Hattrick

  • 1 260 086
  • 10 202

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Voittaja kirjoitti:
Itse kun en näiden pelaajien arvosta oikein ymmärrä, niin minkähän hintainen olisi seuraavanlainen pelaaja?
Hinnasta en tiedä, mutta pelaajalla on kyllä kiitettävästi aputaitoja. Tuo peluri on kohtuu hyvä melkein kaikilla paikoilla, mutta esim. 6 divariin ei ole hyvä vahvistus oikein millekkään paikalle.
Keskikentälle huono kestävyys, hyökkääjäksi huono syöttö, tosin laitaa tukevana menee. Puolustajana ok, jopa hyökkäävä keskuspuolustaja, mutta taas tuo huono kestävyys rokottaa sitä.
Hyökkääjänä noin 500k, keskikenttäpelaajana n.200k arvoinen, puolustajana 50k.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
koukou kirjoitti:
Hyökkääjänä noin 500k, keskikenttäpelaajana n.200k arvoinen, puolustajana 50k.

Tää on nyt ehkä vähän huono, mutta eiks se nyt ole sama mistä listalta sen ostaa, itsehän sen kuitenkin päättää missä peluuttaa :P

Mut joo, kyllä tuommonen 500k:lla varmasti jonnekin kaupaksi menisi. Riippuen tosiaan aika paljon siitä, millaiselle paikalle kukakin pelaajaa tarvisi, mutta menis kyllä meikäläisen tiimiin tällä hetkellä ihan mihin vaan kun parhaan pelaajan TSI on tällä hetkellä jotain 2600 :D
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
avatar kirjoitti:
Tää on nyt ehkä vähän huono, mutta eiks se nyt ole sama mistä listalta sen ostaa, itsehän sen kuitenkin päättää missä peluuttaa :P
Tarkoitin noilla lähinnä vain minkä arvoinen pelaaja on, eli jos hankkii täsmähankintana samantasoisen pelaajan. Koska suurin osa noista taidoista on täysin hyödyttömiä tietyillä paikoilla.
Mutta mikäli myyntiin menee niin kyllä siitä enemmän irtoaa, tuollainen jokapaikan höylä kyllä aina jotain kiinnostaa.
 

Voittaja

Jäsen
Ok, kiitos arvioista. En mä tota poikaa mihinkään ole myymässä, kunhan vähän yritän itselleni selvittää minkä arvoinen pelaaja on kyseessä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Voittaja kirjoitti:
Ok, kiitos arvioista. En mä tota poikaa mihinkään ole myymässä, kunhan vähän yritän itselleni selvittää minkä arvoinen pelaaja on kyseessä.

Tää ei nyt ole mitään vittuilua, mutta kuinka kauan olet hattrickiä pelannut, kun kerta tuollainen pelaaja löytyy rosterista, etkä oikein tiedä paljon semmosesta huutais? Itse olen pelannut alle puoli vuotta ja jonkinlainen käsitys on koko järjestelmästä ja hitto tommosesta pelaajasta vois melkeen kuolla tämmönen divariharrastelija :D
 

Mace

Jäsen
avatar kirjoitti:
Itse olen pelannut alle puoli vuotta ja jonkinlainen käsitys on koko järjestelmästä ja hitto tommosesta pelaajasta vois melkeen kuolla tämmönen divariharrastelija :D

Mahtava maalinteko ei kyllä ihmeitä vaadi. Jos ostat nyt 18-vuotiaan hyvän maalintekijän ja annat hänelle maalintekotreeniä yhden kauden ajan (kelvollisella tai hyvällä valmentajalla ja muutamalla apuvalmentajalla), niin hän on kauden päästä mahtava maalintekijä. Yhdessä kaudessa (=14-16 viikkoa) ehtii siis nostaa nuoren pelaajan taitotasoa n. 2 pykälää ylöspäin, maalivahti- ja laituritreenissä kolmekin tasoa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Oma jengini, Toivakan Pallo on nyt hillunut tarpeeksi kauan 6. divarissa ja nyt haetaan nousua pakolla. Nyt vain pitäisi tietää miten saisin parhaiten parannettua jengiäni? Laiturit ovat heikoin kohtani keskikentän ohella. Olen myös pakkitreenaaja ja olen miettinyt pitäisikö siirtyä joksikin muuksi treenaajaksi sillä pakkitreenarin näyttäisi olevan vaikea menestyä...

ja jengi oli: Toivakan Pallo (560058)

- tinke.80
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Pinturicchio kirjoitti:
En tiedä onko tämä miten yleistä, mutta itse törmäsin melko mielenkiintoiseen rosteriin. Ysidivarissa kaverin lohkossa tällä kaudella pelanneen Hiippakunnan pallon (1056142) kokoonpanossa on 16 suomalaista pelaajaa, joilla sukunimenä Doe. Doe -ukkoja ei ole sinne siirtohistorian mukaan tarkoituksella kerätty, vaan ovat olleet mukana alusta asti.

Tämä johtuu taannoisesta yhden päivän kestäneestä bugista. Kaikilla niillä, jotka saivat joukkueen 27.1, oli joukkue täynnä Doe-ukkoja.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tinke-80 kirjoitti:
Oma jengini, Toivakan Pallo on nyt hillunut tarpeeksi kauan 6. divarissa ja nyt haetaan nousua pakolla. Nyt vain pitäisi tietää miten saisin parhaiten parannettua jengiäni? Laiturit ovat heikoin kohtani keskikentän ohella. Olen myös pakkitreenaaja ja olen miettinyt pitäisikö siirtyä joksikin muuksi treenaajaksi sillä pakkitreenarin näyttäisi olevan vaikea menestyä...

ja jengi oli: Toivakan Pallo (560058)

- tinke.80

Pikaisesti katselin joukkuettasi läpi, ja mielestäni keskikenttä ei ole se ongelma kohta kuitenkaan. Etenkään tuohon lohkoon, jossa tällä hetkellä vaikutat. Olet hävinnyt pelejä lähinnä huonon hyökkäyksen takia, joka taas johtuu puolustavasta valmentajasta. Valmentajasi on muuten vain välttävää tasoa, joten se kannattaa vaihtaa jokatapauksessa treeniä silmällä pitäen kelvolliseen tai hyvään.

Treeniin vaihtaminen on sitten taas vähän niin ja näin. Oikotietä onneen ei ole, treenaa sitten mitä tahansa.
Kuitenkin jos treeniä haluat vaihtaa, niin itse sinuna aloittaisin todennäköisesti hyökkääjien, tai laitureiden treenaamisen (jos valmentajan tyyli pysyy puolustavana). Etenkin laituritreenillä saisi hyökkäyksiin potkua nopeasti.
Toinen mitä tekisin, olisi paremman maalivahdin osto. Maalivahti vaikuttaa aika paljonkin puolustuksen arvosanoihin, joten sillä saisi vastustajien hyökkäyksiä vähän paremmin kuriin.

Summasummarum, tärkeimpänä näkisin valmentajan vaihdon. Valmentajan pelillisellä suuntauksella ei niin väliä, mutta valmennustaito pitäisi saada vähintään kelvolliseksi, mieluiten hyväksi.
 

Mace

Jäsen
Tinke-80 kirjoitti:
Oma jengini, Toivakan Pallo on nyt hillunut tarpeeksi kauan 6. divarissa ja nyt haetaan nousua pakolla. Nyt vain pitäisi tietää miten saisin parhaiten parannettua jengiäni? Laiturit ovat heikoin kohtani keskikentän ohella. Olen myös pakkitreenaaja ja olen miettinyt pitäisikö siirtyä joksikin muuksi treenaajaksi sillä pakkitreenarin näyttäisi olevan vaikea menestyä...

Pakkitreenarien huono menestys on yleensä seurausta viiden pakin muodostelmalla pelaamisesta, mikä taasen ei ole sinun ongelmasi, koska pelaat sarjaottelusi kolmella pakilla. Treeniringissä näkyy kuitenkin olevan paikoitellen liian vanhoja pelaajia, joten se on ensimmäinen ongelma. Ja toinen ongelma on tosiaankin tuo repe_joken mainitsema huono hyökkäys. Itsekin suosittelisin siirtymistä laituritreeniin: se tuo nopeasti tuottoja ja parantaa ongelmakohtaasi. Kiinnittäisin lisäksi laituritreenattavien hankinnassa huomiota siihen, että avauskokoonpanon laitureilla olisi laituritaidon lisäksi myös pelinrakennusta (vähintään välttävä, laituritaidosta riippuen) ja kestävyyttä (hyvä-erinomainen) riittävästi. Tällä tavoin saat tuettua inneriesi urakkaa keskikentällä. Ja ilman muuta kannattaa hankkia vähintään kelvollisella valmennustaidolla varustettu valmentaja.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kuinka paljon hyökkääjän syöttöarvolla sitten on merkitystä? Itse olen juuri ostamassa uutta hyökkääjää ja rahaa on käytössä 700K€. Mahtavan hyökkääjän tuolla rahalla saa helposti, mutta syöttöarvot ovat kaikilla tarjokkailla pääasiassa heikkoja....
 

Mace

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Kuinka paljon hyökkääjän syöttöarvolla sitten on merkitystä? Itse olen juuri ostamassa uutta hyökkääjää ja rahaa on käytössä 700K€. Mahtavan hyökkääjän tuolla rahalla saa helposti, mutta syöttöarvot ovat kaikilla tarjokkailla pääasiassa heikkoja....

Syöttö vaikuttaa keskushyökkäysarvosanaan, mutta en osaa kyllä arvioida kovinkaan tarkasti tuon vaikutuksen suuruutta. Suhteellisen yleinen mutu lienee se, että yksi taso maalintekoa vastaa noin kolmea tasoa syöttöä. Mutta tuo on toki vain arvio ja syöttötaidon merkitys riippuu tietysti aina myös joukkueen tarpeesta ja esimerkiksi hyökkääjien käyttötarkoituksesta.
 

Kyle

Jäsen
Voittajan mainostama hyökkääjän, sinänsä turhilla aputaidoilla(ps. laituri taitoa) voisi olla pätevä puolustavana hyökkääjänä, jolloin puolustus taidostakin voisi saada jotain hyötyä. Parhaimmillaan tämä olisi jos vähän saisi kestävyyttä, niin silloin kun taktiikkana olisi painostus.

Mace kirjoitti:
Mahtava maalinteko ei kyllä ihmeitä vaadi. Jos ostat nyt 18-vuotiaan hyvän maalintekijän ja annat hänelle maalintekotreeniä yhden kauden ajan (kelvollisella tai hyvällä valmentajalla ja muutamalla apuvalmentajalla), niin hän on kauden päästä mahtava maalintekijä.

Jep, näinhän se menee ja tämän olen kantapään kautta saanut oppia. Joukkueesta löytyy nyt kolmen ja puolen kauden pelaamisen jälkeen 3 häikäisevää, loistava, mahtava ja yksi muuten vaan kova hyökkääjä. Kaikki ei kuitenkaan ole niin valoisaa miltä se äkkiseltään vaikuttaa. Eniten tässä tympii katsella näitten poikien siirtohistoriaa, kun tuli hankittua ne n. tonnin hinnalla kelvollisina maalitekiöinä ja TSI:n ollessa huonoimmalla 110.

Nythän kaiken järjen mukaan niistä pitäisi takoa sievoiset voitot, mutta kukaan vähän kauemmin pelannut ei halua satsata hyökkääjään, jolta ei löydy syöttötaitoa. Tällä hetkellä harjoittelu on vaihtunut sitten syöttelyyn ja samalla uudet laituri juniorit tulevat saamaan samalla tärkeää syöttö harjoittelua, ennen kuin siirryn heitä laitureiksi treenaamaan.
 

Mace

Jäsen
Gerodz kirjoitti:
Voittajan mainostama hyökkääjän, sinänsä turhilla aputaidoilla(ps. laituri taitoa) voisi olla pätevä puolustavana hyökkääjänä, jolloin puolustus taidostakin voisi saada jotain hyötyä. Parhaimmillaan tämä olisi jos vähän saisi kestävyyttä, niin silloin kun taktiikkana olisi painostus.

Puolustava hyökkääjä ei käytä puolustustaitoaan yhtään sen enempää kuin normaali hyökkääjä. Ja kumpikaan em. pelaajista ei siis käytä puolustustaan lainkaan normaalilla taktiikalla pelattaessa.

Gerodz kirjoitti:
Nythän kaiken järjen mukaan niistä pitäisi takoa sievoiset voitot, mutta kukaan vähän kauemmin pelannut ei halua satsata hyökkääjään, jolta ei löydy syöttötaitoa.

Kyllä minä ainakin olen huomannut, että syöttötaidottomiakin hyökkääjiä ostetaan, kunhan syöttö nyt ei sentään mikään tuhoisa ole. Eli ei muuta kuin ukot listalle. =)
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Mace kirjoitti:
Puolustava hyökkääjä ei käytä puolustustaitoaan yhtään sen enempää kuin normaali hyökkääjä. Ja kumpikaan em. pelaajista ei siis käytä puolustustaan lainkaan normaalilla taktiikalla pelattaessa.
Eikös puolustava hyökkääjä käytä pr-taitoaan, joka tuolla oli hyvä niin periaattessa tuolla käskytyksellä noista taidoista hyötyä olisi. Puolustavan mukanaan tuomaa hyötyä sitten en tiedä, keskikenttää pystyy kyllä vahvistamaan järkevämmälläkin vaihtoehdoilla, kuin keskushyökkäyksen heikentämisellä.
 

Mace

Jäsen
koukou kirjoitti:
Eikös puolustava hyökkääjä käytä pr-taitoaan, joka tuolla oli hyvä niin periaattessa tuolla käskytyksellä noista taidoista hyötyä olisi.

Joo, käyttää pr-taitoaan, mutta silloin toki myös kestävyyttä olisi oltava riittävästi.

koukou kirjoitti:
Puolustavan mukanaan tuomaa hyötyä sitten en tiedä, keskikenttää pystyy kyllä vahvistamaan järkevämmälläkin vaihtoehdoilla, kuin keskushyökkäyksen heikentämisellä.

Kaikki riippuu tietenkin aina vastustajasta ja tilanteesta.
 

I ro1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja JM Aaltonen
Mikäs on ku ei menestystä tule?

Joukkueeni Vici vaikutta tällä hetkellä 6.divarissa, lohkossa vi.769. Kovasti on yritetty ostella pelaajia ja matkustella ulkomailla ü, mutta ei. Menestystä on tullut hädintuskaisen sarjapaikan säilyttämisen verran kahdelta viimekaudelta.

Mitäs pitäisi tehdä?? Ja mihin keskittyä?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
I ro1 kirjoitti:
Mitäs pitäisi tehdä?? Ja mihin keskittyä?
Tärkeintä lienee keskittyä ainakin parin kauden ajaksi yhteen harjoitustyyppiin. Kun on pelaajia saatu harjoitettua tarpeeksi voi näitä pelaajia myydä eteenpäin ja harjoittaa uusia. Näillä rahoilla saa ostettua tarpeeksi hyviä pelaajia mihin kokee vahvistusta kaivattavan.
 

Karpo

Jäsen
Tämmönen junnu ois myynnissä ja hintapyyntö 50000.
Määräaika: 17.4.2006 kello 18.46


Toni Valajas (109280537)
18-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on tulisieluinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on hyvä johtaja.

Kansallisuus: Suomi
Total Skill Index (TSI): 340
Palkka: 560 €/viikko
Omistaja: FC Mustela Erminea
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: heikko Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: kehno
Laituri: kelvollinen Puolustus: heikko
Maalinteko: välttävä Erikoistilanteet: kurja
 

#37

Jäsen
Karpo kirjoitti:
Toni Valajas (109280537)
18-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on tulisieluinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on hyvä johtaja.
Tämäkö se pelle nyt sitten on?
Eli joukkuehenkeä parantaa?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
#37 kirjoitti:
Tämäkö se pelle nyt sitten on?
Eli joukkuehenkeä parantaa?

Juu pellehän se hyvinkin. Vaikutus joukkuehenkeen on kuitenkin hyvin pieni. Tosin ei haittaakkaan olla kokoonpanossa. Ja tuosta kaveristahan saa treenattua itselleen laiturin tai hyökkääjän jos siltä tuntuu.
 

Kyle

Jäsen
Millasiin lohkoihin jatkoaikalaiset ensi kaudeksi joutuivat?

Itsellä on todellinen haaste edessä kun jouduin yhteen kovimmista kuutos divisioona lohkoista. Nopealla vilkaisulla olen lohkoni ennakkoon heikoin, tosin kaksi joukkuetta ovat aivan kannoilla, sen jälkeen taso nousee kovaa.
Joukkueet 1-5 ovat pelanneet keskikenttää Välttävä - kelvollinen(korkea) arvosanoilla, kun itse olen tottunut saamaan parhaimmillaankin vain Heikkoa.

Jotain kertonee myös sarjani tasosta se, että kun itsellä ostetut pelaajat ovat maksaneet yhteensä noin 3 miljoonaa, niin parhaimmillaan sarjani joukkueet ovat kuluttaneet 20 miljoonaa pelaajiin.

Nyt onkin sitten tulossa aika vahvistaa joukkuetta tuntuvasti ja tarkoitus olisi lähteä keskikentällä joka koostuisi joko: loistava - loistava - erinomainen/hyvä tai mahtava - mahtava - mahtava pelinrakentajista. Tuollaiset vaihtoehdot olen miettinyt siihen kuinka pysyä mukana sarjassani.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Gerodz kirjoitti:
Itsellä on todellinen haaste edessä kun jouduin yhteen kovimmista kuutos divisioona lohkoista.
Mistäs näki tuon, että kuinka kovassa lohkossa pelaa?
 

Mace

Jäsen
Gerodz kirjoitti:
Millasiin lohkoihin jatkoaikalaiset ensi kaudeksi joutuivat?

Jatkan samassa vitosen lohkossa, johon nousin edellisen kauden päätteeksi kutosesta. Tällä kaudella tavoite oli säilyttää sarjapaikka keinolla millä hyvänsä, mutta niinpä vaan nappasin lohkovoiton vanhempien ja paremmalla materiaalilla pelaavien kilpakumppanien nenän edestä.

Kaiken kaikkiaan ensimmäinen kausi vitosessa oli mielekkäämpi ja haastavampi kuin kolme alemmissa divareissa pelattua kautta yhteensä. Ensimmäistä kertaa piti todella miettiä, millaisilla taktisilla ratkaisuilla vastustajien materiaalieroa saisi kurottua umpeen. Ja hyvinhän se onnistui. :)

Ensi kaudella tavoite on sarjapaikan säilyttäminen ilman karsintaa, minkä pitäisi olla täysin realistinen tavoite, vaikka materiaaliero lohkon muutamaan muuhun joukkueeseen on edelleen tietysti olemassa. Botin lisäksi lohkoon nousi yksi pitkään pelannut joukkue, joka on entinen pakkitreenari ja nykyinen laituritreenari eli suomeksi sanottuna todella haastava vastustaja. Todella mahtavaa päästä taas pian pähkäilemään pelikuvioita.

Gerodz kirjoitti:
Itsellä on todellinen haaste edessä kun jouduin yhteen kovimmista kuutos divisioona lohkoista. Nopealla vilkaisulla olen lohkoni ennakkoon heikoin, tosin kaksi joukkuetta ovat aivan kannoilla, sen jälkeen taso nousee kovaa.
Joukkueet 1-5 ovat pelanneet keskikenttää Välttävä - kelvollinen(korkea) arvosanoilla, kun itse olen tottunut saamaan parhaimmillaankin vain Heikkoa.

Keskikenttäarvosanojen perusteella kuulostaa siltä, että lohkossasi on melkoisen pitkään mukana olleita, muttei ehkä kovinkaan osaavissa käsissä olevia joukkueita. Ajan mukanaan tuoma materiaalietu on kuitenkin niin suuri, että sinun tulee ilman muuta keskittyä päihittämään nuo kaksi päävastustajaasi ja nappaamaan kuudes sija, joka takaisi sarjapaikan kutosessa myös seuraavaksi kaudeksi. Varmasti mielenkiintoinen kausi sinullakin edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös