HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 163
  • 3 548

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se täällä jo mainittu, mutta aika luotettavalta taholta tuli kyllä vahvistusta sille, että Söde tosiaankin siirtyy KHL-narrilaaan ensi kaudeksi

Minulla on ollut tämä tunne/pelko siitä asti kun joku/jotkin toimittajat jossain kirjottelivat että Hjallis tehnyt "kaappauksen" jonka rinnalla Ruutu ja Jere eivät ole mitään, ja että kyseessä ei Lennu. Perhana kun en muista kuka tätä selitteli joten en osaa myöskään nyt tarjota lähdettäkään. Oisko ollut Uuge? No, mieleen tulee vain Söde, ellei sitten leikkifantasioi ajatuksella että OJ palaisi Suomeen ja Pasilaan tai nuorempi Ruutu kyllästy änäriin :-)

Kyllä se visio hjalliksella on, että Suomen EHT joukkue ja "koko Suomen jokerit" pelaa pasilan hallissa ja me kaikki kävisimme siellä hurraamassa "koko Suomea" voittoon - ain't gonna happen. Ei vaikka joukkueessa pelaisikin nimet Ruutu, Karalahti, Söderholm, Petrell, Melart ja muut jokerisydämensä avanneet tulevat narri-ikonit. Not gonna happen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hellittäkää toki hieman. Mitään vastakkainasetteluahan ei tämän kauden jälkeen pitänyt enää olla? Söderholmin siirtyminen Jokereihin ei pitäisi herättää sen enempää tunteita, kuin hänen siirtyminen Pietarin SKA:han.

Söderholm olisi kyllä hyvää profiilipuolustaja-ainesta KHL-Jokereihin, joten tervetuloa vaan! En panisi ollenkaan pahakseni myöskään Erosen tai Hardtin siirtymistä pikkuveljen riveihin ensi kaudeksi. Toivoisin heille ainakin kaikkea hyvää niihin peleihin ja saattaisin stadilaisena välillä liigapeleissäkin pyörähtää.

Seurauskollisuudesta ei mielestäni pitäisi puhua, kun siirrytään sarjasta toiseen. Itse en ole jaksanut ketään narripelaajaa syyllistää Venäjälle lähtemisestä, enkä Teemullekaan jaksa kovin vihainen olla, kun aikoinaan Jetsiin lähti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en usko Söden siirtyvän Jokereihin. En usko ennen kuin näen. Ja uskon, että sitä päivää en ole näkemässä.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se iso ero HIFK- ja jokerifanien välillä tuntuu olevan, että pääsääntöisesti jokerifaneja ei haittaa yhtään HIFK-taustaisten, jopa "ikonien" siirtyminen jokereihin kun taas monelle meikäläiselle ei maistu jokeriprofiilinen pelaaja, puhumattakaan siitä että täältä siirryttäisiin sinne. Ei se ole sarjasta kiinni. Se on tunteesta kiinni, ja ainakin minulle tämä laji on tunnekysymys.
 
saattaisin stadilaisena välillä liigapeleissäkin pyörähtää.

Tervetuloa vaan katsomaan liigaa, onhan liigassa kuitenkin mielenkiintoisempia ja tunteita herättävämpiä vastustajia. Itse täkäläisenä katson mieluummin vastustajia jotka ovat tuttuja vuosien varrelta, kuin vastustajia jollaisia vastaan pelataan harjoituskaudella. Liigassa kuitenkin on lopullisena tavoitteena kaikkien tuntema ja haluama nakkikattila.

Ja sitten asiaan, ei mua haittaa jos pelaajat joukkueessa vaihtuvat ensi vuodeksi. Oli ne nimet selässä ketä tahansa. Tilalle saadaan kuitenkin pelimiehiä ja on sitten valmentajan asia kuinka hyvin saa pelaamaan joukkueen yhteen. Mielelläänhän sitä joukkueessa näkisi esim. ykkösessä Sidin ja kakkosessa Genon, mutta kelpaa ne tähänkin mennessä olleet nimet muutamin muutoksin.

Omia poikia olisi hyvä saada ajettua sisään, toisin kuin tällä kaudella. Itse lähtisin tekemään jo tällä kaudella, jos näyttäisi siltä että ollaan sääleissä. Jotenkin usko puuttuu että päästäisiin heti tiputtamaan Tapparan tai Kärpät.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Seliseli. Samaan tapaan ne jokeritaustaiset teille kelpaa. Itse siirron jälkeen teillä on vaan hauska tapa selitellä kuinka se siirtynyt pelaaja ei ole oikeastaan edes jokeritaustainen. Esimerkkeinä vaikka Somervuori tai Bergenheim.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä se visio hjalliksella on, että Suomen EHT joukkue ja "koko Suomen jokerit" pelaa pasilan hallissa ja me kaikki kävisimme siellä hurraamassa "koko Suomea" voittoon - ain't gonna happen.

Tämä on kyllä ihan utopinen fantasia. Ei varmaan tule tapahtumaan enkä nyt usko että ainoastaan IFK fanit ajattelee näin. Kyllä Leijonat tulee jatkossakin olemaan se ainoa joukkue joka meidät kaikki fanit yhdistää.

Tätä omaa liigaa seurataan jatkossakin ja tietenkin NHLää. CHLää varmaankin myös ja sen lisäksi tulee käytyä junnupeleissä sekä Leijonien nuorten matseissa. Omalta osalta ei kyllä mitään mielenkiintoa KHLään enkä usko että vaikka IFK olisi sinne lähtenytkin niin ei olisi ollut sen enempää mielenkiintoa.

Mutta kyllähän tuo narrihalli tulee olemaan suosittu paikka, koska venäläisiä on niin paljon täällä suomessa, niin kyllä se niistä täyttyy.

Mua ei haitannut Kamalahden ym. narreihin meno mutta Söde olisi kyllä aika kova pala. Niin ja Lennu.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se iso ero HIFK- ja jokerifanien välillä tuntuu olevan, että pääsääntöisesti jokerifaneja ei haittaa yhtään HIFK-taustaisten, jopa "ikonien" siirtyminen jokereihin kun taas monelle meikäläiselle ei maistu jokeriprofiilinen pelaaja

Olet varmaan suurpiirteisesti oikeassa. Toki on poikkeuksia molemmissa leireissä. Enkä myöskään lähde kumpaakaan näkökulmaa dumaamaan tai erityisemmin puolustelemaan. Uskoisin, että mielipiteet näistä siirtymisistä ovat muokkautuneet juuri näiden siirtymisten myötä. Viime vuosinahan näitä "HIFK"-ikoneita (jokainen saa olla sitä mieltä, että ovatko nämä mainitsemani herrat ikoneita vai ei, mutta menköön kuitenkin) on enemmän Jokereihin siirtynyt, eli Ruutu ja Karalahti. Toki näitäkään eivät kaikki sulattaneet Jokereiden leiristä, eli ei yleistetä liikaa.

Pyydän anteeksi, jos koette off-topicina seuraavan, mutta mun mielestä samaa ilmiötä on jalkapallon puolella. Itse Arsenalin kannattajana en pidä siitä, että meidän pelaajia siirtyy kilpaileviin (ManU, ManC) ja ei-kilpaileviin (Barca) seuroihin, mutta uskon että edellä mainitsemani seurojen kannattajat eivät näistä pelaajien siirtymisistä ole moksiskaan. En myöskään näe, etteivätkö esimerkiksi ManU ja Barca-fanit kannattaisi seuraansa tunteella (pl. gloryhunterit, joita on kaikkialla…), kyse ei ole siitä.

Edit: Kiitos Kahvitunti. Itsellenikin kotimainen liiga herättää toistaiseksi enemmän tunteita, kuin KHL. Toivon toki, että näkemykseni muuttuu, mutta esim. HIFK-Kärpät tulee varmasti tulevina vuosina kiinnostamaan. Kiinnostusta lisää se, jos siellä pelaisi esimerkiksi Eronen tai Hardt.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se iso ero HIFK- ja jokerifanien välillä tuntuu olevan, että pääsääntöisesti jokerifaneja ei haittaa yhtään HIFK-taustaisten, jopa "ikonien" siirtyminen jokereihin kun taas monelle meikäläiselle ei maistu jokeriprofiilinen pelaaja, puhumattakaan siitä että täältä siirryttäisiin sinne. Ei se ole sarjasta kiinni. Se on tunteesta kiinni, ja ainakin minulle tämä laji on tunnekysymys.

Samaan olen kyllä kiinnittänyt huomiota, ja olenkin siitä kirjoitellut molempien osioihin. En kyllä diggaa tippaakaan siitä, että seuraikonit siirtyvät (IFK>JOK tai JOK>IFK, edes "kiertomatkan" jälkeen), ja vielä vähemmän siitä, että yllättävän monelle se vaikuttaa kuitenkin olevan ihan ok.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Se iso ero HIFK- ja jokerifanien välillä tuntuu olevan, että pääsääntöisesti jokerifaneja ei haittaa yhtään HIFK-taustaisten, jopa "ikonien" siirtyminen jokereihin kun taas monelle meikäläiselle ei maistu jokeriprofiilinen pelaaja, puhumattakaan siitä että täältä siirryttäisiin sinne. Ei se ole sarjasta kiinni. Se on tunteesta kiinni, ja ainakin minulle tämä laji on tunnekysymys.


Muistakaa arvon palstaveljet, että vaikka kaikki IFK taustaiset pelaajat siirtyisivät Ilmalaan niin mehän voidaan sitten iloisella ja reippailla mielin marssia kera savupommien ilmalan maneesiin katsomaan koko kansan Jokereiden KHL pelejä, kun ykköskenttä varmaan on tyyliin Söde- Melart pakkeina ja hyökkääjinä Hagman- Petrell . Sehän on kuin kotona olisi. Ihanaa, kun tulee koko kansan Jokerit. Mä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen. Ps. Tää oli vitsi.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Seliseli. Samaan tapaan ne jokeritaustaiset teille kelpaa. Itse siirron jälkeen teillä on vaan hauska tapa selitellä kuinka se siirtynyt pelaaja ei ole oikeastaan edes jokeritaustainen. Esimerkkeinä vaikka Somervuori tai Bergenheim.

No selitelläänpä vähän. Somervuoren ja Bergenheimin ero Söderholmiin on se, että jälkimmäinen on pelannut Liigaa ainoastaan IFK:ssa, 9 kautta ja yli 400 peliä. Kumpikaan antamistasi esimerkeistä ei ole myöskään siirtynyt suoraan Helsingin joukkueesta toiseen.

Kyllähän se nyt vituttaa, jos Söderholm naapuriin siirtyy. Henkilökohtaisesti olin todella pettynyt Karalahden ratkaisusta ja kun näin Jarkko Ruudun ensimmäistä kertaa Jokeripaidassa, itkin itseni uneen. Tai jotain.

Puhun vain omasta puolestani, mutta paria poikkeusta lukuunottamatta en haluaisi nähdä IFK-Jokerit ja Jokerit IFK-siirtoja. Vaikka pelaavatkin eri sarjoissa.
 
Muistakaa arvon palstaveljet, että vaikka kaikki IFK taustaiset pelaajat siirtyisivät Ilmalaan niin mehän voidaan sitten iloisella ja reippailla mielin marssia kera savupommien ilmalan maneesiin katsomaan koko kansan Jokereiden KHL pelejä, kun ykköskenttä varmaan on tyyliin Söde- Melart pakkeina ja hyökkääjinä Hagman- Petrell . Sehän on kuin kotona olisi. Ihanaa, kun tulee koko kansan Jokerit. Mä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen. Ps. Tää oli vitsi.

No mulla on sellainen tunne että narrifanit alkavat käymään Nordiksella ja Baronalla, koska huomaavat että loppujen lopuksi fiilis on yhtä neutraali voittiko jonkun Riian Dynamon vai ei.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kuitenkin elättelen vielä toiveita, että hän jatkaa. Oli HIFK:n omassa haastattelussa buffaamassa CHL:ää ja minusta jossain muussakin haastattelussa huokui sellainen viba, että jatkaisi.
Eipä näistä huhuista koskaan tiedä ja tilanteet muuttuvat todella nopeasti. Oma "syväkurkkuni" on aktiivinen liigapeluri, joka taas puhui Söden olevan lähellä pitkää diiliä Hifk:n kanssa. Kestosta puhui 5v.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Harmillista, että tässäkin ketjussa käsitellään Jokereita, vaikka olin tulossa lukemaan ensi kauden HIFK:n joukkueen rakentumisesta. Kurri varmasti on huomioinut myös Söderholmin, mutta se on eri ketjun asioita se.

Mielenkiintoista nähdä minkälaisen "ruusterin" Nybari ja kumppanit saavat kasattua, sitähän leivotaan kokoon as we speak. HIFK fanit tulevat sitä joka tapauksessa vertaamaan ikävä kyllä KHL Jokereihin, mutta täytyy yrittää pitää se järki mukana, kun joukkueet kuitenkin operoivat eri liigoissa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söden siirto Jokereihin olisi todella paska juttu. Mä en tykkää muutenkaan yhtään tuosta mihin suuntaan naapurin toiminta on kehittymässä. Onko siellä joku juttu, että pelaajaa ei voida hankkia, jos sillä ei ole pelejä alla IFK:ssa? C'mon. Onko tuo hei oikeasti enää se oikea Jokerit, jos siellä rupeaa pelaamaan Söderholmia, Petrelliä, Melartia, Karalahtea, Hagmania ja kenties J-Ruutua? Onneksi meille ei ole viime vuosina eksynyt naapurin pelaajia hirveästi.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmillista, että tässäkin ketjussa käsitellään Jokereita, vaikka olin tulossa lukemaan ensi kauden HIFK:n joukkueen rakentumisesta.

Haha, sorry, guilty as charged mutta lähti tuosta Söde-spekulaatiosta. Siinä mielessä khl-narrit kuitenkin liittyy tähän ketjuun että sekä "koko kansan jokerit" että hjalliksen laantumattoman HIFK-kyykytyspalon, joka ilmenee Nordis-suosikkien sainaamisfetissillä, vaikuttanevat suoraan ketjun aiheeseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
HIFK fanit tulevat sitä joka tapauksessa vertaamaan ikävä kyllä KHL Jokereihin, mutta täytyy yrittää pitää se järki mukana, kun joukkueet kuitenkin operoivat eri liigoissa.

Kuitenkin samalla talousalueella operoidaan ja ihmettelisin, jos IFK:lla ei olisi jotain salaista yleisen tason muistiota naapuriliigaan siirtymisestä.

Samaan aikaan kun palaverissa mietitään kautta 2014-2015, niin sivutaan myös kautta 2020-2021.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Eipä näistä huhuista koskaan tiedä ja tilanteet muuttuvat todella nopeasti. Oma "syväkurkkuni" on aktiivinen liigapeluri, joka taas puhui Söden olevan lähellä pitkää diiliä Hifk:n kanssa. Kestosta puhui 5v.

Tämä olisi loistavaa.

Mistään mitään tietämättä henkilökohtaisesti tässä tilanteessa pitäisin viiden vuoden ja yhteensä jopa puolentoista miljoonan sopimusta Söderholmin kansssa HIFK:n kannalta fiksuna.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se iso ero HIFK- ja jokerifanien välillä tuntuu olevan, että pääsääntöisesti jokerifaneja ei haittaa yhtään HIFK-taustaisten, jopa "ikonien" siirtyminen jokereihin kun taas monelle meikäläiselle ei maistu jokeriprofiilinen pelaaja, puhumattakaan siitä että täältä siirryttäisiin sinne. Ei se ole sarjasta kiinni. Se on tunteesta kiinni, ja ainakin minulle tämä laji on tunnekysymys.
Tsekkaa tämä, Jokerien joukkue 2013-2014.

Tunteet erikseen, faktat erikseen, Todellinen mini Hifk ja Hjalliksen fetissi tuo nyky Jokerit.

Siellähän on jumalauta iki-ifk kousa, Jakke ja Jere jotka ovat pelanneet myös teillä. Fakta.

Korjaus loppuun.
 
Viimeksi muokattu:

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Seliseli. Samaan tapaan ne jokeritaustaiset teille kelpaa. Itse siirron jälkeen teillä on vaan hauska tapa selitellä kuinka se siirtynyt pelaaja ei ole oikeastaan edes jokeritaustainen. Esimerkkeinä vaikka Somervuori tai Bergenheim.

Päätit sitten verrata Somervuorta ja Söderholmia. Nerokasta. Ainoa ongelma on se että pohja tekstillesi katosi jo tuolla Eeron tai Seanin vertauksella. Söderholmilla ei nimittäin ole mitään samaa kuin Eerolla tai Seanilla.
 
Jokunen vuosi sitten kuulin Söden KHL-siirron suurimpana esteenä olevan jonkinasteinen lentopelko. Ei ole mikään Popovits, joka ajelee stogeilla perässä, mutta ei kuitenkaan mitään mielipuuhaa ole. Tietysti onhan siinä vissi ero matkustaa jollain Novokuznetskin potkurikoneella vs. Jokerit todennäköisesti lentelee jollain vähän laadukkaammalla koneistolla.

Tosin lähde oli joku Söden serkun kaveri tms. eli ehkä enemmän HTT-puolen juttuja.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päätit sitten verrata Somervuorta ja Söderholmia. Nerokasta. Ainoa ongelma on se että pohja tekstillesi katosi jo tuolla Eeron tai Seanin vertauksella. Söderholmilla ei nimittäin ole mitään samaa kuin Eerolla tai Seanilla.

Ja yllättäen Renegade kaivautuu kolostaan. Lalli68 nimenomaan kirjoitti kokonaisuudessaan pelaajien siirtymisestä Jokereiden tai Ifk:n joukkueseen ja molemmista joukkueista löytyy niitä jotka ovat ns. toisen joukkueen pelaajiksi profiloituneet. Ja osalla ifk kannattajista on tapana alkaa selitellä jokeritaustaisten kohdalla.

Toki tunnetusti sulla on hyvä mielikuvitus niin osasit automaattisesti yhdistää Somervuoren tähän Söden mahdolliseen siirtoon.

Sitä en lähde kieltämään etteikö Hjalliksella ole jokin fetissi ja Jokereissa on enemmän HIFK taustaisia kuin toisinpäin.

Ja jotta ei mene täysin offtopic niin Söde saisi pysyä omassa seurassaan loppu-uran.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Haha, sorry, guilty as charged mutta lähti tuosta Söde-spekulaatiosta. Siinä mielessä khl-narrit kuitenkin liittyy tähän ketjuun että sekä "koko kansan jokerit" että hjalliksen laantumattoman HIFK-kyykytyspalon, joka ilmenee Nordis-suosikkien sainaamisfetissillä, vaikuttanevat suoraan ketjun aiheeseen.

Ymmärrän, että näitä sattuu. Mutta Jokereiden joukkueen kokoamisesta vastaa Kurri & Vuorinen, eli siltäkään osin ei osu ketjun aiheeseen herra Harkimo fetisseineen.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä näistä huhuista koskaan tiedä ja tilanteet muuttuvat todella nopeasti. Oma "syväkurkkuni" on aktiivinen liigapeluri, joka taas puhui Söden olevan lähellä pitkää diiliä Hifk:n kanssa. Kestosta puhui 5v.
mun lähteeni antoi myös hymyllään ymmärtää, että jatko ifk:n kanssa on sinettiä vaille valmis tai julkistusta vaille valmis, kun asiasta kysyi. Odotellaan...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Joukkuehan ei ensinnäkään olisi erityisen kallis, koska siellä viilettäisi mitä tahansa möttösiä ja lörttösiä.

Tuskin Tuomenoksalle tai Holtarille tuottaisi ongelmia kasata joukkuetta vähän suuremmalla budjetilla, jos se olisi suinkin mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös