Hattrick

  • 1 255 085
  • 10 192

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Organizerissahan näytetään nuo numeroarvosanat jokaiselle pelipaikalle eli kuka pelaaja on paras millekin tontille. Onko jatkoaikalaisilla tietoa, että kuinka luotettavina noita laskelmia voi pitää (esim. asteikolla 0-100%)? Vai onko fiksumpaa laskeskella itse?

Muistaakseni tuo pelipaikalle soveltuvuus oli ainakin joskus arvio pelaajan saamista tähdistä, ts. se ei ole niin hyödyllistä tietoa kuin oletettujen kenttäarvosanojen selvittäminen, koska jälkimmäisillä matsin lopputulos ratkaistaan. Toki niistä hahmottaa mikä on yksittäisen pelaajan suorituksen kannalta paras peluutustapa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muistaakseni tuo pelipaikalle soveltuvuus oli ainakin joskus arvio pelaajan saamista tähdistä, ts. se ei ole niin hyödyllistä tietoa kuin oletettujen kenttäarvosanojen selvittäminen, koska jälkimmäisillä matsin lopputulos ratkaistaan. Toki niistä hahmottaa mikä on yksittäisen pelaajan suorituksen kannalta paras peluutustapa.

Näyttäähän se joo pelaajille arvion tähdistä, mutta samalla laskee arviot keskikentälle ja muille sektoreille. Ja ainakin mun kokemuksen mukaan arvio on tarkka, ja sitä tarkempi mitä paremmin alatasot on tiedossa. En mä ainakaan ite jaksaisi alkaa noita laskemaan.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttäähän se joo pelaajille arvion tähdistä, mutta samalla laskee arviot keskikentälle ja muille sektoreille. Ja ainakin mun kokemuksen mukaan arvio on tarkka, ja sitä tarkempi mitä paremmin alatasot on tiedossa. En mä ainakaan ite jaksaisi alkaa noita laskemaan.

Nimenomaan näin. Pointtinani oli lähinnä sanoa, että jos haluaa keskikentälle voimaa, niin kannattaa varmaan mieluummin peluuttaa inneriä WTM:nä 4* edestä kuin pelintekokyvytöntä wingeriä offensivena, vaikka se saakin siinä roolissa 6*. Eli valitsee kokoonpanon ensisijaisesti sen mukaan mihin tarvii paukkuja ja vasta toissijaisesti sen mukaan kuka on millekin pelipaikalle paras.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Voisko joku heittää vähintään siirtovertailun verran näistä, ei pitäisi jäädä käteen. Pitää tässä auttaa tutun OKP-treeniä ja näillä tipeilla varmistaisin kassan riittävyyden ostoon.


Frans Skonbäck (253090051)
Jonne Vallinen (273533373)

Kassan pitäisi riittää ilman tippejäkin, mutta varmistus ei olisi pahasta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Hattrick Organizer on mun mielestä paras, enkä ole ikinä edes harkinnut minkään muun käyttämistä.

Onko joku saanut tätä ohjelmaa toimimaan Win7:lla? Itse en siinä onnistunut, XP:llä se toimi ilman ongelmia, mutta sitten piti vaihtaa kone uuteen ja helmikuusta lähtien olen nyt ollut ilman HO:ta.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Yksi kysymys vielä treeniin ja loukkaantumisiin liittyen. Jos pelaaja loukkaantuu esim. sarjaottelussa 34 minuutilla, niin saako hän treenit tuosta pelatusta ajasta (eli noin 1/3 täydestä mahdollisesta viikkottaisesta treenisttä) ja käänteisesti vaihdosta kentälle tullut jannu sitten 2/3 täydestä treenistä?

Ja jos näin on niin, fiksuinta lienee sitten peluuttaa vaihdosta sisälle tullut jantteria ne loput 1/3 90 minuutista treenipelissä?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Yksi kysymys vielä treeniin ja loukkaantumisiin liittyen. Jos pelaaja loukkaantuu esim. sarjaottelussa 34 minuutilla, niin saako hän treenit tuosta pelatusta ajasta (eli noin 1/3 täydestä mahdollisesta viikkottaisesta treenisttä) ja käänteisesti vaihdosta kentälle tullut jannu sitten 2/3 täydestä treenistä?

Ja jos näin on niin, fiksuinta lienee sitten peluuttaa vaihdosta sisälle tullut jantteria ne loput 1/3 90 minuutista treenipelissä?

Jos pelaaja loukkaantuu, vaihdetaan tai saa punaisen, niin aina saa treeniä kentällä olemansa ajan mukaan. Poikkeuksena tietysti pelaajat, joiden loukkaantumisen kesto treenipäivänä on enemmän kuin yksi.

Toiseen kysymykseen vastaus on kyllä. Jos treeni jää vajaaksi liigapelissä, niin se kannattaa paikata peluuttamalla ko. pelaajaa ystävyysottelussa/cupin pelissä (jos mahdollista) puuttuvan ajan verran ja loppuaika sitten jotain muuta pelaajaa, ettei treeniminuutteja menisi hukkaan.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Voitin sitten sarjakärjen 2-5 voittotodennäköisyyden ollessa 6 prosenttia. Ei paha.

Tuli kyllä tärkeään paikkaan taistelussa putoamista vastaan. Kiitokset Ac Niinivaaralle pisteistä ;)
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Voitin sitten sarjakärjen 2-5 voittotodennäköisyyden ollessa 6 prosenttia. Ei paha.

Tuli kyllä tärkeään paikkaan taistelussa putoamista vastaan. Kiitokset Ac Niinivaaralle pisteistä ;)

Juu, onnittelut vaan!

Vaikka on se kyllä myönnettävä, että kun tuota pelitilannetta duunien lomassa sivusilmällä vilkuilin, niin loppua kohti alkoi jo iskeä sellainen itkeäkö vai nauraa -fiilis. Hattrickiä pelaava työkaverinikin jo naureskeli tälle matsille, kun tuloksesta raportoin. :)

Vaan melkoisen absurdi otteluhan se AC Niinivaara - Citystars 2-5 tosiaan oli. Kauden kahdeksassa aiemmassa ottelussa omiin oli mennyt yhteensä kolme palloa, mutta nyt sitten sarjan toiseksi viimeinen joukkue mätti kotipelissäni viisi maalia rysään. Ja tämä siis siitä huolimatta, että vein hallinnan näytöstyyliin 74/75 prossaa ja puolustusarvosanatkin olivat lohkoittain tasoa loistava-armoitettu eli noin 2-4 tasoa vastustajan vastaavia hyökkäysarvosanoja paremmat.

Paras kk-mies ja paras laitapakki tosin loukkaantuivat multa taiston tiimellyksessä, mutta en usko, että näillä lopulta oli mitenkään ratkaisevaa vaikutusta tulokseen, kun homma näin selväksi repesi. Joukkueeni materiaali on kuitenkin melko leveä eli penkiltäkin löytyy ihan kelpo kavereita. Yhden maalin tappion jälkeen olisi ehkä voinut vähän jossitellakin.

Tosin yhtään normaalia pelitilannemaaliahan sinä et tehnyt. Neljä maalia vastahyökkäyksistä ja yksi vapaapotkusta. Ehkä tämä oli nyt sitten jonkinlainen ääriesimerkki siitä, kuinka hyvin vastahyökkäystaktiikka voi toimia kun niin sanotusti tähdet ovat kohdillaan ja lotto kannattaisi laittaa vetämään?

Toisaalta se on myönnettävä, että ei tämä nyt ihan täysin yllätys ollut, että tästä matsista saattoi tulla vaikea. Vieraissahan voitin joukkueesi muutama viikko sitten tuloksella 3-0 eli ehkä tasoero huomioiden aika odotetusti. Tuota ottelua en uskaltanut picata, mutta nyt heitin sitten picin päälle, kun edessä on kaksi ennakolta vaikeaa vierasottelua. En toki näin uskonut kompuroivani, mutta sen sijaan "vastustajan aliarviointi"-tapahtumaa ja sitä myöten yllättävän tiukkaakin peliä pidin ihan mahdollisena.

Jos muuten passaa kysyä, niin mokailitko jotain vaihtojen kanssa? Tai jos et, niin miksi aloitit ottelun kakkosmaalivahdilla ja vaihdoit vain 5 minuutin pelin jälkeen selvästi paremman veskan kentälle? Myös tuo 30 minuutin hyökkääjävaihto vaikutti hieman kummalliselta.

Mutta paha tappio tosiaan mulle ja sulle sitäkin arvokkaammat pisteet putoamistaistoon. AC Niinivaaran lohkovoittohan taitaa nyt olla jo lähes täysin varma juttu, mutta pelkästään se ei vaan ilahduta. Pitäisi voittaa lohko niin kovalla pistemäärällä, että tuloksena olisi suora nousu nelosdivariin. Yhteen tappioon on toki vielä varaa kauden viidessä viimeisessä pelissä, mutta kahteen todennäköisesti enää ei.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Juu, onnittelut vaan!

Tosin yhtään normaalia pelitilannemaaliahan sinä et tehnyt. Neljä maalia vastahyökkäyksistä ja yksi vapaapotkusta. Ehkä tämä oli nyt sitten jonkinlainen ääriesimerkki siitä, kuinka hyvin vastahyökkäystaktiikka voi toimia kun niin sanotusti tähdet ovat kohdillaan ja lotto kannattaisi laittaa vetämään?

Periaatteessa voisi lainata pidempiäkin pätkiä, mutta lainataan nyt tämä. Eli tosiaan eihän tuo ihan tavallista ole vastustajan voittaessa puolustuksen kuitenkin noinkin selvästi vs. mun hyökkäysarvosanat. En sitten tiedä, oliko tosiaan vastustajan aliarvioinnilla jotain tekemistä asian kanssa. Jos, oli niin olisi ollut sitten jotain hyötyäkin maalivahdin loukkaantumisesta, jonka takia tuolle sijalle putosin :)

Jos noita maaleja yrittäisi jotenkin analysoida, niin ensimmäinenhän syntyi suoraan vastahyökkäyksestä. En osaa sanamuodosta varmasti sanoa, oliko kyseessä myös erikoistapahtuma (nopeus). Toinen ja kolmas maali syntyivät itseasiassa molemmat niin, että pelaajasi eivät onnistuneet estämään vastahyökkäyksiäni vaan joutuivat rikkomaan. Eli yhdistettynä erittäin hyvä vastahyökkäyspelini vieläkin parempaan erikoistilannemieheen, niin maalithan niistä syntyivät. Neljäs maali syntyi puolestaan kulman jälkitilanteesta (erikoistilanteet + pääpelierikoisuus) ja viides syntyi niin ikään vastahyökkäyksestä onnistuttuani murtamaan vastustajan paitsioansan.

Sekin täytyy vielä sanoa, etten ole varmaan koskaan saanut pelissä näin paljon selkeitä vastahyökkäyksiä ja vielä, kun otetaan huomioon, että kolmessa näistä tilanteista (2., 3. ja 5.) maalit ovat syntyneet ilmiselvästi laiskan tai huonosti organisoituneen puolustuksen seurauksena niin olen melko varma, että tämä tulos todellakin on seurausta ylimielisyydestä, vaikkei sitä suoraan mainitakaan.

Yhteenvetona sanoisin, että epätodennäköinen lopputulos, mutta randomista ei tietoakaan.

Muuten siitä 0-3 voittamastasi pelistä sen verran, että kyseessä oli yksi niistä peleistä, joissa minulta puuttui kunnollinen maalivahti, joten se ehkä osaltaan antoi väärää kuvaa tasoerosta.

Vaihdoista: Molemmat olivat ihan suunniteltuja. Olen huomannut, että mun maalivahti on aivan uskomattoman loukkaantumisherkkä ja vaikka eihän tuolla tietenkään siihen mitään kunnon vaikutusta ole, niin olen nyt kokeillut tällaista, että aloitan kakkosmaalivahdilla ja vaihdan sitten ykkösen tilalle viiden minuutin jälkeen. Toinen vaihtoehto, jota en ole vielä kokeillut olisi, että kakkonen saisi pelata, kunnen joudun tappiolle (korkeintaan 20 minuuttia). Tällä tavalla yritän hieman vähentää ykköseni kentällä oloaikaa, kun alkaa tuota ikää jo olla sen verran. Tästä tulikin mieleeni, että mielestäni kestävyyden vaikutusta maalivahtiin pitäisi vähän pienentää.

Toinenkin vaihto oli suunniteltu. Vaihdoin heikkokuntoisen pelaajan pääpelitaitoiseen ja vähän parempikuntoiseen pelaajaan. Eihän tuollakaan tietenkään välttämättä ollut mitään vaikutusta pelin lopputulokseen, mutta tuskin niistä mitään haittaakaan oli. Mun tähtäimet on sen verran pitkällä, etten jaksa hirveästi ottaa stressiä yhden pelin tuloksesta, varsinkin kun tästä oli budjetoitu nolla pistettä :)
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän tässä tulee tehtyä väärin? yritän laittaa kokoonpanoa ens harkkamatsiin niin herjaa seuraavaa: (Polku: Kokoonpanot --> Ottelut ja sieltä viimeisimmän harkkamatsin kokoonpano) Epäkelpo vaihto: kentälle vaihdettavan pelaajan täytyy olla vaihtopenkillä. Sieltä siis puuttuu yksi puolustaja ja sitä yritän kovasti laittaa, mutta ei onnistu!
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Vaihdoista: Molemmat olivat ihan suunniteltuja. Olen huomannut, että mun maalivahti on aivan uskomattoman loukkaantumisherkkä ja vaikka eihän tuolla tietenkään siihen mitään kunnon vaikutusta ole, niin olen nyt kokeillut tällaista, että aloitan kakkosmaalivahdilla ja vaihdan sitten ykkösen tilalle viiden minuutin jälkeen.
Tässä on ilmeisesti taustalla jonkinlainen ajatus siitä, että vaihtopelaaja ei voisi loukkaantua tai ainakin todennäköisyys loukkaantua olisi pienempi kuin avauskokoonpanon pelaajalla?

Muuten en kyllä vieläkään ymmärrä tätä. Mitäs sitten, jos se ykkösveskasi kuitenkin loukkaantuu ja kun mv-vaihto on jo käytetty, niin joudut laittamaan jonkun kenttäpelaajan maaliin?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tässä on ilmeisesti taustalla jonkinlainen ajatus siitä, että vaihtopelaaja ei voisi loukkaantua tai ainakin todennäköisyys loukkaantua olisi pienempi kuin avauskokoonpanon pelaajalla?

Ei mitään ajatusta :D

Korkeintaan tarkoituksena vähentää ykkösmaalivahdin minuutteja ennen kuin keksin, mitä tässä kannattaisi tehdä. Ehkä pitäisi myydä, mutta en tiedä, viitsinkö, kun ei saman tasoisia kuitenkaan kasva puissa. Ei lähellekään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olipas tämäkin ketju hautautunut syvälle.

Kausi alkaa olla lopuillaan ja itse varmistinkin jo vitosen sarjavoiton. Vielä pitäisi pinna tai pari napata suoraan nousuun, mutta sen ei pitäisi olla mikään ongelma. Nyt alkaa sitten pohtiminen, että miten siellä nelosessa ensi kaudella pärjäisi. Rahaa ei tietysti ole yhtään, joten nykyisillä palikoilla pitää aika pitkälti pärjäillä. Onneksi treeni pyörii hyvin ja alkukaudesta saa aika kovan kaverin pistettyä listoille, jonka myyntivoitoilla voi sitten ostella vahvistuksia.

Mites muilla Jatkoaikalaisilla on kausi sujunut?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Olipas tämäkin ketju hautautunut syvälle.

Mites muilla Jatkoaikalaisilla on kausi sujunut?

Alkukausi oli surkea, nyt 6 voittoa putkeen kuutosessa. Tipuin siis IV->V->VI putkeen. 2 pistettä sarjakärkeen, maaliero muistaakseni 31-7. tilastot siis 8-2-2.

Tästä ketjusta tuli muutama oivallus ja sen jälkeen homma on toiminut, kevensin joukkuetta myös niin että 5M on nyt kassassa entisen nollan sijaan ja tulot kattaa juoksevat menot. Laiturit edelleen treenissä ja aika hyviä ne alkaa olla, kohta pitää tehdä ratkaisuja treenin suhteen. Epäilen että sarjakärki hoitaa viimeiset pelinsä eli omissa käsissä nousu ei enää ole, harmi kun alkukausi meni penkin alle.

Tässä muuten Avatarin junnuhelmi jota olen kasvattanut, mitähän Jaakopille kannattaisi tehdä seuraavaksi:

Jaakob Riikola

22 vuotta ja 31 päivää, TSI = 52 960
hyvä kunto, erinomainen kestävyys [Tekninen]
Hänen kokemuksensa on kehno, ja hän on kurja johtaja.
Maalivahti: 1/20 surkea
Puolustus: 14/20 yliluonnollinen
Pelinrakennus: 2/20 kurja
Laituri: 9/20 mahtava
Syöttäminen: 2/20 kurja
Maalinteko: 3/20 kehno
Erikoistilanteet: 6/20 kelvollinen

edit:

omista junnuista nouseva helmi, joka hintavertailun mukaan on siinä 1,5-2,5M€ arvoinen tällä hetkellä. Mitä tällä aihiolla tekisi:

Ville Heikki

19 vuotta ja 52 päivää, TSI = 9 910
kelvollinen kunto, kelvollinen kestävyys [Nopea]
Hänen kokemuksensa on surkea, ja hän on kehno johtaja.
Maalivahti: 1/20 surkea
Puolustus: 3/20 kehno
Pelinrakennus: 5/20 välttävä
Laituri: 11/20 häikäisevä
Syöttäminen: 3/20 kehno
Maalinteko: 7/20 hyvä
Erikoistilanteet: 3/20 kehno

Jos reenaan kaveria paremmaksi, arvo ei nouse yhtään..
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
omista junnuista nouseva helmi, joka hintavertailun mukaan on siinä 1,5-2,5M€ arvoinen tällä hetkellä. Mitä tällä aihiolla tekisi:

Ville Heikki

19 vuotta ja 52 päivää, TSI = 9 910
kelvollinen kunto, kelvollinen kestävyys [Nopea]
Hänen kokemuksensa on surkea, ja hän on kehno johtaja.
Maalivahti: 1/20 surkea
Puolustus: 3/20 kehno
Pelinrakennus: 5/20 välttävä
Laituri: 11/20 häikäisevä
Syöttäminen: 3/20 kehno
Maalinteko: 7/20 hyvä
Erikoistilanteet: 3/20 kehno

Jos reenaan kaveria paremmaksi, arvo ei nouse yhtään..
Myy. Ellet nyt ajatellut vaihtaa maalinteko tai pr-treeniin.

Mä myisin ja ostaisin tilalle uuden treenikkeen. Itse olen suosinut laituritreenissä unohtumaton+ tasoisia innereitä, joille alan sitten vetää laituria, erikoisuutena nopea tai pääpeli. Niitä saa melko halvalla, jos ei oikein apuja ole. Heikosta laituristakin lähtenyt treenaamaan, kun nuo alemmat tasot kehittyy niin nopeasti. Tällä hetkellä toisella laitureista on yliluonnollinen pr ja unohtumaton laituri, toisella titaaninen pr ja kelvollinen laituri vasta. Tuosta ekasta pitäisi ensi kaudella saada ihan kivat rahat... Pitää vaan laituri kai treenata uskomattomaan asti, kun ei tuosta oikein raaski luopua.

Noiden kahden lisäksi on pari kaveria ilman pr:ää ihan puhtaasti rahanteko mielessä ostettu, 17v hyvänä ostettu, toinen nyt häikäisevä ja toinen kai erinomainen. 50% paikoilla yliluonnollinen ja titaaninen pakki, sekä yliluonnollinen ja unohtumaton maalintekijä. Pakeilla ei vielä hirveästi laituria ole, kärjistä toisella erinomainen ja toisella kelvollinen. Ihan ok laitatehoja rupeaa saamaan silti jo noilla.

Joukkue on muuten FC Arabia (558083)
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on menossa toinen kausi nelosessa ja kohtalona on taas suora säilyminen. Todennäköisesti kolmas sija tulossa.
Pikkasen on itsellä havaittavissa motivaation puutetta, mutta eiköhän homma jatku kuitenkin.

BööleBoys (75750)
 

Ameno

Jäsen
Mites muilla Jatkoaikalaisilla on kausi sujunut?

Alkukaudellahan oli hieman vaikeuksia kun yllättäen nousin tänne kutoseen. Sitten tein muutoksia pelaajistossa melko rankalla kädellä täällä saamieni neuvojen mukaan ja nytten ollaankin 6 ottelun häviöttömässä ja 3 ottelun voittoputkessa. Myös muutama kovempikin päänahka ollaan pystytty nappaamaan. Sarjapaikka varmistettu ensi kaudelle, elikkäs hyvin männööpi.

Junnuissa on kehittymässä kolme suht potentiaalista nopeaa hyökkääjää, niin saattaa olla, että joutuu myymään muutaman hyökkääjän mitä tuli tuossa aiemmin kaudella nostettua. Omat pojat > muut. Saas nähdä mitä ensi kausi tuo tullessaan, kun pääsee uudistuneella joukkueella taistelemaan alusta asti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Hyvin on mennyt. 22 ottelua(laskettu mukaan ystävyysmatsit) nolla tappiota. Eli jo 22 ottelun tappioton putki menossa. Edellinen tappio kärsitty 19.7 Suomen cupin toisella kierroksella.

Nyt onkin tiukkaa, kun viimeisessä matsissa ratkaistaan lohkovoitto..
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
No niin, AC Niinivaara varmisti sitten tänään suoran nousun 4. divariin. Nyt saa ja pitää tuulettaa!

Tuossa kauden alkaessa heinäkuussa tuli kirjoiteltua tänne muun muassa seuraavia:

Ongelma alkaa vaan olla siinä, että tuntuu siltä, ettei tästä enää pääse ylöspäin, vaikka mielenkiintoa olisi.

- - -

Ensi kausi nyt taidetaan vielä puskea ihan entiseen malliin. Toisaalta tekisi mieli pistää jo lihoiksi noita kovapalkkaisimpia kavereita, mutta se olisi taas aika sama asia kuin luovuttaa jo suoraan sen suhteen, että AC Niinivaara voitaisiin joskus nähdä 4. divisioonan tasollakin. Hatstatsit pyörii kuitenkin tällä jengillä parhaimmillaan siinä 290:n tuntumassa eli senkin perusteella mahdollisuuksia olisi uskoakseni vielä ylöspäinkin, jos vaan välttäisi ne liiankin tutuksi tulleet (lähinnä vieras)tappiot ennakolta heikommille...

Vihdoin ja viimein hommat sitten loksahtivat kohdalleen. Lohkovoitto hoitui aika näytöstyyliin saldolla 11-2-1, ainoa tappio tuli JA-nimimerkki micon luotsaamalle Citystarsille. Hatstatsitkin nousivat parhaimmillaan peräti 324:ään eli myös pelillisesti mentiin selvästi eteenpäin aiemmasta.

Päätöspelissä oli vastassa tiukasti puolustava sarjajumbo. Hallinta meni mulle näytöstyyliin 77/81% ja raportin maalipaikatkin voitin peräti 7-1. Silti sain tehtyä vain yhden maalin, ja kun vielä maalivahtikin loukkaantui 71. minuutilla, niin todella jännäksi meni. Helpotus oli melkoinen, kun ottelu lopulta päättyi. Kolmena edelliskautena olin lohkossa kakkossijalla, joten tätä nousua oli todellakin jo odotettu!

Nyt sitten edessä on ihan uusi maailma ja managerille rutkasti lisää mielenkiintoa jo vähän turruttavaksi käyneeseen 5. divarin (peräti kahdeksan kautta ehti mennä samassa lohkossa!) tahkoamiseen. Ensi kaudella jokainen pistekin lienee tiukan työn takana. En ole vielä edes tutkinut, millaiseen lohkoon saattaisin nousta, mutta kaipa tällä jengillä pitäisi olla ihan realistiset mahdollisuudet välttää ainakin suora putoaminen? Tästä olisi kiva kuulla sarjatason vaatimukset tuntevien managerien arvioita.

Huono juttu on sitten se, että seuran kassassa on rahaa vain noin miljoona euroa. Jokunen nuori pelaaja on tosin kasvamassa myyntikuntoon, joten ehkä yksi nelosdivaritason vahvistus on mahdollista hankkia kauden aikana. Tuskin kuitenkaan enempää. Ja ylipäätään toki ideana on ollut rakentaa jengiä pitkäjänteisesti, ja nyttenhän tulevat muutokset pelimoottoriin tukevatkin tällaista filosofiaa eli tämä voi ehkä hieman parantaa mahdollisuuksiani.
 

Rapala

Jäsen
No niin, AC Niinivaara varmisti sitten tänään suoran nousun 4. divariin. Nyt saa ja pitää tuulettaa!

Sama kohtalo Arctic Knights:llakin. Toinen vietetty kausi vitosdivarissa toi suora nousun ja cupissakin mentiin 8. kierrokselle. Kausi läpi 11-3-0 rankingilla eli hyvin meni. Varsinkin kauden lopussa tulleet 2 tasuriakin olivat vähän niin ja näin, no väliäkö noilla.

Muuten meillä on edessä muutosten aika. Jo titaanisiksi venähtäneet parhaat hyökkäystreenattavat lähtevät vaihtoon, ja tilalle otetaan nuorta verta. Väliin jääneillä rahoilla on tarkoitus hommata ainakin 1 laituri, jolla saadaan luotua neloseen kelpaava superlaitahyökkäys. Myös puolustus on uusittava. Nykyinen pääoma vain 2 miljoonaa, mutta hyökkääjien myynnin jälkeen, voisin kuvitella olevani jossain n 8-10 miljoonassa. Kai sillä jotain saa aikaiseksi.

Innolla lähdetään ylöspäin koittamaan jengin kykyä. Tarkoitus vakiinnuttaa joukkueen taso neloskelpoiseksi. Saa nähdä. Hieman katselin tulevan sarjan jengejä ja tuntu siellä olevan muutamalla melkeen puolen miljoonan viikkopalkkoja ja joukkueiden kokonaisTSI:tkin siellä miljoonassa. Itsellä nämä luvut 200k (palkat) ja 400k(TSI). Ensi kaudella todennäköisesti joukkueeen päätavoite on cupissa, jossa olis kiva mennä ainakin 9. kierrokselle. Sen kautta saada kenties jo 1 tai 2 kotipeliä ja hieman tuottoa.


Suunnittelin tulevan kauden formaatioksi 3-4-3:sta, jossa yksi hyökkääjistä tulee olemaan tekninen ja puolustava, joka saa luvan boostia vain keskikenttää. Yksi pelatkoon normaalina, ja kolmas tukekoon sitä superlaitaa. Huh alkais se kausi jo.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kausi päättyi alun perseilyn jälkeen kolmossijaan. Ihan tyytyväinen olen kun miettii miten alkukausi meni, silloin jopa näytti siltä, että putoamistaisteluun joutuu, mutta onneksi ei näin.

Mikä on muuten jatkoaikalaisien ennätys saman sarjan pelatuissa peleissä? Itse olen hangannut kutosdivarin lohkoa jo 210 ottelua peräkkäin joista on kertynyt 425 pistettä. Eli siis tasan 15 kautta. Pikkaisen alkaa jo puuduttamaan, mutta ei vielä pahasti :)
 

Ameno

Jäsen
Kausi meni täälläkin ihan kivasti. Oli pieni ihme että pääsin tänne kutoseen noustua ja alussa 6 pelissä tulikin 5 tappiota ja 1 voitto ja 5 tehtyä maalia ja putoaminen kolkutteli. Noh, tein samalla muutoksia joukkueeseen ja ostin pelaajia (kiitokset jatkoaikalaisten avusta). Näiden 6 liigaottelun jälkeen ei liigassa enää tappioita tullutkaan ja maalejakin alkoi tulemaan. Heikon alun takia jäin kutossijalle, mutta pystyin jokaisessa ottelussa haastamaan vastustajan melko tasaväkisesti. Liigan voittaneen kanssa pelasin vieraspelissä tasapelin, välillä jopa johtaen ja viimeisessä ottelussakin pystyin voittamaan vieraskentällä kolmosena olleen 4-1. Liigan kakkossijasta (jossa oli 3 joukkuetta tasapisteissä) jäin 4 pistettä.

Näillä näkymin siis pystyn seuraavalla kaudella hätyyttelemään kärkisijoja ensi kaudella oikein hyvin kun joukkue on nyt kokeneempi ja valmis alusta asti.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Itselläni on takana todella puuduttava kausi kasissa. Bottien kanssa leikkiminen ei vaan jostain kumman syystä sytytä. Kauden recordi 14-0-0 ja maalejakin tuli väsättyä melkeen 100.

Ensi kauden seiskan lohko ei näytä kovin pelottavalta, joten tavoitteena onkin sitten suora nousu kutoseen, jossa voisi muutaman kauden ainakin ihmetellä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Typerä peli... Mul on ollu yks junnu tiimissä jostain erinomaisesta saakka ja kokoajan hinta on pysynyt 1,5millissä. Nyt se kaveri on jo titaaninen eikä mitään muutosta arvossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös