Hattrick

  • 1 257 506
  • 10 199
Itse aikanaan tuli hakattua Hattrickia muutama vuosi (eli useampia kausia), mutta sitten innostus syystä tai toisesta hiipui. Nyt suunnittelin pelin aloittamista uudelleen. Ja sitten hoksasin, että Alltid Hattrick on lopettanut toimintansa. Kaikki HT:ta pelanneet tietänevät mistä puhun. Onko tosiaan niin, että Alltid on lopettanut vai olisiko kenties siirtynyt muualle? Jos lopettanut toimintansa, niin harkitsen Hattrickin aloittamista uudestaan ja luultavasti ajatuksen tasolle jääkin koko homma. Harmillista.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse aikanaan tuli hakattua Hattrickia muutama vuosi (eli useampia kausia), mutta sitten innostus syystä tai toisesta hiipui. Nyt suunnittelin pelin aloittamista uudelleen. Ja sitten hoksasin, että Alltid Hattrick on lopettanut toimintansa. Kaikki HT:ta pelanneet tietänevät mistä puhun. Onko tosiaan niin, että Alltid on lopettanut vai olisiko kenties siirtynyt muualle? Jos lopettanut toimintansa, niin harkitsen Hattrickin aloittamista uudestaan ja luultavasti ajatuksen tasolle jääkin koko homma. Harmillista.
On tosiaan lopetettu. Harmillistahan tuo on mutta tuntuu hauskalta että sen takia et hattrickia meinaa uudestaan aloittaa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Aijaa no minusta ei. Vietin aikanaan varmaan enemmän aikaa Alltidin kuin itse Hattrickin parissa. No ehkä täytyy antaa altidittomalle HT:lle mahdollisuus.

Käykääpä tutkimassa HTEV.org -sivustoa. Sieltä löytyy tilastoja ja vaikka mitä. Esimerkiksi ottelusimulaattori, jonne voi syöttää omat arvioidut arvosanat ja vastustajan arvosanat, jonka jälkeen saa selville melko tarkasti omat mahdollisuudet voittoon.

Mulla on reilu vuosi takana hattua, kutossarjaan noustiin täksi kaudeksi ja kyllä tuolla pitäs pysyä. Maalintekotreeni pyörii hyvin ja pari omaa junnua oon saanu hyvin rinkiin mukaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aijaa no minusta ei. Vietin aikanaan varmaan enemmän aikaa Alltidin kuin itse Hattrickin parissa. No ehkä täytyy antaa altidittomalle HT:lle mahdollisuus.

Alltid oli ihan jees, mutta htev.org on oikeasti parempi. Toki vähän eri asiasta kysymys, mutta mun mielestä ainakin paljon parempi työkalu ja härpäke kuin alltid. Osa alltidin jutuista löytyy sitten jossain muodossa integroituna itse peliin.
 
Käykääpä tutkimassa HTEV.org -sivustoa. Sieltä löytyy tilastoja ja vaikka mitä.

Alltid oli ihan jees, mutta htev.org on oikeasti parempi. Toki vähän eri asiasta kysymys, mutta mun mielestä ainakin paljon parempi työkalu ja härpäke kuin alltid.

Kiitos teille. Laitan tuon sivuston tarkkailun alle. Ja kyllä, aloitin kuin aloitinkin Hattrickin uudestaan. Nyt lähdetään pohjalta eli kasidivarista ja ihan kiva niin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mängimiehen tapaan on alkanut vähän himottaa laittaa jengi taas kasaan. Tämä taitaa edelleen olla ketju, johon olen lähettänyt eniten viestejä, joten jotain taustaa on pelin parista. Kolme kertaa on kiinnostus lopahtanut nyt kesken, omituisesti aina vitosdivarissa, mutta ei se ketään. Ei tää vakavaa ole.

Onko pelissä parin viime kauden aikana muuttunut joku? Edellinen joukkue taisi poistua aika tarkalleen 7 viikkoa inttini alkamisen jälkeen, eli joskus helmikuun lopulla. Eihän tässä pitkä aika ole ollut välissä, mutta toisinaan ne muutokset ovat olleet isojakin. Ilmeisesti ainakin koutsin saa nykyään suoraan kelvollisena, mutta onko muuta?

Entä treenit? Pakkia vedin vanhalla joukkueella 1,5 vuotta, joten sitä ei välttämättä enää jaksaisi. Mites laiturit nykyään? Maalivahtia olisi hauska vetää projektityyppisesti, muttei taida edelleenkään olla edes etäisesti järkevää.
 
Kirjoitellaanpa pitkästä aikaa tähän ketjuun. Vähän on tässä muutaman kuukauden aikana lopahtanut innostus tätä peliä kohtaan. Ehkä suurin syy lopatukseen on se, että kovalevyn tyhjennyksen jälkeen Hattrick Organizerin lataus ei enää ole onnistunut. Olen yrittänyt ladata sitä varmaan 20 kertaa, mutta joka kertaa se herjaa seuraavalla tekstillä:

"Yhteyttä www .hattrick.org -palvelimeen ei saatu. : Erros Converting xml 2 HRF . Corrupt/Missing data : java.lang.Exception: java.lang.NullPointerException"

Eli ilmeisesti javassa on jotain ongelmia? Olen myös ladannut Javan n. 10 kertaa, mutta edelleenkään HO ei toimi. Onko jollakin samankaltaisia ongelmia?

Oman joukkueen tilanne on vähän kaksijakoinen. Viime kaudella olin sarjassa (vitosessa) kakkonen, mutta tämä kausi on lähtenyt menemään päin persettä. Ekassa sarjapelissä hävisin nelosesta tippuneelle joukkueelle vieraissa 3-2, toisessa matsissa kutosesta noussut joukkue kävi hakemassa 0-1 vierasvoiton ja edellisessä kamppailussa hävisin 2-1 vieraissa viime kauden sarjaneloselle. Seuraava matsi on kotona tilastojen mukaan sarjan toiseksi heikointa joukkuetta vastaan, joka on kyllä pakko voittaa. Cupissa menee sen sijaan hieman paremmin, sillä pääsin nyt toista kertaa historiassa viidennelle kierrokselle. Pelaako ottelun "ennakkosuosikki" aina vieraissa vai onko mulla käynyt nyt vain niin paska mäihä, että joka peli on tähän mennessä ollut vieraissa?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Pelaako ottelun "ennakkosuosikki" aina vieraissa vai onko mulla käynyt nyt vain niin paska mäihä, että joka peli on tähän mennessä ollut vieraissa?

Maan sisäisessä HT-rankingissä paremmin sijoitunut on aina vieraissa ja ainakin käsittääkseni cupissa käytetään nimenomaan kauden alun rankingiä eikä se siis muutu viikoittain joukkueen menestyksen mukaan.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko mahdollisuuksia saada 18v 25pv vanha puolustaja kehittymään kolme tasoa loistavasta unohtumattomaan ennen kuin pelaaja täyttää 20v? Pelaaja kehittyi juuri eilen loistavaksi ja valmentajani on hyvä. Joku U20 scoutti tuli ilmoittelemaan, että saattaa päästä pelaamaan U20 tiimissä, jos tuo kehitys toteutuu.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se oli muuten sitten Thug Angelz joukkueen historian ensimmäinen voitto vitosdivarissa tosiasia! Tyylipuhdas dominointi vieraissa ja taululle kylmät 0-5 lukemat. Tästä heräsi pieni toivonkipinä, että säästyisi edes suoralta putoamiselta. Seuraava matsi tosin hävitään, mutta sitten on kova ottelu edessä.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Onko mahdollisuuksia saada 18v 25pv vanha puolustaja kehittymään kolme tasoa loistavasta unohtumattomaan ennen kuin pelaaja täyttää 20v?

"Vanhoilla" treeninopeuksilla tuohon olisi mennyt noin puolitoista kautta ja en ole ihan satavarma, olisiko tuonkin tasoisen pelaajan treeninopeus vielä vanhaa edellä vai sittenkin jäljessä, mutta mutu on, että pitäisi onnistua.

Ps. Tuosta tulikin mieleen, että onko kellään mitään taulukkoa nykyisistä treeninopeuksista? (Esim. tomattrickin ennusteet pitävät hyvin kutinsa alatasoilla, mutta ylemmillä tasoilla eivät alkuunkaan). Ennenhän systeemi oli helppo, kun treeninopeuden pystyi laskemaan helposti vain lisäämällä yhden viikon per valmentajan taso ja yhden viikon per ikävuosi, mutta nykyään on paljon vaikeampaa, kun yhtälöön on lisätty enemmän muuttujia. Esim. treeni on alemmilla tasoilla (paljon) nopeampaa, ylemmillä hitaampaa ja ylätasoilla myös putoamista tapahtuu aikaisemmin ja enemmän.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Onko mahdollisuuksia saada 18v 25pv vanha puolustaja kehittymään kolme tasoa loistavasta unohtumattomaan ennen kuin pelaaja täyttää 20v? Pelaaja kehittyi juuri eilen loistavaksi ja valmentajani on hyvä. Joku U20 scoutti tuli ilmoittelemaan, että saattaa päästä pelaamaan U20 tiimissä, jos tuo kehitys toteutuu.

Treenikoiran avulla on helppo ennustaa, miten nopeasti pelaajan taidot kehittyvät. Jos ajatellaan, että vedät hyvällä valmentajalla, 10 apuvalmentajalla, 5% kestolla, 100% intensiteetillä ja ilan loukkaantumisia, saavuttaa ko. pelaaja unohtumattoman tason 19v 68pv vanhana. 10% kestolla pari viikkoa myöhemmin. Eli on täysin mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Ameno

Jäsen
Täältä aikoinaan kun kysyin, että mitähän sitä kannattaisi ruveta treenaamaan, niin neuvoiksi sain hyökkäyksen treenaamista, kunhan olin ensin hankkinut treenattavia. Tässä on nyt kyllä tullut reenattua tuota hyökkäystä aika monen monituista kautta, ja nytten avauksen hyökkääjät vetävät tuollaista 9-9.5 tähteä. Ja siellä hyökkäyksessä nyt kaks kaveria ovat 22-vuotiaita ja sitten kolmas 28-vuotias. Vedän siis muodostelmalla 3-4-3.
Täytyy kyllä sanoa, että vähän on into loppunut taas tähän, kun tässä kutosdivarissa vaan palloillaan, eikä edistystä juuri tapahdu. Joten päätinpähän ruveta miettimään, että kannattaisikohan mun ruveta treenaamaan nytten jotain muuta, jotta saisi uuden piristysruiskeen tämän pelaamiseen.
Elikkä, kannattaako minun tässä tilanteessa ruveta treenaamaan pelaajia johonkin muulle paikalle? Lähinnä siis puolustusta vai keskikenttää, kumpi kannattaa enemmän. Tuntuu, että puolustus mulla on taidollisesti heikompi nytten, mutta kuitenkin keskuspuolustus ainakin saa parempia arvosanoja otteluissa kuin keskikenttä, johtuen varmaankin käytetystä muodostelmasta. Kysynpä tässä myös, että kannattaako mun vaihtaa tuota muodostelmaakin sitten? Varmaan kannattaa, varsinkin jos keskikenttää rupean treenaamaan, niin siirtää ukko hyökkäyksestä keskikentälle. Olen myös nähnyt joidenkin vetävän silleen, että on vain yksi keskuspuolustaja ja molemmilla laidoilla sitten myös puolustaja. Kannattaako se ennemmin, kuin tällainen kolmen keskuspuolustajan muodostelma? Rahaa näyttäisi tililtä löytyvän taas 2.5 miljoonaa, joilla varmaan muutaman treenattavankin saa hankittua?
Linkki joukkueeseeni
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tuntuu, että puolustus mulla on taidollisesti heikompi nytten, mutta kuitenkin keskuspuolustus ainakin saa parempia arvosanoja otteluissa kuin keskikenttä, johtuen varmaankin käytetystä muodostelmasta.

Keskikentän arvosanathan nyt muutenkin ovat aina huonompia kuin puolustuksen. Esim. mahtava keskikenttä olisi aika kova sana vielä ylemmissäkin divareissa, mutta mahtava puolustus on naurettavan helppoa pelata reikäjuustoksi keskinkertaisellakin hyökkäyksellä.

Kolmen keskuspuolustuksen peluuttaminen ei kannata missään nimessä ellei ole sitten syytä olettaa vastustajan pelaavan keskushyökkäyksillä tai, jos laitahyökkäykset ovat muuten erityisen heikkoja. Kannattaa vähän miettiä aina vastustajan mukaan ja katsoa, miten saisi voitettua mahdollisimman monta sektoria mahdollisimman helposti. Sitten siinä kun itse pelaa ilman laitapakkeja on vielä sellainenkin ikävä sivuvaikutus, että omat laitahyökkäykset kärsivät.

Jos aiot yhden treenattavan siirtää hyökkäyksestä keskelle, niin kyseessä on sitten varmaan TDF (tekninen puolustava hyökkääjä)? Koska muutenhan hyökkääjän pelinrakennustaidosta ei olisi mitään hyötyä.

Muodostelmaksi kannattaa sitten valita tietysti sellainen, jolla saat maksimimäärän pelaajia treeniin. Sillä että mitä lähdet treenaamaan ei niin kauheasti merkitystä ole, mutta luonnollisesti keskikenttä on edelleenkin pelin tärkein osa-alue, joten siinä mielessä se voisi olla hyvä, joskin mielestäni vähän tylsä, vaihtoehto.

Toi 2,5 miljoonaa on sen verran, ettei sillä välttämättä saa mitään ihan huippuja varsinkin, jos valmiina ei ole yhtään optimaalisessa treeni-iässä olevia pelaajia. Minkäs tasoisia hyökkääjiä sulla sitten kakkosjoukkueessa on? Treenin vaihdon yhteydessä ei ole mitään järkeä pitää ainakaan yhtä enempää kavereita, joita ei ole tarkoitus peluuttaa joka viikko. Siksi kannattaisi melkein laittaa tuo vanhin hyökkääjäkin myyntiin nyt samalla. Treenattavien kohdallahan optimaalinen myynti-ikä on noin 21 vuotta, jos ei aio nostaa pelaajia ykköskokoonpanoon. Muuten en ihan ymmärrä, miksi sinulla on noin paljon pelaajia. Ehkä voisi vähän yrittää katsoa, saisiko sieltä karsittua joitain pelaajia pois?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Nyt olisi erittäin monitaitoinen tulevaisuuden valmentaja myynnissä:

Marzio Marrone (261518284) linkki

Ikä 28 (23)
kokemus erinomainen
johtajuus hyvä

TSI 54 200
erikoisuus: arvaamaton

puolustus armoitettu
pelinrakennus loistava
laituri häikäisevä
syöttäminen erinomainen
erikoistilanteet häikäisevä

takaraja reilun viiden tunnin päästä
 

Ameno

Jäsen
Kolmen keskuspuolustuksen peluuttaminen ei kannata missään nimessä ellei ole sitten syytä olettaa vastustajan pelaavan keskushyökkäyksillä tai, jos laitahyökkäykset ovat muuten erityisen heikkoja. Kannattaa vähän miettiä aina vastustajan mukaan ja katsoa, miten saisi voitettua mahdollisimman monta sektoria mahdollisimman helposti. Sitten siinä kun itse pelaa ilman laitapakkeja on vielä sellainenkin ikävä sivuvaikutus, että omat laitahyökkäykset kärsivät.
Elikkä jos siirrän pari noista nykyisistä puolustajista laitapuolustajiksi, niin heti noin odotusarvoltaan paranee joukkueen suoritus? Tänään näyttää kyllä tulevan vastaan joukkue, joka näyttäisi käyttävän keskushyökkäystaktiikkaa, niin jätän heidät ainaskin tänään vielä keskelle.. Mutta siis, kun heillä ei mitenkään mainittavasti laituri-taitoa ole, niin se ei kuiteskaan haittaa? Ja kannattaako laittaa toi ohjeistus sitten esim. tukemaan keskuspuolustusta?

Jos aiot yhden treenattavan siirtää hyökkäyksestä keskelle, niin kyseessä on sitten varmaan TDF (tekninen puolustava hyökkääjä)? Koska muutenhan hyökkääjän pelinrakennustaidosta ei olisi mitään hyötyä.
En siis meinannut nykyisistä hyökkääjistä siirtää pelaajaa keskelle, vaan tarkoitin vain, että tällä hetkellä käyttämästäni muodostelmasta poistaisin yhden hyökkääjän paikan, ja keskikentälle lisäisin yhden pelaajan paikan. Tietysti tarkoituksena olisi hankkia uudet treenattavat sitten sinne keskikentälle.
Toi 2,5 miljoonaa on sen verran, ettei sillä välttämättä saa mitään ihan huippuja varsinkin, jos valmiina ei ole yhtään optimaalisessa treeni-iässä olevia pelaajia. Minkäs tasoisia hyökkääjiä sulla sitten kakkosjoukkueessa on?
Kakkosjoukkueen hyökkääjistä kolme on maalintekotaidoltaan häikäiseviä ja iältään 20-22 vuotiaita, yhdellä on erikoisuutena nopeus, tällä on toiseksi parhaat aputaidot välttävä laituri ja kelvollinen erikoistilanteet. Toisen erikoisuutena pääpeli ja aputaidoista erinomainen syöttäminen ja välttävät pelinrakennus, laituri ja erikoistilanteet. Kolmannella näistä ei ole erikoisuutta, aputaidoista parhaat ovat välttävä laituri ja pelinrakennus. Sitten on vielä neljäs, 22v, erikoisuudeltaan nopea, mutta maalintekotaidoltaan vain mahtava kaveri ja aputaidoista hyvä syöttäminen ja kelvollinen laituri. Elikkä eivät vissiinkään mitenkään kovin huippuja. Varsinkin viime aikoina on hieman unohtunut tuo ystävyysottelujen järjestäminen ja sinne kakkosjoukkueen kokoonpanon laittaminen... Paljonkohan noista mahtaisi sitten saada myydessä? Silloin viimeksi, kun aloin treenaamaan näitä hyökkääjiä, niin rahaa joukkueen uudistamiseen upposi joku 7 miljoonaa. Sillä hinnalla sain silloin neljä hyökkääjätreenattavaa, kolme puolustajaa, kaksi keskikenttäpelaajaa ja maalivahdin. Nytten jos tarvitsee hankkia vain treenattavia, niin kai parilla miljoonalla ainakin jokusen treenattavan tuonne keskikentälle saa, kunhan välttelen kovin kalliita ostoksia.

Omista junnuista ei kyllä näytä kovin paljon olla valmiina potentiaalisia treenattavia joukkueeseen. Kyllähän tuolla junnuissa näyttäisi yksi olevan, jolla syöttö on kelvollinen/hyvä ja erikoisuus arvaamaton. Vielä 74 päivää, että hänet saa nostettua ja tuolloin hän tulisi olemaan noin 17 vuotta ja 50 päivää vanha. Jos tuolla muut taidot olisi suht hyviä, niin ehkäpä tuosta yhden treenattavan tekisi.


Treenin vaihdon yhteydessä ei ole mitään järkeä pitää ainakaan yhtä enempää kavereita, joita ei ole tarkoitus peluuttaa joka viikko. Siksi kannattaisi melkein laittaa tuo vanhin hyökkääjäkin myyntiin nyt samalla. Treenattavien kohdallahan optimaalinen myynti-ikä on noin 21 vuotta, jos ei aio nostaa pelaajia ykköskokoonpanoon. Muuten en ihan ymmärrä, miksi sinulla on noin paljon pelaajia. Ehkä voisi vähän yrittää katsoa, saisiko sieltä karsittua joitain pelaajia pois?
Pelaajia nyt on noinkin paljon, kun en aina muista ja jaksa laittaa turhia pelaajia myyntiin tai potkia heitä pois. Myös, jos nostan jonkun junnutähden, joka on junnuissa pelannut poikkeuksellisen hyvin niin saattaa olla etten hänestä kehtaa hankkiutua eroon edustusjoukkueessa sitten. :P Tämän takia harmittaisi kyllä vähän ulostaa tämä vanhin hyökkääjä, joka nyt pelaa TDF-paikkaa, koska hän on hyökkääjistä ainoa oma kasvatti! Mutta ei kai tässä jouda liikaa tunteilemaan... Kai tässä pitää jonkun verran harventaa noita edarin pelaajia.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän hetken hattrickin ongelma on se, että menestyviä pelimuodostelmia on oikeastaan vain yksi: 3-5-2 kahdella TDF:llä laidoilta hyökäten. Itse olen tätä taktiikkaa käyttänyt jo 12 kautta, ja edellisen muutoksen jälkeen se nousi ylivoimaisesti parhaaksi taktiikkavaihtoehdoksi. Toinen ok tapa olisi pelata äärimmäisen kovalla puolustuksella vastahyökkäyksiin/kaukolaukauksiin ja pelaajien erikoisuuksiin luottaen. Muut taktiikat eivät toimi huipputasolla.

Omasta joukkueesta sen verran, että käytännössä mitään en ole treenannut pariin kauteen cupin vuoksi (aina kierroksilla 10-12), mutta kohta nousee junnuiata kaksi todellista huippulupausta ja alan treenata heitä cupin kustannuksella. Kolmosdivarissa pelaan ja taistelen sijoista 2-7, todennäköisesti olen kolmas tai neljäs kauden lopuksi ja vältän karsinnat.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Elikkä jos siirrän pari noista nykyisistä puolustajista laitapuolustajiksi, niin heti noin odotusarvoltaan paranee joukkueen suoritus? Tänään näyttää kyllä tulevan vastaan joukkue, joka näyttäisi käyttävän keskushyökkäystaktiikkaa, niin jätän heidät ainaskin tänään vielä keskelle.. Mutta siis, kun heillä ei mitenkään mainittavasti laituri-taitoa ole, niin se ei kuiteskaan haittaa? Ja kannattaako laittaa toi ohjeistus sitten esim. tukemaan keskuspuolustusta?

Kannattaa niiden ohjeistustenkin kanssa vähän katsoa, että millainen joukkue siellä on vastassa. Itsekin olen monta ottelua pelannut laittamalla keskuspuolustajat laitaa tukeviksi, kun vastustaja pelaa laitojen kautta tai laitahyökkäykset muuten selkeästi vahvempia.

Laitapakkeja ei ehkä kannata lähteä laittamaan keskustaa tukeviksi ellei niillä sitten ole pelinrakennusta, jolloin niistä saisi apua keskikentälle. Muuten keskuspakit riittävät kyllä ihan hyvin keskustan tukkimiseen eikä laitapakkien puolustustaitoa ole järkeä siirtää liiaksi keskelle. Toisin päin keskuspakkien laittaminen laitaa tukeviksi saattaa olla kannattavampaa, koska laidalle on usein vaikeampi saada riittävästi puolustusta. Jos laitapakeilla ei ole laituria, kannattaa ne laittaa puolustaviksi, koska silloin niistä saa sen parhaan avun puolustuspäässä.

Mutta joka tapauksessa kannattaa käyttää hyväksi esim. arvosanojen ennustamista ja katsoa (vastustajasta riippuen), miten saisi mahdollisimman hyvin estettyä vastustajan hyökkäykset sekä keskeltä että laidoilta

En siis meinannut nykyisistä hyökkääjistä siirtää pelaajaa keskelle, vaan tarkoitin vain, että tällä hetkellä käyttämästäni muodostelmasta poistaisin yhden hyökkääjän paikan, ja keskikentälle lisäisin yhden pelaajan paikan. Tietysti tarkoituksena olisi hankkia uudet treenattavat sitten sinne keskikentälle.

Ok. Ehkä se 3-5-2 olisi tosiaan se hyvä taktiikka sitten tulevaisuudessa ja ehkä yksi niistä treenikkeistä voisikin olla nimenomaan TDF. Tosin saattaa olla, ettei sinulla siihen riittäisi rahat kuitenkaan.

Satuin huomaamaan, että sun valmentaja alkaa vedellä viimeisiään ollen tällä hetkellä vain välttävä päätaidoltaan eli nyt ihan ensimmäinen asia, joka sinun pitäisi tehdä on vaihtaa valmentaja vähintään tasolle kelvollinen, mutta mieluummin tasolle hyvä. Sitten tuon jälkeen laitat kaikki pelaajat, joita et mielestäsi tarvitse treenissä tai ykkösjoukkueen muilla paikoilla myyntiin. Sen jälkeen voit ostaa kertyneillä rahoilla pelaajia treeniin niin monta kuin mahtuu (yhteensä kuusi pelinrakennukseen) Jos rahat eivät riitä mihinkään ykköslaatuun, niin sitten pitää aluksi tyytyä pelaajiin joiden päätaito on välttävää ja aputaitona ainakin syöttämistä (mielellään vähintään yhden tason parempi kuin päätaito).
 

Ameno

Jäsen
Laitapakkeja ei ehkä kannata lähteä laittamaan keskustaa tukeviksi ellei niillä sitten ole pelinrakennusta, jolloin niistä saisi apua keskikentälle. Muuten keskuspakit riittävät kyllä ihan hyvin keskustan tukkimiseen eikä laitapakkien puolustustaitoa ole järkeä siirtää liiaksi keskelle. Toisin päin keskuspakkien laittaminen laitaa tukeviksi saattaa olla kannattavampaa, koska laidalle on usein vaikeampi saada riittävästi puolustusta. Jos laitapakeilla ei ole laituria, kannattaa ne laittaa puolustaviksi, koska silloin niistä saa sen parhaan avun puolustuspäässä.
Joo, tosiaan meni mulla taas nuo nuolet sekasin. Ajattelin jotenkin, että kun laittaa laitapakille nuolen keskelle päin, niin se keskittyy enemmän puolustamiseen. Tarkotin siis laitapakkien laittamisesta puolustaviksi.

Satuin huomaamaan, että sun valmentaja alkaa vedellä viimeisiään ollen tällä hetkellä vain välttävä päätaidoltaan eli nyt ihan ensimmäinen asia, joka sinun pitäisi tehdä on vaihtaa valmentaja vähintään tasolle kelvollinen, mutta mieluummin tasolle hyvä.
Joo, olen suunnitellut tuon yhden pelaajani muuntamista valmentajaksi. Alusta asti taitaa herra ollut joukkueessa ja toiminut joukkueen kapteenina. Erinomainen kokemus ja kelvollinen johtajuus, tuosta varmaan saa ihan hyvän korvikkeen nykyiselle valmentajalle?

Kiitoksia avusta mico. Taisit itse asiassa olla silloin viimeksikin minua auttamassa, kun olin aloittelemassa tuota hyökkääjätreeniä joskus vuosi sitten!
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Joo, olen suunnitellut tuon yhden pelaajani muuntamista valmentajaksi. Alusta asti taitaa herra ollut joukkueessa ja toiminut joukkueen kapteenina. Erinomainen kokemus ja kelvollinen johtajuus, tuosta varmaan saa ihan hyvän korvikkeen nykyiselle valmentajalle?

Joo, meinasinkin ehdottaa, että varmaan siitä joukkueesta jo löytyy joku jossa voisi olla valmentaja-ainesta. Sen verran ikäloppua porukkaa ;) Ja tosiaan kannattaa se vaihdos tehdä ihan ASAP. Erinomainen kokemus pitäisi olla ihan riittävä eikä hyvänkään valkun pitäisi sillä maksaa paljon puolta miljoonaa enempää.

Kiva jos näistä neuvoista on ollut jotain apua ja jatkossakin yritän auttaa parhaani mukaan :)
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei taida tästä 3-4-3 taktiikasta tulla yhtään mitään. Vielä kutosdivarissa tuolla menestyttiin, mutta nyt vitosessa on totuus iskenyt vasten kasvoja. Joten, laitoin nuorimman avauskokoonpanon hyökin myyntiin. Lähtöhinta 1,3M ja kassassa on 800k. Eli jos ajatellaan, että mulla on kohta n. 2M massia käytettävissä, niin millaisen keskikenttäpelaajan sillä saa? Ja millaisia ominaisuuksia sille olisi hyvä olla? Pelinrakennusta ja syöttöä ainakin, kenties laituriarvoa kanssa? Mitä muuta?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Ja millaisia ominaisuuksia sille olisi hyvä olla? Pelinrakennusta ja syöttöä ainakin, kenties laituriarvoa kanssa? Mitä muuta?

Ei se pelinrakentaja laituria tarvitse, ja mielestäni ainakaan vitosessa ei välttämättä tarvitse puolustavia pelinrakentajia ollenkaan joten eiköhän se pelkkä syöttö riitä. Toinen aputaito on sitten tietysti se puolustus, mutta mielestäni syötöstä olisi enemmän apua varsinkin alemmissa divareissa. Kannattaa tutkia vähän siirtolistoja, että minkä tasoisia pelureita olisi tarjolla. Vähän vaikea antaa mitään etukäteisarvioita, mutta varmaan ihan kelvollisen sillä parilla millillä saisi.

-------------------------------------------------

Oma tilanne näyttää nyt kieltämättä ihan hyvältä. Voitto tuli taas, joukkueen ylimielisyydestä huolimatta, ja kun samaan aikaan sarjakakkonen meni häviämään niin ero onkin yht'äkkiä jo viisi pistettä. Ei paha toista kautta nelosessa pelaavalta jengiltä. Divari on tosin nelosen heikoimpia, ja se näkyykin nyt seuraavan viikon cupin vastuksessa, joten saattaa jäädä kahdeksas kierros tällä kaudella haaveeksi. Harmi sinänsä että sen takia jäisi cupissa kotipelit nyt kokonaan haaveeksi.
 

Ameno

Jäsen
Täytyy kyllä sanoa, että onpahan erittäin ärsyttävä tämä pelaajakauppasysteemi. Olin tarjonnut pelaajasta, ja aika meni jo umpeen silleen, että 0 minuuttia kauppaa jäljellä, jolloin sitten joku vielä kerkeää tarjoamaan siitä ja kaks minuuttia lisää kauppa-aikaan... Aargh ja nytten tässä on taisteltu jo parikymmentä minuuttia, kun muitakin mattimyöhäsiä kerkes sitten paikalle. Ja nyt taas tuli uudestaan tilanne, jossa mentiin jo yli kauppa-ajan, mutta silti vaan joku pääs tarjoamaan pelaajasta ja taas odotellaan... Vois poistaa tuon kyllä, että kun mennään tasaminuutin yli niin muutaman sekunnin sen jälkeenkin pystyy vielä pelaajasta tarjoamaan. Ja tuon lisäajan vois muuttaa kahdesta minuutista yhteen. Huoh...
Vai meneekö se sitten niin, että jos pelaajakauppa on merkattu loppumaan hetkellä 11:29, niin se loppuu silloin 11:29:59, eli kun kello lyö 11:30 niin kauppa menee lukkoon? Ilmeisesti, koska sainpahan ostettua ekan treenikkeen keskikentälle!

Taidoiltaan hyvä syöttö, ja välttävät puolustus, pelinrakennus, maalinteko ja erikoistilanteet. Erikoisuutena voimakas ja ikää 17 vuotta, 76 päivää! Hintaa tuli 113 000€, eli kaipa ihan käypä ostos? Tällaisia lisää.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Vai meneekö se sitten niin, että jos pelaajakauppa on merkattu loppumaan hetkellä 11:29, niin se loppuu silloin 11:29:59, eli kun kello lyö 11:30 niin kauppa menee lukkoon?

Useimmin se kauppa-aika loppuu kyllä sillä minuutilla, kun sen pitäisikin tai ehkä 10-15 sekuntia myöhemmin. Ehkä se pieni viive johtuu siitä, että jos joku on tarjoamassa, mutta kone jumittaa vähän, niin silti se ehtisi rekisteröidä tarjouksen. En tiedä.

Mitä taas tulee muuhun viestiisi, niin et olisi tuota mieltä, jos olisit myymässä pelaajaa. Minuutti ei ole riittävästi varmistamaan, ettei joku toinen vain unohda tarjota pelaajasta riittävän nopeasti, koska käänsi hetkeksi katseensa muualle tai unohti refreshata ruudun (minulle on käynyt parikin kertaa noin eräässä toisessa pelissä, jossa on vain tuo minuutti aikaa). Tuo kolme minuuttia (ei kaksi) on juuri sopivan pituinen aika varmistamaan markkinoiden toimiminen mahdollisimman hyvin (tässä suhteessa) ilman suuria hintojen heilahteluja saman tasoisista pelaajista ja että tilanne olisi myös reilumpi myyjän kannalta (kaikki halukkaat ehtivät varmasti tarjota).

Ihan ok pelaajan ostit, vaikkakin todennäköisesti olisit saattanut vastaavan löytää vähän halvemmallakin. Ei mikään huippu, koska pelinrakennus on vain välttävä, mutta syöttö on ihan ok. Maalintekoahan tuo ei tule tarvitsemaankaan, jos siis kyseessä on pelinrakennustreenattava niin kuin oletan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös