus puuttuu, eli toisin sanoen joukkue on melkoisen HMV.

Eikä kysymys ole pelkästään terävimmästä kärjestä, vaan jos esimerkiksi JYP:stä puhutaan, niin vaihtaisin 1., 2., 3., ja 4. ketjujen sentterit päittäin meidän vastaaviin koska tahansa. Siellä on tehty huomattavasti pienemmällä pelaajabudjetilla hienoa duunia. Minkähänlainen dynastia meillä olisi, jos käytössä olevilla resursseilla löytyisi vastaavanlaista urheilupuolen osaamista? Termit mitkä kuvaavat parhaiten joukkueenrakentamista IFK:ssa (enkä puhu pelkästään tulevasta kaudesta) ovat päämäärättömyys, poukkoilu, ylimielisyys ja ammattitaidottomuus.
 
Viimeksi muokattu:

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiivistit tässä aika hyvin mikä minua eniten kismittää. Kun ei ole ollut missään vaiheessa kykyä korvata Ramstedtia, on tilalle hankittu kolme kappaletta kakkoskorin senttereitä olettaen, että määrä korvaa laadun ja nuoret pelaajat saattavat ehkä kehittyä.
Olen samaa mieltä siitä, että Ramstedt olisi pitänyt korvata ja vaikka sitä ehkä yritettiinkin, ei siinä onnistuttu. En silti näe, että Ramstedtin korvaajan tulisi olla juuri sentteri. Nyt kun meillä on kuitenkin lähtökohtaisesti kolme tasokasta sentteriä, niin eikö voitaisi ottaa Tapparasta mallia ja panostaa laitureihin? Heillä tämä taktiikka on ainakin toiminut oikein hyvin. Kyllähän se sentteri kivempi olisi ja laajuuttakin saataisiin lisää Carlssonin siirtyessä laidalle, mutta uutta pelaajaa etsittäessä ei etsintää missään nimessä tulisi nyt rajoittaa senttereihin. Minusta pelaajien korvaamisessa tulisi painottaa mieluummin ominaisuuksia kuin pelipaikkaa. Esimerkiksi Ramstedtin voisi ihan hyvin korvata "Donskoilla", "Kuuselalla" tai "Haapalalla". Sentteriksi voidaan sitten hommata toisenlainen palanen. Tämä jälkimmäinen on nyt tehty, mutta ensimmäinen hankinta puuttuu vielä.
Sama efekti kävi puolustuksen osalta sen jälkeen kun Järvinen ja sittemmin Taimi poistuivat joukkueesta. Tunkuahan alakertaankin kyllä on, mutta suurimmaksi osaksi keskinkertaisuuksien ja kysymysmerkkien muodossa. Terävin kärki ja ennenkaikkea luovuus puuttuu, eli toisin sanoen joukkue on melkoisen HMV.
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Eikä kysymys ole pelkästään terävimmästä kärjestä, vaan jos esimerkiksi JYP:stä puhutaan, niin vaihtaisin 1., 2., 3., ja 4. ketjujen sentterit päittäin meidän vastaaviin koska tahansa. Siellä on tehty huomattavasti pienemmällä pelaajabudjetilla hienoa duunia. Minkähänlainen dynastia meillä olisi, jos käytössä olevilla resursseilla löytyisi vastaavanlaista urheilupuolen osaamista?
JYP:llä on kyllä aivan naurettavan kova sentteristö ja heidän kolmossentterinsä voisi olla meillä jopa ykkönen. Muilla osa-alueilla ollankin sitten mielestäni edellä. JYP:n tämän hetken sentteristön perut ovat kylläkin jo vuosin takaa ja nyt omat pojat kotiin projekti antaa JYP:lle sellaisen keskikaistan, jota ei olla Liigassa vuosiin nähty. Voi kun meilläkin olisi sellainen urheilutoimenjohtaja, joka ei (ainakin huhujen mukaan) polta siltoja vanhojen pelaajien kanssa, vaan he tahtoisivat vielä vanhoilla päivillään tulla edustamaan HIFK:ta ehkä jopa pienellä alennuksella.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen samaa mieltä siitä, että Ramstedt olisi pitänyt korvata ja vaikka sitä ehkä yritettiinkin, ei siinä onnistuttu. En silti näe, että Ramstedtin korvaajan tulisi olla juuri sentteri. Nyt kun meillä on kuitenkin lähtökohtaisesti kolme tasokasta sentteriä, niin eikö voitaisi ottaa Tapparasta mallia ja panostaa laitureihin? Heillä tämä taktiikka on ainakin toiminut oikein hyvin. Kyllähän se sentteri kivempi olisi ja laajuuttakin saataisiin lisää Carlssonin siirtyessä laidalle, mutta uutta pelaajaa etsittäessä ei etsintää missään nimessä tulisi nyt rajoittaa senttereihin. Minusta pelaajien korvaamisessa tulisi painottaa mieluummin ominaisuuksia kuin pelipaikkaa. Esimerkiksi Ramstedtin voisi ihan hyvin korvata "Donskoilla", "Kuuselalla" tai "Haapalalla". Sentteriksi voidaan sitten hommata toisenlainen palanen. Tämä jälkimmäinen on nyt tehty, mutta ensimmäinen hankinta puuttuu vielä.

Tästä olen täysin samaa mieltä.

JYP:llä on kyllä aivan naurettavan kova sentteristö ja heidän kolmossentterinsä voisi olla meillä jopa ykkönen. Muilla osa-alueilla ollankin sitten mielestäni edellä. JYP:n tämän hetken sentteristön perut ovat kylläkin jo vuosin takaa ja nyt omat pojat kotiin projekti antaa JYP:lle sellaisen keskikaistan, jota ei olla Liigassa vuosiin nähty. Voi kun meilläkin olisi sellainen urheilutoimenjohtaja, joka ei (ainakin huhujen mukaan) polta siltoja vanhojen pelaajien kanssa, vaan he tahtoisivat vielä vanhoilla päivillään tulla edustamaan HIFK:ta ehkä jopa pienellä alennuksella.

Olen kanssasi samaa mieltä suurimmaksi osaksi ja mielestäni tässä puhutaan enää detaljeista. Mielestäni peliä tekevä sentteri olisi tärkeä palanen hyökkäysarsenaaliin, koska tällöin sentteristöön saataisiin riittävästi leveyttä Carlssonin (?) siirtyessä laidalle ja ennen kaikkea saataisiin pelinrakentamiseen kykenevää kärkiosaamista joukkueeseen. Peliä edistäviin ratkaisuihin kykenevä laiturikin käy, mutta sitten voi olla, että jossain välissä pitäisi lähteä sentteriostoksille, koska tällä hetkellä keskikaista kestää hädintuskin yhden loukkaantumisen, huomioiden ettei Nykopp todennäköisesti pelaa taaskaan täyttä kautta.

Näin minä sen näkisin:

Thorell - "Ramstedt" - Rask
Carlsson - Tyrväinen - Haataja
Ahtola - Malinen - Partanen
Åsten - Nykopp - Petrell
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kanssasi samaa mieltä suurimmaksi osaksi ja mielestäni tässä puhutaan enää detaljeista. Mielestäni peliä tekevä sentteri olisi tärkeä palanen hyökkäysarsenaaliin, koska tällöin sentteristöön saataisiin riittävästi leveyttä Carlssonin (?) siirtyessä laidalle ja ennen kaikkea saataisiin pelinrakentamiseen kykenevää kärkiosaamista joukkueeseen. Peliä edistäviin ratkaisuihin kykenevä laiturikin käy, mutta sitten voi olla, että jossain välissä pitäisi lähteä sentteriostoksille, koska tällä hetkellä keskikaista kestää hädintuskin yhden loukkaantumisen, huomioiden ettei Nykopp todennäköisesti pelaa taaskaan täyttä kautta.

Näin minä sen näkisin:

Thorell - "Ramstedt" - Rask
Carlsson - Tyrväinen - Haataja
Ahtola - Malinen - Partanen
Åsten - Nykopp - Petrell
Olet paljolti oikeassa ja minun ongelmanani voi olla liian suuri luotto Ahtolan kykyyn pelata sentterinä. Tähän kun lisätään paljon laiturina pelannut Carlsson, olisi leveyden hankkiminen tärkeää sekin. Se etu meillä on kuitenkin viimekauden TPS:ään, että vaikka Ahtola joutuisikin pakon sanelemana pelaamaan keskellä, olisi meillä silti kaksi sentteriä hierarkiassa Ahtolan edellä. Sentteriä olen itsekin toivonut, vaikka laiturivaihtoehtoa olenkin yrittänyt palstalle lobata.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Näin minä sen näkisin:
Ihan hyvältä näyttää hyökkääjistö. Pitää tosin muistaa, että Ramtedtin paikalla ei ole ketään ja Nykoppin varaan ei voi laskea mitään. Ihmeellistä, että täällä joutuu puolustautumaan kun sanoo, että meiltä puuttuu ykkösketjun sentteri. Kolmesta joukkueen tärkeimmästä pelaajasta meiltä puuttuu kaksi. Maalivahti on; ykkössentteri ja ykköspakki puuttuu.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuli mieleeni, että jos IFK kerta haluaa ensi kaudeksi nopeutta joukkueeseensa, niin miltä kuulostaisi viime kaudella Tepsissä skulannut Dave Spina? Varmaan koko sarjan nopein luistelija ja tehnyt kovia tehoja kaikilla Suomen-kausillaan ja on edelleen ilman diiliä minnekään. Oli Thorellin kanssa kova tutkapari viime kaudella.

Muutenkin kuulostaa oudolta tuo Tompan lausahdus, ettei muka ole kiire tehdä mitään hankintoja. Ainakin eliteprospectista kun katsoo Euroopan eri sarjojen Free Agent Frenzyä, niin eipä tuolla hirveää monta realistista ja kovaa nimeä ole enää vapaana. SHL:stä ei voi saada enää ketään, Sveitsissä on sopimuksettomana ja realistisena vaihtoehtona neljä hyvää pelaajaa (Pesonen, Santala, Schremp & Mauldin), KHL:stä Tompan fyrkat saattaisivat riittää Salliseen, niinikään Santalaan, Enlundiin, ehkä Colby Genowayhyn ja Vojtech Polakiin. Mikäli siis halutaan joku huipunveljes.

Tai sitten lototaan AHL:stä pettyneitä miehiä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
S
Ihan hyvältä näyttää hyökkääjistö. Pitää tosin muistaa, että Ramtedtin paikalla ei ole ketään ja Nykoppin varaan ei voi laskea mitään. Ihmeellistä, että täällä joutuu puolustautumaan kun sanoo, että meiltä puuttuu ykkösketjun sentteri. Kolmesta joukkueen tärkeimmästä pelaajasta meiltä puuttuu kaksi. Maalivahti on; ykkössentteri ja ykköspakki puuttuu.
Se on juuri näin ja järjestyksessä:
1. Ykkössentteri (joka osaa imeä puoleensa vastustajat ja antaa vapauttavia syöttöjä).
2. Ykköspakki (joka osaa laukoa).
Kakkosmaalivahti on kysymysmerkki (Nicke kaikella kunnioituksella).
Muita kysymysmerkkejä on, mutta ne on hoidettavissa.
Kiva olisi yksi kädellinen laiturikin.
Mutta mahtaako office näitä lukea? Ei taida kiinnostaa.
Onneksi kausikortti taitaa jäädä lunastamatta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pientä jokeria vieraasta pöydästä huuteluna, mutta ylempänä veli @Bafforosso toivoi sentteriä, joka osaa imeä puoleensa vastustajat ja osaa antaa vapauttavia syöttöjä, niin vastahan teillä, sekä meillä oli sellainen. Soittoa Tyler Redenbachin suuntaan.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Pientä jokeria vieraasta pöydästä huuteluna, mutta ylempänä veli @Bafforosso toivoi sentteriä, joka osaa imeä puoleensa vastustajat ja osaa antaa vapauttavia syöttöjä, niin vastahan teillä, sekä meillä oli sellainen. Soittoa Tyler Redenbachin suuntaan.

Haha :D

Edelleen taitaa olla jonkinlaisia ongelmia asennepuolella, kun veti Pardubicessa pinna per peli ollen joukkueen tehokkain pelaaja, ja siitä huolimatta lainattiin toiseen joukkueeseen. Mistään tyhjennysmyynnistäkään ei ollut kyse, sillä Pardubice pääsi pudotuspeleihin.

E: Pardubice pelasikin karsinnoissa eikä pleijareissa. Sitä kummallisemmalta vaikuttaa. Tylleröä ei siis kaivattu edes sarjapaikkaa puolustamaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mutta Taileri osaa nuo ennelta vaaditut asiat, muihin en ota kantaa. Muttans, jos nuo ominaisuudet pelkästi riittää..

Miun Saipaan kelpaisi vielä, mutta isompaan seuraan, ei välttämättä. Ja monen mielestä ei edes SaiPaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyler Redenbach. Pehmeämpää kanukkia ei ole ollut eikä varmaan tulekaan.

HIFK:ssa menee samaan sarjaan Dan Hackerin kanssa. Kivaa pörräystä mutta ei mitään muuta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tyler Redenbach. Pehmeämpää kanukkia ei ole ollut eikä varmaan tulekaan.

HIFK:ssa menee samaan sarjaan Dan Hackerin kanssa. Kivaa pörräystä mutta ei mitään muuta.
Ja kun yllämainittuun lisätään, että Retiisi oli kaukalon ulkopuolella edarin perikuva eli joka viikonloppu Stadin yössä niin kuuluu kyllä samaan osastoon kuin Hank Pikkarainen. Muistan ikuisesti, kun IFKn ulkomaalaiset olivat Retiisin johdolla juhlimassa narrien 1-8 perseraiskausta Stadin yössä.

Parisen viikkoa menee niin Karavaanari palaa räjähtäneessä kesäparrassaan kertomaan, että kovat on taas piipussa!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ehdottomasti enemmän toive kuin huhu, mutta kyllä mä Olli Juolevin voisin tohon jengiin istuttaa.

Sama kävi itsellänikin aiemmin mielessä. Jos Juoleville ei avaudu paikkaa NHL:ssä niin vaihtoehdothan ovat joko Eurooppa tai OHL. Yksi lisäkausi junnusarjassa tuskin on kehityksen kannalta se optimaalisin vaihtoehto. Eiköhän Jokerit ole myös haaskalla, mutta se mitä IFK:lla olisi tarjota enemmän, on isompi rooli.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hienoahan se olisi jos Juolevi tulisi, mutta jos myös Heiskanen jäisi, niin sitten pitäisi oven käydä myös toiseen suuntaan.

Ideaalitilanteessahan Teppo Salmet pelailee suurimman osan kaudesta Mestiksessä ja Laakson pelikuntohan on tunnetusti täysi kysymysmerkki. Lisäksi loukkaantumisia tulee taatusti kauden mittaan ja kyllähän kokoonpanossa pitää olla muutenkin riitttävästi leveyttä rotaatiolle, jotta kilpailua pelipaikoista syntyy.

Mutta ymmärrän pointin, sillä kyllähän joukkueessa on liikaa ns. 6.-7. pakkeja. Juolevi kutakuinkin Heiskasen tasoisena ja vuoden vanhempana talenttina ei tähän kategoriaan silti kuulu.
 
Viimeksi muokattu:

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Mites olis ton oman kasvatin Jaagerin Jaromirin kotiuttaminen? Mutta kun kuulemma ei Nybari vastaa puhelimeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös