Hifk 2002-2003

  • 1 301 051
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska käynnissä on Suhosen herjaus- viikot, ajattelinpa vaatia Penttiä vadille.
Viestin lähetti Senior
Penan 'suojelusta': Jos olet kirjoituksia lukenut,

- UTJtä on aika moni kaivannut, sillä Pena ei ole valmentaja, eikä ilmeisesti scouttaus ole hänen vahvimpia osaamisiaan
Pentti ei todellakaan ole valmentaja, eikä hänestä toivottavasti enää koskaan edes tulekaan sellaista. Ja Pentti tuskin edes tietää mitä on scouttaus, hän soittaa kaverilleen joka on jopa nähnyt jonkun pelaavan! Tällä metodilla hommataan joukkueen tärkein pelaaja.

- mitä Penan poispotkiminen nyt auttaisi tämän hetkiseen peliin? Pena ei puutu tällä hetkllä valmentamiseen pennin vertaa
Pentin ulostus saattaisi jopa helpottaa tämän kauden jengiä. Ensi kauden tilanne olisi takuulla parempi. Pentin tilalle pelaajia hommaamaan tullut jannu saattaisi nimittäin olla jopa innokas kiertelemään muailmaa jotta löytäisi hyviä stuntteja. Meidän Pentti se vaan faksailee kaverilleen, joka lähettelee sitten paikalle Niclas Hedbergin. Jos joukkueeseen nyt tarvitaan pelaajia, on sen pelaajan oltava todellinen roolihemmo. Kärjistetysti: toiselle kiekolliselle pakille on suuri tilaus jolloin Pentti tilaa kaveriltaan pakin ja paikalle saapuu Jan Kobezda kommentilla:"mä jopa näin sen treeneissäkin toissa kaudella".

Eli Pentti ei ole kykenevä hommaamaan yhtään uutta nousevaa tähteä omien ulkopuolelta. Pentin ainoa metodi on hankkia faksin kautta kaveriltaan jo valmis stara, ja sitten joku kenet kaveri antaa. Eli käytännössä fyrkkaa palaa ja saadaan Tom Draper ja Niclas Hedberg.

Pena on vain yksi henkilö ja duunari IFKssa. Jos hän ei duunejaan tee, helvettiin vaan. Ei tässä mitään henkilökulttia olla hänenkään ympärille rakentamassa. Hallitus vain oli tyytyväinen Penan viime kauden duuniin (lue n 3,600.000 mk tulosta, sillä kiekkomenestyksellä)
Hallitus on varmasti tyytyväinen positiiviseen tulokseen. Miksei olisi? Mutta mietipäs itse, HIFK on osakeyhtiö jonka (kaikkiko?) osakkeet omistaa ry. Ry:issä on se jännä piirre etteivät ne periaatteessa saa tuottaa voittoa, eli ry:n fyrkat pitää tilittää johonkin. No niin kaikki te tietävät. Minne tilitettiin brändin viime kauden taloudellinen voitto? Vedetäänkö se tämän kauden liigajengiin kokonaan vai vedetäänkö siitä voitosta tämän kauden jengiin yhtään? Voittofyrkistä voidaan myös tilittää (ja todennäköisesti näin myös tehdäänkin) osa osakkeenomistajille, eli tässä tapauksessa ry:lle. Ry ei saa tuottaa voittoa eli sillä pakottaisi hillot tilillään ja ne pitäisi tunkea jonnekin.

Eli kysymys kuuluukin: Minne tungettiin viime kauden positiivinen tulos?

Samaan vetoon voisi myös kysyä: Kuinkas paljon nuo ry:n hallituksen jäsenet ovat maksaneet ry:n "osakkuudestaan"? No, ei kai se ry:n osakkuus maksa mitään, mutta ry:n omistamien osakkeiden voitot on käsittääkseni pakko tilittää jonnekin.

Voit olla varma ettei hallituksen jäseniä kiinnosta Pentin huonous kasata jengiä jos vain saadaan hyvä positiivinen tulos ja fyrkkaa ry:lle joka sitten jakaa sitä yhteishyvällisiin tarkoituksiin. Ja lippujen hinnat vain nousevat.

Joten, ollaan vaan eri mieltä, mutta perustellaan kanssa, eikö totta Metukka? Meille jos mihin, mahtuu erilaisia näkemyksiä. Sehän tässä seurassa kiinnostaakin.

Sana vielä siitä kansankiihotuksesta. Siinä minua kiinnostaa vaan se toinen sukupuoli ja niistäkin vain pieni osa, koska olen oppinut: kaikkea ei voi saada.
Ollaan eri mieltä jos siltä tuntuu. Pahempi syöpä HIFK:ssa on kuitenkin Pentti kasaamassa jengiä kuin nykyinen valmentaja valmentamassa sitä. Jos nyt kengitetään Suhonen, on ensi vuoden tilanne Pentin vetämänä aivan yhtä perseestä kuin nytkin. Tärkeämpää olisi saada hyvä hemmo hankkimaan niitä pelaajia. Pentti saa jatkaa talouspuolella, mutta pelaajapolitiikkaan tarvitaan uutta verta.

Ihan vaan huomiona, tämän kauden porukkaan tuli periaatteessa kahdeksan uutta jätkää, eli:
Pärssinen +
Simicek +
Ruutu +
Saarinen +-
Hedberg -
Söderholm +
Draper -
Laaksoharju +-

Hyviksi on tähän mennessä osoittautuneet Pärssinen, Simicek, Ruutu ja Söderholm. Saarisesta ei vielä tiedä, ja Laaksoharju nyt oli sellainen hätäveto.

Huonot hommat taas ovat Hedberg ja Draper.

Eli Pentin (ja Alpo&co:n) onnistumisprosentiksi saadaan 50 %. Ja viime kauden paskaan pakistoon saatiin hommattua yksi hyvä uusi peluri eikä yhtään maalivahtia pois ajettujen tilalle. Ei tainnut faksin syövereistä löytyä muita.

Tärkeysjärjestys: Osaava äijä kasaamaan jengiä, se on kaikkein tärkein.

muokkailinpa vähän
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustuksen uudet kujeet?

Kun nyt pahasti näyttää siltä, ettei toivomaani - pelkistä maalivahdeista koottua aloitusviisikkoa - nähdä tänäänkään, niin valaiskaa pliis paremmin tietävät mitä se kommentti 'puolustajien peluutuksen muutoksesta' voi pitää sisällään? Kokeiltiinko Jokeri-matsissa jo jotain uutta? Itse olin ainakin näkevinäni Vopatin siniviivalla Kantorin 'paikalla' siinä hylätyssä maalissa, mutta Kantorkin oli kentällä. Vaihto kesken vai joku uusi kuvio?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiitokset mixu, Metukka ja m&t

...wabbit ei ole edelleenkään ehtinyt vastata edes edelliseen kysymykseeni, missä pyysin häntä etsimään Apea henkilökohtaisesti vainoavat kommenttini. Täkyksi laitoin aiemman kommenttini: "Suhonen on erinomainen valmentamaan yksilöitä ja lisäksi sivistynyt, miellyttävä henkilö, jonka osaamista soisin käytettävän organisaatiossa jatkossakin. Mutta muualla kuin ykkösvalmentajana". Tuo saattoi olla sen luokan loukkaus Suhosen henkilöä kohtaan, että kohta odotan syytteen paukahtamista.

(ton kommentin vedin ulkomuistista, mutta sama sanomani oikeassa sanamuodossa on pari sivua sitten, en vaan jaksa väyrysenä kaivella omia sanomisiani. Pointti on vaan se, että vituttaa ihan henkilökohtaisesti, kun syytetään aiheettomasti, asioita tutkimatta)

Mutta asiaan, HIFKiin. Ja tokihan asiat riitelevät, eivät henkilöt, paitsi sam gerbil, jota minulla on jo pikkuhiljaa ikävä. Oikeasti, ei siitä voi olla diggaamatta.

m&t:n kirjoituksessa oli lähes sellaisenaan minun Matikais-näkemykseni:
-pelaajahankinta pääsääntöisesti katastrofaalisen huonoa, pois lukien tämän kauden onnistumiset
-kaiken mähellyksen keskellä kuitenkin hyvää taloudellista tulosta --> hallituksella ei syytä antaa kenkää
-niin kauan kuin käymme kuitenkin 6000 hengen voimalla katsomassa paskaakin HIFKiä, mikään ei muutu. Hallituksen kannalta: miksi korjata paskaa, kun paskakin tuottaa?
-noidankehä?

Näiden tosiseikkojen tajuamiseen ei tarvitse olla Einstein, päivänselviä asioita.

Jos suunnitelmaksi otetaan HIFKin kunnian palauttaminen, emme kuitenkaan voi aloittaa hommaa perustuksista, vaan jäävuoren huipulta eli osaamattomasta valmennuksesta. Se olisi minulle kiireellisyysjärjestyksessä ykkösasia, sillä en minä ainakaan jaksa odottaa myyttistä 03/04 kautta ja katsella toista kautta peräkkäin paskaa HIFKiä. Mälkiän paska HIFK sentään viihdytti paremmin kuin Suhosen paska HIFK, joka teknisesti pelaa paremmin kuin Mälkiän paska HIFK. Näiden pohtiminen on yhtä hyödyllistä kuin Mikko Alatalon eri biisien vertaaminen; samaa paskaa, eri sovitukset.

Joten. Ensin valmennus. Sitten osaava UTJ/scouttaus. Sitten taloudellista tulosta tekevä tj. Ja sitten kenties ei ry-muotoinen hallitus. Henkilöiden nimet vapaat.

Ja lisää taklauksia ja rytinää! Ja Jokerit seinälle, jos ei niitä voida voittaa, kele! Ugh.

(typot)
 
Viimeksi muokattu:

Scoutti

Jäsen
Re: Re: Materialismia

Viestin lähetti bystander

Naulan kantaan. Tosin vielä räikeämpi esimerkki näistä IFK:n tarjoamista suojatyöpaikoista on ex-puhelinkauppias Rolle Carlssonin virka IFK:n pr-miehenä. Piiri pieni pyörii.

Sivustakatsoja, viestisi herätti hieman närää ja kysymyksiä:

Viestisi oli varsin halveksuva?
Saanko udella omaa toimenkuvaasi?

Rollehan on töissä KSB-Sportissa, joka tuottaa kaikki HIFK:n fanituotteet. En ymmärrä miten tämä on mainitsemasi tyyppinen suojatyöpaikka? Ketä muuten HIFK:ssa toimii tälläisessa "roolissa"?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti matti&teppo


1. Koska käynnissä on Suhosen herjaus- viikot, ajattelinpa vaatia Penttiä vadille.

2. Pentti ei todellakaan ole valmentaja, eikä hänestä toivottavasti enää koskaan edes tulekaan sellaista. Ja Pentti tuskin edes tietää mitä on scouttaus, hän soittaa kaverilleen joka on jopa nähnyt jonkun pelaavan!

3. Pentin ulostus saattaisi jopa helpottaa tämän kauden jengiä. Ensi kauden tilanne olisi takuulla parempi. Pentin tilalle pelaajia hommaamaan tullut jannu saattaisi nimittäin olla jopa innokas kiertelemään muailmaa jotta löytäisi hyviä stuntteja.

4. Mutta mietipäs itse, HIFK on osakeyhtiö jonka (kaikkiko?) osakkeet omistaa ry. Ry:issä on se jännä piirre etteivät ne periaatteessa saa tuottaa voittoa, eli ry:n fyrkat pitää tilittää johonkin. No niin kaikki te tietävät. Minne tilitettiin brändin viime kauden taloudellinen voitto? Vedetäänkö se tämän kauden liigajengiin kokonaan vai vedetäänkö siitä voitosta tämän kauden jengiin yhtään? Voittofyrkistä voidaan myös tilittää (ja todennäköisesti näin myös tehdäänkin) osa osakkeenomistajille, eli tässä tapauksessa ry:lle. Ry ei saa tuottaa voittoa eli sillä pakottaisi hillot tilillään ja ne pitäisi tunkea jonnekin.

5. Eli kysymys kuuluukin: Minne tungettiin viime kauden positiivinen tulos?

6. Samaan vetoon voisi myös kysyä: Kuinkas paljon nuo ry:n hallituksen jäsenet ovat maksaneet ry:n "osakkuudestaan"? No, ei kai se ry:n osakkuus maksa mitään, mutta ry:n omistamien osakkeiden voitot on käsittääkseni pakko tilittää jonnekin.

7. Voit olla varma ettei hallituksen jäseniä kiinnosta Pentin huonous kasata jengiä jos vain saadaan hyvä positiivinen tulos ja fyrkkaa ry:lle joka sitten jakaa sitä yhteishyvällisiin tarkoituksiin. Ja lippujen hinnat vain nousevat.

8. Tärkeysjärjestys: Osaava äijä kasaamaan jengiä, se on kaikkein tärkein.

Laulajapojille pinnat täältä, tämä on keskustelua. Palkinnoksi käyn tänään Anttilassa ostamassa Matin ja Tepon parhaat, Kodin Ykkösestä ostan kaapin, jonka taakse sijoitan naisen.

1. Käynnissä ei ole Suhosen herjausviikot, vaan -toimi Suhonen!- viikot

2. Täsmälleen samaa mieltä. Itse haluaisin nähdä Penan samalla toimenkuvalla, kuin mitä Frankillä oli vuosikaudet. Pyörittää yritystä (siis Oy:tä, ei kiekkoa), vastata sen taloudesta ja tuloksesta. Juuri niin, operatiivisena toimintana, kuin toimitusjohtajan duuni on kaikissa osakeyhtiöissä. Ylin toimeenpaneva, hallituksen linjausten tekijä, joka jättää erikoisosaamisen (scouttaus, valmennus) asiaan varten palkatuille osaajille. Eli: meillä tulee olla erillinen Urheilutoimenjohtaja. Kova luu siihen.

3. Edelleen: Miten Penan ulostus vaikuttaa lyhyellä tähtäyksellä peliin. Lisää kannanottoja, pliis. Ei Pena ole valmentanut tällä kaudella sekuntiakaan. Pitäisikö Penan olla vastuussa siitä, että Ape valmentaa tyylillään. Vähän kaukaa haettu syytös Penalle. Nyt puhutaan päivän tilanteesta kaukalossa, jooko.

4. Tässä Sulla tökkii ja menee puurot ja vellit. Ry omistaa kaikki osakkeet. Oy ja ry on kaksi ihan eri asiaa, vaikka ry omistaa osakkeet. Oy toimii ja tuottaa voittoa. Yhtiökokous päättää mitä voitolle tehdään. Ei sitä voittoa välttämättä jaeta ry:lle yhtään enempää, kuin on pakko, jotta ry pystyy toimimaan. Oy:n tuloksella varmistetaan toimintaedellytyksiä tulevaisuuteen. Oy on hankkinut esim asuto-osakkeita aikanaan, jotta ulkomaalaiset pelaajat voivat niissä asua sopimuksen ajan ja näin Oy säästää vuokrakuluissa. Oy maksaa ja ylläpitää junioiritoimintaa, mikä on kaiken perusta pitkäjänteiselle edustusjoukkueen toiminnalle. jne jne.

Oy:n voitonjakoon liittyvät paperit ovat julkisia. En ole niitä lukenut, mutta ei siellä ole voitu osikoja jakaa henkilöille, koska ei ole henkilöosakkaita. Tämä on vähän sellainen urbaanilegenda, joka on saanut alkunsa Frankin veloittamista provisioista, jotka siis nekään eivät olleet mitään osinkoja.

Rahavirrat (tulot ja menot) kulkevat Oy:n tilillä. Ainoat tavat, jolla niitä voidaan sieltä laillisesti ulos ottaa, on kulut, palkat, osingot (siis vain omistajalle) ja vastaavat. Älkää nyt hyvät miehet luulko, että Pena tai kukaan muukaan niitä rahoja omii tai omanaan käyttää. Vähän syvyyttä ja leveyttä hei.

5. En ole edelliseen vastaukseen liittyen tutustunut tilinpäätökseen, mutta kun KHT tilintarkastajat ovat tilinpäätöksen hyväksyneet, tarkoittaa se sitä, että kirjanpito on lain mukaan tehty oikein, tilintarkastajien toimesta hyväksytty ja varmasti hallitukselle asianmukaisesti myönnetty vastuuvapaus.

Ei niitä rahoja ole hei kenenkään taskuissa. Taloutta on vahvistettu, junioritoimintaa kehitetty jne. Siellä ne rahat on.

6. Ks puurot ja vellit. ry:ssä ei ole 'osakkuuksia'. ry:n omistamien IFK-osakkeiden substanssi (varallisuus) on edelleen Oy:ssä. ry:n substanssi on vain omistaa ne osakkeet, joilla on todella arvoa ja omistamallaan osakeyhtiöllä on faktista-, tuotto- ja goodwillarvoa.

7. Toivottavasti hallitus päättää yrityksen kasvaessa perustaa UTJn postin. Ry ei jaa varojaan yleishyödyllisiin tarkoituksiin, vaan tulos tukee seuran toimintaa kaikissa ikäryhmissä.

8. Eri mieltä. Tärkeysjärjestys: Pelaajat pelaamaan joukkueena ja omalle tasolleen eli käyttöaste vastaamaan kapasiteettia. Valmentajan tehtävä. Ja heti. Toiseksi tulee mainitsemasi.

edit: typo ihme
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskustelu menee tällä hetkellä aivan metsään. Voin rehelliseti sanoa että minua itkettää tämä "suhosen vika" mentaliteetti jota täällä viljellään. Jos Alpo Suhonen olisikin Pekka Rautakallio joka latelisi typeriä kliseitä tyyliin "liike loppu" niin kukaan ei vaatisi valmentajan vaihtoa. IFK on sarjassa piste per peli tahdissa. Joukkue on tappioputkessa, se on totta. Kysymys kuulukin miksi.

No minä vastaan, joukkueen maalivahti on korkeintaan kelvollinen luukkumieheksi liigaan. Joukkueella on kolme kunnon puolustajaa, yksi junnu ja sitten täyttä paskaa. Joukkueen "pelin sielu" Simicek on ehtoo puolen miehiä.

Kenen vika on että Pasi Saarinen pelaa IFKssa. Matikaisen

Penttiä ei nyt enää jakseta syyttää, miehellä on jopa oma kerho. Matikainen on epäonnistunut jälleen kerran, IFK hankki Pasi Saarisen. Jokainen voi miettiä mitä pakkeja toiset "rikkaat" seurat hankkivat.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Jos Alpo Suhonen olisikin Pekka Rautakallio joka latelisi typeriä kliseitä tyyliin "liike loppu" niin kukaan ei vaatisi valmentajan vaihtoa.

Huoh. Mistäs Sinä sen tiedät?

Huonoa peliähän tässä kritisoidaan ja Apen menetelmiä (huom, ei henkilöä, oletko lukenut viestejä?)

Muutenkin Ape-diggarit? Eikö kukaan aio vastata JHagin peräänkuuluttamiin kysymyksiin? Aika hiljaista on ollut...
Faktoja kehiin. Puhutaan teoista, ei henkilöistä. Mun puolesta saa vaikka joogata aamusta iltaan, kun IFK on sellainen IFK, jollainen sen on määrätty olevan.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Re: Puolustuksen uudet kujeet?

Viestin lähetti tant gredulin
Kun nyt pahasti näyttää siltä, ettei toivomaani - pelkistä maalivahdeista koottua aloitusviisikkoa - nähdä tänäänkään, niin valaiskaa pliis paremmin tietävät mitä se kommentti 'puolustajien peluutuksen muutoksesta' voi pitää sisällään? Kokeiltiinko Jokeri-matsissa jo jotain uutta? Itse olin ainakin näkevinäni Vopatin siniviivalla Kantorin 'paikalla' siinä hylätyssä maalissa, mutta Kantorkin oli kentällä. Vaihto kesken vai joku uusi kuvio?

-Juu tuon Vopatin huomioin minäkin. Muusta en tiedä muuta kuin että Pentiltä pitäisi ottaa oikeudet sekaantua pelaaja/valmentaja-asioihin pysyvästi ja ikuisesti. Hei, poijjaat ja tytöt. IFK operoi joka vuosi 2-3 suurimmalla pelaajabudjetilla liigassa, tuloksena on että valmentajaa vaihdetaan joka vuosi, pelaajia lomautetaan, korostan IFK on lomauttanut ;) Jumalauta;). Eiköhän Pentin pitäisi pystyä kasaamaan kaukaloon sellainen tiimi joka vuosi, korostan sana TIIMI;) jolla keikutaan sijoilla 1-4 joka vuosi. Hyvältä ei näytä aika Pentin, eli jos ja kun valmentajaa joudutaan vaihtamaan taas kerran, otettakoon tältä
säföörimestarilta ne palikat pois joilla hän voi vahingoittaa itseänsä tahi lähimmäistään;) Mitä Alppuun tulee, itse annan hänelle tämän viikon aikaa, mikäli sama pelleily jatkuu, eikun monoa perseeseen. Olin kai liian optimistinen kun estimoin että Suhosen aikana IFK pelaisi ryminäkiekkoa vielä jossain vaiheessa, hpk-matsi kai sokaisi silmäni. Kuten aiemmin todennut itse en hiirulaiskiekosta pahemmin välitä, tai rehellisemmin se saa voimaan minut pahoin jos joudun sen katsomisesta pakon edestä vielä maksamaankin, samoin oletin että Alppu laittaa palikat yksikerrallaan paikaaalleen, vaan samoin olen tainnut siinäkin erehtyä, saas nährä...Juu mulla kyllä sopis että JHAG valittaisiin uudeksi UJT:ksi, hommaisi Pasin ja muutaman muun hullun bändiin, saisi rahoilleen vastinetta, kuten olen aiemmin todennut että mulla ei olisi mitään sitä vastaan että koko joukkue olisi täynnä Nielikäisiä ja Vopatteja...Tjaah, noh vois ykkösessä olla muitakin, siinä pelaisi vaikka Caloun, Peltonen ja Pentti keskellä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hyssyttelystä asiaan

m&t:n kysymykseen voitonjaosta:

IFK:n ilmoituksen mukaan(suoraan JA:n uutisesta):

"Liikevoitto käytetään pääasiassa kolmeen kohteeseen:

Junioritoiminnan jatkuvuuden lisäämiseen, jotta IFK:n juniorit voisivat jatkossakin nousta omasta seurastaan huipulle asti.

Jäähallin kunnostukseen yhteistyössä Jääkenttäsäätiön kanssa. Uudistukset näkyvät koko katsomon muututtua punaiseksi mereksi puupenkkien lähdön myötä ja uuden valotaulun vihdoinkin saavuttua Jäähalliin.

Kolmas ja toki faneille tärkein on hyvän ja menestyvän joukkueen saaminen Nordenskiöldinkadun halliin.

IFK:n talouspolitiikka pyritään pitämään sellaisena, että joukkue toimii sekä ensi kaudella, että kymmenen vuoden kuluttua SM-liigan kärkikastissa."

Sitten asiaan. Hyvää tekstiä alkaa JA:n kirjoittajilta saapumaan, kun vähän on alettu törkkimään muurahaispesää, puolin ja toisin. Eli Ape-hate, Pena-hate, Ape-& Pena-hate ja Ape-hate&Pena-love klubien puolelta. Love all-klubia ei taida vielä löytyäkään.

Apen mustamaalaus on todellakin tiukasti käynnissä, eikä välttämättä mitenkään aiheetta. Peli on kussut jonkun aikaa ja siihen on saatava muutosta. Tänään meillä on jo maalivahti tai sitten ei. Sen näkee noin kuuden tunnin kuluttua. Toivottavasti puolustus luottaa nyt maalivahtiinsa, sillä Draperiin ei missään vaiheessa luotettu, edes omien keskuudessa.

Joukkue pelaa kuitenkin hyökkäävää peliä, mutta liikaa puolustuksen kustannuksella. Kun meidän ns. huippupakkimme ovat SM-liigan ykköset hyökkäyspäässä, mutta puolustuksessa pelkkiä vastaantulijoita, niin ongelmia syntyy. Kun heidän lisäkseen ei juuri apumiehiä löydy, niin tässä on yksi paikkauskohde.

Ape ei pakistoon voi lähteä avuksi, vaikka kuinka haluttaisiin. Näillä on pakko mennä, mitä meillä tällä hetkellä on. Jokainen, joka kantaa IFK-paitaa tai pikkutakkia on IFK. Se pitäisi mielestäni olla selkeää sekä fanien, että pelaajien ja niiden pikkutakkien sisällä olevien ihmisten mielissä ja sydämissä. Rahastavat surffarit on totuttu näkemään Ilmalassa, nyt niitä tuntuu olevan meillä pilvin pimein. Kritiikittä ei pidä elää, mutta oman jengin etu on kaikkein ensimmäisenä ainakin itselläni mielessä.

En tiedä ketä auttavat esim. joidenkin pelaajien hyllytyshuhut, etteivät taas olisi tulleet tuolta itä-helsingin ihmeiden kotiluolan suunnasta. Se jos jokin on kusemista omaan pesään, että paikkaansa pitämättömät huhut vellovat ennen tärkeitä pelejä.

Pentistä, edelleen olen sen UTJ:n kannalla. Rahapuolen Pentti on hoitanut esimerkillisesti, mutta pelaajahankinnat ovat pitkän aikaa kusseet. Eli Penalle en potkuja kaipaa, mutta edelleen, duunien jakamista. Sillä rahalla, joka maksetaan poispotkituille valmentajille ja pelaajille monia vuosia, olisi jo helposti UTJ palkattu.
 

muropakkaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni suurin syy RPL:n ja Saarisen kehnoihin otteisiin on miesten peluuttaminen väärässä roolissa!
Eli molemmat ovat luonteeltaan puolustavia puolustajia, jotka ovat tottuneet pitämään huolen ettei vastustaja huseeraa vapaana maalin edessä.

No nyt kun miehiltä vaaditaankin aktiivista osallistumista myös hyökkäys peliin, tulee näitä virheitä, jossa he ajavat itsensä ulos tilanteesta jo vastustajan sinisellä, ja kun kumpikin ovat hieman hitaanlaisia, jäävät he auttamattomasti jälkeen tilanteista!!!

Eli vaihdetaan pakkipareja vaikka näin:

Z-Söderholm (toimi hyvin harkka matseissa)
Kantor-Saarinen
Lehtonen- H Pikkarainen

Jolloin toinen on aina se hyökkäävämpi ja toinen puolustavampi pakki!

Uskoisin että kommunikaatio välillä Pena-Ape on ollut hieman ruosteessa pelaajia hankittaessa, no eihän Ape edes tainnut osallistua kesällä treenien vetämiseen....
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Viestin lähetti Senior

7. Toivottavasti hallitus päättää yrityksen kasvaessa perustaa UTJn postin. Ry ei jaa varojaan yleishyödyllisiin tarkoituksiin, vaan tulos tukee seuran toimintaa kaikissa ikäryhmissä.

Meillähän oli jo UJT!! Joku voisi kysäistä Frankiltä, että miksi virka lakkautettiin ja Muuperi päätti itse hoitaa pari virkaa samanaikaisesti.

Penan scouttauksen onnistumisprosentti kertoo karua kieltään ja se jo sinällään velvoittaisi ajan tasalla olevan hallituksen päättämään UJT:n viran perustamisesta.

Tietenkin, jos omistaja haluaa ainoastaan tuottoa sijoitukselleen, on hallitus oikealla asialla painottaessaan taloudellista menestystä ja jättäessään urheilullisen menestyksen vähemmälle huomiolle. Onhan kylmän kapitalistiselta kantilta katsottuna järkevämpää pyörittää mahdollisimman halvalla IFK:ta, jota tulee uskollisesti katsomaan n. 6000 katsojaa kuin kasvattaa tuoton riskiä satsaamalla menestyvään joukkueeseen. Toisaalta jos ja kun omistajana on yhdistys, jonka säännöt ja toiminta-ajatus lopullisesti ratkaisevat minkälaista menestystä tulisi hakea, tuntuu hieman oudolta jos yhdistys haluaisi mahd. kovaa tuottoa pääomilleen urheilullisen menestyksen kustannuksella.

Itse ehdotankin UJT:n palkkaamista ensi tilassa (muuten ensi vuoden jengikin on "korttitalo"). Vielä toivomuksena, että rekrytointiin käytettäisiin aikaa ja asiantuntemusta, eikä hoidettaisi tyyliin: " Mitenkäs Sakke olisi jos noiden joukkueenjohtajan ja mv:valmentajan hommien lisäksi kasaisit ensi kauden jengin? Sullahan on noita tuttuja ja kontakteja ja oothan sä pelaanutkin vaikka kuinka kauan jne."

Apelle ja tuomareille terveisiä: jääkiekko on toistaiseksi vielä kontaktilaji, jossa taklaukset ovat sallittuja. Lisäksi pelissä voi loukkaantua välillä ikävästikin. Tietääkseni kuitenkin pelaajlla on vakuutukset ja voisi kuvitella että palkoissakin on jonkinasteista vaarallisen työn lisää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Make Love, not War

Love all-klubia ei taida vielä löytyäkään.

No, minä voin ilmoittautua ensin, luonteeltani kun olen lojaali sekä uskollinen ja annan tukeni kaikille HIFK:ssa toimiville pelaajille, valmentajille, Penalle jne. kunnes lähtevät pois...

Onneksi Te muut jaksatte pitää melua asioista. Jatkakaa.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Juu, Rebel puki sanoiksi mitä itsekkin tarkoitan...Eli nimenomaan urheilupuolelle kaveri joka osaa hommaan, talouspuolenhan Pentti on hoitanut kiitettävästi ja myöskin marrkinointipuolen kaverit tuntuvat olen hommansa osaavia rautaisia ammattijätkiä, vaikka heitä syyttä kritoisoinkin viime kaudella. Mielestäni Pentti&co on löytänyt hienoja ideoita (joskin joitakin on varmaan kirpaissut) ja totetuttamistapoja operoida ja löytää uusia rahavirtoja, niillä resursseilla joita on, eli pieni, ei omahalli etc. Kerrassaan loistava työtä näiltä jannuilta tähän saakkaa...mutta mutta kysessä on kuitenkin urheiluseura ja ykkösprioriteettina pitäisi myös kulkea urheilullinen menestys ja tähänkin on annettu riittävät taloudelliset resurssit, kuten sanoin nykyinen keskikasti ei satsattavalla rahamäärällä saatava urheilullinen tulos on ala-arvoinen. Eli hommansa osaava UJT kehiin ja heti, näin vältyttäisiin siltä että ensi vuonna kun satsataan sitten megamäärä mestaruuden tavoitteluun, ettei ensi vuonna olisi sitten realistinen mahdollisuu ainoastaan max.välieräpaikka. Jumalauta, herätkää pahvit siellä IFK:n päättävissä elimissä, rahaa on käytettävissä joka vuosi ihan h*tisti ja sillä saadaan menestyksen suhteen pelkkää paskaa, soivatko hälytyskellot, vai olisiko syytä vaihtaa paristot tahdistimiin?
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior

Huonoa peliähän tässä kritisoidaan ja Apen menetelmiä (huom, ei henkilöä, oletko lukenut viestejä?)

Mnjaa. Ohkaiselta fraasilta kuulostaa. Näin kiivaimman keskustelun ulkopuolelta näyttää keskustelussa aika usein vilahtelevan kuitenkin puolialatyylisiä ilmaisuja kuten sivari, puiden halaaja, grapan- & viininjuoja jne. jne. Miten nämä liittyvät HIFK-nimisen joukkueen peliin?

Eräs suihkumoottori-ässä-niminen avaintodistajakin tunnusti täällä miten eräs palstan aktiiveista oli kehoittanut tätä "lyömään Apea tuopilla päähän". Näin se HIFK:n peli paranee kun kritisoidaan huonoa peliä.

Sledgen linjoilla minäkin.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olisi kannattanut lyödä sillä tuopilla. Ape nimittäin tarvitsee herätystä. Hän on seisonut jo 13 matsia toteemipaaluna IFK:n vaihtoaitiossa. Olisikohan yhtään ohjetta siellä antanut, saati että olisi sanasen sanonut. Ainakin näyttää yhtä mykältä kuin se aikasemmin mykkänä tunnettu Jönni. Alpolla on varmaan nykyään tarralenkkarit, sillä hän ei ole tarvinnut aikalisiä kengännauhojen solmimiseen.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
KEVENNETÄÄN VÄHÄN

Viestin lähetti Kempes
Alpolla on varmaan nykyään tarralenkkarit, sillä hän ei ole tarvinnut aikalisiä kengännauhojen solmimiseen.

Taitaa Sakke sitoa nykyään nauhat. Miestä ei vaan jostain
kumman syystä näy.

Hate-Ape ja Love-Ape. Kumpaankohan sitä kallistuisi. Vielä ollaan siinä keskellä ja odotellaan. Tämän päivän ottelu taitanee kertoa oikean suunnan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No mäkin liityn loveall-klubiin siksi aikaa, että kehun muutamia hommia.

Fanikamoja on todella kiitettävän paljon, kalsareista aitoihin pelipaitoihin. Kaulahuiveja paria eri mallia jne.

Lisäksi IFK:n lehdissä(Miksi ei muuten hesarissa enää mainosteta?) olevat matsimainokset ovat pääkaupunkiseudun parhaita. Iso ja selkeä mainos, joka punaisuudellaan loistaa lehdestä. Kun vertaa Jokereiden(sekä HC ja FC) ja HJK:n värittömiä mainoksia, niin voi olla ylpeä.

Maalikanava taas luo hauskuutta, varsinkin maalien jälkeiset kommentit. "TSEMPPIÄ IFK! JEE, JEBUJEE!" jne.

Onhan IFK:ssa paljon hyvääkin, edelleen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti #12


Mnjaa. Ohkaiselta fraasilta kuulostaa. Näin kiivaimman keskustelun ulkopuolelta näyttää keskustelussa aika usein vilahtelevan kuitenkin puolialatyylisiä ilmaisuja kuten sivari, puiden halaaja, grapan- & viininjuoja jne. jne. Miten nämä liittyvät HIFK-nimisen joukkueen peliin?

Eräs suihkumoottori-ässä-niminen avaintodistajakin tunnusti täällä miten eräs palstan aktiiveista oli kehoittanut tätä "lyömään Apea tuopilla päähän". Näin se HIFK:n peli paranee kun kritisoidaan huonoa peliä.

#12, kun minulta kysyt, on pakko heittää takaisin. Näytä minulle kirjoitus, jossa olen mennyt Apen henkilöön. Olen päinvastoin oikeasti sitä mieltä, että Ape on viisas, oppinut ja karismaattinen henkilö. Olen tavannut hänet henkilökohtaisesti muutamia kertoja, joten luulen tietäväni, mistä puhun.

Minusta hänen edustamat, jääkiekkoon liittyvät periaatteet ja toimintamallit eivät välttämättä sovi IFKhon. Kirjoitin jopa, että puolestani jatkakoon, jos vain peli saadaan kuntoon ja 'IFK takaisin', eikö totta?

Älä liitä minua asiaan kysyessäsi tai kommentoidessasi jotain JHagista. Olemme molemmat aikuisia ihmisiä omine mielipiteinemme, eikä kummallakaan ole tarvetta peesailla toista. Tunnemme toisemme henkilökohtaisesti ja ajatusmaailmamme kiekosta on melko yhteneväinen. Voin kuvitella JHagin tuoppi-tekstarin olleen tyypillinen -kieliposkessa- heitetty. Ethän Sinäkään uskonut sen olevan totta?
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, oikeassa olet että vastasin väärään viestiin, mutta sain tosta niin kuvaavan sitaatin. En toki tarkoittanut sinua tuolla, yleistetyllä viestillä.

Oleellinen kysymys kuuluukin, onko JHag ainoa joka heittää läppää kieli poskessa vai tekeekö esim. HIFK:n pelaajat, valmentaja ja tj mahdollisesti näin myös? Ja saako niitä tulkita aina ihan miten omiin tarkoitusperiin sopii?
Nuo pelaajat etc. ovat jatkuvasti suurennulasien alla ja joka helvetin naapuri, K-kaupan kassa ja punttisalituttava jotka näihin törmää tietää yleensä aina tarkasti mitä ko. kaveri ajattelee - juuri vastaavien heittojen perusteella.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
KOUTSI JOKA TIETÄÄ!

Olisiko mitenkään mahdollista Simo Saarisen tulo penkin taakse.
Ykköseksi tai kakkoseksi, sillä Simo kyllä tietäisi. Katsoin kerran TV-ohjelman, jossa käytiin läpi IFK:n ottelua. Simo kaartoi vaihtoon ja Hannes Kapanen rupesi räyhäämään Simolle: "Et sä voi tollai lähteä hyökkäilemään, sä oot pakki", johon Simo: "Kyllä mä tiedän mitä mä teen". Jotenkin tohon suuntaan keskustelu käytiin. Ei ollut oikein Kapasellakaan homma siihen aikaan hanskassa.

Saarisen Simo olisi todella tervetullut henkilö IFK:n valmennusryhmään. Eikö Simoa sitten koutsaaminen kiinnosta vai
onko siltoja polteltu johonkin suuntaan?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
3. Edelleen: Miten Penan ulostus vaikuttaa lyhyellä tähtäyksellä peliin. Lisää kannanottoja, pliis. Ei Pena ole valmentanut tällä kaudella sekuntiakaan. Pitäisikö Penan olla vastuussa siitä, että Ape valmentaa tyylillään. Vähän kaukaa haettu syytös Penalle. Nyt puhutaan päivän tilanteesta kaukalossa, jooko.
Ja mehän vastataan, hyvin ylimielisesti koska olemmehan me ylivertaisia niin jääkiekossa, naisten iskemisessä kuin sukeltamisessakin teihin kaikkiin muihin nähden. Jos ette ymmärrä niin oma vika.

Muut kohdat eivät ole pelillisesti niinkään tärkeitä, talouspuolestakin yritin lähinnä tuoda esiin näkemyksen minkä mukaan itse oy saa tuottaa voittoa mutta ry taas ei. No, fyrkat näyttävät löytävän oikean mestansa eli se siitä. Pahoitteluni epäselvästä ulosannista, mutta oikeastaan sekin oli teidän vika koska ette osaa lukea.

Mutta se tärkein eli kohta kolme, nummer tre:

Penan ulostus ei välttämättä vaikuta itse peliin mitenkään. Mutta Pentti ei ole todennäköisesti myöskään fakseineen se henkilö joka löytää tuohon porukkaan sen puuttuvan palasen. Jengin menestyminen ei ole enää isosta kiinni, paria kolmea onnistunutta hankintaa tarvitaan ja taas mennään. Valmentajan vaihdos on se helpompi tie, mutta esim. Mälkiällä oli käsissään sellaiset ulkolaiset hyökkääjät että ihan sääliksi kävi. Eikä sen valmentajankaan vaihto välttämättä tuo mitään uutta.

Suhosella on nyt käytössään hyvä hyökkäyskalusto, pakkeja löytyy oikeastaan ykköseen ja kolmoseen. Mutta kahta puolustajaa huutaa. Maalivahti kenties löydettiin, ja positiivista on se että agentti on jopa nähnyt miehen. Penttiä, tai oikeastaan ketään muutakaan HIFK:ssa, ei kuitenkaan voi kehua maalivahdin löydöstä, eihän ne edes älynneet hommata työlupaa valmiiksi. Koeajasta 1/3 meni luvan saantiin ja väliajalla ajateltiin valmentajan laittamista maaliin. Vellit tippuivat nähtävästi monelta muultakin kuin vain minulta ja paniikkinappulaa painettiin HIFK:ssa ja huolella.

Tuosta Alpo-Draper kuviosta haluaisin tietää enemmänkin. Eli halusiko Alpo nimenomaan Draperin, vai halusiko hän kokeneen Kanadalaisen, jolloin hän sai Draperin? Vastaavasti, halusiko Alpo kiekollisen puolustajan ja sai Hedbergin? Tällä nykyisellä kuviolla noita tämän kauden kahta puuttuvaa, pelastavaa enkeliä ei tulla varmasti löytämään. Johan se hoviagenttikin nauraa tälle touhulle missä faksilla otetaan ukkoa jengiin koska sen on jopa nähty pelaavan.

Alpo pelaa niillä korteilla mitä hänellä on. Ja Alpon korteissa ei ollut maalivahtia eikä kakkospakkiparia. Selvä on ettei jäähyjä voi ottaa, oli itsemurha skulata vajaalla Draper maalissa. Ja se lienee olleen sesuurin syy koko porukan varovaiseen peliin. Ukko jäähylle ja omissa on. Kantor-Zid... ukoilla taas oli käsittämättömän suuri merkitys joukkueelle. Nämä ukot pelikieltoon tai loukkaantuneiksi ja adios, ei mitään asiaa mihinkään. Pelkästään herrojen kaksiminuuttinen oli ongelma, paikkaajia oli oikeastaan yksi eli Söderholm.

Eli nykypakistolla ja Draperilla ainoa oikea veto oli varoa jäähyjä ja varsinkin Zid.../Kantor/Söderholm-kolmikosta. Muista ei oikein ollut alivoimaan. Ja S/M-liigan nykysäännöillä jäähyjä tulee, se on varma.

Huomioikaa myös torjuntaprosenttien ero: prosentti 86% tarkoittaa tuplamäärää omiin verrattuna prosenttiin 93%. HIFK joutui pelaamaan ylipassiivista peliä, koska veskarit imivät aika selkeällä teholla. Alivoimissa meni lähes takuuvarmasti omiin, skodeja tulee nimittäin ylivoimalla suhteellisen varmasti ja silloin upposi.

Lehtonen 93.87 %
Duba 93.55 %

Draper 87.88 %
Laaksoharju 85.98%

Eli siinä, Lehtosen/Duban prosenteilla varustettu brändi olisi päästänyt omiin noin puolet nykyisestä maalimäärästä. Ja tähän jengin tärkeimpään jopiin hommataan stuntti perusteella: "nähty jopa kentällä".

Eli Alpon on ollut mielestäni käytännössä pakko peluuttaa brändiä tuontyyppisellä neppailutavalla. Johtuen tasan tarkkaan jengissä olleista puutteista. Oma aikansa meni maalintekokilpailulla mutta ei pitkään.

Miettikääpäs jos kaksikko Hedberg-Saarinen olisivatkin olleet onnistuneet hankinnat. Eli kiekollinen, hyvin luisteleva Hedberg ja fyysinen, hyvin puolustava Saarinen. Tuloksena olisi ollut loistava kakkospakkipari. Olisiko Alpo halunnut juuri kiekollisen, hyvin luistelevan ja fyysisen, hyvin puolustavan pakin ja Pentti ojentanut hänelle scouttaustaidoillaan ja -suhteillaan Hedbergin ja Saarisen.

Suhonen ei ole näyttänyt kaikkea osaamistaan valmentamisen saralla, Pentti sitä vastoin on näyttänyt kyntensä pelaajapuolella. Eli ei vielä Suhoselle kenkää, mutta se pelaajapuolen vastaava jätkä paikalle ja heti. Vai pitääkö tätä Pentin pelleilyä seurata vielä kolmaskin vuosi?
 

Carlos

Jäsen
Re: KOUTSI JOKA TIETÄÄ!

Viestin lähetti bambamcam
Saarisen Simo olisi todella tervetullut henkilö IFK:n valmennusryhmään. Eikö Simoa sitten koutsaaminen kiinnosta vai
onko siltoja polteltu johonkin suuntaan?

Ja Pepe Lehtonen voisi käydä pitämässä pari luentoa aiheesta "miten pysäytän Esa Keskisen". Tosin Essi ei enää pelaa, mutta luulen että samat ohjeet pätevät muihinkin liukkaisiin hyökkääjiin.

Perkele kun vielä pääsisi näkemään sen alkuperäisen Saarinen-Lehtonen parin jäällä... olisi tahtoa ja ennenkaikkea taitoa enemmän kuin tarpeeksi. Mitenkäs sitä nyt sanoisi, jäällä olisi.... Hifk:ta!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikuinen velka

Tässä muutama pelaaja,jotka eivät kyllä omilla ansioillaan ole vakuuttaneet virkaansa.Muutaman kauden ifk:ssa ollut rajala ei varmasti saanut peliaikaa lahjojensa vaan sukulaistensa ansiosta.
(voimaa yli rajojen)Carlsson myi jo aktiiviaika puhelimia enemmän vaihtopenkille,kuin muualle.Ja kaupalliset meriitit ovat huippuluokkaa???Valmiiseen konseptiin myyymään fanitavaraa,ei kovinkaan rankkaa pohdiskelua ole vaatinut.Juniori päällikkö itse turhuuden esikuva Tom "jerry" nyyybuuunaas,itsekeskeinen sekä muiden kommenttien yläpuolella oleva suurivisiiri.Uskoisin,että tämän työsaran hoitamiseen olisi ollut todella kovia pelimiehiä ifk:lla asettaa,mutta lojaalisuus palkitaan(turha)!!.
IFK:ssa on ollut karismaattisia johtajia,joiden olisi suonut saavat vastineeksi palveluksistaan(tami,hakki,pepe,stigu,hexi mm.)muutakuin hei ja näkemiin.Hexissä on tyyliä ja karismaa,jota soisi näkevän muuallakin.IFK:a hoidetaan ja on hoidettu tavalla,jota kunnioitan,mutta huippujoukkueeksi kutsuttaessa täytyy käyttäytyä ja reagoida kuin ammattilaisten pitää. Suomalaisia ei johdeta selän takaata,vaan mennään itse ensimmäisenä rintamalle,tätä suoraselkäisyyttä vaatisin nyt niiltä kaikilta tahoilta,jotka haluavat kääntää YLPEYDENAIHEEMME oikealle tielle.
IFK ei ole onnela,joten naperot ja muut lasileut pysykää poissa tieltä
cool,cool,cool.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustuksesta vielä

Tässäkö ne uudet kujeet olivatkin: Hedberg-Z? Huoh.
Positiivista on se, että kokeillaan jotakin uutta.

Matti&Tepolle kiitos valaisevasta viestistä. 'Kenen joukoissa seisot' kysyi Apen vaimo aikanaan - tällä hetkellä olen vielä piirun verran love-ape. All-ape on kaukana. Apinan raivoa toivoisin kuitenkin näkeväni tänään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Metukka: Luulin jo, että pääsimme jonkunlaiseen yhteisymmärrykseen. Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Olin väärässä, mesoat matsiketjussa henkilökohtaisuuksia. Relaa.

wabbit: Olet perinyt tämän saitin suurimman pellen paikan. Et osaa vastata, kun kysytään, mutta osaat räkyttää toisaalla, missä keskustelua käydään. Jos ei ole munaa seisoa omien mielipiteiden takana, niin lopeta toi nurkan takana räksyttäminen. Se on puudelien hommaa. Tule tänne ja kerro jotain perusteluja jostain edes. Syytät muita perässähiihtelystä ja tulet itse luistelutyylillä paikalle, kun Metukka laittoi (edelleenkin hyvän) viestinsä: olen täysin tämän viestin linjoilla! Juttele siellä, missä keskustelu on. HIFK-TPS ketjussa puhutaan enempi matsista, täällä HIFKistä yleensä.

12: Kiva kun sinäkin heräsit. Minähän täällä olen agitoinut ihmisiä, kenelläkään muulla ei ole omia aivoja. Senior, Johannes, Rebel, tiki10....sellaisten ihmisten nimilista on loputon, jotka ovat kritisoineet Apea jotenkin. Samaa mieltä emme ole yleensäkään lähes kaikesta. Syytät wabbitin tapaan näitä aikamiehiä perässähiihtämisestä. Hyi helvetti. Tämä on vain saitti ja tällä ei ole mitään...toistan: MITÄÄN vaikutusta HIFKin toimintaan. Meidän jutuille nauretaan isojen poikien kammioissa. Mitä enemmän tuntee kiekkoammattilaisia, sitä pienemmäksi huomaa pienen joukon mesoamisen käytännön tasolla. Jarmo Kekäläinen kysyi, että mikä Jatkoaika? Kyllähän tätä luetaankin, mutta kaikki tietävät, että vastuu on lukijalla ja kirjoittajilla.

m&t, Rebel & co: Kiitos asiallisesta debatista.

Ja sorry, että kerroin kuulleeni Vopatin ja Pärän penkkisuunnitelmista. En kuitenkaan kertonut asiaa varmana, sillä -ja nyt silmät auki wabbit, sillä tämä saattaa tulla sinulle shokkina- minä en päätä HIFKin lopullista kokoonpanoa. Huhut ovat asioita, joita kaikki haluavat kuulla. Ja kun ne eivät toteudu, kukaan ei olisi halunnut kuulla. Kerron uudenkin huhun, ihan kiusallani: uskon, että näemme tänään taklaavamman HIFKin, sillä asioista on keskusteltu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös