Hattrick

  • 1 259 701
  • 10 201

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mikä on kun ei taidot riitä..

Nyt alkaa ht taas nyppiä, oikein huolella. Äijät ei saatana nosta tasoaan, ei millään. Päätreenattavani (20v) on ollut Psico-TSI:n mukaan jo ainakin 4 viikkoa "lähellä nousua", pelinrakennus näytti jo pari viikkoa sitten yli 8, mutta ei vain nouse erinomaiseen, parin muun kanssa. Valmentaja on "kelvollinen", 8 apuria, 100% intensiteetti.

Lisäksi toi kuntopuoli. On todella hupaisa pelata, kun parhaat ukot on terveitä, mutta kohta toista kautta putkeen surkeassa kunnossa. Yksi inneri on tosiaan ollut jo 1,5 kautta max. "heikko" -kunnossa. Lisäksi Paras jamppa on ollut koko tämän (nousin juuri) kauden kehno-heikko linjalla. Muutama äijä on tasoa kurja viikosta toiseen, vaikka kaikki kenestä nyt puhun, saavat joka viikko pelin vyölleen.

Vaikuttaako muuten pelaajan surkea (sen hetkinen) kunto siihen, että tason nousu saattaa kestää ja kestää? Sitten taas seuraava askel olisi mahdollisesti hiukan nopeampi?

Seuraavalla tauolla ajattelin vetää ensin yhden kestävyys-treenin, perään kuntoa? Toimiiko?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Vielä pitää heittää ilmoille yksi kysymys. Jos treenaan vaikka joukkueella maalintekoa, niin onko sillä mitään väliä kuka pelaa molarina, siis että molarin taitotaso ei voi nousta kuin ainoastaan jos treenaan maalivahtia ja tämäkö pätee samalla tavoin kaikkiin eri osa-alueisiin. Vain treenauksessa oleva voi nousta ja siis myös maalivahdin taitotaso?
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
avatar kirjoitti:
Vielä pitää heittää ilmoille yksi kysymys. Jos treenaan vaikka joukkueella maalintekoa, niin onko sillä mitään väliä kuka pelaa molarina, siis että molarin taitotaso ei voi nousta kuin ainoastaan jos treenaan maalivahtia ja tämäkö pätee samalla tavoin kaikkiin eri osa-alueisiin. Vain treenauksessa oleva voi nousta ja siis myös maalivahdin taitotaso?

Oikein olet ymmärtänyt (jos ymmärsin tuon sun jutun).
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
avatar kirjoitti:
Vielä pitää heittää ilmoille yksi kysymys. Jos treenaan vaikka joukkueella maalintekoa, niin onko sillä mitään väliä kuka pelaa molarina, siis että molarin taitotaso ei voi nousta kuin ainoastaan jos treenaan maalivahtia ja tämäkö pätee samalla tavoin kaikkiin eri osa-alueisiin. Vain treenauksessa oleva voi nousta ja siis myös maalivahdin taitotaso?
Niin kuin nimimerkki emest jo mainitsi, mikään taitotaso ei nouse jos sitä ei harjoita. Kokemus kyllä nousee, mutta voiko sitä sanoa taitotasoksi? Taitotasot voi kyllä vanhemmilla pelaajilla laskea vaikka samaa taitoa harjoittaisikin.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kauden puoliväli

Noustuani kasiin, alkukausi on sujunut reilusti yli odotusten. Johdan lohkoani puhtaalla pelillä, maalisuhteella 38-1, sillä lohkoni osoittautui varmasti helpoimmasta päästä olevaksi. Treenauksen ohella katseet alkavatkin olla jo ensikaudessa, ja siinä miten seiskassa pärjätään kahden helpohkon nousun jälkeen. Tarkoitus olisikin jäädä seiskaan vuodeksi ja välttää mahdollisesti helpossa lohkossa nousu kutoseen ettei vaan tulla bumerangina heti takaisin.

Tähän mennessä pelit ovat sujuneet hyvin 3-5-2 strategialla ja laitahyökkäysillä, sillä olen laituritreenaaja. Mitä suosittelisitte tuota tukevaksi vaihtoehtoiseksi kokoonpanoksi jolla on sopiva yllätysmomentti? Itse olen ajatellut 4-5-1:stä.


Joukkueeni ID on (1059891)
 
Kauden puoliväli tosiaan takana historiani ensimmäistä ht-kautta. Kasidivarissa tahkoan ja toistaiseksi on puhdas saldo: 7 voittoa yhtä monesta ottelusta maalierolla 34-0. Joukkueeni ei ole kasidivarin tasoon nähden erityisen hyvä. Sarjani surkea taso kuitenkin on johtamassa siihen, että nousu seiskaan on vääjäämättä edessä heti ensimmäisellä kaudellani. Tavoitteena ei ole/ollut edes nousta, mutta ajatusmaailmaani ei kuulu hävitä tahallaan pelejä vain välttääkseen nousun. Todennäköisesti siis seiskassa ensi kaudella ainoana tavoitteena pysyä sarjassa ja saada taloutta vakaaksi.

Talous onkin suurin ongelma tällä hetkellä. Käteisvarata ovat nollilla ja pankki perää saamisiaan. Onneksi molaritreeni tuottaa hyviä maalivahteja ja kauden loppuun mennessä nettoan niistä sen verran rahaa, että pääsen plussalle taas. Joukkuetta en kuitenkaan pysty vahvistamaan, joten heikolta näyttää.

Mites muilla?
 

Kyle

Jäsen
Mängimies kirjoitti:
Talous onkin suurin ongelma tällä hetkellä. Käteisvarata ovat nollilla ja pankki perää saamisiaan. Onneksi molaritreeni tuottaa hyviä maalivahteja ja kauden loppuun mennessä nettoan niistä sen verran rahaa, että pääsen plussalle taas. Joukkuetta en kuitenkaan pysty vahvistamaan, joten heikolta näyttää.

Mites muilla?

Ei kannata ensimmäisillä kausilla paljon katsella taloutta, kunhan vain pitää huolen ettei päästä alle -200k menemään. Itsellä on nyt neljäs täysi kausi menossa hattrickissä ja oikeastaan vasta nyt talouteni on ensimmäisen kerran siinä pisteessä, että teen taloudellista voittoa. Edelliset kaudet olivat vain joukkueen rakentamista siihen pisteeseen, että nyt ei tarvitse pakosta vahvistaa joukkuetta.

Oma sarjani on yksi kuutosdivisioonan kovimmista(alltid hattrickin mukaan 5:s) , kuten olen aikaisemminkin maininnut. Sarja on tasainen ja itse taistelen vain säilymisestä sarjassa ja näillä näkyminen kauden viimmeinen ottelu tulee ratkaisemaan sen jatkanko sarjassa vai en.
Sarjani on VI.761 ja tällähetkellä olen kuudennella sijalla.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
jester kirjoitti:
Tähän mennessä pelit ovat sujuneet hyvin 3-5-2 strategialla ja laitahyökkäysillä, sillä olen laituritreenaaja. Mitä suosittelisitte tuota tukevaksi vaihtoehtoiseksi kokoonpanoksi jolla on sopiva yllätysmomentti? Itse olen ajatellut 4-5-1:stä.

Itse myös laituritreenaajia ja tarkoituksena alkaa pelaamaan treenipelit juuri tuolla 4-5-1:llä, jotta myös etukäteen selvästi kovempia joukkueita vastaan voisi olla edes jotain saumoja. Käytännössä laituritreenaajalle tuo on ainoa vaihtoehto, koska 5 keskikentällä on joka tapauksessa pelattava, muuten joko treeni tai keskikenttä kärsii (liikaa).
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sixtus kirjoitti:
Itse myös laituritreenaajia ja tarkoituksena alkaa pelaamaan treenipelit juuri tuolla 4-5-1:llä, jotta myös etukäteen selvästi kovempia joukkueita vastaan voisi olla edes jotain saumoja. Käytännössä laituritreenaajalle tuo on ainoa vaihtoehto, koska 5 keskikentällä on joka tapauksessa pelattava, muuten joko treeni tai keskikenttä kärsii (liikaa).

Täälläkin yksi laituritreenaaja lisää. Itse en ole missään vaiheessa ajatellut vaihtavani pelisysteemiäni pois 3-5-2:sta. Sen verran sujuvasti on mennyt tämä alkukausi ihan tuollakin järjestelmällä. Loppukaudesta saatan joutua turvautumaan juuri tuohon em. 4-5-1:een, koska sillä saa kuitenkin aika vahvan edustuksen alakertaan, eikä siellä vastustaja kovin helposti juhli. Tai riippuu tietysti millaisia keskikenttäpelaajia sekä puolustajia on käytössä. Itsellänikin on vain 3 kohtalaista pakkia, joita viitsii peluuttaa liigapeleissä, mutta kun yksikin niistä loukkaantuu, niin eihän se voi olla vaikuttamatta.
Olen kyllä täysin samaa mieltä sixtuksen kanssa siitä, että laituritreenaajan ainoat järjestelmävaihtoehdot ovat 3-5-2 tai 4-5-1. Kolmen keskikenttä on kuitenkin aina hyvä lähtökohta. Keskikentällähän on suurimmat vaikutukset Hattrickissä.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Itse myös puhtaalla pelillä kauden puolessa välissä, maalisuhteella 25-6. Pelailen tosiaan alltidhattrickin mukaan (kaikki 7 pelattua kierrosta huomioon ottaen) 6. kovimmassa IV-divarilohkossa, IV.36.

Uhkaavasti alkaa tosiaan näyttämään siltä, että suora nousu on edessä. Pari viime kautta on ollut tosiaan joukkueen rakentamista sitä varten, että pärjää sitten hyvin ainakin kolmosessa. Kun nyt kohta siirryn syöttötreeniin, alkaa joukkue olla ihan hyvässä tikissä.

Peluutan tosiaan vielä tällä hetkellä tulevaa "super"-laituriani keskellä saadakseen täyttä pelinrakennustreeniä. Muutamien viikkojen päästä kun siirryn syöttötreeniin, on pelinrakennus- ja laituritaito yliluonnollisia/supernatural, ja syöttö kelvollinen/passable, pisteenä i:n päällä hyvä/solid kokemus. Laituritaito vois olla tosiaan 1-2 tasoa parempi, mutta muuten aika optimipelaaja. No, sai siitä tosiaan 6,5M maksaa, että eipä tuo ilmainen ollut.

Pitäisi tosiaan näillä eväillä sitten pärjätä myös kolmosessa.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkaa nuo loukkaantumiset harmittamaan oikein toden teolla. 2 kovaa keskikenttäpelaajaa lasaretissa. Toisella vielä +4 viikkoa ja toisella jäljellä +1 viikkoa. Yksi puolustajani pääsi juuri terveiden kirjoihin takaisin. Lohkoni on kova, VI.845 joten itse taistelen vain sarjassa säilymisestä. Lauantaina lasarettiiin pääsi lepäilemään ehkäpä tärkein pelaajani, erinomainen maalivahtini. Eikä suinkaan vähemmäksi kuin +5 viikkoa. Ja tietenkin uusi laiturini loukkaantui viimeisessä yst.ottelussa, onneksi vain enää 1 viikon poissa. Aikaisemmat kaudet ovat menneet ilman suurempia loukkaantumisia. Onkohan nyt muutettu jotain, että loukkaantumisia tulee enemmän ja ne ovat pidempiä kuin ennen? Vai onko vain hemmetin huonoa säkää...? Harjoitusintensiteetti on aina ollut 100%
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
avatar kirjoitti:
Vielä pitää heittää ilmoille yksi kysymys. Jos treenaan vaikka joukkueella maalintekoa, niin onko sillä mitään väliä kuka pelaa molarina, siis että molarin taitotaso ei voi nousta kuin ainoastaan jos treenaan maalivahtia ja tämäkö pätee samalla tavoin kaikkiin eri osa-alueisiin. Vain treenauksessa oleva voi nousta ja siis myös maalivahdin taitotaso?

Sekavahko kysymys, johon on pariin kertaan jo jotain vastattu.

Lisätään soppaan sellainen vastaus, että jokainen saa viikolla osansa käytössä olevasta treenistä riippumatta siitä pelaako ideaalisella treenipaikalla. Eli kun treenaat maalintekoa, niin myös maalivahtisi, pakkisi ja keskikenttämiehesi saavat hitusen treenistä ko. treenialueelle. Mulla on tälläkaudella kaksi pakkia ja hyökkääjä esimerkiksi nostaneet PR-taitoaan, vaikka eivät ole kertaakaan keskikentällä pelanneet.

Maalivahti saa lisäksi omaa treeniään maalivahtivalmentajien tuomana, tosin tätäkin vain pikkuriikkisen mutta jotain kuitenkin. Eli treenatessasi maalintekoa, peluuttamasi maalivahdit saavat maalivahti-harjoittelua kun joukkueessasi on vähintään yksi maalivahtivalmentaja. Tämä on ainoa poikkeus noihin päätaitojen nousuihin varsinaisen treenin ulkopuolella.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
majuho kirjoitti:
Onkohan nyt muutettu jotain, että loukkaantumisia tulee enemmän ja ne ovat pidempiä kuin ennen? Vai onko vain hemmetin huonoa säkää...? Harjoitusintensiteetti on aina ollut 100%

Samoja huomioita tehty täälläkin.. Mulla on tippunut ykkösmiehistöstä tasaisesti yksi ukko joka matsissa, 2-5 viikkoa pääsääntöisesti poissa. Alkaa olla aika ikävää tuokin, koska jos joukkueessa on "kokeneempaa" kalustoa, ei ne parane enää millään moisesta.

Onko ht:ssä maksimivaihdot muuten kolme ottelussa, HOT-CUP pelissä nimittäin kolme pelaajaani telottiin paskaksi.. Niin ja vielä siitä, että saako loukkaantumisen sattuessa niin loukkaantunut kuin vaihturikin treenin??
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Sam#9 kirjoitti:
Maalivahti saa lisäksi omaa treeniään maalivahtivalmentajien tuomana, tosin tätäkin vain pikkuriikkisen mutta jotain kuitenkin. Eli treenatessasi maalintekoa, peluuttamasi maalivahdit saavat maalivahti-harjoittelua kun joukkueessasi on vähintään yksi maalivahtivalmentaja. Tämä on ainoa poikkeus noihin päätaitojen nousuihin varsinaisen treenin ulkopuolella.

Onkos tästä jotain faktaakin? Vai onko tuo treeni luokkaa promilleja? En ole ikinä nähnyt tai kuullut, että jollain oisi maalivahdon taitotaso noussut ihan tosta vain.

Enivei, oli miten oli, tolla ei ilmeisesti ole mitään merkitystä jos yhden tason nousuun kuluu jotain 1000 viikkoa:)
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Vaidosta tulleet pelaajat saavat treenit ja loukkaantunut pelaaja saa treenin, jos tiedoissa on, että harjoittelee.

Maalivahti saa treeniä vain peruskunto ja maalivahtitreenissä.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
sixtus kirjoitti:
Onkos tästä jotain faktaakin? Vai onko tuo treeni luokkaa promilleja? En ole ikinä nähnyt tai kuullut, että jollain oisi maalivahdon taitotaso noussut ihan tosta vain.

Enivei, oli miten oli, tolla ei ilmeisesti ole mitään merkitystä jos yhden tason nousuun kuluu jotain 1000 viikkoa:)

http://www.htsuomi.net/htopas/henkilokunta.php

Tuolla ainakin on mainintaa asiasta. Ja tosiaan tuolla ei ole juurikaan merkitystä, kunhan toin asian esille kun siitä kysyttiin.
 

Kyle

Jäsen
Sam#9 kirjoitti:
http://www.htsuomi.net/htopas/henkilokunta.php

Tuolla ainakin on mainintaa asiasta. Ja tosiaan tuolla ei ole juurikaan merkitystä, kunhan toin asian esille kun siitä kysyttiin.

Itse muistan kuulleeni samaa ja voin omalla kokemuksella sanoa, ettei pidä paikkaansa. Olen seurannut ykkösmaalivahtiani nyt about 1,5 kautta ja hän on pelannut joka viikko, eikä TSI ainakaan ole noussut yhtään, paitsi mitä nyt kuntojen vaihdellessa heiluu. Olen käyttänyt kokoajan kahta maalivahtivalmentajaa.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Jaakko kirjoitti:
Vaidosta tulleet pelaajat saavat treenit ja loukkaantunut pelaaja saa treenin, jos tiedoissa on, että harjoittelee.

Tarkennetaan tätä vielä sen verran, että riittää kun loukkaantuneella pelaajalla on perjantaiaamun harjoituspäivitykseen mennessä +1 loukkaantumisessarakkeessa.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Gerodz kirjoitti:
Itse muistan kuulleeni samaa ja voin omalla kokemuksella sanoa, ettei pidä paikkaansa. Olen seurannut ykkösmaalivahtiani nyt about 1,5 kautta ja hän on pelannut joka viikko, eikä TSI ainakaan ole noussut yhtään, paitsi mitä nyt kuntojen vaihdellessa heiluu. Olen käyttänyt kokoajan kahta maalivahtivalmentajaa.
Tuosta on kuitenkin aika vaikea vetää johtopäätöksiä, kun se veskarikin kerää pikkuriikkisen osan päätreenistä. Ja kausien välillä on saatettu vetää kestävyys- / erikoistilanneharjoittelua, jotka myös vaikuttavat osaltaan TSI:n arvoon. Toki suurin vaikuttaja on ollut tuo kunnon heittely.

Jokatapauksessa maalivahtivalmentajien hyöty maalivahdin päätaitoon on lähes olematon, kuten jo aiemmin kirjoitin, mutta väitän että jotain kumminkin. Kuntoon noiden vaikutus on toki suurempi, ja onkin varsin hyödyllistä pitää ainakin sitä yhtä ukkoa henkilökunnassa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Joistain olen antanut ymmärtää, että maalivahtivalmentajat parantavat maalivahdin kuntoa. Maalivahti ja peruskuntotreenauksessa maalivahtivalmentajat vaikuttavat toisin kuin apuvalmentajat juuri maalivahteihin. Tosin en ihan varma ole.
 

Kyle

Jäsen
Sam#9 kirjoitti:
Ja kausien välillä on saatettu vetää kestävyys- / erikoistilanneharjoittelua, jotka myös vaikuttavat osaltaan TSI:n arvoon. Toki suurin vaikuttaja on ollut tuo kunnon heittely.

Sivuhuomautuksena semmonen ettei erikoistilanneharjoittelu vaikuta TSI:n arvoon. Sen sijaan kestävyys on ehkä se merkittävin tekijä Tsin suuruuteen/pienuuteen.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Semmoista kysyisin että onko ajankohdalla milloin nostaa junnun nuorisojoukkueesta väliä?Kaverini väittävät että jos nostat junnun jo aamuyöstä, nostettu junnu on surkea.Nuorisojoukkueeni on erinomainen ja paras minkä olen nostanut on välttävää tasoa.Että semmoista.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Konnamuori kirjoitti:
Semmoista kysyisin että onko ajankohdalla milloin nostaa junnun nuorisojoukkueesta väliä?Kaverini väittävät että jos nostat junnun jo aamuyöstä, nostettu junnu on surkea.Nuorisojoukkueeni on erinomainen ja paras minkä olen nostanut on välttävää tasoa.Että semmoista.

Ei sillä ainakaan minun ymmärtääkseni pitäisi olla mitään väliä, nostaako junnun aamuyöllä vai keskellä päivää. Kaverisi ovat vaan yrittäneet kusettaa sinua tuollaisella jutulla. Olisihan se ovelaa, jos HT:ssa tosiaan olisi joku säännöllinen aika jolloin nostetut junnut ovat hyviä, mutta tällöin HT olisi joka kerta luultavasti aivan tukossa.
Kyllä sullakin vielä varmasti nousee jossain vaiheessa sellainen junnu, josta saa jo mukavasti rahaa. Ei se aina ihan ekalla kerralla tärppää, joskus saattaa mennä kausikin hyvien junnujen välissä. Ainakin itse olen huomannut tuon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Aiheeseen liittyen, paras junnuni on noussut aikoinaan juuri aamuyön tunteina. 18v kaveri ja TSI n. 5200.

Ajankohdalla ei varmasti ole mitään merkitystä junnun tason suhteen. Suurimmaksi osaksihan sieltä tulee silkkaa kakkaa.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Kannattaako joka viikko nostaa junnu? Itse en joka viikko ole nostanut. Yksi kohtuu hyvä on noussut kolmen kauden aikana. Suurin osa nostoista on ollut täyttä kuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös