HIFK:n harjoitusottelut 2018

  • 33 099
  • 142

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos jäällä ollaan oltu reilut neljä viikkoa niin miten änget siihen väliin useampia harkkapelejä?

Ei parin pelin järjestäminen kovin paha rasti pitäisi olla...

E: Tarkoitan siis nykyisten kolmen lisäksi tietty.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eikös Selin jossain haastattelussa sanonut että tarkoituksella pelataan näin vähän harjoitusotteluita ennen kautta jotta ehdittäisiin enemmän harjoitella? En nyt tähän hätään osaa sitä haastattelua kaivaa esiin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Miten paljon muut joukkueet ovat pelanneet harkkapelejä? Jotenkin epäilen ettei paljoa enempää ole kasassa muillakaan

Livetuloksien mukaan Tappara pelasi neljä, TPS kolme + pitsin lyhyet ottelut, JYP, HIFK ja Kärpät pelasivat kolme. Siis tämän kauden CHL joukkueista.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei tässä nyt voi parin harkkapelin puutteeseen piiloutua. IFK oli vaikeuksissa puolalaista joukkuetta vastaan, josta kukaan ei ollut varmaan ikinä kuullukaan ja sai selkäänsä italialaisjoukkueelta, jonka nimekkkäimpiin pelaajiin kuuluu helvetti soikoon Matti Kuparinen! Verrokkina Kärpät nuji eilen Nürnberg Ice Tigersin maanrakoon, joka on kuitenkin huomattavasti kovempi nippu kuin Bolzano. Samoin Tappara murskasi viime kauden Tshekin extraligan finalistin Trinecin. Eikä Kärpillä ja Tapparallakaan ole ratkaisevasti enemmän harjoitusotteluita pelattuna, mutta ero on siinä, että heillä on pelitapaa noudattavat valmiit joukkueet. Esimerkiksi Kärppien Michal Kristof vaikuttaa erinomaiselta löydöltä sentterin tontille ja samoin Aleksi Heponiemi on sellainen nuori talentti, jonka olisin kelpuuttanut ilomielin myös meille.

Olisi mukava kun edes joskus olisi sellainen syksy, että ei tarvitse jännittää, että mitähän tästä tulee, löydetäänkö sitä ykkössentteriä mistään, saadaanko kauden aikana tehtyä yli kymmentä ylivoimamaalia ja toisaalta yrittää uskotella itselleen, että "kyllä se tästä lähtee sitten kun se sairastupa tyhjenee". Nytkin CHL kustiin oikeastaan ennen kuin se ehti edes alkaa.
 
Viimeksi muokattu:

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Olisi mukava kun edes joskus olisi sellainen syksy, että ei tarvitse jännittää, että mitähän tästä tulee, löydetäänkö sitä ykkössentteriä mistään, saadaanko kauden aikana tehtyä yli kymmentä ylivoimamaalia ja toisaalta yrittää uskotella itselleen, että "kyllä se tästä lähtee sitten kun se sairastupa tyhjenee". Nytkin CHL kustiin oikeastaan ennen kuin se ehti edes alkaa.

Niin no, jos pitää valita, niin mieluummin tappiot kerätään syksyllä kuin keväällä. Ja eikös tässä oo edelleen voittoprosentti yli 50 kesän jälkeen, joten en nyt ihan ymmärrä itkupotkuraivareitasi. Tietysti, jos sun mielestä on ihan helvetin tärkeää pärjätä CHL:ssä mieluummin kuin Liigassa, niin sitten käsitän. Itselleni ne eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. CHL on mulle lähempänä treenimatseja kuin Liigamatseja. Kevään peleistä puhumattakaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin no, jos pitää valita, niin mieluummin tappiot kerätään syksyllä kuin keväällä. Ja eikös tässä oo edelleen voittoprosentti yli 50 kesän jälkeen, joten en nyt ihan ymmärrä itkupotkuraivareitasi. Tietysti, jos sun mielestä on ihan helvetin tärkeää pärjätä CHL:ssä mieluummin kuin Liigassa, niin sitten käsitän. Itselleni ne eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. CHL on mulle lähempänä treenimatseja kuin Liigamatseja. Kevään peleistä puhumattakaan.

Niin, ihan kivaksi treeniksi CHL mielletään varmaan IFK:ssakin. Mahtuuhan valmistaviin otteluihin eilisen perseilyn ja 4-0 Tapparalle kärsityn tappion lisäksi toki yhden maalin voitto Pelicansista, Hawaii-kiekkomatsi Jukureita vastaan ja nihkeilyvoitto Puolan ylpeyttä GKS Tychyä vastaan. Ei nyt aivan valtaisaa luottoa tähän mennessä herätä ja mielestäni on aivan oikeutettua kritisoida, että miksi vuodesta toiseen ollaan kauden kynnyksellä vaiheessa milloin kuntopohjan, milloin joukkueenrakennuksen, milloin pelitavan tai milloin minkäkin kanssa. Melkoista riemuidiotismia suolata kritiikki "itkupotkuiluksi" kun luulisi jokaisen tajuavan, että mitä aiemmin paletti on kasassa, sitä enemmän saavutetaan kilpailuetua vastustajiin nähden. Totta helvetissä tällä on merkitystä kauteen lähdettäessä ja edelleen syksyllä runkosarjassa on jaossa aivan yhtä paljon pisteitä kuin keväälläkin. Luulisi jo viime kauden opettaneen tämän.
 
Viimeksi muokattu:

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Niin, ihan kivaksi treeniksi CHL mielletään varmaan IFK:ssakin. Mahtuuhan valmistaviin otteluihin eilisen perseilyn ja 4-0 Tapparalle kärsityn tappion lisäksi toki yhden maalin voitto Pelicansista, Hawaii-kiekkomatsi Jukureita vastaan ja nihkeilyvoitto Puolan ylpeyttä GKS Tychyä vastaan. Ei nyt aivan valtaisaa luottoa tähän mennessä herätä ja mielestäni on aivan oikeutettua kritisoida, että miksi vuodesta toiseen ollaan kauden kynnyksellä vaiheessa milloin kuntopohjan, milloin joukkueenrakennuksen, milloin pelitavan tai milloin minkäkin kanssa. Melkoista riemuidiotismia suolata kritiikki "itkupotkuiluksi" kun luulisi jokaisen tajuavan, että mitä aiemmin paletti on kasassa, sitä enemmän saavutetaan kilpailuetua vastustajiin nähden. Totta helvetissä tällä on merkitystä kauteen lähdettäessä ja edelleen syksyllä runkosarjassa on jaossa aivan yhtä paljon pisteitä kuin keväälläkin. Luulisi jo viime kauden opettaneen tämän.

Niin, kohtuullisen tunnepitoista kritiikkiä tulee sieltä, joten siksi käytin tuota kuvaavaa termiä. Toki jokainen saa suhtautua ihan parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jottei käy, kuten yleensä näissä nettikeskusteluissa on tapana, että eniten huutavan ääni jää mieleen, niin totean nyt vain, että treenipeleillä ei todellakaan ole niin suurta merkitystä, että niillä saisi etua vastustajiin, tai vastaavasti olisi vaikeampi lähteä kauteen. Toki se edellyttää, ettei häviä jokaista matsia, mutta näinhän ei nytkään ole käynyt. Itse olen edelleen luottavainen joukkueen iskukyvyn suhteen. 11 päivää kauden starttiin, ja silloin ei Bolzano-tappio kaiva mieltä. Meillä on silloin puolustuskin vahvistettuna, ja peli varmasti paremmin kasassa kuin nyt.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin, kohtuullisen tunnepitoista kritiikkiä tulee sieltä, joten siksi käytin tuota kuvaavaa termiä. Toki jokainen saa suhtautua ihan parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jottei käy, kuten yleensä näissä nettikeskusteluissa on tapana, että eniten huutavan ääni jää mieleen, niin totean nyt vain, että treenipeleillä ei todellakaan ole niin suurta merkitystä, että niillä saisi etua vastustajiin, tai vastaavasti olisi vaikeampi lähteä kauteen. Toki se edellyttää, ettei häviä jokaista matsia, mutta näinhän ei nytkään ole käynyt. Itse olen edelleen luottavainen joukkueen iskukyvyn suhteen. 11 päivää kauden starttiin, ja silloin ei Bolzano-tappio kaiva mieltä. Meillä on silloin puolustuskin vahvistettuna, ja peli varmasti paremmin kasassa kuin nyt.

Tämä ketju on "HIFK:n harjoitusottelut 2018". En tiedä miksi miellät peliesityksiin pohjautuvat havainnot tunnepitoiseksi kritiikiksi, mutta mikä muu voisi olla parempi joukkueen nykyhetken mittari kuin pelatut ottelut? Tämän pohjalta olen kyllä ihan oikeutettu mielipiteeseeni, että joukkue on jälleen kauden kynnyksellä jäljessä merkittävimpiä kilpailijoitaan. Toki tarvittaessa tarkastan mielipiteeni kauden edetessä, mutta nykyhetkessä tarkastelen tilannetta nykyhetken pohjalta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Tämä ketju on "HIFK:n harjoitusottelut 2018". En tiedä miksi miellät peliesityksiin pohjautuvat havainnot tunnepitoiseksi kritiikiksi, mutta mikä muu voisi olla parempi joukkueen nykyhetken mittari kuin pelatut ottelut? Tämän pohjalta olen kyllä ihan oikeutettu mielipiteeseeni, että joukkue on jälleen kauden kynnyksellä jäljessä merkittävimpiä kilpailijoitaan. Toki tarvittaessa tarkastan mielipiteeni kauden edetessä, mutta nykyhetkessä tarkastelen tilannetta nykyhetken pohjalta.

Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö sinulla olisi oikeus kokea asioita haluamallasi tavalla. Kerroin vain, etten jaa käsitystäsi, ja esitin jonkinlaiset perustelut. Itse voin sanoa, etten ole vielä peliäkään nähnyt, mutta se johtuu siitä, etten koe näiden harjoitusottelujen näkemistä kovin tärkeänä. En myöskään tee niistä johtopäätöksiä, koska en tiedä ollenkaan, mitä siellä on harjoiteltu, miten joukkue on harjoitellut ottelua edeltävän viikon jne. Ne olisivat välttämättömiä tietoja, jos haluaisi tehdä johtopäätöksiä asioista. Se, mitä nyt näkee, ei kerro koko totuutta, paitsi tietysti sen hetkisen tilanteen, mutta jos siihen hetkeen ei ole millään tavalla panostettu, onko sillä "päivän kunnolla" mitään merkitystä. Jos 14.9. on paskaa, ja sama paska jatkuu myös kahden viikon päästä tuosta, olen huolissani.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö sinulla olisi oikeus kokea asioita haluamallasi tavalla. Kerroin vain, etten jaa käsitystäsi, ja esitin jonkinlaiset perustelut. Itse voin sanoa, etten ole vielä peliäkään nähnyt, mutta se johtuu siitä, etten koe näiden harjoitusottelujen näkemistä kovin tärkeänä. En myöskään tee niistä johtopäätöksiä, koska en tiedä ollenkaan, mitä siellä on harjoiteltu, miten joukkue on harjoitellut ottelua edeltävän viikon jne. Ne olisivat välttämättömiä tietoja, jos haluaisi tehdä johtopäätöksiä asioista. Se, mitä nyt näkee, ei kerro koko totuutta, paitsi tietysti sen hetkisen tilanteen, mutta jos siihen hetkeen ei ole millään tavalla panostettu, onko sillä "päivän kunnolla" mitään merkitystä. Jos 14.9. on paskaa, ja sama paska jatkuu myös kahden viikon päästä tuosta, olen huolissani.

Okei, itse olen Gykhy- ja osin Pelicans -otteluita lukuunottamatta nähnyt kaikki valmistavat (+CHL) ottelut enkä ole oikeastaan missään vaiheessa vakuuttunut näkemästäni. Ainahan voi olla, että kyse on vaikkapa normaalia kovemmasta treenistä, joka sitten realisoituu myöhemmässä vaiheessa, mutta koska tästä ei ole minkäänlaista varmuutta, niin eihän niitä johtopäätöksiä oikein voi tehdä muun kuin vallitsevien peliesitysten pohjalta ja mielestäni tämä ketju on täysin oikea paikka "itkupotkuilla" aiheen tiimoilta. Muussa tapauksessa jos ei kritisoida voisi ja kun kehuttavaakaan ei ole, niin kovin hiljaistahan täällä olisi. Vertailun vuoksi myös pari Kärppien ottelua nähneenä sanoisin, että ero tekemisen tasossa on tällä hetkellä hyvinkin suuri.

Toivotaan toki, että tilanne on toinen 14.9.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tähän väliin haluan esittää interjektionani, ettei @-Kantor- suinkaan ole kritiikissään alentunut mihinkään tunnepitoiseen itkupotkuiluun, vaan ihan rauhallisesti ja pragmaattisesti analysoinut vallitsevaa, joukkueenrakennuksen ja pelivireen suboptimaalista tilannetta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Koemme asioita eri tavalla, eikä näissä ole oikeaa tai väärää tapaa. Ja toisaalta pitäähän IFK:n tunteita herättääkin - onhan kyseessä meille rakas seura. Ja tietysti tämä on se ketju, jossa arvioidaan harkkamatsien esityksiä. Mutta itse olen ajatellut näin, että harjoitusotteluista ei kannata tehdä liian pitkiä johtopäätöksiä. Oikeastaan niiden tekemiseksi pitäisi tietää juuri se, mitä joukkue on tehnyt ottelua edeltävän viikon ajanjakson. Lisäksi pitäisi tietää, onko tarkoituksella kokeiltu jotain taktista juttua, joka näyttää katkokävelyltä, ja jota ei ehkä koskaan oteta edes käyttöön. Nythän niitä on kokeiltava, jos jotain kokeilla aikoo.

Joukkueenrakennuksessa ei nyt isompia ongelmia ole. Se on se ykkössena, joka puuttuu, ja toki se on iso palanen, mutta ainakin omaan silmään joukkue näyttää riittävältä muutoin. Ihan siis päätyyn asti. Ehkä tuo kakkosveska ei nyt kuulemani mukaan vakuuta, mutta toisaalta luotto on kova siihen, että Lunkka osaa tuostakin koulia riittävän apuveskarin Engrenille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös