HIFK kaudella 2022–2023

  • 689 697
  • 3 969

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Koivistoisella ei kyllä tuota päätä (=peliälyä) löydy. Täysin laput silmillä pelaava pelaaja, joka osaa paahtaa vain suoraan eteenpäin.

Laput silmillä edelliskauden playoffien pistepörssien ylivoimainen voittaja. Oli myös viime kaudella n. 50 pinnan tahdissa ennen kuin sai koronan. Otan.

Joo, ei ehkä ole Harkins, mutta oikeasti on kyllä myös silmää mitä siellä kentällä kannattaa tehdä. Laput silmillä vertaus on taas sitä omien jätkien aliarvioimista. On sillä Koivistoisella peliälyä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Aiheesta toiseen, minkälainen mahtaa olla kapteenistomme ensi kaudelle. Itse toivoisin C:ksi esimerkillistä, johtavaa pelaajaa, jolta löytyy kopissa vakuuttavat ja uusiutuvat puheen lahjat ja huumoria.
Ketään tuntematta henk. kohtaisesti, valitsisin itse:
C - Melart
A - Jääskä
A - Paajanen
A - Kaskimäki (rohkeasti vastuuta yhdelle nuorelle)
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aiheesta toiseen, minkälainen mahtaa olla kapteenistomme ensi kaudelle. Itse toivoisin C:ksi esimerkillistä, johtavaa pelaajaa, jolta löytyy kopissa vakuuttavat ja uusiutuvat puheen lahjat ja huumoria.
Ketään tuntematta henk. kohtaisesti, valitsisin itse:
C - Melart
A - Jääskä
A - Paajanen
A - Kaskimäki (rohkeasti vastuuta yhdelle nuorelle)

Itsekin olen A:ta Jäkylle miettinyt mutta ehkei vielä.

Tallberg, Melart, Paajanen, Koivistoinen
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
C - Tallberg, ellei itse koe vastuun painavan liikaa (kuten taisi käydä Kuhdalle, joka palasi huomattavasti rennompaan tekemiseen kun tämä kapteenin vastuu siirrettiin Murraylle), siinä tapauksessa voi vaihtaa Patin kanssa kirjainta mutta pitää kuitenkin sen A:n
A - Paajanen
A - Pakarinen
A - Melart

muita mahdollisia on oikeastaan vain Jääskä (Pakarisen tilalle), mutta kuten ylläoleva kirjoittaja koen myös ettei Jääskän aika ole vielä.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin olen A:ta Jäkylle miettinyt mutta ehkei vielä.

Tallberg, Melart, Paajanen, Koivistoinen
Jäkyhän on ollut listoilla jo viime kaudella.. kapteenisto oli

C - Tallberg
A - Paajanen
A - Koivistoinen
A - Motin
A - Jääskä

Ja juurikin tuossa järjestyksessä koska Talen korvasi Patti ja Motin pelasi A:na muutamia pelejä ja Jäkyn A-paita jäi issuediksi.

Itse en paljoa muuttaisi mutta Melartin toivoisin johtoryhmään.

C - Tallberg/Melart
A - Paajanen/Melart
A - Motin/Paajanen
A - Jääskä/Pakarinen
A - Pakarinen/Jääskä
 

Bourne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK




Kortesluoma aloittanut duunit tänään. Twitter bion mukaan titteli on CCO, eli Viestintäpäällikkö. (Piti tämäkin päivä nähdä; HIFK:n nimitykset ja tittelit pitää jostain Twitter Biosta kaivaa kun Toimistolla ollaan horroksessa ja mistään ei tiedoteta)

Pilkunviilausta, mutta olisiko kuitenkin Chief Commercial Officer eli kaupallinen johtaja? Hyvä rekry, tsemiä pestiin!
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katson yleensä (IFK-)asioita posin kautta, mutta jokin tässä nyt mättää. En usko hetkeäkään IFK:n mestaruuteen 2023. Veikkaan ja pelkään että nähdään perinteinen Tappara vs. Kärpät kausi, muut kiusaavat sen minkä pystyvät. Haastajajoukkueilla on paljon hyviä palasia, mutta se ”jokin” puuttuu. Kärpiltä ja Tapparalta ei puutu yhtään mitään. Liigan mittakaavassa ihan törkeät pakkikalustot, rauhallisesti kasvatetut maalivahdit ja hyökkäyksissä on kaikki mahdolliset palikat. En vain keksi yhtäkään syytä miksi pystyttäisiin haastamaan noi kaksi kestomenestyjää?

Paitsi jos...

- veskarikaksikko ylittää odotukset
- IFK hyötyy suuresta jatkuvuudesta ja palaset loksahtavat paikoilleen (monet ovat pelanneet jo pitkään yhdessä). Tämä tietysti vaatii sitä, että saikkukirous murtuu
- Hirvonen todistaa olevansa supertähti Liigassa
- superjunnuista osa breikkaa tosissaan jo tällä kaudella

Haluaisin uskoa mutta just nyt en usko.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minun makuun ehkä vähän liikaa "toivotaan, toivotaan" pelaajia kokoonpanossa. Maalivahtikaksikko on kohtuu kokemattomia tähän Liigaan, pakistossa on liikaa kysymysmerkkejä (Kotkansalo, Lyytinen, Rantakari) ja sentteriosasto vaikuttaa heikentyneen viime kaudesta.

Missään nimessä en sano että näistä kaikista "toivotaan, toivotaan" pelaajista jokainen floppaisi mutta todennäköisyydet siihen että joku tai jotkut osa-alueet pettäisivät on aivan liian suuri. No toivon mukaan olen erittäin väärässä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No, jos Hirvonen pelaa keskellä ja joukkue on valmis ja Kaskimäelle ja Halttuselle annetasn reilu näytön paikka niin ajalla syys-marraskuu kokoonpanon oltava varmaan jotain tällaista.. itse tosin olen odottanut yhtä hyökkääjää lisää mutta se lienee turhaa

Nättinen - Hirvonen - Pakarinen
Jääskä - Koivistoinen - Halttunen
Kaskimäki - Paajanen - Palola
Tallberg - Väänänen - Dyk

Karvinen, Åsten, Teissala, Hede

Tuossa junnut saisivat peliaikaa. Dykin ja Tallbergin voi nostaa ylös jos joku loukkaantuu ja nelosketjua voi täydentään Åstenilla ja Karvisella.

Teissala ja Hede taas pelaajia joita voi nostaa 2-3 ketjujen laidalle tarvittaessa. Tuossa varmaan kaikki saa peliaikaa ja marras-joulukuussa voi tarvittaessa laittaa Hedeä ja Teissalaa lainalle muihin seuroihin jos se palvelee seuraa ja pelaajaa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
No miten on Urosen kanssa, pitääkö hänetkin mahduttaa hyökkäykseen Halttusen ja Kaskimäen kanssa..?

60 pelin runkosarja miehissä on noin nuorille kova savotta ja lepo on varmasti hyväkin asia. Kierrätystä ja vastuuta esitysten ja jaksamisen mukaan. Vaikea uskoa, että kaikki kolme olisivat siinä valmiudessa, että tarvitsevat kaikkiin peleihin paikan hyökkäyksestä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
60 pelin runkosarja miehissä on noin nuorille kova savotta ja lepo on varmasti hyväkin asia. Kierrätystä ja vastuuta esitysten ja jaksamisen mukaan. Vaikea uskoa, että kaikki kolme olisivat siinä valmiudessa, että tarvitsevat kaikkiin peleihin paikan hyökkäyksestä.
Niin ja vaikea uskoa että 3 junnua pelaisi samaan aikaan mutta Uronen 17-v kuten Halttunenkin ja eikö hänestäkin povattu 1.kierroksen varausta?

Siellä siis Halttunen, Kaskimäki, Uronen, Teissala ja Hede pelaavat niistä vapaista 1-2 paikasta.
 

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän noille kaikille jossain kohtaa löytyy peliaikaa, koska viimevuosien loukkaantumiset on tyyliin 5-10 pelaajaa jossain marras-joulukuussa. Se vähän ketuttaa ja ihmetyttää, kun jollain tapparalla 1-2 pelaajaa ja siellä fanit aina itkee, jos Kuusela on 2 peliä pois!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllähän noille kaikille jossain kohtaa löytyy peliaikaa, koska viimevuosien loukkaantumiset on tyyliin 5-10 pelaajaa jossain marras-joulukuussa. Se vähän ketuttaa ja ihmetyttää, kun jollain tapparalla 1-2 pelaajaa ja siellä fanit aina itkee, jos Kuusela on 2 peliä pois!
Tuo 5-10 pelaajaa pois olisi muutamana viimeisenä kautena ollut jopa positiivinen tilanne. Nuo +10 vakiopelaaja pois jaksot ovat olleet liian usein toistuvia.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
No, jos Hirvonen pelaa keskellä ja joukkue on valmis ja Kaskimäelle ja Halttuselle annetasn reilu näytön paikka niin ajalla syys-marraskuu kokoonpanon oltava varmaan jotain tällaista.. itse tosin olen odottanut yhtä hyökkääjää lisää mutta se lienee turhaa

Nättinen - Hirvonen - Pakarinen
Jääskä - Koivistoinen - Halttunen
Kaskimäki - Paajanen - Palola
Tallberg - Väänänen - Dyk

Karvinen, Åsten, Teissala, Hede

Tuossa junnut saisivat peliaikaa. Dykin ja Tallbergin voi nostaa ylös jos joku loukkaantuu ja nelosketjua voi täydentään Åstenilla ja Karvisella.

Teissala ja Hede taas pelaajia joita voi nostaa 2-3 ketjujen laidalle tarvittaessa. Tuossa varmaan kaikki saa peliaikaa ja marras-joulukuussa voi tarvittaessa laittaa Hedeä ja Teissalaa lainalle muihin seuroihin jos se palvelee seuraa ja pelaajaa.

Erittäin hyvin sanottu. Ei lisättävää.
 

Guest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
IFK:n rosteri, varsinkin hyökkäys, on riittävä taistelemaan liigan kärkisijoista. En näe suurtakaan etua IFK:hon nähden esim. Ilveksellä, samoin voi odotusarvot heittää härän pyllyä myöskin Tapparalla ja Kärpillä. Pelit näyttää, mutta kannattaa luottaa Villeen ja odotella niitä syksyä tärkeämpiä pelejä rauhassa.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
IFK:n rosteri, varsinkin hyökkäys, on riittävä taistelemaan liigan kärkisijoista. En näe suurtakaan etua IFK:hon nähden esim. Ilveksellä, samoin voi odotusarvot heittää härän pyllyä myöskin Tapparalla ja Kärpillä. Pelit näyttää, mutta kannattaa luottaa Villeen ja odotella niitä syksyä tärkeämpiä pelejä rauhassa.

Tästä samaa mieltä, mutta puolustus ja varsinkin maalivahdit siellä syksyä tärkeämmissä peleissä enemmän painavat ja niihin tässä ne suurimmat epäilykset liittyvät.

Ja itse olen kyllä sitä mieltä, että myös ne syksyn pelit ovat ihan yhtälailla tärkeitä, osa kokonaisuutta, jota meille kannattajille myydään. Jokainen peli seurataan, eikä sitä koskaan halua nähdä mitään ”ketä kiinnostaa joku lokakuinen tiistai-illan SaiPa matsi” ohipelejä.

Ja jokainen runkosarjan piste on tärkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös