Hattrick

  • 1 257 013
  • 10 199

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yleiskunnon treenaus taisi poistua treenivalikosta muutama kausi sitten. Itse muistelisin, että pääkirjoituksessa oli silloin maininta, että ko. treeni saatettaisiin palauttaa valikoimaan myöhäisemmässä vaiheessa. Itse en ole ainakaan huomannut näin käyneen. Yleiskunto määräytynee tällä hetkellä jotenkin arvalla.

Niinhän se poistui. Kunnot on tällä hetkellä ykkösmiehistössä suurella osalla laskusuunnassa, se tietää vaikeita aikoja tuleviin liigamatseihin. Ei ole varmaan ikinä ennen ollut joukkuehenki murhanhimoinen, niinkuin se nyt on.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Yleiskunto määräytynee tällä hetkellä jotenkin arvalla.

Yleiskunto määräytyy valmentajan tason mukaan ja tietty pelaamalla otteluissa on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ettei kunto ainakaan tipu, mutta keskimääräisesti sitä parempi kunto mitä parempi valmentaja.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Cupissa mentiin jatkoon, mielestäni taas kummallinen matsi: (346254825)

Jokaisella osa-alueella aika hyvät arvosanat, keskikentän hallintaa laski yhden papparaisen vaihtoon ottaminen siinä ~70min jälkeen. Tuskallisesti tuli voitto, jos itse olen kentällä tuon verran perässä on tulos yleensä 0-4. Viime lauantaina pelasin kotona täysin säkkiä joukkuetta vastaan 3-3, miten hitossa vastustajat saa maaleja liukuhihnalta mun 6-7 tähden alakertaa vastaan, etenkin edellinen sarjamatsi jossa vein keskikentänkin suvereenisti? Valmentajakin on puolustava..

Nyt pitänee laittaa vielä seuraavaankin cup-matsiin ykköslaiturit kehiin, vastaan tulee kotimatsissa voitettavissa oleva V-divarilainen. Sarjamatseissa tosiaan riittänee treeniryhmän junnut, vaikkakin voittoja ei tunnu oikein tulevan. En oikein tiedä miten kauan jatkaa tätä laituritreeniä, lähinnä laitapakeista Nuori Riikolan Jaakoppi pitäisi nostaa vielä vähän ylemmäs:

Jaakob Riikola

21 vuotta ja 84 päivää, TSI = 45 680
hyvä kunto, hyvä kestävyys [Tekninen]
Hänen kokemuksensa on kehno, ja hän on kurja johtaja.

Maalivahti: surkea
Puolustus: yliluonnollinen
Pelinrakennus: kurja
Laituri: erinomainen
Syöttäminen: kurja
Maalinteko: kehno
Erikoistilanteet: kelvollinen

Onko muuten vihjeitä kaverin treenamiseen, mitä kannattaisi tehdä? Kotimainen pelaaja siis..

edit:

esitellään vielä treeniringin helmi: (omasta mielestäni)

Charles-Louis Vandenbesselaere

22 vuotta ja 111 päivää, TSI = 54 160
kelvollinen kunto, erinomainen kestävyys [Nopea]
Hänen kokemuksensa on heikko, ja hän on kehno johtaja.

Maalivahti: kurja
Puolustus: heikko
Pelinrakennus: mahtava
Laituri: unohtumaton
Syöttäminen: mahtava
Maalinteko: välttävä
Erikoistilanteet: kurja
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Cupissa mentiin jatkoon, mielestäni taas kummallinen matsi: (346254825)

Vastustaja teki kolme maalia erikoistilanteista. Mun mielestä siinä ei ole oikein mitään kummallista, huonoa tuuria korkeintaan. Vastustajan erikoistilannemiehen tasoahan ei voida tietää, mutta millaiset erikoistilanteet sun maalivahdilla on? Silläkin kun on vaikutusta. Olivat vielä suoria erikoistilanteita joten epäsuorien vapaapotkujen tasollakaan ei ole merkitystä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yleiskunto määräytyy valmentajan tason mukaan ja tietty pelaamalla otteluissa on mahdollisuus vaikuttaa siihen, ettei kunto ainakaan tipu, mutta keskimääräisesti sitä parempi kunto mitä parempi valmentaja.

Mutta arvallahan ne määräytyy, ja on aina määräytynytkin, valmentajan tasosta riippumatta. Toki parempi valmentaja ja apuvalmentajat auttavat pitämään kuntoja yllä, mutta millä tavalla, sitä ei tiedä kuin HT:t. Ja kunto voi tippua vaikka pelaaja pelaisikin.

Nyrkkisääntönä on se, että tietylle määrälle pelaajia arvotaan taustakunto treenipäivityksessä. Ja kunto pyrkii aina kohti sitä taustakuntoa, mutta kai laskien/nousten maksimissaan kaksi tasoa viikossa. Huonolla tuurilla erinomaisen kunnon kaveri saa arpajaisissa kehnon taustakunnon ja on muutamassa viikossa kehnossa kunnossa, ellei satu saamaan uutta taustakuntoa. Ilmeisesti pelaajat jotka eivät pelaa viikon aikana, saavat herkemmin huonon taustakunnon. Kestävyysprosentti vaikuttaa myös kuntoihin pikkuisen. Ja tietysti harjoituksen intensiteetti, joka on syytä pitää sadassa prosentissa aina.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Cupissa mentiin jatkoon, mielestäni taas kummallinen matsi: (346254825)

Jokaisella osa-alueella aika hyvät arvosanat, keskikentän hallintaa laski yhden papparaisen vaihtoon ottaminen siinä ~70min jälkeen. Tuskallisesti tuli voitto, jos itse olen kentällä tuon verran perässä on tulos yleensä 0-4. Viime lauantaina pelasin kotona täysin säkkiä joukkuetta vastaan 3-3, miten hitossa vastustajat saa maaleja liukuhihnalta mun 6-7 tähden alakertaa vastaan, etenkin edellinen sarjamatsi jossa vein keskikentänkin suvereenisti? Valmentajakin on puolustava..

Toi sun edellinen sarjamatsi oli ihan puhdas oikeusmurha. Mutta sielläkin tuli yksi maali erikoistilanteesta, eli kulma puskettiin sisään. Spessuihin kannattaa kiinnittää huomiota. Tossa cup-pelissähän sä olitkin selkeä ennakkosuosikki ja sieltä se voitto puristettiinkin. Mutta samaa mieltä kuin mico, et-taitoa veskalle ja pääpelaajia lisäksi rosteriin.

Mihin mä kiinnitin huomiota on sun älyttömän korkeat palkat kutoseen, ja siitäkin huolimatta heikko keskikenttä, vaikka kelvollisen johtajuuden valmentajakin löytyy. Mä pelaan vitosessa ja nappailen pienemmillä palkoilla reippaasti kovempaa keskikenttää ja väittäisin että muutenkin joukkue on palkkatehokkaampi. Esim. toi sun 1-1 tasuri olis pitänyt voittaa, ja olisitkin voittanut jos et olis hävinnyt ihan niin pystyyn keskikenttää.

Onhan tommonen 7,5 tähden toppari ihan kiva, mutta en mä makselis sille tommosta liksaa. Minkä tasonen se on? Myyttinen?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niinhän se poistui. Kunnot on tällä hetkellä ykkösmiehistössä suurella osalla laskusuunnassa, se tietää vaikeita aikoja tuleviin liigamatseihin. Ei ole varmaan ikinä ennen ollut joukkuehenki murhanhimoinen, niinkuin se nyt on.
Joukkuehenkihän tietysti liittyy asenteeseen millä pelailet pelit, ihan mielenkiinnosta, vetäisitkö kaksi kauden tärkeintä peliä vai romahtiko yhdellä noin alas?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mihin mä kiinnitin huomiota on sun älyttömän korkeat palkat kutoseen, ja siitäkin huolimatta heikko keskikenttä, vaikka kelvollisen johtajuuden valmentajakin löytyy. Mä pelaan vitosessa ja nappailen pienemmillä palkoilla reippaasti kovempaa keskikenttää ja väittäisin että muutenkin joukkue on palkkatehokkaampi. Esim. toi sun 1-1 tasuri olis pitänyt voittaa, ja olisitkin voittanut jos et olis hävinnyt ihan niin pystyyn keskikenttää.

Onhan tommonen 7,5 tähden toppari ihan kiva, mutta en mä makselis sille tommosta liksaa. Minkä tasonen se on? Myyttinen?

Kiitokset vastauksista!

Elikäs, Tipuin kahdessa kaudessa nelosesta kuutoseen, neloseen vahvistin joukkuetta vanhoilla keskikenttämiehillä pääosin. Tippuminen sieltä oli tiukka, viime kausi viitosessa täyttä kuraa ja nyt siis kuutosessa. Myinkin viikko sitten parhaan pelaajani, laitapakin pois pitovaikeuksien vuoksi.

Keskikenttäni on vanhentunut ja ukkoutunut, tosin tuntuu että koko joukkue kokee saman ihan liian nopeaan. Keskikenttää on kuitenkin helpoin paikata puhtaasti rahalla. Pakit olen treenannut itse ja kotimaisuus oli jäljelle jääneistä ykkösjuttu.. Hakala 26v 17/20 ja Pörhölä 26v 15/20.. palkat 68 ja 31k/vko. Hakala pääsi ehkä nousemaan ne kaksi tasoa liikaa.. Puolustus on kuitenkin joukkueeni ainoa timantti, joten ei oikein tekisi mieli myydä. toisaalta voisin siirtyä pelaamaan kolmella pakilla jolloin Hakalan voi pistää lihoiksi.

Joukkuetta pitää alkaa nuorentaa jotta kaikki pelaajat eivät menetä arvoaan, maalivahdin ajattelin myydä kun cuppi loppuu kuluvan kauden osalta, joku omista junnuista noussut hyvä on kakkosena ja voisi sitä koittaa jatkossa junnulottoa molarilla. Itselläni on pelissä se ongelma, että pelaan liikaa fiiliksellä ja en myynyt esim. Öhrniä (kk) pois silloin kun nostin sen huipputekijäksi, vaan joukkueen kivijalka sai pelata eläkeikään saakka Dynamossa. Sinällään harmittaa että peli pyörii edelleen liiaksi tuon keskikentän ympärillä. Kunnon et-mies tosiaan puuttuu itseltäni, kun yli 100 maalin lukacs roikkuu enää hengenluojana mukana. Ja tosiaan oman molarin et on tasoa "surkea".

Eli onhan tässä paljon korjattavaakin mitä en ole edes ajatellut. Tai no, oikeastaan into hattrickiin on lopahtanut kausi kaudelta ja sitä myötäkin oman pelaamisen taso laskenut.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Keskikenttäni on vanhentunut ja ukkoutunut, tosin tuntuu että koko joukkue kokee saman ihan liian nopeaan. Keskikenttää on kuitenkin helpoin paikata puhtaasti rahalla. Pakit olen treenannut itse ja kotimaisuus oli jäljelle jääneistä ykkösjuttu.. Hakala 26v 17/20
Tuo Hakala tosiaan sattui silmään, melko kova palkka on kaverilla, mutta toisaalta jos itse treenattu kaveri on, niin niistä mielellään yrittää pitää kiinni parhaansa mukaan. Keskikentälle tosiaan pappoja saa halvalla, titaanisia aputaidottomia saa jo muutamalla sadalla kilolla, ja niillä pärjäilee pari kautta. Suosittelisin melkein TDF:n hankintaa, laituritreenarille varsinkin kiva kun antaa vielä lisää potkua laidoille. Omalla on unohtumaton pr ja armoitettu syöttö, maalinteko vain heikko joten keskushyökkäykseen ei juurikaan jeesaa, mutta keskikenttä ja laidat saavat kivasti apuja. Ikää 30v ja palkka vain 14k viikossa, joten todella palkkatehokas kaveri kyseessä. Toista tommoista tai jopa vähän kovemmalla syötöllä varustettua vielä kaipailisin.

Kyllästyminen iski mullakin jossain välissä, nyt taas tuntuu kiinnostavat eri tavalla. Lähdin kummitoimintaan mukaan, ja pari kummiteltavaa löytyy, uusien käyttäjien opastuksessa on omat hienot puolensa, ja tulee välillä päivitettyä omaakin tietämystä kun etsii kysymyksiin vastauksia.
 

Ameno

Jäsen
Joukkueeni id (1054592)
Eli kolme peliä kutosliigassa takana ja niistä kaks häviötä ja yksi 1-0 voitto, ainoa tehty maali tuossa voitossa siis... Eipä tunnu nää omat junnut tänne riittävän. En oo tähän asti kovin "vakavasti" tätä pelaillut, omia junnuja olen vain kasvatellut, ehkä vähän miten sattuukin ja niillä mennyt. Omista junnuista on kiva kasvatella hyviä pelimiehiä. Mutta olisi myös kivaa pärjätä! Elikkä, oisko jotain vinkkejä, miten saisin joukkuettani vahvistettua? Minkälaista taktiikkaa kannattaa käyttää? Ja pitäisi varmaan jotain pelaajiakin ostella.. Rahaa kyllä löytyy päälle 7 miljoonaa. Maalivahti varmaan ainakin kannattais ostaa, kun oma ei mikään erityisen hyvä ole. En kyllä haluais kaikkia omia junnuja syrjäänkään heittää. Ja mitenkä toi treenaaminen kannattaa hoitaa? Keskittyä vain johonkin tiettyyn
 
Viimeksi muokattu:

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Joukkueeni id (1054592)
Eli kolme peliä kutosliigassa takana ja niistä kaks häviötä ja yksi 1-0 voitto, ainoa tehty maali tuossa voitossa siis... Eipä tunnu nää omat junnut tänne riittävän. En oo tähän asti kovin "vakavasti" tätä pelaillut, omia junnuja olen vain kasvatellut, ehkä vähän miten sattuukin ja niillä mennyt. Omista junnuista on kiva kasvatella hyviä pelimiehiä. Mutta olisi myös kivaa pärjätä! Elikkä, oisko jotain vinkkejä, miten saisin joukkuettani vahvistettua? Minkälaista taktiikkaa kannattaa käyttää? Ja pitäisi varmaan jotain pelaajiakin ostella.. Rahaa kyllä löytyy päälle 7 miljoonaa. Maalivahti varmaan ainakin kannattais ostaa, kun oma ei mikään erityisen hyvä ole. En kyllä haluais kaikkia omia junnuja syrjäänkään heittää. Ja mitenkä toi treenaaminen kannattaa hoitaa? Keskittyä vain johonkin tiettyyn

Ensin täytyy ihmetellä, miten olet noussut kutoseen saakka tuolla joukkueella. Aivan ensitöiksi sinun pitäisi heittää joukkueesta ainakin 25 pelaajaa menemään, sillä sullahan on tuolla täysin paskoja pelaajia hurumykkä. 48 pelaajaa on aivan liikaa, varsinkin, kun taso on mitätön. Laitureissa on pari hyvää pelaajaa 6.divaritasolle, mutta muuten ei. Puolustus näyttää todella heikolta, joten ehkä sinuna ostaisin 10 junnua sinne ja alkaisin kehittämään niitä näin alkuun. Hyökkäykseen yksi täsmävahvistus ja keskelle kanssa. Maalivahti on kanssa ostoslistalla. Mitään ainutta taktiikkaa ei kannata käyttää, vaan miettiä taktiikka jokaista vastustajaa vastaan erikseen huomioiden omat vahvuudet ja vastustajan heikkoudet. 7 miljoonalla pääsee hyvin alkuun ja rahaa jääkin myös säästöön.
 

Ameno

Jäsen
Ensin täytyy ihmetellä, miten olet noussut kutoseen saakka tuolla joukkueella. Aivan ensitöiksi sinun pitäisi heittää joukkueesta ainakin 25 pelaajaa menemään, sillä sullahan on tuolla täysin paskoja pelaajia hurumykkä. 48 pelaajaa on aivan liikaa, varsinkin, kun taso on mitätön. Laitureissa on pari hyvää pelaajaa 6.divaritasolle, mutta muuten ei. Puolustus näyttää todella heikolta, joten ehkä sinuna ostaisin 10 junnua sinne ja alkaisin kehittämään niitä näin alkuun. Hyökkäykseen yksi täsmävahvistus ja keskelle kanssa. Maalivahti on kanssa ostoslistalla. Mitään ainutta taktiikkaa ei kannata käyttää, vaan miettiä taktiikka jokaista vastustajaa vastaan erikseen huomioiden omat vahvuudet ja vastustajan heikkoudet. 7 miljoonalla pääsee hyvin alkuun ja rahaa jääkin myös säästöön.

Jep, se nouseminen oli itsellenikin pieni yllätys, kun alunperin viime kaudella taistelin kolmossijasta, mutta sitten top2:sta toisen joukkueen manageri yhtäkkiä lopettikin ja sain itseni sinne kiilattua.

Ja tosta pelaajien poistamisesta joo, on ollut aikomus vähentää noita pelaajia, mutta kun saa aina potkittua yhden pelaajan 12 tunnissa niin aina sitten unohtuu käydä potkimassa noita. Ja kaupaksi tuskin tollaset menevät.

Mitenkäs tän 10 puolustajan treenaaminen käytännössä menee? Ystävyysotteluihin huonommat 5 ja liigamatseihin paremmat 5 ja sitten reeniksi vaan puolustus? Kelpaako nämä mun nykyiset 20v, erinomaisella puolustuksella olevat kaverit sinne harjoitteluun, vai kannattaisko hankkia paremmat? Ja minkähän tasoista olevat hyökkäjää, maalivahti ja keskikenttäpelaaja kannattaa minun havitella?

Kiitoksia vastauksesta! :P
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitenkäs tän 10 puolustajan treenaaminen käytännössä menee? Ystävyysotteluihin huonommat 5 ja liigamatseihin paremmat 5 ja sitten reeniksi vaan puolustus? Kelpaako nämä mun nykyiset 20v, erinomaisella puolustuksella olevat kaverit sinne harjoitteluun, vai kannattaisko hankkia paremmat? Ja minkähän tasoista olevat hyökkäjää, maalivahti ja keskikenttäpelaaja kannattaa minun havitella?

Kerta fyrkkaa löytyy, niin kannattaa hankkia kunnon treenikkeet. Tosin en kyllä pakki treeniä välttämättä suosittele, pakkien myyntihinnat on romahtaneet eikä laskulle näytä tulevan loppua. Pakkitreeni on muutenkin huonoin mahdollinen, hidasta ja lisäksi rajoittaa todella paljon käytössä olevia taktiikoita.

Mä suosittelisin ennemmin vaikka hyökkitreeniä, kuus treenikettä kehiin, 17v, maalinteko hyvä, syöttöä mielellään vähän ja erikoisuudeksi nopea tai pääpeli. Muodostelmana toimisi sitten jatkossa 343 tai 253, riippuen vastuksesta. Toki jos omista jätkistä löytyy joku järkevä treenattava, niin kannattaa jättää. Tällä en tarkoita mitään 20v erinomaisia, jotka ovat aivan yhtä tyhjän kanssa.

Loppurahoilla 19v mahtava maalivahti, keskikentälle 3kpl 30-33v armoitettu-unohtumaton innereitä ja ehkä pari noin mahtavaa pakkia. Pitäis tulla hallintaa suurinta osaa jengejä vastaan ja pian niitä maalejakin kunhan vähän ehtii tulla treeniä jätkille. Mutta varaudu nyt siihen että ens kaudella pelailet seiskassa.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Mä suosittelisin ennemmin vaikka hyökkitreeniä, kuus treenikettä kehiin, 17v, maalinteko hyvä, syöttöä mielellään vähän ja erikoisuudeksi nopea tai pääpeli. Muodostelmana toimisi sitten jatkossa 343 tai 253, riippuen vastuksesta. Toki jos omista jätkistä löytyy joku järkevä treenattava, niin kannattaa jättää. Tällä en tarkoita mitään 20v erinomaisia, jotka ovat aivan yhtä tyhjän kanssa.

Muuten samaa mieltä, mutta maalinteko mieluummin vaikka välttävä, syöttö hyvä-erinomainen ja laiturikin mielellään parempi kuin joku kurja, ellei sitten halua tyystin unohtaa laitahyökkäyksiä.

Toinen pointti on, että ehkä kannattaa ostaa ennemmin 18-vuotiaita, joita on jo vähän treenattu alusta (mieluiten nimenomaan syötön osalta, jos sen treenaaminen ei kuulu omiin suunnitelmiin). Näin siis jos rahasta ei oikeasti ole pulaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muuten samaa mieltä, mutta maalinteko mieluummin vaikka välttävä, syöttö hyvä-erinomainen ja laiturikin mielellään parempi kuin joku kurja, ellei sitten halua tyystin unohtaa laitahyökkäyksiä.

Toinen pointti on, että ehkä kannattaa ostaa ennemmin 18-vuotiaita, joita on jo vähän treenattu alusta (mieluiten nimenomaan syötön osalta, jos sen treenaaminen ei kuulu omiin suunnitelmiin). Näin siis jos rahasta ei oikeasti ole pulaa.
Hyviä pointteja. Eipä ole tosiaan tullut hyökkääjiä ikinä tullut treenattua, mutta mielestäni just kutosessa voisi olla tuossa vaiheessa melko hyvä vaihtoehto kun oikein mitään ei ole olemassa ennestään.

Tuommoiset sun ehdottamat 17v välttävällä maalinteolla ja hyvä-erinomainen syötöllä ja vaikka heikko-välttävällä laiturilla maksaa maksimissaan 500k kappale.

Sitten taas 18v erinomainen-mahtava maalinteko ja päälle hyvä-erinomainen syöttö pitäisi irrota millillä kappale.

Suosittelisin näillä hinnoilla ja käytettävissä olevilla varoilla että ostaisi molempia kolme (erikoisuudet tietysti kuntoon), saisi vähän varaa sitten sukupolvenvaihdon yhteyteen.

Noiden jälkeen jäisi vielä noin 2,5 milliä, jolla pitäisi irrota innerit ja veska helposti. Tuolla paketilla voisi jopa taistella säilymistä vastaan.
 

Ameno

Jäsen
Tuolla paketilla voisi jopa taistella säilymistä vastaan.

Tarkoitit varmaan sen puolesta? ;)

Muttajoo, kiitos vastauksista ja avusta. Pitääpä tässä ruveta tarkkailemaan noita markkinoita, jotta mitä siellä olis tarjolla. Kattelin tuossa nopeasti hintoja, niin kyllähän noi tuntuu nousevan usein sun hinta-arvioiden yli. Junnuakatemiasta minulta löytyisi tuollainen 17v kaveri Hyvällä maalinteolla. Erikoisuutta en tiedä, tuskin siis mitään on, ja syöttäminen on vain kehno, eikä akatemiassa voi paremmaksi muuttua. Laituria en tiedä, pelinrakennus hänellä on välttävä. Eli siis ei sovi määritelmääsi. :D

Minulta löytyy joukkueesta jo yksi inneri teknisellä erikoisuudella. Pelinrakennus hänellä on Loistava ja Syöttäminen häikäisevä. Tekeeköhän tuolla mitään? Armoitetulla innerillä tarkoitat vissiin armoitettua pelinrakennusta? Mitenkä tärkeää syöttäminen tällaiselle on? ei ilmeisesti niin tärkeää.. Jos tuon olisi tiennyt, niin olisin ehkä omaa treenannut vähän eri tavalla.. Ja sitten parit hyvät laiturit minulta löytyy. Tuossahan ne oman joukkueeni parhaimmat kaverit onkin.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Minulta löytyy joukkueesta jo yksi inneri teknisellä erikoisuudella. Pelinrakennus hänellä on Loistava ja Syöttäminen häikäisevä. Tekeeköhän tuolla mitään? Armoitetulla innerillä tarkoitat vissiin armoitettua pelinrakennusta? Mitenkä tärkeää syöttäminen tällaiselle on?

Syöttäminen on normaalille (ei hyökkäävä eikä puolustava) pelinrakentajalle noin kolmasosa pelinrakennuksesta tärkeydeltään ja hyökkäävälle pelinrakentajalle kaksi kolmasosaa.

Sitten syöttötaito parantaa hyökkäysarvosanoja, kun taas pelinrakennus vaikuttaa vain keskikenttään eli jos pelinrakentajalla on suhteessa "ylihyvä" syöttö niin hän ei saa yhtä korkeaa tähtimäärää, mutta toisaalta hyökkäysarvosanat ovat parempia.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tuli tässä mieleen kysymys kaikille Foxtrickin tai muiden vastaavien HTMS-pisteet näyttävien ohjelmien käyttäjille: Mikä on paras potentiaali, mihin olette törmänneet omalla pelaajallanne? Ja karsitaan tästä vielä pois kaikki ne, joilla ei myös taito ole vähintään 600 pistettä. Tämä siitä syystä, että esim. itse nostin viimeviikolla junnun, jonka potentiaali oli yli 1800, vaikka tosiasiassa pelaajasta ei ollut mihinkään.

Omalla kohdallani paras pelaaja näillä kriteereillä on Charles Mcnutt (292723919). taito 910 ja potentiaali 2013
 

Ameno

Jäsen
Mitenköhän tuo TSI korreloi noiden pelaajan ominaisuuksien kanssa, varsinkin vanhemmilla pelaajilla? Kun tuntuu, että TSI tippuu vanhemmilla pelaajilla paljon nopeammin, kuin sitten noi sanalliset arviot eri taidoista. Esimerkiksi äsken ostin 31v pelaajan, jolla on mahtava puolustus, välttävät laituri ja syöttäminen ja hyvä erikoistilanteet ja erikoisuutena muuten pääpeli. Mutta TSI herralla on vain 970. Kumpaankohan kannattaa enemmän luottaa, TSI:hin vai noihin arvoihin? Sivuhuomiona sanon, että joukkueestani löytyi jo ennestään yksi mahtavalla puolustuksella oleva pelaaja, joukkueen kapteeni Ari Halonen. Hänellä syöttäminen on erinomainen, pelinrakennus hyvä ja maalinteko välttävä, ikää 31v, erikoisuutena arvaamaton, TSI=4910. Vaikuttaakos erikoisuus TSI:hin?

Ostin äsken myös 19v mahtavan maalivahdin, välttävällä puolustuksella ja erikoistilanteilla. Näihin kahteen ostoon upposi noin miljoona.

Junnujoukkueestani löytyy muuten 16v ja 74 päivää vanha oleva peluri, jolla maalinteko on välttävä/hyvä, syöttäminen kehno/?, laituri ?/välttävä ja erikoisuutena nopea. Saisikohan ja kerkeisiköhän tuosta saada hyvän treenattavan omaan hyökkäykseen, niin säästyisi yhden pelaajan ostolta? Ja jos kyllä, niin minkähänlaista reeniä sille junnujoukkueessa pitäisi antaa?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Junnujoukkueestani löytyy muuten 16v ja 74 päivää vanha oleva peluri, jolla maalinteko on välttävä/hyvä, syöttäminen kehno/?, laituri ?/välttävä ja erikoisuutena nopea. Saisikohan ja kerkeisiköhän tuosta saada hyvän treenattavan omaan hyökkäykseen, niin säästyisi yhden pelaajan ostolta? Ja jos kyllä, niin minkähänlaista reeniä sille junnujoukkueessa pitäisi antaa?

Sehän ei ole kaikkein oleellisinta, että pelaajan nostaa juuri tasan 17 vuoden iässä, jos aikoo alkaa sitä itse treenaamaan. Treenaat nyt ainakin tuon maalinteon tappiin asti ja siinä sivussa ensin lyhytsyöttöjä ja jos aikaa jää niin sitten laitahyökkäyksiä. Veikkaisin, että pääset nostamaan pelaajan noin kauden päästä, mutta ihan ok tasoisen treenattavan siitä saisit mielestäni.

Ainahan se on parempi, ettei tarvitsisi ostaa kaikkia pelaajia itse. Minullakin on nyt suunnitelmissa siirtyä kauden päästä syöttötreenin kautta pelinrakennukseen ja sitä silmällä pitäen olen jo haalinut junnujoukkueeseen kolme potentiaalista tulevaisuuden treenattavaa.

On kuitenkin hyvä muistaa myös, että tulevaisuudessa joukkueen omien kasvattien saama suoritusbuusti tarkoittaa sitä, että vähän kehnompiakin omia kasvatteja kannattaa ottaa omaan treeniin ennemmin kuin hankkisi pelaajat ulkopuolelta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tarkoitit varmaan sen puolesta? ;)

Muttajoo, kiitos vastauksista ja avusta. Pitääpä tässä ruveta tarkkailemaan noita markkinoita, jotta mitä siellä olis tarjolla. Kattelin tuossa nopeasti hintoja, niin kyllähän noi tuntuu nousevan usein sun hinta-arvioiden yli. Junnuakatemiasta minulta löytyisi tuollainen 17v kaveri Hyvällä maalinteolla. Erikoisuutta en tiedä, tuskin siis mitään on, ja syöttäminen on vain kehno, eikä akatemiassa voi paremmaksi muuttua. Laituria en tiedä, pelinrakennus hänellä on välttävä. Eli siis ei sovi määritelmääsi. :D

Minulta löytyy joukkueesta jo yksi inneri teknisellä erikoisuudella. Pelinrakennus hänellä on Loistava ja Syöttäminen häikäisevä. Tekeeköhän tuolla mitään? Armoitetulla innerillä tarkoitat vissiin armoitettua pelinrakennusta? Mitenkä tärkeää syöttäminen tällaiselle on? ei ilmeisesti niin tärkeää.. Jos tuon olisi tiennyt, niin olisin ehkä omaa treenannut vähän eri tavalla.. Ja sitten parit hyvät laiturit minulta löytyy. Tuossahan ne oman joukkueeni parhaimmat kaverit onkin.

Kuten mico sanoikin, niin omia kasvatteja kannattaa treenata, vaikka eivät aivan optimaalisia olisikaan. Eli tuo 17v olisi ihan asiallinen treeniin muiden mukana.

Minkäs ikäinen tuo sun tekninen kaveri on? Tuohan pelaisi parhaiten puolustavana hyökkääjänä, ja jos sille saisi maalinteon vaikka mahtavaan suht nuorena, siitä saa todella hyvät rahat myydessä, tai sitten hyvän ja palkkatehokkaan hyökkääjän itsellesi.

Micon kanssa samoilla linjoilla, treenaa tuo akatemian kaveri rauhassa valmiiksi ja nosta sitten aikuisten treeniin. treeni akatemiassa on jonkin verran nopeampaa kuin aikuisissa. Ja kun ostelet noita 17v treenikkeitä, vältä niitä ihan nuorimpia. Niistä joutuu maksamaan turhaa ylihintaa, katsele noin 40-70 päivää yli 17v pelaajia.

Ja tsi: tä ei kannata tuijottaa, arvot ja taidot ratkaisevat.
 

Ameno

Jäsen
Minkäs ikäinen tuo sun tekninen kaveri on? Tuohan pelaisi parhaiten puolustavana hyökkääjänä, ja jos sille saisi maalinteon vaikka mahtavaan suht nuorena, siitä saa todella hyvät rahat myydessä, tai sitten hyvän ja palkkatehokkaan hyökkääjän itsellesi.

Ikää hänellä on jo 24 ja maalinteko vain kehno, joten eipä taida onnistua tuollainen järjestely.

Ostinpa tuossa äsken 18v 25p vanhan olevan kaverin kelvollisella laiturilla ja hyvillä syötöllä ja maalinteolla erikoisuutenaan nopea. Hinta oli 663k, ei paha kai...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ikää hänellä on jo 24 ja maalinteko vain kehno, joten eipä taida onnistua tuollainen järjestely.

Ostinpa tuossa äsken 18v 25p vanhan olevan kaverin kelvollisella laiturilla ja hyvillä syötöllä ja maalinteolla erikoisuutenaan nopea. Hinta oli 663k, ei paha kai...

TDF ei käytännössä tarvitse maalintekoa, päätaito on syöttö. Syöttö vaikuttaa puolustavana peluutettuna laitahyökkäyksiin ja pelinrakennus tietysti keskikenttään ja sitä kautta hallintaan. Mutta maalinteko vaikuttaa myös keskushyökkäykseen, ja tuollainen pelaaja olisi todella arvokas maalinteolla varustettuna. Ikähän ei vielä liian korkea ole.

Tuo ostamasi pelaaja on ihan passeli, eikä tosiaan pahan hintainen.
 

Ameno

Jäsen
Kiitos taas avusta!

On muuten hidasta ja ärsyttävää hommaa tää vanhojen pelaajien ulostaminen kun samalla pitäisi uusia hankkia. Noh ostin vielä toisenkin hyökkääjän, 18v 45p erinomaisilla maalinteolla ja syöttämisellä, kehnolla laiturilla ja erikoisuutenaan pääpeli. Hintaa tuli 867k.

Nyt jos vaikka näillä lähtisi huomiseen liigapeliin. Huomenna vastassa on sellainen joukkue, jonka pystyisin ehkä nappionnistumisella voittamaan. Pääsevät uudet kaverit kentälle heti. Pitäisiköhän vielä lähteä tutulla 4-4-2 koostumuksella, vai ottaa suurempi riski ja lähteä jo opettelemaan uutta koostumusta...

Kannattaako muuten vaihdella noita peluutuksia sillä tavalla, että vaihtelee hyökkääjiä, jotka pelaa liigapelin ja jotka pelaa ystävyyspelin, vaiko pistää vaan parhaimmat pelaamaan liigamatseja ja heikommat sitten ystävyysmatseja?
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Kannattaako muuten vaihdella noita peluutuksia sillä tavalla, että vaihtelee hyökkääjiä, jotka pelaa liigapelin ja jotka pelaa ystävyyspelin, vaiko pistää vaan parhaimmat pelaamaan liigamatseja ja heikommat sitten ystävyysmatseja?

Minä en ainakaan näe mitään syytä, miksi ei kannattaisi aina peluuttaa parhaita liigapeleissä. Tässä alussa ei varmaan muutenkaan kannata lähteä menestymään vaan lähdet heti alusta asti treenaamaan maksimimäärää pelaajia, vaikka menestys siitä vähän kärsisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös