Hattrick

  • 1 256 232
  • 10 198

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tämä nyt on ehkä jonkinlainen hyvin yleisen tason HT-filosofinen kysymys, mutta tulihan vaan mieleen, että onko edes jonkinlaista ohjesääntöä olemassa siitä, minkä ikäisenä pelaajat kannattaisi yleensä viimeistään myydä pois?

En tiedä, että ovatko nämä mitään absoluuttisia totuuksia, mutta itse käytän seuraavia ohjesääntöjä:

-Puhtaasti treenissä olevat pelaajat pyrin myymään pois 21-vuotiaina
-Yksittäistä taitoa ei kannata treenata yli titaanisen, jos pelaaja on pelkästään treenissä, eli tämän myynnillä haluaa tehdä voittoa
-Pelaajia joita ei aio itse treenata merkittävästi ei kannata ostaa alle 24-vuotiaina
-Kestävyystreenin ollessa 10 %, pelaajat kannattaa vaihtaa nuorempiin noin 28-vuotiaina. Tällä hetkellä kestävyysprosentin ollessa selkeästi korkeampi (18 %), olen antanut joukkueeni keski-iänkin nousta selvästi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hurja kuntopudotus muuten sattui Huttererille tämän aamun päivityksessä. Erinomaisesta välttävään eli -3 tasoa kerralla, mitä hemmettiä? En ainakaan äkkiseltään muista, että koskaan ennen olisi pudonnut kahta tasoa enempää kerralla kunnot, ja yleensähän menee onneksi vain yhdellä pykälällä alaspäin.
Toi on mahdollista vain erinomaisesta välttävään, kyseessä on siis matala erinomainen ja tippuu siitä korkeaan välttävään. Muistaakseni muuten kaksi tasoa on maksimi tiputus.

Kunnot näyttää maanantaita varten ihan hyvältä ja tuommoisen köyhän miehen TDF:n (tupla yliluonnollinen) hankin myös. Saappaat jalassa kaadutaan jos kaadutaan. Harmittavasti tosin laitureista se kovin, eli ei kovin kova (titaaninen pr, mutta vasta mahtava laituri) on pelikiellossa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitin n. 3 kautta sitten uudestaan ja laiskana treidaajana päädyin aluksi maalivahtitreeniin. Tästä tuli ihan hyvät tulokset, nykyään tolppien välissä huhkii yliluonnollinen oma kasvatti kelpo erikoistilanteilla (saa aina kaudenvaihteessa lisää) ja nauttii samalla pakkitreeniä ystävyysotteluista (välttävä nyt). Ikää kaverilla on 19, joten suhteellisen kova veska tuosta kyllä tulee kun muutaman kauden nauttii vielä pakkitreeniä ja erikoistilanteita. Hieno ura miehellä edessä, akatemiasta (15v) asti todennäköisesti loppu-ura samassa joukkueessa ja hall of fame-paikka varattuna mikäli niin kauan pelaan :) toki 2 peliä viikossa on aina vähän riski, yhden +4 loukkaantumisen ukko kerkesi jo pari viikkoa sitten ottaa, mutta onneksi nuori kaveri ja 10 lääkäriä tekivät tehtävänsä ja vaan 2 treeniä lopulta missasin.

Nuo loput 9 pakkitreenattavaa tuli sitten hankittua vähän hakuammunnalla, kun en kauheasti siirtolistoilla viihdy. Toisen veskatreenikkeen myynnistä irtosi 3,5 miljoonaa ja vähän listoja tarkemmin katsomalla tuo raha olisi varmasti riittänyt kovempiinkin ukkoihin. No, nyt kuitenkin mennään seuraavilla treenattavilla:

17v hyvä pakki (ei aputaitoja, pääpeli)
17v kelvollinen pakki (välttävä pelinrakennus, tekninen, suomalainen, oma kasvatti)
17v hyvä pakki (hyvät erikoistilanteet, pääpeli)

18v hyvä pakki (ei aputaitoja, pääpeli)
18v kelvollinen pakki (erinomainen laituri, kelvolliset erikoistilanteet)
18v hyvä pakki (kelvollinen syöttö)

19v välttävä pakki (yliluonnollinen maalivahti, kelvolliset erikoistilanteet, suomalainen, oma kasvatti)
19v mahtava pakki (hyvä laituri, välttävät erikoistilanteet, pääpeli, suomalainen)
19v hyvä pakki (loistava laituri, pääpeli)
19v loistava pakki (tekninen, suomalainen)
19v hyvä pakki (mahtava pelinrakennus, kelvollinen syöttö, pääpeli)

Joku noista paskemmista näin alkuun lähtee myyntiin, kun ketään ei ole enää loukkaantuneena ja vaan 10 paikkaa olisi tarjolla. Vähän enemmän olsi tosiaan voinut kavereita katsella, toki tuosta avaukseen parissa kaudessa ihan kova viisikko muodostuu. Viiden pakin taktiikka vaan vaatii veronsa, treeninvaihdoksen myötä puolustusarvosanat pysyivät about samana ja muut arvosanat sitten vastaavasti romahtivat, kun aiemmin pelasin lähinnä 3-5-2.

Rahaa on taskun pohjalla reilun miljoonan verran vielä ja vähän mietityttää, mitä sillä tekisi. 2-3 kauden "rebuild" tässä on menossa, joten pelillistä menestystä haen tasan sen verran että pysyn nykyisessä kutosen lohkossani. Tällä kaudella kaverina on 4 bottia, joten vasta ensi kaudella jos silloinkaan on vahvistusten hankkiminen edessä. Varmaan lähinnä kannattaisi myydä heti alkuun useampi heikompi treenike pois ja käyttää nuo rahat vähän tasokkaampiin/lupaavampiin kavereihin, eikös? Stadion ja valmennus on kunnossa jo. Akatemiasta on myös tulossa parikin lupaavaa kaveria sekoittamaan pakkaa...
 
Tänään hain helpohkon 1-4 vierasvoiton joten jatkan 22 pisteellä edelleen sarjakärjessä. Sarjakakkonen on kuitenkin vain pinnan perässä ja sarjavoiton kannalta ratkaisevin ottelu pelataan kahden viikon päästä sarjakakkosen kotikentällä. Siihen lähdetään kauden tärkeimmällä pelillä ja sen matsin voittamalla olisin vahvasti kiinni sarjavoitossa. Suoran nousun raja neloseen liikkuu tällä hetkellä 19 pinnassa joten periaatteessa mulla voisi olla varaa hävitä yksi "helppo" peli ja siitä huolimatta nousta suoraan, olettaen tietysti että voitan sarjakakkosen. Tasurillakin olisin vahvoilla sillä loppuohjelma ei mulla mikään supervaikea ole.

Lähiaikoina mulla on edessä varsin paljon isoja muutoksia. Olen tässä jonkun aikaa jo pohdiskellut, mitkä ovat niitä kaikista akuutimpia tarpeita ja olen suunnittellut jo jonkun verran missä järjestyksessä lähden tekemään muutoksia. Ykköstarpeeni on uusi ykkösmokke. Nykyisen 32v veskarin taso on uskomaton (16/20), enkä näe syytä miksi hommaisin heikkotasoisemman kaverin tilalle. Minkä ikäinen uuden molarin kannattaisi olla? Tarkoituksena olisi tehdä hänestä kuitenkin moneksi vuodeksi selkeä ykkösvahti ja taso siis jotain väliltä uskomaton-utopinen. Budjetiksi tälle uudelle maalivahdille olen ajatellut 3-4 miljoonaa euroa. Nykyisen molarini ostin 28-vuotiaana 2,3 miljoonalla, silloin taitotaso oli vielä myyttinen (17/20).

Toiseksi olen miettinyt uuden puolustajan hankkimista. Päätin joku aika sitten, että myyn 32v yliluonnollisen pakkini ja antaisin nuoremmille tilaa koska tällä em. pakilla tuskin taso riittää vitosessa (ja ensi kaudella siis mahdollisesti nelosessa) enää kuin max 2 kautta. Tästä pakista voisi saada siirtomarkkinoilta raavittua sellaisen 400-600k ja koska taustalla on nousemassa tilalle lähes samantasoinen pakki niin näen järkevimmäksi vaihdoehdoksi myydä tämän pakin pois kun siitä saa edes jonkinnäköisen rahasumman. Puolustuksen keskimääräinen arvosana on ollut tällä kaudella häikäisevä (korkea), onko se riittävän hyvä neloseen? Mielestäni nykyinen 25-26v yliluonnollinen-titaaninen pakistoni taso voisi riittää neloseenkin kunhan kunnot pysyisi siellä kelvollinen-hyvä akselilla. Eli nyt olen kaavaillut sellaista juttua, että uusi pakki jäisi ainakin hankkimatta ja katson tilannetta parin kauden päästä uudelleen.

Tarvelistalla ovat myös uusi erikoistilannemies, uusi hyökkääjäpari, uusi valmentaja ja stadionin laajennus, mutta nämä tarpeet eivät ole niin akuutteja joten hankkeet siirtyvät jonkin verran eteenpäin. Rahatilanne ei tällä hetkellä ole kummoinen, kun tällä hetkellä tilillä on about 1 miljoona euroa. Mutta tosissaan myymällä maalivahdin ja pakin nykyisen saan ehkä 1-1,5 miljoonaa ja lisäksi myyn piakkoin myös yhden pr-treenissä olleen pelaajan about 1,5-2 miljoonalla, joten näin ollen rahaa olisi juuri tuon uuden maalivahdin hankkimiseen.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Kunnot näyttää maanantaita varten ihan hyvältä ja tuommoisen köyhän miehen TDF:n (tupla yliluonnollinen) hankin myös. Saappaat jalassa kaadutaan jos kaadutaan. Harmittavasti tosin laitureista se kovin, eli ei kovin kova (titaaninen pr, mutta vasta mahtava laituri) on pelikiellossa.
Kyllähän se alkaa nyt olla niin, että FC Arabia on maanantain pelissä jo selvä ennakkosuosikki. AC Niinivaaralta nimittäin tipahti eilen sitten vielä joukkueen paras puolustaja lasarettiin, ja kun kuntojenkin kanssa on ongelmia, niin tilanne taitaa olla se, että maanantain pelistä on neljä normaalia avauskokoonpanon pelaajaa sivussa. Toki yritetään lähteä haastamaan viikkopalkoiltaankin (221 k vs. 267 k) kovempaa jengiä, mutta kyllä tämä matsi tulee nyt kannaltani todella huonoon ajankohtaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllähän se alkaa nyt olla niin, että FC Arabia on maanantain pelissä jo selvä ennakkosuosikki. AC Niinivaaralta nimittäin tipahti eilen sitten vielä joukkueen paras puolustaja lasarettiin, ja kun kuntojenkin kanssa on ongelmia, niin tilanne taitaa olla se, että maanantain pelistä on neljä normaalia avauskokoonpanon pelaajaa sivussa. Toki yritetään lähteä haastamaan viikkopalkoiltaankin (221 k vs. 267 k) kovempaa jengiä, mutta kyllä tämä matsi tulee nyt kannaltani todella huonoon ajankohtaan.

Noh, ei sentään liioitella. Arabia on vahvasti rakennusvaiheessa ja tällä hetkellä ainoastaan keskikentän varassa. Sulla sentään on kaikki osa-alueet suht hyvin balanssissa ja varsinkin hyökkäys on vahva. Mulla ongelmia toi vielä toisen topparin heikko kunto, joten 352 on tänään valinta, paremmalla kunnolla 442 tai 451 olisivat sopineet paremmin, olisi saanut laitoja vähän tukkoon. Nyt näin paremmaksi panostaa hallintaan ja yhteen "toivotaan toivotaan"-laitaan heikolla puolustuksella. Omien kaavailujen mukaan toivoa ei ole, mutta ainahan voi käydä tuuri.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Nyt näin paremmaksi panostaa hallintaan ja yhteen "toivotaan toivotaan"-laitaan heikolla puolustuksella. Omien kaavailujen mukaan toivoa ei ole, mutta ainahan voi käydä tuuri.
Kyllähän sä sitten peliä veit hyvin vahvasti 58 prosentin hallinnalla molemmilla jaksoilla, mutta oma ehkä yllättäväkin taktiikkani näköjään puri. Kattelin, että sulla on sen verran vaisu hyökkäys, että kokeillaan nyt kerrankin vastahyökkäyspeliä, vaikkei pakiston syöttötaito kummoinen olekaan. Pari nopeaa maalia sitten juurikin vastaiskuista (toisen teki muuten avaukseen puolustuksen loukkaantumisten takia noussut 37-vuotias pappa) ja sen jälkeen liinat kiinni. Onnistui tällä kertaa, mutta en sitten tiedä, montako peliä kymmenestä tällaisella taktiikalla olisin vienyt. Kyllä mä nimittäin edelleen olen vähän sitä mieltä, että FC Arabia oli tässä ottelussa ennakkosuosikki.

Jatkoaika Cupin puolivälierät pelattiin siis myöhään eilisiltana, ja ottelutulokset olivat seuraavat:

FC Arabia–AC Niinivaara 0–2 (0–2)
FC Asterix–Thug Angelz 3–4 ja, 3–3 (2–3)
Citystars–BööleBoys 3–2 (2–2)
FC Pizzapojat–Enforcers 7–1 (5–1)

Ensi maanantain välierissä kohtaavat sitten allekirjoittaneen AC Niinivaara ja Lunaticon Thug Angelz sekä micon Citystars ja Hockin FC Pizzapojat.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhuhuhuh, vein pelin! Okei, kaikessa oltiin vihua edellä ja parempia ja johdettiinkin jo 1-3 n. vartin jälkeen, mutta siinä sitten vartti ennen loppua laitapakkini veteli itselleen toisen keltaisen ja pihalle. No vihu tuli tasoihin, mutta silti jatkoajalla vein vajaamiehisenä pelin nimiini! Hienoa pojat! Vaikka ottelusta puuttui kaksi todella tärkeää pelaajaa + ulosajo ja vaikkakin kaikissa mittareissa oltiin parempia niin tuo voitto on silti kova kun ottaa nuo muuttujat huomioon.

No nyt on sitten lähes ylitse pääsemätön seinä edessä. AC Niinivaara tulee neljännen kerran vastaan HT-urallani, kolme aikaisempaa on ollut tikapuuturnauksissa ja aina on hävitty, niukasti, mutta hävitty mitä hävitty. Saa nähdä saanko mukaan nämä kaksi saigonilla olevaa kaveria tuohon peliin, mikäli en niin lienee yksi ja sama pelataanko ottelua. No Joensuun paikallinen tälläisessä kohdassa turnausta maistuu kyllä ja tatti tanassa lähdetään koittamaan saisiko se Daavid Goljatin kaadettua :) Ai niin ja toki tämä punaisen tienannut jäbä on sivussa ainakin joten entistä kivisempi on tie finaaliin.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Saa nähdä saanko mukaan nämä kaksi saigonilla olevaa kaveria tuohon peliin, mikäli en niin lienee yksi ja sama pelataanko ottelua. No Joensuun paikallinen tälläisessä kohdassa turnausta maistuu kyllä ja tatti tanassa lähdetään koittamaan saisiko se Daavid Goljatin kaadettua :) Ai niin ja toki tämä punaisen tienannut jäbä on sivussa ainakin joten entistä kivisempi on tie finaaliin.
Mulla on vuorostaan paras pakki ja paras kk-mies lasaretissa + parilla puolustajalla vielä laastarit, joten sen puoleen tilanne on melko tasan. Mutta kyllähän tässä silti kiistatta suosikkina lähdetään matkaan, vaikka onhan se moneen kertaan nähty, että jo Thug Angelzin kaltaiset perushyvät 6. divarin jengit voivat olla yllättävän viheliäisiä vastustajia.

Vähäistä on ollut nyt puolivälierien jälkeen keskustelu niin täällä kuin HT:n foorumillakin. Noin tunnin kuluttua potkaistaan siis joka tapauksessa käyntiin Jatkoaika Cupin välierät AC Niinivaara–Thug Anglez ja Citystars–FC Pizzapojat. Jälkimmäistä näistä voisikin melkein pitää jonkinlaisena turnauksen moraalisena finaalina, sillä niin kovia ovat molemmat jengit.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jatkoaika Cupin välierät

Jepjep, näin sitten kävi:

AC Niinivaara–Thug Angelz 0–1 (0–0)
Citystars–FC Pizzapojat 3–5 (1–3)

Saatiinpahan ainakin melkoinen yllätysfinaali, kun yksikään turnaukseen osallistuneista 4. divisioonan joukkueista ei ole sitten siinä mukana.

Oma tappio jäi kieltämättä nyt hieman kaivelemaan, kun pelin hallinta oli aika selvää, vastustaja ei voittanut yhtään pelin "lohkoista" ja raportin maalipaikatkin menivät AC Niinivaaralle 6–3. Mutta tällaista se vaan joskus on, onnittelut turnauksen ehdottomalle jättiyllättäjälle Thug Angelzille. Tässä taisi nyt tulla kuitattua ne aiemmat tikapuuturnaustappiot reippaasti korkojen kera.
 
Viimeksi muokattu:
Vähäistä on ollut nyt puolivälierien jälkeen keskustelu niin täällä kuin HT:n foorumillakin.

Kuka idiootti menisi nyt tänne foorumille laulamaan oman aloituskokoonpanonsa ja loukkaantumistilanteensa? No ei vaineskaan. Ei tuo finaalipaikka nyt loppujen lopuksi kovin suurena yllätyksenä mulle tullut. Tiesin kyllä kuuluvani kovimpien joukkueiden joukkoon, mutta ihan alkuun en olisi povata finaalipaikkaa. Toki tämä nyt kertoo, että jotain asioita on tullut tehtyä oikein ja toisaalta pieni tuurikin mulla on käynyt muutamassa ottelussa. Finaalia vesi kielellä odottaen...

Edelleen haluaisin teiltä apuja maalivahdin oston suhteen. Näin siis kirjoittelin tuossa reilu viikko sitten, eikä tilanne ole muuttunut miksikään.
Nykyisen 32v veskarin taso on uskomaton (16/20), enkä näe syytä miksi hommaisin heikkotasoisemman kaverin tilalle. Minkä ikäinen uuden molarin kannattaisi olla? Tarkoituksena olisi tehdä hänestä kuitenkin moneksi vuodeksi selkeä ykkösvahti ja taso siis jotain väliltä uskomaton-utopinen. Budjetiksi tälle uudelle maalivahdille olen ajatellut 3-4 miljoonaa euroa. Nykyisen molarini ostin 28-vuotiaana 2,3 miljoonalla, silloin taitotaso oli vielä myyttinen (17/20).
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhuh nyt tuli ns. JYTKY! Aikaisemmat lettipöllyt AC Niinivaaraa vastaan on tällä kuitattu iäksi. Kuka olisi uskonut, että perus 6. divarin jyrä yltää Jatkoaika Cupin FINAALIIN? En minä ainakaan kun varovainen tavoite oli päästä lohkosta ensin jatkoon ja sitten jos yllätyksen saisi muhimaan. No näin kävi todellakin. Jos tässä vielä varamiehisenä vedetään pytty himaan niin sitten on maailmankirjat sekaisin ja lotto vetämässä. Vannon.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Titaaninen veteraanipakki myynnissä: Gyõrgy Magosi. Hyvä haku varsinkin puolustavaksi laitapakiksi vastahyökkäystaktiikkaan. Hintapyyntö: 1 000

Jos klikkaatte linkkiä, muistakaa vaihtaa serverin numero niin pääsette pelaajan sivulle suoraan sisään kirjautuneena.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jatkoaika Cupin finaali

Finaaliottelu pelattiin sitten myöhään eilisiltana, ja tulos oli seuraavanlainen:

Thug Angelz–FC Pizzapojat 2–3 (2–0)

Pizzapojat hallitsi matsia selvästi alusta loppuun, mutta oli puoliajalla silti kaksi maalia tappiolla. Joukkue esitti kuitenkin komean nousun, ja voittomaali syntyi ottelun 83. minuutilla.

Onnittelut siis nimimerkki Hockin luotsaamille Pizzapojille ja kiitoksia kaikille muillekin osallistujille. Toivottavasti saadaan vastaavanlainen turnaus käyntiin ensi kaudellakin!
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Laitoin hyvän junioripuolustajan myyntiin, joten jos joku on vailla kotimaista pakki-, tai miksei vaikka maalivahti-, pelinrakennus- tai laituritreenattavaakin, niin ostakaa pois. Oikeanlaisessa treenissä tuostakin saa ihan kelpo pelimiehen ilman, että tarvitsee maksaa itseään kipeäksi ostovaiheessa, ja kotimaisuuden takia kyseessä saattaisi olla parempikin sijoitus kuin jonkun ulkomaalaisen hankkiminen kovalla hinnalla.

Toni Hirsikorpi (382912201)

Hintapyyntö: 1 000
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Jatkoaika Cupia tarkoitus pelata uudestaan? Mikäli on, tämä superyllättäjä on valmis uuteen yritykseen. Hopia ei oo häpiä vai miten ne immeiset sannoo, mutta olihan taas kyllä melkoinen suoritus kun finaaliin päästiin ja oltiin jo 2-0 johdossakin, mutta lopulta taivuttiin niukasti. Pizzapojille hurjasti onnea mestaruudesta!
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Olen myös halukas tulemaan mukaan seuraavaan turneeseen, mikäli sellainen järjestetään. Huomenna on edessä kauden tärkein ottelu tähän asti, sillä se ratkaisee hyvin pitkälti sen, tipunko seiskaan vai en. Olen tällä hetkellä lohkon seiskana, ja eroa edelläolevaan jengiin, jonka kohtaan huomenna, on neljä pongoa. Pakkovoiton paikka siis, toivotaan parasta. Jos joku kaipaa ystävyysotteluvastusta ensi viikolle, niin JäSyn saa haastaa vapaasti!
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Täällä on myös kauden tärkein peli, kun kohtaan sarjakakkosen kotona. Tällä hetkellä olen lohkoni (31180) ykkösenä 2p erolla, ja voitto lähes varmistaisi ykköspaikan ja ehkä nousun vitosdivariin. Hattrickin foorumilla jo iloitsinkin, kun pelaajien kunnot on kohillaan tämän tärkeimmän pelin alla. Kentälle juoksevista pelaajista 2 on erinomaisessa, 7 hyvässä ja 2 kelvollisessa kunnossa. Vastustaja saa yrittää kaikkensa, mutta vähän tuntuu, ettei sekään taida tänään riittää. Olen luottavainen huolimatta siitä, että ko. joukkue on ollut paha vastustaja: 5 kertaa ollaan kohdattu, molemmat on voittanut 1 ottelun ansaitusti, lisäksi on 2 tappiota ja 1 tasapeli, joissa olen ollut prosenttien valossa ennakkosuosikki. Ehkä nöyryyttävin muisto oli 8-0 häviö, kun mun voittotodennäköisyydet oli 52%.

Jos kaikki menee hyvin, niin kovatasoinen hyökkääjä tulee myyntiin lauantaina matsin jälkeen, tässä vähän tarkempia tietoja:

Théo Archimbaud (340471052), 22 vuotta ja 11 päivää

hyvä kunto, hyvä kestävyys
Hän on miellyttävä heppu, joka on temperamenttinen ja rehellinen.
Hänellä on heikko kokemus ja hän on kelvollinen johtaja.
TSI: 74 590
Palkka: 23 604 €/viikko sisältäen 20% bonuksen
Erikoisuus: Nopea

Laituri: heikko
Syöttäminen: erinomainen
Maalinteko: titaaninen

Hintaahan tuolle tulee toivottavasti yli 1,5 milj €.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Lauantaina voitin sarjakarjen vieraissa, joten nyt johdankin itse sarjaa kahden pisteen erolla, kun viela on kaksi pelia jaljella. Vastassa sarjanelonen kotona ja sarjakutonen vieraissa, kun taas pahimmalla vastustajallani on viela peli mm. sarjakolmosta vastaan.

Nelja pistetta jaljella olevista peleista riittaa satavarmasti suoraan nousuun eivatka hyvat uutiset lopu siihen, nimittain tanaan utopinen maalivahtini tippui maagiseen, joten odotettavissa on roima palkan lasku kymmenen viikon paasta. Palkat alkavatkin nyt olla sellaisella tasolla, etta kolmosessa niiden kanssa ei pitaisi tulla mitaan ongelmia. Lisaksi tassa on viela pari pelaajaa myyntilistalla, joten taloustilanne nayttaa nyt hyvin tasapainoiselta. Ostoslistalla ovat erinomainen valmentaja seka tekninen puolustava hyokkaaja. Lisaksi stadionin perusteellinen laajennus nayttaisi tulevan tarpeeseen.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tänään varmistui sitten kolmas perättäinen sarjavoitto, kun voitin oman otteluni ja ainoa uhkaajanijäi tasapeliin. Myös suora nousu näyttää todennäköiseltä, koska minulla on jo kolme pistettä enemmän kuin parhailla ei-suoraan nousevilla joukkueilla, minkä lisäksi maalieroni on paljon parempi.
 
Myös minä varmistin tänään sekä sarjavoiton että myöskin sarjanousun neloseen. Eroa sarjakakkoseen on 4 pinnaa ja myös suoran nousun raja on 4 pisteen päässä. Viimeisellä matsilla ei ole mitään siis merkitystä. Kannattaako tuossa muuten pelata rennolla pelillä vai onko sillä merkitystä millä asenteella pelaan (kyseessä vierasmatsi joten ei merkitystä lipputuloihin)? Vai "nollautuuko" joukkuehenki kauden päättymisen jälkeen.

Reagoin myös tähän varmaan nousuun laittamalla maalivahdin myyntiin. Kyseessä 32v uskomaton molari, kokemus armoitettu ja palkkapyyntökin on huippumaalivahdiksi lähes mitätön (21k/viikko). Hintapyyntö: 2€

Lähiaikoina laitan myös loistavan laiturin (syöttäminen: hyvä) ja armoitetun pelinrakentajan (syöttäminen: mahtava) myyntiin kunhan heidän syöttötaitonsa nousevat ylöspäin (nämä muutokset tapahtunevat 2-3 viikon sisällä). Kovin mielellään en näistä kavereista luopuisi, mutta uuden maalivahdin hankkimiseen täytyy saada rahaa.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Hyökkäysten onnistumisprosenteista

Onnittelut micolle ja Hockille sarjavoitoista!

Oma joukkueeni AC Niinivaara taas tuhersi käytännössä mahdollisuutensa sarjavoittoon jäämällä 1-1-vierastasuriin häntäjengiä vastaan. Hieman taas harmittaa tämä, kun ainoastaan lohkoa oma keskushyökkäys vs. vastustajan keskuspuolustus lukuun ottamatta olin kaikilla alueilla arvosanojen mukaan parempi jengi. Raportin maalipaikatkin menivät mulle selvästi 5–2.

Siitä tulikin sitten mieleen katsoa Tomattrickista hyökkäysten onnistumisprosentteja kuluneen kauden osalta. AC Niinivaaralla 39 % raportoiduista paikoista on tuottanut maalin, mutta kaikilla muilla oman lohkoni TOP-4-joukkueilla vastaava prosentti on ollut 57-67 %. Itse asiassa tuo onnistumisprosentti 39 % on koko lohkon heikoin! Ja sitten taas jos HT:n puolelta katsoo tilastoista joukkueiden hyökkäysarvosanojen keskiarvoja, niin AC Niinivaaralla se luku on kuitenkin lohkon toiseksi paras. Eli onkohan tässä nyt kyse vain huonosta tuurista, kun joukkueeni ei osaa tehdä paikoista maaleja lähellekään kilpailijoiden tahtiin, vai voisiko syynä asiaan olla joku rakenteellinen vika joukkueessa tms?

Joka tapauksessa noista luvuista on helppo laskea, että jos olisin saanut paikoista maaleja edes lohkon keskiarvoprosentilla 54, niin osumia olisi tullut nykyisen 22:n sijaan 30 kappaletta. Ja sillä taas tämäntyyppiset matsit (ei tosiaan ollut eka kerta) olisi ehkä käännetty voitoiksi ja samalla napattu lohkon ykköspaikka...

Viimeisellä matsilla ei ole mitään siis merkitystä. Kannattaako tuossa muuten pelata rennolla pelillä vai onko sillä merkitystä millä asenteella pelaan (kyseessä vierasmatsi joten ei merkitystä lipputuloihin)? Vai "nollautuuko" joukkuehenki kauden päättymisen jälkeen.
Joukkuehenki nollautuu aina kauden jälkeen, joten iske ehdottomasti MOTS kehiin, vaikka mitään panosta ei enää olekaan. Kannattajat tykkävät aina suurista voitoista, ja kauden päätöspelin MOTS:n ansioista heidän mielialansa pysyy ehkä pari viikkoa korkeammalla (kunnes palautuu uuden kauden alkaessa normaalitasolle) kuin ilman sitä ja saat joukkueellesi muutamia faneja lisää. Lisäksi voittamalla lohkon korkealla pistemäärällä saatat kait ainakin teoriassa päästä parempiin/helpompiin asemiin tulevassa ylemmän sarjan lohkossasi kuin jos päätyisit ylempään sarjaan viimeisten suorien nousijoiden joukossa. Mutta siis aivan yleisesti perusjuttu Hattrickissa on se, että kauden viimeinen matsi pitää aina vetää MOTS:lla, jos on 100 % varmaa, että kausi päätyy runkosarjaan.

Itsekin lähden toki MOTS:lla kauden viimeiseen kamppailuuni. Vähintään kolmen maalin kotivoitto sarjakärjestä (ei ehkä ihan täysin mahdotonta) ja sitten muilta kärkijengeiltä pientä pupellusta, niin vielä voisi toivo lohkovoitosta elää. 3. divariin nyt AC Niinivaaralla ei materiaalinsa ja resurssiensa (pelaajien viikkopalkat tällä hetkellä vaatimattomat 232 k ja kassassa rahaa vaivaiset 600 k) mitään asiaa olisikaan eli turha edes murehtia sitä tilannetta, jos "joutuisi" nousukarsintaan. :)
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jos on joskus tullut kirottua junnuloton tai -akatemian tarjoamia ravunsyöttejä niin nyt ei voi valittaa. Lenne Piri syntyi 41 päivää päälle 15-vuotiaana, tempaisi ekassa matsissaan 4 maalia, 8 tähteä ja joukkueen parhaimman arvosanan. Potentiaali kaverilla siis erinomainen maalinteko ja nyt valkku kertoi että bonuksena vielä pot hyvä pr. Kaiken järjen mukaan nuo potskut saa täyteen ennen 17. ikävuotta joten sekkivihot valmiiksi, puolentoista kauden päästä nähdään mistä poika on tehty..
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Jos kiinnostaa niin vielä olisi puoli tuntia kohta 28-vuotiaan titaanisen maalintekijän (+ pääpeli erikoisuutena) kaupan takarajaan. Hinta tällä hetkellä vain 2,2 miljoonaa eli todella halvalla olisi lähdössä. Itse arvottaisin pelaajan noin 3 miljoonan arvoiseksi.

Tomer Lipshten
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pahasti näyttää siltä että olen nousemassa vitoseen kauden päätteeksi. Tavoitteena oli pysyä vielä kausi kutosessa, mutta Thug Angelz meni tyrimään jonkun pelinsä enkä Jatkoaikalaiselle suostu tahallani häviämään ja pöllytinkin enkelit lauantaina 5-0. Pari tasuria on tilillä voittojen lisäksi, joten eipä taida edes tappio päätöskierroksella pelastaa karsintaan.

Noh, kai mä vitosessa säilyn, mutta turpaankin tulee ja fanit ei tykkää, cup-ranking nousee vähän ja joutuu käyttämään liikaa aikaa pelien miettimiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös