Hattrick

  • 1 256 246
  • 10 198

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Nyt olis tulivoimaa tarjolla Jatkoaika Cupiin, oman ikäluokkansa top-5 hyökkääjä Suomessa:
Hemmi Salmén (357368989)
24 vuotta ja 13 päivää
hyvä kunto, erinomainen kestävyys
Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja suoraselkäinen.
Hänellä on välttävä kokemus ja hän on kehno johtaja.
Total Skill Index (TSI): 193 270
Palkka: 23 000 €/viikko
Erikoisuus: Pääpeli
Laituri: 13/20 unohtumaton
Syöttäminen: 9/20 mahtava
Maalinteko: 15/20 titaaninen
Määräaika: 29.9.2014 08.54
 

Nagsus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka olen peliä pelannut jo pitempään, vasta nyt aloin seurata maajoukkueiden otteita. U20-kisat alkoivat perjantaina ja Suomi voitti ekan pelinsä. Sitä aloin miettiä, että mihin asti tuolla tiimillä ja valmentajalla on mahkuja? Katsoin, että valmentaja pelaa kutosdivarissa, kauheesti vakuuta. Eikö oikeesti oo parempia managereja siihen hommaan vai eikö oo halukkaita?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaikka olen peliä pelannut jo pitempään, vasta nyt aloin seurata maajoukkueiden otteita. U20-kisat alkoivat perjantaina ja Suomi voitti ekan pelinsä. Sitä aloin miettiä, että mihin asti tuolla tiimillä ja valmentajalla on mahkuja? Katsoin, että valmentaja pelaa kutosdivarissa, kauheesti vakuuta. Eikö oikeesti oo parempia managereja siihen hommaan vai eikö oo halukkaita?
Noh, kyseinen valmentaja taisi olla puikoissa pari kautta sitten kun Suomi voitti ensimmäisen ja ainoan maailmanmestaruutensa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Vaikka olen peliä pelannut jo pitempään, vasta nyt aloin seurata maajoukkueiden otteita. U20-kisat alkoivat perjantaina ja Suomi voitti ekan pelinsä. Sitä aloin miettiä, että mihin asti tuolla tiimillä ja valmentajalla on mahkuja? Katsoin, että valmentaja pelaa kutosdivarissa, kauheesti vakuuta. Eikö oikeesti oo parempia managereja siihen hommaan vai eikö oo halukkaita?
Ensinnäkin maajoukkueiden otteita seuratessa kannattaa seurata myös foorumeilla käytävää keskustelua, sitä kautta saa paljon lisätietoa otteluiden taustoille. Jabitchuhan on tuonut suomeen aikuisten ensimmäisen mm-kullan viime kaudella. Tuo kampanja oli vielä sellainen, että ensimmäinen valmentaja jätti leikin kesken karsintojen, jonka jälkeen Jabi hyppäs puikkoihin ja toi kultaa. Suomessahan majutoiminta on varmaan parhaiten organisoitu koko hattrickissa. Aikuisten puolella taas Arsenal49:llä on aikaisempana saavutuksen yksi pronssi junnujen mm-kisoista.
 

Nagsus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikki ei siis olekaan, miltä alkuun näyttää. :) Kai tuo jotain sitten tietää, jos on MM-kullan jo voittanut. Ihmetytti vaan, miten valmentajana voi olla VI-divisioonassa pelaava.

Suomihan on avannut kisat hienosti ja jatkopaikka on aika lähellä.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Viidettä kautta pelattavan Jatkoaika Cupin puolivälierät saatiin äsken potkittua. Tässä tulokset:

Bengali Phantom – AC Niinivaara 0–3 (0–2)
FC Arabia – Rautapihan Velhot 5–3 ja, 3–3 (1–1)
Citystars – FC Pihlis 3–1 (2–0)
Kiksautus FC – BööleBoys 3–2 (2–1)

Jatkoon siis A-lohkon Bengali Phantomia lukuun ottamatta kaikki lohkovoittajat. Ensi maanantaina pelattavissa välierissä iskevät yhteen Niinivaara ja Arabia (jo neljäs joukkueiden pudotuspelikohtaaminen viiden kauden aikana!) sekä Citystars ja Kiksautus.
 
Viimeksi muokattu:

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Ja välierät pelattu:

AC Niinivaara – FC Arabia 2–1 ja, 1–1 (0–1)
Citystars – Kiksautus FC 3–2 (2–2)

Ensi maanantaina sitten parin kauden takainen finaaliuusinta. Jokohan se olisi Citystarsin aika ottaa ensimmäinen turnausvoittonsa, vaikka toki AC Niinivaaran yllätystä loppuottelussa täytyy itse toivoa. Melko selkeä suosikki Citystars kuitenkin nähdäkseni on, vaikka olikin tänään ihmeen suurissa vaikeuksissa omassa pelissään.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jatkoaika Cup, kausi 5 – finaali

Maanantai-iltana pelattiin järjestyksessään viidennen Jatkoaika Cupin finaali. JA-nimimerkki micon luotsaama Citystars pääsi juhlimaan turnausvoittoa:

AC Niinivaara–Citystars 2–3 (1–2)

Citystars oli ainoana 3. divisioonan joukkueena ja muutenkin mielestäni paperilla kovimpana porukkana jälleen kerran ennakkosuosikki koko turnauksessa. Voitto oli kuitenkin joukkueelle vasta ensimmäinen, vaikka vähintään välierävaiheeseen Citystars oli aina ennenkin selvinnyt.

Ihan helpolla finaaliottelun voitto ei kuitenkaan tullut. Oma joukkueeni AC Niinivaara jäi odotetun selkeästi vastustajan jyrän alle, mutta vastahyökkäystaktiikalla saatiin luotua yllättävänkin hyvin maalitilanteita. AC Niinivaara nousi vielä toisella jaksolla melko pitkäksi aikaa tasoihin, kunnes Charlews Mcnutt niittasi ratkaisun pilkulta ottelun 73. minuutilla. Joka tapauksessa täysin ansaittu voitto Citystarsille, onnittelut siitä niin finaalin hävinneen joukkueen managerin kuin turnauksen järjestäjänkin roolissa!

Kiitokset myös kaikille muille osallistuneille. Potkitaan uusi Jatkoaika Cup vauhtiin taas tulevan HT-kauden puolivälin tietämillä!

***

Tässä vielä päivitetty Jatkoaika Cupin mitalitaulukko. Koska pronssiottelua ei turnauksessa pelata, niin taulukko menee idealla turnausvoitot–finaalitappiot–putoamiset välierissä. Joukkueen nimen perässä suluissa managerin JA-nick.

Koodi:
AC Niinivaara     (Bird)         2–1–1
Citystars         (mico)         1–1–3
FC Pizzapojat     (Hocki)        1–0–0
FC Villahousut    (McTorso)      1–0–0
FC Arabia         (Footless)     0–1–3
Thug Angelz       (Lunatico)     0–1–0
Bengali Phantom   (Aatelinen)    0–1–0
FC Jykke          (Jykke1978)    0–0–1
BööleBoys         (Mad E)        0–0–1
Kiksautus FC      (Brutus)       0–0–1
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mä voisin etukäteen jo ettiä seuraavalle lauantaille vastustajaa. Tossahan pitäs olla JH:t ja itsluottamukset nollattu ja cupin eka kierros pitäs olla läpihuutojuttu niin voitas ihan ykkösillä taistella. :) pistäkkee fc hojiko muistiin.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Onko nämä kaudenvaihteen lauantain harjoituspelit muka ihan oikeita pelejä vai samanlaisia höpöhöpöpelejä kuin ne cupista tippumisen jälkeiset cup-ottelut? Saako näistä lauantaipeleistä ihan oikean treenin pelaajille?
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään olisi itsellä nousukarsintaa neloseen, pitkästä aikaa.
Katselin että samaan sarjaan (IV.61) olisi myös Citystars tyrkyllä, alaspäin mahdollisesti tulossa.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Mä voisin etukäteen jo ettiä seuraavalle lauantaille vastustajaa. Tossahan pitäs olla JH:t ja itsluottamukset nollattu ja cupin eka kierros pitäs olla läpihuutojuttu niin voitas ihan ykkösillä taistella. :) pistäkkee fc hojiko muistiin.

Haaste jätetty. Parhaat voimat kentälle :)
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Taas ahistelevat maajoukkue ympyröissä pyörivät. Älä turhaan tarjoa pelaajasta nönnönöö, jottei hinta nouse turhaan, sillä on suurimpia lupauksia ja maajoukkue treenari nöönönnöö ostaa sen millä hinnalla tahansa.

Siis huippulupauksia saa vaan ostaa ne jotka pyörivät maajoukkueen ympärillä? Markkinat ne sen hinnat määräävät, nyt vaan sattuu olemaan treenin vaihto käsillä ja pätäkkää on, miksi en omaan joukkueeseen ostaisi huippuja. Siksi että joku muukin haluaa?

Itse pelailen hattrickia ihan vaan ilokseni ja pitäähän ihmisellä joku harrastus olla. Vähän sieppaa, kun tosikot tulee kertomaan ketä saa tarjota kenestä, eikä ole edes ensimmäinen kerta. Pitäskö laittaa sellainen 8 millin raja tuolle junnulle omalta osin. ei kai minun tarvitse miettiä kestääkö jonkun toisen talous?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Taas ahistelevat maajoukkue ympyröissä pyörivät. Älä turhaan tarjoa pelaajasta nönnönöö, jottei hinta nouse turhaan, sillä on suurimpia lupauksia ja maajoukkue treenari nöönönnöö ostaa sen millä hinnalla tahansa.

Siis huippulupauksia saa vaan ostaa ne jotka pyörivät maajoukkueen ympärillä? Markkinat ne sen hinnat määräävät, nyt vaan sattuu olemaan treenin vaihto käsillä ja pätäkkää on, miksi en omaan joukkueeseen ostaisi huippuja. Siksi että joku muukin haluaa?

Itse pelailen hattrickia ihan vaan ilokseni ja pitäähän ihmisellä joku harrastus olla. Vähän sieppaa, kun tosikot tulee kertomaan ketä saa tarjota kenestä, eikä ole edes ensimmäinen kerta. Pitäskö laittaa sellainen 8 millin raja tuolle junnulle omalta osin. ei kai minun tarvitse miettiä kestääkö jonkun toisen talous?
Ihan mielenkiinnosta, kuka/ketkä noita viestejä laittavat?
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Taas ahistelevat maajoukkue ympyröissä pyörivät. Älä turhaan tarjoa pelaajasta nönnönöö, jottei hinta nouse turhaan, sillä on suurimpia lupauksia ja maajoukkue treenari nöönönnöö ostaa sen millä hinnalla tahansa.

Siis huippulupauksia saa vaan ostaa ne jotka pyörivät maajoukkueen ympärillä? Markkinat ne sen hinnat määräävät, nyt vaan sattuu olemaan treenin vaihto käsillä ja pätäkkää on, miksi en omaan joukkueeseen ostaisi huippuja. Siksi että joku muukin haluaa?

Itse pelailen hattrickia ihan vaan ilokseni ja pitäähän ihmisellä joku harrastus olla. Vähän sieppaa, kun tosikot tulee kertomaan ketä saa tarjota kenestä, eikä ole edes ensimmäinen kerta. Pitäskö laittaa sellainen 8 millin raja tuolle junnulle omalta osin. ei kai minun tarvitse miettiä kestääkö jonkun toisen talous?

Itse olen saanut seurata maajoukkue toimintaa läheltä, niin kommentoimpa jotain.

Nämä ihan huippulupaukset, jotka tulevat pelaamaan U20-joukkueessa halutaan aina täydelliseen treeniin. Erinomainen valmentaja, 3x5 tason apuvalmentajaa, kestävyyden osuus 5 % jne, jotta treeni on maksimaalista koko ajan. Harva valmentaja on valmis "uhraamaan" 3-4 kautta menestyksestä, että saa treenata yhden pelaajan U20-joukkueeseen.

Se taitaa olla noilla scouteilla tai mitä nyt ovatkaan juuri se pieni ongelma, että pelaajista tarjotaan paljon markkihintojen yli mentaliteetilla "minähän en vaan tätä suostu häviämään", joka ei ole kenenkään etu. Toki, saahan niistä tarjota niin paljon kuin haluaa. Kukaanhan sitä ei voi kieltää =) Itse olen joskus jonkun miljoonan tarjonnut myös, mutta eipä se ole itsellekkään millään tavalla järkevää ostaa 17.00 ikäistä 3-4 miljoonalla treeniin. Vaikka treenaat sitä koko pelaajan elämän, saat siitä joskus "parhaassa iässä" sen 3-5 miljoonaa. Järkevämpää jättää ne rauhaan, ja ostaa samantasoinen 17.30 ikäinen 200 000 - 400 000 tuhannella, ja silti siitä parhaassa iässä sen saman 3-5 miljoonaa.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Minä jouduin aikanaan maksamaan päälle 4,5 miljoonaa nuoresta amerikkalaislupauksesta. Ehkä miljoona yli kohtuullisen markkinahinnan, mutta oli se sen arvoista. Parikymmentä junnumaajoukkue- ja lähes 40 aikuisten maajoukkuepeliä myöhemmin. Ikää muuten oli tuossa vaiheessa jo yli 18 vuotta. 17(0) -ikäisen pelaajan ostamisessa nyt ei mielestäni ole muutenkaan mitään järkeä ellei ole puhtaasti maajoukkuelupausten treeni mielessä, koska näistä joutuu aina maksamaan suhteessa paljon enemmän kuin mitä niistä saatava hyöty tulisi olemaan (kuten nimim. Peppuli tuossa totesikin).
 

Rapala

Jäsen
Mä olen ainakin ihan kiitollinen jos joku laittaa viestiä että älä vaivaudu tarjoamaan tästä sillä joku muu sen kuitenkin lopulta ostaa. Etenkin kun Suomen junnumajujen organisaatiot tosissaan ne sitten ostaakin hinnalla millä hyvänsä. Säästyy hyvää aikaa ja voi siirtyä seuraavaan kohteeseen. Olen ollut muutaman kerran myös MJ-tahojen puolesta ostajan roolissa kun vielä tovi sitten kassa riitti käytännössä mihin vaan. Näistä hyvänä esimerkkinä edellisen ikäluokan superlaituri joka kotiutettiin mulle jopa vain väliaikaiseen treeniin. Tälle kertyi viimeksi hintaa 17v0 ikäisenä 8,5m. Tottahan se on etten mä tuosta ikinä varmaan tule saamaan kuin puolet takaisin. Tosin nyt tässä viime aikoina on siirtovertailu näyttänyt jo useammam viikon ettei samanlaisia pelaajia ole kaupattu ettei sitäkään tiedä. Ja ei ihmekään. Harvemmin noita tripla-erinomaisia optimi-ikäisenä nouseekaan. Ja vielä harvemmin sitten vielä selviävät optimitreenillä ilman loukkaantumisia :) Mieluummin tämän nykyisen talousjohtaja-aikakauden aikana rahansa tommoiseen kiinni laittaa kun antaa johtokunnan alle lukkoon josta sitten 100k/viikko tahdilla itselle käyttöön..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös