HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 487 227
  • 3 548

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jotenkin semmonen kuva jäänyt Törmäsestä, että on todella nälkäinen valmentaja ja vaatii samaa myös pelaajiltaan. Nälkäinen oppimaan ja menemään eteenpäin. Jos noin on niin Hirso/Hank tyyliset paluumuuttajat ei tule kysymykseenkään. Jännä nähdä millanen "imu" Törmäsellä on pelaajiin. Toivottavasti saataisiin Ilveksen Keränen...
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kaksi pelaajaa, jotka täytyisi kotiuttaa: Max Wärn ja Jerry Ahtola. Sen jälkeen voidaan miettiä Keräsiä, Kantoloita ja narrijämiä.
Maximum Overdrive Wärn. Jees, vaikka heti, jonkun Jypin pelin tossa katoin ja oli mies paikallaan. Ns. IFK:n näköinen...mutta Mites Ahtola? Mielestäni rupesi hiipumaan ennen myyntiään, onkos se pärjännyt Tapparassa vai missä helvetissä nykyisin pelaakaan? Raameja on ja asennettakin mutta jäikös vähän yhden kauden ihmeeksi?
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Juuri luin uusimman UL:n painoksen ja siellä mainittiin, että Hagman olisi palaamassa kasvattajaseuraansa. Kovan luokan kaappaus ja Porilaisia varmasti harmittaa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep jep. UL kertoilee siis, että Hagman jättää kuluvan kauden jälkeen Ässät ja palaa kasvattajaseuraansa IFK:hon. Kelpaa ehdottomasti, mutta täytyy muistaa myös se, että UL on lähde huonoimmasta päästä. Hyvin mielessä viime kesä ja Jere Karalahden siirto IFK:hon, kuten myös juuri Hagmanin...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Juuri luin uusimman UL:n painoksen ja siellä mainittiin, että Hagman olisi palaamassa kasvattajaseuraansa. Kovan luokan kaappaus ja Porilaisia varmasti harmittaa.

Kaikki sormet ristiin, että tämä uutinen pitäisi paikkansa. Olisi kyllä äärettömän kova hankinta!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Olisiko Hagmanille kerrottu, että nyt on Stögö koutsina, että nyt voi palata landelta sinne minne kuuluu. Voi aika lähellä olla toteutumista koska KHL kortti on Hagmanin kohdalta katsottu.

Urheilulehdessä on kyllä niin paljon paskaa, että uskon kun näen itse pikku Hakin oikeassa pelipaidassa.
 
Viimeksi muokattu:

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No tässäpä sellainen huhu jonka haluaisin kaikesta sydämestäni että olisi totta! Olisin niin mielelläni toivottanut hänet tervetulleeksi stadiin jo tälle kaudelle. Funtsikaa hei vähän jos olisikin tullut, aika kova nippu olisi ollut kasassa.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Löpistäämpä nyt jotain ajan kuluksi.. Eikö Artturi Lehkosen soppari lopu Kalpaan tämän kauden jälkeen? Mielestäni joku joskus puhui jossain, että kaveri ei välttämättä jatkaisi Kuopiossa. Eli, perkele kun saataisiin tänne! Törmänen koutsina voisi olla houkutteleva vaihtoehto nuorelle tasonsa näyttäneelle jannulle ja tuskin isä Ismokaan ihan täysin torppaisi siirtoa IFK:hon..

Nojoo suht turhaa spekulointia taas kerran..
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kotiutetaan edes Mikko Vainonen P-Amerikasta HIFK:hon ensi kaudeksi ja jos saadaan muista joukkueista kaapattua joku uusi MM-sankari, niin sitten on oltu liikenteessä hyvän tarjouksen kanssa jo ennen nuorten MM-kisoja, oma arvaus.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kotiutetaan edes Mikko Vainonen P-Amerikasta HIFK:hon ensi kaudeksi ja jos saadaan muista joukkueista kaapattua joku uusi MM-sankari, niin sitten on oltu liikenteessä hyvän tarjouksen kanssa jo ennen nuorten MM-kisoja, oma arvaus.

Itse luulen ettei Vainosta tulla aivan heti HIFK:ssa näkemään. Todennäköisesti jatkaa tuolta OHL:stä Nashvillen organisaatioon pelaamaan ensi kaudeksi (todennäköisesti farmissa ensi kauden). Mahdollisesti sitten eurooppaan pelaamaan joskus 4-5 vuoden päästä, jos mikäli pelipaikkaa NHL:ssä ei ole siihen mennessä auennut.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Parista eri lähteestä olen kuullut että Max Wärn palaa himaan Nordikselle. Sopimus pitäisi jo olla plakkarissa. Samoin Pöde ja Simo saatetaan hyvinkin nähdä taas himassa. Törmänen on ollut erittäin aktiivinen pelaajien yhteydenotoissa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parista eri lähteestä olen kuullut että Max Wärn palaa himaan Nordikselle. Sopimus pitäisi jo olla plakkarissa. Samoin Pöde ja Simo saatetaan hyvinkin nähdä taas himassa. Törmänen on ollut erittäin aktiivinen pelaajien yhteydenotoissa.

Hieno homma. Me fanit voidaan ruveta keskittymään siihen mestaruuden juhlimiseen koska siihen on selvät ennusmerkit nyt olemassa.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parista eri lähteestä olen kuullut että Max Wärn palaa himaan Nordikselle. Sopimus pitäisi jo olla plakkarissa. Samoin Pöde ja Simo saatetaan hyvinkin nähdä taas himassa. Törmänen on ollut erittäin aktiivinen pelaajien yhteydenotoissa.

Mahtavaa jos näin tosiaan on. Wärnin ohella olisi toki myös nasta nähdä Pöysti-Liivik parivaljakko IFK:ssa. Itse kuulin huhuna että ainakin Pöysti olisi jo tehnyt jatkoa Espoon kanssa, tiedä häntä.
 

Stigu

Jäsen
Yksi potentiaalinen pelaaja tuosta MM20-jengistä olisi Esa Lindell. Isokokoinen kehityskelpoinen pakki, eli siis Ilari Melart vol 2. Tuskin pelaa ensi vuonna KHL:ssä, vaan lienee varattu jo ison veden taakse?
 
Mahtavaa jos näin tosiaan on. Wärnin ohella olisi toki myös nasta nähdä Pöysti-Liivik parivaljakko IFK:ssa. Itse kuulin huhuna että ainakin Pöysti olisi jo tehnyt jatkoa Espoon kanssa, tiedä häntä.

Olen kuullut saman Pöystistä ja yksi syy on nimenomaan ollut Liivik, jonka sopimus Bluesissa jatkuu vielä ensi kauden. Tietysti on ymmärrettävissä, mikäli Liivik haluaa purkaa sopimuksensa Blegissä. Koutsi arvostaa, peliaikaa tulee yli 14 minuuttia pelissä, pelaa alivoimaa ja pinnojakin on tulossa sen verran, että hätistelee pienellä kiristämisellä piste-ennätystään.

Naapurista jäänee jokunen pelaaja yli, kun jengiä vahvistetaan ja sielä kyllä kelpaisi ainakin Kousa (nyt kun Rami on poissa). Tai sitten Erkka haluaa pitää Keken jengissään, jos uskoo kundin pystyvän nousemaan omalle tasolleen. Pelsuista puolustukseen kelpaisi Korpikari, jota on muistaakseni tänne jo aiemmin huhuttu. Uinuvan pelsupuolustuksen varma luuta. Sitten Ässistä Hagman ja sentteriksi se Kurtis McLean, jolla tuskin tämän kauden esityksillä hirveästi kysyntää KHL:ssä löytyy.

Husso jää, joten tärkein palanen olisi mielestäni löytää Söderholmin mahdollinen korvaaja ja ykkössentteri. Ja itse en haluaisi nähdä tilannetta, jossa ollaan elokuun alussa vielä ilman näitä avainpelaajia.

Tähän ketjuun ei olekaan hetkeen tullut dream teameja, niin laitetaan oma:

Hagman - McLean - Wärn
Peltonen - Elkins - Puustinen
Partanen - Kantola - Pakarinen
Leinonen - Nykopp - Aarnio
Hari, ynnä muut täytepelaajat

Kousa - Fernholm
Korpikari - V.Lajunen/Varakas/vast
Jokela - Salmi
Nyqvist - Teppo, Tarkkanen

Toki edelleen pidän ihmeenä, mikäli Pakarinen, Puustinen, Elkins -kolmikosta edes yksi täällä ensi kaudella pelaa, mutta tämähän olikin vain haavekuva. Luttiselle voikin tehdä jatkon näitä silmälläpitäen. Muutenkin näyttää hyvin epärealistiselta, mutta olipahan aikaa suunnitella.

Edit: Edellä mainittu Lindell sopisi myös loistavasti mun kokoonpanoon kolmospariin Salmen/Jokelan tilalle.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi potentiaalinen pelaaja tuosta MM20-jengistä olisi Esa Lindell. Isokokoinen kehityskelpoinen pakki, eli siis Ilari Melart vol 2. Tuskin pelaa ensi vuonna KHL:ssä, vaan lienee varattu jo ison veden taakse?

Saattaa hyvinkin olla potentiaalinen pelaaja ifk:hon ensi kaudelle. En jaksa uskoa et mahtuu Jokereitten pelaaviin pakkeihin, rotaatiopakiksi kyllä mahdollisesti. Todella kehityskelpoinen pelaaja, mutta ei ole toistaiseksi lunastanut suuria odotuksia Jokereissa. Omaan silmään näkyy ehkä vähän jännitystä ja itsevarmuuden puutetta pelata töysin omilla vahvuuksillaan liigatasolla. Tiedä sit kuinka oikeassa olen. Melarttiin en kyllä pelaajatyyppinä vertaisi juuri yhtään. Suht isokokoinen, mutta fyysisesti pehmeä, vaikka ajoittain yrittääkin hakea kunnon taklauksia ja toisaalta ei ole mikään raketti luistimilla. Nimenomaan kaksinkamppailuissa, kulmaväännöissä ja maalinedustalla ainakin toistaiseksi aivan liian kiltti. Potentiaalia, pelisilmää ja käsiä kyllä riittää ja jos ne saadaan realisoitua kunnolla, niin mahdollisuuksia on kyllä ehdottomasti liigaa isompiinkin ympyröihin. Jos ei Jokereissa jatka, niin Törmäsen alaisuuteen saattaa olla todella hyväkin haku.

Kyllähän Jokereista varmasti muitakin potentiaalisia pelaajia jää ifk:lle, kun eiköhän tossa puolet joukkueesta vielä vaihdu. Sen enempää en osaa kertoa ketkä voisi olla mahdollisia. Hahl nyt varmastikin yksi mielenkiintoinen nimi, jonka luulisi ifk:ta kiinnostavan. Mun ymmärtääkseni todella 50/60 jatkaako enää Jokereissa, lähinnä matkustelun ja lisääntyvien kotipoissaolojen takia. Jos ei jatka Jokereissa, mutta jatkaa uraansa, niin oletettavasti vaihtoehdot ovat ifk tai hpk. En jaksa uskoa muihin vaihtoehtoihin, hpk kasvattaja minne lämpivät välit, mutta toisaalta kotiutunut hyvin pk-seudulle. Oli jo hyvä tarjous näpeissä Venäjälle sillon kun tuli lopulta Jokereihin, mutta jätti väliin perhesyistä, niin ei yllättäis jos nyt tulisi samanlainen päätös. Itse toivon ehdottomasti jatkoa Jokereihin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Voipi hyvin olla, että Dallas haluaa Lindellin P-Amerikkaan jo ensi kaudeksi kiitos hyvin menneen Nuorten MM-turnauksen.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitut tänne narreista tarvita ainuttakaan pelaajaa tulevaisuudessa. Jos ne ei narreihin mahdu, niin miten ne meille mahtus? Ei niillä ole tulevaisuudessakaan sen kovempia pelaajia kuin meilläkään, ainoastaan joutuvat maksamaan niille moninkertaisen liksan. Menkööt vaikka Bluesiin ne joita ei kiinnosta ryssiin lähteä neppailemaan.
 

Stigu

Jäsen
Melarttiin en kyllä pelaajatyyppinä vertaisi juuri yhtään. Suht isokokoinen, mutta fyysisesti pehmeä, vaikka ajoittain yrittääkin hakea kunnon taklauksia ja toisaalta ei ole mikään raketti luistimilla. Nimenomaan kaksinkamppailuissa, kulmaväännöissä ja maalinedustalla ainakin toistaiseksi aivan liian kiltti. Potentiaalia, pelisilmää ja käsiä kyllä riittää ja jos ne saadaan realisoitua kunnolla, niin mahdollisuuksia on kyllä ehdottomasti liigaa isompiinkin ympyröihin.
Kyllä mielestäni Melart oli samanlainen ujo bambi aloittaessaan uraansa IFK:ssa. Se mikä Melartissa miellytti oli se, että kaveri kehittyi vakain askelin riippumatta siitä, minkälaisessa sekasotkussa organisaatio ja jengi jäällä olivat.

Ja Melko Huonolle: Oma junnutuotantomme on tällä hetkellä tyrehtynyt, joten noita kehityskelpoisia pelaajia vaan on pakko katsella Nuurdiksen katakombien ulkopuolelta. Lisäksi kuulopuheiden mukaan ensi kaudella Jokerit eivät enää pelaa Liigaa, joten jos heidän junnuistaan joku tänne saadaan, ei ainakaan itseäni haittaa pätkääkään. Sota on ensi kaudella ohi. Jokerit olkoon yhtä rakas tai vittumainen vihollinen, kuin Espoon Oilers tai Torpan Pojat.

Ja jos ei vieläkään aukene, niin vertaa tilannetta esim siihen että Talvisodan aikana sotamies Sergei Pjutorits Moskovan Itäisen divisioonan kolmannesta rykmentistä olisi tullut Itäkeskukseen ostamaan 10 000 eurolla talvivaatteita: Veikkaan että kaikkia meitä olisi kyrsinyt tuollainen. Nyt kun maidemme välillä vallitsee rauha, otan ainakin itse ilolla vastaan Veli Venäläisten eurot. Niin ne ajat muuttuu. Myös Jokereiden suhteen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitut tänne narreista tarvita ainuttakaan pelaajaa tulevaisuudessa. Jos ne ei narreihin mahdu, niin miten ne meille mahtus? Ei niillä ole tulevaisuudessakaan sen kovempia pelaajia kuin meilläkään, ainoastaan joutuvat maksamaan niille moninkertaisen liksan. Menkööt vaikka Bluesiin ne joita ei kiinnosta ryssiin lähteä neppailemaan.

Käsittämättömän pölhö asenne. Siis jos uudet teräväiset ei 'mahdu' pasilan rupliin niin ei kelpaa tänne? Moikka Pena! Mitä kuuluu?

Kyllä mulle kelpaa em. Esa jos on saatavana. Narrit ei tule taistelemaan mestaruudesta idässä realistisesti, siellä vaaditaan hiukkasen kovempaa menoa. Varmasti ihan kelpo miehiä tippuu kyydistä joten tänne vaan kunhan eivät ole mitään niiden ikoneja. Niemet, Mäet ja Ruudut voivat mennä muualle. Lindell kelpaa mainiosti, tulkoon vaikka se niiden nuori veska meille kolmoseksi. Muse voi jäädä.

Ja jos ei vieläkään aukene, niin vertaa tilannetta esim siihen että Talvisodan aikana sotamies Sergei Pjutorits Moskovan Itäisen divisioonan kolmannesta rykmentistä olisi tullut Itäkeskukseen ostamaan 10 000 eurolla talvivaatteita: Veikkaan että kaikkia meitä olisi kyrsinyt tuollainen. Nyt kun maidemme välillä vallitsee rauha, otan ainakin itse ilolla vastaan Veli Venäläisten eurot. Niin ne ajat muuttuu. Myös Jokereiden suhteen.

Toveri Sergeihän tulee heiluttaa euroja ensikaudellakin junaradan vierestä, kyllä nekin kelpaa kunhan latovat vaan tarpeeksi. Ei karsasteta vaan rahastetaan sen sijaan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Melko Huonolle: Oma junnutuotantomme on tällä hetkellä tyrehtynyt, joten noita kehityskelpoisia pelaajia vaan on pakko katsella Nuurdiksen katakombien ulkopuolelta.

No ei se nyt todellakaan ole tyrehtynyt, mutta se nyt on sivuseikka. Lähinnä tarkoitin sitä, että ei tänne tarvita mitään kolmos- nelosketjun ylijäämäpelaajia. Ainoastaan siinä tapauksessa, että nuori pelaaja on todellakin nousussa ja tähtäin ja tulevaisuuden potentiaali on NHL:ssä, niin toki mahtuu mukaan. Nuokin kaappaukset tulisi toki tehdä jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, mieluiten viimeistään D-junnuissa niin vika olisi vielä helposti korjattavissa. Kyllä se vaan niin on, että jatkossakin todellisuus on se, että vaikka Jokerit kuinka lakkaavat minulle olemasta ja pelaavat onneksi toista sarjaa niin kutakuinkin samantasoista pelaajista he kuitenkin kilpailevat. Ei siellä jatkossakaan neljää kentällistä mitään maailmantähtiä tule pelaamaan ja jos on ylijäämäukko siellä niin olisi sitä todennäköisesti täälläkin. Ja ne keskitason pelaajat voidaan saada muualtakin ja halvemmalla.

Toki nuo venäläisten tuomat miljoonat kelpaavat yrittäjille, mutta ei niitä kuitenkaan kukaan naapuriin halua asumaan, vaikka kuinka ei sodassa enään ollakkaan. Mannetkin on varmasti tosi mukavaa porukkaa, kunhan eivät samaan kaupunginosaan pesiydy. Vaikka ne rahat otetaankin ilolla vastaan niin noissa ja tässä tapauksessa ne tulevat lopulta kilpailemaan kantaväestön kanssa samoista asioista, esim. työpaikat (pelaajat), koulutuspaikat (junnut) ja asunnot sekä yhteiskunnalliset palvelut (sponsorit). Pahimmassa tapauksessa sieltä pesiytyykin lopulta semmosta porukkaa jotka käyttävät ainoastaan meidän hyväuskoisuuttamme ja järjestelmäämme hyväkseen eivätkä anna mitään vastineeksi.

Mutta tämä tästä, ei lopulta kiinnosta niin paljoa että jaksaisin tästä alkaa väittelemään. Toin vain oman mielipiteeni esille. Se voi olla vanhanaikainen mielipide, mutta olkoon. Se on nähty niin monta kertaa mitä venäläiset ja muut vähemmistöt täällä Suomessa lopulta puuhailevat, niin minä en heidän kanssaan veljeile. Jos joku veljeilee niin se on sen oma asia. Minä pidän aina omieni puolta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Lindellistä sen verran, että kyseessä on todella kehityskelpoinen pelaaja, mutta olen lähes täysin varma, että skulaa viimeistään ensi kauden jälkeen Texas Starsissa. Niinpä Esa on lähtökohtaisesti syvyyspakki ainakin isoimpien liigaseurojen kohdalla. HIFK:n fokus lienee saada isomman profiilin pakkeja ja ennen kaikkea pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi kaudeksi. Esankaan kannalta ei olisi ideaalia hypätä vuodeksi toivomaan peliaikaa HIFK:hon. Pienemmät maakuntajoukkueet ovat asia erikseen, niissä voi todennäköisemmin saada minuutteja.
 
Suosikkijoukkue
Hifk, Man Utd, Suomalaiset änärissä
Tähän ketjuun ei olekaan hetkeen tullut dream teameja, niin laitetaan oma:

Hagman - McLean - Wärn
Peltonen - Elkins - Puustinen
Partanen - Kantola - Pakarinen
Leinonen - Nykopp - Aarnio
Hari, ynnä muut täytepelaajat

Kousa - Fernholm
Korpikari - V.Lajunen/Varakas/vast
Jokela - Salmi
Nyqvist - Teppo, Tarkkanen



Edit: Edellä mainittu Lindell sopisi myös loistavasti mun kokoonpanoon kolmospariin Salmen/Jokelan tilalle.

Looking goooood looking goood, tohon vielä Michael Keränen ja tosiaan Lindell! Jotenkin myös tämä V.Lajunen sopis jengiin. Hope el Capitano jatkaa myös ensi kaudella!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös