Hattrick

  • 1 257 462
  • 10 199

Bäcks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Washington Capitals
Jännää. Olin tappiolla otteluin puolivälin jälkeen 3-0 ja lopetin ht-live seurannan. Kun leffan jälkeen kävin katsomassa tuloksen, olin voittanut 4-3.

Mukavan yllätyksen järjesti joukkue.

Heh, täälläkin oltiin 3-1 tappiolla ensimmäisen puoliajan jälkeen, ja kun äsken kävin katsomassa lopputuloksen niin 3-6 voittohan se sieltä oli tullut. Vastustajakin oli tosin aika heppoinen, joten ihan oikea joukkue voitti mielestäni.
 

abc

Jäsen
Tuli viesti erään maajoukkueen päävalmentajalta, että tarvisivat hyvän johtajuuden valmentajaa ja olisivat kiinnostuneita mun yhestä pelaajasta.

Mitä tuossa on plussaa ja miinusta? Onko vaikutusta siihen, että aion itse joskus tehdä pelaajasta valkun?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuli viesti erään maajoukkueen päävalmentajalta, että tarvisivat hyvän johtajuuden valmentajaa ja olisivat kiinnostuneita mun yhestä pelaajasta.

Mitä tuossa on plussaa ja miinusta? Onko vaikutusta siihen, että aion itse joskus tehdä pelaajasta valkun?

Taisit saada jo ht:n foorumeilla vastauksen, mutta vastataan nyt, jos muitakin täällä kiinnostaa.

Eli hommahan tosiaan menisi niin että tekisit nyt pelaajastasi valmentajan ja maajoukkue saisi sen käyttöönsä. Todennäköisesti et siitä itse mitään hyötyä saisi, koska on epätodennäköistä että pelaajasi olisi niin kova että kokoonpanoon mahtuisi pelaamaan, joten palkkatuki jäisi saamatta. Lähinnä siis saisit mainetta ja kunniaa, kun voisit ihastella pelaaja/valmentajaasi kyseisen maajoukkueen sivulla.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Nyt on aivan pakko kysyä järjettömän tyhmä kysymys, mutta ei auta muu, kun ei aukene omin avuin.

Eli: Vastustaja jättää joka pelissään vasemman puolustuksen "auki". Pitääkö minun panostaa oikealta vai vasemmalta hyökkäykseen? Vertaako siis HT vasenta hyökkäystä vasempaan puolustukseen vai ns. peilikuvana oikeata hyökkäystä vasempaan puolustukseen, kuten minä asian ajattelisin?

Kiitos ja anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Peilikuvana vertaa. Eli siis oikealta hyökkäilemään vaan.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Syksystä 2007 lähtien olen peliä pelannut ja joka kausi ollaan menty sijoituksellisesti eteenpäin. VI-divisioona osoittautuikin vähän kimurantimmaksi tasoksi kuin alemmat, sillä seitsemän kautta tuli tuota tahkottua ennen kuin lauantaina viimein nousu varmistui.

Mukava saada uusia haasteita peliin ja niitä vitosessa todellakin on tarjolla koska suora säilyminen vaatii sijoittumista sarjan paremmalle puolelle, mikä taitaa olla turhan kova haaste vielä ensi kaudella, mutta katsellaan. Sopivasti motsia ja piccia sekä taktiikoita hämmennellen pyrin haastamaan kovimmat kilpakumppanini.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Syksystä 2007 lähtien olen peliä pelannut ja joka kausi ollaan menty sijoituksellisesti eteenpäin. VI-divisioona osoittautuikin vähän kimurantimmaksi tasoksi kuin alemmat, sillä seitsemän kautta tuli tuota tahkottua ennen kuin lauantaina viimein nousu varmistui.

Mukava saada uusia haasteita peliin ja niitä vitosessa todellakin on tarjolla koska suora säilyminen vaatii sijoittumista sarjan paremmalle puolelle, mikä taitaa olla turhan kova haaste vielä ensi kaudella, mutta katsellaan. Sopivasti motsia ja piccia sekä taktiikoita hämmennellen pyrin haastamaan kovimmat kilpakumppanini.

Mä oon ollut vuoden verran nopeampi, 2008 syksyllä aloitin ja nyt varmistui suora nousu vitoseen, yksi tasuri oli tahrana sarjassa. Neljä kautta kutosessa riitti, ja nyt tosiaan haastetta edessä että saisi vitosessa pysyttyä. Kai sieltä ne tarvittavat voitot saa revittyä, ettei suoraan tipu. Pieniä vahvistuksia pitänee tehdä puolustukseen ja hyökkäykseen, keskikenttä on aika hyvällä mallilla ja laitoja treenaan joten siitä ei pitäisi jäädä kiinni.

Onnea sullekin vitoseen.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Pelailu alkoi 6.12.2005. Kaksi-kolme ensimmäistä kautta meni silloin tällöin kirjautuessa ja pelistä sen enempää ymmärtämättä. Sen jälkeen peliin onkin tullut hieman enemmän paneuduttua. Laskutikulla ei silti mennä, eikä tulla menemään, fiilispohjalta siis.

Saa nähdä mihin tuo riittää Mestaruussarjassa. Nousu varmistui viime kierroksen jälkeen.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Itse olen pelaillu kanssa jostain 2005 lähtien, tosin alussa joukkueeni potkittiin ulos kun 1. pelasin kahdella joukkueella ja 2. Ajauduin konkurssiin.

Sittemmin 2008 perustin uuden joukkueen ja nyt on junnujen tuotto tuottanut tulosta. Joukkueena U-25 ja erityisemmin pakiston ollaan kasvatettu ihan kunnn pelimiehiä.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Kohta alkaa nöyryytys. Itse olen 3. kutosdivarisarjassani, ja vastassa nyt alkavassa ottelussa mestaruussarjaa johtava Beaming Balls.

Max 5 päästettyä maalia olisi tavoite...
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myynnissä 20v hyökkääjä.
TSI karvan alle 15k
Maalinteko Häikäisevä
Laituri Hyvä
Pelinrakennus & Puolustus & Syöttäminen Välttävä.
Kunto Kelvollinen
Kestävyys Hyvä
Erikoisuus Tekninen.

Tuomas Pitkälä

Kohde sulkeutuu: 9.5.2011 20.59
Hp: 2 200 000
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Myynnissä puolustaja:
Fredrik Höstjö
pelaaja ID: 206630833
ikä: 27 (32)
TSI 37 480
kokemus: hyvä
erikoisuus: pääpeli

puolustus: unohtumaton
pelinrakennus: kelvollinen
laituri:erinomainen
syöttäminen: kelvollinen
erikoistilanteet:häikäisevä

hinta: tällä hetkellä 59 000€
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Heh, muutaman kauden pakkitreenaus alkaa näkyä. Kilpparitaktiikka a la Glen Hanlon niittää menestystä kutosessa, vaikka tavoite oli ainoastaan säilyä sarjassa. Tällä hetkellä johdan omaa sarjaani, mutta suoraa nousua vitoseen tuskin tulee heikon pistepotin takia. Luultavasti karsinnoissa tulee kova perseraiskaus sillä oma sarjani ei ole kovin kova verrattuna muihin kutosen sarjoihin.

Lauantaina käydyn kärkikamppailun vein numeroin 2-0 ja nousin sarjajohtoon. Vastustaja vei tietysti pallonhallinnan reilusti, mutta rokotinkin molemmat osumani vapaapotkuista.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ja joukkueenani edelleen U-25. Kannattaa käydä katsomassa muutama pelaaja myynnissä.

Sama Glen Hanlon taktiikka täälläkin. Pari armoitettua pakkia sekä Häikäisevät laitapakit. Keskikentällä loistavaa ja laitureina Häikäisevää. Hyökkäyksessä yksi häikäisevä.

Ja junnukoulusssa odottaa nousua yksi Erinoimainen pakki hyvällä syötöllä.

Ainut paska juttu mikä Hattrickissä on se, että sitä yksilöllistä harjoittelua ei ole vieläkään saatavilla edustukseen, vain junnuille. Vituttaa että jos treenaat puolustajia, hyökkääjätkin treenaavat sitä eikä esim jotain muuta..
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Hanlon-taktiikka mullakin. Uskomattomalla maalivahdilla, armoitetuilla-unohtumattomilla puolustajilla, unohtumattomilla laitureilla ja loistavilla hyökkääjillä ollaan menossa vitoseen tätä menoa. Joukkueen ainoa pelinrakentaja ja samalla erikoistilanteet antava pelaaja on tasoa erinomainen pelinrakentaja ja titaaniset erikoistilanteet. Taktiikka siis 5-3-2. Hyvin toimii :)

Lecavalier4:ltä on pakko kysyä, että eikö noin vanhan joukkueen kestävyyksien ylläpito ala olla vähän työlästä? Mitään laskutoimituksia en jaksa alkaa tekemään, mutta luulisi sen tulevan pitkässä juoksussa aika reippaasti halvemmaksikin pitää joukkue nuorempana, ettei tarvitsisi panostaa liikaa kestävyyteen varsinaisen treenin kustannuksella. Toisaalta jos antaa noiden kestävyyksien vielä lisää rappeutua, niin alkaa varmasti vaikuttaa menestykseen. Ainakin vitosessa luulisi tulevan aika kylmää kyytiä ottelujen loppuhetkillä...

Itse muutin taktiikkaani juuri enemmän nuoria suosivaksi pari kautta sitten ostaessani pari 25-vuotiasta hyökkääjää. Puolustajat treenasin itse ja nyt on vuorossa laituritreeni, ja keskikenttäpelaajiahan en edes tarvitse :)

Ps. Muistutuksena vielä Höstjön (ks. pari viestiä ylös päin) takaraja tänään 16.12 ht-aikaa, hinta tällä hetkellä 1.071.000 €
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelaajani sai eilisessä pelissä punaisen kortin, niin kysynkin, että voiko tämä pelaaja pelata ensi viikon ystävyysottelussa?

Myynnissä olisi muutama pelaaja:

Kryštof Smolař
Czech Republic 27 vuotta ja 0 päivää
välttävä kunto, hyvä kestävyys
Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on kelvollinen, ja hän on surkea johtaja.
TSI: 24 480
Palkka: 3 828 €/viikko sisältäen 20% bonuksen
Varoitukset: 1
Loukkaantumiset: Terve

Puolustus: kelvollinen
Pelinrakennus: kelvollinen
Laituri: loistava
Syöttäminen: loistava
Maalinteko: kelvollinen
Erikoistilanteet: kehno

Hp: 1 700 000 €

------------------------------------------------------------

Antonio Del Monte
Spain 26 vuotta ja 39 päivää
hyvä kunto, hyvä kestävyys
Hän on miellyttävä heppu, joka on temperamenttinen ja oikeudentuntoinen.
Hänen kokemuksensa on kelvollinen, ja hän on välttävä johtaja.
TSI: 9 030
Palkka: 2 916 €/viikko sisältäen 20% bonuksen
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve

Puolustus: loistava
Pelinrakennus: kehno
Laituri: välttävä
Syöttäminen: välttävä
Maalinteko: välttävä
Erikoistilanteet: erinomainen

Hp: 1 000 000€

-----------------------------------------------------------------

Niko-Pekka Mahla
Finland 20 vuotta ja 7 päivää
välttävä kunto, hyvä kestävyys
Hän on sympaattinen kaveri, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on heikko johtaja.
TSI: 27 120
Palkka: 11 310 €/viikko
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve

Puolustus: heikko
Pelinrakennus: heikko
Laituri: heikko
Syöttäminen: hyvä
Maalinteko: unohtumaton
Erikoistilanteet: kehno

Hp: 2 500 000€

Kaikki kohteen sulkeutuvat huomenna (30.05.11) siinä 16:30 kieppeillä HT-aikaan.
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Lecavalier4:ltä on pakko kysyä, että eikö noin vanhan joukkueen kestävyyksien ylläpito ala olla vähän työlästä? Mitään laskutoimituksia en jaksa alkaa tekemään, mutta luulisi sen tulevan pitkässä juoksussa aika reippaasti halvemmaksikin pitää joukkue nuorempana, ettei tarvitsisi panostaa liikaa kestävyyteen varsinaisen treenin kustannuksella. Toisaalta jos antaa noiden kestävyyksien vielä lisää rappeutua, niin alkaa varmasti vaikuttaa menestykseen. Ainakin vitosessa luulisi tulevan aika kylmää kyytiä ottelujen loppuhetkillä...

En ole mitenkään erityisesti pitänyt kestävyyksiä yllä ja ajatuksena onkin hieman nuorentaa pappa-osastoa jossain vaiheessa. Kestävyysharjoittelun osuus on aina ollut 12%. Tilanne on nyt se, että kahdella papalla on kestävyys välttävä ja neljällä muulla kelvollinen. Ja kun tavoite on ollut ainostaan pakkien treenaamisessa, niin en ole jaksanut nuorentaa joukkuetta. Sarjamenestys on tullut ihan puskista ja nousu vitoseen kariutuu luultavasti karsinnoissa. Kyllä noilla papoilla vielä yksi kausi mennään!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myynnissä maaliruisku ja lähtöhintana nolla egua!

Gerolf Sauvagre (201629686)
27v 19 pvä
Kunto: Heikko
Kestävyys: Hyvä
Kokemus: Kelvollinen
Johtajuus: Kelvollinen
TSI: 92 730
Erikoisuus: Nopea


Syöttäminen: Erinomainen
Maalinteko: Uskomaton

Erikoistilanteet: Välttävä

Määräaika: 03.06.11 klo 21:28 HT-aikaa

Lähtöhinta: 0€

Pelaa 6-7 tähden pelejä järjestään.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vinkkejä kokeneemmilta

Aloitin Hattrickin pelaamisen muutama viikko sitten ja pääosin onkin mennyt ihan mukavasti. Pelit ovat sujuneet hyvin ja ongelmia on tällä hetkellä ainoastaan talouspuolella. Käteisvarat ovat tällä hetkellä 264 034 pakkasen puolella (tein pari hieman kalliimpaa hankintaa alussa).

Viime viikon kulut menivät näin:

Palkat 15 406 €
Stadionin ylläpito 7 350 €
Stadionin muutostyöt 0 €
Henkilökunta 12 600 €
Juniorimenot 10 000 €
Pelaajaostot* 0 €
Muut 5 600 €
Korkomenot 7 904 €
Menot yhteensä 58 860 €

Tulopuolella oli ainoastaan 32 195€ sponsoreilta.

Vähensin kykyjenetsijöiden määrää 3 -> 1, mutta en ole varma näkyykö se jo tuossa. Henkilökuntaakin vähensin, ennen oli kaikkia yksi, tosin markkinoijia oli kolme. Nyt palkkalistalla on enään apuvalmentaja, fysioterapeutti sekä kaksi markkinoijaa.

Kysyisinkin teiltä kokeneemmilta pelaajilta, että mitäköhän olisi tehtävissä talouden pelastamiseksi? En mielelläni haluaisi myydä vielä "tähtipelaajiani". Junnuista on nousemassa ihan lupaavia pelaajia, mutta heistä ei ole apua tähän hätään.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Surkeaan jamaan olet joukkueesi päästänyt. Aluksi kun saa joukkueen niin pitäisi hankkia heti hyvä valmentaja ja päättää mitä reeniä alkaa vetämään. Jos päätyy vaikka maalintekoon niin siihen sitten 6 kelvollista mahdollisimman nuorta junnua treeniin eikä ulkopuolisia "tähtipelaajia" kannata hankkia laisinkaan.

Hattrick vaatii niin pirusti kärsivällisyyttä alussa kun pitää vaan odotella, että saa talouden kuntoon. Menestys on toissijainen asia. En osaa valitettavasti itse neuvoa miten tuosta tilanteesta enää selviää.
 

Bäcks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Washington Capitals
Vaikea on tilanne niin kuin enigma jo totesikin. Oikeastaan ainoat keinot saada parannusta talouteen on joko myydä pelaaja tai odotella tarpeeksi monen kotipelin lipputulot ja minimoida sinä aikana tappion tuottaminen. En tosin muista tarkkaan mikä oli stadionin koko alussa ja paljonko lipputuloja kertyi, mutta sillä keinolla itse aikoinaan räpiköin takaisin plussan puolelle. Muut kulut ovat lähinnä marginaalisia, kuten henkilökunta tai palkat, mutta niitäkin vähentämällä saa tietenkin pientä parannusta. Esim. jos sattuu olemaan täysin turhia pelaajia joukkueessa voi niitä erotella ja säästää sillä vähän.

Ei muuta kuin tsemppiä ja kärsivällisyyttä!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myytävänä nuori lupaus:

Sami Vottonen (324029807)
Ikä:18 vuotta ja 2 päivää
kelvollinen kunto, heikko kestävyys
Hän on kiistelty henkilö, joka on temperamenttinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on surkea, ja hän on heikko johtaja.
TSI: 960

Laituri:välttävä
Syöttäminen: välttävä
Maalinteko: hyvä

Määräaika: 21.6.2011 23.06
Hintapyyntö: 75 000 €

----------------

Sarjassa mennyt ihan odotetun lailla. Ennen viimeistä kierrosta olen kakkosena kolme pistettä johtajaa jäljessä ja sitä vastaan on viimeinen peli, mutta kaverilla on sen verran parempi maaliero, että ykköseksi en voi nousta. Ihan tyytyväinen olen ollut tähän kauteen, ei siinä. Mites muilla on mennyt?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites muilla on mennyt?

Yllättävän hyvin kiitos! Aloitin Hattrickin pitkän tauon jälkeen keväällä ja ensimmäinen kausi tuo myös ilmeisesti nousun, ennen viimeistä kierrosta 2 pistettä ero toisena olevaan. Viimeisellä kierroksella vastassa liigan toisiksi viimeinen, joten toivon mukaan tulee varma voitto.
Ainut pistemenetyskin (eli tappio) tuli 2.sijaa hallitsevaa vastaan, mutta voitin kyseisen tyypin seuraavalla kierroksella onneksi. Meni töpeksimään viime kierroksella tasapelin liigan viimeistä vastaan, jolloin nousin 1.sijalle 2 pisteen turvin (nyk. sijalla 2.olevalla oli parempi maaliero, joten oli 1.sijalla vielä silloin).

Jos nousu tulee, niin täytyy panostaa pelaajistoon vähän enemmän, tähän asti vain muutama hankinta tullut tehtyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös