Haukat - Hokki 22.10.2003

  • 1 046
  • 6

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Avataanpas tälle härkäviikon toisellekin mittelölle oma ketju.

Puurula näemmä jatkaa Haukkojen maalilla. Minkkinen on palannut ja pakkipareja on sekoitettu, mutta muilta osin jatketaan samalla kokoonpanolla kuin eilen.

Hokki on astetta Ahmoja kovempi joukkue, ja kyllä eilisestä saa vielä parantaa, mikäli kainuulaisilta aiotaan napata täysi pistepotti. Toivottavasti tämän illan ottelu on eilistä kovatasoisempi, ettei ala pitkästyttää katsomossa... :)

Jatkoajan ennakkokin on näemmä valmistunut: http://www.jatkoaika.com/mestis.php?ottelu=72&versio=ennakko
 

Afan

Jäsen
Sen verran kiinnostava ottelu, että täytyy jo toisena peräkkäisenä päivänä Järvenpäähän vaivautua lähtemään. Yhden sortin tragedia sekin sinällään. :)

Hokki on ainoa Mestis-joukkue, jota en ole vielä tällä kaudella nähnyt, mutta nyt sekin puute korjautuu. Hokin riveissä on muutamia hyvinkin kiinnnostavia pelaajia.

Ennen kauden alkua listasin Hokin maalivahtipelin sarjan heikoimmaksi, sillä Jaakko Huhdin meriitit eivät varsinaisesti päätä huimaa. Luoton saanut Huhti on ilmeisesti kuitenkin varjellut maaliaan varsin kelvollisesti. Kiva nähdä kaveri livenäkin.

Toinen korkean kiinnostuksen kohde on Jean-Philippe Pare. Ennen kauden alkua kehut olivat kovia, ja ihan hyvin Pare on kai itse sarjassakin pelannut, mutta tilastomerkinnät eivät silti päätä huimaa. Samat sanat kuin Huhdin kohdalla, eli kiva nähdä suoritustaso omin silmin. Ehkä se Paren avausmaalikin syntyisi Järvenpäässä?

Seurannan arvoisia ovat lisäksi ainakin Juha Silvander, joka on kohottanut profiiliaan viime kaudesta pykällä tai parillakin, sekä Veli-Pekka Nutikka, jonka kiekollisten taitojen taso Mestiksessä on itselleni jonkinasteinen arvoitus.

Itse ottelusta tekee varsin kiinnostavan se, että puntit ovat etukäteen kutakuinkin tasan. Hokki on luokkaa parempi joukkue, mutta kotietu tasaa eroa. Omilla vahdeillaan Haukat jäisi altavastaajaksi kotonaankin, mutta Joni Puurula saattaa olla ratkaiseva tekijä kotivoiton tavoittelussa. Ahmat-peli oli Puurulalta aika epävarmaa, mutta parempaa lienee jo luvassa, kun on pelituntumaa alla yhden koitoksen verran.

Arvioni ovat 40,0-18,5-41,5. Maaliodotusarvo 6,7 on selvästi yli Mestiksen keskiarvon.

Vaikka runsaasti maaleja voinee Järvenpäässä tänäänkin odottaa, on pelikansa mielestäni jo hieman ylireagoinut maali-iloitteluun. Tulosvedossa ainoat pelikelpoiset tulokset ovatkin vähämaaliset 2-2 (4,5 %) ja 1-2 (2,0 %).
 

mac_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hautajaiset Kouvolassa 9.3.2006
Huh olipa peli.

Sain raahattua ahterini (Joka ei ole suuri) peliin 10 minuuttia myöhässä. Kuuleman mukaan en menettänyt mitään hirveän tärkeää.

Mutta itse ottelua tai siis sitä n. 52 minuuttia komentoin tässä lyhyesti, mutta en selkeästi. Hokki oli pelillisesti mielestäni Haukkoja edellä. Peli pyöri välillä pitkiä toveja Haukka päädyssä Haukko-pelaajien katsoessa seisovin jaloin. Oikeastaan ottelu oli pelillisesti todella heikko. Kumpikaan ei esittänyt mitään erikoista. Painoiko Hokkia matka ja Haukkoja eilinen peli? En tiedä epäilen.

Huomionarvoista pelissä oli kaksi hylättyä maalia.Molemmilta hylättiin siis yksi. Joista ilmeisesti Haukkojen ns. maali ei edes koskaan ollut maalissa. Liekö ollut vai ei punalamppu syttyi. Tuomari hylkäsi heti ilman vihellystä ja huomattuaan punalampun vihelsi poikki ja paleveroi linjojen kanssa ja hylkäsi maalin. (Selkeenkin asian saa kuulostamaan monimutkaiselta) Hylkäyksen syy ei minulle ole vieläkään selvinnyt. Vaikka tuomarin velvollisuus on ilmoittaa toimitsijoille maalin hylkäämisen syy. Näin ei koskaan tapahtunut. Hokin maali hylättiin sitten potkumaalina aivan pelin lopusssa. Tarkempi aika selviää varmaan raportista. itse olisin tämän luistinohjauksen hyväksynyt. Mutta onnekseni tuomari hylkäsi maalin. Liekö edellinen Haukkojen hylkääminen kummitellut mielessä (Afanin epäilys asiasta). Että tämmöistä.

Ainiin ja sitten vielä yksi juttu (Mika Saukkonen/MTV3 HN) Hävettää kun hallissa ei pidetä ääntä. Itselläni on heikko ääni huutamiseen ja olen pitänyt suuni kiinni ilman rumpua. Nolottaa myöntää, mutta jotenkin kannustamisen fiilis laskee kun kukaan muu ei huuda. (Paitsi pari poikkeusta)

Olen ennenkin vedonnut Järvenpääläisyleisöön. Tosin täysin turhaan. Joten en enään vetoa, vaan vaadin että edes kerran pelissä yhtyisimme koko halli Haukat, Haukat huutoon. Jos tämä totutuu lupaan.... T:Allekirjoittanut
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Jaska todellakin on ikoni.

Otsikko kertoo kaiken pelistä.

Haukat on nyt pelannut kolme jatkoajalle mennyttä ottelua ja voittanut niistä... KAIKKI. Loistavaa!

Profiilipelaaja Vilen nousi jälleen esiin ja näytti muille suuntaa. On kyllä ihailtavaa katsoa, kun Jaska tsemppaa vaihdosta toiseen todella asenteellisesti. Joukkueen tärkein pelaaja, sanoisin.

Itse ottelu oli jälleen vähän sähläämistä. Hokki tuli kovaa ja ansaitsi ainakin tuon yhden pisteen. Vähän meinasi käydä kylmät, kun tuo mac_j:n mainitsema kainuulaisten johtomaali syntyi, mutta niinhän se tuomari Laitinen sen sitten hylkäsi. Mielestäni paljon selvempi maali kuitenkin kuin Mattilan pari viikkoa sitten Sport-pelissä potkaisema osuma, joka hyväksyttiin. Tiedä sitten, tapahtuiko tuossa potkuliikettä vai ei. Minä en sellaista huomannut, mutta se voi johtua ihan sijainnistakin.

Laitisen Haukoilta hylkäämä maali taas näytti omasta mielestäni selvästi osuvan takarautaan, mutta ilmeisesti veto kilahti sitten kuitenkin tolppaan. Ainakin Hokin valmentaja Kolek oli sitä mieltä.

Härkäviikon avanneet kamppailut eivät tasoltaan ole huimiksi nousseet, mutta ei kai sitä pettynytkään voi olla, kun plakkarissa on täydet neljä pistettä. Huomenna sitten punnitaankin jo joukkueen kunto, kun vastaan luistelee lähestulkoon viikon levännyt KooKoo. Silloin vaaditaan jo todellista tsemppaamista.

viestin lähetti mac_j
Itselläni on heikko ääni huutamiseen ja olen pitänyt suuni kiinni ilman rumpua. Nolottaa myöntää, mutta jotenkin kannustamisen fiilis laskee kun kukaan muu ei huuda.
Niinhän se on. Kummasti paremmin sitä lähtee itseltäkin ääntä, kun on rumpu menoa tahdittamassa. Mutta varppiin huudetaan huomenna, jos uskallat lähteä KooKoo-peliä katsomaan! :)
 
Viimeksi muokattu:

Zor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki, Kärpät ja SuPS
Mitä tapahtui ajassa 28.15? Tapahtuiko tilanteessa ensin jotain mainittavaa ja menikö hanskaukseksi, vai tapeltiinko ihan kunnolla, kun Halonen ja Pihlgren on ajettu pihalle?
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Zor
Mitä tapahtui ajassa 28.15? Tapahtuiko tilanteessa ensin jotain mainittavaa ja menikö hanskaukseksi, vai tapeltiinko ihan kunnolla, kun Halonen ja Pihlgren on ajettu pihalle?
Oli ihan kunnon nyrkkitappelu. Molemmat pysyivät pystyssä loppuun asti, mutta ainakin Afanin mielestä Hokin jätkä sai selvän pistevoiton - mistä olen toki eri mieltä :). Itse en nähnyt, mistä tilanne alkoi; joku muu voinee selventää.

En ole säännöistä kovin hyvin perillä, mutta käsittääkseni tuosta olisi pitänyt tuomita ottelurangaistukset. Saas nähdä, kuinka pikaisesti liitto asian käsittelee. Voi olla, että Pihlgren ei ehdi mukaan huomiseen KooKoo-peliin.

Ai niin. Unohtui edellisessä viestissä mainita, että Puurula oli tänään loistava. Harmi, että hänkin on vain ihminen eikä näin ollen jaksa pelata kolmena peräkkäisenä päivänä.
 

Wire

Jäsen
Eilen tuli avattua Mestis-kausikin ja ihan positiivinen kuva jäi mieleen. Vaikka pelin yleinen taso oli heikohko niin oli kuitenkin mukava katsella välillä kiekkoa jossa pelataan rohkeasti ja ei peruutella. Kunnon taklauksiakin näkee joita ei valitettavasti SM-liigassa enää nähdä.

Hokki oli pari erää hieman niskanpäällä, mutta Haukat taisteli tasoihin ja ohi. Puurula esitti hyvää peliä ja piti välillä Haukkkoja pelissä mukana. Ainoa virhe tuli Hokin toisessa maalissa kun sijoittuminen oli väärä ja kaveri lämäsi laidasta kiekon maalin keskirautaan. Oikealla sijoittumisella laukaus olisi jäänyt rintapanssariin.

Talas ei antanut minulle ainakaan eilen kovin hyvää kuvaa, kun peliajan lopussa nakkoi vähän väliä helpoissa paikoissa pitkiä kiekkoja. Ehkä oli huono päivä tai jotain
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös