HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 418
  • 3 548

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Onko tietoa oliko tuo Kuparisen optio pelaajan vai joukkueen?

Se nyt on ihan selvää, että Kuparinen sen option käyttää koska viime kauden loukkaantumisilla ja sitä kautta heikoilla esityksillä ei mistään kovin hehkeää sopimusta olisi saanut.

Kyllä se optio oli seuralla, niin ainakin Hifk jokin aika sitten tiedotti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä se optio oli seuralla, niin ainakin Hifk jokin aika sitten tiedotti.

Joo eiköhän se seuralla ollut, olisi mielestäni melkoisen omituista jos pelaajalla olisi optio sopimuksessa. Uskon, että ensi kaudella nähdään ihan eri mies kuin menneellä kaudella. Kuparinen on semmoinen pelaaja parhaimmillaan, joka kyllä sytyttää Nordiksen yleisön kerta toisensa jälkeen periksiantamattomalla asenteella ja kovilla taklauksilla. Eikä kyseessä mikään puukäsi kumminkaan ole.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Allekirjoittaneelle jäi kyllä semmonen kuva tästä videosta Uutiset › Kuparinen: Option käyttäminen oli selvä asia - HIFK , että optio oli pelaajalla, eikä seuralla.
Iltasanomissa oli huhtikuun alussa juttua joukkueen rakentamisesta ja Kuparista koskien teksti:
"SM-LIIGA Helsingin IFK:n ensi kauden joukkueeseen ei mahdu enää montaa pelaajaa.
Pääkaupungin ainoan SM-liigaseuran kuluvan kauden joukkueen rakentaminen luisui pitkälle kesään. Nyt samaa vaaraa tuskin on, sillä edustusjoukkueen kokoonpanoon on kiinnitetty jo 18 pelaajaa. Lisäksi seuralla on vielä vuoden optio tähtikeskushyökkääjä Matti Kuparisen palveluksiin."
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Ensi kaudella on tarkoitus pelata liigan ohella useampi ottelu CHL:ää. Lisääntyneen ottelumäärän vuoksi materiaalista tarvitsee löytyä leveyttä ja parhaan mahdollisen kokoonpanon takaa vähintään ketjullinen tai pari nuoria, nälkäisiä jamppoja näyttöjä antamaan.

Kysymys kuuluukin: kummassa näytöt annetaan? CHL-peleissä vai liigamatseissa? Kumpiin koitoksiin lähdetään poikkeuksetta parhaalla mahdollisella kokoonpanolla? Onko laajentunut CHL kiivennyt jo harjoitusturnausstatuksen yläpuolelle, vai jopa liigaakin (runkosarjaa) tärkeämmäksi?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ensi kaudella on tarkoitus pelata liigan ohella useampi ottelu CHL:ää. Lisääntyneen ottelumäärän vuoksi materiaalista tarvitsee löytyä leveyttä ja parhaan mahdollisen kokoonpanon takaa vähintään ketjullinen tai pari nuoria, nälkäisiä jamppoja näyttöjä antamaan.

Kyllä, ja varsinkin pakistossa tulee olla leveyttä, sillä jos siellä taas kuvitellaan että "kyllähän se Söde jaksaa taas pelata kaikki pelit 25min peliajalla", niin metsään mennään. Rotaatio pyörimään ja riittävästi laatua ja reserviä alakertaan. Hussolle on tulossa muutakin lisäapua kun Lankinen, joten veskaritilanne lienee hyvä.

Kysymys kuuluukin: kummassa näytöt annetaan? CHL-peleissä vai liigamatseissa? Kumpiin koitoksiin lähdetään poikkeuksetta parhaalla mahdollisella kokoonpanolla? Onko laajentunut CHL kiivennyt jo harjoitusturnausstatuksen yläpuolelle, vai jopa liigaakin (runkosarjaa) tärkeämmäksi?

Siis sen Trophyn, jota pelattiin viime syksynä... on varmasti kiivennyt yli ja reilusti. CHL on tulevaisuuden juttu, ja nyt se alkaa ihan kunnolla. Mutta eiköhän joukkueet pidä ihan yhtä tärkeänä omaa liigaa, joten 50-50 taitaa tuo tärkeysjako nyt mennä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Pitää vähän kommentoida hankintoja ja puutteita:

- Keränen, +++++ jos meille vaan jää!
- Auvitu, ++??? katotaan kehittyykö patonki vai onko jatkumoa tutulle hankintalinjalle?
- Taipalus, +++?? pakko nostaa HIFK;ssa tasoaan, muuten ei käyttöä!
- Lamberg, ++++? pakko digata jo etukäteen! Mielenkiintoinen
- Blomqvist, +++?? toivottavasti kehittyvä ja nälkäinen kaveri, muuten turha.
- Lankinen, +++?? nuori ja kehityskelpoinen. Janne saanee tästä ihan kelpo byyrarin aikaiseksi.

Kyllä noista ihan positiivinen fiilis on! Hyökkäyspään runko pysyi hyvin kasassa, joten HIFK;n hyökkäys tulee olemaan hyvinkin kilpailukykyinen tulevalla kaudella! Pakisto huutaa niinkuin Winston tuossa toteaakin ainakin kahta kovan luokan jamppaa. Mielelläni ottaisin kyllä kokeneen maalivahdin Husson tueksi, mutta sen ehtii hommata vielä. Wiikman? Kelpaisi.

Ville Nieminen olisi myös oiva lisä hyökkäykseen. Sopivan hullu, periksiantamaton ja sitkeä jätkä. Pukukoppipelaaja joka osaa myös jäällä tehdä jotakin. Saa sainata!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ensi kaudella on tarkoitus pelata liigan ohella useampi ottelu CHL:ää. Lisääntyneen ottelumäärän vuoksi materiaalista tarvitsee löytyä leveyttä ja...

Ei välttämättä. Toki olisi toivottavaa leveä rosteri, mutta jos tsiikaat esimerkiksi SaiPan rosteria, niin ei sielläkään haeta erityisesti CHL:n takia leveyttä. Musta tuntuu, että "näillä mennään". Surullista, mutta totta. Ei kaikki lähde kilpavarustellun mukaan ja luulen, että jommassa kummassa annetaan junnuille / cryout-pelaajille vaan enemmän vastuuta.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Ei kaikki lähde kilpavarustellun mukaan ja luulen, että jommassa kummassa annetaan junnuille / cryout-pelaajille vaan enemmän vastuuta.

Tässäpä se mun kysymys olikin. Mietin päissäni, että kummassa. Kumpaa, CHL:ää vai liigaa, lähdetään pelaamaan parhaalla mahdollisella kokoonpanolla. Aavistan, että juuri CHL-matseissa saatetaan ykkösketjun laidassa nähdä Öfverströmejä ja maalissa Pakarisia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei jumalauta, huvittaa itseänikin, että huomaan tänään 6.5. HIFK:n julkistaneen ihan kelpoja pelaajia vappuaattona 30.4. Heh! Ei tästä ole kuin muutama vuosi, kun tekstarit lensivät innokkaasti kaikista tämän tyyppisistä asioista. Nyt huomasin koko jutun Keräsen haastattelusta. Tähän on tultu. Suurin palo HIFK:ta kohtaan on kiistatta allekirjoittaneelta sammunut. Mutta on se sammunut joskus aiemminkin ja syttynyt taas uudestaan. Korostan, että oman HIFK-kiinnostukseni pieneneminen on ollut pitkä prosessi, joka huipentui Sormusen signaukseen valmennukseen. Samaan hengenvetoon lisään, että olen tyytyväinen sekä Törmäseen että itse asiassa kaikkiin näihin uusiin pelaajiin. Seura tekee juuri nyt hyvää duunia ja jos homma lähtee lentoon, enkä vieläkään innostu, vika on yksinomaan tässä päässä.

Helvetti, en mä siis mitenkään vapaaehtoisesti ole lyönyt hanskoja tiskiin ja yhtäkkiä päättänyt, että HIFK ei nappaa enää. Pelaaminen on vaan kertakaikkiaan ollut niin epäviihdyttävää parina viimeisenä kautena, että kyllästymisraja ylittyi. Kyllä mä haluan nähdä katsojana ennenkaikkea viihdettä. Piste. Menestys kruunaa viihteen, mutta edelleenkin sanon, että otan mieluummin viihdyttävän pronssin a.k.a ryminäsellaisen kuin neppailukullan. Mestaruusnälkä tuli tyydytettyä 2011. Tosiaankin, hyviä ja myös hyvin tiedettyjä hankintoja, joista veskari Lankinen on mulle täysin uusi tuttavuus. Toivon todellakin, että Törmänen tuo vauhdin & viihteen takaisin ja puuduttava jääshakki neppailun kera on taaksejäänyttä elämää. Onko kellään muulla luonnollista väsymistä HIFK:hon? Tehdään nyt se asia kuitenkin selväksi, että HIFK on ja pysyy elämän loppuun asti. Välillä siitä tulee otettua etäisyyttä ja edellisen kerran mulla oli näin flegmaattinen suhtautuminen joskus 90-luvun puolivälissä. Mutta mä olen HIFK:lle helppo nakki. Jos rupeaa laidat rytisemään ja vastustajaa kaatumaan, niin mouhoan taas entiseen malliin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään muulla luonnollista väsymistä HIFK:hon? Tehdään nyt se asia kuitenkin selväksi, että HIFK on ja pysyy elämän loppuun asti.

Noh. Mä en ottanut play-off -fläbäriä tänä vuonna enkä aio ottaa kausaria ensi kaudellekaan. Että kyllä, jonkinasteinen HIFK-väsymys on menossa täälläkin. Happitauko?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Happitauko?

Toivotaan, että tulee happytauko! En mä pyydä muuta kuin, että katsomossa viihtyisi taas. Jos luvassa on 30 jääshakkikotiottelua, joista haetaan lähtökohtaisesti 2-1 -tyyppistä voittoa, niin seuraan myöskin Ruudun välityksellä. En mä käy muutenkaan katsomassa kaukalopalloa, lentopalloa, kyykkää tai snookeria livenä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän sitä on jonkin sortin väsymys ollut päällä jo jonkun aikaa. Jotain tästä kertoo pelkästään jo sekin, että kun IFK tippui Pelicansille sääleissä tänä vuonna, niin tuli lähinnä ääneen harmiteltua muutamaan otteeseen ja seuraavana aamuna oli oikeastaan koko asia jo unohtunut. Todella harvinaista omalla kohdalla, koska jos vertaa vaikka siihen kauden 11-12 päättymiseen, tai 05-06 kauden päättymiseen, tuntui että siitä vitutuksesta ei tule loppua ikinä. Syyt tälle pienelle välinpitämättömyydelle ovat puhtaasti juuri edellä mainituissa asioissa. IFK on pelannut HMV-lätkää, joka ei ole herättänyt minkäänlaisia tunteita.

Tuttuun tyyliin, nyt odotellaan jo mielenkiinnolla ensi kautta ja taas kerran kaikki näyttää niin paljon paremmalta kuin aikaisemmin. Kesä on IFK-fanin parasta aikaa! Varmat mestaruudet taskussa jne.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Noh. Mä en ottanut play-off -fläbäriä tänä vuonna enkä aio ottaa kausaria ensi kaudellekaan. Että kyllä, jonkinasteinen HIFK-väsymys on menossa täälläkin. Happitauko?

Viime kaudella ensimmäisen kerran ikinä lopetin Nelonen Prolta/Urholta tai vastaavalta HIFKn matsin katsomisen kesken. Kertoo jotain joko minusta ja minun suhtautumisesta IFKhon tai IFKsta. Veikkaan jälkimmäistä. Toivon mukaan se kipinä palaa ennen kauden alkua.

-Tinke
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mulla myös tuo väsymys päällä. Omalla kohdallani johtuu täysin joukkueen munattomista esityksistä kahden viime kauden ajan ja oikeastaan koko organisaation levyinen sekoilukierre. Valmentajasekoilut, paskat hankinnat, Jokerien nyrkkeilysäkkinä ja heittopussina oleilu, tylsä pelityyli, johdon ylimielisyys, jatkuva alisuorittaminen budjettiin nähden jne...Johan nyt on kumma, jos ei ala sitkeintäkin hieman tympimään.

No joo, joku voisi mainita gloryhunttaamisen, mutta en myönnä siitä olevan kyse. Vuodesta 1983 on nähty kaikenlaista, eikä menestys ole missään vaiheessa ollut pitkiä jaksoja kovin kummoista. Joku liekki tuolta nyt puuttuu seuran sisältäkin, ja toivottavasti uudet henkilövalinnat saavat sen puhallettua taas henkiin. Katsomossa olen jatkossakin ihan samaan malliin, mutta todellinen innostus vaatii nyt muutosta myös joukkueen esityksissä ja seuran toiminnassa ylipäänsä. Sama fiilis varmaan todella monilla, sen verran väsynyttä oli meininki katsomossakin viime kaudella.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Itellä käyny silleen, että ''hyperaktiivisesti'' aloin IFK:ta seurata tässä muutaman viime kauden aikana, kun tää kannattajuus ei mulla tuu tosiaankaan perintönä. Kaudella 2011-2012 tuli ekaa kertaa käytyä Nordiksella matsia katsomassa ja sitten se olikin lopullisesti game over mun osalta. Punainen vain vei mun sydämen! Tota aikasemmin olin lähinnä teksti-tv:n kautta katellu tulokset ja radiosta kuuntelin ainakin keväällä 2011 pudotuspelit, toki IFK:ta kannattaen. Nyt harmittaa, että sillon kiinnosti paljon kaikenlaiset muut asiat, joten lätkä jäi vähemmälle ja kunnolla hengessä mukana oltiin vasta seuraavalla kaudella, kun tiputtiin mukavasti narreille pleijareissa.

Väsymystä ei siis vielä ole havaittavissa, mutta vitutusta sitäkin enemmän (tai no ei tällä hetkellä). Aika huonoon aikaan aloin seurata aktiivisemmin punaisia. Matikaisen aikaan toki runkosarja meni paremmin, mutta poffit sit täysin perseelleen. Kaks viime kautta nyt on ollu täysiä katastrofeja, mutta ihan innoissani ootan ens kautta!

Ja jotta nyt ei menis ihan täysin ohi ketjun aiheen niin sanottakoon, että kolme vakaata Liiga-tason pakkia kaipailisin rosteriin. Söde, Auvitu ja Taipalus on avauskokoonpanon miehiä, mutta esim. Tepon varaan en vielä laskis mitään, vaikka esittikin kauden viimesissä matseissa loistavia otteita. Harille jatkoa ja vaikka se Max Wärn vielä hyökkäykseen niin se osasto on valmis.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jotta nyt ei menis ihan täysin ohi ketjun aiheen niin sanottakoon, että kolme vakaata Liiga-tason pakkia kaipailisin rosteriin. Söde, Auvitu ja Taipalus on avauskokoonpanon miehiä, mutta esim. Tepon varaan en vielä laskis mitään, vaikka esittikin kauden viimesissä matseissa loistavia otteita. Harille jatkoa ja vaikka se Max Wärn vielä hyökkäykseen niin se osasto on valmis.

Oma fiilikseni on, että pakkeja tulee kolmea ekaa paria silmällä pitäen kaksi kappaletta ja laatikkoleikissä Teppo/Salmi aloittaa kolmosparissa ja tilanteeseen reagoidaan syksyn mittaan. Ja toinen näistä ykköskorin miehistä on siis huhujen mukaan tulossa Pohjois-Amerikan suunnasta.

Siinä mielessä tilanne on hieno, että senttereitä on joukkueessa jo tässä vaiheessa reilusti. Ei varmaan ole kenellekään yllätys, että sentterimarkkina käy kuumana ja kärkisenttereiden sopimuksia on kuulemma tarjottu
ulosostettavaksikin kovilla tarjouksilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään muulla luonnollista väsymistä HIFK:hon? .

Päättynyt kausi oli ensimmäinen kausi jolloin en käynyt nordiksella kertaakaan.

Okei. Toki olin suurimman osan kaudesta 8000km päässä hallista, mutta silti innostus ei riittanyt raahautumaan vikoihin runkkarimatseihin
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä mekin oltiin iloisia että kausi päättyi aikaisin, koska kyllähän sen jo aikaisessa vaiheessa näki ettei tuolla jengillä pitkälle mennä. Olisin jopa suonut sen säälipleijaripaikan Ilvekselle, kuitenkin niillä oli niin paljon parempi kausi menossa.

Mutta hyvä näin, ensi kauden kausarista iso siivu jo tavallaan maksettuna ja kyllä olisi tarkoitus taas toiveikkaana katsoa paikan päällä kaikki himamatsit. Ei sitä näköjään vielä ole tarpeeksi nähnyt tuota nöyryytystä kun sitä vielä kerjää lisää ;). Toiveissa ainakin ettei yhdestäkään matsista tarttisi lähteä kotiin jo tokan erän jälkeen, koska sitä räpellystä ei vaan aina kestänyt kolmea erää viime kaudella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFK-aktiivisuudella ei ole mulla pitkällä aikavälillä ollut paljonkaan tekemisissä menestyksen kanssa. Muistan 2000-luvulta tosi hyvin Lehkosen, Mälkiän ja jopa Alpon ajat, jolloin menestys ei päätä huimannut, mutta matseissa oli hauskaa! Oli kuitenkin kiinnostavia yksilöitä, esim. ilman Marekia olisi jäänyt moni matsi käymättä. Ja silloin sattui & tapahtui. Menestymättömyys otti aivoon, mutta matseissa viihtyi. Hannes Hyvönen jahtaa jalkapuolena jotain Saipan nobodya, Vopat riepoo Marco Tuokkoa pitkin jäätä, The Pena jyrisee tuomaritarkkailijalle, TPS tulee kylään ja kohtaa Nielikäinen - Kautonen - Hucko -ketjun ja Rintsi jää sivuun parista viimeisestä erästä.....oujes, viihdettä! Taustalla oli koko ajan suunnaton vitutus siitä, että ei tule kultaa eikä kunniaa. Mutta ilman matseja en halunnut jäädä.
 

Carlos

Jäsen
Kyllähän sitä on jonkin sortin väsymys ollut päällä jo jonkun aikaa. Jotain tästä kertoo pelkästään jo sekin, että kun IFK tippui Pelicansille sääleissä tänä vuonna, niin tuli lähinnä ääneen harmiteltua muutamaan otteeseen ja seuraavana aamuna oli oikeastaan koko asia jo unohtunut.

Vahva sama. Vuosi vuodelta jaksaa jotenkin vaan vähemmän olla innoissaan Hifk:n takana, sitä konttaamista ja HVM-meininkiä on vaan keskimäärin niiiiiiin paljon liiikaa. Ja olisiko joskus mahdollista että kun Hifk voittaa mestaruuden, niin sama valmennustiimi vetää sen jälkeen vielä 2-3 kautta? Tätä jaksan ihmetellä kaikista eniten, miksi menestysreseptiä ei osata pitää koossa. Miksi valmentajan toimikausi on 2, max 3 vuotta, ja sitten se on jo ihan pakko pistää kiertoon? Semmoinen paperi menestyvällä koutsille nenän eteen että ei tule edes mieleen katsella muita vaihtoehtoja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ainoat peräkkäiset menestykset eli -98 ja -99 saatiin siten, että sama valmennustiimi hoiti molemmat kaudet. Onko tästäkään opittu mitään? Ei.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo ei tässä samanlaista fiilistä ole HIFK:ta kohtaan kuin Jalosen aikana ja vielä Petun kauden aikana, mutta tämähän johtuu vain ja ainoastaan yhdestä asiasta: Menestyksestä!

Kun joukkue ei menesty ja kaiken kukkuraksi pelaa vielä tuommoista aneemista paskakiekkoa mitä pari-kolme viime kautta on pelattu niin paha tässä on hirveesti syttyä matseihin, IFK:hon jne. Mutta, olen varma, että jos menestys palaa Nordikselle niin myös allekirjoittanutta alkaa näkyä enemmän hallilla paikanpäällä. Näin se vain menee. Uskoisin, että en ole ainut kenen kohdalla homma on näin.

Sanotaan joukkueesta sen verran, että so far so good.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös