HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 186
  • 3 548

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Vuonna 2012 tilikauden voitto verojen jälkeen oli 876212 €, josta jaettiin osinkoa 114500 €.

Osinkojen määrä kuulostaa äkkinäiseltä siltä 9%:lta, jonka voi nostaa verovapaasti. En ruvennut laskemaan kuitenkaan. Hyvin jätetty kassaan rahaa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhteenvetona totean, että nykyinen jengi on paremmin koottu, yhtenäisempi ja tasaisempi kuin Nokan ensimmäisen kauden joukkue, ja siksi odotukseni ovat myös kovemmat.
No joo, aika kultaa näemmä muistot. Toi oli kyllä jäätävä jengi eikä nykyporukka nyt ihan samalle tasolle paskuudessa vielä yllä. Jäänyt varmaankin jotain takaraivoon siitä kun täälläkin jengi mouhosi kuinka se oli Nokka joka tuolla kaudella floppasi.

Mitä tulee tuohon HIFK:sta fyrkkaa omistajille pumppaamiseen, niin aika maltillistahan se on ollut. Ilmassa leijunut taas vahvaa liioittelun makua. Mutta olisihan se tietty kivempaa jos sieltä ei kukaan nostaisi yhtään mitään.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lukon Välivaara joutui lopettamaan loukkaantumisen takia uransa.

Mielenkiintoista seurata, että kuinka monta tuntia menee siihen, että Lukko on hankkinut Välivaaran tilalle loistavan puolustajan. Tai ainakin sellaisen, joka olisi kelvannut Nordiksellekin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Uusi kirjoittaja ilmoittautuu. Mikäs sen sopivampi paikka aloittaa oma kirjoitusura jatkoajan keskustelupalstalla kuin omien keskuudesta. Palstaa on tullut seurattua verrattain pitkään ja varsin aktiivisesti.

Sitten itse asiaan, eli HIFK:n ensi kauden joukkueeseen. Maalivahtiosasto on mielestäni suuri kysymysmerkki. Itse olisin toivonut Hussolle kokeneempaa kakkosta, ehkä jopa tandemveskaria. Nyt ilmeisesti kuitenkin mennään parivaljakolla Husso-Lankinen, mikä on kyllä todellinen high risk - very high reward tilanne. Kumpikin maalivahti omaa mielettömän määrän potentiaalia. Lundellin näytöt maalivahtivalmentajana ovat kiistattomat. Tulevaisuuden kannalta tietysti nuori erittäin potentiaalinen maalivahtikaksikko on parempi kuin hyvä asia, mutta riittääkö yhteisiältään alle 40-vuotias kaksikko kantamaan joukkuetta ensi kaudella. Itse olen epäileväinen sen suhteen, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun erehdyn pahasti arvioissani. Pakko silti myöntää, että yhden kokeneen maalivahdin palkkaaminen rauhottaisi mieltäni kovasti.

Itse ole varsin tyytyväinen siihen, miltä pakisto vaikuttaa. Grillforsin liityttyä joukkueeseen on puolustus mielestäni erittäin lupauksia herättävä. Söde ja Daniel ovat toki isossa roolissa puolustuksessa, sitä ei sovi kieltää. Näen Taipaluksessa, Auvitussa ja Tepossa erittän paljon potentiaalia. Honkaheimo ottaa itselleen Jokelan/Kurvisen roolin. Kokonaisuutena viime kaudesta on mielestäni menty pakiston osalta selvästi eteenpäin. Tämä ei toki ole meriitti sinänsä, mutta pakiston potentiaali yhdistettynä valmentajakaksikkoon Törmänen-Kangasalusta nostattaa minussa kovastikin positiivisia tuntemuksia.

Keskikaista on joukkueessa mielestäni loistavassa kunnossa. Elkins on ehdottomasti liigan kärkisenttereitä, ja Ramstedt ja Kuparinen tulevat varmuudella petraamaan ensi kaudelle ja kovasti. Erityisesti Ramstedtilta odotan paljon. Herra pääsee nähdäkseni melkolailla parhaaseen mahdolliseen rooliin mitä kuvitella saattaa. Tasakentällisin Elkins ja Kuparinen hoitavat raa'an puolustuspelaamisen mm. oman pään aloitusten muodossa. Ramstedt pääsee keskittymään kiekolliseen rooliin ja toimimaan ylivoiman primusmoottorina. Toki minä en näitä asioita päätä, mutta näin minä silti näitä asioita olen pähkäillyt. Kuparinen puolestaan tuntee nyt seuran ja sen tavat. Viime kauden jälkeen näyttöhaluja varmasti on, ja historia kuitenkin osoittaa, että Kuparinen on parhaimmillaan liigan kärkisenttereitä. Se pystyykö hän enää koskaan saavuttamaan tuota kärkisentteri tasoa on kokonaan toinen kysymys. Itse kuitenkin uskon, että terveenä kesän treenannut Matti Kuparinen on liigan parhaita kolmossenttereitä, jolla on potentiaalia myös ylempien ketjujen sentteriksi. Minun silmin katsottuna HIFK:n sentteritilanne on, kuten jo aiemmin totesin, aivan loistavassa kunnossa.

Laituritilannekin on mielestäni parempi kuin mikä täällä tuntuu yleinen mielipide asiasta olevan. Laidoilta löytyy luisteluvoimaa, taklausvoimaa ja vääntövoimaa. Maalintekovoimaa on toki Puustisen muodossa jo erittäin paljon mutta lisää on silti saatava. Lisäksi henkilökohtaista taitoa laidalta (ja koko joukkueesta) puuttuu tällä hetkellä huolestuttavan paljon. Keräsen ja Hárin puuttuminen näkyy taitopuolen täydellisenä puuttumisena joukkueen laitahyökkääjien osalta. Toki pelkästään Keräsen mahdollinen paluu joukkueeseen paikkaa taitovajetta erittäin paljon. Jos rehellinen saa olla, niin Keräsen paluu täyttäisi mielestäni taitovajeen käytännössä kokonaan. HIFK ei kuitenkaan saa laskea mitään Keräsen paluun varaan. Joukkue teki sopimuksen Keräsen kanssa, koska näki, että hänen kaltaiselle pelaajalle on joukkueella käyttöä. Tuo tarve ei ole poistunut yhtään mihinkään sillä, että HIFK sai houkuteltua Keräsen joukkueeseen. Fakta tällä hetkellä on se, että Michael Keränen on Minnesota Wildin eikä HIFK:n sopimuspelaaja. Ryan Lasch, tai vastaavan kaliiberin pelaaja helpottaisi kummasti tilannetta. AHL-arvat hieman pelottavat tässä kohtaa, mutta realismia lienee, että taitovajetta yritetään paikata valtameren yli lennätettävällä kaverilla. Tässä kohtaa itse vaadin, että korvaaja on lähtökohtaisesti vähintään samaa tasoa, mitä Raannan korvaaja viime kaudella oli. Eli ehdotonta AHL:n huippua pitää Nyban iskeä pöytään, mikäli korvaaja AHL:stä tulee. Rask on mitä ilmeisimmin hankittu joukkueeseen Pakarisen korvaajaksi. En tästä muutoksesta ole riemuissani, mutta samaan aikaan pitää muistaa Pakarisen kehitys viime kaudella. Ehkä Rask pystyy samaan, vaikkakin epäilen tätä kovasti.

Parilla laitahyökkääjähankinnalla HIFK voi mielestäni lähteä kauteen hyvillä mielin. Joukkueen perusrunko on hyvässä kunnossa, joten laiva ei sinänsä vuoda. Nyt pitää vielä jostain löytää se tuuli niihin purjeisiin. Kyllä Nyballa töitä riittää, mutta ei tilanne ihan niin synkkä ole, mitä tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Uusi kirjoittaja ilmoittautuu. Mikäs sen sopivampi paikka aloittaa oma kirjoitusura jatkoajan keskustelupalstalla kuin omien keskuudesta. Palstaa on tullut seurattua verrattain pitkään ja varsin aktiivisesti.

Sitten itse asiaan, eli HIFK:n ensi kauden joukkueeseen. Maalivahtiosasto on mielestäni suuri kysymysmerkki. Itse olisin toivonut Hussolle kokeneempaa kakkosta, ehkä jopa tandemveskaria. Nyt ilmeisesti kuitenkin mennään parivaljakolla Husso-Lankinen, mikä on kyllä todellinen high risk - very high reward tilanne. Kumpikin maalivahti omaa mielettömän määrän potentiaalia. Lundellin näytöt maalivahtivalmentajana ovat kiistattomat. Tulevaisuuden kannalta tietysti nuori erittäin potentiaalinen maalivahtikaksikko on parempi kuin hyvä asia, mutta riittääkö yhteisiältään alle 40-vuotias kaksikko kantamaan joukkuetta ensi kaudella. Itse olen epäileväinen sen suhteen, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun erehdyn pahasti arvioissani. Pakko silti myöntää, että yhden kokeneen maalivahdin palkkaaminen rauhottaisi mieltäni kovasti.

Itse ole varsin tyytyväinen siihen, miltä pakisto vaikuttaa. Grillforsin liityttyä joukkueeseen on puolustus mielestäni erittäin lupauksia herättävä. Söde ja Daniel ovat toki isossa roolissa puolustuksessa, sitä ei sovi kieltää. Näen Taipaluksessa, Auvitussa ja Tepossa erittän paljon potentiaalia. Honkaheimo ottaa itselleen Jokelan/Kurvisen roolin. Kokonaisuutena viime kaudesta on mielestäni menty pakiston osalta selvästi eteenpäin. Tämä ei toki ole meriitti sinänsä, mutta pakiston potentiaali yhdistettynä valmentajakaksikkoon Törmänen-Kangasalusta nostattaa minussa kovastikin positiivisia tuntemuksia.

Keskikaista on joukkueessa mielestäni loistavassa kunnossa. Elkins on ehdottomasti liigan kärkisenttereitä, ja Ramstedt ja Kuparinen tulevat varmuudella petraamaan ensi kaudelle ja kovasti. Erityisesti Ramstedtilta odotan paljon. Herra pääsee nähdäkseni melkolailla parhaaseen mahdolliseen rooliin mitä kuvitella saattaa. Tasakentällisin Elkins ja Kuparinen hoitavat raa'an puolustuspelaamisen mm. oman pään aloitusten muodossa. Ramstedt pääsee keskittymään kiekolliseen rooliin ja toimimaan ylivoiman primusmoottorina. Toki minä en näitä asioita päätä, mutta näin minä silti näitä asioita olen pähkäillyt. Kuparinen puolestaan tuntee nyt seuran ja sen tavat. Viime kauden jälkeen näyttöhaluja varmasti on, ja historia kuitenkin osoittaa, että Kuparinen on parhaimmillaan liigan kärkisenttereitä. Se pystyykö hän enää koskaan saavuttamaan tuota kärkisentteri tasoa on kokonaan toinen kysymys. Itse kuitenkin uskon, että terveenä kesän treenannut Matti Kuparinen on liigan parhaita kolmossenttereitä, jolla on potentiaalia myös ylempien ketjujen sentteriksi. Minun silmin katsottuna HIFK:n sentteritilanne on, kuten jo aiemmin totesin, aivan loistavassa kunnossa.

Laituritilannekin on mielestäni parempi kuin mikä täällä tuntuu yleinen mielipide asiasta olevan. Laidoilta löytyy luisteluvoimaa, taklausvoimaa ja vääntövoimaa. Maalintekovoimaa on toki Puustisen muodossa jo erittäin paljon mutta lisää on silti saatava. Lisäksi henkilökohtaista taitoa laidalta (ja koko joukkueesta) puuttuu tällä hetkellä huolestuttavan paljon. Keräsen ja Hárin puuttuminen näkyy taitopuolen täydellisenä puuttumisena joukkueen laitahyökkääjien osalta. Toki pelkästään Keräsen mahdollinen paluu joukkueeseen paikkaa taitovajetta erittäin paljon. Jos rehellinen saa olla, niin Keräsen paluu täyttäisi mielestäni taitovajeen käytännössä kokonaan. HIFK ei kuitenkaan saa laskea mitään Keräsen paluun varaan. Joukkue teki sopimuksen Keräsen kanssa, koska näki, että hänen kaltaiselle pelaajalle on joukkueella käyttöä. Tuo tarve ei ole poistunut yhtään mihinkään sillä, että HIFK sai houkuteltua Keräsen joukkueeseen. Fakta tällä hetkellä on se, että Michael Keränen on Minnesota Wildin eikä HIFK:n sopimuspelaaja. Ryan Lasch, tai vastaavan kaliiberin pelaaja helpottaisi kummasti tilannetta. AHL-arvat hieman pelottavat tässä kohtaa, mutta realismia lienee, että taitovajetta yritetään paikata valtameren yli lennätettävällä kaverilla. Tässä kohtaa itse vaadin, että korvaaja on lähtökohtaisesti vähintään samaa tasoa, mitä Raannan korvaaja viime kaudella oli. Eli ehdotonta AHL:n huippua pitää Nyban iskeä pöytään, mikäli korvaaja AHL:stä tulee. Rask on mitä ilmeisimmin hankittu joukkueeseen Pakarisen korvaajaksi. En tästä muutoksesta ole riemuissani, mutta samaan aikaan pitää muistaa Pakarisen kehitys viime kaudella. Ehkä Rask pystyy samaan, vaikkakin epäilen tätä kovasti.

Parilla laitahyökkääjähankinnalla HIFK voi mielestäni lähteä kauteen hyvillä mielin. Joukkueen perusrunko on hyvässä kunnossa, joten laiva ei sinänsä vuoda. Nyt pitää vielä jostain löytää se tuuli niihin purjeisiin. Kyllä Nyballa töitä riittää, mutta ei tilanne ihan niin synkkä ole, mitä tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella.

Hyvää pohdintaa. Pari onnistunutta hankintaa ja kausi voi alkaa. Kyllähän tästä vielä matkaa on Kärppien ja lukon jengiin, mutta Törmänen voi saada jengistä paljon irti.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Uusi kirjoittaja ilmoittautuu. Mikäs sen sopivampi paikka aloittaa oma kirjoitusura jatkoajan keskustelupalstalla kuin omien keskuudesta. Palstaa on tullut seurattua verrattain pitkään ja varsin aktiivisesti.

Parilla laitahyökkääjähankinnalla HIFK voi mielestäni lähteä kauteen hyvillä mielin. Joukkueen perusrunko on hyvässä kunnossa, joten laiva ei sinänsä vuoda. Nyt pitää vielä jostain löytää se tuuli niihin purjeisiin. Kyllä Nyballa töitä riittää, mutta ei tilanne ihan niin synkkä ole, mitä tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella.

Tervetuloa mukaan. Teitkin heti viiltävän analyysin tänhetkisestä joukkueesta. Olen samaa mieltä, että joukkueen runko on kunnossa, mutta epäilyttää tuleeko niitä kahta laituria ja jos tulee niin millaisia. Aika hyviä pitäisi olla mikäli halutaan kilpailla Kärppien ja Lukon kanssa tasavertaisesti. Toki ei ne rosterin nimet aina kaikkea kerro. Toivotaan, että stögö ulosmittaa joukkueesta maksimaalisen suorituksen.
 
Viimeksi muokattu:

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keräsen paluu täyttäisi mielestäni taitovajeen käytännössä kokonaan. HIFK ei kuitenkaan saa laskea mitään Keräsen paluun varaan.

Pilkunjyystöä, mutta olisiko tässä edes mahdollista käyttää termiä "paluu" kävikö tuo edes ikinä pukkarissakaan?

Melkoista syötti taas UTJ faneille tuosta tapauksesta, vähän harmittaa että koko homma jäi mediassa vähän taka-alalle.
Pienestä on kiinni taas jengin fiiilikset, kausi alkaa kohta, leveyttä joukkueessa on jonninverran, matseja ceehooällästä tule muutama lisää ja veikkaan että joku loukkaantuu tänäkin vuonna. Nyt on ainakin mun silmissä muuan Kuparisella se paikka ja aika näyttää että oliko minkälainen tähdenlento vaiko ihan pelimies.

Eniceis, hyvä analyysi jengin tilasta - tervetuloa palstalle.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parilla laitahyökkääjähankinnalla HIFK voi mielestäni lähteä kauteen hyvillä mielin. Joukkueen perusrunko on hyvässä kunnossa, joten laiva ei sinänsä vuoda. Nyt pitää vielä jostain löytää se tuuli niihin purjeisiin. Kyllä Nyballa töitä riittää, mutta ei tilanne ihan niin synkkä ole, mitä tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella.

Joo tervetuloa vaan joukkoon minunkin puolestani. Ei tuo jengi nyt tosiaan mikään sysipaska ole ja hyvällä valmennuksella voidaan kuroa materiaalieroa kiinni. En olisi niinkään huolissani tuosta laituri tilanteesta, vaan ennimminkin noista puolustajista. Myönnetään, että jengissä on taitovajetta laitureiden osalta, mutta ei mielestäni kuitenkaan ratkaisevasti. Ykkösketjun muodostaa Elkins ja Puustinen ja kolmantena lenkkinä menee Partanen/Luttinen/Leinonen. Kakkosketjun taas pystyy rakentamaan Ramstedtin ympärille. Kun täällä on hirveästi itketty tämän Harin jättämän taitovajeen perään, niin eikö tämä Rask nyt ainakin jollain tavalla paikkaisi sitä. Mielestäni kuitenkin taitopelaaja, myönnetään, että otteet eivät ole olleet päätä huimaavia, mutta ei sitä olleet Harillakaan. Pidän ainakin Raskia enemmän taitopelaajana, kun verrataan Pakariseen. Pakarinen toki tehokkaampi maalintekijä loistavan vetonsa ansiosta.

Pakeissa en näe mitään suurta potenttiaalia kenessäkään, Söde tietysti ykköspakkina, mutta muut ovat mielestäni enemmän tai vähemmän peruspakkeja. Tietysti, jos tapahtuisi sellainen ihme ja saataisiin jonkinlainen pelitapa, niin se tukisi tietysti puolustustyöskentelyä toivon mukaan sen verran, että nämä ukot riittäisivät.

Vähän haisee välikaudelle. Ei haluta toimistolla kasata mitään tähtisikermää Törmäsen ekalle kaudelle, jos taas kauden päätteeksi jouodutaan vaihtamaan puoli jengiä vrt. Jalosen toka kausi. Vaikka tietysti vituttaa neljäs välikausi putkeen, niin mielestäni nyt ollaan menossa oikeaan suuntaan, mikäli siis Törmäsen johdolla meinataan pidempää projektia värkätä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Päässäni kävi hetken aikaa ajatus "Mites IFK, onkohan tullut uusia vahvistuksia ja miltäköhän kotisivut näyttää...". Viimeksi kun IFK:ta mietin, pidin pelaajistoa riittämättömänä ja etenkin pakistoa täysin olemattomana. Sen jälkeen on ilmeisesti poistunut sekä Keränen että Pakarinen, ja tilalle hankittu Rask. Se on kuin haaremistani karkaisi Winona Ryder ja Ellen Page ja tilalle tulisi Jaana Pelkonen. Tähän pitää vielä erikseen selventää, että pidän Pelkosta jumalattoman ärsyttävänä enkä voisi kuvitellakaan häntä haaremiini.

Kotisivuilla viihdyin noin minuutin. Ehdin huomioida, että etusivun CHL-logo on liian suuri kehykseensä ja leikkautuu alhaalta. Naurahdin. Klikkasin pelaajistoa ja huomasin pelaajakadon lisäksi, että puolet jengistä muistuttaa naamaltaan erehdyttävästi kilpilogoa ja ettei Ramstedtin nimeä osata kirjoittaa. Pointteri kohti äxää.

Pitäkää tunkkinne ja amatööripaskanne.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi asia mikä ihmetyttää kovasti on se, että hyökkäyksen osalta puhutaan vain, että Kerälälle ja Pakariselle pitäisi hankkia korvaaja, miten muuan Ville Peltonen. Eikö kuitenkin Villen panos ollut joukkueen parhaimmistoa loukkaantumisista huolimatta. Missä korvaaja?
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi asia mikä ihmetyttää kovasti on se, että hyökkäyksen osalta puhutaan vain, että Kerälälle ja Pakariselle pitäisi hankkia korvaaja, miten muuan Ville Peltonen. Eikö kuitenkin Villen panos ollut joukkueen parhaimmistoa loukkaantumisista huolimatta. Missä korvaaja?

Kai se oli Keränen. Eli jos Keräsen korvaa (vaikkapa Keräsellä, kuka tietää?) on Ville pelillisesti korvattu. Johtajuuden osalta Villen korvaa Söderholm.

On tietenkin ihan itsestään selvää, että kukaan tai mikään ei korvaa koko pakettia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yksi asia mikä on ärsyttänyt todella kovin viimevuosina, niin se, että Nybarin rakentamat jengit ovat operoineet erittäin kapealla puolustusmateriaalilla. Alakerrassa pitää olla pätevää ukkoa sen verran, että yhden kärkipakin loukkaantuminen ei ole katastrofi, kuten Söden homma viime kaudella. En usko että tästä ollaan siellä mitään opittu...
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Lähteneet pisteet hyökkäyksestä on 50+65= 115. Tulleet pisteet Rask 10-20 pistettä, Leino 5-10 pistettä, Lamberg 5-10 pistettä ja Blomqvist 5-10 pistettä. Että saa siinä Puustisen poika mättää hirveet tehot yhdessä Karin, Ramun ja Kuparisen kanssa. Ja tämä oli karkee otanta, pilkulleen en sinne laskenut Thangeja ja muita surffailijoita.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai se oli Keränen.

Näin se on varmaan ajateltu. Summanen sanoi viime kaudella, että joukkueen terävin kärki oli liian kapea ja tästä johtuen ne pelaajat, joilta tulosta eniten odotettiin, oli peluutettu "loppuun" ennen kauden tärkeimpiä pelejä. Summasta korpesi ihan oikeutetusti se, että Hagmania ei joukkueeseen helpottamaan tilannetta saatu. Lähinnä kysymykseni juontaa siitä taustasta, että jos pelaajia yritetään korvata yksi yhteen, niin ollaan tulevana kautena samojen ongelmien ääressä plus, että vielä tulevalla kaudella pelimäärä kasvaa johtuen Euroopan Liigasta. Jos haluttaisiin menestyä laadukkaiden pelaajien määrää tulisi kasvattaa. Eikä ajatella näin kun nyt.

Peltonen <--> Keränen (Nythän Peltosta ei ole korvattu millään, kun Keränen "lähti")
Fernholm <--> Grillfors
Enklund <--> Taipalus
Jokela <--> Honkaheimo
Desantis <--> Auvitu
Somervuori <--> Rask
Pakarinen <--> XXXX

Ei muuten toimi näin. Samat ongelmat kuin viime kaudella nähtävissä + vaihtuvuus kärkipelaajien osalta on vielä miinuksen puolella.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin se on varmaan ajateltu. Summanen sanoi viime kaudella, että joukkueen terävin kärki oli liian kapea ja tästä johtuen ne pelaajat, joilta tulosta eniten odotettiin, oli peluutettu "loppuun" ennen kauden tärkeimpiä pelejä. Summasta korpesi ihan oikeutetusti se, että Hagmania ei joukkueeseen helpottamaan tilannetta saatu. Lähinnä kysymykseni juontaa siitä taustasta, että jos pelaajia yritetään korvata yksi yhteen, niin ollaan tulevana kautena samojen ongelmien ääressä plus, että vielä tulevalla kaudella pelimäärä kasvaa johtuen Euroopan Liigasta. Jos haluttaisiin menestyä laadukkaiden pelaajien määrää tulisi kasvattaa. Eikä ajatella näin kun nyt.

Peltonen <--> Keränen (Nythän Peltosta ei ole korvattu millään, kun Keränen "lähti")
Fernholm <--> Grillfors
Enklund <--> Taipalus
Jokela <--> Honkaheimo
Desantis <--> Auvitu
Somervuori <--> Rask
Pakarinen <--> XXXX

Ei muuten toimi näin. Samat ongelmat kuin viime kaudella nähtävissä + vaihtuvuus kärkipelaajien osalta on vielä miinuksen puolella.

Tämä on sinänsä totta, mutta itse en pidä ajattelusta, jossa jokainen pelaaja pitää korvata yksi yhteen. Tärkeämpää on, että uudessa joukkueessa löytyy sopivat miehet oikeille paikoille. Ja hyvä valmentaja, joka rakentaa näistä palikoista itselleen joukkueen. Nykytilanteessa toki näistä voidaan olla montaa mieltä, mutta se on jo toinen juttu se.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Yksi asia mikä ihmetyttää kovasti on se, että hyökkäyksen osalta puhutaan vain, että Kerälälle ja Pakariselle pitäisi hankkia korvaaja, miten muuan Ville Peltonen. Eikö kuitenkin Villen panos ollut joukkueen parhaimmistoa loukkaantumisista huolimatta. Missä korvaaja?

Hyvä pointti. Muistettava myös että Talaja ja Somervuori lähtivät, eli aikamoinen aukko on hyökkäyksessä jos kokonaisuutta ajatellaan. Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Hyvä pointti. Muistettava myös että Talaja ja Somervuori lähtivät, eli aikamoinen aukko on hyökkäyksessä jos kokonaisuutta ajatellaan. Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.

Niinpä. Huolestuttavinta on, että meidän ns. näitä asioita hoitavien mielestä meillä ei pitäisi olla hätääkään. Pohditaan vielä, että tarvitaanko edes vahvistuksia ja hoidetaan lomat alta pois. Ne on ilmeisesti se prioriteetti yksi juuri nyt. Ei jumalauta. Ei vaan pysty käsittämään.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.

Niinpä.

HIFK:ssa pitäisi kalkattaa isot kellot nyt. CHL+naapurin lähtö rahalla-ostetaan-liigaan luulisi laittavan realiteettivaihteen täysille. Ei olis varaa enää nybailla tulevia kausia. Kaikki jotka ajattelee että ei täs mitää hätää elää harhakuplassa joka kyllä poksahtaa ja kovaa.

Sanoin jo Sopan ajan syksyllä, että 'pentti ulos!' Lakanat pitäisi kaivaa esiin modattuna. Negatiivinen julkisuus syö HIFK:ta siinä missä muitakin. Bismarckin joulupata- tyyppinen huomio x1000 niin kauan kunnes joku herää. Niin ja poispysyminen Nordikselta, ei ole edes vaikeaa jos otteet jatkuu a'la turbulenssi. Tästä taas jotkut nousee takajaloilleen mutta se suotakoon.

Paskasta rakkaudesta ei pääse eroon mutta ei siihen fyrkkaa kannata uhrata silti.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Hyvä pointti. Muistettava myös että Talaja ja Somervuori lähtivät, eli aikamoinen aukko on hyökkäyksessä jos kokonaisuutta ajatellaan. Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.

Meinaatko että kukaan täällä JA;lla ei ole tiennyt tätä aiemmin? Johan täällä on jo kuukausia tiedetty mihin HIFK;n tie vie, mutta monet eivät vaan suostu myöntämään että HIFK ei ole alempaa keskitasoa kummempi jengi.

Huvittavaa sikäli että nyt tulet "sanomaan suoraan" asian todellisen laidan kun vielä muutamia viikkoja sitten syytit Ramia ja kaikkia edellisiä valmentajia HIFK;n alennustilasta. Ehkä alkaisi olemaan aika nähdä kuka se todellinen syyllinen on eikä etsiä menneisyydestä syntipukkeja.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Kyllähän Törmänen on joutunut sellaiseen paikkaan että legopalikat ei ole kaikki tallessa ja siitä pitäisi kasata menestyvä joukkue. Ei tainnut tietää että joutuu vetään CHL:n ja Liigan vastaavalla porukalla. Mutta velho on jos tästä saa menestyvän jengin ja taivaan portit on auki mihin vaan sen jälkeen. Mutta toiselta kantilta valmentajan CV:n voi tulla iso kupru ja ei kelpaa mihinkään sen jälkeen. Mitä enemmän on miettinyt IFK tilaa ja tulevaisuutta niin urheilu on jätetty nykyisen hallituksen toimesta todellakin taka-alalle ja keskitytään vaan rahaan ja halli/hotelli- hankkeisiin. Voisiko ne ymmärtää että BISNES ja urheilu voi kulkea rinnakkain auttaen ja tukien toisten toimintaa.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Laitan kaikki omat nallekarkit Törmäselle tässä vaiheessa. Mediassa esiintyvä persoona ei kiinnosta vaan kunnon valmentaja. Tähän mennessä näytöt olleet hyviä ja sanoisin, että varmasti saadaan ainakin niin hyvä ensimmäinen kausi kun nokankin kanssa hänen pestin alkaessaan.

Uudelleenrakennus on päivän sana. Se pitää muistaa.
 
Uudelleenrakennus on päivän sana. Se pitää muistaa.

Toivottavasti Törmäsellä on sitten oikeasti kunnianhimoa niin paljon, ettei katsele Tompan puuhastelua, vaan Kojon tapaan ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja itse scouttaa omat pelaajansa. Ainakin jossain määrin. Jos ei, jatkuu sama shitti, kuin viime vuodet muutenkin, eli joka vuosi tässä vaiheessa puhutaan uudelleenrakennuksesta. Ja Tomppakin siitä kerkesi jo puhumaan tällä "uuden HIFK:n ensimmäinen päivä" -höhöilyllä.

Uudelleenrakennus tarkoittaa mulle vaan sitä, että projektityylisesti ja hallitusti muuttamalla tähdätään x-ajan päähän menestystä. HIFK:ssa tähän ei tyydytä, vaan menestystä haetaan aina tässä ja nyt. Ja siinä juuri on se ongelma, kun ei nähdä sitä isoa kuvaa. Ja se osa isosta kuvasta, mikä nähdään, on varmaan ihan kirkas, muttei onnistu koska se, tämä, tuo tai joku muu on siinä esteenä. Milloin esteenä on valmentaja, jonka alaisuuteen kukaan ei halua tulla, milloin esteenä on kuivat markkinat, milloin esteenä on siirtymiset muualle - aina vika on jossain ja jostain syystä aina loppujen lopuksi jää vaikutelma, että minkään tason varasuunnitelmaa ei ole ollut. Sitten onkin jo paskat housussa ja auttamatta myöhäistä. Ja sen sijaan, että käytettäisiin aikaa ja käytäisiin pesemässä paskat pois ja uudet byysat tilalle, ostetaan vessapaperia ja toivotaan, että sillä olisi sama vaikutus.

Ja Veli-Matti Savinainen ei olisi mun mielestä edes nyt sitä, mitä HIFK tarvitsee. On kova kundi tekemään duunia, mutta mieluummin näkisin jonkun Jason Williamsin, Krys Kolanosin, Mike Igguldenin tyylisiä pelaajia. Tai sitten pienikokoinen taituri Simon Gamache, jota olen toivonut HIFK:hon varmaan viimeiset kymmenen kautta. Toki nuo on vain päiväunia tai muuten vain pelaajia, joita ei ehkä noin muuten HIFK:hon kaivata, mutta aikani kuluksi muutaman vapaan pelaajan vilkaisin.
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Teemu Laakso Växjön haaviin. Vähän toivoin, että Laakso olisi tullut takaisin IFK:hon, toki en pitänyt sitä kovin todennäköisenä.

Mutta markkinat vaan jatkaa tyhjenemistään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös