HIFK:n harjoitusottelut 2022

  • 96 249
  • 788

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyytinen, Dyk, Palola... Lyytisellä on korkea potentiaali, josta on antanut myös näyttöjä. Tätä varmasti haetaan, ja on mun kirjoissa näistä se paras jatko. Dykin kohdalla lähinnä toivotaan, että potentiaali vihdoin realisoituu, tai että saadaan edes työteliäs pelaaja joka osuu myös välillä tolppien väliin. Palolan kohdalla varmaan toivotaan kädet ristissä, että nuhapumpusta saadaan ulosmitattua vielä yksi suhteellisen tuloksekas kausi. Tätä pidän kuitenkin jo pelkästää hitauden vuoksi heikoimpana jatkosopparina. Ja ihan katastrofaalisena, jos pelipaikan on tarkoitus löytyä kahdesta kärkiketjusta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Harjoituspelit on harjoituspelejä, mutta eikös ne ole menneet hitusen paremmin kuin yleensä? Toki Köllin jutut
stelut Tapparasta, Kärpistä ja Ilveksestä jonkun matsin erätauolla osoittivat organisaation tiedostavan oman asemansa suhteessa muihin.

Ymmärrän hyvin, että tavoitteeksi ei voida laittaa : neljän joukkoon. Mestaruuspuheet kuitenkin vähissä. Hyvää tällä kaudella se, että kun odotukset matalalla niin pettymyksen tunteet myös niukat. Ketjuttaa kuitenkin se, että tähän on tultu.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Perseestä tällä hetkellä molempien jatkot, mutta mistä päätelmä, että kauden päätteeksi tehtiin jatkot? Onko tieto?

Oma veikkaus on, että nämä jatkot on tehty silloin kun joukkueen peli on kulkenut vuodenvaihteessa. Tällöinhän yleensä niitä jatkosoppareita tehdään. Miksi nyt olisi tehty poikkeusta?

Tuota noin, millaista faktaa sinulla itselläsi on nyt heittää sen tueksi, että sopimukset on tehty nimenomaan kauden aikana eikä vasta kauden päätteeksi?

Otat kantaa oman pointtisi mukaan MuTu-heittoon, mutta eivätkö nuo sinun omat esittämät perustelut ole ihan samalla tavoin vain MuTua? Vai onko siis jotain konkreettista faktaa tarjota väitteiden tueksi?

Erittäin hyvin sanottu siellä takana! Parempi, ettei mutu-heitto muutu palstatotuudeksi ja joku saa sellaista käsitystä, ettei Salmelainen olisi täysin epäonnistunut tehdessään jatkosopimukseen tämän Trio Turhakkeen kanssa.

@Analyytikko_ ja @Frankie missä väitin tietäväni, että Dykin ja Palolan jatkot on tehty kauden aikana.


Tuossa myöhemmin @Just-Ice-Hockey mainitsee hänelle kerrotun, että Dykin ja Palolan jatkot olisi aiemmin tehtyjä.

Lyytisen jatkosta kirjoitin, että on tehty tai neuvoteltu viime vuoden puolella. Lähde on pelaaja itse ei kait se sen enemmän faktaksi muutu. Että se valehtelisi? Mulla ei ole ainakaan syytä epäillä, että pelaaja valehtelisi tuosta asiasta, jolla ei ole pelaajalle itselleen mitään merkitystä. Sanooko "Joo tehtiin jatkot tuossa huhtikuussa" vai "tehtiin jatkot itseasiassa jo viime vuoden puolella".

Käykää itse kysymässä.

Kuten kirjoitin, niin itse siis VEIKKAAN, että tämän tason pelaajien kanssa jatkot tehdään vuodenvaihteessa. Moni UJ on sanonut sen useampaan otteeseen haastatteluissa, että pelaajien jatkot tehdään ennen vuodenvaihdetta. Joskus jopa syys-lokakuussa.

KHL -tilanne varmaan muutta tämän. Mutta tämän kauden IFK on pääpiirteittän kasattu vanhan marssijärjestyksen mukaan. Tai näin uskon.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tää on muuten oikeasti toivottavaa. Täällä palstalla on paljon asioita, joita toistellaan ja toistellaan ja yht'äkkiä niitä pidetään totuutena. Esimerkiksi kolme korona-aaltoa. Paskapuhetta, mutta palstatotuutena se täällä kiertää.

Ei muuten ole paskapuhetta tuo kolme korona-aaltoa.

Kysyin sitä tässä kesällä Valtaselta ja tämä sanoi suurin piirtein näin, että niin "ärsyttävää kuin se onkin, niin saatiin kolme kertaa se juttu koppiin.".

Käy itse kysymässä, jos et usko.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
No pari peliä vedettiin kovia sweduja vastaan. Sit mikä saldo on 60 minuutin jälkeen näissä? Eikös siellä ole useampi tasuri?

Joo, Ruotsissa oli hyvä meininki... mutta saldo 4-5 näyttää kyllä huonolta. Niitä rankkarikisojakin pitäisi oppia voittamaan.

Toki on rikkonainen miehistö, mutta juuri siksi UJna olisi ehkä huolissani, että millä miehistöllä toi kausi starttaa?

Mutta. tää nyt on spekulointia. Kohta se kiekko tippuu jäähän HPK-pelissä ja sitten toi jengi näyttää mistä se on tehty. Onko keskikastia vai taisteleeko mitaleista?
 
J

Just-Ice-Hockey

Ei muuten ole paskapuhetta tuo kolme korona-aaltoa.

Kysyin sitä tässä kesällä Valtaselta ja tämä sanoi suurin piirtein näin, että niin "ärsyttävää kuin se onkin, niin saatiin kolme kertaa se juttu koppiin.".

Käy itse kysymässä, jos et usko.

Mulle riittää seuran tilinpäätös.

Mitä tulee Palolan jatkoon, niin minulle kerrottiin sen tehdyn Dykin jatkon jälkeen, siihen en voi ottaa kantaa kuinka paljon Dykin sopimuksen jälkeen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Joo. Harjoituspelit on mitä on.

Voidaan toki kritisoida asiallisesti esimerkiksi Salmelaisen ja Peltosen valitsemaa joukkuetta. Siinä on musta ihan kritisoitavaakin ja vaikea on nähdä meitä ensi keväänä mestareina, mutta jonkun verran työn puolesta kohtaan HIFKn toimiston väkeä ja pelaajistoakin ja siellä vaikuttaa nyt olevan tosi hyvä henki ja sellainen ME-HIFK.

Onhan UJ ja koutsit löytänyt myös hyviä pelaajia ja erityisesti nuoria lahjakkuuksia.

Joukkue tulee yrittämään kaikkensa kampeamaan tuonne mitalitaistoon ja toivottavasti saadaan katsomot täyteen ja sitä kautta lisää resursseja pelaajahankintoihin.

Että vaikka kesällä oli aika välinpitämätön tunne ja nyt vähän pettynyt näihin Pelsut-matseihin, niin kyllä mä odotan vesi kielellä taas sitä HPK-matsia.

On se kumma. Alkais jo.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harkkamatsit, joopa joo.

Paljon olen niissä nähnyt positiivisuutta (veskarit ja nuoret pakit!), mutta henkilökohtaista huolta aiheuttaa tuo ohut kokoonpano. Voiko oikeasti olla niin, että äijää on jo nyt lasaretissa niin paljon, ettei edes harkkapeleihin saada täyttä kokoonpanoa omista? Siinä Nordiksen vedessä täytyy olla jotain antihifkiä!

Voisi oikeastaan lähteä Kouvostoliittoon katsomaan viimeistä harjoituspeliä, mutta se riippuu kyllä täysin joukkueen kokoonpanosta. Viimeistely ennen sarjakautta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Näkyyköhän tuo KooKoo peli jostain järkevästi?

KooKoon ennakossa mainitaan:

Ottelu striimataan suorana Kouvolan Sanomien nettisivuille.

Mutta itse en ainakaan vielä onnistunut löytämään aviisin sivuilta mainintaa streamistä ja sen mahdollisesta hinnasta.

 

MaV

Jäsen
KooKoon ennakossa mainitaan:

Ottelu striimataan suorana Kouvolan Sanomien nettisivuille.

Mutta itse en ainakaan vielä onnistunut löytämään aviisin sivuilta mainintaa streamistä ja sen mahdollisesta hinnasta.

Tuossa se kai on: KooKoolla edessä kenraaliharjoitus kotihallissa – Katso KooKoo–HIFK suorana tästä kello 18.30

Näyttäisi siltä, että saattaisi olla vain tilaajille olevaa sisältöä ja halvin digi-tilaus on 14€/kk kahden kuukauden jaksossa, eli 28€.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No sitten jää tämä matsi näkemättä. Käsittämätöntä ettei vuonna 2022 saada harjoituspeliä näkyviin kohtuu hintaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Näkyykö se lehden sivuilta jälkilähetyksenä?

Ja eikö toi onhockey vaadi jotain rekisteröitymistä tai rahaa pelitilille..?
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
On kyllä helvetin hyvännäköset nää mainoksettomat vieraspaidat. Punaset toki myös mutta nää valkoiset erityisesti.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olipa surullisen huono 1. erä IFKlta. Toki ei KooKookaan hyvä ollut. Halonen pelasi hyvin, otti kiinni pari omien sekoilusta tullutta paikkaakin. Tästä ei voi kun parantaa. 2. Erä päästään aloittamaan ylivoimalla, ehkä se vähän vapauttaisi peliä?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Todella huonoa. Tällaisella pelillä puskee heti alkukauteen tappioputkea päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös