Hellepäivinä..

  • 1 155
  • 23

Hellepäivinä..

  • Makaan biitsillä ottaen aurinkoa

    Ääniä: 24 24,0%
  • Istun terassilla viilentäviä ottaen

    Ääniä: 32 32,0%
  • Kulutan aikaani varjossa kirjaa lukien

    Ääniä: 9 9,0%
  • Kruisailen autolla luu ulkona

    Ääniä: 8 8,0%
  • Tuijotan tietokonetta tuulettimien seurassa

    Ääniä: 38 38,0%
  • Teen muuta, mitä?

    Ääniä: 27 27,0%

  • Äänestäjiä
    100

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mitä teet hellepäivinä? Tästä oli viime vuoden ketju, mutta otetaanpas uusi äänestys. :)
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotain muuta... eli olen töissä vaikka mieli tekis löhöillä auringossa esim. rannalla. No, ehkäpä mä ennätän elokuussa etelään lomailemaan?!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jotain muuta:
- Odotan syksyä
- Odotan talvea

Hellepäivät voitaisiin myydä vaikkapa Viroon tms. ja pitää Suomi 6kk tasaisen kylmänä (-10 C) ja 6kk tasaisen lämpimänä (+15 C).
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jotain muuta, mitä? Odotan syksyä ja SM-Liigan alkua, jäähalleissahan on niin ihanan viileätä... Huomenna kuulemma Helsingissä +29 lämpöastetta:cool:
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos suinkin on mahdollista, niin makoilen auringossa kirja ja virkistävää juomaa kainalossa eli yhdistelen äänestyksen vaihtoehtoja. Autoilu ei nappaa helteellä. Vaikka pidän myös syksystä, toivoisin SUomen oloihin huomattavasti pitempää kesää. Parin kuukauden vähälumisella kesällä ei jaksa tervejärkisenä koko talvea. Eikö siellä EU:ssa voitaisi säätää joku direktiivi, jolla kesä saataisiin edes pari kuukautta pidemmäksi?

Ps. Kyllähän se jäätelö kuuluu hellepäiviin...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Istun terassilla viilentäviä ottaen.

Joo.Kyllä se näin on,mutta ikävä kyllä minun täytyy käydä töissäkin välillä.Hankaluutena tässä onkin se,että lomat on pidetty ja minun tapauksessa loma tarkoitti "ruhtinaallista kahta viikkoa",jotka kiduin mökillä töitä tehden.Onneksi minä olen jonkinsortin pomo firmassamme,joten huomenissa määrään itseni aikaisemmin himaan(terassille).

Turhaa sitä on töihin kuolla,kun voi katsella misuja terassilla.Puhelin vaan kiinni,ettei vaimoke pääse selville,olenko töissä,vaiko Hörppimässä.
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Tuijotan tietokoneen ruutua töissä ja luen jatkoaikaa:cool:

Onneksi tälläsiä hellepäiviä ei ole suomessa kuin korkeinta 10 kpl kesässä. + 20 C olisi minulle ihan sopiva, nyt on liian kuuma. (+28C) Eihän tässä ilmassa pysty kuin makaamaan varjossa tai olemaan sisätiloissa. Olen auttamatta syksy ihminen. Mikä on sen mukavampia kuin kauniit aurinkoiset syys/lokakuun päivät. Muutenkin jännään että keväällä maalis/huhtikuussa koen sellaisen muutaman viikon kevätvitutuksen..(onko muita kevät "masentujia"?) Vappuna sitten helpottaa..

No mutta kohta helpottaa... elokuu... syyskuu ja minä olen parhaimillani!


--------

Mutta sitä ennen tulee "SE PÄIVÄ":cool:
 

Aksu

Jäsen
Auttamatta terassit ovat vieneet miehen mennessään ja sehän näkyy keskikehon hyvin treenattujen lihasten häviämisellä. Elikäs syksyllä, jolloin ilmakin on siedettävä, tulee lähdettyä lenkille useampaa otteeseen katumaan kesän seikkailuja.

Mitä muuten säähän tulee niin ei nämä liki 30-asteen kelit mieleisiä ole. Helvetin kuuma ja väsynyt olo koko ajan. Parikymmentä astetta sopivampi tälle keholle.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämänkin viikon nautin noin 8-11 tunnin päivistä tietokoneen äärellä ja välillä muuallakin, mutta visustu sisällä. Tämän kieroutuneen toimintamallin ja maanpäällisen helvetin nimi on luonnollisesti työ.

Mieluummin istuisin terassilla neitojen periä vilkuillen ja olutta maistellen, mutta tätä se on. Viikonloppuna tulee ottaa vahinko takaisin ja käydä polttareissa ja deiteillä.

Toki sitä aurinkoa ehti aamulla ottaa ulkona urheillessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Töissä ne helteet kuuluu viettää. Mikä voittaisi toimistotiloissa istumisen pitkät housut jalassa tälläisellä kelillä? Ai mökillä olo aurinkoa ottaen ja välillä uiden? Hah, salli mun nauraa...

Jos totta puhutaan, niin tämä keli on lähinnä kidutusta minulle. Arkipäivät aurinko saisi olla pivessä ja asteita olisi ~18, viikonloppuisin voisi olla vaikka tälläiset kelit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei pidä valittaa, kun on helle! Niin harvoin tällaisia ilmoja on Suomessa, että nautin täysin siemauksin, kun vihdoinkin on lämpöä tarjolla. Kyllä sitä saa taas talvella kylmässä ja pimeässä värjötellä ainoana valopilkkuna jääkiekko-ottelut...
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Jej, eiköhän se tuo terassi kaikkein lähinnä noista vaihtoehdoista ole. Terassilta liikenevä aika taitaakin kulua sitten mansikkapellolla auringonpaisteessa ihon kärytessä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nautin helteestä töissä. Lämpötila on suoraan verrannollinen asiakasmäärän kanssa, mitä lämpösempi - sitä vähemmän asiakkaita. Lisää lämpöä vain, onpahan vähemmän asiakkaita! Viikonloppuna vapaata, sillon voisi lähteä hakkaamaan minigolfia ja vain oleilemaan ulos.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Minä ajelen fillarilla, hookkaan koripalloa ja lueskelen varjossa kirjoja. Kesä on mukava vuodenaika, ellei olisi niin kuuma..Huoneeni lämpötila on tällä hetkellä +35C ja jotenkin sitä täytyisi saada nukuttuakin yöllä (mutta miten)..Täytyy näköjään perustaa väliaikainen tukikohta parvekkeelle..:D
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Demari
Jotain muuta, pelaan tennistä aivan upeeta pelata yli 30 asteen helteessä :)

Näin on. Tänäänkin tuli jauhettua noin 4 tuntia tennistä, eikä tunnu missään :cool:
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Monitori+tuuletin+töitä Jooh töissäpä toi aika kuluu.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaupungilla tulee häärittyä, kesäkaupungissa kun minulla on kunnia asua.
Tänään muuten bussissa olivat kattoluukut niin auki kuin ne vain voivat olla. Pidin koko matkan käsiäni housujeni päällä ja poistuessani housuissani oli kaksi märkää länttiä. Ja pärstä ihan hiessä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä en ole valittanut helteestä koskaan alle +35 asteen lämpötilassa. Pienenä muistan että Mallorcalla oli 38 varjossa ja se oli liian kuuma.

Suomen kesä on niin lyhyt, että kaikki ilo on otettava tästä irti. Pyrin menemään hellepäiväksi mahdollisimman kauas kaupungin keskustasta, kesämökki on tässä tapauksessa paras vaihtoehto. Kuumassa autossa istuminen ei tule kyseeseenkään, mieluummin lämmitän saunan illalla.

Siihen laiturin nokkaan makailemaan kylmä huurteinen juoma viereen, musiikkia taustalle ja välissä uimaan. Mukava seurata kun omakin nahka alkaa muistuttamaan enemmän neekeriä.

Ihmettelen muutenkin suomalaisten valittamista heti kun lämpötila on yli 20. Näillä valittajilla on vielä yleensä paksut toppatakit päällä, joten ensin kannattaa katsoa olisiko omassa pukeutumisessa jotain vialla ja miettiä sitten asiaa uudestaan. Samat tyypit valittavat kuitenkin syksyisiä +2 asteen pimeitä räntäsateella höystettyjä kelejä.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Huurteinen tai pari kotoisella terassilla tekee terää heti aamusta. Mikään ei voita laineiden liplatusta ja kylmää keskaria aamu viideltä toisten vielä nukkuessa. Ainoat hiljaisuuden rikkovat asiat ovat lintujen laulu ja koffin sihahdus. Eläköön kesä!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Oloneuvos
Huurteinen tai pari kotoisella terassilla tekee terää heti aamusta. Mikään ei voita laineiden liplatusta ja kylmää keskaria aamu viideltä toisten vielä nukkuessa. Ainoat hiljaisuuden rikkovat asiat ovat lintujen laulu ja koffin sihahdus. Eläköön kesä!

Veit jalat suustani. Muita verrattomia:

- hyvä seura
- grillaaminen (laadukas liha, täytetyt sienet, lohi, uudet perunat, silli, suolainen voi, jääkylmä olut, mmm...)
- puusauna, makkarat kiukaalla
- kiireettömyys
- lehden selailu

on näitä! Nam!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös