HIFK-fanit 2005-2006 Floppien floppi!

  • 18 662
  • 122

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
”Kyllä meidän Jatkoaikalaisten kiekkotietäjien on nyt viimeistään pakko myöntää, että HIFK-nimisen jääkiekkoseuran kannattajakulttuuri on tuhottu. Jos joku on eri mieltä, niin olisi mukava kuulla perustelut!?!?! Se mitä näin jäähallilla ja mitä luen harva se päivä täältä netistä on jotain aivan kauheata. Täysi katastrofi. Jos joku vielä puolustelee HIFK-faneja ja nykyistä tilannetta, niin on pakko olla aivan pihalla. HIFK:n fanikulttuuri on tuhottu ja kukaan ei välitä. Tämän päivän HIFK-fanitoiminnalla ei ole mitään tekemistä SM-liigan perinteisimmän joukkueen kannattamisen kanssa. Näistä jätkistä ei ole edes III-divarijengin lipunmyyjiksi...never.

Kiitos kumppanit siitä, että antaumuksenne joukkueen kannattamiseen on täysi nolla. Mikään ei pelasta enää tätä kautta. Olette niin pihalla kuin olla ja voi tästä lajista. Hävektää forever and ever! Miten Te kehtaatte edes näyttäytyä jäähallin tai Jatkoajan lähistöllä??????? Hävetkää ja myöntäkää luuseriutenne!

HIFK:n kannattajat: Te olette tuhonneet jotain todella pyhää!”


*sigh*
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pakko komppaa #12, HIFK-fanius on nykyään kummallista kaikki-heti-mulle-nyt meininkiä. Jos joukkue ei joka vuosi olla neljän parhaan joukossa, niin täällä kitistään kuin huonosti kasvatetut alle 5-vuotiaat. Mutta kukin tyylillään, stadilaisuutta tälläinen imbesilli käytös ei ainakaan ole. Miettikää mikä on suhteenne HIFK:n jääkiekkoon ja mitä sen pitäisi olla.

Vaaditteko ehkä jääkiekolta (=HIFK) jotain sellaista sisältöä, jota ette saa muusta elämästänne ja ... loput saatte miettiä ihan itse.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Johannes kirjoitti:
Pakko komppaa #12, HIFK-fanius on nykyään kummallista kaikki-heti-mulle-nyt meininkiä. Jos joukkue ei joka vuosi olla neljän parhaan joukossa, niin täällä kitistään kuin huonosti kasvatetut alle 5-vuotiaat. Mutta kukin tyylillään, stadilaisuutta tälläinen imbesilli käytös ei ainakaan ole. Miettikää mikä on suhteenne HIFK:n jääkiekkoon ja mitä sen pitäisi olla.
.

Ainakin me vanhemmat Hifk-fanit totuttiin siihen että ollaan suurimpia ja kauneimpia.Vain mestaruuden laskettiin.
Ja mielestäni se että ollaan joka vuosi neljän joukossa ja voitetaan mestaruus muutaman vuoden välein ei ole mikään liian kova vaatimus Hifkille.
Te nuoremmat ootte jo niin tottuneet tähän rämpimiseen että joku neljäs tila on teille mestaruus.
Jos mitään ei vaadi ei mitään saa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Tämä on ketju, mitä ei pitäisi olla olemassa, tyhmä, tyhmempi, tyhmin. Ilmeisesti tarkoitus on olla sarkastinen ja asettaa itsensä joidenkin yläpuolelle. Helvetin huonosti onnistuttu, en viitsi vetää esille ikäkysymyksiä, vaikka mieli tekisi. Toki mieleipiteen vapaus on olemassa tämänkin ketjun osalta, mutta se pitää pitää mielessä myös arvosteltaessa eri mieltä kanssaan olevia.

HIFK muuten johtaa tätä kirjoittaessa ja vaikka olen kriittinen omia kohtaan, olen ylpeä joukkueesta ja tulee todella paska fiilis, jos hävitään tänään vielä Saipalle. Ja on varmasti viimeinen kirjoitus tähän ketjuun ja toivottavasti ketjun viimeinen kirjoitus.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olin kyllä jo naperoisena ja nuorukaisena todistamassa mestaruudet vuosina 68-83, mutta kun ihminen (toivottavasti) näkee elämästä myös muuta kuin mustan ja valkoisen, hän ymmärtää että muutkin osaavat tehdä jotain, myös jääkiekossa ja onnellakin on merkityksensä, tätä emme voi koskaan väheksyä.

Sen jälkeen, kun iso kuva selkiää, tärkeintä on esim. jääkiekossa itse pelistä nauttiminen ja sen ymmärtäminen. Käsitän tietysti niitäkin, joilla iki-seurafanius jää päälle ja se vie kaiken ilon peleissä käymisestä lopulta. Pelien seuraaminen on oikeastaan piinallista tuskaa, jossa vain oman joukkueen voitto ratkaisee. Onneksi olen kasvanut itse tuosta ulos. Onnea ja lisää kärsimyksiä vuodesta toiseen, jos kidutus jatkuu. :)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Johannes kirjoitti:
Olin kyllä jo naperoisena ja nuorukaisena todistamassa mestaruudet vuosina 68-83, mutta kun ihminen (toivottavasti) näkee elämästä myös muuta kuin mustan ja valkoisen, hän ymmärtää että muutkin osaavat tehdä jotain, myös jääkiekossa ja onnellakin on merkityksensä, tätä emme voi koskaan väheksyä.

Tämä viestisi alkuosa ei ole oikein linjassa sen loppuosan kanssa.Ensin kerrot meille,että elämä ei ole mustavalkoista,ja heti sen jälkeen tuomitset kaikki viimeaikoina kriittisiä mielipiteitä esittäneet kypsymättömiksi gloryhuntereiksi.Eihän täällä nyt perhana synny edes kunnon keskustelua,jos kaikkien pitää olla onnellisesti samaa mieltä ja tyytyväisiä kaikkeen.Toki kritiikin esittäjiltäkin odotan aina asiallisia perusteluita.Kaikilta niitä ei viimeaikoina ole tullut,mutta valtaosalta kyllä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei ymmärrät vain pikkuisen väärin. Nuoruuteen kuuluu ehdottomuus ja mestaruuksien vaatiminen. Kun ikää tulee vähän lisää, muuttuu peli tärkeämmäksi, kuin tulokset. Itse peli vie voiton tuloksista. Tämän ajatusmallin voittaminen vie aikansa ja ymmärrän niitäkin, joilta se ei onnistu.

Nuorena otin tietysti jokaisen voiton ja tappion yhtä kiihkeästi kuin muutkin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki mestaruudet on täälläkin nähty, joten ihan naperona en itseäni pidä, vaikka huomattavasti ikäistäni nuorempana kuitenkin. Mitään enempää tähän asiaan ei tarvitse sanoa. Komppaan täysin #12 avausta. Mitään idioottimaisempaa käytöstä kuin viimeisen viikon aikana on saanut nähdä en ole ikinä kuvitellut näkeväni tämän seuran ympärillä. Uskomatonta paskaa, hävetkää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Johannes kirjoitti:
Ei ymmärrät vain pikkuisen väärin. Nuoruuteen kuuluu ehdottomuus ja mestaruuksien vaatiminen. Kun ikää tulee vähän lisää, muuttuu peli tärkeämmäksi, kuin tulokset. Itse peli vie voiton tuloksista. Tämän ajatusmallin voittaminen vie aikansa ja ymmärrän niitäkin, joilta se ei onnistu.

Nuorena otin tietysti jokaisen voiton ja tappion yhtä kiihkeästi kuin muutkin.

Etpä ole itsekään täysin ymmärtänyt,mistä viimeaikaisessa kritiikissä on pohjimmiltaan ollut kysymys.Kyse ei ole ollenkaan voitoista tai tappioista,vaan nimenomaan pelistä ja sen tasosta.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Johannes kirjoitti:
Ei ymmärrät vain pikkuisen väärin. Nuoruuteen kuuluu ehdottomuus ja mestaruuksien vaatiminen. Kun ikää tulee vähän lisää, muuttuu peli tärkeämmäksi, kuin tulokset. Itse peli vie voiton tuloksista. Tämän ajatusmallin voittaminen vie aikansa ja ymmärrän niitäkin, joilta se ei onnistu.

Nuorena otin tietysti jokaisen voiton ja tappion yhtä kiihkeästi kuin muutkin.

Juu ei se kaikilta onnistu tuo häviöihin tottuminen. Mun faijakin, 70-vee jaksaa yhä aina stressata ja vittuuntua, kun HIFK ottaa kuokkaansa. Samaa latua seuraan näköjään minäkin, vaikka kuinka yritän välillä järkeillä, että täähän on vain peliä. Tärkeintä minulle on jääkiekossa edelleen HIFK:n voitto, ei jalo ja oikeaoppinen osallistuminen. Meitä faneja on tosiaan moneksi ja paras jokaisen vaan tottua siihen.

Viimeisen viiden vuoden aikana HIFK on ollut yhden kerran neljän parhaan joukossa. Ei hyvä suuntaus ollenkaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei huolta. #12 on näitä Moppe-sedän pikku puudeleitä jotka ovat aina puolustamassa Isä-aurinkoista ja sisäpiiriä. Vielä lun saataisiin nimim. Milo mukaan, niin olisi molemmat vahtikoirat kasassa.
Ei näitä friikkejä ja reliikkejä (Isaksson ja jokunen muu) onneksi enään kovin montaa ole jäljellä.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Kaikki mestaruudet on täälläkin nähty, joten ihan naperona en itseäni pidä, vaikka huomattavasti ikäistäni nuorempana kuitenkin. Mitään enempää tähän asiaan ei tarvitse sanoa. Komppaan täysin #12 avausta. Mitään idioottimaisempaa käytöstä kuin viimeisen viikon aikana on saanut nähdä en ole ikinä kuvitellut näkeväni tämän seuran ympärillä. Uskomatonta paskaa, hävetkää.

Kyllä,mestaruudet on tullut nähtyä.Ymmärrän kyllä että IFK:ta ja sen toimintaa puolustellaan perustelemalla omat näkemyksensä, mutta pyydät meitä, ketkä omansa tai firman rahoja IFK:oon kirstuun kilauttaa, pitäisi ruveta jollain lailla häpeämään ja pitämään turpansa kiinni.Paljon on kritiikkiä suollettu ilmoille pelkästään sen takia että kunhan päästään virtuaalimaailmaan pätemään,MUTTA kyllä täällä on helvetin paljon asiallisiakin kirjoituksia ollut ja oikeasti huolissaan olevaa porukkaa, ketkä haluavat tietää,miksi joukkue nimeltä HIFK ei todellakaan ole,nyt kauden alkaessa, sitä mitä HIFK:lta voi ja pitää olettaa sen olevan.Vaikka olet IFK-äänitorvi ja tiedät mitä joukkueessa tapahtuu,niin minun mielestä sinunkin pitäisi olla edes jonkin verran huolissaan siitä, jos fanit ajattelevat tällä tavalla omasta rakkaasta joukkueestaan.Vai onko sinun kantasi HIFK:oon kanta?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Isaksson kirjoitti:
Uskomatonta paskaa, hävetkää.


Totta puhut.
SaiPa
Rob Zepp 5+2+4+2=13
HIFK
Jan Lundell 11+25+8+3=47
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Totta puhut.
SaiPa
Rob Zepp 5+2+4+2=13
HIFK
Jan Lundell 11+25+8+3=47

Kysyn, vaikket siitä pidäkään: pidätkö Sinä asiallisena keskusteluna, että vedät aiheeseen yhden ottelun _torjuntatilastot_ kyseenalaistaessasi toisen mielipiteen? Onhan meillä seinät leveällä ja katto korkealla, mutta mieti-ny-vähä... Voi jessus, mixu. Ettet nyt vain saisi sitä, mitä tilaat?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa tää on tosi hyvä ketju, varsinkin kun lukee tuota HIFK 2005-2006 Floppien floppi -ketjua. Miten hifk fanit nyt noin vähästä rupeavat valittamaan ja kitisemään, en mä ymmärrä. Kausihan on vasta alkanut ja kolme ottelua pelattuna. Taitaa olla niin että vain muutama kirjoittaja kitisee täällä HIFK-osiossa, mutta kun ne samat kirjoittajat kirjoittelvat kokoajan.

Kirjoitusten perusteella joskus tuntuu että moni kirjoittaja luulee itse pystyvänsä hoitamaan hifkin toimitusjohtajan asiat paremmin kuin Pentti.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Turhaako valitusta?

Mun mielestä Pena ei oo IFK, se on vain töissä meillä. Särmä persoona jne. ei kuitenkaan vedä vertoja Frankille. Eikä joukkueen rakentamisessa ole lainkaan niin taitava kuin Kekäläinen. Olemme tottuneet hyvään.

Eikö lisäksi ole luonnollista odottaa sen, jonka tehtävä on rakentaa IFK:n perinteiden mukainen(, myös menestyvä!,) joukkue, sen tekee. Nyt vaikuttaa olevan jotain vialla.

Itse joukkuetta kannatan siitä riippumatta, miten se pärjää ,mutta ei kai sellaista joukkuetta olekaan (missään lajissa), jossa johto ei joudu fanien kritiikin kohteeksi jos kaikki ei ole kohdallaan. Voiko joku väittää että kun kerran saatiin rangaistuslaukauspiste niin kaikki on hyvin? Kun SAIPA pääsee laukomaan 47 kertaa ja meidän pojat 13. En ole ihan varma nauttiiko Sheddenkään mun luottamusta. Ei ole kuviot hyökkäyksessä eikä puolustuksessa kunnossa tuon perusteella.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Senior kirjoitti:
Kysyn, vaikket siitä pidäkään: pidätkö Sinä asiallisena keskusteluna, että vedät aiheeseen yhden ottelun _torjuntatilastot_ kyseenalaistaessasi toisen mielipiteen? Onhan meillä seinät leveällä ja katto korkealla, mutta mieti-ny-vähä... Voi jessus, mixu. Ettet nyt vain saisi sitä, mitä tilaat?

Silloin kun aletaan kertoa kuin pikkulapselle "Uskomatonta paskaa, hävetkää" niin ei kai sitä voi vastata kuin hieman samalla tavalla.
En kuitenkaan käske kenenkään hävetä omia mielipiteitään kun kysymys on kuitenkin vain jääkiekosta.
Täällä on muutama nimimerkki jotka antavat ymmärtää että he ovat kuin puolet Hifkistä ja kertovat meille pienille vauvoille kuinka asiat ovat.
Ja muista että meidän mielipiteet ovat mitä ovat mutta tilastot ei kaunistele.

En muista ottelua Lappeenrannassa Saipaa vastaa jolloin lukemat olisivat olleet vastaavat.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
mixu kirjoitti:
En muista ottelua Lappeenrannassa Saipaa vastaa jolloin lukemat olisivat olleet vastaavat.

Ihan sama kuka siellä olisi ollut vastassa, kotona tai vieraissa. Moiset lukemat eivät voi olla hyväksyttäviä. Tiki10 alkaa olla jo aika lähellä arviossaan. 25 vastaan 2 torjunnat toisessa erässä. Ei tämä ole IFK mikä herättää kauhua ympäri Suomen maan, tämä on paha uni.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Täällä on muutama nimimerkki jotka antavat ymmärtää että he ovat kuin puolet Hifkistä ja kertovat meille pienille vauvoille kuinka asiat ovat.
Enää en edes kysy, eli en odota vastausta:

keitä nyt sitten pitää syyttää: näitä "puolet IFKsta" vai näitä "pieniä vauvoja". Kukin meistä vastaa itselleen. Kaikki tyyleilleen uskollisina.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha tässä on nyt noita torjuntatilastoja kaivella esiin. Mitä yhden ottelun torjunnat merkkkaa, kun arvioidaan kautta kokonaisuudessaan (mitä on vaikeata tehdä, kun ei tiedetä lopullista rosteria vielä pitkään aikaan).

Eiköhän nyt vain odotella ihan rauhassa. Veskariosasto on todella huonolla mallilla, sillä kakkosveska tarvitaan, Kärpät otti heti kakkosen kun Rinne lähti, mitä tekee Pena? Tämä on kauheeta.

Katotaan jouluna uudestaan. Jos ei silloin olla kuuden joukossa, niin voidaan puhua floppikaudesta IFK:n kohdalla, mutta ei nyt kuitenkaan kaikkein huono kausi ole tulossa.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Ainakin me vanhemmat Hifk-fanit totuttiin siihen että ollaan suurimpia ja kauneimpia.Vain mestaruuden laskettiin.

No itse olen vielä sen verran nuori, että elinaikanani IFK on voittanut vain kolme mestaruutta. Mutta silti kun hallin kattoa katselee, niin näyttää ettei kovin paljon laskupäätä ole ikinä IFK-faneilta kaivattu.

Tilanne on tällä(kin) hetkellä kurja, mutta suurin ja kaunein ei IFK ainakaan menestyksen valossa ole vissiin montaa vuotta ollut. Aikanaan potki Tampere päähän, perään Turku. Nykyään myös usein Oulu tai naapuri.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika mielenkiintoista että teiltä löytyy tietty osasto joka pyrkii suorastaan tukahduttamaan keskustelun joukkueen negatiivisesta puolesta, en ole havainnut tällaista minkään muun jengin kannattajakunnassa.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kaudesta 1968-69 alkaen HIFK oli muistaakseni seitsemänä vuotena peräkkäin mitaleilla, joista kolme kultaa. Myös 80-luvulla tuli mukavasti mitaleita, vaikkei em. kulta-ajan tahtiin. Huonoin sijoitus 80-luvulla taisi olla 5.tai 6.

Kun SM-liiga alkoi 1975-76 on HIFK jäänyt pleijarien ulkopuolelle vain kerran vuosikymmenessä. Aikonaan se oli kova saavutus, koska tosipelit pelattiin aluksi neljällä joukkueella. Myöhemmin pleijareihin mukaan on päästetty vähitellen enemmän ja enemmän joukkueita ja tuntuukin siltä, että HIFK:ssa on samaa tahtia annettu löysää. Nyt monelle riittää kun taistellaan pääsystä viimeisten joukossa 10 joukkueen pleijareihin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo kirjoitti:
Aika mielenkiintoista että teiltä löytyy tietty osasto joka pyrkii suorastaan tukahduttamaan keskustelun joukkueen negatiivisesta puolesta, en ole havainnut tällaista minkään muun jengin kannattajakunnassa.

Kukaan ei yritä tukahduttaa keskustelua, kukaan ei ole väittänyt, ettei korjattavaa ole, mutta kritiikin uskottavuus häviää taivaan tuuliin, kun kritisoidaan kaikkea, mitä mieleen tulee. Monia sellaisiakin asioita, jotka ovat IFK:ssa paremmin kuin muilla ja joissa ei ole mitään moitittavaa. Kohtuutta tässä vain peräänkuulutetaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Kukaan ei yritä tukahduttaa keskustelua, kukaan ei ole väittänyt, ettei korjattavaa ole, mutta kritiikin uskottavuus häviää taivaan tuuliin, kun kritisoidaan kaikkea, mitä mieleen tulee. Monia sellaisiakin asioita, jotka ovat IFK:ssa paremmin kuin muilla ja joissa ei ole mitään moitittavaa. Kohtuutta tässä vain peräänkuulutetaan.

Kerro meille mitkä ne asiat ovat, joita täällä kritisoidaan mutta ovat kunnossa tai ovat paremmin kuin muilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös