Helsinki

  • 571 662
  • 3 516

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hieman pitää ihmetellä etenkin näin kesäviikonloppuisin kaupungin tapahtumien liikutellessa varmaankin satoja tuhansia ihmisiä, että miksi julkinen liikenne ei voisi jatkaa täysin vuoroin vaikka esimerkiksi johonkin yökolmeen saakka. Itse itselleni vastaten, kai se tulee halvemmaksi säästää vuoroissa ja pistää ihmiset määränpäihinsä hieman harvemmin välein ja hankalimmin matkayhdistelmin kuin pitää "kaikkia" kuskeja töissä. Jos siis HSL:n rahaongelmiinkin on uskominen.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Mjoo-o, tienny minne muuallekkaan laittaa mutta menkööt tänne.

Helsingin kaupunki on hyvä esimerkki siitä miten hyvillä tarkoituksilla tehty eläinsuojelulaki vaatii uudistusta.

Lokit pöllivät safkat käsistä. Pulut pesii metriksillä ja laiturit on sen näkösiä. Hanhet valtaa puistot. Ja mitään ei voi tehdä koska kyseiset tuholaiset on suojeltuja.

Ihan oikeasti, ei ne lokit ja pulut ja hanhet sukupuuttoon kuole vaikka ne systemaattisesti hävitettäisiin taajama-alueilta. Päinvastoin, menisivät sinne minne kuuluvat, luontoon.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo nuo saatanan lokit huutaa lähes yötä päivää tuossa ulkona. Hiukan vituttaa herätä siihen kirkumiseen kolmelta yöllä.

Ei ne nyt onneksi koko vuotta tuossa rieku, mutta pari kesää nyt kuunnellut tuota rääkymistä ja vakavasti harkitsen haulikon ostoa...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokakesäinen pyöräilykierros Helsingin ympäri nyt alkuviikon aikana vetäneenä ja mieleen nousi nyt tämän päätteeksi seuraava huomio: Helsinki on yleisilmeeltään jotenkin… ränsistynyt. Onks meiltä rahat loppu?

Voi olla, että aika kultaa muistot.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Jokakesäinen pyöräilykierros Helsingin ympäri nyt alkuviikon aikana vetäneenä ja mieleen nousi nyt tämän päätteeksi seuraava huomio: Helsinki on yleisilmeeltään jotenkin… ränsistynyt. Onks meiltä rahat loppu?

Voi olla, että aika kultaa muistot.
Hei nyt! En suorilta käsiltä kiistä, mutta olisi kiva kuulla, että missä tämä erityisesti realisoitui, niin vaihdetaan kokemuksia.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuossa on myös esimerkki epäonnistuneesta puistokokeilusta, ei välttämättä hanhien vuoksi, vaan ihan vaan perinteisesti vedetty päin persettä. Kyllä nykyisenä tiivistämisen aikakautena puistoihin pitäisi saada riittävästi puita, jotta olisi edes joitain alueita, jossa lämpötila olisi hieman kivitaloympäristöä matalampi.
Tuon konepajan puiston tekee vielä erikoisemmaksi se, että kun rakennusyhtiö pakotettiin rakennusaikana hoitamaan sitä, jotta sai käyttää osan siitä varastointiin ja pysäköintiin, oli siinä maisemointia kumpujen ja pensaiden muodossa. Kun kaupunki otti ohjat, jäi pelkkä nurmikenttä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aina sanotaan, että Stadi on kallis. Suurelta osin se pitää varmaan paikkansa, ainakin jos asumisesta puhutaan. Pitää kuitenkin miettiä niitä muitakin puolia.

Itse tykkään käydä konserteissa ja keikoilla. Täällä asuessa se ei helpommaksi ja halvemmaksi enää muutu. Täällä voi jättää lipunoston aina viime tippaan, kun voi luottaa siihen, että joku myy esteen tullessa halvalla.

Vedin viime viikon Petsarit riskillä ja se kannatti. Se paras permantolippu 20 euroa samana päivänä, kun jollekin tuli tarve päästä eroon. Tämä on se etu, mikä Stadissa asuvalla on. Ja on näitä sikahalpoja lippuja tullut ostettua usein ennenkin, kunhan hermo on pitänyt.

Tämä on niitä Stadin parhaita puolia. Ehkä siitä syystä asun täällä edelleen, vaikka välillä mussutankin. Johtunee tosin myös siitä, että asun kohtuuhintaisesti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Nyt vasta ymmärrän, minkä takia tulin nähneeksi viime vuosikymmenen loppuvuosien kesinä muun muassa Myllypuron liikuntapuistossa suuria kansanjoukkoja seuraamassa futisottelua, jossa kaikki pelaajat olivat somaleita. Luonnollisesti myös katsojat olivat suunnilleen 99 -prosenttisesti somaleita. Hieno tapahtuma, jolle toivoo pitkää ikää ja terveyttä, koska urheilu on aina hyväksi nuorelle ihmiselle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Helsingin kaupunki on kyllä ihan itse aiheuttanut tämän tilanteen. Hekan vuokria ei ole tarkistettu kai vuosiin ja samaan aikaan on kertynyt paljon korjausvelkaa. Nyt kämppiä aletaan korjata viimeisellä mahdollisella hetkellä ja vuokriakin on pakko nostaa reippaasti, jotta remonteista selvitään. Olisi näitä asioita voinut myös ennakoida. Se selitys ei kelpaa, ettei rahaa ole ollut.

Jouduin itsekin asumaan muutama vuosi sitten tilapäisesti Auroranlinnan kämpässä, ja talojen kunto ei todellakaan päätä huimannut, vaikka Auroranlinnan asuntojen piti olla parempia kuin Hekan normikämpät. Tuon Auroranlinnan kämpän vuokra oli oikeastaan ihan samaa tasoa kuin yksityisten, mutta kämpän ja talon kunto oli jotain muuta. En viitsi edes ajatella, millaisia ne varsinaiset Hekan kämpät ovat, mutta toki olen juttuja lukenut ja niissä asuneiden kertomuksia kuullut.

Hämmästelen vain, miten tämä on näin sössitty. Poliitikkojen on ihan turha vinkua tästä nyt, kun byysat ovat jo täynnä skeidaa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noo, poliitikot vaan päättää asumistuen korotuksista sitten. Se on komiaa, kun Helsinsigissä ei riitä raha asumiseen. Tulee ihan mieleen..... niin Ameerika, tuo kullanvuolijoiden taivas.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noo, poliitikot vaan päättää asumistuen korotuksista sitten. Se on komiaa, kun Helsinsigissä ei riitä raha asumiseen. Tulee ihan mieleen..... niin Ameerika, tuo kullanvuolijoiden taivas.
Minusta tämä Helsingin tilanne muistuttaa enemmän kommunismia kuin Amerikkaa. Rahat menevät ties minne ja kansalla on kurjaa.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
En viitsi edes ajatella, millaisia ne varsinaiset Hekan kämpät ovat, mutta toki olen juttuja lukenut ja niissä asuneiden kertomuksia kuullut.
Kertomuksia aina maailmaan mahtuu. Itse olen Hekalla asunut viidessä eri kohteessa, eikä niistä yksikään ole ollut perseestä, rauhaton tai muuta vastaavaa. Parin epämiellyttävän yksityisen vuokranantajan jälkeen olen arvostanut helppoutta ja vakautta. Asunnot ovat olleet siistejä, pari juuri ennen muuttoa lattiasta kattoon rempattuja ja huolto on aina pelannut. Jälkimmäiseen on tosin todettava, että homma on mennyt alaspäin viime vuosien aikana.

En tiedä mistä muualta olisin saanut vähän reilulla tonnilla reippaasti yli 100m2 merenrannalta kaikkien palveluiden keskeltä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertomuksia aina maailmaan mahtuu. Itse olen Hekalla asunut viidessä eri kohteessa, eikä niistä yksikään ole ollut perseestä, rauhaton tai muuta vastaavaa. Parin epämiellyttävän yksityisen vuokranantajan jälkeen olen arvostanut helppoutta ja vakautta. Asunnot ovat olleet siistejä, pari juuri ennen muuttoa lattiasta kattoon rempattuja ja huolto on aina pelannut. Jälkimmäiseen on tosin todettava, että homma on mennyt alaspäin viime vuosien aikana.

En tiedä mistä muualta olisin saanut vähän reilulla tonnilla reippaasti yli 100m2 merenrannalta kaikkien palveluiden keskeltä.
Tämä on mukava kuulla. Missäs tuollainen asumus sijaitsee? Ja en kyseenalaista kertomaasi, itse olen vain kuullut paljon päinvastaista ja siitä on Hesarikin kirjoitellut. Ehkä kaupungilla on jotain eliittikohteita, joissa harvat ja valitut asuvat halvalla. Ja tottakai paskoja yksityisiä vuokranantajia on, sitä en nyt kiistänytkään.

Isossa kuvassa kaupungin vuokra-asuntojen tilanne on kuitenkin tuo, mitä lehtijutussa kuvattiin. Jos on toisenlaisia kokemuksia, niin niihin tarttuisin nyt aika kiivaasti Hekan viestijänä, koska tilanne on päällä.

Mikään ei kyllä silti voita hyvin hoidettua yksityistä taloyhtiötä, jossa on osakkaana.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Missäs tuollainen asumus sijaitsee?
Idässä, sen tarkemmin en halua eritellä. Ja siis olen itse samaa mieltä, että Hekalla on nyt kovat paikat ja asioita on varmasti tehty vuosien varrella huonosti kun nyt ollaan tässä pisteessä. Suomen suurimpana vuokranantajana sinne mahtuu kuitenkin rutkasti positiivisiakin kokemuksia, sitä puolta halusin tuoda esille.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kalasatamaan syntyy Hekan taloja säännöllisesti sitä mukaa, kun aluetta rakennetaan. Meidänkin pihapiirissä on yksi, ja vähän kateeksi käy muutamien asuntojen valtavia terassiparvekkeita (niistä tosin puuttuu merinäköala, mikä meillä on - toisaalta talon kattoterassisaunalta sekin löytyy). Pojan päiväkotikaverin äiti on parturikampaaja ja kahden lapsen yksinhuoltaja, mutta hienossa kämpässä loistavalla sijainnilla asuvat!
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kalasatamaan syntyy Hekan taloja säännöllisesti sitä mukaa, kun aluetta rakennetaan. Meidänkin pihapiirissä on yksi, ja vähän kateeksi käy muutamien asuntojen valtavia terassiparvekkeita (niistä tosin puuttuu merinäköala, mikä meillä on - toisaalta talon kattoterassisaunalta sekin löytyy). Pojan päiväkotikaverin äiti on parturikampaaja ja kahden lapsen yksinhuoltaja, mutta hienossa kämpässä loistavalla sijainnilla asuvat!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

Olen kyllä huomannut kaupungilla liikkuessani, että joillain alueilla uusien kerrostalojen rakentamisen aloittaminen on hidasta, mutta että nyt puhutaan jo sadasta sellaisesta projektista? Huh huh.
Mahtava uutinen! Tätä on odotettu, toivottavasti sama kehitys jatkuu, jotta saadaan lähimetsät säästettyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös