HIFK CHL:ssä ja siihen liittyvät spekuloinnit

  • 478 560
  • 2 084

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Ei tämä sarja ole tainnut olla missään paikassa mitään ilotulitusta. Ei tuossa länsinaapurissakaan ole paljoa tämän eteen tehty. Suomessa en ole nähnyt minkään seuran panostaneen markkinointiin.
Samaa mieltä olen siinä että epäonnistuttu on kaikkialla tämän turnauksen kanssa.
IFK ei ole ainoa syyllinen tässä touhussa.
Vastuu omasta toiminnasta pitää silti kantaa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
1. CHL:n hallitseva mestari V
2. Kotimaisen liigan mestari V
3. Runkosarjan voittaja V
4. Runkosarjan kakkonen V
5. Finaalin hävinnyt joukkue V
6. Paras jäljellä oleva semifinalisti, runkosarjan menestyksen mukaan katsottuna V

Viisi joukkuetta liigasta pääsee mukaan CHL:ään. Runkosarjan voittaja Tappara ja runkosarjan kakkonen TPS ovat varmistaneet paikkansa, joten jäljellä on kolme paikkaa. Mä tulkitsen tän niin, että riippumatta siitä kuka vie mestaruuden, kuka häviää finaalin jne niin ne kolme jäljellä olevaa paikkaa menee joukkueille KalPa, JYP ja IFK.

Näin näyttäisi myös tämä wikipediasivu (koskien CHL:n seuraavaa kautta) kertovan. Ja tämähän on aivan mahtava uutinen, jota ei ole mielestäni missään mainittu! IFK pelaa CHL:ää ensi kaudella, wohoo! \ :D /
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse olen pitänyt tästä CHL:stä todella paljon joten toivottavasti tämä menee näin ja IFK nähdään myös ensi kaudella näissä karkeloissa mukana!
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on kyllä pirun hyvä juttu! Itse olen ainakin syttynyt CHL:lle kovasti alusta asti. Tosi siistiä että pääsee kokemaan kansainvälisiä, ison panoksen otteluita kesken kauden. Tunnelma hallilla on myös ollut ensiluokkaista, vaikkei suuri yleisö olekaan vielä pahemmin innostunut. Toivottavasti ensi kaudella tulee jo menestystäkin eikä ne puheet tavoitteista CHL:n suhteen jää taas pelkäksi sanahelinäksi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, tämä oli iloinen yllätys, kun olin jo haudannut ajatuksen ensi kauden CHL:stä, eikä tällaista tullut eilisissä voitonhuumissa ajatelleeksi. Jospa yleisökin rupeasi pikkuhiljaa syttymään - on ne pelit mainiota vaihtelua puuduttavan pitkälle runkosarjalle.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Hienoa. Nämä ovat just niitä pelejä joihin on mukava tulla lasten kanssa. Kohtuuhinnat ja muutenkin sopuisa fiilis. Toki toivoisin tähän muutosta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
. Ja tämähän on aivan mahtava uutinen, jota ei ole mielestäni missään mainittu! IFK pelaa CHL:ää ensi kaudella, wohoo! \ :D /

Törmänen mainitsi ottelun jälkeen, että varmistettiin CHL paikka samalla. En ollut uskoa, mutta kyllä Stögö tiesi. Ilmeisesti CHL:ää arvostaa vaikka jotkut sitäkin on epäillyt
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Törmänen mainitsi ottelun jälkeen, että varmistettiin CHL paikka samalla. En ollut uskoa, mutta kyllä Stögö tiesi. Ilmeisesti CHL:ää arvostaa vaikka jotkut sitäkin on epäillyt

Jaha, mutta siinä tapauksessa tiesi väärin. Jos Ilves olisi tiputtanut Tapparan ja sitten jatkanut finaaliin, IFK:n jäädessä pronssipeliin, IFK ei olisi päässyt mukaan CHL:ään vaan paikat olisivat menneet Tapparalle, TPS:lle, KalPalle, JYPille ja Ilvekselle. Aika pieni todennäköisyys tämän skenaarion toteutumiselle ehkä oli, ja toki jos sekä IFK että Ilves olisivat päässeet finaaliin niin kummatkin olisivat päässeet CHL:ään ja jos taas Ilves ja IFK olisivat pelanneet pronssipelissä niin IFK olisi ottanut sen viimeisen CHL-paikan paremman runkosarjasijoituksen turvin ja Ilves olisi jäänyt ilman CHL-paikkaa. IFK:n matsin päätyttyä ei ollut vielä varmaa, että IFK pääsee ensi kauden CHL:ään, se varmistui vasta Ilveksen häviön myötä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jaha, mutta siinä tapauksessa tiesi väärin. Jos Ilves olisi tiputtanut Tapparan ja sitten jatkanut finaaliin, IFK:n jäädessä pronssipeliin, IFK ei olisi päässyt mukaan CHL:ään vaan paikat olisivat menneet Tapparalle, TPS:lle, KalPalle, JYPille ja Ilvekselle

Tuota itse mietin kanssa, mutta ehkä on vain hyvä asia jos oletti Tapparan menevän jatkoon tuosta sarjasta.
 

Sanchez

Jäsen
Todella harmillista että "päästiin" ensi vuoden CHL:ään mukaan. Aiheuttaa aivan turhia otteluruuhkia, jotka sitten sotkee kotimaisen liigan pelejä.

Lisäksi nämä "Sønderjysken Jyskyt" tai "Milano Red Wingsit" vastustajina. Hohhoijaa.

Saako näistä peleistä edes mitään palkintorahoja?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen pitänyt näistä peleistä Usealla kaudella kauden paras peli tullut CHL:n pudotuspelivaiheessa, ihan pelillisesti, ja joskus ammoin edeltäjäsarjoissa sitten viihteellisemmässä muodossa. Etenkin nämä ruotsalaisjengejä vastaan pelatut voimamatsit syyskaudella (puoli)välierävaiheessa ovat olleet mageita matseja. (Toiveissa olisi myös vanhanliiton brittivastustaja - voisiko sellaisen järjestää vaikka treenipelinä, jos ei CHL:ssä!)
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Todella harmillista että "päästiin" ensi vuoden CHL:ään mukaan. Aiheuttaa aivan turhia otteluruuhkia, jotka sitten sotkee kotimaisen liigan pelejä.

Lisäksi nämä "Sønderjysken Jyskyt" tai "Milano Red Wingsit" vastustajina. Hohhoijaa.

Saako näistä peleistä edes mitään palkintorahoja?

Kai sieltä jotain orvanahkoja saa? Linkki vie mtv.fi sivuille uutiseen CHL palkintorahoista. Kannattaa ehkä hieman ottaa selvää asioista eikä luottaa omiin mielikuviin.

CHL nostaa rajusti palkintosummiaan
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Näyttihän se ennen pudotuspelejä siltä, että Eurooppaan olisi aika pitkä matka, mutta Oulun ja Turun jälkeen se ovi sitten aukesi siihenkin suuntaa. Siistii! Ja kun tosiaan katsoo mukaan päässeitä Suomesta, niin kaikki viisi kuuluvat Suomen osalta kilpailun perustajajoukkueisiin ja perustajista ainoastaan Kärpät jäivät tällä kertaa rannalle. Tosin kun Suomella on vain viisi maapaikkaa, niin jatkossa aina vähintään yksi suomalaisista perustajajoukkueista jää rannalle ja kun viime kausi meni suhteellisesti vähän huonosti suomalaisilla kokonaisuutena, niin ellei tulevalla kaudella petrata, niin kausi 18-19 voi Suomen osalta alkaa vain neljällä paikalla.

Wikipediasta löytyy kartta, johon sijoitettu jo ensikauden paikan varmistaneet joukkueet, eli sieltä voi jo vähän haaveilla, että mihin suuntaan sitä olisi kiva HIFK:n perässä matkustella.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Sanchez. Tottakai siellä on myös niitä heikompia vastustajia, mutta mielestäni on ollut ihan virkistävää nähdä näitä tanskalaisia ja saksalaisia joukkueita jne. Sitten on ne Sveitsin suurseurat kuten Bern ja näistä sveitsiläisistä seuroista löytyy aina kovia nimiä ja Ruotsin jengit ovat aina pirun laadukkaita ja hyviä joten kyllä tuolla hyvätasoisia vääntöjä riittää ja väitän, että tuo CHL:n voittaminen on paljon vaikeampi juttu kuin kotoisen Liigan voittaminen.

Kyllä minä ainakin valitsen perus marraskuun iltana CHL-matsin mieluummin kuin minkä tahansa Liiga-matsin.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Itse olen myös tosi tyytyväinen, että päästiin ensi kaudeksikin mukaan CHL:ään. Ovat olleet pääsääntöisesti tiukkoja matseja ja hinta/laatusuhteeltaan hyviä. On hienoa, että IFK pääsee mittaamaan tasonsa kovia ulkomaisia joukkueita vastaan, toki sekaan mahtuu muutama heikompikin, mutta ne vaan sitten pitää vaan hoitaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Paljon positiivista CHL-matseissa näin fanin näkökulmasta.
Tulee tutuksi eurooppalainen jääkiekko edes jonkun verran suhteessa omaan jengiin.
Lipun hinnat on ollut aikaisemmin hyvällä hinta/laadulla, sopuhinnalla parhaille paikoille, ei mainoksia(tämä ei tietenkään ole pitkässä juokussa hyvä asia), paljon musaa ja gimmat joraa.
Liiga on ollut hiukan sisäsiittoinen ja siten koko seurakiekko suomessa, haluan nähdä kansainvälisyyttä siinä mielessä kun se on järkevää eli mahdollisimman kiinnostavia matseja. Potkupallosta on hyvä ottaa mallia tähän, euromatsit kiinnostaa.
CHL tuo panoksen matseihin jo heti alkukaudesta jolloin runkosarjan tiistai/torstai matsit maaseudun jengejä vastaan ei juurikaan kiinnosta.

Hieno homma että IFK on mukana, niin olen minäkin, hallille taas syksyllä näitä matseja katsomaan.

_
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
CHL:n suurin ongelma on yleisömäärät. Mielestäni IFK on tehnyt tässä curheen kun eivät ole siällyttäneet näitä kausikorttiin. Nyt matseja myydään tyyliin "10 eurolla A5:seen". Ei nämä tapahtumat nykyiselläänkään ole mitään rahasampoja, ja melkein tuntuu että enemmän rahaa valuisi kassaan, jos kausikorttilaiset tulisivat paikalle ja käyttäisivät normirahat oheistuotteisiin. Jos sarjan playoff-vaiheen ratkaisuottelun yleisömäärä on 3000, niin kyllä jossain mättää. Nyt tätä on katsottu muutama vuosi eikä mitään kehitystä ole tapahtunut. Jotain tarttis tehrä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä olen ymmärtänyt että suurin ongelma on juuri tuo ettei kauskorttilaiset ole heränneet. Toisin sanoen tarvittaisiin mukaan ne firmakausarit, pitkäaikaiset fanikausarit eri katsomoista, yritystilaisuudet jne. Eikös kuitenkin tuollaiset 2000-3000 irtolippua ole jotakuinkin sama määrä kuin normaalissa arki liiga-pelissä jossa se noin 3000-4000 kausaria pohjalla. Toki tuossa CHL-myynnissä on kausarilaisia varmasti mukana mutta kuitenkin pelkillä irtolipuilla tuo yllä mainittu 3000 on ihan ok lukema.

_
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Eikös ne CHL-runkosarjapelit kuuluneet kausariin viime syksynä? Joka vuosi muistan siinä kyselyssä tätä toivoa, että kuuluisivat mukaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
CHL:ää tulisi markkinoida paljon voimakkaammin, enemmän uutista IFK:n sivuilta ulos, fiilisvideoita, haastatteluja jne. Aivan liian vähän on CHL ollut esillä mm. IFK:n omilla sivuilla. Fanien päähän pitää saada iskostettua, että kausi alkaa silloin kun pelataan ensimmäinen matsi CHL:ssä eikä vasta silloin kun Liiga starttaa!

Hieno homma että IFK on mukana, niin olen minäkin, hallille taas syksyllä näitä matseja katsomaan.

Samoin minä olen kyllä näissä peleissä aina paikalla jos vain mahdollista! Toivottavasti nyt useampi heräisi tähän touhuun mukaan.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helvetin hieno juttu tämä CHL paikan varmistus. Ehdin jo itse haudata haavet, kun runkosarja meni miten meni. Kauden kynnyksellä olevat pelit tanskalaisia vastaan ei näytä kiinnostavan joukkuetta eikä faneja. Itse olen noitakin katsonut. Tykkään käydä katsomassa vähän eksoottisempia jengejä ja samalla saa katsastettua(dumattua) uudet vahvistukset. Sitten taas pelit ruotsalaisia ja sveitsiläisiä vastaan ovat kauden viihdyttävimpiä pelejä. Ovat tuolla muualla tajunneet, että yleisö ei halua katsella träppiä ja keskialueen miekkailua. Ja olisihan se hienoa olla Euroopan paras jengi.

Edit. Typo
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ite pitäisin siitä että Liiga alkaisi aikaisemmin, rauhallisemmalla tahdilla ja CHL alkaisi vasta liigan alkamisen jälkeen. Nyt CHL-pelejä pelataan harjoituspelien lomassa joka leimaa myös ne harjoituspeleiksi, vaikka pelit ovat erittäin laadukkaita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös