Hattrick

  • 1 257 375
  • 10 199

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Lauantain matsiin lähden 4-4-2 vastahyökkäystaktiikalla. Onko järkevää asettaa kolme pelaajaa keskikentän keskustaanja yksi laidalle vai mieluummin ihan perinteisesti kaksi keskikentän keskustaan ja kaksi laidalle??

Se on vähän niin ja näin. Miten paljon saat hallintaa kahdella keskikenttäpelaajalla verrattuna kolmeen? Yleensähän vastahyökkäyksillä pelattaessa hallintaa saisi olla sen verran, että vastustajalla on enemmän mutta sullekin tulisi normaalipaikkojakin, eli joku 45% sulle ja 55% vastustajalle.

Vastahyökkäyksillä pelatessa ei voi mitenkään vaikuttaa, mille sektorille vastahyökkäys tulee, joten siinä mielessä vois olla parempi laittaa kaksi laituria ja kaks keskikenttäpelaajaa, jotta hyökkäystehot ei jäis yhden laidan varaan.
 
Kirjoitetaanpa pitkästä aikaan Jatkoajan Hattrick-ketjuun!

Vähän mulla lopahti into Hattrickiin tossa joku vuosi sitten, mutta aina sitä jaksoi kuitenkin käydä laittamassa kokoonpanot sarja- ja harkkamatseihin välillä puolipakollakin. Nyt sain taas tossa pari kuukautta sitten Hattrick Organizerin toimimaan ja samalla myös into nousi aivan uusiin mittoihin.

Elikkäs vitosta pelaillaan tällä hetkellä ja viime kaudella olin vielä ensinnäkin lähellä tippua suoraan ja toisekseen lähellä joutua karsintoihin, mutta melkoisen kermamunkin avustamana nousin sarjassa neljänneksi ja pois karsintapaikalta. Tällä hetkellä sitä ollaankin sitten sarjakärjessä. Huomenna on kuitenkin luvassa tosi iso peli sarjakakkosta vastaan vieraissa. Eroa yksi vaivainen piste, sarjakolmonen (jota vastaan pelaan viikon päästä vieraissa) on 3 pinnaa mua perässä. Huomenna mennään kauden tärkeimmällä pelillä ja haetaan vieraista toivonmukaan 3 pistettä, mutta myös tasapeli maistuu varsin hyvin. Sarjakakkonen ja -kolmonen pelaavat vielä viimeisellä kierroksella keskenäisen ottelun, eli ristiin tullaan pelaamaan. Tilastojen perusteella olen sarjan paras joukkue, kokonaisarvosanojen keskiarvo 35 ja pelinrakennuksessa olen ylivoimaisesti muita parempi (mulla ka 34, toiseksi parhaalla 28). Lisäksi olen tehnyt sarjassa eniten maaleja (33) ja päästänyt vähiten (18), eiköhän tuo kärkipaikka ole siis ihan ansaittu

Taktiikkana mulla on ollut pitkään 3-5-2 ja pelinrakennustreeni on käynnissä edelleen (ollut käytännössä koko 5-vuotisen HT-historian ajan), mutta vähän olen aikeissa siirtyä jollakin aikavälillä syöttämistreeniin. Menestys perustuu siis pitkälti vahvaan keskikenttään, jossa minulla on nykyään 3 kotimaista pelaajaa, joista kaksi vieläpä omaa kasvattia. Myyttinen 24v oma kasvatti vetelee nyt erinomaisella kunnolla sellaista 9,5-10 tähteä ja toinen oma kasvatti on 20v "vain" yliluonnollinen 6-7 tähden pelaaja, molempien syöttäminen kelvollinen. Se kolmas pelinrakentaja on maaginen 25v erinomaisella syöttämisellä hyöstettynä, tähtiä 8-9. Lisäksi rosterista löytyy keskikentän arvosanaa nostamssa häikäisevät 25v laiturit unohdumattomalla ja yliluonnollisella pelinrakennuksella. Keskikentän arvosanat vaihtelevat mahtavan ja loistavan välimaastossa.

Lisäksi ykkösjoukkueestä löytyy uskomaton maalivahti, 4x yliluonnollista pakkia (kolmella löytyy laituritaitoa erinomaisen, mahtavan ja loistavan verran) sekä uskomaton ja unohtumaton (syöttäminen titaaninen) maalintekijä. Tälläisellä joukkueella ollaan siis vitosessa sarjakärkenä ja rankingissa 1000 parhaan joukossa.

Talouden olen saanut tällä kaudella jo ihan hyvään malliin, kun vielä viime kaudella joka parin viikon jaksolla tuli sellainen 200k takkiin kohtuuttomien palkkojen ja heikkojen yleisotulojen takia. Tällä hetkellä palkkoihin menee vähän reilu 300k (noussut viime aikoina). Kuulostaa varmaan aika paljolta mutta mun mielestä menestyksestä kannattaa maksaa. Kaksi parasta pelinrakentajaa tienaa viikossa 60k ja loput ykköskokoonpanon miehet aika lailla 15-30k. Viime aikoina olen myös pyrkinyt ostamaan suomalaisia pelaajia, jotta säästyn 20% lisäpalkanmaksulta, se muuten nimittäin alkaa pitkässä juoksussa varsinkin huippupelaajien kohdalla. Toki edelleenkin ainoa tapa tienata rahaa on myydä pelaajia eteenpäin tai vastaavasti menestyä cupissa mahdollisimman pitkälle. Käteistä tällä hetkellä on viikosta riippuen 1,3-1,5 miljoonaa.

Pelinrakentajia ei ole tarve hankkia (omista junnuista nousee koko ajan), pakki- ja laituririntamalle hankin pari viikkoa sitten pelaajan, joka pystyy pelaamaan tarvittaessa sekä laitapakkina että laiturina. Tarkoitus on leipoa hänestä uusi laitapakki, kun nykyisten ja laitapakkien ikälukemat ovat jo hieman yli 30v ja aion lähiviikkoina myydä heistä toisen pois ennen taitojen tippumista, markkina-arvo kuitenkin vielä sellainen 600k-1M. Hyökkäykseen pitää jossain 3-5 kauden sisällä hankkia uusi kova maalintekijä ja sama koskee oikeastaan myös maalivahtia.

Junnuakatemiaa olen aika pitkään jo pyöritellyt ja muutama ihan kelpo pelaaja sieltä on saatu nostettua (mm. tämän hetken ykkösmiehistön pelinrakentajista kaksi). Pelinrakentajat olen pitänyt itsellä ja loput olen käytännössä katsoen myynyt eteenpäin ellei edustusjoukkueessa ole ollut tarvetta kyseiselle pelipaikalle. Nyt junnuista on tulossa uusi tähden alku; nopea ja tällä hetkellä jo erinomainen laituri, ikää 16v ja 44d. Pelinrakennus on välttävä (maks. välttävä), syöttäminen ja puolustus tuntematon (maks. heikko) ja maalinteko tuntematon. Ajattelin laittaa myyntiin 17 vuoden ja 0 päivän ikäisenä, kai tuosta nyt sen jonkun millin saa? Ja lisäksihän pelaajasta tulee vielä myöhemmin tuloja kun muut myyvät häntä eteenpäin. Muuten junnuakatemiassa ei ole tulossa tähtiä, muutama sellainen laituri/pelinrakennus max hyvä pelaaja jotka on tarkoitus nostaa jossain vaiheessa edustukseen ja myydä eteenpäin.

Neloseen on tosissaan tsäänssit nousta, mutta vähän epäilen että karsinnoissa tulee vielä takkiin, sillä nykyisen ykköskokoonpanon pelaajien kunnot ovat melkein kaikilla välillä kelvollinen-erinomainen, eli kovin isoa laskua ei ole varaa tulla. Toki tottakai sinne on pyritään ihan satalasissa. Pelinrakennus on varmasti neloseen ihan riittävällä tasolla, mutta vähän mua epäilyttää pakkien nykyinen taso (keskiarvo ~häikäisevä). Lisäksi nykyisten hyökkääjien taso on arvoitus jos mennään yhtä sarjaporrasta ylöspäin.

Sellaisilla mietteillä mennään tällä hetkellä. Loppuun vielä ihan mielenkiinnosta kysymys: kannattaako peluuttaa mielummin sellaista pelaajaa, joka vetää enemmän tähtiä ja nostaa arvosanaa vai sellaista pelaajaa joka tekee enemmän maaleja? Jouduin peluuttamaan viime viikolla kolmoshyökkääjääni, joka teki ottelussa 2 maalia. Tällä kaudella hän on pelannut noin 330min ja tehnyt 4 maalia, tähtiä sellainen 6,5-7,5. Vastaavasti se toinen pelaaja on pelannut noin 620min ja tehnyt vain 2 maalia, tähtiä 8-9,5. Ehkä kysymys on vähän tyhmä, mutta onko se oikeasti sattumaa, että pelaaja joka pelaa puolet vähemmän kuin toinen tekee kaksi kertaa enemmän maaleja kuin se toinen. Maalejahan tässä pelissä lasketaan?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Loppuun vielä ihan mielenkiinnosta kysymys: kannattaako peluuttaa mielummin sellaista pelaajaa, joka vetää enemmän tähtiä ja nostaa arvosanaa vai sellaista pelaajaa joka tekee enemmän maaleja? Jouduin peluuttamaan viime viikolla kolmoshyökkääjääni, joka teki ottelussa 2 maalia. Tällä kaudella hän on pelannut noin 330min ja tehnyt 4 maalia, tähtiä sellainen 6,5-7,5. Vastaavasti se toinen pelaaja on pelannut noin 620min ja tehnyt vain 2 maalia, tähtiä 8-9,5. Ehkä kysymys on vähän tyhmä, mutta onko se oikeasti sattumaa, että pelaaja joka pelaa puolet vähemmän kuin toinen tekee kaksi kertaa enemmän maaleja kuin se toinen. Maalejahan tässä pelissä lasketaan?
Maaleja lasketaan, mutta maaleja saadaan ainoastaan arvosanojen perusteella. Tähdet kertovat pikkuisen yhden pelaajan otteista kentällä, mutta ei mitään muuta. Eli kannattaa tähdätä siihen, että raportissa olevat arvosanat on mahdollisimman korkeita. Se on käytännössä ihan arpapeliä, kuka sun pelaajista sen maalin tekee, jos sulle on maali tullut.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Pystyyköhän sitä tätä nykyä enää mistään katsomaan mihinkä sitä ois nousemassa?

Kiitos.
 

Sic

Jäsen
Itsellä on nyt toinen kausi takana 2-5-3 taktiikalla pelattuna. Ihan tyytyväinen olen tuohon ollut, sillä nyt tuli sarjanousu takaisin vitoseen. Olen peräti vuodesta 2005 asti tahkonnut Hattrickia, vaikka pari viime vuotta ovatkin menneet lähinnä niin, että olen käynyt iskemässä kokoonpanot matseihin ja that's it.

Nyt nousun myötä päätän kuitenkin yrittää jotain erilaista. Olen lähes aina treenannut hyökkääjiä, mutta en ikinä vielä puolustajia. Siksi 5-4-1 taktiikkaan siirtyminen vaikuttaa mielenkiintoiselta, jo pelkän sarjapaikan säilyttämisenkin takia. Ajattelin kylmän viileästi hankkia puolustuslinjan täyteen 17v junnuja, taitotasoltaan siinä hyvä-erinomainen akselilla. Niitä sitten treenaillaan jonnekin 20-21 ikävuoden tienoille.

Mahkuja olisi säilyttää ykköshyökkääjänä oma 21v titaaninen junnu (välttävä syöttö), mutta taidan nyt kallistua siihen, että ostan jonkun kokeneen ja kovan sotaratsun kärkeen iskemään maaleja. Keskikentällä pelaan varmaankin yhden laiturin ja kolmen keskikenttäpelurin taktiikalla, jotta saan edes jonkinlaisen keskikenttäarvosanan aikaiseksi. Katsotaan mitä tästä tulee. :)
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Pystyyköhän sitä tätä nykyä enää mistään katsomaan mihinkä sitä ois nousemassa?

Kiitos.

Karsintamatsien jälkeen tulee vasta tämä tieto. Nyt kun nuo supporter platinumin hankkineet saavat kakkosjoukkueet käyttöönsä, sekoittaa se sen verran pakkaa, että ei voida vielä varmuudella sanoa mihin sarjaan nousee.

Nyt nousun myötä päätän kuitenkin yrittää jotain erilaista. Olen lähes aina treenannut hyökkääjiä, mutta en ikinä vielä puolustajia. Siksi 5-4-1 taktiikkaan siirtyminen vaikuttaa mielenkiintoiselta, jo pelkän sarjapaikan säilyttämisenkin takia. Ajattelin kylmän viileästi hankkia puolustuslinjan täyteen 17v junnuja, taitotasoltaan siinä hyvä-erinomainen akselilla. Niitä sitten treenaillaan jonnekin 20-21 ikävuoden tienoille.
Kannattaa unohtaa 17v junnut ja 10 treenipaikkaa, jos meinaa sarjapaikkaa säilyttää. 541:llä keskikenttä jää todella matalaksi, eikä sun puolustuslinjasta tule tarpeeksi kovaa (nimenomaan ekana kautena), jotta se kestäis muiden hyökkäykset.
 

Sic

Jäsen
Kannattaa unohtaa 17v junnut ja 10 treenipaikkaa, jos meinaa sarjapaikkaa säilyttää. 541:llä keskikenttä jää todella matalaksi, eikä sun puolustuslinjasta tule tarpeeksi kovaa (nimenomaan ekana kautena), jotta se kestäis muiden hyökkäykset.

Se on varmaankin näin, mutta yritän hullutella keskikentälle jotain 32-33v Myyttisiä patuja, niin jospa sillä saisi nosteltua keskikentän arvosanaa siedettäväksi. Lisäksi yksi kivikova laituri siihen kylkeen ja sormet vaan ristiin sarjapaikan suhteen (ei tosin olis eka kerta kun putoan takaisin kutoseen, että sikäli no problemo).
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Se on varmaankin näin, mutta yritän hullutella keskikentälle jotain 32-33v Myyttisiä patuja, niin jospa sillä saisi nosteltua keskikentän arvosanaa siedettäväksi. Lisäksi yksi kivikova laituri siihen kylkeen ja sormet vaan ristiin sarjapaikan suhteen (ei tosin olis eka kerta kun putoan takaisin kutoseen, että sikäli no problemo).

Osta pakin paikalle treeniin pari 19v jannua vaikka armoitetulla tai unohtumattomalla pr:llä. Ei tarvi kaikkea tehoa repiä niiltä innereiltä. Niille kun vetää pakkia sitten korkealle niin ovat todella käyttökelpoisia toppareita tai sitten voit myydä hyvällä hinnalla.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
2011 aloittelin hattrickissa tasolta kahdeksan. En oikein aluksi ymmärtänyt pelistä mitään mutta nousin kuitenkin välittömästi (ylimääräisenä) seiskaan. Siellä vietin kolme kautta kehittäen joukkuetta. Samalla avasin nuorisojoukkueen kolmella kykyjenetsijällä.
Nousin kuutoseen mutta tipuin välittömästi, jolloin tein kolmen vuoden suunnitelman:1) Ensi kausi seiskassa, ei nousua vielä 2) seiskassa ja tavoitteena nousu 3) tavoitteena sarjapaikan pitäminen. 1) seuraava kausi seiskassa ja kaikki vanhemmat pelaajat myyntiin ja palkkakulut alas. Tarkoituksenani oli kehittää edelleen nuoria pelaajia ja säästää rahaa. Nousua kuutoseen en vielä halunnut.
2) Toisena kautena seiskassa putoamisen jälkeen panostin joukkueeseen hankkimalla laatupelaajia joka pelipaikalle. Samalla lopetin nuorisojoukkueen, sillä se tuntui olevan melkoinen rahanreikä, eikä uusia lupauksia kuulunut. Toisaalta nostin sieltä 4-6 todella potentiaalista pelaajaa, joista 2 pidin itse ja loput myin heti, kun pelaajat oli nostettu edustukseen. Rahaa kertyi myydyistä junnuista noin miljoona. Kaksi junnuhyökkääjää jotka pidin joukkueessa ovat nyt arvoltaan yhteensä noin 2.4 miljoonaa. Yhteensä siis "tienasin nuorisojoukkueella noin 3.4 miljoonaa. Kykyjenetsijöihin tosin taisi mennä lähes 2 miljoonaa.
No, onnistuin kuitenkin nousemaan takaisin kuutoseen ylimääräisenä.
3) Nyt tavoite oli tietenkin pysyä kuutosessa. Edelliseen vierailuun nähden oli. Onnistunut vahvistamaan joukkuetta melkoisesti. Myös minä koutsina ymmärsin jo jotain taktiikoista. Sarja päättyi viime lauantaina ja olin lopulta onnellisesti viidennellä sijalla.

Kolmen vuoden suunnitelma siis toteutui viimeistä piirua myöten ja nyt sitten vain vakiinnuttaminen paikka kuutoseen ja sitten joskus hamuamaan viitosta kohti. Aika paljon käytin 4-4-2 vastahyökkäystaktiikkaa menneellä kaudella mutta nyt ajattlelin vahvistaa keskikenttäosastoa sen verran, että voin siirtyä 3-5-2 taktiikkaan. Minulla on kolme 20-vuotiasta hyökkääjää, jotka keräävät jo kahdeksaa tähteä per peli, joten sillä osastolla ei pitäisi olla hätää, kun pelaajat vielä kehittyvätkin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mä ite vetäny tuolla jonkun reilu 15 kautta. Siinä meni pari vuotta hiljaisena kunnes taas innostu.

5-4-1 on hyvä taktiikka, sillä voitin nykyisen lohkoni ja ens kaudella vitosta. Sille joka mietti kymmentä junnun ostoo niin 6-7 on riittävä määrä ja sitten kun sulla on 8 myyntikelpoista niin pistät rotaation pyöriin, aina kun muut yhden ostat/nostat uuden junnun.

Keskikentälle sitten kokeneita ukkoja 30-33v niin tappioita ei pelissä juurikaan tule.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa Footless VI.448 sarjaan. Siellä itse ollaan nyt toista kautta. Viime kausi meni täysin pipareiksi kun päädyin lopulta vasta neljänneksi vaikka materiaalin perusteella ykköstila ei olisi ollut mikään ihme. No nyt voinkin ottaa tavoitteeksi petrata tuota ja jos sen kakkossijan ottaisi heti FC Arabian jälkeen, niin ihan tyytyväinen olisi + toki päänahka Footlessista olisi kova suoritus. ;)
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Tulipa itse taas aloitettua Hattrick peluu. Muuten onko tuo peliasun muokkaaminen ja logon tekeminen sellainen palvelu joka säilyy ilmatteisena vai tuleeko se Hattrick supportin mukana vain?
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hattrickiä on tullut pelattua vuodesta 2008 saakka, joten pieni taival on takanapäin tätä loistavaa peliä. Parhaimmillaan ollaan oltu vitos divarin kärkiporukkaa, mutta nyt täksi kaudeksi kohtaloksi koitui vitos paikasta luopuminen ja kutoseen tipahtaminen.

Treeniä on tullut kokeiltua vähän joka sorttia. Tällä hetkellä saan nauttia itse treenaamastani veskarista sekä laitureista, joiden treeni saa luvan loppua tähän kauteen. Toisinsanoen se tietää sitä, että myyntiin menee 2 laituria+2laitapakkia, joista kilahtaa tilille mukavasti rahaa. Sitten tulenkin siihen itse asiaan, että miten nämä rahat kannattaa sijoittaa. Olen päättänyt, että treeni vaihtuu maalintekotreeniksi ja sitä kautta muodostelmakin vaihtuu automaattisesti X-X-3 muotoon. Ongelmana on se, että ei oikein ole hajua siitä, että minkälaisia hyökkääjiä tuohon oikein kannattaisi ostaa. Siirtolistaa olen tuolla tutkaillut aktiivisesti lähinnä sellaisten treenikkeiden osalta, jotka omaavat korkean laituritaidon (unohtumaton-titaaninen), mutta mt taitoa ei juuri ole. Harkkamatseihin tietenkin vähän heikompitasoisia pelaajia. Onko ämä suunnitelmat ihan fiksua pohdintaa, vai kannattaako laitahyökkääjillä olla alussa maalintekotaitoa? Entäs syöttöä?

Toinen sitten nuo keskushyökkääjät, niille tuskin laituritasoa tarvitsee kovinkaan hirveästi, eli ostoon vain sellaiset hyökkääjät, joilla syöttötaito on max. kova ja niitä sitten treenailen, vai miten tuossa kannattaa kikkailla?

Ei HT:n omilta foorumeilta lötynyt maalintekotreenipuuta joten tämä on hyvä paikka etsiä neuvoja, kun muutamia asiantuntijoita näyttää kirjoittavan tännekkin.
 
Viimeksi muokattu:

Rapala

Jäsen
Ei HT:n omilta foorumeilta lötynyt maalintekotreenipuuta joten tämä on hyvä paikka etsiä neuvoja, kun muutamia asiantuntijoita näyttää kirjoittavan tännekkin.

Siellä taatusti sellainenkin on mutta painunut varmaan jonnekin kovin syvälle.
Otan kopin tuosta maalintekotreenistä kun on oma hattrick ura varmaan 75% mennyt sitä pelkästään treenaillessa. Viimeinen neljäsosa sitten tuota laituria.

Et maininnut joukkueesi lähtökohdista paljoakaan joten tarkkaa ohjeistusta ei oikein voi heittää mutta oletan että olet jättämässä joukkueeseesi kaksi suhteellisen korkeataitoista laituria treenistäsi? Olisi hyvä tietää ovatko laiturisi pelinrakennus- vai laitahyökkäyspainotteisia? Sen perusteella periaatteessa löytyisi noihin sinun asettamiin kysymyksiisi vastaus jo suoraan.

Kovaan laitahyökkäysarvosanaan tarvitset hyökkääjältä laituria sekä maalintekoa. Laituritaito vaikuttaa saman laidan hyökkäykseen hieman maalintekoa enemmän. Prosentit muistaakseni jotain 60-40. Maalinteko vaikuttaa kuitenkin positiivisesti myös keskus- ja toisen laidan hyökkäysarvosaan. Syöttötaito on laitaa tukevalle hyökkääjälle vain pikku bonus keskushyökkäysarvosanaan. Kovan laitahyökkäyksen rakentamisessa toinen olennainen osa on sen laidan laituri. Korkealla laituritaidolla ja syöttötaidolla hyökkäävänä peluutettu laituri olisi optimaali.

Hattrickissa on hyvä muistaa että yksi kova hyökkäyssuunta on aina tehokkaampi kuin kolme keskikertaista. Tässä palaan jo mainitsemaani pointtiin laitureistasi. Jos olet jättämässä itsellesi kaksi pelinrakennuslaituria, keskittyisin pelkän kovan keskushyökkäyksen rakentamiseen. Toisaalta jos sulla on edes yksi laituri jolla on myös korkea syöttötaito rakentaisin ainakin sen yhden superlaidan. Sitten jos sulla on kaksi kovan syöttöarvosanan laituria jättäisin keskushyökkäyksen kokonaan pois ja pelaisin pelkästään laidoilta.

Lyhyet ehdotukset toimiviin komboihin:

Yhtä superlaitaa varten:
-Laituri
* Korkea laituritaito, korkea syöttötaito. Peluutus hyökkäävä.
-Laitaa tukeva hyökkääjä
* Korkea laituritaito. Peluutus laitaa tukeva

Pointit:
+ Hankalahko scoutata pois. Voit vaihdella "kovaa laitaasi" pelistä toiseen joten vastustaja joutuu aina ottamaan molemmat laidat kiinni.
+ Tämän kanssa on myös helppo luoda kova keskushyökkäys, mikä pakottaa vastustajan puolustamaan kaikki 3 suuntaa.
+ Toisena laiturina voi keskikentällä peluuttaa pelinrakennuskykyistä kaveria hallinan saavuttamiseksi.

Kahta superlaitaa varten:
- Laiturit
* Korkeat laituritaidot, korkeat syöttötaidot. Peluutus hyökkäävä
- Laitaa tukevat hyökkääjät
* Astetta pienempi laituritaito kuin äsken. Astetta korkeampi maalintekotaito kuin äsken. Peluutukset laitaa tukevana.
- TDF
* Korkea syöttötaito, korkea pelinrakennustaito. Tekninen erikoisuus, peluutus puolustava. Boostaa syötöllään laitahyökkäyksiä runsaasti. Kompensoi laiturien hyökkäävuutta tukemalla myös pelinrakennuksessa.

Pointit:
+ Hulppean korkeat laitahyökkäysarvosanat molemmille laidoille.
+ Helppo scoutata, mutta todella korkeiden laitahyökkäysten ansiosta vaikea pysäytettävä.
- Jättää keskushyökkäyksen ainakin treenin alkuvaiheessa ilman mitään käyttöä.
- Kunnollinen TDF maksaa maltaita ja ainakin osittain yksi treenipaikka jää vajaaksi käytöksi. Vaikkakin myös TDF:llä maalinteko on mukava plussa.
- Laitureista ei ole boostiksi hallintaan, mutta kunnon TDF kompensoi senkin.

Keskushyökkäys:
- Hyökkääjät
* Korkea maalintekotaito, korkea syöttötaito, ei laituria.

Pointit:
+ Usein hulppean korkea ja vaikeasti pysäytettävä keskushyökkäysarvosana
+ Mahdollistaa molempien laiturien toimivan pelinrakennusboostereina
+ Myös TDF mahdollinen, jolla voi lisätä hallintaa entisestään
- Vain yksi hyökkäyssuunta, joka kohtalaisen helppo puolustaa kolmella topparilla veke. Helppo scoutata.
+ Mahdollinen luoda kahdella hyökkääjällä jolloin jää myös mahdollisuus yhteen superlaitaan.

Lukemalla tuon ja miettimällä mihin omat laiturisi sopeutuvat parhaiten pääset jo pitkälle. Itse olen pelannut menestyneesti noilla kaikilla taktiikoilla kolmosdivarissa asti ja usein vielä pelkästään hyökkäämällä. Muodostelmina
3-5-2 ja 2-5-3 perustaen pelin pelkästään vanhoilla papparaisilla luotuun hallintaan ja pirun korkeisiin hyökkäysarvosanoihin. Toki itse treenannut aina hyökkääjät ensin ja laiturit vasta sitten.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kiitän erittäin loistavasta ohjauksesta!

Nykyiset taidot:


Maalivahti: surkea
Puolustus: kurja
Pelinrakennus: häikäisevä
Laituri: yliluonnollinen
Syöttäminen: kehno
Maalinteko: kehno
Erikoistilanteet: kurja

sekä:


Maalivahti: surkea
Puolustus: välttävä
Pelinrakennus: loistava
Laituri: yliluonnollinen
Syöttäminen: heikko
Maalinteko: kurja
Erikoistilanteet: kelvollinen

(pääpeli)


Nuo ovat laiturit, joita ajattelin peluuttaa ensi kaudella laidassa hyökkäävinä, sekä seuraavia puolustajia laitapuolustajina:

Maalivahti: surkea
Puolustus: loistava
Pelinrakennus: heikko
Laituri: loistava
Syöttäminen: välttävä
Maalinteko: heikko
Erikoistilanteet: kehno

(arvaamaton)

sekä:

Maalivahti: surkea
Puolustus: loistava
Pelinrakennus: kehno
Laituri: loistava
Syöttäminen: välttävä
Maalinteko: kehno
Erikoistilanteet: kehno

(nopea)

Kaikilla ikää löytyy 22v.

Tuosta voi päätellä, että omilla laitureillani ei juurikaan syöttöä ole, joten se on ilmeisesti aikamoinen hidaste ajatellen hyökkäysarvosanoja. Lähden varmasti hakemaan tuota kahta superlaitaa, joka ilmeisesti on aika helppo saada 6. divarissa näin alkuun. Ongelmaksi muodostuu keskushyökkääjä, joka on aivan hervottoman kallis kukkarolleni. Nostaako maalintekotaito TDF:n arvoa radikaalisti?

Vai kannattaisiko minun hyödyntää noita minun pelinrakennustaitoa omaavia laitureita siten, että laitan yhden laiturin tukemaan keskushyökkäystä, ja sitten peluutan yhtä superlaitaa, jolla murran vastustajan laitapuolustuksen. Tosin se sitten heikentää toista laitaa huomattavasti. Kutosdivarissa keskikentälle riittää kovat papat jo tuomaan hallinnan omaksi eduksi, joten ehkä olisi fiksua laittaa kaikki paukut hyökkäykseen ainakin ensi kaudeksi(tavoitteena nousu).

Myyntien jälkeen rahaa on tilillä ~10miljoonaa, joten niillä luulisi pääsevän alkuun?

Kiitokset vielä kattavasta vastauksesta. Voin aina palata tuon viestin ääreen, kun mietin, että mihin suuntaan kannattaa omaa joukkuettani kehittää hyökkäyksen osalta.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jatkoaika Cup

Joskus vuosikausia sitten tällaisia jatkislaisten keskinäisiä turnauksia koottiin tällä palstalla. Keskustelu Hattrickista on sittemmin aika lailla hiipunut, mutta tuli silti mieleen, että olisikohan nyt hyvä aika herätellä hommaa taas henkiin?

Ennen kaikkea turnausten järjestäminen olisi paljon helpompaakin kuin takavuosina, koska siihen on olemassa valmis systeemi Hattirckin puolesta. Jos joku ei siis vielä tiedä, niin jo jonkin aikaa Hattrickissa on voinut järjestää erillisiä turnauksia normaalien otteluiden (sarjapelit, cup ja ystävyysottelut) ulkopuolella. Näin ollen siis mahdollisessa Jatkoaika Cupissa pärjääminen ja tehokas treeni eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita, kun kaikki voivat pelata aina huoletta parhaalla mahdollisella kokoonpanollaan.

Turnauksen voisi järjestää vaikkapa 16 joukkueen (maksimimäärä) sarjana, jonka perään tulee pudotuspelit. Tässä mallissa joukkueet on jaettu neljään neljän joukkueen alkulohkoon, joissa pelataan yksinkertainen sarja. Sen jälkeen jokaisen lohkon kaksi parasta pääsevät pudotuspeleihin. Otteluita kertyy siten menestyksestä riippuen 3-6 kappaletta, ja pelit käydään siis kerran viikossa maanantai-iltaisin.

Koska tulin itse ehdottaneeksi tätä turnausta, niin voin tarvittaessa hoitaa turnauksen kokoamisen. Eli kellä olisi hommaan kiinnostusta, niin ilmoittakaa tässä ketjussa joukkueenne nimi sekä ennen kaikkea käyttäjätunnuksenne Hattrickissa. Turnauksen alkamisajaksi ajattelin asettaa 17. kesäkuuta eli jos joku on tällä hetkellä mukana jo jossakin turnauksessa, niin saattaisi vielä hyvinkin ehtiä tähän.

Jokainen vastaa luonnollisesti itse omista osallistumismaksuistaan turnaukseen. Tosin jos omistaa HT:ssa supporter-jäsenyyden, niin sittenhän näihin liittyminen onkin maksutonta. Muilta liittyminen vaatii ilmeisesti 2 creditsiä eli rahallisesti noin 0,50 euron panostuksen.

Katsotaan, herättääkö tämä nyt ylipäätään mitään kiinnostusta. Mutta jos ilmoittautumisia alkaa tulla enemmän kuin ihan muutama, niin pistän sitten jossain vaiheessa turnauksen pystyyn ja kutsut mukaan haluaville managereille HT:ssa.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Katsotaan, herättääkö tämä nyt ylipäätään mitään kiinnostusta. Mutta jos ilmoittautumisia alkaa tulla enemmän kuin ihan muutama, niin pistän sitten jossain vaiheessa turnauksen pystyyn ja kutsut mukaan haluaville managereille HT:ssa.

Mä voin ainakin olla mukana heti, kun nykyinen turnaus loppuu, eli maanantaista eteen päin :)
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mukana ollaan, jos vaan toteutuu.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mukana kans.
Ikinä en oo missään turnauksessa pelannut koska on ihan tarpeeksi ollut tekemistä ennestäänkin ton joukkueen kanssa.
Onkos se niin, että turnauksessa pelaavat pelaajat eivät kehity, loukkaannu tai aiheuta muuta harmia liigapeleihin?
Olen ajatellut, etten tuhlaa senttiäkään Hattrickiin mutta kyllä ton 0.50 euroa nyt voi uhrata.
Niin tosiaan, voisiko joku hieman selventää onko turnauksella mitään vaikutusta "oikeisiin peleihin".

E: tarvitaanko creditien ostoon luottokortti?

E: joukkue: FC Asterix ja käyttäjätunnus aapeli77
 
Viimeksi muokattu:

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Niin tosiaan, voisiko joku hieman selventää onko turnauksella mitään vaikutusta "oikeisiin peleihin".

E: tarvitaanko creditien ostoon luottokortti?

Ei ole vaikutusta.

Useimmat maksuvaihtoehdot vaativat luottokorttia, mutta myös normaali pankkisiirto on mahdollinen.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Mukana myös.

Joukkueen nimi Fc Terzinator, käyttäjä espoo_89.
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mukana

Edit. Thug Angelz on joukkueen nimi ja käyttis Thugg
 
Viimeksi muokattu:

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mukana. Mites, kun olen mukana tikapuuturnauksessa, ei kai se vaikuta siihen mitenkään?

EDIT. Hyvä juttu.

Joukkueen nimi on Kamppulan Kauhut ja käyttäjätunnus jonttuf6.
 
Viimeksi muokattu:

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mukana.

E. Joukkue on BööleBoys, käyttis pasilarules
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös