Henri Heino Jokereihin!

  • 96 697
  • 232

Fordél

Jäsen
Heino on pelannut menestyksekkäästi jo vuosia aina vastustajan parhaita kenttiä vastaan, joten saatte taatusti yhden sarjan parhaista pelaajista omassa roolissaan, ellei jopa parhaan. Siltä kantilta katsottuna siis hyvin Keklumainen hankinta. Heino on fiksu pelaaja, jolla on asenne on kohdillaan ja hän vetää illasta toiseen tasaisen varmaa peliä. Ei ole kuitenkaan kädetönkään, joten oikeiden pelureiden kanssa voisi hyvin tehdä "hauhtoset" (ja tällä tarkoitan sitä Hauhtosen jättipottikautta).
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka ihmeen Henri Heino? Itseäni ei oikein sytyttänyt tämä hankinta.
 

Fordél

Jäsen
Kuka ihmeen Henri Heino? Itseäni ei oikein sytyttänyt tämä hankinta.

Jokereissa on totuttu siihen, että jokaisen hankinnan pitää sytyttää ja tuottaa hiton isot otsikot. Henri Heino ei tuota kumpaakaan, mutta voi kauden loputtua olla iso osa mestaruusotsikoita (jos ei vielä tällä kaudella niin ensi vuonna). Jokerit teki nyt hankinna, jossa tiedetään tasan tarkkaan mitä saadaan. Hankittiin kerrankin nimen sijasta kaveri, joka tuo itse peliin selkeää lisäarvoa.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nukutun yön jälkeen tämä hankinta maistuu vielä eilisiltaakin paremmalta. Keklu on kyllä äijä ja osaa joukkueenrakennuksen paremmin kuin hyvin. Jos Heino onnistuu on kundissa meille luotettava maajoukkueen oveakin kolkutellut puolustava sentteri moneksi kaudeksi. Yhdellä täsmähankinnalla mahdollistettiin täysin uudet ketjuvariaatiot alemmissa ketjuissa.

Pirneksen ja Semirin ollessa telakalla, voi Heinon heittää kolmoseen Hentusen ja Mäen kanssa ja antaa Härälle enemmän vapauksia hyökkäämiseen. Pirneksen palatessa (jos vain Eaves pysyy ehjänä) voidaan 3. ja 4. ketjut rakentaa seuraavasti:

Hämäläinen - Pirnes - Hentunen
Mäki - Heino - Saarinen (ja Semir kun parantuu)

En tiedä onko Hämäläisestä laituriksi, mutta vähentynyt puolustusvastuu voisi auttaa kundia kehittymään köyhän miehen Leinoksi :)

Minkäslainen aloittaja Henri muuten on?
 

Matthew Flop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Saitte kyllä kovan luokan vahvistuksen nelosen keskelle! Henri Heino on aivan loistava puolustava sentteri, jollaisen jokainen mestaruutta tavoitteleva joukkue tarvitsee! Heino oli aina Aravirran luottopelaaja, ja ara palkitsikin henkan joukkueen kauden päätöstilaisuudessa juurikin valmentajan luottopelaajana (olisko ollut -07). Lisäksi samalla kaudella Heino sai lähes joka (koti)pelissä sen Pohjola-ottelunvakuuttajan ja kuittasi kauden loppuun sen 10k€.

Itse odotin, että Heino olisi jo vuosi pari sitten lähtenyt muualle. Koko ura siis Lahdessa toistaiseksi, ja se mikä Heinosta on pakko sanoa, niin hänen ketjunsa peli oli aina ensimmäisenä kuosissa runkosarjan alusta lähtien! Heino omaa hyvät avut myös hyökkäyspäähän, ja jonkun ilmoille heittämä Ben-Amor - Heino - Mäki saisi varmasti aikaan myös maaleja.

Uskon, että Heino pääsee Jokereissa vielä ihan uuteen nosteeseen. Havaittavissa on ollut lievää leipiintymistä pelaamiseen Lahdessa. Kuitenkin seitsemän kautta täällä ja vasta 24-vuotias! Harmittaa, kun lähtö tuli näin yllättäen, mutta toiv. vielä joskus palaa Lahteen!
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harvoin tulee muiden jengin nelosketjulaisia seurattua kummemmin, mutta tämä ukko on jäänyt mieleen positiivisessa mielessä ja muistelisin lukeneeni paljonkin ylistäviä kommentteja miestä koskien Pelicans-faneilta. Sinänsä siis todella tervetullut ukko ja kyllähän tällaiselle tarvetta oli, kun meidän nelonen on aika ajoin ollut ihan surkea koostumus.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Puskista tuli.

Ihan mielenkiintoista on se, että täällä on ehditty jo tuomita ja ylistää taivaisiin tämä hankinta, vaikka HH ei ole vielä edes Jokeripaitaa päälleen saanut. Miten te voitte tietää etukäteen, mikä hankinnan panos on?? Minä en siihen pysty! Ihan sama oli Staplen tullessa, kun täällä "aisiantuntijat" panivat tuon pygmi-hankinnan maanrakoon. Kaksi kuukautta myöhemmin samat äijät kehuivat miehen taivaisiin!

Henri Heinon vahvuudet tiedetään, mutta miten sopeutuu Jokereihin ja kuinka pahasti Areenan valot häikäisee, jää nähtäväksi. Parasta - tottakai - toivotaan.

Hankinnan toinen puoli on se, että 5vs5 peli ei kuitenkaan ollut Jokereiden huonoin osa-alue. Yli- ja alivoimathan ne pahasti kusee. Alivoimaan HH:sta saattaa olla suurikin apu, mutta itse en ole miestä kyllä koskaan ylivoimassa sattunut näkemään.

Varmaankaan Heinon hinta ei päätä huimaa, joten saattaa osoittautua hyvinkin hintansa väärtiksi.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vilpittömät onnittelut. Erinomainen hankinta. Jokereilta on koko kauden puuttunut puolustava sentteri ja tämän ruudun Heino tulee täyttämään erinomaisesti.

Ps. Me kaapattiin Timo Lindström vai mikä se nyt oli. Vaviskaa ;)
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onnea Jokereille hankinnasta, saitte ehkä liigan parhaan kahden suunnan sentterin. Toivottavasti Henkka onnistuu Jokereissa ja mies on kyllä tervetullut takaisin Lahteen koska vain!
Minkäslainen aloittaja Henri muuten on?

Tässä muutama viikko sitten kuuntelin Pelicansin vieraspeliselostusta radiosta ja selostaja mainitsi muistaakseni Heinon olevan sillä hetkellä Pelicansin paras aloittaja eli myös aloitukset Heinolta onnistuu ihan mallikkaasti..
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näin ulkopuolisen silmin niin keklumainen hankinta kuin olla voi. Toki täällä jotkut narrifanit katsovat ensimmäiseksi tilastoja ja dumaavat miehen välittömästi. Eihän tällä mitään tee kun pisteet on jotain 0+1 luokkaa.

Kekäläinen on aina uskonut joukkueenrakennusfilosofiassaan vahvasti roolittamiseen. Jos meinaa mestaruuden voittaa, täytyy jokaisen ketjun ykkösestä neloseen olla huippu omassa roolissaan. Narreilla on pyörinyt noissa alemmissa ketjuissa milloin ketäkin. Henri Heino on vastaus puolustavan ketjun sentteriksi. Mies on roolissaan yksi valtakunnan parhaista ehdottomasti. Kekäläinen haki puolustavaa sentteriä ja otti parhaan saatavilla olevan. Virmasen Masa olisi ottanut tähänkin rooliin jonkin AHL-pistelingon joka sitten floppaa kun peliaikaa ei tulekaan rajattomasti.

Kyllä tuo Jokerijuna vain puksuttaa Keklun johdolla vahvasti eteenpäin. Minä ainakin näen joukkueen rakennuksessa järkeä ja pitkäjänteisyyttä. Mestaruutta ei ehkä vielä tällä kaudella tule mutta varmaa on että siitä Narrit taistelee kynsin hampain ja on ensi kaudella entistä vahvempi ehdokas mestariksi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kyllä Heinoa voi pitää hyvänä hankintana. Oikeastaan minulta ei löydy mitään ymmärrystä niitä Jokeri-faneja kohtaan, jotka tyrmistyivät tästä hankinnasta. Jotenkin tulee mieleen Arto Kuki, joka teki hyvän uran Jokereissa nelossentterinä. Mielestäni Jokerit tarvitsee yhden kokeneen kaverin neloseen, ja tämän kaverin tulee vielä olla sitoutunut tekemään kyseistä duunia useamman vuoden ajan.

Tilanne, jossa nelonen koostuu pelkästään raakileista tai pelaajista, jotka ovat ylemmissä kentissä flopanneet, ei ole hyvä. Jokereilla on resursseja, joten on myös varaa hommata liigan kärkipään roolipelaajia. Heino kun lyödään tuohon keskelle, niin kuulostaa melko lailla uskottavammalta ratkaisupeleissä kuin joku Saarinen-Helenius-Juutilainen. Heinon hankinta on minun papereissani sulka Kekäläisen hattuun.

edit: saattaa olla väärä ketju, mutta olkoon...
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Tässä muutama viikko sitten kuuntelin Pelicansin vieraspeliselostusta radiosta ja selostaja mainitsi muistaakseni Heinon olevan sillä hetkellä Pelicansin paras aloittaja eli myös aloitukset Heinolta onnistuu ihan mallikkaasti..

Keklukin kertoi Heinoa kuvaillessaan HH:n erityisosaamiseksi nimenomaan aloituksia.

Hieman kyllä ihmetyttää niiden fanien reaktiot, jotka huutelee täällä että "kuka helvetin Henri Heino?" Voihan toki olla että mies ei todella ole jäänyt mieleen, mutta se kertookin jo siitä että kyseessä on mies joka arvostetaan pelaajien kesken liigan aliarvostetuimpien joukkoon. Puolustussuuntaan erinomainen, hyökkäyspäähän kelvollinen. Hyvä aloittaja, hyvä myös alivoimalla. Pyyteetön duunari. Omistaa muistaakseni ihan kelvollisen kudinkin. Vielä nuori pelaaja, jolla otettavana kehitysaskelia erityisesti hyökkäyspelissä. Miehellä on jo maajoukkuedebyyttikin takana viime vai toissa kaudelta?

Itse olen erittäin tyytyväinen Heinon sopimukseen. Todellinen täsmähankinta. Taisi tulla vain loppukauden mittainen sopimus siitä syystä että Erkka näkee HH:n sopivuuden joukkueeseen ja pelisysteemiin. Toivon silti että Henri Heino jatkaa Jokereissa vielä vuosia.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puskista tuli.

Ihan mielenkiintoista on se, että täällä on ehditty jo tuomita ja ylistää taivaisiin tämä hankinta, vaikka HH ei ole vielä edes Jokeripaitaa päälleen saanut. Miten te voitte tietää etukäteen, mikä hankinnan panos on?? Minä en siihen pysty! Ihan sama oli Staplen tullessa, kun täällä "aisiantuntijat" panivat tuon pygmi-hankinnan maanrakoon. Kaksi kuukautta myöhemmin samat äijät kehuivat miehen taivaisiin!

Näistä voidaan yhdistellä pari seikkaa. Mun mielestä Heino on hyvä hankinta, oikeastaan loistava. Ja Stapletonia puolustelin kun muut oli jo heivaamassa hiuksista auringontasaajan toiselle puolelle.
Mitä tästä opimme? En ole "aisiantuntija". Hitsi vieköön.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Masan aikana: masailua
Keklun aikana: järkevä hankinta varsinkin ensi kautta ajatellen

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös Masan aikaan esimerkiksi Janne Hauhtonen ollut vastaava hankinta? Tuolloin vain Hauhtonen hankittiin lähtökohtaisesti paljon ylemmälle tontille eikä 3.-4.-ketjuihin, jonne sopii. Kuten Heino, nyt vain pelaaja on lähtökohtaisesti "paremmin roolitettu". Roolilla on iso vaikutus hankinnan järkevyyteen.

Nim. "mopolla mopopaikalle on ok"
 

Myrkky

Jäsen
Henri Heino on todellakin jäänyt mieleen Pelicans-urallaan. Olen aina arvostanut duunareita ja loppuun asti pelaavia kavereita. Heino on kyllä välillä mun mielestä osoittanut potentiaalia myös kiekollisempaan rooliin. Lähtökohtaisesti ei todellakaan ole "tyhjä arpa". Odotukset vaan oikealle tasolle, niin kyllä se siitä. Toivottavasti jatkaa samoissa merkeissä Jokereissa ja kehitys jatkuu edelleen.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Hieman kyllä ihmetyttää niiden fanien reaktiot, jotka huutelee täällä että "kuka helvetin Henri Heino?"
Jos joku ei tiedä, kuka on Henri Heino, ei ole seurannut kovin tiiviisti näitä matseja Pelsuja vastaan. Tai 2008 pudotuspelejä, kun Heino ja kumpp. pelasi Leinoja vastaan varsin menestyksellisesti. Eiköhän se kuitenkin suurimmalle osalle ole tuttu mies, nyt vain odoteltiin sitä isoa ja äänekästä Harley-Davidsonia ja saatiinkin luotettava enduropyörä. Keklulta hyvä hankinta, ja uskon myös jatkoihin. Pitkästä aikaa meillä on mahdollisuus kasata kilpailukykyinen neloskenttä. Se, miten HH Jokereissa onnistuu, selviää aikanaan. Itse uskon, että tässä on tuleva Eteläpäädyn suosikki, joka sopii mainiosti Semirin aisapariksi. Ja Heino osaa pimentää näitä tehoketjuja ottamatta kovinkaan paljon rangaistuksia, se kertoo miehen pelitaidoista jotakin.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Ihan hyvä hankinta ja täsmähankinta siinä mielessä, että neloseen tarvittiin juuri tätä. UL:ssä Seppänen muuten ihmetteli siirtoa, kun Jokereissahan on jo puolustuspesialisti Ville Hämäläinen. Miksiköhän Pelicans päästi miehen menemään?
 

MiksuMan

Jäsen
Jokereissa on totuttu siihen, että jokaisen hankinnan pitää sytyttää ja tuottaa hiton isot otsikot. Henri Heino ei tuota kumpaakaan, mutta voi kauden loputtua olla iso osa mestaruusotsikoita (jos ei vielä tällä kaudella niin ensi vuonna). Jokerit teki nyt hankinna, jossa tiedetään tasan tarkkaan mitä saadaan. Hankittiin kerrankin nimen sijasta kaveri, joka tuo itse peliin selkeää lisäarvoa.

Juuri näin! Ja sitten itketään kun joku pelaaja ei tee pelissä 5+5 tai maalivahti ei pidä aina nollia. Ja itketään kun ei osteta pelaajia ja sitten taas itketään kun ostetaan pelaajia.

Eiköhän tuo Kekäläinen osaa hommansa. Jokerit pelaa pitkästä aikaa hyvää jääkiekkoa ja koko ajan mennään eteenpäin ja mikä tärkeintä - tulevaisuus näyttää hyvältä. Pitkästä aikaan..
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miksiköhän Pelicans päästi miehen menemään?

Heino oli ilmeisesti jo aikaisemmin tällä kaudella jossain haastattelussa ilmoittanut että aikoo tämän kauden jälkeen lähteä Lahdesta hakemaan uusia haasteita joten tässä oli Pelicansilla hyvä tilaisuus saada miehestä vähän rahaakin kun keväällä hän olisi lähtenyt joka tapauksessa ilman minkäännäköistä korvausta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensin olin, et mitä vattua, mutta kun tätä ketjua olen lukenut niin vaikuttaa sittenkin varsin hyvältä täsmähankinnalta!
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan hyvä hankinta ja täsmähankinta siinä mielessä, että neloseen tarvittiin juuri tätä. UL:ssä Seppänen muuten ihmetteli siirtoa, kun Jokereissahan on jo puolustuspesialisti Ville Hämäläinen. Miksiköhän Pelicans päästi miehen menemään?

UL:n Seppänen vain vahvistaa UL:n nykymainetta vessapaperina. Mikä helvetin puolustusspesialisti Hämäläinen oikein on? Ei mikään. Mistä toi läppä on edes saanut alkunsa? Puolustusspesialisti ei ole myöskään kukaan muukaan Jokereiden sentteri eli Heinolle oli todellakin tilaus.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
UL:n Seppänen vain vahvistaa UL:n nykymainetta vessapaperina. Mikä helvetin puolustusspesialisti Hämäläinen oikein on? Ei mikään. Mistä toi läppä on edes saanut alkunsa? Puolustusspesialisti ei ole myöskään kukaan muukaan Jokereiden sentteri eli Heinolle oli todellakin tilaus.
No ehkä et pahemmin ole sattunut viime kevään pleijareita katsomaan ja tajunnut että ainakin HPK:ssa Hämäläinen oli puolustuspesialisti.. En tiedä Jokereista.. Että ei UL tässä asiassa ole ihan WC-paperia.. Mutta ei siltikään kummoinen julkaisu.. Tosin en tiennyt Helsingissä käytetään paskapaperina Urheilulehteä.. No täällä maalla sentää on Lambi ettei ole ikävän kovaa pyyhkiä persettä. No aina oppii uutta.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minkäslainen aloittaja Henri muuten on?

Itse ainakin muistelisin, että Komarov oli järjestäen ottamassa omanpään aloituksia kun Heinon kentässä aikanaan pelasi. Syytä tähän en osaa sanoa. Onko Komarov vain niin ylivoimainen aloittaja vai oliko se jokin suuri Aran masterplan, tähän varmaan pelsu fanit osaavat ottaa kantaa.

Toki tästäkin on jo pari vuotta aikaa ja ilmeisesti nykyään Heino itse kaikki aloitukset kaapii kentän jokaisella pisteellä.
 

MikkoP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohtuuhintainen ja roolissaan hyvä. Jokerifäneille ei kelpaa mikään? Keklu&Erkka selvästi rakentaa erinäköistä jengiä ensi kautta varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös