Hattrick

  • 1 256 195
  • 10 198
Kestävyydellä ei ole mitään merkitystä treenin suhteen. Ainoat ratkaisevat asiat ovat valmentajan taso, apuvalmentajien määrä, treenattavan ikä, taidon taso sekä harjoittelun intensiteetti.

Montako niitä apuvalmentajia kannattaisi olla? Minulla on nyt 4 ja harjoittelen maalintekoa. Hyökkääjien iät ovat 17,18,18,19 ja 21. Intensiteetti on 100% ja kestävyysprosentti on 15%.

Ne apuvalmentajat siis ... Kiitos jo etukäteen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Montako niitä apuvalmentajia kannattaisi olla? Minulla on nyt 4 ja harjoittelen maalintekoa. Hyökkääjien iät ovat 17,18,18,19 ja 21. Intensiteetti on 100% ja kestävyysprosentti on 15%.

Ne apuvalmentajat siis ... Kiitos jo etukäteen.
Riippuu ihan mihin sulla on varaa. Kutosta alempana ei paljon kannata niihin satsata, tuo on jo ihan hyvä määrä. Onhan sulla myös yksi maalivahtivalmentaja, tekee hyvää veskarin kunnoille?

En nyt ihan tarkkaan muista miten apuvalmentajien teho meni, mutta kuitenkaan 10 apuvalmentajaa ei ole 10 kertaa tehokkaampi kuin yksi, vaan yksittäisen teho heikkenee mitä enemmän niitä on. Jossain tuostakin olisi tarkempia tietoja, mutta en nyt muista/löydä mistään tähän hätään. Vähän epäselvästi selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit suunnilleen idean.

Edit: jos joukkueessasi ei hirveästi muita vanhoja (30+) pelaajia ole, kestävyysprosenttia voi vaikka laskeakin, 13% pitäisi riittää hyvin.
 
Riippuu ihan mihin sulla on varaa. Kutosta alempana ei paljon kannata niihin satsata, tuo on jo ihan hyvä määrä. Onhan sulla myös yksi maalivahtivalmentaja, tekee hyvää veskarin kunnoille?

En nyt ihan tarkkaan muista miten apuvalmentajien teho meni, mutta kuitenkaan 10 apuvalmentajaa ei ole 10 kertaa tehokkaampi kuin yksi, vaan yksittäisen teho heikkenee mitä enemmän niitä on. Jossain tuostakin olisi tarkempia tietoja, mutta en nyt muista/löydä mistään tähän hätään. Vähän epäselvästi selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit suunnilleen idean.

Edit: jos joukkueessasi ei hirveästi muita vanhoja (30+) pelaajia ole, kestävyysprosenttia voi vaikka laskeakin, 13% pitäisi riittää hyvin.


Joo menihän se jakeluun (yllättäen :D), pitäsi muutenkin leikata vähän kulujua. Ja jatkan vielä mun kysymyksiä, miten paljon toi muutos (15% -> 13%) vaikuttaa hyökkääjien kehitykseen?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja jatkan vielä mun kysymyksiä, miten paljon toi muutos (15% -> 13%) vaikuttaa hyökkääjien kehitykseen?
Olisiko tästä taulukosta apua?
Itse olen käyttänyt sitä kestoharjoittelun suunnittelussa.

Edit: Ja hyökkääjiähän tuo muutos kehittää loogisesti sen 2% enemmän per viikko. 50 viikossa säästät siis jo kokonaisen tason per treenattava! :)
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Cupin viides kierros edessä ja joukkueeni sivuaisi voitolla vanhaa ennätystä, eli kuudennelle kierrokselle pääsyä. Ottelun pitäisi etukäteen olla selvää kauraa, mutta epäonnen aaltoa odotellaan, sillä kausi on alkanut ilman tappioita.

Cup ei ole yleensä ollut prioriteetti, yleensä IV-divarin joukkueella on plakkarissa jokin parempikin kuin kuudes kierros. Toivottavasti siihen saadaan muutos tällä kaudella.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Olen siirtymässä puolustaja-treeniin, millaisilla arvoilla ja minkä ikäisiä puolustajia kannattaa ostaa treenaukseen?

Mikä taktiikka sopii pakkitreeniin, onko 3-5-2 vieläkin rautaa, koska kolme saa keskuspuolustajatreenin?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mikä taktiikka sopii pakkitreeniin, onko 3-5-2 vieläkin rautaa, koska kolme saa keskuspuolustajatreenin?

Itse olen treenannut pakkeja jo monta kautta. Esim. 18.2.2007 kelvollisena ostettu pelaaja (150752280) on nyt uskomaton. TSIkin on noussut pikkuisen, 390 ->103 140 . Itse hankin treenattavat tasoa kelvollinen - erinomainen, ikähaarukka 17-18v. Kelvollinen 17 v + muutama päivä nousee nopeasti erinomaiseksi. 18 v erinomaisesta mahtavaksi takaa taas mukavan hinnan nousun. Näin olen sumplinut jo jonkun aikaa. Parhaat olen jättänyt joukkueeseen ja treenauttanut niitä lisää. Nyt pakisto on kutosessa mallia 2xuskomaton, 1 titaaninen ja 1 unohtumaton (tason nousu lähiviikkoina). Sarjapelit mennään 4-4-2, harkkapelit 5-4-1. Näin 9 pakkia on treenissä mukana. Hyvin on toiminut. Joukkue id on (560088).
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Olen siirtymässä puolustaja-treeniin, millaisilla arvoilla ja minkä ikäisiä puolustajia kannattaa ostaa treenaukseen?

Mikä taktiikka sopii pakkitreeniin, onko 3-5-2 vieläkin rautaa, koska kolme saa keskuspuolustajatreenin?

Olen itse kans ajatellut pakkitreeniä seuraavaksi, kunhan saan nykyiset pelinrakennustreenattavat riittävälle tasolle. Näin etukäteen olen ajatellut vetää sarja- (ja ehkä cup-) pelit normityyliin 3-5-2:lla ja ystävyysottelut 5-3-2:lla tai 5-4-1:llä.

Näin tehdessään toki menettää pari treenipaikkaa optimitreenaukseen nähden, mutta jos vetää liigamatsitkin 5 pakilla, siinä antaa näin kutosdivarilaisen silmin liikaa tasoitusta vihulle. Joku 4-5-1 voisi myös olla harkinnan arvoinen taktiikka sarjaotteluihin pakkitreenarille. Näin saisi 9 kaveria treenin piiriin.

Ikäpuolesta en osaa sen kummemmin kommentoida, kuin että luonnollisesti nuoremmat treenikkeet kehittyvät nopeammin. Itse olen pitänyt alarajana 17v treenikkeelle kelvollista päätaitoa, 18v hyvää, jne...
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Saako laitapakit nykyään täyden treenin vai puolikkaan? Joskus aikoinaan kun olen asiasta lukenut niin muistaakseni saivat vain puolikkaan.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Saako laitapakit nykyään täyden treenin vai puolikkaan? Joskus aikoinaan kun olen asiasta lukenut niin muistaakseni saivat vain puolikkaan.

Saatat muistella laituritreeniä. Siinähän laitapakit saavat puolikkaan treenin.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Miten minäkin muistaisin, jotta aikoinaan laitapuolustajat saivat vain puolikkaan treenin?

Laitapuolustajat ovat aina saaneet sääntöjen mukaan kokonaisen treenin puolustustreenauksessa. Joitakin saattaa sekoittaa tannoinen vasemman laitapakin bugi, jonka johdosta vasen laitapakki ei saanut lainkaan treeniä.

Kyseinen bugi oli yksi aukottomimmin todistetuista, mutta siitä huolimatta kesti viikkoja ennenkuin se vaivauduttiin korjaamaan. Pakkitreeniä vetäneille annettiin lohdutukseksi tokaisu: Mitäs treenasitte puolustusta.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Näin tehdessään toki menettää pari treenipaikkaa optimitreenaukseen nähden, mutta jos vetää liigamatsitkin 5 pakilla, siinä antaa näin kutosdivarilaisen silmin liikaa tasoitusta vihulle. Joku 4-5-1 voisi myös olla harkinnan arvoinen taktiikka sarjaotteluihin pakkitreenarille. Näin saisi 9 kaveria treenin piiriin.
Tällä kaudella tuo sarjapeleissä jo pitkään säännöllisesti käyttämäni 5-4-1 -taktiikka on muuten toiminut ainakin toistaiseksi minulla (joukkueeni id on: 1513998). Sarjaa tosin ei olla pelattu kuin nuo neljä kierrosta, mutta niissä on omiin mennyt vasta yksi maali, ja tuloksena on sarjan ykköspaikka kutosdivarissa. Alltidin mukaan sarjamme ranking on vielä melko korkea (87/1024), joten ei tuo taktiikka välttämättä vastustajille liikaa tasoitusta anna.

Ja tämän sanottuani alkaa sijoitukset putoamaan tietysti silmissä...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Pitänee myös itse siirtyä sarjapeleissä tuohon 4-5-1 tai mahd. 4-4-2 (toinen laita auki) näin pakkitreenarina.

Tuli muuten aika ruma selkäsauna viime la:na: (243600623)

Itse en täysin käsitä miten alakertani vs. vihun hyökkäys salli noin karmeat lukemat?
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Tulipa nolosti turpaan lauantaina 4-1. Loukkaantumisilla voi selitellä, mutta ei sieltä ollu sivussa kuin yks ykköskokoonpanon mies.

Mutta Junnuakatemia! Ai että on alkanu tuottaa hedelmää heti alottamisesta lähtien. Täksi kaudeksi alotin ja nyt jo 5 junnua jotka vaan kehittyy maksimeihinsa ja täyttää 17 ni nostan ylös. Puolen tusinaa viiden tähden miestä jo ringissä. Treeninä pelinrakennus ja toissijaisena syöttö. Tuun tienaan vielä isot massit näillä herroilla. Pari vois ottaa reeniin edustukseen, mutta muuten laitan lihoiks.
 
Mutta Junnuakatemia! Ai että on alkanu tuottaa hedelmää heti alottamisesta lähtien. Täksi kaudeksi alotin ja nyt jo 5 junnua jotka vaan kehittyy maksimeihinsa ja täyttää 17 ni nostan ylös. Puolen tusinaa viiden tähden miestä jo ringissä. Treeninä pelinrakennus ja toissijaisena syöttö. Tuun tienaan vielä isot massit näillä herroilla. Pari vois ottaa reeniin edustukseen, mutta muuten laitan lihoiks.

Oman kokemukseni mukaan viisi tähteä junnuissa ei ole kyllä yhtään mitään. Ei niillä ainakaan suuriin myyntituottoihin pääse. Millaisia arvoja kyseisillä jannuilla näkyy?
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Oman kokemukseni mukaan viisi tähteä junnuissa ei ole kyllä yhtään mitään. Ei niillä ainakaan suuriin myyntituottoihin pääse. Millaisia arvoja kyseisillä jannuilla näkyy?

Mulla oli joskus monta kautta aiemmin kans akatemia ja siellä jannut pelas viittä tähtee mikä hämäs ja luulin liikoja, kun sillon alussa ei vielä edes näkyny nuita taitoja junnuilla ni oli ihan arpomist. Tää on aivan alussa, mitä mulla nyt alle 10 pelii vasta junnuilla pelattuna.

Parhaat:

3. Lauri Heusala, 16 vuotta ja 54 päivää

Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon (maks. kelvollinen)
Pelinrakennus: heikko (maks. tuntematon)
Laituri: tuntematon (maks. hyvä)
Syöttäminen: tuntematon (maks. kehno)
Maalinteko:tuntematon

Heusalan pelinrakennustaidon maksimi vielä mysteeri mikä ratkaisee käyttökelpoisuuden mun edustuksen treeniin tai sitten myyntiarvon. Pelannu 5½ tähtee laitapakkina. En laituruutta tai pakitusta reenaa ni tän potentiaali jää nyt vähä käyttämättä

7. Joona Korhonen, 16 vuotta ja 102 päivää

Maalivahti: tuntematon (maks. kurja)
Puolustus: tuntematon (maks. heikko)
Pelinrakennus: välttävä (maks. tuntematon)
Laituri:tuntematon
Syöttäminen: tuntematon (maks. välttävä)
Maalinteko: välttävä (maks. välttävä)

Pelinrakennuksen maksimi kun tulee tietoon niin tietää mikä tästä tulee. 5½ tähtee pelannu keskikentällä. Nousee mun edustuksen reeniin kuha pelinrakennus ja syöttö maksimeissa.

9. Artem Sevruk, 16 vuotta ja 10 päivää [Nopea]

Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon (maks. välttävä)
Pelinrakennus: kehno (maks. kehno)
Laituri: tuntematon
Syöttäminen: kelvollinen (maks. hyvä)
Maalinteko: tuntematon (maks. välttävä)

Syöttötaidon ansiosta saa paikan edustuksessa ja reeniin. 5 tähtee hyökkinä.

14. Mikke Leväaho, 15 vuotta ja 109 päivää

Maalivahti: tuntematon
Puolustus: heikko (maks. tuntematon)
Pelinrakennus: tuntematon
Laituri: tuntematon (maks. hyvä)
Syöttäminen: tuntematon (maks. kehno)
Maalinteko: välttävä (maks. tuntematon)

Joukon nuorin. Reenaan edustuksessa siis maalintekoo ja tämä nousee kans sinne reeniin. Pelinrakennuksesta ei vielä tietoo. Pelannu 6 tähtee laiturina.

10. Arttu Hatakka, 17 vuotta ja 54 päivää

Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon
Pelinrakennus: välttävä (maks. tuntematon)
Laituri: tuntematon
Syöttäminen: tuntematon (maks. välttävä)
Maalinteko: heikko (maks. tuntematon)

Iäkäs. Pelinrakennuspotentiaali vielä tuntematon niin tästä ei ossaa sanoo. 5½ tähtee keskikentällä.

Sit on 6 tähden maalivahti jolla maalivahtitaidon maksimi kelvollinen.

Ei vielä tiedä onko näistä kukaan erityisen arvokas, mutta mielelläni otan näistä jokaisen reenattavaksi ylös.
 

MoonMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Red Wings

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Cupissa tuntuu tuhkimotarina jatkuvan, ensimmäistä kertaa pääsin 8. kierrokselle vaikka olenkin vitosessa muutaman kauden jo tahkonnut. Voitto irtosi mahtavan keskikentän omaavasta kolmosdivarin jengistä jopa yllättävän helposti 3-0! http://www76.hattrick.org/Club/Matches/MatchLineup.aspx?MatchID=251602161&TeamID=556377

Noutaja tulee kyl seuraavalla kierroksella kun tulee kakkosen seura vastaan...

Voitit jatkoaikatoveri sixtuksen. Pienellä vääryydellä toki, mutta tämähän on normaalia HT:ssa.

Itsellä jatkuu myös cup-taival vielä vieraskentällä.. jos ja kun tämä selvitetään niin olisi ehkä jo pieni toivo kotipelistä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Voitit jatkoaikatoveri sixtuksen.

Onko mihinkäään kerätty listaa Jatkoaikalaisten Hattrick-joukkueista? Vai kerätäänkö tänne? Mielenkiinnosta voisi joskus vilkaista, miten palstaveljillä Hattrick menee. Oman joukkueen id on 560088.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Oma joukkueeni: 560264

Ykköskokoonpano alkaa uhkaavasti lähestyä eläkeikää, olen ajatellut reenauksen vaihtoa. Luopumisen tuskaa kyllä on, koska tuo 3-5-2 on tasapainoinen muodostelma ainakin minun taidoilleni.

Mitä menettää, jos alkaa reenata hyökkejä muodostelmalla 4-3-3? Näyttäisi pakkireeni olevan suosiossa ja ajattelin mennä proaktiivisesti suoraan hyökkäyspainotteiseksi.

Lisäksi on kova (virtuaali)huoli virtuaalikatsojista, en halua pettää virtuaalijoukkueen virtuaalifaneja sillä, että joukkue alkaisi pelata puolustusvoittoisesti tahkomalla nollan tai yhden maalin otteluita.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mitä menettää, jos alkaa reenata hyökkejä muodostelmalla 4-3-3? Näyttäisi pakkireeni olevan suosiossa ja ajattelin mennä proaktiivisesti suoraan hyökkäyspainotteiseksi.

Keskikentän hallintaa menettää aika paljon, jos siirtyy 3-5-2 taktiikasta 4-3-3 taktiikkaan, kun keskikentältä poistuu 2 pelaajaa. Itse laittaisin mieluummin 3-4-3 taktiikkaa jolloin puolustuksesi pysyisi samana ja keskikenttäkään ei kärsisi niin paljoa ja hyökkäykseen tulisi lisää tehoa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keskikentän hallintaa menettää aika paljon, jos siirtyy 3-5-2 taktiikasta 4-3-3 taktiikkaan, kun keskikentältä poistuu 2 pelaajaa. Itse laittaisin mieluummin 3-4-3 taktiikkaa jolloin puolustuksesi pysyisi samana ja keskikenttäkään ei kärsisi niin paljoa ja hyökkäykseen tulisi lisää tehoa.

Voihan 4-3-3 taktiikassakin laittaa 3 keskikenttäpelaajaa, tai vaihtoehtoisesti 2 keskikenttäpelaajaa ja yksi laituri, eli hallintaa ei välttämättä menetä ollenkaan, mutta laitahyökkäys arvosanat tippuu roimasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös