HIFK kaudella 2024–2025

  • 157 307
  • 938

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kannattaa aina hengittää ennen kuin painaa enteriä. Sponsseja on muitakin kun pääsponsoreiden parin vuoden kestosopparit.

Sitten voin hengittää kun näen tämän joka keväänä tapahtuvan sponssien joukkopaon. Sitä tässä odotellut viimeiset 20 vuotta. Varmaan ymmärrät, että IFK näkyyvyydellä ei ole vaikeuksia etsiä korvaavia kumppaneita.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä samaa mieltä, että Komarov oli ja on turha hankinta. Kysyisin kuitenkin, että paljonko se palkka on? Ihan oikeasti Levtchin, Palveen tai Innalan tasoa? En jaksa uskoa.

En tiedä yhtään Komarovin palkasta, mutta epäilen vaan sitä asiaa, että hän tuskin on mikään halpa mies SM-liigassa, kun on kuitenkin tällainen menneiden vuosien iso nimi, maailmanmestari ja NHL-mies, niin vaikea kuvitella hänen pelaavan millään pikkurahalla.

Sitten kun vielä joidenkin huhujen perään tällaiset pienemmät seurat, kuten Ässät ja Sport olisivat olleet varsin innokkaasti Leksan perässä, eli voisin kuvitella heidän olleen valmiita maksamaan varmaan sen joku vähintään sata tonnia kaudesta Leksalle, kuten myös Kiekko-Espoon kerrottiin olevan Komarovin perässä "varsin isolla rahalla", eli niitä ottajia on siis Leksalla riittänyt. Näin ollen en oikein usko siihen, että kuitenkin ammatikseen pelaava noin ison statuksen mies olisi tullut tänne millään 60tonnia per kausi palkalla, jos niitä ottajia kuitenkin löytyy SM-liigasta muitakin ja vielä isommalla palkalla.

Mitä nyt meidän jengin seurajohtoa ja hallitusta yhtään tuntee, niin en kyllä sanoisi sen Leksan ison palkan olevan mikään erityisen suuri yllätys, kun onhan näitä mottipäisiä sopimuksia tehty tässä seurassa ennenkin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten voin hengittää kun näen tämän joka keväänä tapahtuvan sponssien joukkopaon.
Ja sitten kun sen näkisit, olisit joko hiljaa tai vaihtaisit puheenaihetta niin kuin aina niissä tilanteissa teet, kun olet väärässä.

Ja tuo joukkopako on omaa värikynääsi. Tuskin sitä sentään tulee tapahtumaan, mutta kyllä moni sponsori ja kausarin omistaja on alkanut kyseenalaistamaan jatkon ja odottavat olennaisia muutoksia tapahtuvan. Mukaan lukien oma työnantajani. Kannattaa siis itse kunkin lopettaa ylimielisyys ja tiedostaa ettei kaikki välttämättä tule jatkumaan niin kuin ennen.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten voin hengittää kun näen tämän joka keväänä tapahtuvan sponssien joukkopaon. Sitä tässä odotellut viimeiset 20 vuotta. Varmaan ymmärrät, että IFK näkyyvyydellä ei ole vaikeuksia etsiä korvaavia kumppaneita.

Onhan näitä ollut erityisen paskojen kausien jälkeen, kun ei ole saatu peliasusta kaikkia sponssipaikkoja myytyä ennen kuin kausi on alkanut. Byysistä on ainakin puuttunut joskus perspaikka, joskus reisien taka- tai etuosan mainos. Mm. sillä kaudella kun reiteen tuli n. kuukauden pelaamisen jälkeen tämä henkilöstövuokrausfirma Eezy. Viimeksi näin oli tällä kaudella, kun niskan paikan jälleen lunastanut Omen tuli paitaan vasta kauden aikana. Ja se tarkoittaa tietysti sitä, että alennuksella on myyty. Sen lisäksi on ollut kaukalonlaitamainoksissa mm. aukkopaikkoja kauteen lähdettäessä useinkin.

Ei toi noin itsestään selvää ole kuin kirjoitat, vaikka toki joukkopakoakaan ei kannata odottaa, ei ennen kuin ollaan Mestiksessä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onhan näitä ollut erityisen paskojen kausien jälkeen, kun ei ole saatu peliasusta kaikkia sponssipaikkoja myytyä ennen kuin kausi on alkanut. Byysistä on ainakin puuttunut joskus perspaikka, joskus reisien taka- tai etuosan mainos. Mm. sillä kaudella kun reiteen tuli n. kuukauden pelaamisen jälkeen tämä henkilöstövuokrausfirma Eezy. Viimeksi näin oli tällä kaudella, kun niskan paikan jälleen lunastanut Omen tuli paitaan vasta kauden aikana. Ja se tarkoittaa tietysti sitä, että alennuksella on myyty. Sen lisäksi on ollut kaukalonlaitamainoksissa mm. aukkopaikkoja kauteen lähdettäessä useinkin.

Ei toi noin itsestään selvää ole kuin kirjoitat, vaikka toki joukkopakoakaan ei kannata odottaa, ei ennen kuin ollaan Mestiksessä.
Minä muistan ainakin yhden kauden, jolloin tuo ilmiö oli räikeän selvästi havaittavissa. Kaikkia kaukalon mainoksia ei ollut myyty edes ensimmäisillä kierroksilla, puhumattakaan niistä ylempänä hallissa olevista. Eikä se suinkaan ollut ainoa kerta. Muina kertoina tosin oli vähän miedommin havaittavissa. Siitä tosin on jonkin verran aikaa, mutta peli oli parempaa ja viihdyttävämpää silloin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Viimeksi näin oli tällä kaudella, kun niskan paikan jälleen lunastanut Omen tuli paitaan vasta kauden aikana. Ja se tarkoittaa tietysti sitä, että alennuksella on myyty.

Eikö niskassa ollut alkukaudesta Voitelukeskus, joka meni joulukuussa konkkaan ja sikäli paikka vapautui?



Tämä näin yksityiskohtana vähän asian vierestä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä muistan ainakin yhden kauden, jolloin tuo ilmiö oli räikeän selvästi havaittavissa. Kaikkia kaukalon mainoksia ei ollut myyty edes ensimmäisillä kierroksilla, puhumattakaan niistä ylempänä hallissa olevista. Eikä se suinkaan ollut ainoa kerta. Muina kertoina tosin oli vähän miedommin havaittavissa. Siitä tosin on jonkin verran aikaa, mutta peli oli parempaa ja viihdyttävämpää silloin.
Varmasti on aikaa tuosta. Noin nimittäin tapahtui silloin kun kaukalo ja muut mainokset myi helsingin kaupunki. Heillä ei ollut mikään kiire niitä myydä vaan viimeiset mainokset olivat påaikallaan vasta joskus vuodenvaihteessa... Kun hallin mainosmyynti siirtyi HIFKlle on kaikki paikat ollut myytynä ennen kautta.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Hauska tuo Ilta-Kääkän juttu, kun aiheutti keskustelun kaikesta muusta, paitsi itse jutun aiheesta eli Mäkiahosta.

Itse en pääse oikein sisälle siihen, mitä tällä sopimuksella haetaan? Ajoittaisia suonenvetoja on Mäkkäri jr:lla ollut, mutta sitten taas käsittääkseni Jukureissakin jaksoja viltin puolella. Ja korjatkaa jos olen väärässä, en niin tarkasti ole seurannut uraansa.

Mutta jos noin oli, niin onhan se omalla tavallaan historiallista, että meille ”ryöstetään” pelaaja Mikkelin viltistä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö niskassa ollut alkukaudesta Voitelukeskus, joka meni joulukuussa konkkaan ja sikäli paikka vapautui?



Tämä näin yksityiskohtana vähän asian vierestä.
Hyvä - tätä en ollut hiffannutkaan.

Joku kytistää noita vielä tarkemmin kuin minä!

Muistan kun sain palautetta joskus iätajat sitten täällä Isakssonilta, että häntä ei kiinnosta mainokset kaukalon laidalla, vaan menestys. Mun mielestä ne on kytkyssä toisiinsa, ja mulla aina kääntyilee hallissa pää.
 

JeTTrue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Hauska tuo Ilta-Kääkän juttu, kun aiheutti keskustelun kaikesta muusta, paitsi itse jutun aiheesta eli Mäkiahosta.
Eipä tässä tilanteessa jonkun 13. hyökkääjän hankkiminen innosta. Tilastot melko identtiset Kaskimäen kanssa, käytännössä ero on, että Kaskimäki otti aloituksia tällä kaudella.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Varmasti on aikaa tuosta. Noin nimittäin tapahtui silloin kun kaukalo ja muut mainokset myi helsingin kaupunki. Heillä ei ollut mikään kiire niitä myydä vaan viimeiset mainokset olivat påaikallaan vasta joskus vuodenvaihteessa... Kun hallin mainosmyynti siirtyi HIFKlle on kaikki paikat ollut myytynä ennen kautta.
Onko sinulla faktaa esittää tuon pohjaksi? Kyllä minä muistan, että silloin puhuttiin ihan yleisesti ettei HIFK ollut saanut myytyä paikkoja halutulla tavalla.
Mutta hällä väliä.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tässä tilanteessa jonkun 13. hyökkääjän hankkiminen innosta. Tilastot melko identtiset Kaskimäen kanssa, käytännössä ero on, että Kaskimäki otti aloituksia tällä kaudella.
Ei kaikkien hankintojen ja uusien pelaajien tarvitsekaan lähtökohtaisesti satasella innostaa. Joukkue kuin joukkue tarvitsee myös perusjanttereita ja vaihtuvuutta sillekin osaltolle. Tappara on tietenkin vähän huono vertailukohta, mutta kyllä sielläkin merelät, puhakat ja tanukset on ollut ihan "ei innostavaa osastoa", mutta kehittyneet. Mutta, kuten sanoin, Tappara on huono vertailukohta tässä suhteessa, mutta idea varmaan tuli ymmärretyksi.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Onko sinulla faktaa esittää tuon pohjaksi? Kyllä minä muistan, että silloin puhuttiin ihan yleisesti ettei HIFK ollut saanut myytyä paikkoja halutulla tavalla.
Mutta hällä väliä.

Samoin muistan kausia, jolloin muutamissa kauden avauspeleissä parilla laidan mainospaikoilla on ollut esim. kolme IFK-vaakunaa. Toki ne on myyty melko nopeasti.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuo Patong noilla tehoille punaisiin kannattaa jo tuoda, nimikin osuva jo valmiiksi. Korvaa Auvitun jo nimen puolesta ainakin.
Itse harkitsisin mielummin meille Kuwaitin maalivahtia. Huikeat 65 torjuntaa. Jos nyt muutama lipsahtaa huipputorjuntojen vastapainoksi, niin ne voidaan laittaa puutteellisen pelikirjan viaksi. Ja, jos ei möyrijähyökkääjät pysty paria maalia tekemään, niin turha syyttää veskaria ainakaan.
 

Riki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Itse en pääse oikein sisälle siihen, mitä tällä sopimuksella haetaan? Ajoittaisia suonenvetoja on Mäkkäri jr:lla ollut, mutta sitten taas käsittääkseni Jukureissakin jaksoja viltin puolella. Ja korjatkaa jos olen väärässä, en niin tarkasti ole seurannut uraansa.
Joo oli menneellä kaudella harvoja hyökkääjiä, Samuel Salosen kanssa, joka oli vähän väliä OJ:n koirankopissa. Kolmas oli Markus Oden mutta kesken kauden lähtikin muihin maisemiin. Jotain loukkia oli jossain kohtaa mäkkärillä ja sit kun sai peliaikaa, käytti sen kyllä hyvin ja saattoi tehdä usean pisteen peliin neloskentän peliajalla jne
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse en pääse oikein sisälle siihen, mitä tällä sopimuksella haetaan? Ajoittaisia suonenvetoja on Mäkkäri jr:lla ollut, mutta sitten taas käsittääkseni Jukureissakin jaksoja viltin puolella. Ja korjatkaa jos olen väärässä, en niin tarkasti ole seurannut uraansa.
On tässä kuitenkin se hyvä puoli, että parhaat pelivuodet ovat vielä edessä päin. Itse säikähdin aluksi, että Toni Mäkiaho on tekemässä paluuta (mikä olisi kieltämättä sopinut IFK:n pelaajapolitiikkaan).
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Joo oli menneellä kaudella harvoja hyökkääjiä, Samuel Salosen kanssa, joka oli vähän väliä OJ:n koirankopissa. Kolmas oli Markus Oden mutta kesken kauden lähtikin muihin maisemiin. Jotain loukkia oli jossain kohtaa mäkkärillä ja sit kun sai peliaikaa, käytti sen kyllä hyvin ja saattoi tehdä usean pisteen peliin neloskentän peliajalla jne
Oliko mitään tietoa, miksi joutui koiraksi koppiin? Jommasta kummasta Odenista kuulin, että ainakin nuorempana elämäntavat oli hieman epäsäännöllisiä.

Ajan tällä takaa lähinnä sitä, että kyllähän Jokinen on antanut kasvukivuille tilaa kentällä, jos pelaaja on niin sanotusti urheilijana all in.

Ihan vaan vähän tuli mieleen, että kun tuo lapioi hatullisen HIFK:ta vastaan ja isä on kuka on, niin Salmelainen on voinut kuvitella näkevänsä aidon yksisarvisen mukavasti toimiston ikkunan alle tarjoiltuna.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
On tässä kuitenkin se hyvä puoli, että parhaat pelivuodet ovat vielä edessä päin. Itse säikähdin aluksi, että Toni Mäkiaho on tekemässä paluuta (mikä olisi kieltämättä sopinut IFK:n pelaajapolitiikkaan).
Niin ne toisaalta piti olla Joni Ikosellakin ja se sentään pelasi edellisenä keväänä finaalijoukkueen nelosessa (hymiö).
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
En tiedä yhtään Komarovin palkasta, mutta epäilen vaan sitä asiaa, että hän tuskin on mikään halpa mies SM-liigassa, kun on kuitenkin tällainen menneiden vuosien iso nimi, maailmanmestari ja NHL-mies, niin vaikea kuvitella hänen pelaavan millään pikkurahalla.

Sitten kun vielä joidenkin huhujen perään tällaiset pienemmät seurat, kuten Ässät ja Sport olisivat olleet varsin innokkaasti Leksan perässä, eli voisin kuvitella heidän olleen valmiita maksamaan varmaan sen joku vähintään sata tonnia kaudesta Leksalle, kuten myös Kiekko-Espoon kerrottiin olevan Komarovin perässä "varsin isolla rahalla", eli niitä ottajia on siis Leksalla riittänyt. Näin ollen en oikein usko siihen, että kuitenkin ammatikseen pelaava noin ison statuksen mies olisi tullut tänne millään 60tonnia per kausi palkalla, jos niitä ottajia kuitenkin löytyy SM-liigasta muitakin ja vielä isommalla palkalla.

IFK ei mitenkään väkisin Komarovia halunnut. Komarov itse perhesyistä halusi ehdottomasti pelata pääkaupunkiseudulla ja sen takia harkitsi jopa Espoota ja mestistä. Mestisjoukkueen kova raha ei liigassa ole aivan sama.

Siksi Komarovin kanssa sopimus meni loppukesään kun IFK ei ollut niin suurella hingulla mukana. Eli ainakaan rahalla ei ole tarvinnut houkutella, vaan maksimissan on joutunut maksamaan sen mitä nuo muut pikkuseurat.

Olisi ollut kyllä hieno homma, jos tämä luoti olisi saatu väistettyä. Kallis, hidas ja vanha nelosketjun pelaajahan se silti on. Ei tuolta SHL:n nelosketjusta tulla silti liigan parhaan joukkueen ykköshyökkääjän(Levtchi) palkoilla pelaamaan.
 

Riki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Oliko mitään tietoa, miksi joutui koiraksi koppiin? Jommasta kummasta Odenista kuulin, että ainakin nuorempana elämäntavat oli hieman epäsäännöllisiä.
Katsojien silmissä oli sellainen pelaaja välillä että ei kiinnostaisi ehkä tarpeeksi ja taso ailahteli valtavasti ,mut mitälie OJ:lla painoi vaakakupissa
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauska tuo Ilta-Kääkän juttu, kun aiheutti keskustelun kaikesta muusta, paitsi itse jutun aiheesta eli Mäkiahosta.

Itse en pääse oikein sisälle siihen, mitä tällä sopimuksella haetaan? Ajoittaisia suonenvetoja on Mäkkäri jr:lla ollut, mutta sitten taas käsittääkseni Jukureissakin jaksoja viltin puolella. Ja korjatkaa jos olen väärässä, en niin tarkasti ole seurannut uraansa.

Mutta jos noin oli, niin onhan se omalla tavallaan historiallista, että meille ”ryöstetään” pelaaja Mikkelin viltistä.

Kyllä mielestäni toi Mäkiahon tänne hommaaminen oli seurajohdolta oikein hyvä veto, sillä kyseessä on kuitenkin nuori ja ihan lupaava pelaaja ja hänet tavallaan mieltää myös tällaiseksi "IFK:n näköiseksi pelaajaksi", kun hänen faijansa aikoinaan myös täällä meillä pelasi.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK ei mitenkään väkisin Komarovia halunnut. Komarov itse perhesyistä halusi ehdottomasti pelata pääkaupunkiseudulla ja sen takia harkitsi jopa Espoota ja mestistä. Mestisjoukkueen kova raha ei liigassa ole aivan sama.

Siksi Komarovin kanssa sopimus meni loppukesään kun IFK ei ollut niin suurella hingulla mukana. Eli ainakaan rahalla ei ole tarvinnut houkutella, vaan maksimissan on joutunut maksamaan sen mitä nuo muut pikkuseurat.

Olisi ollut kyllä hieno homma, jos tämä luoti olisi saatu väistettyä. Kallis, hidas ja vanha nelosketjun pelaajahan se silti on. Ei tuolta SHL:n nelosketjusta tulla silti liigan parhaan joukkueen ykköshyökkääjän(Levtchi) palkoilla pelaamaan.

Juu no se Levtchi nyt oli vaan esimerkki, sillä heitin nyt siinä vaan lähinnä niitä kovia nimiä, joita ensimmäisenä mieleen juolahti. Vielä kun ajattelin että jos se Leksan palkka olisi ollut sen jotain 150-200 tonnia/kausi, mutta toivotaan tosiaan ettei se näin paljoa sentään olisi, koska sen verran kehnot ne Komarovin näytöt olivat tältä kaudelta edes siihen sadan tonnin kausiliksaan.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Kyllä mielestäni toi Mäkiahon tänne hommaaminen oli seurajohdolta oikein hyvä veto, sillä kyseessä on kuitenkin nuori ja ihan lupaava pelaaja ja hänet tavallaan mieltää myös tällaiseksi "IFK:n näköiseksi pelaajaksi", kun hänen faijansa aikoinaan myös täällä meillä pelasi.
Varmasti myös suhteellisen edullinen pelaaja verrattuna aiempien kausien nelosen laitureihin. Mä en ehkä vaan näe niitä erinomaisuuksia, joiden johdosta heitellään omia kasvatteja ulos ja hankitaan Mäkiahon profiilin pelaajia sisään.

Mutta onhan tässä tosiaan yksi pelaaja, joka voi yllättää positiivisesti. Näissä vaan ei ihan joka kerta olla onnistuttu.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mä en ehkä vaan näe niitä erinomaisuuksia, joiden johdosta heitellään omia kasvatteja ulos ja hankitaan Mäkiahon profiilin pelaajia sisään.
Kuka oma kasvatti heitettiin ulos Mäkiahon edestä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös