Hattrick

  • 1 259 836
  • 10 201

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Lauri kirjoitti:
Kun itse aloitin Hattrickin, pistin välittömästi 20 000 joka viikko junnujengiin. Rahavaikeuksissa olin, mutta sitkeästi maksoin saman määrän joka viikko. En tiedä onko tuossa mitään järkeä, mutta itselläni kannatti. Nousi 17v huippukeskikenttäpelaaja, josta sain siirtomarkkinoilla yli puoli miljoonaa.

Yli puoli miljoonaa -> n. 25 x 20.000€

Eli puolentoista kauden ajalta menee junnuihin jo tuo puolikas miljoona. Kaverini on vetänyt täydet junnuihin sen kolme kautta mitä ollaan pelattu. Ei sieltä ole tullut kuin korkeintaan 1/kausi sellainen pelaaja, jota kehtaa edes koittaa myydä. En tiedä satunnaisuuksista, mutta ei se junnutiimi ainakaan mikään rahasampo ole. Vielä kun lisää nostamisen+viikon palkan(+erottamisen), alkaa 100k/4 viikkoa olla lähellä kuluina, usein tyhjästä. Köyhällä on kyllä aika paljon parempaa käyttöä rahoille ht:n alkutaipaleella, 100k€:lla saa jo melkoisen vahvistuksen alasarjoihin, neljän tyhjän arvan sijaan. Tää on tietty vaan mun mielipide ja pohjautuu omiin kokemuksiin.
 

masaala

Jäsen
wilberto kirjoitti:
Kyseinen treeni kuitenkin laskee pelaajien kuntoja, joten sitäkin pitää hieman miettiä, mikäli haluaa pelaajiensa olevan kuosissa uuden kauden alkaessa. Kestävyyttä kannattaa todellakin treenata, jos pelaajien kestävyydet ovat tyyliin heikkoja. Mitä parempi kestävyys, sitä paremmin pelaaja jaksaa ja näin ollen myös tähtimäärät ja arvosanat paranevat ajan myötä.

Kannattaako hyökkääjien kestävyyttä treenata kaudenvaihteessa? Se tarkoittaisi sitä, että perinteinen kaudenvaihteen syöttelytreeni jäisi pois. Kestävyydet treenattavilla ovat kurja-kelvollinen tasoa.

EDIT Lisätään, että tiedossa on kestävyyden vaikutus hyökkäyksiin, mutta suuruudesta ei ole hajua. Siispä kumman gurut valitsee, syöttelyn vai kestävyyden? Äkkiseltään syöttelyn treenaaminen kaudenvaihteessa vaikuttaisi tehokkaammalta rahankeruutavalta, mutta jos peliesitykset paranevat kestävyyden ansiosta paljonkin niin...
 
Viimeksi muokattu:

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Crapbag kirjoitti:
Yli puoli miljoonaa -> n. 25 x 20.000€

Eli puolentoista kauden ajalta menee junnuihin jo tuo puolikas miljoona. Kaverini on vetänyt täydet junnuihin sen kolme kautta mitä ollaan pelattu. Ei sieltä ole tullut kuin korkeintaan 1/kausi sellainen pelaaja, jota kehtaa edes koittaa myydä. En tiedä satunnaisuuksista, mutta ei se junnutiimi ainakaan mikään rahasampo ole. Vielä kun lisää nostamisen+viikon palkan(+erottamisen), alkaa 100k/4 viikkoa olla lähellä kuluina, usein tyhjästä. Köyhällä on kyllä aika paljon parempaa käyttöä rahoille ht:n alkutaipaleella, 100k€:lla saa jo melkoisen vahvistuksen alasarjoihin, neljän tyhjän arvan sijaan. Tää on tietty vaan mun mielipide ja pohjautuu omiin kokemuksiin.
Junnunostojen taso vaihtelee todella paljon, jopa pitkällä aikavälillä on joukkueiden välillä suuria eroja, mutta sanoisin että kannattaa kyllä laittaa junnujoukkueeseen heti se 20.000 EUR/viikko. Itselläni ainakin tuo satsaus on tuonut rahat takaisin moninkertaisesti. Paras nosto oli pari kautta sitten ensimmäisellä viikolla 17-vuotias keskikenttäpelaaja hyvällä pelinrakennuksella ja hyvällä syötöllä. Noin 3.000.000 EUR sain myynnistä, auttoi aika paljon joukkueen parantamisessa. Eikä ole ollut ainoa hyvä nosto.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Vähän reilu kaksi vuotta olen pelannut Hattrickiä ja viimeisen vuoden olen sijoittanut junnuihin tuon 20000€. Nostin summan suoraan 5k:sta 20k:n. Pakko sana, ettei 5k:n sijotuksella tullut yhtään mainittavaa nostoa. Kun junnujoukkue aikanaan nousi erinomaiseksi, olen pari jamppaa myynyt pois ja niistä saanut yhteensä n. 600k. Eli mitään älyttömiä summia ei takaisin ole tullut, mutta jotain sentään. Yksi n. 5000TSI kaveri on kerran noussut ja se kuuluu pelaavaan kokoonpanoon tänäkin päivänä.
Nyt on ollut useita viikkoja todella hiljaista hyvien junnujen suhteen. Nostoista on tullut silkkaa paskaa ja joka junnun on saanut pistää pihalle samantien. Ei sellaisia kurja/heikko, maksimissaan välttävä kavereita edes kehtaa myydä.

Toisinaan harmittaa, että aloin todella kiinnostua Hattrickistä vasta viime kevään tienoilla, kun olin vuoden joukkuetta manageroinut. Tuloksena oli romahdusmainen lasku kutosesta lähestulkoon kasiin. Vain käsitämätön tuuri piti minut seiskassa. Sieltä nousu takaisin kutoseen, kun homma alkoi kiinnostamaan. Viime kautena sarjasijoitus oli heikko, mutta tänä kautena jo vähän parempi. Putoamispeikkoakaan ei ole näkynyt. Tavoite on siis täyttynyt tälle kaudelle. Ensi kaudellakaan noususta on turha haaveilla, mutta jos taas pystyisi pari sijaa parantamaan niin hyvä olisi.

Minkä kokoisia stadioneja muuten teillä arvon managerit on? Itselläni Onnellisen Hanhen Pesään mahtuu 24100 katsojaa. Tavoitteena on stadikka laajentaa ensi kauden aikana 30000 katsojalle.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Jukan takahiukset kirjoitti:
Vähän reilu kaksi vuotta olen pelannut Hattrickiä ja viimeisen vuoden olen sijoittanut junnuihin tuon 20000€. Nostin summan suoraan 5k:sta 20k:n. Pakko sana, ettei 5k:n sijotuksella tullut yhtään mainittavaa nostoa. Kun junnujoukkue aikanaan nousi erinomaiseksi, olen pari jamppaa myynyt pois ja niistä saanut yhteensä n. 600k. Eli mitään älyttömiä summia ei takaisin ole tullut, mutta jotain sentään. Yksi n. 5000TSI kaveri on kerran noussut ja se kuuluu pelaavaan kokoonpanoon tänäkin päivänä.
Nyt on ollut useita viikkoja todella hiljaista hyvien junnujen suhteen. Nostoista on tullut silkkaa paskaa ja joka junnun on saanut pistää pihalle samantien. Ei sellaisia kurja/heikko, maksimissaan välttävä kavereita edes kehtaa myydä.

Toisinaan harmittaa, että aloin todella kiinnostua Hattrickistä vasta viime kevään tienoilla, kun olin vuoden joukkuetta manageroinut. Tuloksena oli romahdusmainen lasku kutosesta lähestulkoon kasiin. Vain käsitämätön tuuri piti minut seiskassa. Sieltä nousu takaisin kutoseen, kun homma alkoi kiinnostamaan. Viime kautena sarjasijoitus oli heikko, mutta tänä kautena jo vähän parempi. Putoamispeikkoakaan ei ole näkynyt. Tavoite on siis täyttynyt tälle kaudelle. Ensi kaudellakaan noususta on turha haaveilla, mutta jos taas pystyisi pari sijaa parantamaan niin hyvä olisi.

Minkä kokoisia stadioneja muuten teillä arvon managerit on? Itselläni Onnellisen Hanhen Pesään mahtuu 24100 katsojaa. Tavoitteena on stadikka laajentaa ensi kauden aikana 30000 katsojalle.

Itse pelailen seiskassa ja minun panostukseni junnujoukkueeseen on juuri tuo 5000. Talous on erittäin hyvällä mallilla ja olenkin ajatellut nostaa panostuksen 20k:hon. Miten pitkään menee ennen kuin junnujoukkue nousee hyvään tai erinomaiseen? Siis tuolla 20k:n panostuksella. Oma stadikkani vetää 23 800 henkeä ja on varsin sopiva tällä hetkellä. Jos nousu kutoseen toteutuu laajennan stadionin noin 30 000 paikkaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Speedye kirjoitti:
Itse pelailen seiskassa ja minun panostukseni junnujoukkueeseen on juuri tuo 5000. Talous on erittäin hyvällä mallilla ja olenkin ajatellut nostaa panostuksen 20k:hon. Miten pitkään menee ennen kuin junnujoukkue nousee hyvään tai erinomaiseen? Siis tuolla 20k:n panostuksella. Oma stadikkani vetää 23 800 henkeä ja on varsin sopiva tällä hetkellä. Jos nousu kutoseen toteutuu laajennan stadionin noin 30 000 paikkaiseksi.
Nousu Hyväksi tapahtuu varsin nopeasti. Erinomaiseksi nouseminen vaatiikin sitten jo enemmän aikaa. Välillä tuntuu, ettei taso nouse hyvästä koskaan, mutta kyllä se nousu sieltä tulee. Sittenpähän ei paljon satsausta kannata enää pienentää, koska taso laskee nopeasti hyvään ja siitä uudelleennousu erinomaiseksi ei tapahdukaan ihan hetkessä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jukan takahiukset kirjoitti:
Minkä kokoisia stadioneja muuten teillä arvon managerit on? Itselläni Onnellisen Hanhen Pesään mahtuu 24100 katsojaa. Tavoitteena on stadikka laajentaa ensi kauden aikana 30000 katsojalle.
Omaan kotiluolaani nimeltänsä The Home Dome vetää sisäänsä 40 000 maksanutta katsojaa. Viime aikoina on usein ollut täynnä, mutta en viitsi sitä nyt laajentaa, koska pari kautta sitten laajensin sen tuon suuruiseksi jostain 25 000 vetävästä areenasta. Se ei kuitenkaan ole täynnä jokaisessa sarjapelissä, joten olisi aika riskaabelia suurentaa areena nyt johonkin 60 000 katsojaa vetäväksi.

Entäs minkä kokoisia Fan Clubeja arvon managereilla on? Oman joukkueeni kannatusyhdistyksellä on vain vaatimattomasti 1860 jäsentä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Omalle Colosseum di Jykkelle mahtuu 35000 maksanutta katsojaa ja tarkoituksena olisi laajentaa se 42000 vetäväksi ensi kauden aikana. Tämän kauden heikoimmat yleisömäärät kotipeleissä on ollut 34016 ja 34916 ja lopuissa onkin sitten ollut täysi tupa ja toivottavasti myös ensi lauantaina pelattavassa kauden viimeisessä kotipelissä on täysi tupa. Suurin muutostyö minkä olen tehnyt oli laajentaminen 13500 vetävästä 27000 vetäväksi ja siihen paloi kiitettävästi rahaa myöskin, sen jälkeen sitten laajensinkin stadionin 35000 paikkaiseksi. Itselläni stadion oli alunperin 7000 vetävä joten olen laajentanut sitä 3 kertaa.
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Heti alusta alkaen olen sijoittanut junnutiimiin maksimimäärän rahaa ja kyllä talous on sen kestänyt ihan hyvin. Välillä on tullut joku hyvä nosto, joka on sitten jäänyt joko itselle tai laitettu myynttin, mutta kyllähän sieltä useimmiten tulee sellainen, jonka saa erottaa heti.

Mela Arena vetää tällä hetkellä 60 000 katsojaa ja viimeisessä kotipelissäniu tupa oli melkeen täynnä. Ensinmäistä kertaa alkoi 60 000 lähestyä katsojamäärissä, vaikka faniklubi on kooltaan vain 1839 henkilöä.

Alottaessani hattrickin, oli stadioni koko 12 500 ja sitä on laajennettu muistaakseni 3 kertaa, kunnes ollaan tultu nykyiseen kokoon.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Itsekin sijoitin alusta alkaen 20000€ junnuihin, enkä ole joutunut katumaan päätöstäni. Rahat ovat tulleet korkojen kera takaisin, ja lisäksi on mukava seurata omien junnujen menestystä maailmalla.

Vasaramäen kentälle mahtuu tällä hetkellä 58000 katsojaa, mutta laajentaminen on taas suunnitelmissa, sillä viimeisissä liigapeleissä on ollut täysi katsomo. Fan Clubin koko on tällä hetkellä hieman reilu 2100. Stadionia on tähän mennessä laajennettu lähes joka kausi 7000 - 20000 - 35000 - 47000 - 58000.

Ensimmäinen kausi vitosessa menossa, sijoitus turvallisesti toinen. Ei mahdollisuuksia ykköseksi, ei pelkoa karsinnoista. Senpä takia olen keskittynyt tällä kaudella lähinnä rahan keruuseen. Pankissa on mukavasti yli 10M, joten saan joka viikko korkotuloina 85000€. Niinpä viikkotalouteni näyttää plussaa jopa ilman kotipeliäkin. Ensi kaudeksi pitäisi tehdä vaikea päätös, että yrittääkö elellä korkotuloilla jatkossakin vai pitäisikö vahvistaa joukkuetta oikein tosissaan.
 

Mace

Jäsen
EricCartman kirjoitti:
Itsekin sijoitin alusta alkaen 20000€ junnuihin, enkä ole joutunut katumaan päätöstäni. Rahat ovat tulleet korkojen kera takaisin, ja lisäksi on mukava seurata omien junnujen menestystä maailmalla.

Kommentoin vaikkapa tähän sinun kirjoitukseesi, joskin moni muukin on kirjoittanut kanssasi saman suuntaisesti. Kuten jo todettua, junnujoukkue on puhdasta arpapeliä: jotkut saavat rahoilleen vastinetta, toiset eivät. Jotkut onnekkaat nostavat muutaman ensimmäisen kautensa aikana useita ns. miljoonajunnuja (+mahdollisesti muitakin myyntikelpoisia junnuja). Sitten on niitä, kuten minä itse, jotka ovat pelanneet useita kausia (itselläni on nyt menossa viides kausi), mutta eivät ole saaneet käytännössä oikein mitään irti junnuistaan (minulla saaliina yksi 230k:n arvoinen myynti, joka ei siis riitä läheskään kattamaan edes yhden kauden junnukuluja!). Keskimääräisesti junnulotosta jäänee ehkä hiukan voitolle, mutta varma en tuosta ole.

Oleellista tässä asiassa on nyt kuitenkin se, että missä vaiheessa tuo panostus kannattaa aloittaa. Jos uusi joukkue lyö heti alussa peliin 20k/viikko, tuo ratkaisu syö valtavasti pelivaraa muilta investoinneilta. Silloin joukkueella ei ole varaa yhtä hyviin vahvistuksiin ja se joutuu tyytymään mm. heikompiin treenattaviin ja jopa heikompaan valmentajaan, mitkä aiheuttavat suuria taloudellisia menetyksiä. Ja nimenomaan tämän takia ei mielestäni todellakaan kannata alussa panostaa 20k:ta junnuihin. Suosittelen nollapanostusta tai maksimissaan 5k:ta.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
masaala kirjoitti:
Kannattaako hyökkääjien kestävyyttä treenata kaudenvaihteessa? Se tarkoittaisi sitä, että perinteinen kaudenvaihteen syöttelytreeni jäisi pois. Kestävyydet treenattavilla ovat kurja-kelvollinen tasoa.

EDIT Lisätään, että tiedossa on kestävyyden vaikutus hyökkäyksiin, mutta suuruudesta ei ole hajua. Siispä kumman gurut valitsee, syöttelyn vai kestävyyden? Äkkiseltään syöttelyn treenaaminen kaudenvaihteessa vaikuttaisi tehokkaammalta rahankeruutavalta, mutta jos peliesitykset paranevat kestävyyden ansiosta paljonkin niin...

Itse kallistuisin tässä tapauksessa kyllä tuon kestävyyden kannalle, ehdottomasti. Jos treenattavillasi on tosiaan tuon tasoista kestävyyttä, kuten mainitsit, niin kestävyyden treenaaminen auttaisi mitä luultavimmin huomattavastikin. Kestävyystreeni on lyhytkestoista treeniä, jossa kestävyys saattaa nousta jopa kaksi tasoa per päivitys. Vastaavasti toisilla se ei kyllä valitettavasti nouse yhtään tasoa jonain viikkoina. Hyökkääjäsi jaksavat huomattavasti paremmin, jos kestävyys on esim. hyvä eikä kehno. Näin ollen myös tuloksesi saattavat parantua, ja mitä todennäköisemmin parantuvatkin.

Syöttelyn treenaaminen on mielestäni hieman turhaa, jos sitä tekee vain kaudenvaihteen ajan. Suurempi hyöty on sillä, jos sitä tekee kauden aikana, tasot nousevat nopeammin jne. Toki pitää huomioida, että kyseessä on pitkän tähtäimen treeni, jossa tulokset näkyvät sitten hieman myöhemmin. Jotkut ovat kyseenalaistaneet tuon syöttelyn treenaamisen kokonaan, mutta itse en viitsi ottaa asiaan kantaa sen enempää, kun henkilökohtaisia kokemuksia ei tosiaan löydy. Kukin itse tekee niin kuin parhaakseen näkee.
Mutta itse olen nyt treenannut kaudenvaihteen ajan erikoistilanteita, mutta tosin vain yhden viikon vasta. Sillä saa aika nopeitakin tuloksia ja myydessä siitä irtoaa hieman lisähintaa. Pitää myös toki muistaa treenin tuottama hyöty omalle jengilleen.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
wilberto kirjoitti:
Itse kallistuisin tässä tapauksessa kyllä tuon kestävyyden kannalle, ehdottomasti. Jos treenattavillasi on tosiaan tuon tasoista kestävyyttä, kuten mainitsit, niin kestävyyden treenaaminen auttaisi mitä luultavimmin huomattavastikin. Kestävyystreeni on lyhytkestoista treeniä, jossa kestävyys saattaa nousta jopa kaksi tasoa per päivitys. Vastaavasti toisilla se ei kyllä valitettavasti nouse yhtään tasoa jonain viikkoina. Hyökkääjäsi jaksavat huomattavasti paremmin, jos kestävyys on esim. hyvä eikä kehno. Näin ollen myös tuloksesi saattavat parantua, ja mitä todennäköisemmin parantuvatkin.
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eihän hyökkääjät tee mitään kestävyydellä muuten kuin painostus-taktiikalla pelattaessa.

Vain keskikenttään vaikuttavat pelaajat tarvitsevat kestävyyttä.

Edit. Tai väsymys-erikoistilannehan voi tulla, mutta ei kai niiden takia kannata kestävyyttä treenata?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
wilberto kirjoitti:
Jotkut ovat kyseenalaistaneet tuon syöttelyn treenaamisen kokonaan, mutta itse en viitsi ottaa asiaan kantaa sen enempää, kun henkilökohtaisia kokemuksia ei tosiaan löydy.

Itse laskin joku ½ vuotta sitten, että syöttötreenaaminen on rahallisesti kannattavampaa, kuin esim keskikenttä treeni, jos siihen on vain pistää tarpeeksi alkupääomaa kiinni.
Ja rahaahan tuolla treenillä on kait tarkoitus tuottaa kuitenkin.
 

Mace

Jäsen
Mietsuslav kirjoitti:
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eihän hyökkääjät tee mitään kestävyydellä muuten kuin painostus-taktiikalla pelattaessa.

Vain keskikenttään vaikuttavat pelaajat tarvitsevat kestävyyttä.

Olet ihan oikeassa, kiitos kun säästit minulta oikaisemisen vaivan. :) Ja alkuperäiselle kysyjälle sen verran, että hyökkääjätreenarille suosittelen yleisesti ottaen juurikin tuota syötön treenaamista sarjatauon ajaksi.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
repe_joke kirjoitti:
Itse laskin joku ½ vuotta sitten, että syöttötreenaaminen on rahallisesti kannattavampaa, kuin esim keskikenttä treeni, jos siihen on vain pistää tarpeeksi alkupääomaa kiinni.

Moni on tainnut laskeskella samoin, sillä ainakin monet pelinrakennustreenarit ovat alkaneet treenata syöttämistä. Tämän myötä syötön arvo on laskenut, eli markkinahinnat ovat tulleet myös syöttötaitoisilla alaspäin. Ei tosin niin paljoa kuin yksitaitoisilla - vielä..?
 

Mace

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Moni on tainnut laskeskella samoin, sillä ainakin monet pelinrakennustreenarit ovat alkaneet treenata syöttämistä. Tämän myötä syötön arvo on laskenut, eli markkinahinnat ovat tulleet myös syöttötaitoisilla alaspäin. Ei tosin niin paljoa kuin yksitaitoisilla - vielä..?

Kaksi- ja monitaitoisuus valtaavat nykyään jatkuvasti lisää alaa, ja tuo tulee ilman muuta olemaan suuntaus myös myöhemmin tulevaisuudessa. Itse uskon myös oman joukkueen käyttöön tulevien pelaajien treenaamisen nousevan nykyistäkin suurempaan rooliin, jolloin kauppatavaraksi päätyvät pelaajat ovat nykyistä pienemmässä osassa.
 

masaala

Jäsen
Mietsuslav kirjoitti:
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eihän hyökkääjät tee mitään kestävyydellä muuten kuin painostus-taktiikalla pelattaessa.

Vain keskikenttään vaikuttavat pelaajat tarvitsevat kestävyyttä.

Edit. Tai väsymys-erikoistilannehan voi tulla, mutta ei kai niiden takia kannata kestävyyttä treenata?

Kiitos korjauksesta. Ymmärsin väärin tuon kestävyyden merkityksen. Taisin huumaantua liiaksi tuosta HT-Suomi sivuston jutusta (Erikoistaidot-kohdassa):

HT-Suomi kirjoitti:
Tired strikers/defenderit: Ennen kestävyys vaikutti vain pelinrakennukseen. Mutta ajat ovat muuttuneet ja yksi uusista tilanteista on väsynyt puolustaja tai hyökkääjä, joka voi väsymyksen tuottaman ajatuskulun hidastumisen takia tehdä virheitä. Tietenkin hyväkuntoinen vastustaja ottaa tilaanteesta kaiken irti.

Ja vielä kun ykköspyssy (kestävyys kurja) on menettämässä maalikuninkuuden kakkospyssylle (kestävyys heikko), oli väärä johtopäätös valmiina. =)
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
JussiK kirjoitti:
FC Sooda joukkueelle treenivastustajaa (8divari). Tappioputki hakee päättymistään .

FC Sooda haastettu ensi viikolle, haastajana FC Tilhi.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mace kirjoitti:
Oleellista tässä asiassa on nyt kuitenkin se, että missä vaiheessa tuo panostus kannattaa aloittaa. Jos uusi joukkue lyö heti alussa peliin 20k/viikko, tuo ratkaisu syö valtavasti pelivaraa muilta investoinneilta.

Itse olen sijoittanut alusta lähtien 20k ja tekisin sen koska tahansa uudestaan. Taloudellinen vaikutus ei ole mitenkään hallitsematon edes pelin alussa. Ja syöhän ratkaisun pitkittäminenkin rahaa pitkällä tähtäimellä.
 

Mace

Jäsen
Isaskar kirjoitti:
Itse olen sijoittanut alusta lähtien 20k ja tekisin sen koska tahansa uudestaan. Taloudellinen vaikutus ei ole mitenkään hallitsematon edes pelin alussa. Ja syöhän ratkaisun pitkittäminenkin rahaa pitkällä tähtäimellä.

Saisit toki tehdäkin sen uudestaan, en minä edes yritä sinua estää. :) Sanoin vaan, että uusi joukkue pystyy käyttämään tuota kokoluokkaa olevan rahasumman huomattavasti hyödyllisemminkin kuin sijoittamalla sen lottoamiseen. Hallitsematon tuo taloudellinen vaikutus ei ole, vaan nimenomaan negatiivisen hallittu: se vie koko ajan taloutta miinukselle. Jos junnulotosta säästyvät eurot laittaa tasokkaampiin treenattaviin, henkilökuntaan ja/tai parempaan valmentajaan, tekee takuuvarmasti hyvää taloudellista tulosta. Jos taasen päättää lotota, voi saada jättipotin, mutta voi myös haukata ison kasan paskaa (ja tällöin lottoraha on pois noista edellä mainituista investointikohteista). Oma suositukseni on siis ehdottomastikin se, että alussa kannattaa luoda vakaa taloudellinen perusta järkevän treenin ja hyvien ostosten avulla. Hiukan myöhemmin voi sitten aloittaa lottoamisen, jos siltä tuntuu.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mace kirjoitti:
Jos junnulotosta säästyvät eurot laittaa tasokkaampiin treenattaviin, henkilökuntaan ja/tai parempaan valmentajaan, tekee takuuvarmasti hyvää taloudellista tulosta.

Säästö on aika rajallinen kun valmentaja ja treenattavat on kuitenkin syytä hankkia mahdollisimman nopeasti. Kahden ensimmäisen viikon aikana junnulottoon menisi 20k sijoituksella 30k enemmän. Esimerkiksi viittä treenattavaa kohden saisi tyytyä keskimäärin 6k halvempiin pelaajiin. Aika marginaalinen summa eikä vaikuta oleellisesti treenattavien tasoon. Itse jätin alkuun pari treenipaikkaa auki ja hankin niihin pelaajia 1-2 vkon treeniin. Nopeilla tasonnostoilla sai talouden ihan ok kuntoon ja samalla riittävän tasokkaat treenattavat.
 

Mace

Jäsen
Isaskar kirjoitti:
Säästö on aika rajallinen kun valmentaja ja treenattavat on kuitenkin syytä hankkia mahdollisimman nopeasti. Kahden ensimmäisen viikon aikana junnulottoon menisi 20k sijoituksella 30k enemmän. Esimerkiksi viittä treenattavaa kohden saisi tyytyä keskimäärin 6k halvempiin pelaajiin. Aika marginaalinen summa eikä vaikuta oleellisesti treenattavien tasoon. Itse jätin alkuun pari treenipaikkaa auki ja hankin niihin pelaajia 1-2 vkon treeniin. Nopeilla tasonnostoilla sai talouden ihan ok kuntoon ja samalla riittävän tasokkaat treenattavat.

No, tässä meillä on ajatusmaailmallinen ero: minun mielestäni aloittelevan joukkueen kannattaa pelata "varman päälle" eikä lähteä hakemaan mitään epätodennäköisiä pikavoittoja. Niitä ehtii tavoitella sitten vähän myöhemminkin.

Ensimmäisen kauden aikana junnujoukkue ehtii nousta hyvään ja tuona aikana tuskin nousee mitään juurikaan mainitsemisen arvoista (tosin kunnollisen noston todennäköisyys on joka tapauksessa hyvin pieni, oli junnujoukkue minkä tasoinen tahansa). Näin ollen ensimmäisellä kaudella voi laskea joukkueen menettävän ~300k junnulottoon. Jos joukkue aloittaisi mv-treenillä ja vaihtaisi seuraavan kauden alussa treenimuotoa, sillä olisi tuo 300k enemmän käytettävänään uusia treenattavia hankkiessaan. Se on jo iso raha kauden vanhalle joukkueelle. Lisäksi rahan sitominen junnujoukkueeseen vähentää mahdollisuuksia hankkia kokeneempia vahvistuksia kesken ensimmäisen kauden.

Oma näkemykseni on siis se, että alussa rahaa kannattaa sijoittaa sinne, mistä tietää saavansa rahoilleen kunnollista vastinetta. Ei sinne, mistä toivoo saavansa huikean hyvää vastinetta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mietsuslav kirjoitti:
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta eihän hyökkääjät tee mitään kestävyydellä muuten kuin painostus-taktiikalla pelattaessa.

Vain keskikenttään vaikuttavat pelaajat tarvitsevat kestävyyttä.

Edit. Tai väsymys-erikoistilannehan voi tulla, mutta ei kai niiden takia kannata kestävyyttä treenata?

Täh? Eikö maalivahdin kestävyydellä ole muka mitään arvoa?
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Sovin harjoitusottelun Puolaan ja peli oli tänään aamulla. Noh, nyt kun menin sitten katsomaan paljonko tuli lipputuloja kyseisestä ottelusta, niin huomasin, että pelimoottori on verottanut kaksi kertaa ulkomaanmatkan lippujen hinnat(2*6 000€).

Onko kenellekään sattunut aikaisemmin samaa? Lienee jotain peruja viime viikon alasajosta, sillä kun sovin harjoitusottelusta viime lauantaina, oli ottelusta duplikaatti otteluohjelmassani maanantaihin asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös