Haudat auki – kuolleista herätettyjä TV-ohjelmia

  • 14 743
  • 84

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No juu, rajansa kaikella. Kyllä se useimpien kohdalla niin paljon ohjelmasta kiinni. Siskonpeti on erittäin hyvä.
Niina Lahtinen on ihan hauska ihminen yleensä, mutta nyt oikein näki kun oltiin kirjoitettu tähän nykytason mukahauskaan paskaan. Tuo näemmä vaan iskee riittävälle osalle suomalaisesta tv-yleisöstä, koska on niin yleistä. Ei voi mitään. Jatkossa yli hyppien nämä osuudet.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Suomen tietoviisas takaisi ruutuun niin minutkin saa töllön ääreen (tai siis istunhan mä töllön ääressä muutenkin koko ajan, mutta ihan TV-kanavia seuraamaan). Eikä sitten mitään some- tai julkkisvirityksiä vaan vanhalla kaavalla.

Tätä katsoisin minäkin. Erik Toivanen vain takaisin kilpailemaan vakituisesti.

Tosin Erik Toivanen ei enää tietovisoihin osallistu, hänen mielestään kisoissa oli loppuvaiheissa manipuloinnin makua ja muihin kilpailuihin (Haluatko Miljönääriksi) häntä ei päästetty aluksi osallistumaankaan, niin hän ainakin itse sanoi viime vuonna Iltasanomien haastattelussa.

Näin muuten en kaipaisi yhtään hautaan päätynyttä tv-ohjelmaa enää takaisin, mielikuvituksetonta vanhojen ideoiden kierrättämistä ja vanhalla maineella ratsastamista. Sitten voisin uutta Gladiaattorit-ohjelmaa katsoa jos Virpi (tai mikä nykyään onkaan nimeltään) Butt palaisi gladiaattoriksi vesurilla varustettuna ja ohjelma olisi ns. täyskontaktia tarjoava.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Tätä katsoisin minäkin. Erik Toivanen vain takaisin kilpailemaan vakituisesti.

Tosin Erik Toivanen ei enää tietovisoihin osallistu, hänen mielestään kisoissa oli loppuvaiheissa manipuloinnin makua ja muihin kilpailuihin (Haluatko Miljönääriksi) häntä ei päästetty aluksi osallistumaankaan, niin hän ainakin itse sanoi viime vuonna Iltasanomien haastattelussa.

Näin muuten en kaipaisi yhtään hautaan päätynyttä tv-ohjelmaa enää takaisin, mielikuvituksetonta vanhojen ideoiden kierrättämistä ja vanhalla maineella ratsastamista. Sitten voisin uutta Gladiaattorit-ohjelmaa katsoa jos Virpi (tai mikä nykyään onkaan nimeltään) Butt palaisi gladiaattoriksi vesurilla varustettuna ja ohjelma olisi ns. täyskontaktia tarjoava.

Gladiaattorit Kids voisi olla myös vähän erilainen. Paloittelumurhaaja hakkaa vähäpukeisia lapsia lauantaisin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...Siskonpeti on erittäin hyvä.

Näin muuten on. Toki Lahtista enemmän pidän hekumallisesta Pirjo Heikkilän äänestä. Juu, olen kummallinen, kaverit eivät ymmärtäneet Ponille Kyytiin-sarjan hehkuttamistani. Paitsi naiskaverit ymmärsivät kyllä. Minulla on ollut naiskavereita, eikös olekin jännää?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Mikään ei ole niin siistiä, kuin tulla aamuyöllä ympäripäissään baarista ja katsoa Rantalentis-ohjelmaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Viime viikko oli tämän ketjun kannalta hienoa aikaa, sillä come backin tekivät niin Napakymppi kuin Gladiaattorit.

Napakymppi oli mielestäni yllättävänkin hyvä. Minä olen varovasti ehkä sitä mieltä, että Janne Kataja sopii tähän ohjelmaan juontajaksi. Voi olla että tämä on maailman ainoa tv-ohjelma jossa Jannea jaksaa katsoa. Miksi Kataja sitten tähän sopii, johtunee edeltäjä-Salmelaisesta. Minä olen pitänyt kaveria jossain määrin "likaisena tyyppinä" jo pienestä pitäen. Pääasiassa Youtubesta katsotuista klipeistä koostunut aikuisiän tulkinta tukee myös tätä mielikuvaa. Etenkin neiti X:n kohdalla Kari ei epäile hipelöidä neitokaista koko touhun ajan. Siinä mielessä Kataja jotenkin jatkaa samoilla jäljillä, vaikkei tietenkään koskettele kisailijoita kuten edeltäjiään.

Lenni-Kalle Taipale on kenties paras mahdollinen korvaaja Kaitsulle. Show-mies joka osaa oikeasti pimputtaa sitä pianoa, verrataan nyt vaikka tämän ketjun aiheen suurimpaan floppiin eli Bumtsibumiin. Siinähän nuo joukkueen kapteenit eivät tuntuneet juuri pianoon koskevan kuten edeltäjänsä, vaikka niiden takana istuivatkin.

Napakympin suurin ongelma on mielestäni Niina Lahtisen väkisin istuttaminen ohjelmaan. Vähän turha rooli mielestäni. Jopa yleisö- ja kaverikysymyksetkin toimivat Niinaa paremmin, tosin etenkin kaverikysymykset ekassa jaksossa olivat aika hassuja.

Sitten Gladiaattorit. Suhtauduin ohjelmaan melko skeptisesti. Olihan Gladiaattorit täynnä b-luokan julkkiksia, tai heidän veljiään. Ensimmäinen jakso mielestäni toimi suorastaan hyvin. Paljon paremmin kuin hieman kömpelö alkuperäinen edeltäjänsä. Jantta oli ihan hauska lisä ja Peräläkin nyt on osa Nelosen taktiikkaa käyttää juontajina omia radiokasvojaan.

Itse asiassa lopulta nuo "b-luokan gladiaattorit" toimivat mielestäni paremmin kuin osasin odottaa. Mulle oli siitä ysärin Gladiaattoreista jäänyt vähän sellainen kuva, että talon kantapeikot olivat aika ylivoimaisia verrattuna kisailijoihin. Nyt tosiaan etenkin mieskisailijat pärjäsivät ihan hyvin kisassa, joka nosti ehkä vähän mielenkiintoa, versus tilanne jossa kisailijat tuskin saavat edes pisteitä. Naisten kohdallahan tuntui menevän vähän näin. Lisäksi etenkin naisten kohdalla häiritse lepsu tuomarilinja. Pyramidissa olin katsovinani että etenkin Martina potki aika ikävästi näpeille huipulle pyrkiviä kilpailijoita. Samoin viimeisessä kujajuoksussa naisgladiaattoreilla oli vaikeuksia pysyä omilla sektoreillaan. Vaikeahan siitä on läpi päästä, kun kaksi vastustajaa sitoo sinua. Tuomarit nyt hereillä! Tai se laji, jossa piti niitä säkkejä ilmasta kerätä, vaikutti minusta siltä että naisgladiaattorien kuminauhat joustivat enemmän -> pääsivät pidemmälle puolustamaan kuin kisailijat. Tosin tv-kuva saattoi hämätä, ja syy oli vain siinä että gladiaattoreilla oli enemmän voimaa jaloissa kuin kilpailijoilla.

Oma top4 uustuotannon tv-sarjoista

1. Heikoin lenkki
Parempi kuin alkuperäinen. Myötähäpeää aiheuttava vittuilu on jätetty pienempään rooliin, ja keskitytty kisaamaan. Tempo on nopea, ja kotisohvalta on erittäin mukava osallistua kisaan. Tuskin olen ainoa joka pyrkii huutamaan vastaukset ääneen mahdollisimman nopeasti.

2. Gladiaattorit
Tässäkin parannus entiseen, tosin myönnettäköön että ysärin alun aikainen ohjelma on aika lapsenkengissä nykyisillä standardeilla, joten parantaminen ei ole kovin vaikeaa. Vähän jäin kuitenkin kaipaamaan Viikinki-Halmeen tasoisia aidosti kiinnostavia Gladiaattoreita.

3. Haluatko miljonääriksi
Ehkä Lasse Lehtinen on yhä minulle se oikea juontaja tähän ohjelmaan, mutta on Jaajokin alun jälkeen alkanut vaikuttamaan ihan hyvältä kiinnitykseltä. Läppä lentää paremmin kuin Lehtisellä ja Klingalla yhteensä. Ohjelman suurin miinus on hii-daas teem-poo. Joskus laiskuuttani katson ohjelman kelaten, eli vain kysymykset läpi. Ei jaksa joka kysymyksen kohdalla tapahtuvaa viiden minuutin jaarittelua. Pientä miinusta myös salaliittoteoreetikoille suunnatusta touhusta, eli ns typerät kilpailijat tuntuvat vahingossa saavan helppoja kysymyksiä, fiksut taas saavat heti pahoja kysymyksiä. Ehkä häviää aavistuksen alkuperäiselle, mutta ei paljoa.

4. Napakymppi
About edeltäjänsä tasolla. Menee kyllä mikäli ohjelmistossa vastaan tulee, mutta uutta jaksoa ei varsinaisesti odota innolla.

Floppeja en keksi kuin yhden, ja se on Bumtsibum. Varmaan tässäkin ketjussa olen ohjelmasta avautunut, mutta totaalista ADHD-koohotusta käsikirjoituksen kera. Ei tunnista mistään samaksi vanhaksi ohjelmaksi. Taisi flopata pahemman kerran, ja ilmeisesti uusi tuleminen jää yhteen kauteen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onnenpyörän juontaa Jethro Rostedt - Sara Sieppi kääntelee kirjaimia

Jaahast, ja seuraavaa kokelasta pukkaa. Näköjään trendi tuntuu olevan nyt ysärin ohjelmien palauttamisessa, sillä seuraavaksi paluun tekee Onnenpyörä. Juontajana Jethro Rosted ja numeronkääntäjänä Sara Sieppi.

Jetistä ihan positiiviset vibat, ainakaan paskempaa meno ei voi olla kun Jethron omissa nimikko-ohjelmissa. Tätä ohjelmaa tuskin voidaan käsikirjoittaa pilalle, kuten Kauppaneuvokset ja Myyntimiehet ovat. Sara Siepistä vähän pelkään miten iso rooli tälle pitää antaa. Mitä alkuperäisestä Onnenpyörästä muistan, niin eikö nuo tyttäret yleensä olleet aika turpa kiinni koko jakson, keskittyen vain siihen omaan hommaansa, eli numeroiden kääntämiseen.Tuskin Sara tuohon tyytyy, vaan haluaa saada oman itsensä enemmänkin esille. Katsellaan miten käy. Kuitenkin ihan positiivisesti otan ohjelman vastaan. Eläkeläisten mahdollisia ajojahteja odotellessa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sara Siepistä vähän pelkään miten iso rooli tälle pitää antaa. Mitä alkuperäisestä Onnenpyörästä muistan, niin eikö nuo tyttäret yleensä olleet aika turpa kiinni koko jakson, keskittyen vain siihen omaan hommaansa, eli numeroiden kääntämiseen.Tuskin Sara tuohon tyytyy, vaan haluaa saada oman itsensä enemmänkin esille.
Kylhän se kääntelijä myös kertoi mitä on palkintona.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En muuten pidätä hengitystä sen asian suhteen, etteikö Onnenpyörästä tulisi ainakin yksi "julkkisjakso"

Vieraina voisivat olla esimerkiksi harvoin televisiossa pyörineet Janne Kataja, Niina Lahtinen ja Maria Veitola.

"R -niinkuin Riihimäki ehhehheh!"
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän onnenpyörä on jopa odotettu, mutta itseä alkaa hieman jo kyllästyttää kun koko syksyn ohjelmisto on joka kanavalla pelkästään näitä haudat auki ohjelmia ja vielä jokaisen ohjelmassa pitänyt samat naamat jotka pyörii telkkarista jokapäivä palkata. Joko kaivetaan haudasta ohjelma sen alkuperäisen juontajan kanssa tai etsittäisiin uusia kykyjä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös