HIFK kaudella 2021–2022

  • 575 232
  • 2 812

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joudutaan odottamaan että Lukko vie finaalit 3-0 ja varmaan silloin aikaisintaa sopimusuutisia, kuten aiemmatkin todenneet.

Mulla on sellainen fiilis, että jengi on 80-90% valmiina mutta vielä odotellaan ja toivonkin että odotellaan. Siellä on ihan potentiaalisia alkukauden lainapelaajia meille ensi kaudeksi ja Sallinen ilman sopimusta ja Paajasenkin sopimus purettiin.

Broadhurstin liike ja pelinluku- sekä syöttötaito on ihan NHL tasoa, mutta aloitukset ja laukaus toki eivät ole. Veikkaan että kyllä hänen lisäksi Lundell ja Borgströmkään eivät jatka meillä ensi kaudella. Nikin kannattaa mennä Eurooppaan isomman liksan perässä jos ei NHL:n portit aukea. Toki siinä olisi meille loistava ykkössentteri.

Dyk varmaan haluaa mitata arvoaan markkinoilla vaikka toivonkin että hän päätyy meille.

Toki huhuja IFK:sta ulospäin on ollut todella vähän ja nekin mitä on huhuiltu, on osa mun mielestä aika kevyellä pohjalla.

Toivotaan nyt toki että ainakin Jääskä, Tallberg, Väänänen, Åsten, Dyk ja Sallinen jäisivät hyökkäyksen osalta Heden ja Heljangon lisäksi niin siinä olisi mistä rakentaa.

Veikkaan myös että tällä hetkellä on tavallista enemmän sopimuksettomia pelaajia, kun seurat joutuvat miettimään talouttaan. Monelle seuralle varmaan ensi kauden taloudellinenkin tilanne voi olla epäselvä. Voi olla vaikea tehdä luotettavaa ennustetta lippujen menekistä ja sponsosorisopimuksista ja niistäkin varmaan osa voi olla katkolla. Jos on paljon vaihtuvuutta, niin toivottavasti joukkueeseen tulisi myös entuudestaan tuttuja pelaajia, eikä pelkästään uusia. Ja voihan olla että Villen ja mahdollisen CM:n tuttavia tulee meille pelaamaan ja onko mahdollisesti joku haku tulossa AHL:stä tai Allsvenskanista.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ongelma on vielä se, että hifk:n pitää maksaa gardenille projektin tässä vaiheessa yhä vuodessa miljoonaluokkaa olevia maksuja.

Ei se raha sitoudu projektiin välittömästi vaan rahasto kutsuu pääomia sitä mukaa kun niitä tarvitaan. Ei kukaan sijoittaja anna rahojaan rahastolle ennen kuin niille on tarve, eikä mikään ammattimaisesti hoidettu projekti niitä kutsu ennen aikojaan. Gardenin kalleimmat vuodet ovat vasta tulossa. Sanoisin, että vielä pääomakutsut ovat aika maltillisia. Lisäksi niihin vaikuttaa velkavipu ja missä vaiheessa sen tuomia pääomia käytetään.

Selvää on, että Garden rasittaa HIFK:n on taloutta, mutta ei vielä aivan valtavasti ja on paljon kiinni rahoitusjärjestelyistä kuinka se sitä lopulta rasittaa. En usko, että HIFK kassavirrastaan osuuttaan suoraan maksaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
....Veikkaan myös että tällä hetkellä on tavallista enemmän sopimuksettomia pelaajia, kun seurat joutuvat miettimään talouttaan. Monelle seuralle varmaan ensi kauden taloudellinenkin tilanne voi olla epäselvä. Voi olla vaikea tehdä luotettavaa ennustetta lippujen menekistä ja sponsosorisopimuksista ja niistäkin varmaan osa voi olla katkolla. Jos on paljon vaihtuvuutta, niin toivottavasti joukkueeseen tulisi myös entuudestaan tuttuja pelaajia, eikä pelkästään uusia. Ja voihan olla että Villen ja mahdollisen CM:n tuttavia tulee meille pelaamaan ja onko mahdollisesti joku haku tulossa AHL:stä tai Allsvenskanista.


Itsekin veikkaan, että näin on ja se on syy vähäisiin sopimushuhuihin. On napattu ne pelaajat markkinoilta (IFKn kohdalla Koivistoinen, Innala, Hirvonen, Karvinen ja Kotkansalo) joiden kanssa on ehkä neuvoteltu aikaisempinakin vuosina. Mutta uusia avauksia ei ole vielä tehty.

Mutta se on sitten seurakohtaista miten on lähdetty säästämään. Onko säästöä se, että pantataan kahden 200-250k pelaajan hankkimista JOS ei saakaan ottaa täyttä hallia katsojia. Vai pantataanko noiden alaketjujätkien hankkimista?

Luulen, että IFKlta oikeasti puuttuu yhden kärkiketjun verran hyökkääjiä ja joku pakki. Siinä olisi jo sellainen 700-900 tuhannen säästövara jos ei katsomoihin saakaan yleisöä.

Edit: Perustan siis näkemykseni siihen, että kohta saa ottaa pari hassua satasta katsomoihin ulkona. Siitä on vielä aika matka siihen, että saisi ottaa 8000 katsojaa sisälle. Ja seurat kyttäävät varmasti tätä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Saattaa muuten olla, että kausari- ja irtolippumyynti käy aikas vilkkaana enskaudella, kun korona-ajassa kypsyneet ihmiset (ja IFK-tietysti myös) pääsevät irti ja lätkääkin pääsee taas kattomaan. Se tietäisi mukavia kompensaatiota kassavajeisiin, ja tietysti pelaajabudjettiin sitten lopulta. Tietystikään irtolippujen myyntiä tiedä kun vasta sitten kaudella, mutta kuitenkin.

Toivotaan sitä, että koronan mahdollinen loppuminen siirtäisi sohvalta urheiluväkeä halleille muutenkin enemmän ihan kaikkialla kun normisti. Toiveita ainakin on. Josko tämä olisi se sykäys?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Toivotaan että koronan mahdollinen loppuminen siirtäisi sohvalta urheiluväleä halleille muutenkin enemmän kaikkialla kun normisti. Toiveita ainakin on.

Samaa olen miettinyt. Etenkin toivoisin että Rödan veikkausliiga-matseissa nähtäisiin poikkeuksellisen paljon jengiä, heti kun vaan katsomoon pääsee. Joka mielestäni pitäisi olla välittömästi. On se saatana että baarin saa avata heti aamusta, mutta isolle stadionille ei saa ottaa jengiä. Pistää vanhan kiihtymään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Samaa olen miettinyt. Etenkin toivoisin että Rödan veikkausliiga-matseissa nähtäisiin poikkeuksellisen paljon jengiä, heti kun vaan katsomoon pääsee. Joka mielestäni pitäisi olla välittömästi. On se saatana että baarin saa avata heti aamusta, mutta isolle stadionille ei saa ottaa jengiä. Pistää vanhan kiihtymään.

Joo, luulis että pian höllentyy rajoitukset oikeen kunnolla kun tällainen suuntaus kun nyt. Ja että aika tarmokkaasti Veikkausliiga.

Mut joo, enskaudella IFK todennäköisesti myy oikeinkin hyvin alkaen jo CHL:stä. Sitä odotellessa sit.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Joo, luulis että pian höllentyy rajoitukset oikeen kunnolla kun tällainen suuntaus kun nyt. Ja että aika tarmokkaasti Veikkausliiga.

Mut joo, enskaudella IFK todennäköisesti myy oikeinkin hyvin alkaen jo CHL:stä. Sitä odotellessa sit.

Onko tietoa milloin höllentyy? Taas jatkettiin tuota 6 ihmisen yleisötapahtumarajoitusta.

En pidättäisi hengitystäni, että vielä tämän vuoden puolella saadaan Nordikselle täyttä kapasiteettia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko tietoa milloin höllentyy? Taas jatkettiin tuota 6 ihmisen yleisötapahtumarajoitusta.

En pidättäisi hengitystäni, että vielä tämän vuoden puolella saadaan Nordikselle täyttä kapasiteettia.

Täytyy varmaan tartuntojen laskea pysyvästi johonkin alle 200 tms. ja rokotettujen määrä lähennellä 3milj. ni eiköhän availe kaikkea. Selkeestikään eivät halua "loppumetreillä" avata, mut erikoista ettei nyt vaikka futismatseihin päästä. Se nyt on vähän ehkä hätävarjelun liioittelua kai (ehdoton ehkä siis).

Mutta syksyllä nyt jo luulis halleihin pääsevän, kun kaikilla muilla rokote paitsi niillä tietyillä hörhöillä tietysti, ettei mikrosiru liiku suoniin.
Ehkä halleihin otetaan alkuun vaikka 50% ja sit katotaan lähteekö määrät heti ylös vaiko ei.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Täytyy varmaan tartuntojen laskea pysyvästi johonkin alle 200 tms. ja rokotettujen määrä lähennellä 3milj. ni eiköhän availe kaikkea. Selkeestikään eivät halua "loppumetreillä" avata, mut erikoista ettei nyt vaikka futismatseihin päästä. Se nyt on vähän ehkä hätävarjelun liioittelua kai (ehdoton ehkä siis).

Mutta syksyllä nyt jo luulis halleihin pääsevän, kun kaikilla muilla rokote paitsi niillä tietyillä hörhöillä tietysti, ettei mikrosiru liiku suoniin.
Ehkä halleihin otetaan alkuun vaikka 50% ja sit katotaan lähteekö määrät heti ylös vaiko ei.

Siinäpä se. Jos halliin saa ottaa 50% ja pahimmassa tapauksessa tämä rajoitus on vain Etelä-Suomen alueella, niin voidaan unohtaa kilpailukykyisen joukkueen rakennus ensi kaudelle.

Ja jos minä pelkään tätä, niin voin vain kuvitella miten rahakirstun päällä olevat Valtanen ja Salmelainen miettivät.

Siksikin epäilen, että joukkue olisi kovinkaan valmis vielä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Itsekin veikkaan, että näin on ja se on syy vähäisiin sopimushuhuihin. On napattu ne pelaajat markkinoilta (IFKn kohdalla Koivistoinen, Innala, Hirvonen, Karvinen ja Kotkansalo) joiden kanssa on ehkä neuvoteltu aikaisempinakin vuosina. Mutta uusia avauksia ei ole vielä tehty.

Mutta se on sitten seurakohtaista miten on lähdetty säästämään. Onko säästöä se, että pantataan kahden 200-250k pelaajan hankkimista JOS ei saakaan ottaa täyttä hallia katsojia. Vai pantataanko noiden alaketjujätkien hankkimista?

Luulen, että IFKlta oikeasti puuttuu yhden kärkiketjun verran hyökkääjiä ja joku pakki. Siinä olisi jo sellainen 700-900 tuhannen säästövara jos ei katsomoihin saakaan yleisöä.

Edit: Perustan siis näkemykseni siihen, että kohta saa ottaa pari hassua satasta katsomoihin ulkona. Siitä on vielä aika matka siihen, että saisi ottaa 8000 katsojaa sisälle. Ja seurat kyttäävät varmasti tätä.
Jep, jälleen hyvää pohdintaa. IFK voi antaa tuolla tyylillä edullisemmille junioreille näytön paikan ja vahvistaa joukkuetta sitten täsmänä. Lienee se taloudellisesti helpoin reitti. Eli valitettavasti emme näe menestystä jo ennen kautta kootulla joukkueella, vaan taas olis tulossa projektia. Toivon toki, että avainpaikat olisi ajoissa täytetty: pari tasonsa osoittanutta sentteriä, liideri pakki (Auvitu) ja huippukassari.

Ja kuten on nähty, korona ei noudata liikkumisrajoituksia tai muita "hienoja" ideoita vaan menee ihan samassa tahdissa influenssakausien kanssa. Nyt kun on sitten pumpattu jengiin tiettyä rokotetta, niin eiköhän sieltä ole syksyllä puskemassa uutta, rokotteelle vastustuskykyistä virusta ja sama ralli alkaa alusta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siinäpä se. Jos halliin saa ottaa 50% ja pahimmassa tapauksessa tämä rajoitus on vain Etelä-Suomen alueella, niin voidaan unohtaa kilpailukykyisen joukkueen rakennus ensi kaudelle.

Ja jos minä pelkään tätä, niin voin vain kuvitella miten rahakirstun päällä olevat Valtanen ja Salmelainen miettivät.

Siksikin epäilen, että joukkue olisi kovinkaan valmis vielä.

No joo, jos tuollainen 50% (tai vaikka olisi 60-70 liian kauan) niin tietäisi isoa turskaa taas. Mutta luotettava on siihen, että jos syksylläkin vielä jotain rajoituksia on, niin ovat lähinnä CHL tai ihan Liigan alku.

Olis kiva jos IFK pistäisi sopparipelaajat pöytään nyt jo hyvissä ajoin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Saattaa muuten olla, että kausari- ja irtolippumyynti käy aikas vilkkaana enskaudella, kun korona-ajassa kypsyneet ihmiset (ja IFK-tietysti myös) pääsevät irti ja lätkääkin pääsee taas kattomaan. Se tietäisi mukavia kompensaatiota kassavajeisiin, ja tietysti pelaajabudjettiin sitten lopulta. Tietystikään irtolippujen myyntiä tiedä kun vasta sitten kaudella, mutta kuitenkin.

Toivotaan sitä, että koronan mahdollinen loppuminen siirtäisi sohvalta urheiluväkeä halleille muutenkin enemmän ihan kaikkialla kun normisti. Toiveita ainakin on. Josko tämä olisi se sykäys?

Mä uskon, että siellä on lipunmyynnin osalta kyllä ihan perkeleellinen potentiaali. Ihmiset kaipaavat sirkushuveja, ja niitähän IFK osaltaan pyrkii tarjoamaan. Jos, ja toivottavasti kun, ihmiset löytävät tiensä takaisin Nordiksen lehtereille, on tällä varmasti iso vaikutus IFK:n kassaan ja näin voidaan todella tervehdyttää seuran korona kurittamaa taloutta.

Mä vaan todella toivon myös, että IFK:ssa oivalletaan, että pelkkä kulutuspotentiaalin olemassa olo ei riitä. Kilpailevia sirkushuveja on niin paljon, että rivistä on pakko erottautua, tai siinä on vähintään kyettävä pysymään. Joukkueen pitää olla viihdyttävä ja menestyvä. Isoja nimiä on pakko löytyä, eikä siihen kyllä riitä pelkästään penkin takana patsasteleva Ville Peltonen.

Yllä olevan päättelyketjun seurauksena olen itse tullut siihen johtopäätökseen, että olen pettynyt, mikäli ensi kauden jengistä ei heti alkujaan löydy 1) kovan tason paluumuuttajaa, mielellään ihan aito oma poika koodinimellä "Ilari Melart", mutta myös oma poika koodinimellä "Erik Thorell" kelpaisi ja 2) Liigassa jo tasonsa osoittanutta pelaajaa, ns. ylikylän jätkää vaikkapa koodinimellä "Azevedo". Pointtina siis se, että heti kauden alusta on jalkeilla siinä määrin kiinnostava joukkue, että se yhdistettynä Ville I. paluuseen saisi Stadissa aikaan sopivaa pöhinää. Ei siis vain Jatkiksessa vaan työpaikoilla ja kartsalla.

No ehkä tuo kaikki on vain minun pään sisällä, ja todellisuudessa vähempikin riittää siihen, että jengi kantaa roponsa Nordikselle. Me tänne kirjoittavat taidetaan olla ns. varma nakki, mutta onko meitä riittävästi.

Pistetään nyt sitten vielä loppuun oma haavekuva ensi kauden aloittavasta jengistä:

Tallberg - "Azevedo" - Dyk
Saarinen - Koivistoinen - Innala
Jääskä - Hirvonen - Heljanko
Åsten (Enpä ois uskonut) - Väänänen - Karvinen

"Melart" - Kousa
Auvitu - Motin
"Yakovenko" - Kotkansalo
Winberg
+ Junnut, Karjalainen

"Laurikainen"
Halonen

Varmaan tuossa on liikaa euroja pinossa. Ja joka tapauksessa olen melko lailla varma Salmelaisen ajattelevan jossain määrin erilailla joukkueen rakentamisesta allekirjoittaneen kanssa. Imo kuitenkin tärkeintä olisi, että joukkueella olisi 1) sarjan parhaita maalivahteja, 2) laadukas keskikaista ja 3) kiekollisesti taitava ja jalkava puolustus. Tietysti, jos Heljangon sijaan on mahdollista raapustaa Sallisen nimi, niin en pistä vastaan. Epäilenpä kuitenkin, että viimeistään siinä kohtaa on budjetti ylitetty jo niin moneen kertaan, että ei olla enää edes etäisen realismin rajoissa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hyvää pohdintaa @Provider

Yhdellä isolla pommihankinnalla saisi julkisuutta ja ”täältä tullaan” pöhinää.

Joku ”Melartin” kaltainen hankinta olisi sitä.

Sen verran alakerrasta, että Ahosella ja Teräväisellä on myös diili.

Ja veikkaan Winbergin olevan pakkihierarkiassa varmuudella pelaavassa kuusikossa ja Kotkansalon edellä ja 2.pakkiparissa.

Kotkansalo-Teräväinen voi hyvinkin olla meidän 3. pari kauteen lähdettäessä.

Ahonen-Karjalainen sitten hierarkian 7. ja 8. pakit.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä uskon, että siellä on lipunmyynnin osalta kyllä ihan perkeleellinen potentiaali. Ihmiset kaipaavat sirkushuveja, ja niitähän IFK osaltaan pyrkii tarjoamaan. Jos, ja toivottavasti kun, ihmiset löytävät tiensä takaisin Nordiksen lehtereille, on tällä varmasti iso vaikutus IFK:n kassaan ja näin voidaan todella tervehdyttää seuran korona kurittamaa taloutta.

Mä vaan todella toivon myös, että IFK:ssa oivalletaan, että pelkkä kulutuspotentiaalin olemassa olo ei riitä. Kilpailevia sirkushuveja on niin paljon, että rivistä on pakko erottautua, tai siinä on vähintään kyettävä pysymään. Joukkueen pitää olla viihdyttävä ja menestyvä. Isoja nimiä on pakko löytyä, eikä siihen kyllä riitä pelkästään penkin takana patsasteleva Ville Peltonen.

Yllä olevan päättelyketjun seurauksena olen itse tullut siihen johtopäätökseen, että olen pettynyt, mikäli ensi kauden jengistä ei heti alkujaan löydy 1) kovan tason paluumuuttajaa, mielellään ihan aito oma poika koodinimellä "Ilari Melart", mutta myös oma poika koodinimellä "Erik Thorell" kelpaisi ja 2) Liigassa jo tasonsa osoittanutta pelaajaa, ns. ylikylän jätkää vaikkapa koodinimellä "Azevedo". Pointtina siis se, että heti kauden alusta on jalkeilla siinä määrin kiinnostava joukkue, että se yhdistettynä Ville I. paluuseen saisi Stadissa aikaan sopivaa pöhinää. Ei siis vain Jatkiksessa vaan työpaikoilla ja kartsalla.

No ehkä tuo kaikki on vain minun pään sisällä, ja todellisuudessa vähempikin riittää siihen, että jengi kantaa roponsa Nordikselle. Me tänne kirjoittavat taidetaan olla ns. varma nakki, mutta onko meitä riittävästi.

Pistetään nyt sitten vielä loppuun oma haavekuva ensi kauden aloittavasta jengistä:

Tallberg - "Azevedo" - Dyk
Saarinen - Koivistoinen - Innala
Jääskä - Hirvonen - Heljanko
Åsten (Enpä ois uskonut) - Väänänen - Karvinen

"Melart" - Kousa
Auvitu - Motin
"Yakovenko" - Kotkansalo
Winberg
+ Junnut, Karjalainen

"Laurikainen"
Halonen

Varmaan tuossa on liikaa euroja pinossa. Ja joka tapauksessa olen melko lailla varma Salmelaisen ajattelevan jossain määrin erilailla joukkueen rakentamisesta allekirjoittaneen kanssa. Imo kuitenkin tärkeintä olisi, että joukkueella olisi 1) sarjan parhaita maalivahteja, 2) laadukas keskikaista ja 3) kiekollisesti taitava ja jalkava puolustus. Tietysti, jos Heljangon sijaan on mahdollista raapustaa Sallisen nimi, niin en pistä vastaan. Epäilenpä kuitenkin, että viimeistään siinä kohtaa on budjetti ylitetty jo niin moneen kertaan, että ei olla enää edes etäisen realismin rajoissa.

Todella hyvä, asiapitoinen ja syväluotaava viesti.

Mitä kokoonpanoon tulee, niin Garteig taitaa tosissaan olla tulossa tolppien väliin. Azevedoa en ollut edes osannut ajatella, mutta olisi kyllä aivan unelma ykkösen keskelle, nyt kun sopimuskin on katkolla. Tuskin kuitenkaan IFK:n pelimerkit riittävät.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja voi hyvin olla, että pakisto ei ole tosiaan kirjoittamani kaltainen, tai edes lähellä sitä. Mun mielestä kuitenkin isoja muutoksia pitäisi tehdä, pitäen sisällään myös sopimuksen purkuja. Teräväinen on saanut Stadissa mahdollisuuksia, mutta ei ole vain lähtenyt. Pelaajan ja seuran kannalta minusta olisi parempi, jos hakisi isoa roolia muualta, vaikka sitten vuokrapelaajana. Tämä toki voisi olla kovin vaikea toteuttaa, vuokraamisen kautta siis. Ahonen taas tulisi saarella Keski-Eurooppaan ja todeta ykskantaan, että Stadissa ei peliaikaa ole tiedossa.

Kotkansalon ja Winbergin numerot imo ihan se ja sama, kumpikin pelaavassa seitsikossa. Itseasiassa itse olisin mielelläni Kotkansalon sijaan kirjoitellut tuonne nimen Bernhardt, mutta vissiin Kasper on meille tulossa. Kumpaakin ei ole järkeä pitää, joten Davidille hyvää jatkoa.

E. Lisätään vielä sen verran, että jos meidän puolustus kauteen lähdettäessä on

"Melart" - Kousa
Auvitu - Winberg
Teräväinen - Kotkansalo
Ahonen - Karjalainen,

olen minä ihan helvetin pettynyt.

@Hattu Nimet tuossa sinänsä täysin toissijaisia. Pelaajatyyppi minulle se merkitsevämpi. Garteigista ei minulla ole minkäänlaista muistijälkeä. Nimi jälleen triviaali, kunhan olisi liigan top 3 maalivahti, mielellään niin, että myös tilastot tukevat sitä näkemystä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en taas usko mihinkään paluumuuttajiin, jos Peltosta ei sellaiseksi lasketa. Eihän tuolla taida ole vapaanakaan muita kuin yhden kauden meillä pelannut Paajanen, jolla ei varmasti montaa pääsylippua tulla myymään, vaikka loistava pelaaja onkin ja ottaisin välittömästi takaisin. Onhan meillä toki ikihuhut Enlund ja Melart, mutta Lädä saa pomminvarmasti sopimuksen vielä SHL:ään, joten en pidätä hengitystäni, että palaisi Stadiin laihemman palkkapussin perässä. Takana on kuitenkin sen verran monta vuotta Ruotsissa, että perheenkään takia ei varmastikaan ole huolta. Enlund ei ole pelannut täällä vuosikausiin ja silloinkin junnuissa, joten kovin suurta sidosta hänelläkään ei tänne oikeasti ole. Joku Puustinen tuolta voisi ehkä palailla, jos ulkomailta ei mitään ole tarjolla, mutta kovin montaa muuta "paluumuuttajaa" en kyllä keksi.

Karri Kivi muuten totesi vähän aikaa sitten C-Moren studiossa Koivistoisesta, että Koivistoinen oli kuin varjo runkosarjan tasostaan, kun Virta joutui sairaalaan ja kun Virta kotiutettiin, Koivistoinen nousi omalle, korkealle tasolleen. Ihan mielenkiintoista nähdä, onko Koivistoinen sellainen pelaaja, joka suoriutuu hyvin vain yhden valmentajan alaisuudessa ja tämä valmentaja on Pekka Virta. Toivottavasti ei ole, mutta ihan mielenkiintoinen havainto silti.

Itse kallistun sille kannalle, että se on melkein ihan yksi lysti, minkä nimisiä kavereita sieltä tulee, koska yllättäjiä tarvitaan aina ja joukkueen kokonaistulos on se, mikä ratkaisee. Eiköhän kauden aikana meiltäkin löydy ratkaisijoita ja toivottavasti nimenomaan positiivisessa mielessä. Itse toivoisin, että ennemmin kuin ostettaisiin muiden löytöjä kalliilla, löytäisimme itse näitä Kestnereitä ja Audetteja. Broadhurst oli hyvä alku, vaikkei mikään ECHL-haku ollutkaan, vaan jo kokenut pelimies parhaassa iässään. Jatkoa on seurattava, ihan sama mistä maasta tai sarjasta nämä haut tulevat.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en taas usko mihinkään paluumuuttajiin, jos Peltosta ei sellaiseksi lasketa. Eihän tuolla taida ole vapaanakaan muita kuin yhden kauden meillä pelannut Paajanen, jolla ei varmasti montaa pääsylippua tulla myymään, vaikka loistava pelaaja onkin ja ottaisin välittömästi takaisin. Onhan meillä toki ikihuhut Enlund ja Melart, mutta Lädä saa pomminvarmasti sopimuksen vielä SHL:ään, joten en pidätä hengitystäni, että palaisi Stadiin laihemman palkkapussin perässä. Takana on kuitenkin sen verran monta vuotta Ruotsissa, että perheenkään takia ei varmastikaan ole huolta. Enlund ei ole pelannut täällä vuosikausiin ja silloinkin junnuissa, joten kovin suurta sidosta hänelläkään ei tänne oikeasti ole. Joku Puustinen tuolta voisi ehkä palailla, jos ulkomailta ei mitään ole tarjolla, mutta kovin montaa muuta "paluumuuttajaa" en kyllä keksi.

Karri Kivi muuten totesi vähän aikaa sitten C-Moren studiossa Koivistoisesta, että Koivistoinen oli kuin varjo runkosarjan tasostaan, kun Virta joutui sairaalaan ja kun Virta kotiutettiin, Koivistoinen nousi omalle, korkealle tasolleen. Ihan mielenkiintoista nähdä, onko Koivistoinen sellainen pelaaja, joka suoriutuu hyvin vain yhden valmentajan alaisuudessa ja tämä valmentaja on Pekka Virta. Toivottavasti ei ole, mutta ihan mielenkiintoinen havainto silti.

Melart kaiken lisäksi vielä epäsuorasti haukkui kauden aikana SM-liigan tason ja kehui SHL:ää maasta taivaisiin. Häntä kyllä aivan turha odottaa takaisin.

Joo mulle särähti korvaan ihan samat puheet. Toivottavasti Koivistoisella ja Peltosella natsaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kestnereitä ja Audetteja. Broadhurst oli hyvä alku, vaikkei mikään ECHL-haku ollutkaan, vaan jo kokenut pelimies parhaassa iässään. Jatkoa on seurattava, ihan sama mistä maasta tai sarjasta nämä haut tulevat.
Hyvää pohdintaa jälleen kerran. Audette tosin ei mikään halpa ECHL-haku ollut vaan kovia tehoja AHLssä iskenyt pelaaja Broadhurstin tapaan. Väänänen oli Salmelaiselta sellainen ECHL-haku Suomesta, jossa on potentiaalia kehittyä nykyistä rooliaan paljon isompiin saappaisiin, kuten Palve/Ruohomaa/Turunen jne. aikanaan. Mikä hienointa se tapahtuu IFKssa tällä kertaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervehdys

Tullaan kaapista ulos kun kausi ohi. 1983 mustavalkoradiosta alkoi HIFK aika ja sen jälkeen alkkisfaijan ja lumon ihanuudet koettu. Negasiipeä: ehkä. Kun HIFK voittaa mestaruuden noin 5-7 kertaa ihmisiässä niin ehkä pari tässä vielä jäljellä.

Mestaruutta pidin varmana viime kaudella ja tänä vuonna pidin varmana finaalipaikkaa vielä pleijareiden kynnyksellä. Eli posin suhteen on taas petytty.

Jännityksellä taas odotetaan keskeneräistä joukkuetta. Suurin kysymysmerkki minulle on Peltonen. Asenteesta ei jää kiinni. Kuka sen pelivihkon piirtää ja onko uusi valmennustrio upgrade?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dev

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tervetuloa palstalle @Punaviivaprässi, mutta korjaa tuo suosikkijengisi kirjoitus oikeaan muotoon mitä pikimmiten. Jotkut asiat on pyhiä, eikä niillä hassutella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää pohdintaa jälleen kerran. Audette tosin ei mikään halpa ECHL-haku ollut vaan kovia tehoja AHLssä iskenyt pelaaja Broadhurstin tapaan. Väänänen oli Salmelaiselta sellainen ECHL-haku Suomesta, jossa on potentiaalia kehittyä nykyistä rooliaan paljon isompiin saappaisiin, kuten Palve/Ruohomaa/Turunen jne. aikanaan. Mikä hienointa se tapahtuu IFKssa tällä kertaa.

Mä ajoin lähinnä takaa Audettella sitä, että saadaan heti pidempi kuin vain vuoden soppari ja liksakin on kohtuullinen. Audetten sopimushan taisi olla 1+1 seuran optiolla? Ja itse ainakin muistelen, että hänestä on puhuttu "kustannustehokkaana" hakuna, vaikka palkka keskivertoliigapelaajaa enemmän olisikin ollut. Itse epäilen, että Broadhurst ei todellakaan ollut mikään halpa mies, voin toki olla väärässäkin. En siis tajunnut täsmentää tarkemmin sitä, mitä hain takaa, mutta nämä vuotta pidemmät sopparit seuran optiolla olivat siis se ideani. Ja voisi kuvitella, että jos joku Rauma tuppukylänä kykenee moiseen, se olisi kyllä ihan Helsingin IFK:llekin mahdollista. Nyt se tuppaa menemään niin, että meillä tosiaan tarjotaan suurta tilipussia muiden löydöille, jolloin onnistumispaineetkin ovat aivan erilaiset kuin "löytäjäseurassa". Ollakseen palkkansa arvoisia, näiden hakujen täytyy pystyä tekemään todella paljon pisteitä ja olla muutenkin todella hyödyllisiä jengille ensimmäisestä ottelusta viimeiseen otteluun, jolloin lähtökohdatkin ovat aivan erilaiset. Eikä siinä, ammattimiehen pitää kyetäkin suorittamaan illasta toiseen korkealla tasolla, mutta silti toivoisin, että meilläkin olisi 1-2 tällaista potentiaalista tulevaa huippua joka kausi.

Dyk taitaa itse asiassa olla Rindellin haku? Rindellillähän on erinomaiset suhteet Ruotsiin ja tuntee ruotsalaisen jääkiekon todella hyvin. Itse tervehdin ilolla myös sitä, että meillä on ollut täällä hyviä ruotsalaisia viime vuonna, jotka kaikki ovat viihtyneet täällä erinomaisesti ja voivat viedä HIFK:n ilosanomaa eteenpäin. Grillforskin taitaa olla nykyään jonkun tason valmennuksessa mukana ja hän on ymmärtääkseni ihan suhteellisen säännöllisesti yhteydessä suomalaisiin frendeihinsäkin. Tällaisten tyyppien merkitystä ei sovi väheksyä ja niitä pitäisi pyrkiä hyödyntämään mahdollisimman paljon. Stadi on kuitenkin hyvä paikka nuorille pelaajille kasvaa ihmisenä ja Liigassa on mahdollista kehittyä. Palkinnoksi näistä suosituksista nämä ex-HIFK:n pelaajat voivat sitten lähteä HIFK:n piikkiin kauden päätösristeilylle :D. Näitä etuja ei muualta saa.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pienistä summista kokonaisuudessa kuitenkin puhutaan, joten samapa tuo on, varsinkaan nyt, kun Koivistoinen ei ole latomassa maaleja Tuohimaan tai Halosen selän taakse.

Mutta mitä jos lähteekin maille vierahille? Eihän se niin voi olla, että maksetaan palkaa kaverille, joka ei käy koskaan edes treeneissä? eihän...
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kazakstan vs Puola
  • 1.72
  • 5.10
  • 3.35
Suomi vs Tanska
  • 1.21
  • 7.50
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös