HIFK kaudella 2022–2023

  • 689 801
  • 3 969

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Itse kiertäisin Palven kaukaa. On tällä hetkellä keräämässä eläkerahoja ja motivaatio itsensä kehittämiseen jääkiekkolijana on aika matala.
Kuulisin tästä mielelläni lisää ennen kuin asiasta muodostuu ns. palstatotuus. Onko sinulla sisäpiirin tietoa siitä, että Palve keräilee eläkerahoja eikä motivaatiota itsensä kehittämiseen jääkiekkoilijana ole vai oliko kyseessä enemmänkin "kuluvan kauden pistesarake + taitopelaajaprofiili"-yhtälön perusteella tehty arvaus? Kuluvan kauden pistesarake siksi, koska vielä viime kaudellahan Palve oli Brynäsin sisäisen pistepörssin ykkönen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kuulisin tästä mielelläni lisää ennen kuin asiasta muodostuu ns. palstatotuus. Onko sinulla sisäpiirin tietoa siitä, että Palve keräilee eläkerahoja eikä motivaatiota itsensä kehittämiseen jääkiekkoilijana ole vai oliko kyseessä enemmänkin "kuluvan kauden pistesarake + taitopelaajaprofiili"-yhtälön perusteella tehty arvaus? Kuluvan kauden pistesarake siksi, koska vielä viime kaudellahan Palve oli Brynäsin sisäisen pistepörssin ykkönen.

Sanoin oman mielipiteeni asiaan ja perustelin näkemykseni. Palven pään sisälle en ole jos sitä kysyit.

En ole vielä nähnyt ketään kuka julkisesti ilmoittaa olevansa jäähdyttelemässä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Sanoin oman mielipiteeni asiaan ja perustelin näkemykseni. Palven pään sisälle en ole jos sitä kysyit.

En ole vielä nähnyt ketään kuka julkisesti ilmoittaa olevansa jäähdyttelemässä.
Perustelit näkemyksesi?

"Itse kiertäisin Palven kaukaa. On tällä hetkellä keräämässä eläkerahoja ja motivaatio itsensä kehittämiseen jääkiekkolijana on aika matala."

Mielestäni tuosta puuttuu perustelut täysin. Tämän vuoksi kysyin, että mihin väitteesi eläkerahojen keräilystä ja motivaation puutteesta perustuu. Mutta tämä tarkensi asiaa; eihän perusteluita tietenkään voi löytyä jos ja kun kyseessä on puhdas arvaus.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Perustelit näkemyksesi?

"Itse kiertäisin Palven kaukaa. On tällä hetkellä keräämässä eläkerahoja ja motivaatio itsensä kehittämiseen jääkiekkolijana on aika matala."

Mielestäni tuosta puuttuu perustelut täysin. Tämän vuoksi kysyin, että mihin väitteesi eläkerahojen keräilystä ja motivaation puutteesta perustuu. Mutta tämä tarkensi asiaa; eihän perusteluita tietenkään voi löytyä jos ja kun kyseessä on vailla minkäänlaisia taustatietoja tehty arvaus.

Näin on. Minun näkemys asiasta. Sinulla taas varmasti eri näkemys ja se on minulle ihan okei. Ja perustelin omien johtopäätösten perusteella mitä tulee yleensä late boomereihin. Eikä minulla ole ongelma väärässä tässä asiassa, mutta minä urheilujohtajana niin jättäisin välistä.

Keskustelu sinänsä hedelmätöntä koska Palve tuskin ei ole edes Suomeen tulossa ihan heti jos minun eläkeraha teoria pitää paikkaansa. Ja nyt näyttää, että saa edelleen mahdollisuuksia Brynäsissä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Näin on. Minun näkemys asiasta. Sinulla taas varmasti eri näkemys ja se on minulle ihan okei. Ja perustelin omien johtopäätösten perusteella mitä tulee yleensä late boomereihin. Eikä minulla ole ongelma väärässä tässä asiassa, mutta minä urheilujohtajana niin jättäisin välistä.

Keskustelu sinänsä hedelmätöntä koska Palve tuskin ei ole edes Suomeen tulossa ihan heti jos minun eläkeraha teoria pitää paikkaansa. Ja nyt näyttää, että saa edelleen mahdollisuuksia Brynäsissä.
Niin. Tuo on vähän sama kuin itse heittäisin mutufiiliksellä, että Otto Paajanen keräilee eläkerahoja ja kärsii motivaation puutteesta kun ei ole tehnyt pisteitä tällä kaudella ja tehotilastokin on pakkasella.

"Mitä tulee yleensä late boomereihin"..? Nyt en tajua, menee ohi kovaa ja korkealta. Late boomeritko yleensä kärsivät kolmikymppisiksi tultuaan motivaation puutteesta ja alkavat keräilemään eläkerahoja?

Oli miten oli - yksikään urheilujohtaja ei taatusti jätä hankkimatta kädellisen sentterin tarpeessa kädellistä sentteriä sen vuoksi, että nimimerkillä Jatkoajassa on sellainen kutina perseessä, ettei kyseisellä pelaajalla ole motivaatiota.

Siitä olen samaa mieltä, että tuskin hän on tässä ja nyt saatavillakaan ellei ajaudu takaisin katsomoon. Mitä tulee "eläkerahateoriaan", niin kyllä - eiköhän suuri osa palkansaajista alasta riippumatta nosta palkkaa tullakseen toimeen myöskin eläkepäivillään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Niin. Tuo on vähän sama kuin itse heittäisin mutufiiliksellä, että Otto Paajanen keräilee eläkerahoja ja kärsii motivaation puutteesta kun ei ole tehnyt pisteitä tällä kaudella ja tehotilastokin on pakkasella.

"Mitä tulee yleensä late boomereihin"..? Nyt en tajua, menee ohi kovaa ja korkealta. Late boomeritko yleensä kärsivät kolmikymppisiksi tultuaan motivaation puutteesta ja alkavat keräilemään eläkerahoja?

Oli miten oli - yksikään urheilujohtaja ei taatusti jätä hankkimatta kädellisen sentterin tarpeessa kädellistä sentteriä sen vuoksi, että on nimimerkillä Jatkoajassa on sellainen kutina perseessä, ettei kyseisellä pelaajalla ole motivaatiota.

Siitä olen samaa mieltä, että tuskin hän on tässä ja nyt saatavillakaan ellei ajaudu takaisin katsomoon.

Niin jos minulla joku näkemys tämän tyypin pelaajasta niin miksi se on sinulle ongelma?. Minä jos olisin Palve niin maksimoisin tilini nimenomaan tulevaisuutta varten kun alkuvaihee ura meni Mestis palkkaa nostaessa. Ja jo sanoin, että voin yhtä hyvin olla väärässä, mutta toistaiseksi pidän ajatuksestani kiinni.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Niin jos minulla joku näkemys tämän tyypin pelaajasta niin miksi se on sinulle ongelma?. Minä jos olisin Palve niin maksimoisin tilini nimenomaan tulevaisuutta varten kun alkuvaihee ura meni Mestis palkkaa nostaessa. Ja jo sanoin, että voin yhtä hyvin olla väärässä, mutta toistaiseksi pidän ajatuksestani kiinni.
Koska mielestäni on täysin absurdia julistaa jollain pelaajalla olevan asenneongelma ilman minkäänlaista taustatietoa asiasta, täysin mutu-fiilikseen pohjautuen. Noh, näin ne "palstatotuudet" syntyvät. Onneksi ne eivät ohjaa IFK:n hankintapolitiikkaa millään tavalla.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onko Palve Late Bloomer?
Silloinhan hänen pitäisi olla aivan huipputerässä juuri nyt ja saisi peliaikaa jatkuvasti.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska mielestäni on täysin absurdia julistaa jollain pelaajalla olevan asenneongelma ilman minkäänlaista taustatietoa asiasta, täysin mutu-fiilikseen pohjautuen. Noh, näin ne "palstatotuudet" syntyvät. Onneksi ne eivät ohjaa IFK:n hankintapolitiikkaa millään tavalla.

Ihan sattumalta esimerkiksi Oula Palve ja Otso Rantakari eivät ole olleet pocorn-osastolla tällä kaudella.

Absurdia?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Ihan sattumalta esimerkiksi Oula Palve ja Otso Rantakari eivät ole olleet pocorn-osastolla tällä kaudella.

Absurdia?
Öh? Pointti meni ehkä ohi kovaa ja korkealta, mutta varmasti molemmat heistä ovat niin huonosti tällä kaudella joukkueissaan pelanneet, että ovat popparinsa ansainneet
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Öh? Pointti meni ehkä ohi kovaa ja korkealta, mutta varmasti molemmat heistä ovat niin huonosti tällä kaudella joukkueissaan pelanneet, että ovat popparinsa ansainneet

Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?

Oula Palve ja Otso Rantakari eivät huvikseen ole tällä kaudella syöneet popcorneja katsomossa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?

Oula Palve ja Otso Rantakari eivät huvikseen ole tällä kaudella syöneet popcorneja katsomossa.
Sekö tarkoittaa automaattisesti sitä, että pelaaja on siirtynyt urallaan eläkerahojen keräilyyn ja menettänyt motivaationsa kehittää itseään jääkiekkoilijana?

Varmaan Vesalainenkin olisi pitänyt tällä samalla logiikalla jättää hankkimatta, koska ajautui joukkueessaan marginaalirooliin eikä kyse voi tietenkään olla mistään muusta kuin siitä, ettei hänellä ole motivaatiota kehittyä ammatissaan.
 
Viimeksi muokattu:

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?

Oula Palve ja Otso Rantakari eivät huvikseen ole tällä kaudella syöneet popcorneja katsomossa.
Siis olihan @-Kantor- oikeassa. @Jan_Peter ei tullu mitään faktaa vaan pelkkä toteamus että eläke taitaa kiinnostaa. Palvesta kieltämättä tullu vähä sama fiilis, mutta eihän sitä nyt vaan jotenki keksitä että sitä sanotaan noin.

Varmasti rahat kiinnostaa mutta sinne poppareille voi joutua vaikka kuinka laittas kaikki peliin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?

Oula Palve ja Otso Rantakari eivät huvikseen ole tällä kaudella syöneet popcorneja katsomossa.
Palven kohdalla niin en ole yllättynyt. Ruotsissa Otto Paajasta koitettiin sovitella kärkiketjuun (on se kumma kun ei tee kesää eikä tulosta) ja nyt sitten taas Palve toinen ääripää... jossain ihme roolissa 4 ketjussa tai 13 hyökkääjä. Kiekkotaituri tossa roolissa?

Pätevät pakit meiltä loppuu, mutta tehkää nyt hemmetti Palvelle joku hyvä tarjous loppukaudesta ja seuraavasta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Siis olihan @-Kantor- oikeassa. @Jan_Peter ei tullu mitään faktaa vaan pelkkä toteamus että eläke taitaa kiinnostaa. Palvesta kieltämättä tullu vähä sama fiilis, mutta eihän sitä nyt vaan jotenki keksitä että sitä sanotaan noin.

Varmasti rahat kiinnostaa mutta sinne poppareille voi joutua vaikka kuinka laittas kaikki peliin.

Hienoa, että näitä palstapoliiseja löytyy jotka kertoo mitä saa kirjoittaa ja mitä ei. Tämä käsittääkseni on keskustelupalsta eikä mikään lähdetiedosto. Ei ihme kun täältä yksi toisensa perään poistuu.

Edelleen pysyn samassa kannassa joka on oma henkilökohtainen mielipide.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Hienoa, että näitä palstapoliiseja löytyy jotka kertoo mitä saa kirjoittaa ja mitä ei. Tämä käsittääkseni on keskustelupalsta eikä mikään lähdetiedosto. Ei ihme kun täältä yksi toisensa perään poistuu.

Edelleen pysyn samassa kannassa joka on oma henkilökohtainen mielipide.
Itse näen perättömien väitteiden levittämisen keskustelupalstan tason näkövinkkelistä huomattavasti ongelmallisempana kuin kysymisen, että mitkä ovat perustelut näille väitteille. Mutta eiköhän tämä ollut tässä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekö tarkoittaa automaattisesti sitä, että pelaaja on siirtynyt urallaan eläkerahojen keräilyyn ja menettänyt motivaationsa kehittää itseään jääkiekkoilijana?

Varmaan Vesalainenkin olisi pitänyt tällä samalla logiikalla jättää hankkimatta, koska ajautui joukkueessaan marginaalirooliin eikä kyse voi tietenkään olla mistään muusta kuin siitä, ettei hänellä ole motivaatiota kehittyä ammatissaan.

Siis olihan @-Kantor- oikeassa. @Jan_Peter ei tullu mitään faktaa vaan pelkkä toteamus että eläke taitaa kiinnostaa. Palvesta kieltämättä tullu vähä sama fiilis, mutta eihän sitä nyt vaan jotenki keksitä että sitä sanotaan noin.

Varmasti rahat kiinnostaa mutta sinne poppareille voi joutua vaikka kuinka laittas kaikki peliin.

Palven kohdalla niin en ole yllättynyt. Ruotsissa Otto Paajasta koitettiin sovitella kärkiketjuun (on se kumma kun ei tee kesää eikä tulosta) ja nyt sitten taas Palve toinen ääripää... jossain ihme roolissa 4 ketjussa tai 13 hyökkääjä. Kiekkotaituri tossa roolissa?

Pätevät pakit meiltä loppuu, mutta tehkää nyt hemmetti Palvelle joku hyvä tarjous loppukaudesta ja seuraavasta.

Minä en käsittääkseni puhunut yhtään mitään mistään eläkerahoista. Vaan katsomossa istumisesta.

Sekä Palve että Rantakari ovat korkean profiilin pelaajia joukkueissaan. Ja jos tällainen pelaaja ei ole loukkaantunut ja istuu katsomossa kaukalossa olemisen sijaan, siihen on painava syy.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Minä en käsittääkseni puhunut yhtään mitään mistään eläkerahoista. Vaan katsomossa istumisesta.
Niin, no kirjoitukseni, jota lainasit, liittyi nimenomaan tällaisen olettamuksen kommentointiin. Eikai kukaan sentään katsomokomennusta ole kiistänyt tai väittänyt, että Palve olisi jotenkin pelillisesti kuluvalla kaudella onnistunut.
Sekä Palve että Rantakari ovat korkean profiilin pelaajia joukkueissaan. Ja jos tällainen pelaaja ei ole loukkaantunut ja istuu katsomossa kaukalossa olemisen sijaan, siihen on painava syy.
Ei ketään tietenkään huvin vuoksi katsomossa istuteta. Eihän täällä edes keskusteltaisi Palveesta jos hän olisi pelannut läpi kauden SHL:ssä isoja minuutteja ykkösketjun sentterinä. Yhtälailla kuin vanha ketjukaverinsa Vesalainenkaan tuskin olisi ollut hankittavissa mikäli hän ei olisi ajautunut marginaalirooliin joukkueessaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt kun vieläkään sentteriä ei ole löytynyt niin aloin miettiä että

A) ketä tahansa ei haluata ja halutut menee ohi kuten @BOL spekuloi..

B) taitoa ei edes haluta. Pelitapa on niin suoraviivainen ja kamppailuun perustuva että maalit aiotaan tehdä menemällä maalille tai hakkaamalla ribareista. Sitähän tuo pelitapakin on. Ajateltaisiin että kyllä ne paikat tulee kun tehdään töitä ja jokainen osaa antaa sen yhden tarvittavan syötön.. Näin ollen on ihan sama onko 2. keskellä Jääskä tai Seppälä tai Väänänen.
 

Incognito

Jäsen
Olen alkanut miettiä, että mistä HIFK:n (hetkellinen) nousu oikein on johtunut? Ainahan tämä vaatii myös yksilöiden tason nostoa.

Koivistoinen on toki noussut sisäisen pörssin kärkeen, mutta samaan aikaan hänen teholukemansa (-7) on Paajasen kanssa joukkueen huonoin. Koivistoisen ympärille on ollut lähes mahdoton rakentaa toimivaa kokonaisuutta. Ylivoimalla Koivistoisen ympärille rakennettu koostumus on sentään saanut jotain aikaiseksi. Koivistoisen vaisuus on itselleni ollut vähän mysteeri, koska Virran kiekottelevammassa pelisysteemissä ei mestaruusvuonna todellakaan ollut mikään paloposti, vaan voitti Lukon sisäisen pistepörssin pudotuspeleissä useamman pisteen erolla. Tosin kovat pelimiehet tekevät tulosta missä pelisysteemissä vain. Erityisesti Roni Hirvonen, jonka pitäisi ensi kaudella siis ottaa paikka tarunhohtoisessa, niin voin sanoa tien olevan tuolla luistelulla erittäin kivinen. Miettii miten suuria vaikeuksia MG:llä oli sopeutua sinne juuri liikkeen puutteen takia, niin Hirvosella tulee olemaan vielä paljon vaikeampaa. Uskon, että aika moni pelaaja parantaisi suoritustasoaan a) eri pelitavassa, b) eri tyylisten pelaajien kanssa. HIFK on kokonaan jättänyt rosterista niin sanotut luovan pelityylin pelaajat pois, tietoisesti, osaamattomuutta vai loppuiko massit kesken? Oli miten oli, mutta tässä on se suurin virhe tehty. Kun joukkue on tarpeeksi sitoutunut systeemiin, niin ei siellä yksittäiset taiteilijatkaan kehtaa olla tekemättä duunia kahteen suuntaan.

Silmä on koko ajan kertonut, että muut pelaajat ovat olleet nousun takana ja kurkistus tilastoihin tuo tähän tukea. Nättinen (+3)-Jääskä (+3)-Dyk (+8) & Hirvonen (+2)-Väänänen (+5)-Seppälä (+2). Dyk:n tehotilasto on muuten joukkueen paras. Tämän Nättinen-Jääskä-Dyk kolmikon ei monenkaan papereissa pitänyt toimia, koska "ei ole pelintekijää ja Jääskäkin pelaa väärällä paikalla." Mitä näillä hyökkäyskolmikoilla on yhteistä? Luisteluvoima. Nämä kolmikot jaksavat jauhaa prässiä ympäri kenttää. Esimerkiksi Koivistoisen ketjun selkeä puute on se, että siellä ollaan jatkuvasti paineen antamisessa vähän myöhässä. HIFK:n pelaaminen perustuu niin paljon siihen paineeseen ja ympäri kenttää. Seppälän nousu tuolta junioreista ohi Kaskimäen, "Teissalan", Halttusen perustuu juuri siihen, että hän ehtii toteuttamaan kentällä asioita.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Esimerkiksi Koivistoisen ketjun selkeä puute on se, että siellä ollaan jatkuvasti paineen antamisessa vähän myöhässä. HIFK:n pelaaminen perustuu niin paljon siihen paineeseen ja ympäri kenttää.

Niin ja siellä on painetta antamassa Jääskääkin kovempi Pakarinen. Pakarinen on kyllä antanut ajoittain hyvin painetta ja karvannut kiekkoja, mutta ketju ei kokonaisuudessaan ole saanut karvauspeliään toimimaan kuten Jääskän kenttä.

Jääskän kentässä Nättinen on aika kesy grindaamaan Dykin ja Jääskään verrattuna. Onko sitten niin, että Dyk + Jääskä yhdessä ovat enemmän kuin Pakarinen ja että Koivistoinen ja toinen laituri eivät onnistu antamaan sitä painetta. Koivistoisen kentässä kuitenkin luisteluvoimaa löytyy myös.

Toisaalta viime peleissä Hirvonen - Väänänen - Seppälä on myöskin antanut paremmin painetta ja karvannut kuin ykkönen ja saanut riistettyä kiekkoja ja painettua myös maaleja näistä tilanteista.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä otteluiden siirtokeskustelua seuratessa tuli mieleen, että jännä nähdä miten tuo koronakurimus vaikuttaa pitkässä juoksussa vastustajan pelaamiseen. Tuskin mitenkään, koska eihän korona nyt Tapparan kautta voi pilata. Salmelaisen edelliskausien koronakulissi kaatunee siihen, että Tappara selättää tämänkin ongelman IFK:ta paremmin ja rallattelee kevyesti päätyyn saakka keväällä ilman merkkiäkään koronan vaikutuksista. Vastaavasti IFK ottaa taas taudin kiertoon tammi-helmikuun vaihteessa ja kaikkia vituttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös