Hermes 2015–2016

  • 263 577
  • 724

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Joo eipä haittaa ainakaan näin pelkän Sport pelin nähneenä. Mitenköhän vapautu niitä euroja tuosta, onko jollain tietoa minkälaisella korvauksella Latvialaiset on mukana? Kyllä se olis hyvä saada ainaki se pakki vielä ja mielellään se hyökkääjäki, riippuu vähä missä tuo Kuntsi mahollisesti pelaa. Ois se hyvä ettei täysin Sportin varassa oltais pelaajien kans, mutta eiköhän sinne vielä saaja.

Kivisilta ja Severi Kuntsi olivat positiivisia yllättäjiä Niko Kivisen ohella jolta en oikein ole osannut odottaa mitään...

Toittovasti Kivinen sais pikkusen järkevyyttä omaan peliin, eikä typerien taklausyritysten takia olis jälessä koko ajan. Ilmeisesti tää turha höntyily väheni ainaki Jyp-Akat ottelussa?
Saas nähä missä tuota Kuntsia peluutetaan jos sopimuksen saa, Hermeksen sivuilla merkattu hyökkääjäks mutta pakkina tais pelata. Olisko vaan tuon pakki kaluston vajauden vuoks vai? Ilmeisesti ei ainakaan heikoin lenkki ollu?

Robert Nyholm
Victor Fagerhed
Lauri Laakko
Peteris Pujats
Tapio Rantanen

Muita vastaan ei, mutta tuota Pujatsia en kyllä täällä haluais nähä. Mieleen painuvimmat asiat ovat rottailu (polvilla ja mailalla), toisaalta pelikyvyt ja koko toki ok. Jääny vaan vastenmielinen kuva kaverista, mutta voishan tuosta halvan ja suht nuoren pelaajan saajakki. Ehkä jopa ylempiin kenttiin. Enemmänku rupes miettiin ni eipä tuo huono homma olis jos Pujats saapuis, kyllähän siinä potentiaalia olis.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Minulta ainakin ehdoton ei kiitos kaikille näistä lähialueen pelaajista. Joukkuetta pitää nimenomaan vahvistaa ja kukaan näistä ei vahvista mestisjoukkuetta. No Nyholm menisi vahvistuksena mutta hän on jo lopettanut aktiiviuransa joten on turha edes keskustella hänestä.

Eiköhän haaveilla paremmista pelaajista? :)
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Joo, en todennutkaan että yhtään noista pelaajista ottaisin mukaan nykyiseen joukkueeseen. Mutta nuo ovat minun näkemyksen mukaan vähintään Cgjoevksin tasoisia! Ja sehän nyt ei vielä kerro oikein mitään. Pujats on rotta, ja vähän sikaileva, enkä syty kaverista. Mutta rehellisyyden nimissä pakko myöntää että jos edustais omaa joukkuetta niin luultavasti kaveri olis "parempi" pelaaja? Vähän sen oloinen kaveri että omat tykkää ja muut vihaa?

Voihan se olla että Kivisillan try-out tuotti sopimuksen ja näin siinä on jo se korvaaja? En usko että näille Latvian kavereille on laitettu yhtään rahaa kiinni, ennenkuin on nähty taso! Muutenkin kun pitää melko varmalle pohjalle rakentaa niin tuntuis käsittämättömältä että lyödään sopimus mistä pelaajaa saa rahaa ilman että on käytännössä kaverista mitään käryä? Tiedä sitten...
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Itellä oli ensi ajatusku luki et ei nyt eikä koskaan. Sitte rupes vaivaan ja oli pakko miettiä\tutkia tarkemmin ja ajatus muuttu. Kummiski iso kokonen, suht nuori (-90) ja peliäly ja ranne riitti ainaki ssarjassa. Mutta eipä luultavasti oo tulossa, eikä se toisaalta haittaakkaan.

Joo tarvis yhen VARMAN 1-2 kentän pelaajan, kyllä tuossa on miehiä jo sinne 3-4 kenttiin.

Itekki luulen että alusta ei ole maksettu, mutta meinasin lähinnä pelaajaan varatun rahan määrää jos olisi täyttänyt odotukset ja jäänyt. Ite en ainakaan ilmatteeks lähtis, mutta tiiä sitte minkälaisen korvauksen saanu. Oikeeta palkkaa vai asunto sponsseilta ja seuralta "apuraha" jolla elää, mahollisuuksia on.
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Toittovasti Kivinen sais pikkusen järkevyyttä omaan peliin, eikä typerien taklausyritysten takia olis jälessä koko ajan. Ilmeisesti tää turha höntyily väheni ainaki Jyp-Akat ottelussa?
Saas nähä missä tuota Kuntsia peluutetaan jos sopimuksen saa, Hermeksen sivuilla merkattu hyökkääjäks mutta pakkina tais pelata. Olisko vaan tuon pakki kaluston vajauden vuoks vai? Ilmeisesti ei ainakaan heikoin lenkki ollu?

Ei ollut huono minusta ei, mutta jäin miettimään millainen mittari tuo Jyp-akatemia oli...Siis Kuntsi, ja minusta pelasi fiksummin tuo Nikokin...



Muita vastaan ei, mutta tuota Pujatsia en kyllä täällä haluais nähä. Mieleen painuvimmat asiat ovat rottailu (polvilla ja mailalla), toisaalta pelikyvyt ja koko toki ok. Jääny vaan vastenmielinen kuva kaverista, mutta voishan tuosta halvan ja suht nuoren pelaajan saajakki. Ehkä jopa ylempiin kenttiin. Enemmänku rupes miettiin ni eipä tuo huono homma olis jos Pujats saapuis, kyllähän siinä potentiaalia olis.

Ei ollut huono minusta ei, mutta jäin miettimään millainen mittari tuo Jyp-akatemia oli...Siis Kuntsi, ja minusta pelasi fiksummin tuo Nikokin...

Pujats:Tähän sanon ei kiitos...

Olisi mielenkiintoista tietää kumpi purki sopimuksen tai siis kumman aloitteesta... Joitenkin jäi kuva että pelaajan...
 
Viimeksi muokattu:

Mahika7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Olisi mielenkiintoista tietää kumpi purki sopimuksen tai siis kumman aloitteesta... Joitenkin jäi kuva että pelaajan...
Pelaajan oman twitteritili lähteenä niin seura purki, "just could not fulfill what was expected" , mielestäni olisi mahtunut mutta kait niitä parempiakin löytyy kunhan uskalletaan vähän rahaa käyttää!
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Pelaajan oman twitteritili lähteenä niin seura purki, "just could not fulfill what was expected" , mielestäni olisi mahtunut mutta kait niitä parempiakin löytyy kunhan uskalletaan vähän rahaa käyttää!
Jos sieltä on tulossa se iso kala jolle piti saada pelipaikka...
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Jatketaan keskustelua täällä. Itse olen sitä mieltä että Väkelästä saadaan tosi hyvä pakki, hän menee top 4 pakin joukkoon.

Westermarck pitäisi myös mennä suht helposti kahteen ensimmäiseen ketjuun.

Rosteri huutaa kuitenkin vielä sen yhden hyökkääjän joka pysyy täällä koko kauden. (pakki myös). Nykyinen rosteri on vaan yksinkertaisesti liian pieni. Pelipaikoista pitää olla kilpailua ja vähän "särkymävaraa". Toinen asia mikä minua mietityttää on se riittääkö kaikilla taso mestikseen. Itse haluan nähdä että Hellsten, Kivinen, Kivisilta, Koskinen ja Arkimo ovat tarpeeksi hyviä tälle tasolle ennenkuin uskallan olla levollisin mielin.
 
Viimeksi muokattu:

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Ite en kyllä epäile Arkimon enkä Hellstenin valmiutta pelata tällä tasolla omassa roolissa. Kivistä epäilen vaikka ilmeisesti Jyp akkoja vastaan pelaski kohtuullisesti, muista en vielä oo saanu kunnon kuvaa.

Muita uutisia. Kokkolan kaupunki lähti tukemaan Hermestä sekä tiikereitä. Sopimus molemmilla 2 vuotinen ja yhteensä 30k arvonen. Linkki vie KP24sen uutiseen.

http://www.kp24.fi/uutiset/teemat/1480/395947/Kokkola-sponsoroi-Tiikereitä-ja-Hermestä
 

-jaka-

Jäsen
Suosikkijoukkue
taistelevat asennejoukkueet
Ite en kyllä epäile Arkimon enkä Hellstenin valmiutta pelata tällä tasolla omassa roolissa. Kivistä epäilen

Täysin samaa mieltä, en epäile hetkeäkään Hellstenin ja Arkimon valmiuksia pelata mestistä, päinvastoin!! Omassa roolissaan ja jos/kun saavat pelata yhdessä, varmasti homma tulee toimimaan. Tähän pariin pitäisi löytää vielä yksi samalla sivulla oleva pelaaja, kivisilta on vähän löytänyt jyvää.. Mutta kivinen ei sovi tähän..

Kivisellä mielestäni ei vaan yksinkertaisesti riitä Mestikseen, ei millään.. Ikävä kyllä mutta näin vaan on. Muutaman pelin nähneenä sekoittaa enemmän omien pakkaa kuin on hyödyksi..

Kivisilta on ihan hyvä, mutta soveltuuko alempien kenttien pelityyliin..?
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Ullberg ei vakuuta minua, ei sitten millään. Ja ei ainakaan yhtään sen enempää sen perusteella mitä eiliset havainnot pelistä kertovat. Näyttää kuulemma siltä että pelaajatkaan eivät luota siihen kun kaveri seisoo häkissä. Myönnän että eilisen pelin osalta olen täysin toisen käden tiedon varassa. Mutta kamalaa se kuitenkin on katsoa miten epävarmasti joukkue pelaa.

Eilinen peli oli kuulemma muuten ollut ihan hyvää, mutta otteista paistaa sellainen epävarmuus omassa päässä.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Eilen kaaduttiin puolustajien virheisiin. Jos meno ei tuosta parane selvästi niin ollaan kusessa. Kuntsi oli välillä ihan hukassa. 1vs1 tilanteessa täysin turha kaveri. Toinen asia mihin kiinnitin huomion oli Franssilaan. Kaveri oli todella turhautunut ja mikään ei onnistunut.

Ullbergia ei voi syyttää maaleista. Maalikooste kertoo varmaan sen.

Westermarck oli minusta Hermeksen pirtein. Appelgren teki kolme maalia, hieno saavutus.
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Ullberg ei vakuuta minua, ei sitten millään. Ja ei ainakaan yhtään sen enempää sen perusteella mitä eiliset havainnot pelistä kertovat. Näyttää kuulemma siltä että pelaajatkaan eivät luota siihen kun kaveri seisoo häkissä. Myönnän että eilisen pelin osalta olen täysin toisen käden tiedon varassa. Mutta kamalaa se kuitenkin on katsoa miten epävarmasti joukkue pelaa.

Eilinen peli oli kuulemma muuten ollut ihan hyvää, mutta otteista paistaa sellainen epävarmuus omassa päässä.

Yksi asia mikä myös tuntuu vaivaa joukkuetta, on se että kun päästään kuskin paikalle loppuu yritys, liike yms... En tiedä tuleeko hyvän olon tunne puseroon vai mistä johtuu...

Vai ei löydy Ulhrich luottoa... Sitten olemme vähän pulassa? Kuusela ei ole minua nimittäin vakuuttanut millään tapaa minun näkemissäni otteluissa...
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Yksi asia mikä myös tuntuu vaivaa joukkuetta, on se että kun päästään kuskin paikalle loppuu yritys, liike yms... En tiedä tuleeko hyvän olon tunne puseroon vai mistä johtuu...

Vai ei löydy Ulhrich luottoa... Sitten olemme vähän pulassa? Kuusela ei ole minua nimittäin vakuuttanut millään tapaa minun näkemissäni otteluissa...

Niin en tiedä tätä faktana, mutta siltä se kuulemma näyttää. Itselläni ei ole luottoa kumpaankaan maalivahtiin tällähetkellä. Ja onhan puolustaja virhealttiimpia jos pitää pelätä että oma veskari ei saa mitään kiinni.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Ullbergia ei voi syyttää maaleista. Maalikooste kertoo varmaan sen.

Helppo huudella, ja joo en saisi itse ainuttakaan laukausta kiinni. Mutta kyllä tuossa on selkeää ylipelaamista maaleissa, ja helppoja irtokiekkoja laukauksista jotka tulee kaukaa. En kyllä voi tuomita tuon videon perusteella mutta ei siittä kyllä voi puolustellakkaan. Ja toki, läpiajo on aina jonkun muun kun maalivahdin vika. Mutta kyllä tuosta pitää helvetin paljon Ullberginkin parantaa.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Helppo huudella, ja joo en saisi itse ainuttakaan laukausta kiinni. Mutta kyllä tuossa on selkeää ylipelaamista maaleissa, ja helppoja irtokiekkoja laukauksista jotka tulee kaukaa. En kyllä voi tuomita tuon videon perusteella mutta ei siittä kyllä voi puolustellakkaan. Ja toki, läpiajo on aina jonkun muun kun maalivahdin vika. Mutta kyllä tuosta pitää helvetin paljon Ullberginkin parantaa.

Yleensä olen melko samoilla linjoilla sinun kanssa, mutta nyt en oikein ymmärrä mistä tuulee. Minusta ainoastaan tuo kuudes maali oli sellainen jonka hänen olisi pitänyt ottaa. Muista maaleista en mitenkään voi syyttää Ullbergia. Parempi veskari olisi ehkä torjunut osan niistä, mutta toisaalta siitä ei ole varmuutta. Sen minä kuitenkin näin eilen molemmin silmin että oli siellä pari hienoa koppia myös. Mielestäni Ullbeg oli eilen jopa parempi kuin Pitkänen (yhtään moittimatta häntä).

Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä että Ullbergin pitää parantaa vielä. Tällä hetkellä Ullberg on korkeintaan keskinkertainen mestisveskari, mutta uskon että hän pystyy tuosta parantamaan. Jos vertaa Sportin matsiin oli mies jo rauhoittunut eikä hän ylipelannut samalla tavalla kuin silloin joten pientä kehitystä on jo tapahtunut.

Eniten mua huolestuttaa tuo puolustus. Sitä tuskin kukaan voi kiistää jos katsoo tuota maalikoostetta? Jos kaikista puolustuksen virheistä olisi tehty maaleja tuo peli olisi päättynyt 13-6, sen verran tuli hazardeja.

Ettei mene vaan moittimiseksi niin nostetaan esiin ne positiiviset asiat. Maalinteko toimii hyvin. Paikkoja ei ollut paljon mutta kuitenkin tehtiin 6 maalia. Neloskenttä pelas myös hyvin. Kivinen oli ehkä se kaikista positiivisin yllätys koska hän anto pari taklausta ja hän pysyi ihan kohtuullisesti mukana vauhdissa. Toivottavasti näille herroille annetaan ihan reippaasti vaan vastuuta. Uskon että hyvä tulee kunhan esim Kivinen saa rauhassa totutella vauhtiin.

Oli muuten helkkarin hieno maali se Westermarckin. Ensin kaveri blokkas lämärin ja sen jälkeen vastahyökkäyksestä maali. Mä sytyin heti tuosta kaverista! (hymiö)

Treenipeliksi tuo oli todella jännittävä ja saatiin nähdä monenlaisia tilanteita. Uskoisin että tuo peli kehitti molempia joukkueita. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa peliä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Oli muuten helkkarin hieno maali se Westermarckin. Ensin kaveri blokkas lämärin ja sen jälkeen vastahyökkäyksestä maali. Mä sytyin heti tuosta kaverista! (hymiö)

Westermarck voi hyvinkin päästä vauhtiin Hermeksessä. Liigapeleissäkin oli kuitenkin aina rauhallinen kiekon kanssa, vaikkei saanutkaan mitään aikaan. Isokokoinen ja kylmähermoinen kaveri tuntuu kuitenkin olevan. Tässä voi olla yksi niistä pelaajista, jotka mestiksen puolella paukuttavat heti parikymmentä maalia.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Westermarck voi hyvinkin päästä vauhtiin Hermeksessä. Liigapeleissäkin oli kuitenkin aina rauhallinen kiekon kanssa, vaikkei saanutkaan mitään aikaan. Isokokoinen ja kylmähermoinen kaveri tuntuu kuitenkin olevan. Tässä voi olla yksi niistä pelaajista, jotka mestiksen puolella paukuttavat heti parikymmentä maalia.

Ei ole ollenkaan mahdoton homma että tässä kävisi juurikin näin. Mielenkiintoista nähdä minkälaista roolia hänelle on tarjolla. Eilisen perusteella sanoisin että Westermarckissa ei ollut mitään sellaista missä hän olisi ylitse muiden, mutta toisaalta hän oli kaikilla osa-alueilla joukkueen parhaimmistoa. Erittäin tunnollisesti puolusti ja riisti kiekkoja kaverilta.

Väkelä jäi vähän pimentoon, mutta varmasti ihan hyvä asia että pakki ei jäänyt mieleen. Meinaa olla vähän niin etten ymmärrä tuota peliä tarpeeksi hyvin jotta voisin kunnolla analysoida miten ne pakit pitäisi pelata!
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Nyt täytyy kyllä olla Devil29 kanssa samoilla linjoilla....No nyt kun tuota maalikoosteetta katsoi aika avoimet ovet oli alakerrassa, mutta EI meillä kyllä ollut missään nimessä voittava maalivahti maalissakaan... En tiedä pitäisikö huolestua... No kauden alkuun on aikaa...
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Ei varmaan tarvis enempää vatvoa tätä veskarijuttua, mutta. Miten sä voit Hemppa tyrmätä Ullbergin näkemättä peliä? Kuten jo kirjoitin niin siellä itse pelissä se torjui välillä ihan hyvin. Harmittaa vaan kun pitää veskaria moittia kun se todellinen ongelma oli jossain muualla.

Jotenkin tuntuu että moni pelkää Ullbergia liikaa. Annetaan jätkälle mahdollisuus ennenkuin tyrmätään.
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Ei varmaan tarvis enempää vatvoa tätä veskarijuttua, mutta. Miten sä voit Hemppa tyrmätä Ullbergin näkemättä peliä? Kuten jo kirjoitin niin siellä itse pelissä se torjui välillä ihan hyvin. Harmittaa vaan kun pitää veskaria moittia kun se todellinen ongelma oli jossain muualla.

Jotenkin tuntuu että moni pelkää Ullbergia liikaa. Annetaan jätkälle mahdollisuus ennenkuin tyrmätään.

Anteeksi Snoppen että pahoitan mielesi

Kannattaa lukea myös edellisiä kirjoituksiani ennenkuin ryhtyy ainakaan kauheasti minulle puhumaan Ullbergin pelkäämisestä tai tyrmäämisestä, minulla on ollut täysluotto häneen olen jopa puolusta vähän niinkuin häntä... Sitten toiseksi kerroinhan että näytti olevan avoimien ovien päivät... Kolmanneksi ei kai tämä ollut Ullbergin eka matsi hermeksen paidassa? Neljänneksi se että VÄLILLÄ torjui hyvin, kuten sinä kirjoitit, ei oikein riitä... Viidenneksi minun puolestani voidaan sopia ettei kirjoiteta kriittisesti, vaan vain positiivisia asioita, niin kukaan ei pahoita mieltään... Hyvää huomenta ja työpäivää kaikille, nauttikaamme viikonlopusta

Ps.anteeksi nimen kohdalla aivopieru kirjoitus virhe aiemmin... Mut ei saanut korjattua enää nyt kun huomasin... Ja mielelläni olen väärässä, mutta pelkäänpä...
 
Viimeksi muokattu:

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Anteeksi Snoppen että pahoitan mielesi

No worries mate. En todellakaan ole pahoittanut mieltäni.
Kannattaa lukea myös edellisiä kirjoituksiani ennenkuin ryhtyy ainakaan kauheasti minulle puhumaan Ullbergin pelkäämisestä tai tyrmäämisestä, minulla on ollut täysluotto häneen olen jopa puolusta vähän niinkuin häntä... Sitten toiseksi kerroinhan että näytti olevan avoimien ovien päivät... Kolmanneksi ei kai tämä ollut Ullbergin eka matsi hermeksen paidassa? Neljänneksi se että VÄLILLÄ torjui hyvin, kuten sinä kirjoitit, ei oikein riitä... Viidenneksi minun puolestani voidaan sopia ettei kirjoiteta kriittisesti, vaan vain positiivisia asioita, niin kukaan ei pahoita mieltään.

Vähän sekavasti kirjoitin sen edellisen viestin. En nyt tarkoittanut välttämättä että vain sinä pelkäisit, mutta näin yleisesti kaveri saa aika paljon kritiikkiä joka on minusta varsin aiheetonta tässä vaiheessa kautta kun pakit vetää ihan vihkoon siinä hänen edessä.

Niin välillä se torjui tosi hyvin, kuten jo aikasemmin kirjoitin niin kaveri ei todellakaan ole sillä tasolla missä hänen pitää olla mutta merkkejä paremmasta oli selvästi havaittavissa.

Lopetan tämän jankkaamisen nyt tähän. Katsotaan sitten seuraavan pelin jälkeen ketä tullaan tänne kritisoimaan.

Btw, pakki pitäisi jostain löytää. Tuolla pakistolla mikä meillä nyt on ei tule riittämään. Sanokaa minun sanoneeni.

Ps. Pikkasen hymähdin tuolle Hempan kirjoitukselle, taisin osua arkaan paikkaan. Peace!
 

Hanssonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, Kärpät, ja Jokerit
Olikos siinä nyt 3-4 1v1 tilannetta meidän veskarilla, ja pari puhdasta läpäriä? kyllä se ongelma on ihan jossain muualla kun veskariosastolla sanoisinko..?
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
No worries mate. En todellakaan ole pahoittanut mieltäni.


Vähän sekavasti kirjoitin sen edellisen viestin. En nyt tarkoittanut välttämättä että vain sinä pelkäisit, mutta näin yleisesti kaveri saa aika paljon kritiikkiä joka on minusta varsin aiheetonta tässä vaiheessa kautta kun pakit vetää ihan vihkoon siinä hänen edessä.

Niin välillä se torjui tosi hyvin, kuten jo aikasemmin kirjoitin niin kaveri ei todellakaan ole sillä tasolla missä hänen pitää olla mutta merkkejä paremmasta oli selvästi havaittavissa.

Lopetan tämän jankkaamisen nyt tähän. Katsotaan sitten seuraavan pelin jälkeen ketä tullaan tänne kritisoimaan.

Btw, pakki pitäisi jostain löytää. Tuolla pakistolla mikä meillä nyt on ei tule riittämään. Sanokaa minun sanoneeni.

Ps. Pikkasen hymähdin tuolle Hempan kirjoitukselle, taisin osua arkaan paikkaan. Peace!

Arkaan paikkaan????

Minä vilpittömästi toivon että Ullberg lunastaa odotukset ja olen uskonutkin siihen...

Niin eikös tuo ole jo moneen kertaan todettu että pakkeja tarvitaan...

Mutta uskon että nämäkin asiat korjaantuvat tavalla tai toisella...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös