Hattrick

  • 1 256 257
  • 10 198

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aaa, joo nyt mä hokasin. Mutta mitä jos olen kerennyt jo laittaa kokoonpanon otteluun, eli olen kerennyt kerran säätää jo sitä. Toimiiko tämä kikka myös silloin?
Ei toimi, toimii ainoastaan peliin johon et ole vielä laittanut kokoonpanoa. Ainakin kerran on pelastanut mut.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on tälläinen valmentaja:

Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänellä on kehno kokemus ja hän on kelvollinen johtaja.

Sitten on tälläinen pelaaja:

Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänellä on hyvä kokemus ja hän on kelvollinen johtaja.

Olisiko tuo pelaaja parempi valmentaja? Mielestäni olisi, mutta mitä muut on mieltä ja paljonko tuon pelaajan vaihtaminen valmentajaksi maksaa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulla on tälläinen valmentaja:

Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänellä on kehno kokemus ja hän on kelvollinen johtaja.

Sitten on tälläinen pelaaja:

Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänellä on hyvä kokemus ja hän on kelvollinen johtaja.

Olisiko tuo pelaaja parempi valmentaja? Mielestäni olisi, mutta mitä muut on mieltä ja paljonko tuon pelaajan vaihtaminen valmentajaksi maksaa?
Melko vaikea sanoa kun tuon ekan valmentajan valmennustasosta ei ole tietoa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Junioreista on tulossa pari pelaajaa, joista saan treenattua hyvät hyökkääjät joukkueeseeni. Miten noita kannattas lähtee treenaamaan, jotta niistä sais mahdollisimman paljon irti?

Arho Nikula
16 vuotta ja 30 päivää [Tekninen]

  • Laituri: hyvä
  • Syöttäminen: kelvollinen (maks. hyvä)
  • Maalinteko: heikko (maks. heikko)
Pelinrakennus on maks. kurja, joten TDFää ei tästä kannata kehittää.

Hemmi Salmén
16 vuotta ja 84 päivää [Pääpeli]

  • Laituri: välttävä (maks. välttävä)
  • Syöttäminen: välttävä (maks. välttävä)
  • Maalinteko: hyvä (maks. hyvä)

Molemmat nousee 17v0p. Hemmistä voisi olla MJ-touhuihin, mutta se vaatisi hyvän valmentajan ja mulla on tällä hetkellä kelvollinen. Omasta pelaajasta (erinomainen kokemus, kelvollinen johtajuus) saisin hyvän valmentajan tehtyä, mutta vähän mietityttää, kannattaako se.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mullakin on tulossa junnuista kaksi Hyvää maalivahtia jotka nousevat tasan 17v. ja sitten on seuraavanlainen lahjakkuus:

Pelaajan taidot

Erikoisuus: Nopea

Puolustus: tuntematon
Pelinrakennus: kelvollinen (maks. erinomainen)
Laituri: kehno (maks. heikko)
Syöttäminen: heikko (maks. tuntematon)
Maalinteko: tuntematon (maks. kehno)
Erikoistilanteet: tuntematon

16 vuotta ja 68 päivää. Nousee heti kun on päätaito Erinomainen ja on ollut joukkueessa sen tarvittavan päivämäärän (nyt 42pvä).

Onko tästä mihinkään? Ja Footlessille kiitos vaustauksista!
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Hemmistä voisi olla MJ-touhuihin, mutta se vaatisi hyvän valmentajan ja mulla on tällä hetkellä kelvollinen. Omasta pelaajasta (erinomainen kokemus, kelvollinen johtajuus) saisin hyvän valmentajan tehtyä, mutta vähän mietityttää, kannattaako se.

Se vaatisi käytännössä erinomaisen valmentajan. Hyvällä valmentajalla ei tee maajoukkuepelaajien kanssa enään oikeastaan yhtään mitään, kun ne erinomaiset valmentajat ovat alkaneet yleistyä sen verran ei-maajoukkuetreenaajillakin.

Oman pelaajan valmentajaksi muuttaminen puolestaan kannatta aina, jos sen johtajuus on vähintään kelvollinen (periaatteessa se olisi kannattavaa välttävälläkin, mutta kelvollisen johtajuuden pelaajiakin on niin helppo löytää, ettei kannata tyytyä välttävään). Tosin ei nyt tuon pelaajan treenin takia kannata sitä lähteä välttämättä muuttamaan, ellei ole saman tien rahaa tehdä siitä erinomaista valmentajaa.

Sanoisin myös, että jos ei ole rahaa erinomaiseen valmentajaan, mutta joku milli löytyisi, niin hyvään valkkuun kannattaisi kyllä sijoittaa. Joko muuttamalla tuo olemassa oleva pelaaja valmentajaksi (mutta silloin saisit todennäköisesti heittää maajoukkuehaaveille hyvästit) tai sitten värväämällä ulkopuolelta väliaikaisen valmentajan, koska hyvä valmentaja on suhteessa halvempi ulkopuolelta värvättynä (verrattuna erinomaiseen).
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Oman pelaajan valmentajaksi muuttaminen puolestaan kannatta aina, jos sen johtajuus on vähintään kelvollinen.

Ei tuolla johtajuudella ole merkitystä jollei harrasta piccausta. Johtajuuden taso tulee kuitenkin myös tippumaan aikanaan valmentajalla, valmennustaso ei.
Itse tein omasta vanhasta mj-pelurista erinomaisen valmentajan heikolla johtajuudella.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei tuolla johtajuudella ole merkitystä jollei harrasta piccausta. Johtajuuden taso tulee kuitenkin myös tippumaan aikanaan valmentajalla, valmennustaso ei.
Itse tein omasta vanhasta mj-pelurista erinomaisen valmentajan heikolla johtajuudella.

Kyllä se valmennustasokin sitten aikanaan alkaa tippumaan, johtajuuden saavutettua surkean. Siinä mielessä täysin älytöntä tehdä eriomaista valmentajaa heikon johtajuuden pelurista, käyttöaika lyhenee kolme kautta verrattuna hyvän johtajuuden valmentajaan.

Ja ilman piccausta ja joukkuehengen käyttöä elo vitosta ylempänä voi käydä melko raskaaksi.

Edit. Korjattu johtajuuden taso.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä se valmennustasokin sitten aikanaan alkaa tippumaan, johtajuuden saavutettua surkean. Siinä mielessä täysin älytöntä tehdä eriomaista valmentajaa heikon johtajuuden pelurista, käyttöaika lyhenee kolme kautta verrattuna hyvän johtajuuden valmentajaan.

Ja ilman piccausta ja joukkuehengen käyttöä elo vitosta ylempänä voi käydä melko raskaaksi.

Edit. Korjattu johtajuuden taso.

Katos vaan, niinhän tuo taitotaso alkaakin tippumaan.
Mun erinomainen valmentaja on nyt ollut seuran peräsimessä reilut 5 kautta ja johtajuus tippunut heikosta kehnoon. Ajankohtaa tuolle en tiedä.
Menee siis vielä muutama kausi ennenkuin tuo tippuu kenhosta kurjan kautta surkeaan ja sen jälkeen alkaa tiputtamaan valmennuksen tasoa.

Maksoin mielestäni tuosta oman pelaajan valmentajaksi tekemisestä alle 2M€. Kiitos kaverin kokemuksen. Ulkoinen värväys olisi ollut selvästi kalliimpaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taidan nyt päätyä siihen, että teen tuosta takaisin ostamastani ex-junnustani valmentajan heti kun rahat siihen sallivat. Ei oikein vakuuta tuo nykyisen valmentajan toiminta.

Nyt kun on varmaa, että aikaisemminkin mainitsemani tähtihyökkääjäni on lähtökuopissa ja saan sen myytyä, palkkakulut laskevat reilut 50k ja tili jää plussalle tuon kaupan jälkeen n. millin. Sillä rahalla on tarkoitus ostaa junnuhyökki max. 18v ja hintaa saa olla max. 500k niin jää hieman rahaa säästöön tuota uutta valmentajaa varten.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Katos vaan, niinhän tuo taitotaso alkaakin tippumaan.
Mun erinomainen valmentaja on nyt ollut seuran peräsimessä reilut 5 kautta ja johtajuus tippunut heikosta kehnoon. Ajankohtaa tuolle en tiedä.
Menee siis vielä muutama kausi ennenkuin tuo tippuu kenhosta kurjan kautta surkeaan ja sen jälkeen alkaa tiputtamaan valmennuksen tasoa.

Maksoin mielestäni tuosta oman pelaajan valmentajaksi tekemisestä alle 2M€. Kiitos kaverin kokemuksen. Ulkoinen värväys olisi ollut selvästi kalliimpaa.

Hyvä tuuri sulla sitten käynyt ton tippumisen kanssa, kokemus kun tippuu tason noin kaudessa tai puolessatoista. Ensimmäiseen kauteen tippumista ei tapahdu. Eli sulla olisi neljässä kaudessa tippunut kokemus vain tason.

Kova kokemus on kyllä valttia noita valmentajia tehdessä ja mj-pelaajilla sitä luonnollisesti on. Tuolta pääsee vielä tutkimaan minkä hintaista lystiä se on jos haluaa erinomaisen valmentajan tehdä. Itse en lähtisi tuohon ellen U20- tai MJ-pelaajia treenaisi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos liittyy mukaan johonkin turnaukseen, niin saako niistäkin peleistä täysimääräiset treenit? Onko siis mahdollista saadat täysimääräiset treenit kolmesta pelistä yhden viikon aikana?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos liittyy mukaan johonkin turnaukseen, niin saako niistäkin peleistä täysimääräiset treenit? Onko siis mahdollista saadat täysimääräiset treenit kolmesta pelistä yhden viikon aikana?

Niistä ei saa treeniä. Vain harkka/cup -peleistä ja totta kai sarjapelistä saa treeniä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos liittyy mukaan johonkin turnaukseen, niin saako niistäkin peleistä täysimääräiset treenit? Onko siis mahdollista saadat täysimääräiset treenit kolmesta pelistä yhden viikon aikana?

Turnauspeleistä ei saa treeniä. Pelaaja ei myöskään voi loukkaantua eikä saada pelikieltoa. Pelit eivät myöskään vaikuta joukkuehenkeen eivätkä itseluottamukseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä tuuri sulla sitten käynyt ton tippumisen kanssa, kokemus kun tippuu tason noin kaudessa tai puolessatoista. Ensimmäiseen kauteen tippumista ei tapahdu. Eli sulla olisi neljässä kaudessa tippunut kokemus vain tason.

Kova kokemus on kyllä valttia noita valmentajia tehdessä ja mj-pelaajilla sitä luonnollisesti on. Tuolta pääsee vielä tutkimaan minkä hintaista lystiä se on jos haluaa erinomaisen valmentajan tehdä. Itse en lähtisi tuohon ellen U20- tai MJ-pelaajia treenaisi.

Oisko mun valmentajan johtajuus ollut kuiteski välttävä hankintahetkellä? En muista. Ja kyllä mulla on myös tuota mahdollista mj ainesta valmennuksessa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oisko mun valmentajan johtajuus ollut kuiteski välttävä hankintahetkellä? En muista. Ja kyllä mulla on myös tuota mahdollista mj ainesta valmennuksessa.

Sitä mäkin vähän epäilisin, ellei jopa kelvollinen. Muistelinkin että sulla oli jotain sellaisia, kommenttini olikin yleiseksi tarkoitettu ja lähinnä omaa tilannetta koskien. Toki erinomaisella valmentajalla saa keskimäärin vähän paremmat kunnot, mikä voi kärkidivareissa olla ratkaisevaa.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Elia Nylund
16 vuotta ja 57 päivää
Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon
Pelinrakennus: kelvollinen (maks. hyvä)
Laituri: tuntematon (maks. heikko)
Syöttäminen: hyvä (maks. hyvä)
Maalinteko: kehno (maks. kehno)
Erikoistilanteet: tuntematon


Timo Kuikko
15 vuotta ja 108 päivää
Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon (maks. välttävä)
Pelinrakennus: kehno (maks. tuntematon)
Laituri: tuntematon
Syöttäminen: tuntematon (maks. heikko)
Maalinteko: välttävä (maks. tuntematon)
Erikoistilanteet: tuntematon


Vilmeri Julku
15 vuotta ja 32 päivää
Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon
Pelinrakennus: välttävä (maks. hyvä)
Laituri: tuntematon
Syöttäminen: tuntematon (maks. välttävä)
Maalinteko: heikko (maks. tuntematon)
Erikoistilanteet: tuntematon


Omat top junnut taitaa olla tässä. Mitä mieltä muut ootte, että tekeekö näillä loppujen lopuksi mitään? Edustukseni reenaa syöttämistä niin varmaan Nylund ainakin jää sinne kehittyyn kun täyttää 17v. Voi hyvin olla, että kaikki kolme jäävät. Valmentaja on erinomainen ja kaikki nää junnut pystyy nostaan heti kun täyttää 17v.
Eli saanko paljon lisäarvoa kauppahintaan jos en myykään noita 17v0p ikäisenä vaan reenautan syöttämistä esimerkiksi 20vuotiaaksi?

edit:
Jaa niin eilen ht näytti taas persettä kun olin pitkin viikkoa miettinyt panostanko eiliseen kotipeliin missä olisi jonkinnäköiset mahdollisuudet ollut voittoon vai vasta tiistain cupin peliin missä todella pieni yllätysmahdollisuus olisi voinut myös olla. Päätin panostaa eiliseen kotiavaukseen.
75 minuuttia oli pelattu kun vastustaja teki loppunumerot 0-4. Vitutuksen määrä oli kieltämättä suuri, mutta sitten se vasta alko suurenemaan. 80' Paras pelaajani nuori hyökkääjälupaus loukkaantui. 84' toinen lupaava hyökkääjä kylmäksi. Ja kirsikkana kakun päälle 88' viimeinenkin hyökkääjä, joukkueen toiseksi paras pelaaja kahdeksi viikoksi lasarettiin. Kaksi ensimmäistä onneksi vaan viikon poissa, mutta kyllä alko kummasti vituttaan kun kolme tärkeintä reenattavaa loukkaantuu tilanteessa, jossa peli on täysin ratkennut.
 
Viimeksi muokattu:
Noista valmentajista kun oli puhe niin todettakoon se, että mun nykyisen hyvän valmentajan kokemus on heikko ja johtajuus surkea. Vaihtaa siis pitäisi, mutta olisiko mun kohta 30v täyttävästä omasta kasvatista valmentajaksi, kun sen johtajuus on hyvä ja kokemus välttävä? Ja miten omasta pelaajasta valmentajaksi tehtävän taso sitten määräytyy?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noista valmentajista kun oli puhe niin todettakoon se, että mun nykyisen hyvän valmentajan kokemus on heikko ja johtajuus surkea. Vaihtaa siis pitäisi, mutta olisiko mun kohta 30v täyttävästä omasta kasvatista valmentajaksi, kun sen johtajuus on hyvä ja kokemus välttävä? Ja miten omasta pelaajasta valmentajaksi tehtävän taso sitten määräytyy?

Valmentajaa tehdessä se valmennustaso määräytyy kokemuksen mukaan, tuossa aiemmin linkitin taulukon mistä näkee paljonko milläkin kokemuksella maksaa. Hyvää huonompaa valmentajaa ei tietenkään kannata tehdä, eli tuosta sun pelaajasta ei kannata valmentajaa tehdä. Eli vähintään hyvä kokemus ja kelvollinen johtajuus kannattaisi olla, tuota pienemmällä johtajuudella ei oikeastaan kannata hyvää valmentajaa tehdä. Ja mitä parempi kokemus, sitä halvemmalla pääsee.
 
Hyvää huonompaa valmentajaa ei tietenkään kannata tehdä, eli tuosta sun pelaajasta ei kannata valmentajaa tehdä.

Ok. Eli ilmeisesti kannattaa jatkaa tuolla hyvällä valmentajalla, jolla on heikko kokemus ja surkea johtajuus?

Avaudutaanpa jälleen oman joukkueen tilanteesta. Surkeasti on nimittäin lähtenyt tämä kausi käyntiin. Eka sarjapeli oli tasainen, jonka sitten lopulta hävisin harmittavasti 3-2. Cupissa pääsin just ja just kolmannelle kierrokselle voittamalla seiskadivarijoukkueen 3-5. Lauantaina oli sitten eka kotipeli tällä kaudella, jossa mulla oli ennakkoon kaikki tsäänssit ottaa 3 pinnaa. Tauolla oltiin 1-1 tilanteessa, jonka jälkeen kaveri rankaisi välittömästi 1-2 johtoon. Olin pistänyt ennen peliä vaihdon valmiiksi, jos satun olemaan 60. minuutin kohdalla tappiolla. Ajattelin ottaa laiturin pois ja laittaa tilalle hyökkääjän (eli vaihtaa 3-5-2:stä 3-4-3:een), mutta tottakaihan mä unohdin laittaa vaihdon kohdalle sen taktiikan muutoksen, eli 60. minuutin kohdalla laituri tuli 5 tähden laituri vaihtui normaalisti 6 tähteä vetävään hyökkääjään, joka veti laiturin tontilta huikeat 2,5 tähteä. Turpiin tuli 1-2 ja eniten jäi vituttamaan se, että en käytännössä edes päässyt yrittämään tasoitusta. Näin kai sitä vaan opitaan kantapään kautta olemaan tarkempia. Toki välttämättä mulle ei olisi tullut enää maalinpaikkoja, mutta kuitenkin. Tänään olikin sitten cupissa vastassa 6. divarin joukkue, joka oli täysin kaadettavissa. Pistin kentälle sekaisin 1. ja 2. kokoonpanon jätkiä, jotta saisin kehitystä niille muutamalle lupaavalle junnulle. No suunnitelma meni ihan persiilleen, ja lopulta hävisin 4-1 lukemin. Olin parempi kaikilla osa-alueilla paitsi keskikentällä, ja tähtiä vedin 9 enemmän, vaikka toinen laiturini lensi ulos muutaman minuutti ennen loppua. Kaverilla taisi olla asenteena kauden tärkein peli, muuta syytä tähän tappioon en keksi. Joko Hattrick näyttää mulle todella persettään, tai sitten joukkueessa on jokin vika.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ok. Eli ilmeisesti kannattaa jatkaa tuolla hyvällä valmentajalla, jolla on heikko kokemus ja surkea johtajuus?

Toistaiseksi joo, hyvä valmentaja on kuitenkin se tärkein asia tuossa, treeniä tulee hyvin. Jatkoa ajatellen olisi tietysti hyvä hankkia joukkueeseen pelaaja josta voisit tehdä jatkossa pelaajan, eli hakea siirtolistoilta pelaajan jolla on kelvollinen/hyvä johtajuus ja kokemusta vaikka kelvollisen (tai enemmän jos johtajuus kelvollinen) verran. Tuota peluutat tai pidät joukkueessa kauden verran ja siitä sitten valmentajaa. Hyvän johtajuuden pelaajat kokemuksella (hyvä tai parempi) maksaa jonkin verran (nyrkkisääntönä pelkkä hyvä johtajuus + kelpo/hyvä kokemus noin 500k) kun taas kelvollisen johtajuuden ja kelvollisen kokemuksen kavereita saa parhaimmillaan ilman lisähintaa. Paras olisi tietysti pelaaja jonka voi muutenkin heittää kentälle ilman että pelillisesti tulee takkiin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin, onko tuon tulevan valmentajan pakko pelata joukkueessa säännöllisesti? Riittääkö yksi kerta?

Ei tarvi pelata sekuntiakaan, kunhan on joukkueessa sen 112 päivää eli kauden. Peluuttaminen on lähinnä järkevää sen takia että kerää samalla kokemusta ja sitä kautta valmentajan tekeminen tulee halvemmaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös