Hattrick

  • 1 256 195
  • 10 198

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
8-0 voitto sarja-avauksessa. Hyvin näkyy nyt tämä 8. ja 9. divarin tasoero.

Oletko tosissas? On todella harvinaista että ysissä olisi yhtä enempää ihmismanagereita, ei vaadita kun välttävää kokoonpanonlaitto taitoa niin sarjavoitto on saletti.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sarja on avattu... Ensimmäisesä pelissä 6-0 voitto pahimmasta vastustajasta, eiköhän aloitella odottamaan sarjanousua... -Team Jewgen-
Team Urho puolestaan avasi 6-1 voitolla päävastustajastaan ;) Hyvin menee, mutta menkööt!
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Oman joukkueeni fanit näkyvät olevan seitsemännessä taivaassa, vaikka kuitenkin olettavat sarjassa säilymisen vaativan kovaa työtä. Ei ehkä aivan loogista, kun joukkueeni oli kuitenkin viime kaudella seiskadivarin lohkon neljäs, kahden pisteen päässä nousupaikasta.

Kausi on kyllä alkanut upeasti. Tiistaina cupissa 7-0-voitto botista, ja nyt lauantaina 3-0-vierasvoitto viime kauden lohkokolmosesta. Kerrankin näkyi ns. pomppivan, koska raportin perusteella ottelu oli suhteellisen tasainen. Vaikuttaisi joka tapauksessa siltä, että nousu kuutosdivariin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa jo tällä kaudella. Varsinainen tavoite se ei kyllä vielä ole, pakkitreeniä ja rahankeruuta oli ajatus tämä kausi pyörittää.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Analyysia pelistä, kiitos?!?!

Eilen oli sitten sarjan avausottelu, kotipeli viime kauden kutosta vastaan (itse viime kaudella viitonen). Fanien odotuksena kautta koskien on, voimme voittaa tämän sarjan ja eilistä ottelua koskien "voimme voittaa tämän ottelun".

Peli kuitenkin päättyi tasan: Peto 1 – 1 Intiö (matchID 164320326)

Vein ottelussa hallinnan ja ylipäätään kaikki statsit oli minulla parempia. Keskikenttä vain on heikko joten on kait turha odottaa kovin paljoa maalipaikkoja?

Niin eli jos joku viittis parilla sanalla avata mulle, mitä tapahtui vai oliko tässä vain se ns. "random" tekijä että todennäköisesti olisin voinut voittaakin tuon pelin.
 

Mace

Jäsen
Eilen oli sitten sarjan avausottelu, kotipeli viime kauden kutosta vastaan (itse viime kaudella viitonen). Fanien odotuksena kautta koskien on, voimme voittaa tämän sarjan ja eilistä ottelua koskien "voimme voittaa tämän ottelun".

Peli kuitenkin päättyi tasan: Peto 1 – 1 Intiö (matchID 164320326)

Vein ottelussa hallinnan ja ylipäätään kaikki statsit oli minulla parempia. Keskikenttä vain on heikko joten on kait turha odottaa kovin paljoa maalipaikkoja?

Niin eli jos joku viittis parilla sanalla avata mulle, mitä tapahtui vai oliko tässä vain se ns. "random" tekijä että todennäköisesti olisin voinut voittaakin tuon pelin.

Kyllä sinä olit suosikki tuon ottelun voittajaksi, mutta lähtökohtaisesti tilanne oli kuitenkin se, että maaleja ei paljon nähdä kumpaankaan päähän. Kun vastustajasi onnistui sen yhden maalin tuikkaamaan, ei ollut mitenkään kovin yllättävää, ettet sinäkään onnistunut useammin vastustajan puolustusta yllättämään.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Onko kukaan huomannu minkä verran tähti-arvojen tippumista? Sillä meikäläsen puolustus treenattavilla on järjestään tippunut 1 tähden verran. Tosin ei sillä ole juurikaan kun kosmeettista vaikutusta? Mutta toisaalta siirtomarkkinoilla voi vaikuttaa jonkun verran.

Sarja alkoi 0-0 pelillä. Kun ei tee maaleja ei voi voittaa, ei sinäänsä mikään yllätys. Mutta hallinnalla saa saman verran ilmoitettuja paikkoja kun vastahyökkäyksillä niin vähän kysrsii, mutta mitäpä tuosta, ht on potkinut, potkii ja tulee potkimaan. Jospa sitä ois mahkut nousuun takas viitoseen....
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Oletko tosissas? On todella harvinaista että ysissä olisi yhtä enempää ihmismanagereita, ei vaadita kun välttävää kokoonpanonlaitto taitoa niin sarjavoitto on saletti.

Mulla oli viimekaudella itseni lisäksi kaksi joista tosin toinen heitti pyyhkeen kehään kesken kauden. Nyt sitten kasi avattu piccaamalla 6-0 voitolla botista. Osui aika helppo kasilohko(ranking noin 750)kun toinen nousija sekä sarjaan pudonnut joukkue ovat botteja. Muiden tasosta kertoo aika paljon se että Alltidiä silmäilemällä huomasin että oman jengini(siis picattu ottelu)eiliset tilastot tähtineen, loddareineen ja hatstatseineen olivat huomattavan paljon paremmat kuin kyseisen lohkon parhaat maksimit viimekaudella. Helvetillisiä vahvistuksia saavat muut hankkia ja itselleni pitää tulla järkky loukkaantumissuma jos muut meinaavat useamman joukkueen voimalla pistää omiani pataan.

Tavoitteena siis nousu kasista seiskaan samantien ja sen jälkeen mietintämyssy päähän ja pähkäilemään miten pysyä seiskassa. Kuullostaa ehkä aavistuksen arrogantilta mutta on kuitenkin ihan realistinen tavoite ja todennäköisesti toteutuu. Jos joku haluaa huvikseen joukkettani tarkistella niin se on FC Vallila(ID 1519777). Kovemmassa lohkossa olisi puutteita jokaiselle pelipaikalle mutta tähän lohkoon jengi riittänee tappiin saakka jopa tuollaisenaan.

Valmentajasta tosin pitäisi hankkiutua eroon ja äkkiä. Tulisiko muuten seuraavista veteraaneista(siis nyt pelaajia)lähellekään kelvollista valmentajaa? Ensimmäisellä kokemus: loistava ja johtajuus: kurja. Toisella kokemus: mahtava ja johtajuus: heikko. Kummasta todennäköisemmin? Vai ei kummastakaan?

Cup-ranking oli itselläni(sain viimesyksynä kasista varmasti putoavan joukkueen)sen verran huono(eli jotain 36 000)että tämän vuoden cup jäi kokonaan näkemättä. Se hieman harmittaa sillä nykyinen, ainakin Alltidin viimeviikosta päivittämä, ranking on noin 20 000 eli tavallaan turhaan jäi tämän kauden cupit pelaamatta(jos siis n.35 000 jengiä huolitaan mukaan).
 
Viimeksi muokattu:

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Onko kukaan huomannu minkä verran tähti-arvojen tippumista? Sillä meikäläsen puolustus treenattavilla on järjestään tippunut 1 tähden verran.

Joitain uudistuksia tähtiinnhän ilmoitettiin jossakin pääkirjoituksessa tulevan, en muista mitä taitoja koski. Pakeilla tosiaan näyttää pudonneen n. 1 tähden verran itselläkin, hyökkääjillä vastaavasti noussut.

Itsellä alkoi yllättävänkin nihkeästi kausi kotona viime kauden sarjakakkosta vastaan. Voitin vain kolmella maalilla, toki pic mukana mutta silti. tasoerosta lohkossani kertoo se, että alltidin lohkon all starsissa on 8 omaa pelaajaani ja siis vain 3 muuta. Ilman yhden pakin loukkaantumista eilisessä pelissä, olisi luvut olleet 9/2. Hatstatsit oli itellä 260, kun seuraavaksi parhaalla lohkossani 181. Hiukan tylsää vedellä tällasessa lohkossa, mutta cupiin voi kivasti panostaa kun kaikki sarjapelit voi rentoilla.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaaha, mää koin kyllä oikeusmurhan edellisessä ottelussani! Maailma on julma paikka elää, kun ei edes jalkapallo suju. Mitäs mieltä muut on, onko ottelun tulos oikeudenmukainen? Ottelu ID on: 164473038

Noi tontut on pahin vastustaja, joten MOtsasin pelin, hallinta mulle, tähdetkin oli mun puolella, mutta lopputulos kaikkea muuta. Onneks sentään sain telottua noilta kaks pelaajaa =)
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Valmentajasta tosin pitäisi hankkiutua eroon ja äkkiä. Tulisiko muuten seuraavista veteraaneista(siis nyt pelaajia)lähellekään kelvollista valmentajaa? Ensimmäisellä kokemus: loistava ja johtajuus: kurja. Toisella kokemus: mahtava ja johtajuus: heikko. Kummasta todennäköisemmin? Vai ei kummastakaan?
Ei noista kumpikaan ole valmentajaksi kovin kummoinen vaihtoehto. Jotta pelaajasta kannattaisi tehdä valmentaja, niin häneltä pitäisi löytyä sekä kokemusta että johtajuutta. Tämä johtuu siis siitä, että tehtäessä pelaajasta valmentaja johtajuus ei vaikuta hintaan niin kuin ulkopuolisessa värväyksessä.

Tuosta jälkimmäisestä kaverista saisit noin 550 k kustannuksilla hyvän valmentajan, jolla johtajuus on heikko. Ulkopuolisena värväyksenä vastaava maksaisi 617 k eli hieman tietysti säästäisit. Mutta en silti oikein näe järkeä tässä, kun tuolla samalla sijoituksella saisi paljon parempaakin, jos vaan olisi pelaaja, jolta löytyisi kokemuksen lisäksi johtajuutta. Kannattaa tutkia tätä sivua ja miettiä asioita.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Itsellä alkoi yllättävänkin nihkeästi kausi kotona viime kauden sarjakakkosta vastaan. Voitin vain kolmella maalilla, toki pic mukana mutta silti. tasoerosta lohkossani kertoo se, että alltidin lohkon all starsissa on 8 omaa pelaajaani ja siis vain 3 muuta. Ilman yhden pakin loukkaantumista eilisessä pelissä, olisi luvut olleet 9/2. Hatstatsit oli itellä 260, kun seuraavaksi parhaalla lohkossani 181. Hiukan tylsää vedellä tällasessa lohkossa, mutta cupiin voi kivasti panostaa kun kaikki sarjapelit voi rentoilla.
Pelaatko kutosessa vai missä? Meinaan, tuo 260 on aika kova kyllä alasarjoihin. Itsellä taitaa pyöriä siinä 215-230 hujakoilla, ja olen oman (heikon) kutoslohkoni kärkijoukkue.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Jaaha, mää koin kyllä oikeusmurhan edellisessä ottelussani! Maailma on julma paikka elää, kun ei edes jalkapallo suju. Mitäs mieltä muut on, onko ottelun tulos oikeudenmukainen? Ottelu ID on: 164473038

Noi tontut on pahin vastustaja, joten MOtsasin pelin, hallinta mulle, tähdetkin oli mun puolella, mutta lopputulos kaikkea muuta. Onneks sentään sain telottua noilta kaks pelaajaa =)

Ei ehkä oikeudenmukainen, sillä olit selkeä ennakkosuosikki olit ottelussasi, mutta ainakin osan tappiosta laittaisin managerin piikkiin.

Miksi olit valinnut "hyökkäykset laidoilta", kun kaksi kolmesta hyökkäyksestäsi oli parempia kuin vastustajan puolustukset?

Voitit keskellä 15-14 ja oikealla 11-8 ja sen kolmannenkin hävisit vain 10-9.

Jos olisit pelannut normaalilla niin nuo 61% ja 63% pallonhallinnat olisivat riittäneet voittoon. Nyt joukkueesi tärväsi maalipaikkojaan siihen, että palloa yritettiin väen vängällä saada sinne laitaan.

Nythän sait raportoituja maalipaikkoja vain kolme ja vastustaja huolimatta huomattavasti vähäisemmästä pallonhallinnastaan kaksi joista molemmista rankaisi.

Lisäksi toteasisin ettei noilla tähdillä ole mitään tekemistä ottelun lopputuloksen kanssa, niiden avulla on tarkoitus seurata kunkin pelaajan henkilökohtaiseten peliesitysten muuttumista (joka sekin kaikenmoisella tähti-kikkailulla tehdään turhaksi ja vaikeaksi). Ottelun lopputulosta voidaan laskea toteutuneiden kenttäarvosanojen perusteella.
 

Saloxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, KGB ja RK-62
Olisiko jollakin gurulla pieni hetki analysoida joukkueeni Salballers (560700) menestystä tälle kaudelle. Kutoseen nousin useamman kauden seiskassa rypimisen jälkeen. Onko mahdollisuudet jähiä tämä kausi tippumatta? Lisäksi myös olisi jännä kuulla arviota ensimmäisestä pelistä, jonka voitin, ihme kyllä. MatchID: 164276087
 

Janda

Jäsen
Olisiko jollakin gurulla pieni hetki analysoida joukkueeni Salballers (560700) menestystä tälle kaudelle. Kutoseen nousin useamman kauden seiskassa rypimisen jälkeen. Onko mahdollisuudet jähiä tämä kausi tippumatta? Lisäksi myös olisi jännä kuulla arviota ensimmäisestä pelistä, jonka voitin, ihme kyllä. MatchID: 164276087
En nyt itseäni miksikään guruksi laske mutta tässä kuumesairaana oli aikaa vähän katsella joukkuettasi. Kyllä tuossa mielestäni on kaksi joukkuetta, jotka pystyt jättämään taaksesi. Eli tuo ensimmäinen vastustajasi, jolla pelkkä keskikenttä ei noilla hyökkäys- ja puolustusarvosanoilla ei riitä voittoon kovin usein. Toki tarvitset hieman onnea voittaaksesi kyseisen joukkueen yksittäisessä ottelussa mutta eipä tappioitakaan hirveän montaa pitäisi tulla. Kakashi on selvästi lohkon huonoin joukkue ja siltä pitäisi saada täydet pisteet suht kivuttomasti. Muita vastaan tulee suuria vaikeuksia, kun keskikenttäsi on noin huono ja vastustajilla on muutkin osa-alueet suht kunnossa. Mielestäni mahdollisuudet säilymiseen ovat ihan hyvät mutta tuolla keskikentällä ei kannata haaveilla kuitenkaan kärkisijoituksista. Veikkaisin, että sijoituksesi on kuudes ja pisteitä 14-15. Treenaat ilmeisesti hyökkääjiä? Itse vaihtaisin ainakin yhden keskuspakin keskikenttämieheen, jolloin saisit jonkunlaisen keskikentän ja hyötyisit enemmän hyvästä hyökkäyksestäsi.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Haluaisin myös kuulla mielipiteitä asiantuntijoilta, olenko menossa Hattrickissa oikeaan vai täysin väärään suuntaan.

Joukkueen ID on: 1513998

Ja lyhyesti taustasta:

Aloitin Hattrick-uran käytännössä viime vuoden syyskuussa. Olen rimpuillut kasissa nyt noin puolitoista kautta aika heikolla menestyksellä. Aikaisemmin meillä oli kova sarja (Alltidin mukaan 15. paras kasidivari), mutta sarjan voittajan noustua seiskaan, sarjamme taso on ainakin Alltidin mukaan laskenut. Tämä sopii ainakin minulle, sillä nyt sarjassamme menestysmahdollisuudet ovat yhtä luokka paremmat (eivät tosin vieläkään mitkään kovin hyvät meidän joukkueelle).

Valitsin alussa taktiikakseni kärsivällisen ja pitkän rakennustyön. Aloitin niin junnuloton kuin junnuakatemian ja tavoitteena oli kasata joukkue omien lupausten kautta (myöhemmin on tullut realiteetit tämän asian kanssa vastaan, eli omista tuskin saa kasattua niin hyvää joukkuetta mitä alkuun kuvitteli). Alusta saakka olen treenannut suurimmaksi osaksi vain puolustusta. Maalivahtitreeniä vedin tosin välissä pari viikkoa, kun piti nostaa lotosta saamani kelvollinen maalivahti hyväksi, erikoistilanteita harjoittelin myös pari viikkoa (sain yhden 17-vuotiaan puolustajan ET-taidon mahtavaan) ja nyt on päällä lyhyt syöttötreeni.

Rahatilanne on tällä hetkellä lievästi miinuksella (n. 40000) ja stadion vetää 12000 ihmistä. Junnuihin on mennyt viikoittain aika paljon rahaa (n. 35.000), kun olen pyörittänyt alusta saakka kumpaakin systeemiä. Loton taso on pian - parin viikon päästä - erinomainen. Toistaiseksi sieltä on tullut nykyinen ykkösvahti (joka on siis korkeahko hyvä) ja yksi erinomainen 18-vuotias puolustaja. Akatemiasta ei ole puolestaan tullut vielä mitään, mutta kohta saan nostettua sieltä 17-vuotiaan hyvän maalivahdin ja pari kelvollista (korkeaa?) 17-vuotiasta puolustajaa.

Akatemian 17-vuotias (luultavasti korkea hyvä) maalivahti olisi tarkoitus pistää myyntiin noston jälkeen ja hankkia rahoilla keskikentälle viimein kunnon pelintekijä. Viime viikolla ostin kärkeen kasidivariin luultavasti riittävän (?) hyökkääjän, jolla on erinomainen maalintekotaito pääpeli-ominaisuudella. Puolustus on meidän sarjaamme luultavasti riittävä, kun mukana on päätaidoltaan kolme erinomaista (kohta yksi näistä mahtava) puolustajaa ja kolme hyvää puolustajaa. Maalissa on siis maalivahtitaidoltaan hyvä maalivahti.

Nyt kysynkin, että miten tuota nykyistä joukkueen tilannetta kannattaisi kehittää jatkossa?

Junnuihin menee paljon rahaa, mutta en haluaisi lopettaa näitä, kun nyt nämä ovat vasta (ainakin toivottavasti) alkamassa tuottamaan meille kunnon pelaajia. Entä miten minun kannattaisi toimia tuon akatemian 17-vuotiaan maalivahdin kanssa? Kannattaisiko laittaa suoraan noston jälkeen myyntiin, vai treenata erinomaiseksi ja myydä sen jälkeen? Ja entä miten suosittelisitte, miten minun kannattaisi käyttää hänestä saatavat rahat (kannattaisiko laittaa kaikki rahat yhteen keskikentän vahvistukseen, kuten olen suunnitellut)?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Junnuihin menee paljon rahaa, mutta en haluaisi lopettaa näitä, kun nyt nämä ovat vasta (ainakin toivottavasti) alkamassa tuottamaan meille kunnon pelaajia. Entä miten minun kannattaisi toimia tuon akatemian 17-vuotiaan maalivahdin kanssa? Kannattaisiko laittaa suoraan noston jälkeen myyntiin, vai treenata erinomaiseksi ja myydä sen jälkeen? Ja entä miten suosittelisitte, miten minun kannattaisi käyttää hänestä saatavat rahat (kannattaisiko laittaa kaikki rahat yhteen keskikentän vahvistukseen, kuten olen suunnitellut)?

Kyllä minä sinuna raa'asti karsisin noita junnunostokuluja. Et takuulla saa omiasi pois jos todella 35k menee viikossa pelkkään junnutoimintaan. Itse panostan vain lottoon ja kannustan sinuakin tekemään valinnan itsellesi mielekkäämpään vaihtoehtoon.

Ja jos tuo 17-vuotias molari on todella korkea hyvä, niin voithan sen erinomaiseksi treenata, ainakin mikäli maalissa pelaisi toinenkin junnuikäinen veskari(yksilötreeni seurajoukkueessa kuulostaa vähän tuhlaukselta). Saat siitä kyllä ihan hyvin rahaa myymällä suoraankin.

Ja itsehän ostaisin nimenomaan vahvistuksen keskikentälle.
 

Mace

Jäsen
Nyt kysynkin, että miten tuota nykyistä joukkueen tilannetta kannattaisi kehittää jatkossa?

Yritän antaa muutaman yleisen vinkin aladivareissa pelaaville, joten toivottavasti sinäkin, nuck, saat näistä jotain irti omaan tilanteeseesi.

1) Treenaa (pääasiallisesti) päätaitoa. Tällä tavoin treenattavien lukumäärä pysyy järkevällä tasolla (eli ei tarvitse sitoa rahaa liikaa treenattaviin pelaajiin), joukkueen suorituskyky paranee melko nopeasti ja joukkueen arvo kasvaa. Jos jossakin välissä haluat heittää sekaan vähän jotain muutakin treeniä, ota tuo huomioon jo treenattavia hankkiessasi (eli osta pelaajia, jotka hyötyvät myös siitä toisesta treenimuodosta). Pääpaino siis kuitenkin ilman muuta päätaitotreenissä.

2) Keskity myös pelaajahankinnoissa päätaitoihin. Matalilla taitotasoilla päätaitotasoihin panostaminen ei lisää merkittävästi palkkakuluja mutta parantaa suuresti suorituskykyä, joten jätä aputaitoihin panostaminen suuremmalta osin myöhempään ajankohtaan. Joukkueessa ei siis saa olla hyviä innereitä loistavalla syötöllä vaan mieluummin loistavia pelinrakentajia heikolla syötöllä. Poikkeuksena tähän ohjeeseen voisi pitää laitureita, joille voi hakea varallisuuden mukaan myös hieman pelinrakennusta (joka laskettakoon tässä yhteydessä laiturin aputaidoksi, vaikka sitä voi aivan perustellusti pitää myös laiturin päätaitona).

On kuitenkin syytä korostaa, että ota jokainen aputaitotaso, jonka saat "ilmaiseksi". Voi esimerkiksi aivan hyvin olla tilanteita, joissa pelinrakentajan kurjan ja kehnon syötön välillä ei ole käytännössä minkäänlaista hintaeroa, joten ota silloin aina kahdesta muuten tasaväkisestä pelaajasta se vaihtoehto, jolla on parempi aputaito.

3) Pyri nousemaan. Oli yleinen käsitys mikä tahansa, sarjatasojen nouseminen on tehokas tapa kohentaa joukkueen taloudellista tilannetta ja sitä kautta myös suoritustasoa. Voit harkita nousun välttämistä korkeintaan silloin, jos on päivänselvää, ettet missään tapauksessa voi säilyä uudella sarjatasolla ja toisaalta pystyt dominoimaan nykyisellä sarjatasollasi. Käytännössä tuollaista tilannetta ei ole juuri koskaan, joten nouse, kun pystyt.

Noilla eväillä alkuun. Ai niin, nuckille sen verran, että heitä junnulotto välittömästi nollille ja keskity akatemian pyörittämiseen (siis jos yhtään tuntuu siltä, että jaksat siitä huolehtia).
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Kyllä minä sinuna raa'asti karsisin noita junnunostokuluja. Et takuulla saa omiasi pois jos todella 35k menee viikossa pelkkään junnutoimintaan. Itse panostan vain lottoon ja kannustan sinuakin tekemään valinnan itsellesi mielekkäämpään vaihtoehtoon.

Junnuihin on tosiaan tyhmää panostaa liikaa, laskin huvikseni viimeisen 4 kauden saldon junnulotossa ja tuotot oli yhteensä 500k, eli sellaset 900k turskaa on tullu 4 edellisen kauden aikana junnulotosta. Turhaa hommaa. Akatemiaakaan ei oo tullu koskaan perustettua, kun sen tullessa olin parin kauden ajan ulkomailla ja satsaaminen ht:n jäi minimiin.

Onkos kukaan muuten huomannu fanijoukon kasvussa/laskussa muutoksia? kannattajien mielialan ollessa hyvä, häipyi jokaisen päivityksen aikana 2 fania ja nyt sen ollessa tyytyväinen, ei tapahtunut muutosta. Hiukan omituista.

olkikuukkelille: VI-divarissa (2 vittumaisen karsintapelin johdosta) tahkoan ja joukkue on ZSKA SUMU, jos kiinnostaa käydä väijymässä.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Nyt vaihteeksi vituttaa tämä peli. Kotiottelussa nekkuun 2-0. Maalipaikat meni minulle 5-3. Ei kai sitä maalivahtiakaan voi syyttää, joka pelasi ekan pelinsä, hyvä 17 vuotias. Pallonhallintakin oli minulla 70% ja 72%, mutta kun ei edes unohtumaton hemmo laita rankkarista sisään niin vaikee voittaa. Vituttaa.

Jos jotakuta kiinnostaa kommentoidam oliko vain paska tuuri vai managerin huonoutta niin matsi id on: 164239404
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aloitin Hattrick-uran käytännössä viime vuoden syyskuussa. Olen rimpuillut kasissa nyt noin puolitoista kautta aika heikolla menestyksellä. Aikaisemmin meillä oli kova sarja (Alltidin mukaan 15. paras kasidivari), mutta sarjan voittajan noustua seiskaan, sarjamme taso on ainakin Alltidin mukaan laskenut. Tämä sopii ainakin minulle, sillä nyt sarjassamme menestysmahdollisuudet ovat yhtä luokka paremmat (eivät tosin vieläkään mitkään kovin hyvät meidän joukkueelle).

Aika perusalku, kun aloittaa puolustustreenillä. Sillä on hankala menestyä aladivareissa, kun keskikenttäarvosanat ovat matalalla. Silloin jo pelkkä yhden tason ero keskikentässä kääntää maalipaikat selvästi hallitsevalle joukkueelle ja tuollainen kelvollinen keskuspuolustus ei riitä edes heikkoa hyökkäystä vastaan. Oma hyökkäys taas kärsii puolustavasta valmentajasta. Toki tuolla voi tulla menestystä myöhemmin, mutta se vaatii vaan aikaa. Keskikenttään ja hyökkäykseen panostaminen on varmin ja helpoin tapa saada hattrickiin tuloksellisesti hyvä alku.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Alkuun suuret kiitokset kysymyksiini kommentoineille.

Lyhyttä kommenttia tuohon junnu-asiaan.

Kyllä minä sinuna raa'asti karsisin noita junnunostokuluja. Et takuulla saa omiasi pois jos todella 35k menee viikossa pelkkään junnutoimintaan.
Tällä hetkellä menee tosiaan tuo 35k junnuihin, kun akatemiassa on kaksi kykyjenetsijää tämän viikon ajan. Olen vaihdellut loton ja akatemian nostoja siten, että olen nostellut vuoroviikoin kummastakin ja silloin, kun on "akatemia-viikko" käytössä on kaksi kykyjenetsijää, "lotto-viikkoina" akatemia on puolestaan mennyt vain yhdellä kykyjenetsijällä.

Taloudellisessa mielessä toisen systeemin lopettaminen on kyllä käynyt usein mielessä. Ongelmani on vain se, että olen saanut lotosta pari kohtalaista nostoa, vaikka joukkueen taso ei ole vielä edes erinomainen. Koko ajan on tuntunut, että "olisi tyhmää lopettaa nyt lotto, kun siihen on mennyt jo niin ja niin paljon rahaa ja parasta tasoa ei ole vielä edes nähty".

Toisaalta en halua lopettaa kyllä akatemiakaan. Akatemia on siinä mielessä parempi vaihtoehto, että sitä pyörittäessä näkee tulevaisuuden ja pystyy näin ennakoimaan tulevaa. Esimerkiksi tällä hetkellä minulla on tiedossa, että minun ei kannata ostaa pakkitreenattavia, kun omista on tulossa kaksi suhteellisen lupaavaa pakkia. Lisäksi tiedän sen, että olen saamassa pian ylös tuon 17-vuotiaan junnumolarin, jolla voin tehdä ainakin jonkin verran rahaa ja käyttää tämän sitten jonnekin muualle.

Lisäksi olen miettinyt sitä, että kun akatemiassa tulee aika, jolloin kokoonpano on periaatteessa täysi, mutta nostettavia ei ole, voin ehkä saada näinä viikkoina lotosta apua. Näiden kahden tavan yhteishyöty on myös siinä, että esimerkiksi nyt kun olen nostamassa akatemiasta lahjakkaan maalivahdin ylös, voin yrittää saada lotosta toista lahjakasta maalivahtia samaan aikaan molaritreeniin ja myydä nämä molemmat sitten samoihin aikoihin (kun näistä on tullut erinomaisia). Tämä on tosin mahdollista vain todella hyvällä tuurilla.

Mutta se tästä junnusysteemien päällekkäisyyksien hyvistä puolista. Olette varmasti oikeassa siinä, että kahden systeemin pyörittäminen ei ole kannattavaa puuhaa ja minun kannattaisi lopettaa toinen. Nyt pitäisi vaan miettiä, kumman lopettaa. Lopettaisiko sitä loton, jonne on laittanut paljon rahaa, joka on kohta erinomainen ja josta olisi ehkä mahdollista saada nykyistä parempia junnuja, vai lopettaisiko akatemian, jossa on tulossa varmuudella pari mielenkiintoista nostamisen arvoista pelaajaa ja jonne nostin juuri viikko sitten yhden tulevaisuuden edustuksen puolustajan.

Toisen tulen ainakin joka tapauksessa pitämään ihan pelkästään sen vuoksi, että tämä junnunosto on aina mielenkiintoista tehdä, vaikka sieltä ei saisikaan mitään. Lisäksi ainakin minulle on eri asia, onko joukkueessani ylhäällä ns. oma kasvatti, vai muualta ostettu lupaus - vaikka eihän tämä peleissä mitenkään parempana pelinä näy tms.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi olit valinnut "hyökkäykset laidoilta", kun kaksi kolmesta hyökkäyksestäsi oli parempia kuin vastustajan puolustukset?

Voitit keskellä 15-14 ja oikealla 11-8 ja sen kolmannenkin hävisit vain 10-9.

Jos olisit pelannut normaalilla niin nuo 61% ja 63% pallonhallinnat olisivat riittäneet voittoon. Nyt joukkueesi tärväsi maalipaikkojaan siihen, että palloa yritettiin väen vängällä saada sinne laitaan.

Eikö se sitten vaikuta, kun vastustajan laitapuolustus oli totaalisen onneton, että ohjaa hyökkäykset sieltä? Ajattelin panostaa hyökkäyksen sinne, missä on heikoin puolustus. Mitäs hyötyä tosta hyökkäys laidoilta nyt sitten on, jos tälläsessä tilanteessa kerran siitä oli haittaa?
 

Mace

Jäsen
Eikö se sitten vaikuta, kun vastustajan laitapuolustus oli totaalisen onneton, että ohjaa hyökkäykset sieltä? Ajattelin panostaa hyökkäyksen sinne, missä on heikoin puolustus. Mitäs hyötyä tosta hyökkäys laidoilta nyt sitten on, jos tälläsessä tilanteessa kerran siitä oli haittaa?

Hyökkäyksen vahvuus ja puolustuksen heikkous ovat aina suhteellisia käsitteitä, mikä tarkoittaa sitä, että omia hyökkäysarvosanoja on verrattava vastustajan vastaaviin puolustusarvosanoihin (eli oikea hyökkäys vs. vasen puolustus, jne.) ja päinvastoin. Vaikka vastassa olisi vain tasoltaan heikko puolustus, sekin on kova puolustus, jos oma hyökkäyksesi on ko. sektorilla esimerkiksi kurja. Tuo on siis ko. vertailun logiikka.

Tuohon Jyrlan kommenttiin sellainen huomautus, että eihän hyökkäykset laidoilta -taktiikka sinällään hukkaa yhtään paikkaa, vaan se ainoastaan siirtää niitä hyökkäyssektorilta toiselle. Käytännössä voidaan toki puhua paikkojen tuhlaamisesta silloin, jos niitä ohjataan omalta tasokkaalta maalintekosektorilta huonompitasoiselle. Yleisesti ottaen hyökkäykset laidalta -taktiikkaa (kuten myös hyökkäykset keskeltä -taktiikkaa) käytetään liikaa ja aivan väärissä tilanteissa. Aina pitää muistaa ottaa huomioon myös ne taktiikan varjopuolet.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käytännössä voidaan toki puhua paikkojen tuhlaamisesta silloin, jos niitä ohjataan omalta tasokkaalta maalintekosektorilta huonompitasoiselle.

Eli käytännössä en hukannu maalipaikkoja, kun siirsin hyökkäykseni laidoille, koska siellä se polustus oli vielä huonompi kun keskellä? Yleisesti ottaen, teinkö jonkun kämmin ottelussa vai oliko toi huonoa tuuria?
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Eli käytännössä en hukannu maalipaikkoja, kun siirsin hyökkäykseni laidoille, koska siellä se polustus oli vielä huonompi kun keskellä? Yleisesti ottaen, teinkö jonkun kämmin ottelussa vai oliko toi huonoa tuuria?
Tyhmä kysymys sallittaneen liki aloittelijalle. Kun laitoit hyökkäykset laitoihin (mikä näyttää mun mielestä hyvälle idealle, kun vastustajan laitapuolustus on mitä on) niin miksi ohjasit laiturit tukemaan keskustaa? Amatöörin silmin näyttää että ylimiehitit keskikentän keskustan ja sitten pyrit hyökkäyksissäsi välttämään sitä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös