Helsingin Jokerit kaudella 2015–2016

  • 276 510
  • 883

faro

Jäsen
Koska vastustajan taso muuttuu. Runkosarjassa pelataan kaikkia vastaan, mutta PO vain parhaita vastaan. On ainakin osa selitystä.
Tämähän juuri alleviivaa sitä, että tällaisia pelaajia ei kannata hankkia, joiden taso (ainakin tilastollisesti) romahtaa, kun päästään pudotuspeleihin. Totta kai yleisesti pelillinen taso nousee aina pudotuspeleissä, mutta jokuhan ne pelit sielläkin ratkoo. Olimb ei tällainen pelaaja nähtävästi ole.

Toki onhan se mahdollista, että Jokereilla ei yksinkertaisesti ole varaa parempiin pelaajiin.
 

faro

Jäsen
Otanta on helvetin pieni ja playoffeissa tehdään vähemmän maaleja noin niinkuin keskimäärin.
No ei otanta minusta mitenkään "helvetin" pieni ole, kun puhutaan kuitenkin viidestä poffikaudesta ja 35 ottelusta. Ja kun nimenomaan jokaisella kaudella on PPG laskenut. Eikä noin suuri tilastollinen lasku kai voi pelkästään maalimäärien putoamisesta johtui. Vai kuinka paljon tuo mainitsemasi ero loppujen lopuksi onkaan?
Play-off-pelaajan määritelmä on mulle muutenkin vähän hämärä. Joku Clarke Wilm oli aika selkeä määritelmä sille, mutta yleisesti ottaen hyvät pelaajat pärjäävät sekä runkosarjassa että playoffeissa. Kuinka moni puhtaasti taitoon nojaava pelaaja vuodesta toiseen nostaa tasoaan (p/o-tilastolla mitattuna) pleijareihin? Ben Eaves taisi aikanaan sopia määritelmään, mutta muuten on vähän hiljaista.
No en minä nyt tarkoita, että PPG:n mitenkään erityisesti täytyisi nousta. Sehän nyt on aika harvinaista ylipäätään. Olimbin kaltaisista pelaajista on kuitenkin aika vähän hyötyä ilman pisteitä ja tuollainen alle 0.5 p/o on minusta surkea saldo noin suuren roolin omaavalle pelaajalle.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Sinäänsä hauska seurata keskustelu siitä, kuinka Olimbin playoff ppg on säälittävä, mutta samaan aikaan 0.5ppg Aaltosta ylistetään kevään taikuriksi.

Olimbia tulisi mielestäni peluuttaa laidalla. Keskelle liian heiveröinen, mutta laidalla voisi pelata paremmin vahvuuksiaan käyttäen. Vierelleen tuo tosin tarvitsee sniperin sekä ison voimakkaamman työmyyrän, joka taitaa kiekolliset avut.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tein vähän "tutkimusta" tuosta pleijarien ja runkkarin välisestä ppg-mysteeristä.

Viime kaudella finaalissa molempien jengien top5 pleijaripelaajien ppg:t runkkarissa ja pleijareissa meni seuraavasti:
Koodi:
Pyörälä 0,60 / 1,00
Aaltonen 0,89 / 0,94
Pokka 0,50 / 0,69
Kukkonen 0,51 / 0,63
Huml 0,51 / 0,56
Kuusela 0,77 / 0,65
Bailen 0,59 / 0,71
Voutilainen 0,50 / 0,67 (Vain 6 ottelua Tapparassa runkosarjassa, huom.)
Green 0,70 / 0,55
Palola 0,73 / 0,50

Listassa nimi / runkosarjan ppg / pleijarien ppg

Kärppien viidestä parhaasta pleijaripelaajasta jokainen pelasi pudotuspelit korkeammalla PPG:lla kuin runkosarjassa, siinä missä Tapparalla vastaava luku oli 2/5. Tapparankin luvussa toinen pelasi vain 6 ottelua runkkaria Tapparassa, joten hetken mietin jopa Voutilaisen korvaamista Järvisellä, jonka ppg runkkarissa oli 0,63 ja pleijareissa 0,5.

Noissa luvuissa oli mun mielestä kuitenkin vähän "feelua". Esimerkiksi Kärpillä nuo kolme hyökkääjää eivät lähtökohtaisesti pelanneet samassa ketjussa ja pakitkin oli laitettu eri pareihin. Mun silmään sekä tuo "rosteri" että pakkien tehot näyttäisivät siltä, että kyseessä on yksi YV-kenttä. Tätä en tosin jaksa tarkemmin tarkistella, varsinkin kun Liigan sivuilta edes ottelutapahtumia löydä vaistomaisesti. Lisäksi en suoraan lähtisi tekemään sitä tuomiota, että Kärpät voitti kärkijätkien parannettua tahtia runkkarista: yksi pomppu jatkoajalla toisin ja noista samoista tilastoista voisi vetää esille vaikka sen, että pleijareissa pärjäävä joukkue ei ole riippuvainen siitä, että runkkariin verrattuna kärkiäijien ppg nousisi. Kaiken päälle vielä lyhyen pyrähdyksen ja eri vastustajien pelitavat huomioiden noissa voi yhden kauden osalta olla isoakin tilastoharhaa.

Päätin sitten katsastaa KHL:n tilannetta ja otin esille all time top10 pistemiehet. Luvuissa sama nimi/runkkari/pleijari kaava käytössä.
Koodi:
Mozyakin 1,20 / 1,11
Radulov 1,26 / 1,03
Zaripov 0,98 / 0,90
Morozov 0,98 / 0,83
Thoresen 0,97 / 0,83
Shipachyov 0,81 / 0,59
Dallman 0,80 / 0,65
Bochenski 1,03 / 0,76
Perezhogin 0,66 / 0,51
Mårtensson 0,76 / 0,64

Noissa sitten lihavointi lienee turhaa. Aivan jokaisella on all time runkkarin ppg kovempi kuin pudotuspelien.

Mitä tästä voimme päätellä? No emme välttämättä mitään. Olimb nyt esimerkiksi ei pelaa KHL:aa ainakaan vielä ja esimerkiksi Dallmanin ja Bochenskin kohdalla joukkueet ovat usein olleet sellaisia, että rautaisen ykkösnyrkin avulla pisteitä on runkkarissa tehty, mutta pleijareissa rosterin kapeus on tehnyt tehtävänsä. Aivan kuten Minskilläkin kävi tänä vuonna ja esimerkiksi Cheechoon 0,98 muuttui muotoon 0,20.

Olimbista kuitenkin sen verran, että tuo pleijarien selkeästi heikompi PPG voi myös mennä pienen otannan ja heikon jengin piikkiin. Esimerkiksi viime kaudella Frölunda teki seitsemään pleijarimatsiin nopeasti laskien 17 maalia. Tuota lukemaa vasten Olimbin olemattomat tehot eivät olleet mitenkään poikkeukselliset.

Mitä tästä opimme? No emme niin mitään vissiin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mitä tästä opimme? No emme niin mitään vissiin.
Pääasia, että jaksoit kuitenkin duunata!

No ei, ihan mielenkiintoista dataa. KHL:ssä ppg:n lasku pleijareissa ei ole mikään ihme, sillä tasoerot joukkueiden välillä ovat poikkeuksellisen suuret huipun ja pohjan välillä. Pleijareissa ei ole jonkun Nishni Novorovskin kaltaisia pisteautomaatteja. Se, että Kärppien ykköshevoset onnistuivat noin järjestelmällisesti kasvattamaan ppg:tään, on aika jännä juttu. No se tietysti johtui n. 80% siitä, että Aaltonen alkoi pelata keväällä, mutta on siinä vähän muutakin tapahtunut. Kuinka paljon tuo viisikko vastasi kaikista tehoista suhteessa muuhun joukkueeseen (suhteessa runkosarjaan)? Oliko Junttilat ja Donskoit enemmän pimennossa pleijareissa kuin runkkarissa?

Se, että Olimbilla tippuu tehot järjestään pudotuspelien alkaessa ei itsessään ole vielä kovin huolestuttavaa. Sen sijaan _jos_ on niin, että hän katoaa eilen(kin) nähdyn kaltaisesti kuvasta aina keväisin, on aika nostaa muutamia kysymysmerkki ilmaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sen sijaan _jos_ on niin, että hän katoaa eilen(kin) nähdyn kaltaisesti kuvasta aina keväisin, on aika nostaa muutamia kysymysmerkki ilmaan.

Itse olen vissiin yhden Olimbin matsin pleijareita sivusilmällä katsellut. Enemmän on tullut Jokerien tippumisen jälkeen seurattua KHL:aa, Liigaa, Mestistä ja Allsvenskania kuin SHL:aa. En siis sen tarkemmin osaa arvioida Olimbin katoamisia tai peliesityksiä noin muuten. Mulla on vain tilastot käytössä ja kuten tuosta edellisestäkin saa irti, tilastoista pystyy löytämään haluamansa selityksen, oli se selitys mikä tahansa.

Joku tarkemmalla silmällä ja isommalla otannalla pelejä nähnyt voisi melkein yrittää avata sitä, miksi Olimb on kadonnut kuvasta vai onko kyseessä esimerkiksi tilastoharha, ketjukaverien paska suorittaminen vai mikä. Jos meno on esimerkiksi pienen vaivan, ylipeluutuksen tai ketjukaverien takia tahmeaa, niin mulla ei ole mitään suurempaa huolta. Jos hyytyminen on vähän kuin Mosesilla ja tarkan skouttaamisen avulla mies saadaan pimennettyä, niin mua vähän enemmän huolettaa. Ja jos vika on esimerkiksi päässä vammojen tai ketjukaverien sijaan, niin pelko on perseessä. Corsit tai vastaavat olisivat mukavia lukuja jo ihan kuriositeettimielessä, mutta noita tuskin ihan vaivatta kouraan saa.

Noin yleensä mä itse inhoan tätä "kevään pelaajien" ja "aina sulavien" nostamista esille. Yleensä pleijareissa jo pelkästään repäisyt ovat niin nopeita ja otannat pieniä, että varsinkin "väärässä" jengissä pelaavien kohdalla voi tulla erikoisiakin tilanteita ja tilastoja. Esimerkiksi nyt Ville Peltosella on selkeästi heikommat pisteet pleijareista kuin runkkarista. Vielä jos esimerkiksi tuon HIFK:n mestaruuskauden viimeisen finaalin olisi ollut sivussa vaikka flunssan takia, niin tilastojen kautta välittyisi kuva melkein kovissa paikoissa jäätyvästä runkkaripelaajasta. Mutta jos esimerkiksi finaalipelien ratkaisuhetkiä tai muita ns. tärkeitä maaleja tilastoitaisiin, olisi Peltonen helvetin kovaa valuuttaa. Samoin jos vaikka nyt Tappara olisi tavalla tai toisella vienyt viime kauden mestaruuden, täällä tuskin olisi melat sojossa odotettu sitä kevään seitsemättä finaalia ja Aaltosen tuloa.

Mielikuvia syntyy helvetin helposti, tilastot kääntyvät tarvittaessa vaikka ympäri ja lopulta oleellista on näytöt kentällä ja tekeminen yksinkertaisten tilastojen sijaan. Tämän takia mua kiinnostaisikin saada vastausta Olimbin keväästä/keväistä ihan sanallisessakin muodossa, varsinkin syyt pisteettömyydelle ja toisaalta vaikka syy CHL:n ratkaisupelien pisteille.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Katsoin jonkin aikaa Växjö - Frölunda -ottelua ja aika hukassa Olimb oli ajoittain. Olimb kuitenkin jakeli pari maukasta paikkaa, mutta kaveri ei saanut sisään. Olimb ei ole mikään jättiläinen ja pehmeys vaivaa. Onhan hän taitava. Pari isompaa äijää samaan ketjuun, jos ja kun kuulemma Olimb tulee Jokereihin, kiitos.
 

Gemondo

Jäsen
Aiheeseen liittyen, YLE Puheen kiekkokierroksella oli tällä viikolla haastateltavana Jukka Holtari. Holtarilta kysyttiin muunmuassa juurikin siitä että kuinka paljon hän pelaajia hankkiessa katsoo/arvostaa erityisesti playoff-näyttöjä. Ja vastaus oli että ainakaan hän ei juurikaan erittele pelaajien näyttöjä runkosarjassa ja pudotuspeleissä, ainoastaan sillä on merkitystä mitä pelaaja kentällä esittää, ei sillä koska niitä esittää. Ja ihan hyvinhän tuo JYP on tuntunut myös pudotuspeleissä pärjäävän.

Mainitsi myös että tehdessään Bruinssille scoutin hommia, on jenkeistä taas pyydetty raportteja juurikin pudotuspeleistä.
 

BigRedKoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Konnaa OJ:hin voin verrata, sillä pelkästään jalan liike on niin paljon paremmalla tasolla. Eiköhän kyse ollut kuitenkin loukkaantumisen aiheuttamasta huonosta kesästä tms. Mä toivottaisin Kontiolan avosylin meille.

Onks sen OJ:n liike tosiaan noin pahasti heikentynyt? En siis väitä mitään kun en oo tänä vuonna yhtään peliä nähnyt mutta jostain yksittäisestä otteluraportista jossain vaiheessa kautta muistelen saaneeni sen käsityksen, että pörräs niin perkeleesti mutta tulosta ei vaan tullut. Eihän OJ ikinä oo mikään varsinainen raketti ollut mutta olihan tuon luistelukin ainakin joskus sillä tasolla, että esimerkiksi kiekon ylöstuojana OJ oli parhaimmillaan aivan loistava, yksi parhaista suomalaisista ikinä jollei jopa paras.

En tosiaan nykykuntoa oikein tiedä mutta vähän on huonosta kaudesta huolimatta ihmetyttänyt kun täällä ei oikein kenenkään mielestä jengiin mahdu pelaaja joka on vanhoilta meriiteiltä 2-3 pykälää kovempi pelimies kuin oikeastaan kukaan nykyisessä rosterissa ja teki vielä vuosi sitten enemmän pojoja NHL:ssä kuin kukaan nykypelaaja on tehnyt ikinä. (no en tarkastanut, voi olla että jollakin on joku parempi kausi)

Anyway, tän vuoden Jokereiden imagoon ainakin olis OJ hyvin sopinut. Ensikaudesta onkin vaikea sanoa mutta vähän tuli mieleen, että ollaankohan jengiä halventamassa kun omistaja puhuu, että "ulkomaalaiset (lisää liksaa haluavat) pelaajat olivat pettymys ja nyt tarvitaan Tommi Huhtalamaisia pelaajia"... Pelashan Huhtala hyvät pleijarit mutta kyllä musta tuntuis, että silti Moses ja Omark pitäis taidolla korvata ja tuon profiilin pelaajat on aina kalliita.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onks sen OJ:n liike tosiaan noin pahasti heikentynyt? En siis väitä mitään kun en oo tänä vuonna yhtään peliä nähnyt mutta jostain yksittäisestä otteluraportista jossain vaiheessa kautta muistelen saaneeni sen käsityksen, että pörräs niin perkeleesti mutta tulosta ei vaan tullut.
Mä olen nähnyt tällä kaudella joku vajaat kymmenen peliä OJ:lta, joista yhden Bluesissa ja loput Predatorsissa. Se, mikä sillä on vieläkin tallella puhuttaessa luistelusta, on hyvä sijoittuminen ja hyvä kropan käyttö. Suunnanmuutokset ihan ok. Mutta se mistä puhun suhteessa KHL:ään, on kyky liitää jäällä. OJ ei ole enää niin nopea, että voisi olla Top8-KHL-joukkueen kärkisentteri. Sähäkkään NHL:ään verrattuna pitkän matkan luistelua tulisi Jokiselle liikaa KHL:ssä.

Mitä tulee kiekon ylöstuontiin, OJ osaa todellakin sijoittua oikein, syöttää laadukkaasti ja käyttää kroppaansa suojatessaan kiekkoa, joten siinä mielessä nykyinen rooli NHL:ssä tuskin karkaisi ensi kaudellakaan liian kauaksi. Jos kuitenkin haluaa isompaa roolia ja joukkueen Helsingistä, mieluummin teille kuin meille. Sekä joukkueen että Olli Jokisen näkökulmasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
BigRedKoffilta hyvä näkemys. Jokerikiekon paluu nähtiin tällä kaudella ja ensi kaudella saatetaan nähdä jotain muuta. Toivottavasti ei nähdä, mutta kaikki riippuu rahasta. Jotta SKA:n ja ZSKA:n haastaminen olisi edes hieman mahdollista, joukkueessa on oltava enemmän taitoa ja oikealla tavalla nopeaa fyysisyyttä varsinkin hyökkäysalueella kuin nyt nähtiin. Kova yhtälö. Onko se mahdollista, sen päättää Rotenberg.

OJ:n osalta sen verran, että ei tietääkseni ole Jokerien listallakaan, mutta ei pärjää KHL:ssä. Liian iso kaukalo suhteessa pelitempoon vrt NHL:ään ja OJ:n ikään. Nimimerkki V-G- on OJ:n sopeutumisjutussa oikeassa. Liiga on arvatakseni OJ:n seuraava askel ellei Sveitsi tai Ruotsi. Toki OJ voi pelata jossain KHL-joukkueessa koska saa paremman liksan, mutta Jokerien ripustautuminen nähdyn tiukassa playoff-aikataulussa kärkisentterien osalta ensi kaudella esim 37-vuotiaan Jokisen ja samoin ensi kauden aikana 38 vuotta täyttävän Kapasen varaan ei ole yksinkertaisesti järkevää.

(NHL:ssä kaukalon leveys on 26 metriä, KHL:ssä pääosin 30 metriä, joten luistelumäärässä on iso ero per ottelu. Lisäksi NHL:ssä ei pelata playoffeja peräkkäisinä päivinä joka on rasituksesta toipumisen kannalta merkittävää, mutta KHL:ssä pelataan jopa neljänä päivänä viidestä.)
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pudotuspelien 2 ekaa kierrosta on niin rankkoja palautumisen kannalta, että se on suoraan sanottuna nuorten miesten hommaa. Uran ehtoopuolella olevat eivät yksinkertaisesti pysty vetämään moista rumbaa täysipainoisesti. Jos pelaajan ikä on +35, niin voidaan sanoa suoraan, että PO ekoilla kierroksilla ei kauheasti hyötyä ole. Koska ikä hidastaa palautumista.

Minusta toi 4 peliä 5 päivään on sairas ja se pitäisi muuttaa. Suosii liikaa rikkaita seuroja eli leveitä rostereita ja on urheilullisesti epäonnistunut ratkaisu.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinäänsä hauska seurata keskustelu siitä, kuinka Olimbin playoff ppg on säälittävä, mutta samaan aikaan 0.5ppg Aaltosta ylistetään kevään taikuriksi.
Ei keskustelua johon ei saada vedettyä Aaltosta mukaan. Hahaa.

Yksittäisen pelaajan runkkari vs. PO-pistekeskiarvoja vertailtaessa pitäisi suhteuttaa pelaajan pisteet yleiseen muutokseen tehtyjen maalien määrässä, joka playoffseissa on runkosarjaan nähden. Tuntuu aika luonnolliselta että pleijareissa keskimäärin tehdään vähemmän pisteitä koska joukkueiden väliset erot ovat pienempiä ja pelataan tarkemmin.

Toinen vaihtoehto on verrata koko joukkueen (esmes Frölunda) tilastoja tai kaikkien playoff-joukkueiden tehotilastoja vs. samojen jengien tilastot runkosarjan aikana ja katsoa nyt esmes Olimbin sijoitusta niissä.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Siellä se meidän huippuvahvistus tyrii oikein urakalla Växjölle maaleja. Ei vakuuta näissä pleijareissa Olimb. Pieni mies ja kaatuilee jatkuvasti. Ja tässä viimeisessä pelissä jatkuvasti vaikeuksia kiekollisessa pelissä, jonka pitäisi olla vahvuus.

Periaatteessa ihan pätevä kiekon kanssa ja pelisilmä/syöttötaidot luokkaa loistavat. Mutta en kyllä näe, että olisi mitään mahiksia jotain tyyliin tska:n isoja ja nopeita pakkeja vastaan.

Mutta eipä dumata vielä täysin. Antaa norskin näyttää. Tällä hetkellä näyttää tosin hudilta.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Mä en Olimbista muuta tiedä, olen nähnyt nyt kaksi matsia Växjötä vastaan, eikä ole vakuuttanut juuri millään tavalla. Tänään söhräsi hyökkäyssinisellä kiekon vastustajalle, joka kiitti ja teki 2-4. Taitava pelaajahan Matis on, mutta riittääkö KHL:aan? Jos toi 650k pitää paikkansa, Limpanille vois maksaa kolminkertaisesti.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ei ole ensimmäinen kerta, kun Olimb katoaa tulostaululta keväällä. Pelaa paljon kiekon kanssa, mutta suuria vaikeuksia muuttaa pelityyliään playoffin luonteeen mukaiseksi.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Itse olen vissiin yhden Olimbin matsin pleijareita sivusilmällä katsellut. Enemmän on tullut Jokerien tippumisen jälkeen seurattua KHL:aa, Liigaa, Mestistä ja Allsvenskania kuin SHL:aa. En siis sen tarkemmin osaa arvioida Olimbin katoamisia tai peliesityksiä noin muuten. Mulla on vain tilastot käytössä ja kuten tuosta edellisestäkin saa irti, tilastoista pystyy löytämään haluamansa selityksen, oli se selitys mikä tahansa.

Joku tarkemmalla silmällä ja isommalla otannalla pelejä nähnyt voisi melkein yrittää avata sitä, miksi Olimb on kadonnut kuvasta vai onko kyseessä esimerkiksi tilastoharha, ketjukaverien paska suorittaminen vai mikä. Jos meno on esimerkiksi pienen vaivan, ylipeluutuksen tai ketjukaverien takia tahmeaa, niin mulla ei ole mitään suurempaa huolta. Jos hyytyminen on vähän kuin Mosesilla ja tarkan skouttaamisen avulla mies saadaan pimennettyä, niin mua vähän enemmän huolettaa. Ja jos vika on esimerkiksi päässä vammojen tai ketjukaverien sijaan, niin pelko on perseessä. Corsit tai vastaavat olisivat mukavia lukuja jo ihan kuriositeettimielessä, mutta noita tuskin ihan vaivatta kouraan saa.

Noin yleensä mä itse inhoan tätä "kevään pelaajien" ja "aina sulavien" nostamista esille. Yleensä pleijareissa jo pelkästään repäisyt ovat niin nopeita ja otannat pieniä, että varsinkin "väärässä" jengissä pelaavien kohdalla voi tulla erikoisiakin tilanteita ja tilastoja. Esimerkiksi nyt Ville Peltosella on selkeästi heikommat pisteet pleijareista kuin runkkarista. Vielä jos esimerkiksi tuon HIFK:n mestaruuskauden viimeisen finaalin olisi ollut sivussa vaikka flunssan takia, niin tilastojen kautta välittyisi kuva melkein kovissa paikoissa jäätyvästä runkkaripelaajasta. Mutta jos esimerkiksi finaalipelien ratkaisuhetkiä tai muita ns. tärkeitä maaleja tilastoitaisiin, olisi Peltonen helvetin kovaa valuuttaa. Samoin jos vaikka nyt Tappara olisi tavalla tai toisella vienyt viime kauden mestaruuden, täällä tuskin olisi melat sojossa odotettu sitä kevään seitsemättä finaalia ja Aaltosen tuloa.

Mielikuvia syntyy helvetin helposti, tilastot kääntyvät tarvittaessa vaikka ympäri ja lopulta oleellista on näytöt kentällä ja tekeminen yksinkertaisten tilastojen sijaan. Tämän takia mua kiinnostaisikin saada vastausta Olimbin keväästä/keväistä ihan sanallisessakin muodossa, varsinkin syyt pisteettömyydelle ja toisaalta vaikka syy CHL:n ratkaisupelien pisteille.

Ketjukaverit nyt ainakin ovat yksi syy, sillä Olimbin ketjukaveri Johnson loukkaantui ja oli viisi peliä pois. Johnsonia korvasi Blidh ja Axelsson, jotka nyt eivät ole lähellekään Johnsonin tasoisia maalintekijöitä. Johnson palasi tänään kokoonpanoon ja teki heti maalin Olimbin syötöstä. Suuremmaksi syyksi väittäisin kuitenkin juuri sitä, että Olimb saatiin pimennettyä tarkan skouttaamisen avulla. Toisaalta myös koko joukkueen peli on ollut välillä niin sekaisin, että ei se ihme ole, että Olimbkaan ei ole loistanut. Päässä en usko ongelman olevan kuin korkeintaan sillä tavalla, että ei vain enää kiinnosta kun narrinkuvat pyörii jo mielessä.

Tässä myös valmentajan selitykset niille, jotka toista kotimaista osaavat: "Han blev bortcoachad mot Luleå litegrann där de hade satt en hel kedja på att ta ner honom och det är klart det är något nytt som han aldrig varit med om. När "Ante" Johnson skadade sig så märktes det när vi fick vår bäste målskytt som spelat bredvid Olimb borta, allt annat vore konstigt."
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olisin Osalan ottanut mieluummin, sillä vaikka JJ:n potentiaali on isompi, loukkaantumiset huolettavat. Silti: helvetin oikeansuuntainen hankita! Isoa miestä tarvittiin ja sellainen hankittiin. Hyvä!
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Hyvä haku 3-4 ketjun laitaan. Ja voi stunttaa myös kärkiketjuissa. Luulisi että tämmöistä roolia tarjottu. Vai kenties enemmänkin luvattu?
 

nabaloo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montréal Canadiens
Terve vaan myös kaikille tänne Jokeripalstalle kirjoittaville, olen siis uusi kirjoittelija. Täytyy kyllä yhtyä täysin näihin kaikkiin kommentteihin liittyen Jesse Joensuun hankintaan. Seurasin mielenkiinnolla Jokereiden edesottamuksia etenkin playoffeissa, missä kyllä varsinkin TsSKA:ta vastaan kävi karusti ilmi miten käy kun maalinedusta hävitään 100-0 molemmissa päissä kenttää. Tässä asiassa Joensuun pitäisi auttaa hyökkäyspään osalta. Kuten mainittu, kaikinpuolin oikeanlainen hankinta joukkueelta. Toki esimerkiksi Teemu Hartikainen olisi ollut vielä parempi mies, sillä hän jos kuka osaa tien maalille, mutta Teemuun ei taida Jokereilla ihan pelimerkit riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös