HIFK - Ilves Su 3.3.02 (Yhdistetty otsikko)

  • 14 307
  • 163

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Janos, tähän on tultu:

Sakke maaliin minun puolestani, en protestoi. Vaikka toivoisinkin Juuson pelaavan syistä, jotka esitin voittavia veskareita käsittelevässä ketjussa (=tulevaisuus). Mutta jotain täytyy tehdä Jokerit-matsin jälkeen ja odotan niin ikään Vauhkosta ja Viitaluomaa kentälle. Cipruss voisi myydä nakkeja tai olla parkkipaikalla vahtina.

Minäkin olen sen verran hullu, että katson tilanteen loppuun, vaikka järki sanookin pleijaripaikan jo menneen. Joo, se Jyväskylän tasuri - todella yllättävää;) Mutta ei auta valittaa, itse olisi pitänyt itsensä hoitaa niin ylös, että jotkut Jypin matsit eivät pahemmin vaikuta.

Ipan olin pudottamassa pleijareista, kunnes näin Jokerit - Ipa -matsin. Joukkue vaikuttaa juuri nyt tasapainoiselta ja rauhalliselta (?) eli itsevarmalta. Suunta on ylöspäin ja ennustan Ipan paitsi menevän pleijareihin, myös pärjäävän siellä. Musta hevonen...? Uskokaa mua, samaa sanoin Kärpistä viime keväänä;) Blues menee Ipan kaverina pleijareihin, me ja Jyppi pudotetaan rukkaset 17.3.

On vertahyytävän totta, mitä matti, teppo &seppo sanoi HIFKin tilanteesta, jos ihme siivittäisi meidät sijalle 8. ja saisimme vaikka jopa yhden otteluvoiton Tapparalta ja 3 muuta hävittäisiin maalin erolla. Tapparasta tulisi mestari ja Pentti toteaisi, että pistimme tasavahvasti kampoihin tulevalle mestarille ja paremmalla onnella olisimme olleet neljän joukossa ---> mitäs tässä muuttelemaan hyvää konseptia. Muistakaa, mitä tapahtui keväällä -00! Tappara nurin pleijareissa ja Kuulapäälle hetken huumassa jatkoa.......

Toivon mukaan HIFK palkitsee meidät ääliöt, jotka tälläkin kaudella olemme olleet mukana edes hyvällä asenteella ja rouhealla pelillä. Jos joku sanoo taas ennen ottelua, että matsia ei jäähyboxista voiteta, niin mä ammun sen. HIFKin peruuttelu ja nysväys eivät ole KOSKAAN tuoneet tulosta, emme ole taitoluistelujoukkue. HIFK voittaa otteluita nimenomaan raa'alla fysiikalla ja voimalla, ei voi mitään, jos siinä sivussa joutuu istumaan boxissa. Se on pelitavan sanelema juttu ja turha ostella Vopatteja, Mogereita, Lehtosia, Vauhkosia...ynnä muita isoja jätkiä, jos niiden tarkoitus on leikkiä hippaa jäällä.

Ipallakin on hyvät isot jätkät, Smithiä olen aina haikaillut meille, ota Pentti kaveri puhutteluun. Raipelle on pakko antaa aplodit, vaikka se rollaattorivireessä varmaan SLC:n jälkeen onkin.

HIFK vie 4-3, mutta pleijareissa pelaa Ipa.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti JHag
Janos, tähän on tultu:

Sakke maaliin minun puolestani, en protestoi. Vaikka toivoisinkin Juuson pelaavan syistä, jotka esitin voittavia veskareita käsittelevässä ketjussa (=tulevaisuus). Mutta jotain täytyy tehdä Jokerit-matsin jälkeen ja odotan niin ikään Vauhkosta ja Viitaluomaa kentälle. Cipruss voisi myydä nakkeja tai olla parkkipaikalla vahtina.
JHag, olet kyllä aika ristiriitainen tyyppi... Juuso,Sakke,Juuso,Sakke... Lukitaanko vastaus?

Ihan oikeassa kyllä olet. Ainakin Vauhkonen pelaavaan kokoonpanoon. Vauhkonen Mogerin tilalle neloskenttään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Janos

JHag, olet kyllä aika ristiriitainen tyyppi... Juuso,Sakke,Juuso,Sakke... Lukitaanko vastaus?

Ihan oikeassa kyllä olet. Ainakin Vauhkonen pelaavaan kokoonpanoon. Vauhkonen Mogerin tilalle neloskenttään.

-Niin olenkin ristiriitainen, en osaa esimerkiksi kaupassa valita edamia tai emmentalia ja otan yleensä molemmat, mutta vastaukseni mv-kysymykseen on silti selkeästi Juuso. Se lukee myös siellä voittavat veskarit -ketjussakin, en vain jaksanut sepustaa sitä tänne matsiketjuun...

Pähkinänkuoressa: Haluaisin Juuson maaliin, koska hän on tuleva veskarimme ja haluaisin treenata hänen paineensietokykyään otteluvoitonkin kustannuksella. Mutta koska voitto tekisi hyvää ja Juuso ei ole vakuuttanut kahdessa edellisessä matsissa, ensimmäistä kertaa tällä kaudella YMMÄRRÄN ja HYVÄKSYN Saken maaliin laittamisen, vaikka itse tekisin TOISIN. Jos ykkösprioriteettimme on otteluvoitto: Sakke maaliin, ansaitsee näytönpaikan. Jos ajattelemme HIFKiä tästä eteenpäin: Juuso maaliin, paineensietoa opiskelemaan.

Aiemmin minulta ei ole liiennyt mitään ymmärrystä Saken peluuttamiselle - laske huviksesi kuinka monta matsia on voitettu Saken ja kuinka monta Juuson kanssa.

Epäilin jo veskariketjussa, että Sakke on maalissa ja näin uskon vieläkin.

Pauli Levokari palannee kaukaloon sunnuntaina polvivammansa jälkeen.

Unelmavävyn suhteen voimme valmistautua näytökseen: hän haluaa näyttää meille kaikille olevansa hyvä jätkä, kun jatko ensi kaudelle on 99%varma, ja niinpä jossain jäljellä olevista kotimatseista hän goonailee itsensä näyttävällä tavalla suihkuun. Lyödäänkö vetoa:D (siis ei välttämättä vielä sunnuntaina, mutta varmasti ennen kauden loppua ja kotimatsissa nimenomaan)
 

Tarkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Klassikko

Ilveksen ja HIFK:n pelit ovat viime kausina olleet hienoa katseltavaa. HIFK on sympaattinen joukkue, jolle häviäminen ei tunnu läheskään niin pahalta kuin muille. Jos en kannattaisi Ilvestä, kannattaisin varmasti IFK:ta. Legendaariset joukkueet vastakkain. Kerrankin maikkarin HN osui kohdalle, kun pelissä on lisäksi panosta.

Seuraa näitä:
Ilves n:ro 15 Ville Snellman. Ilveksen tulevaisuuden snaipperi. Periksiantamaton taistelija. Nopea ja kärkäs terrieri. Nousi kesken kauden joukkueeseen A:sta ja on tehnyt jo seitsemän maalia. Pelaa Raipen rinnalla.

Ilves n:ro 11 Jesse Niinimäki. Mikäli Jesselle löytyy peliaikaa, on paikka kolmosen keskellä. Jessen alkuvuotta on haitannut intti, josta ei ole päässyt kunnolla peleihin treeneistä puhumattakaan. Todellinen taituri mailan kanssa. Upea pelikäsitys. Uuden Raimon aineksia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja HIFKin puolelta suosittelen tsekattaviksi:

#40: Kim Hirsovitch. Lähes sensaatiomainen nousu "nimettömimmästä" junnustamme halutuimmaksi junnuksemme (haloo Ilmala ja Hämeenlinna). Sentterilupaus, jolla on kokoa, näköä ja röyhkeyttä. Maltti puuttuu vielä viimeistelyssä, mutta menee nuoruuden piikkiin.

#36: Ilkka Pikkarainen. Todella HIFKin tyylinen ja oloinen laitahyökkääjäjunnumme. Roikkuu ilkeästi iholla, taklaa, vääntää kulmissa ja hanskaakin tarvittaessa. Myös pelitaidoissa löytyy. Tuleva Marko Tuomainen.


Bubbling
..
..
..
..
really under:

#29: Aigars Cipruss. Floppi, mikä floppi. Ei sovi HIFKiin ainakaan ollenkaan. Ostakaa joku pois, kuulemma hyvä sentteri, voi ollakin, mutta jossain muualla
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi Lindfors aloittaa?

Noin urheilu- tai pikemminkin vedonlyöntimielessä tuon viimeisen naulan lyöminen arkkuun on aina vaikeaa. Jos HIFK häviää tänään, käytännössä viimeinen naula playoff-arkkuun on lyöty. Teoreettiset mahdollisuudet toki elävät senkin jälkeen, mutta mahdollisen IFK-tappion jälkeinen usko edelleen playoff-paikkaan tällä kaudella vaatii jo vähintäänkin huomenna pikana kutsuttavan SM-liigan liigahallituksen hätäkokouksen päätöstä playoff-joukkueiden määrän nostamisesta yhdeksään, kaiken varalta kymmeneen :D

Ilvekselle tämä ei ole kuoleman ottelu lainkaan, siitä pitää ennen kaikkea 5 pisteen johto HIFK:n verratuna sekä Jypin hyvin vaikea loppuohjelma huolen. Ihan normaalisuorituksellakin Ilves kohoaa lopputaulukossa ohi Jypin, mutta tosissaan saa Ipakin toki painaa.

Mutta erästä seikkaa en ymmärrä lainkaan. Miksi HIFK:n maaliin on tässä kotijoukkueen kannalta hyvin ratkaisevassa ottelussa istutettu ei-voittava Lindfors? Onko HIFK jo luovuttanut? Kuka vastaan maalivahtivalinnoista HIFK:ssä - ilmeisesti Lindfors ITSE? Verrataanpa näitä kahta maalivahtia toisiinsa:


Lindfors torjunta% 90.65,
Riksman torjunta% 91.59,

Lindfors voitto% 29.6
Riksman voitto% 36.8

Lindfors päästetyt maalit per pelattu tunti 2.93
Riksman päästetyt maalit per pelattu tunti 2.37


Näin ulkopuolisen silmin Lindforsin valinta aloittavaksi maalivahdiksi on käsittämätön. En usko siihen, että mikään muu liigajoukkue pistäisi tällaiseen otteluun 2-veskaansa maalille - ei SM-liigassa, ei NHL:ssä... Epäilen tasaisen ja vähämaalisen ottelun ratkeavan kenties siihen, että Sakke ottaa hyviä koppeja, jopa erinomaisia - mutta päästää tapansa mukaan sitten 1-2 helpohkoa maalia. Silti oma arvio tämän tv-ottelun tn:stä on 49-21-30 HIFK:n eduksi.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ja tänään näin:

Lindfors (Riksman)
1. Kantor-Z
Vopat-Seppo-Vihko
2. Rajala-Lehtonen
Kuhta-Hirschovits-Kortelainen
3. Levokari-Eskelinen
Grunn-Häppolä-Pikkarainen
4. Tuominen-Paappanen
Mäkiaho-Cipruss-Moger

Levokari ja Eskelinen palaavat kokoonpanoon. Sakke maalissa, jota ei voi tilastojen mukaan perustella, kuten Cobol sanoi. Juuso oli kyllä luvattoman kehno jokereita vastaan. Olisin minäkin Juuson valinnut tänään maaliin. Ketjuissa ei mitään muutoksia edelliseen peliin. Viitaluoma ja Vauhkonen eivät saaneet tänäänkään mahdollisuutta näyttää osaamistaan. Veikataan 3-2 ifk:lle.

expekt.com 1.8-4.85-2.8=50-18-32
centrebet 1.75-4.75-3= 51-19-30
veikkaus 1.8-3.7-2.35= 44-22-34

Veikkauksen kertoimet pitäisi olla centren ja expektin pohjalta 1.6-4.15-2.6= 50-19-31
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Näinhän minä ennustajaguruilin jo keskiviikon paikkeilla, että Sakke pelaa tämän matsin. Aiemmin onkin tullut jo ilmi, että Juuso olisi ollut minun valintani, mutta ensimmäistä kertaa minulta löytyy pientä ymmärrystä Saken valinnalle.

Kiitos tilastoista, cobol, ne kertovat olennaisen näistä kavereista.

Juuso oli huono myös Malmö-matsissa, jossa olisi hyvinkin voinut peluuttaa Sakkea. Kaksi huonoa matsia peräkkäin on pistänyt Suhosen ja kumppanien kuupan tutisemaan.

Toivotaan, että Sakke pelaa edes Sakke-asteikolla hyvän matsin. Ja toivotaan, että Juuson psyyke ei saa tästä sivuuttamisesta kolhuja. Toisaalta, jos näin käy, niin voidaan kysyä että onko Juuson paineensietokyky sittenkään tarpeeksi kova? HIFKissä on ennenkin tehty hyvistä veskareista huonoja (Bäckström).

Ja edelleenkin toisaalta: Juuson huonous kahdessa edellisessä matsissa ei kuitenkaan ollut katastrofaalista imurointia. Kaikki olivat vain ehtineet tottua Juuson varmaan perustasoon. Jokerit-matsissa Juuso pelasi kuin....Sakke! Antoi 2 helppoa ja otti monta pahaakin. Ei sen kummempaa huonoutta siis.

Maalivahtivalinta on käsittääkseni Suhosen käsissä, yksin. Luulen, että hän on tulkinnut psyykeosaston tällä tavalla ja antaa nuoremman miehen "levätä". Minä olisin NHL-tyyliin laittanut Juuson maaliin paitsi tilastojen, myös sen vuoksi, että hän saisi paikata edellisiä matseja sillä minkä parhaiten osaa - pelaamalla. Paineensietokykyä maalissa voi oppia vain pelaamalla paineen alla maalissa - näinhän se on.

Tästäkin huolimatta, tervetuloa maaliin Pienikasvuinen.
 

Laudo

Jäsen
Ilves tänään (Lähde: ilves.com ylläpito)

Bruce Racine
Juha Pitkämäki

Ville Snellman-Raimo Helminen-Tony Salmelainen
Antti Bruun-Ivan Majesky

Vesa Viitakoski-Tommi Miettinen-David Nemirovsky
Mikko Kuparinen-Tomi Källarsson

Kalle Mattila-Jesse Niinimäki-Mika Nieminen
Tomi Pettinen-Matt Smith

Ville Hirvonen-Jari-Pekka Pajula-Kimmo Vähä-Ruohola
Ville Koistinen

Poissa:
Antti Hildén (polvi)
Arto Tukio (lievä aivotärähdys)
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Re: Miksi Lindfors aloittaa?

Viestin lähetti cobol
Miksi HIFK:n maaliin on tässä kotijoukkueen kannalta hyvin ratkaisevassa ottelussa istutettu ei-voittava Lindfors? Kuka vastaan maalivahtivalinnoista HIFK:ssä - ilmeisesti Lindfors ITSE?
Juuso pelasi viime matsin Jokereita vastaan huonosti, kuin myös Malmöa vastaan viikkoa aikaisemmin. Ei se nyt niin outoa ole, että Sakke aloittaa. Mm. suurena Lindfors-fanina :D tunnettu JHag myönsi jo sen ymmärtävän jos Sakke pelaa tässä matsissa.
Viestin lähetti cobol
Kuka vastaan maalivahtivalinnoista HIFK:ssä - ilmeisesti Lindfors ITSE?
"Saken sopimuksessa on pykälä, ettei saa itse valita pelaavaa maalivahtia", toimitusjohtaja Pentti Matikainen Iltalehdelle tammikuussa 2002.
 
Viimeksi muokattu:

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni on myös se, että jos Ipaa ei ois olis mun suosikki porukka ilman muuta Helsingin ifk! Ifk ja Ilves ovat liigan tyylikkäimmät joukkueet joilla on kummallakin oma imago! Ipa on perinteinen taitokiekkojoukkue ja Hifk taklaava joukkue. Tosin ei Ipaltakaan kovuutta puutu eikä Ifk:lta taitoa! Erittäin mielenkiintoinen peli tulossa! Kannattaa katsoa kaikkien jääkiekko fanien!!!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Timo Sinkkonen?!

SM-liigan kokoonpanot kertovat Ilveksen ykköspakkipariksi Antti Bruun-Timo Sinkkonen. Sinkkosen numeroksi ilmoitetaan 19, joka lienee Majeskýn numero. Ilves-fanit, kuka on Sinkkonen?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Miksi Lindfors aloittaa?

Viestin lähetti Janos

Juuso pelasi viime matsin Jokereita vastaan huonosti, kuin myös Malmöa vastaan viikkoa aikaisemmin. Ei se nyt niin outoa ole, että Sakke aloittaa. Mm. suurena Lindfors-fanina :D tunnettu JHag myönsi jo sen ymmärtävän jos Sakke pelaa tässä matsissa.

"Saken sopimuksessa on pykälä, ettei saa itse valita pelaavaa maalivahtia", toimitusjohtaja Pentti Matikainen Iltalehdelle tammikuussa 2002.

Ja HIFK:lla paperilla joukkue joka taistelee mestaruudesta;)
 

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Timo Sinkkonen?!

Viestin lähetti Jude
SM-liigan kokoonpanot kertovat Ilveksen ykköspakkipariksi Antti Bruun-Timo Sinkkonen. Sinkkosen numeroksi ilmoitetaan 19, joka lienee Majeskýn numero. Ilves-fanit, kuka on Sinkkonen?

Ei hajuakaan, ei tietääkseni edes oma junnu. Eiköhän se Iivana Julma kuitenkin Bruunin kanssa pelaa...

Rike
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sinkkonen (Timo???)

Itse en löytänyt Timo Sinkkonen nimistä pelaajaa, mutta muita Sinkkosia kyllä näkyi olevan. Missä lukee Sinkkosen etunimi?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Miksi Lindfors aloittaa?

Viestin lähetti Janos

Juuso pelasi viime matsin Jokereita vastaan huonosti, kuin myös Malmöa vastaan viikkoa aikaisemmin. Ei se nyt niin outoa ole, että Sakke aloittaa. Mm. suurena Lindfors-fanina :D tunnettu JHag myönsi jo sen ymmärtävän jos Sakke pelaa tässä matsissa.
"Saken sopimuksessa on pykälä, ettei saa itse valita pelaavaa maalivahtia", toimitusjohtaja Pentti Matikainen Iltalehdelle tammikuussa 2002.

Saattaa olla ihan OK valinta sinänsä tuo Sakke, mutta silti valinta on erittäin poikkeuksellinen. Tärkeissä peleissä suurinpiirtein kaikki muut maailman joukkueet olisivat pistäneet maaliinsa ykkösvahdin, jonka data verrattuna kakkoseen on vieläpä erinomainen. Kyse ei ole edes pienistä eroista, sillä Riksmanin avulla on otettu tärkeitä voittoja huomattavasti enemmän kuin Saken avulla.

Itse epäilen, että taustalla saattaa olla asioita jotka eivät ole tulleet julkisuuteen. Riksmanilla voi esimerkiksi olla pientä loukkaantumista, joka on sitten vaikuttanut parissa pelissä suorituksiin...?

Mikäli taas kyse on vaan siitä, että Sakke tulee maaliin siksi, että Riksman pelasi yhden huonon harjoituspelin(!) ja ei aivan loistavaa Jokerit-peliä, niin onhan outo valinta. Harjoituspelit ovat harjoituksia ja Jokereita vastaan Jokereiden maalit menivät pitkälti HIFK:n ns. puolustuksen piikkiin, joka oli tuossa ottelussa vaja ja onneton.

Jos Riksman on terve, vastatkaapa joku tähän kysmykseeni: minkä pelin Sakari Lindfors on voittanut HIFK:lle? Datan perusteella en tällaisia löytänyt oikeastaan alkukauden jälkeen yhtään.

Sen sijaan Riksman on ollut tämän vuoden 2002 puolella tammikuun lopulla avainasemassa mm. TPS-voitossa 2-1 kaikkiaan 39 torjunnallaan sekä Bluesia vastaan Espoossa tammikuussa kahden ensimmäisen erän 24 torjunnalla, joiden turvin HIFK meni sitten kolmannen erän lopulla menojaan ja voittoon. Näissä kahdessa pelissä juuri Riksman ratkaisi voiton IFK:lle silloin kuin voitosta väännettiin (TPS-pelissä koko peli, Blues-pelissä kaksi ensimmäistä erää).

Mutta mulla ei ole asiasta muuta kuin tilastollista näkemystä eli en tiedä Saken peluutuksen syitä. Ainakaan kyse ei ole siitä, että hän olisi ns. voittava maalivahti - kuten Riksman taas on :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
cobol: Juuri samaan aikaan, kun Juusolla alkoi mennä "huonommin" tuli julkisuuteen puolivarma tieto Niklas Bäckströmin paluusta HIFKiin. Tämä lienee suurin yksittäinen kentän ulkopuolinen tekijä, mikä saattaa vaikuttaa.

Hyvä huomio, että Juuso ei ollut surkea Jokeri-matsissa, ainoastaan alitti oman rutiinitasonsa. Oli mielestäni -ja tämä ei ole vitsi, ei hymiötä siis- Saken tasoa.

Valinta on outo, mutta toivotaan että Sakke venyy (:D ). Voittava veskari hän ei ole ollut koskaan. Muistan lonkalta yhden HIFK-Ässät matsin 90-luvun puolivälistä, jolloin HIFK voitti Saken ansiosta. Muuta ei tullut mieleen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Syitä Saken peluuttamiseen täytynee varmaan hakea tuolta kyvystä pelata kovan paineen alla, josta "voittava-maalilivahti"- ketjussa on jo keskusteltukin. Ristiriitaisia päätelmiä asiasta löytyy kuitenkin meikäläisenkin kallosta.

Kuten tiedetään, matkaa viivalle on kuusi pinnaa eli pakkovoiton paikka. On otettava huomioon myös tv-pelin vaikutus pelaajiin. Tuskin kukaan pelaaja haluaa julkisesti myöntää, että televisiointi vaikuttaisi mitenkään suoritukseensa, mutta niin se vain on. Sakke on kokeneempi, ollut monissa tv-peleissä ja tuntee siten valojen kuumuuden.

En ole täysin heittänyt kirvestä kaivoon, mutta koska tilanne ei enää ole edes omissa käsissä, olisi mielestäni ollut paikallaan kasvattaa Juuson kokemusta ja egoa. Myös heikomman pelin jälkeen sivuun siirtäminen syö miestä. Tai voi se kasvattaakin, jos sen osaa ottaa oikein. Toisen pääkopan sisälle kun on vaikea päästä tutkailemaan.

Suurin ongelma IFKoolla kuitenkin on hyökkäyspäässä. Maalien teko on niin vaikeaa, että vaikka olisi itse Pelle Hermanni maalissa, niin se harvoin riittäisi, koska oma joukkue tekee vain 1-2 maalia/ottelu. Kannatti tosiaankin hankkia Moger nelosketjuun! Scissonskin olisi ollut parempi, sentään luisteli ja voitti aloituksia.

Jos kaikki pannaan pelkästään "voittavan" maalivahdin, Marekin ja sopivasti pomppivan kiekon varaan, niin heikoilla jäillä ollaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
No yksi asia on ainakin fakta. Scissonsin viimeisessä pelissä (ifk-pelicans 6-3) ifk teki 4 ylivoimamaalia ja sen jälkeen yhdessätoista (11) pelissä yhden (1) yhteensä. Yhteensä jotain 1/56. Tämä Moger kai hankittiin sniperiksi tehostamaan esim. ylivoimapeliä. Nyt yv-peli on ollut niin toivotaan toivotaan osaston-peliä kuin olen yli 30 v. seurattuani jääkiekkoa nähnyt. Scissonsin vahvuudet olivat aloituksissa ja kaukalon nurkista mies sai kiekon melko usein kaivettua. Jeffin kädet oli valitettavasti kakkosdivaritasoa ja äijän pelikäsitykseen kuului ihmeellinen kiekon kanssa koko keskialueen yli luistelu. Pelasi "Stevie Wonder"-lätkää. Moger vs. Scissons. Scissons oli parempi. Ei kuitenkaan täyttänyt ulkolaisvahvistuksen vaatimuksia hänkään.
 

Uraani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä tekisi hyvää voittaa tämä ottelu ja sen turvin nousta takaisin seitsemänneksi.. Tsänssit voittoon kyllä ovat, mutta hereillä pitää olla täydet 60 minuuttia (muistellen viime matsia Tampereella.. 4-0 -> 4-4 GRHMMMMMMM).

Tulosvetoon kävin pistämässä HIFK: 1,2 Ilves: 4,5.. Noin kun päättyisi niin hjuva olisi..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mogerin hankinta on osoittautunut mokaksi, mutta syy ei ole yksin hänen. Mogerhan veivasi Ässissä yhtä paljon pisteitä kuin meidän “paras” hyökkääjämme Aigarsnaattori samaan aikaan HIFKissä. Lähes kaikki Mogerin maalit tehdään maalinedusruuhkasta.

Moger on oikeasti hyvä maalineduspelissä, iso, röyhkeä ja vahvakätinen. Kun Moger pelasi Ässissä meitä vastaan, tarvittiin Vopat siirtämään hänet maalin edestä.

Moger on huono HIFKissä, koska hän ei pääse meillä käyttämään tätä mahdollisesti ainoaa kykyään. Syy selviää, jälleen kerran, senttereistä ja erityisesti Ciprussista, jonka rinnalla Moger joutuu pelaamaan. Ciprussin rinnalle pistettävät laiturit joutuvat käytännössä pelaamaan ilman sentteriä. Ehkä Selänne ja Iginla Ciprussin laidoilla saisivat peliä painettua ylös. Nyt Ciprussista ei ole yhtään mitään apua hyökkäyspäässä, joten koko hänen ketjunsa joutuu pelkästään puolustamaan ja luistelemaan paljon. Moger, loistava maskimies, saa meillä siis puolustaa omalla alueella ja välillä yrittää itse epätoivoisesti kuljettaa kiekkoa ylös…Ei onnistu.

Sitten se yv…niinkuin täälläkin on monesti todettu, hyvään yv:hen tarvitaan ehdottomasti kolme perusasiaa, joista yhtäkään ei löydy HIFKistä:
-voittava aloittaja
-pomminvarma kiekon ylöstuoja (Kultanen, Rafalski…..)
-lujaa pommittavat pakit, miel. 2 kpl, jotka osaavat pitää myös viivan (Jere & Timonen…)

Nyt HIFKillä on yv:ssa Marek, jonka pitäisi viedä kiekko ylös, rauhoittaa peliä siellä ja vielä laukoa lujaa siniviivalta + pitää viiva yksin. Porosta ja kumppaneista ei oikein ole apua. Ihan mahdoton yhtälö.

Hyvät yv-joukkueet, esim. Tappara/HPK saavat pelata 2 minuutin yv:n aikana nettoyv:ta noin 1,5 min/jäähy, jos siis jätetään maalin mahdollisuus pois. Nettoajalla tarkoitan aikaa, jolloin kiekko on hyökkäysalueella ja kuvio kontrollissa. HIFKin 2 minuuttisesta nettoaikaa on valehtelematta noin 30 sekunnin verran, mikä on helvetin paljon vähemmän kuin 1,5 min…Ei siinä ajassa oikein ehdikään maaleja tehdä. Jos HIFK saa hypoteettisesti vaikka 4:n (á 2 min) jäähyn edun vastustajaansa, ei tosiasiassa voida sanoa, että HIFK sai pelata 8 minuuttia ylivoimaa, eikä saanut tulosta. Tämä HIFK pelaa tuollaisella jäähyedulla 2 minuuttia ylivoimaa…eli 30 sek enemmän kuin HPK yhden jäähyn etuasemassa…Järkyttävää.

Tämä asia ei korjaannu tällä miehistöllä. HIFKillä on hyviä maskimiehiä (Moger, Pauli, Unelmavävy..), mutta se ei auta, kun yv:n perusta on mätä.

Ainoa mahdollisuus olisi ehkä tehdä Unelmavävystä ykkösaloittaja yv:hen ja vaihdetaan sitten vaikka lennosta tähän Latvian puupäähän. Mutta siinäkin menee aikaa ja kiekon ylöstuoja puuttuu vieläkin.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Kyllä Veskun vertaista maskimiestä saa hakea ...
Sakke oli aivan voimaton , kun ei nähnyt Kuparisen laukausta ollenkaan, tilanne siis 0:1
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös