Hattrick

  • 1 259 890
  • 10 201

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Ei taida Piccailut ja motsailut vaikuttaa ystävyysotteluihin? Korjatkaa toki jos olen väärässä.
 

Mace

Jäsen
Lapster kirjoitti:
Ei taida Piccailut ja motsailut vaikuttaa ystävyysotteluihin? Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Ystävyysotteluja ei voi picata eikä motsata, mutta kyllä ennen ystävyysottelua voimassa oleva joukkuehenki vaikuttaa ihan normaalisti ystävyysottelun keskikenttäarvosanaan.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Mace kirjoitti:
Ystävyysotteluja ei voi picata eikä motsata, mutta kyllä ennen ystävyysottelua voimassa oleva joukkuehenki vaikuttaa ihan normaalisti ystävyysottelun keskikenttäarvosanaan.
Presiis. Ystävyysottelut pelataan vakiona normaalilla joukkuehengellä, eikä tähän tosiaan itse voi vaikutta, mutta sarjapic antaa kivan korkean jh:n ystävyysotteluihin.
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
hmm...

Onko se muuten niin, että valmentajan johtajuudella ei ole mihinkään muuhun merkitystä kuin joukkuehenkeen? Niin ainakin olen ymmärtänyt.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
JiiTee kirjoitti:
Onko se muuten niin, että valmentajan johtajuudella ei ole mihinkään muuhun merkitystä kuin joukkuehenkeen? Niin ainakin olen ymmärtänyt.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Paremmalla johtajuudella oleva valmentaja käsittääkseni hidastaa joukkuehengen laskua ja nopeuttaa sen nousua.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Joo, totta puhutte. Parhaiten tämä ilmenee sarjoissa (alkukaudesta tää korostuu kun ollaan mukana cupissa) joissa on mahdollisuus picata ja saada silti varma? (miinus ht-random) voitto. Parempi johtajuus ylläpitää paremmin joukkuehenkeä ja samalla hyötyä...

Mielestäni ei ole olemassa yksiselitteistä neuvoa valmentajan johtajuuteen. Jos voitat huonommallakin johtajuudella, ota se. Jos tarvitset paremman hanki se. Älä maksa turhasta - lienee trendi tämän päivän Hättrikissä.
 

Ostrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jepjep. Itselläni vain hyvä/kehno valmentaja ja ei oikeastaan järkeä edes picata koskaan koska joukkuehenki putoaa viikossa jo lähes automaattisesti siihen missä se olikin. Korkeamman johtajuuden omaavat valmentajat maksavat sitten jo maltaita, jollei tee omasta pelaajasta valmentajaa.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Tämä on se ero josta jo puhuin. Hyvä/kehno valkku lienee 285k ostettuna, tuleva valkku hintaan 300k joka sitten on lopulta 600k+ eli loppuhinta hyvä/kelpo treenarille on 900k. Ulkoisena värväyksenä sama olisi 1,6m. Kannattako vai ei?

En kysy, totean vain.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Mace kirjoitti:
Ystävyysotteluja ei voi picata eikä motsata, mutta kyllä ennen ystävyysottelua voimassa oleva joukkuehenki vaikuttaa ihan normaalisti ystävyysottelun keskikenttäarvosanaan.

Isle of Man kirjoitti:
Presiis. Ystävyysottelut pelataan vakiona normaalilla joukkuehengellä, eikä tähän tosiaan itse voi vaikutta, mutta sarjapic antaa kivan korkean jh:n ystävyysotteluihin.

Tuota en tiennytkään, pitääpä painaa mieleen ensi vuoden Cupia ajatellen. Aina oppii jotain uutta.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Lippukokoelma logon yhteyteen?

Tietääkö joku mistä saisi HT:een logon alapuolelle oman joukkueen lippukokoelman niin kuin esim. tällä joukkueella Vlaaien op Staaien (317049).
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Calder kirjoitti:
Tietääkö joku mistä saisi HT:een logon alapuolelle oman joukkueen lippukokoelman niin kuin esim. tällä joukkueella Vlaaien op Staaien (317049).

Sun pitää olla supporter ja sitten liittyä Flag Chasers Community (12497) järjestöön ja näin saat tuon lippukokoelman.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
InTheYear2000 kirjoitti:
Sun pitää olla supporter ja sitten liittyä Flag Chasers Community (12497) järjestöön ja näin saat tuon lippukokoelman.

Supporter löytyy jo, eli pitääkin sitten liittyä tohon järjestöön. Kiitoksia tiedosta.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tästä huippu pelinrakentaja! Hinta 220 000€

Oscar Figueroa (39481772) 1
31-vuotias, kelvollinen kunto, kolhiintunut, mutta harjoittelee
Hän on sympaattinen kaveri, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on kelvollinen, ja hän on heikko johtaja.

Kansallisuus: Chile
Total Skill Index (TSI): 1 830
Palkka: 1 008 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: KeltinPallo
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: 1 viikkoa


Kestävyys: erinomainen Maalivahti: olematon
Pelinrakennus: erinomainen Syöttäminen: välttävä
Laituri: välttävä Puolustus: välttävä
Maalinteko: kelvollinen Erikoistilanteet: heikko

Maaleja uralla: 14
Hattutemppuja uralla: 1
Maalit sarjapeleissä tällä kaudella: 1
Maalit cupissa tällä kaudella: 0
-----------------------
Elikkä pistin miehen myyntiin koska nyt olen pärjännyt muutaman vkon ihan jees ilman huippu pelinrakentajaani. Tästä jollekin takuumies loppukaudeksi, päässee pelaamaan jo viikon päästä olevalla liigakierroksella. Hänen tähdet on ollut keskiarvoa 3 hujakoilla. TSI terveenä tulee olemaan 2500 luokkaa. Ei muutakuin tarjoamaan!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
JiiTee kirjoitti:
Onko se muuten niin, että valmentajan johtajuudella ei ole mihinkään muuhun merkitystä kuin joukkuehenkeen? Niin ainakin olen ymmärtänyt.

.. Joka vaikuttaa taas todella paljon keskikenttään. Ylemmissä sarjoissa, joissa keskikentät ovat suht.tasaisia, valmentajan johtajuus on yksi ihan ratkaiseva tekijä joukkueen esityksessä. Paskan johtajuuden valmentajalla PIC-MOTS kortti on hyvin pitkälti kuolleena syntynyt ajatus tasaisessa sarjassa.

Eron on huomannut enemmän kuin selvästi entisen hyvä-välttävä kombinaation tiputeltua tasoaan pikkuhiljaa hyvä-kurjaan.
Nyt kun treenaminen muutoin kuin omaan käyttöön, tai skill-trade mielessä, alkaa olemaan melko tuottamatonta, niin olen hyvin vakavasti harkinnut päivittäväni valmentajani kelvollinen-hyvä kombinaatioon.
Treenissä tulee pikuisen takkiin, mutta se tulee kyllä hinnassa ja peliesityksissä korkojen kera takaisin. Hyvä-hyvä on mielestäni nykyisillä treenituotoilla liian kallis.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Mike kirjoitti:
Hyvä-hyvä on mielestäni nykyisillä treenituotoilla liian kallis.

Et ole harkinnut tehdä jostain omasta pelaajasta hyvä-hyvä komboa, vai eikö sopivaa löydy ja valmentajanvaihto on edessä hyvin pian?

Itse olen päättänyt, että jatkossa valmentaja tehdään aina omasta pelaajasta.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ihan hyvin meni kehitykset tänään: Yksi 17-vuotias pakki erinomaiseksi ja yksi hyväksi sekä vanhempi pakki kehittyi häikäiseväksi. Viime viikolla vahvistin keskikenttää häikäisevällä pelinrakentajalla, joten vaikka alkukausi on menny vähän alakanttiin, on nousu kutoseen vielä realistinen. Huomisessa ottelussa tulen saamaan ~42 tähteä ja vastustajat vetävät yleensä 31-34 tähteä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Länäri kirjoitti:
Ihan hyvin meni kehitykset tänään: Yksi 17-vuotias pakki erinomaiseksi ja yksi hyväksi sekä vanhempi pakki kehittyi häikäiseväksi. Viime viikolla vahvistin keskikenttää häikäisevällä pelinrakentajalla, joten vaikka alkukausi on menny vähän alakanttiin, on nousu kutoseen vielä realistinen. Huomisessa ottelussa tulen saamaan ~42 tähteä ja vastustajat vetävät yleensä 31-34 tähteä.

Saanko kysyä paljolla ostit tuon häikäisevän pelinrakentajan? Itse olen miettinyt sellaisen ostoa kun saan noista laitureistani rahaa. Mitäs mieltä jatkislaiset ovat, mikä treenimuoto on kannattavin? Onko se pakki vai pelinrakennustreeni? Juuri nyt treenaan laitureita, ja pelaajat ainakin kehittyvät nopeasti. Ainoa huono puoli on se, ettei laitureita meinaa saada millään kaupaksi.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
On tää nyt perkele kun ei maalintekijät nouse tasoa. Pelinrakennustreenattavia olis tossa jo, mutta kun pitäs saada tasot nousemaan, että vois myydä tosta kolme ukkoa veke. Olin ihan varma, että tänään ne nousis, mutta ens viikkoon menee. No ei voi mitään. Heti kun rahat riittää niin vaihtuu toi kelvollinen valkku hyväks. Vähän kyllä harmittaa toikin, että en nouse seiskaan tällä kaudella vaikka selkeä tarkoitus oli. Toisaalta ensi kauden kun vietän kasissa ja treenaan ittelleni yhden mahtavan ja pari erinomaista pelinrakentajaa, niin alkaa seiskassakin jo pärjätä varsinkin kun vielä ehtii todennäköisesti ekan seiskan kauden aikana vielä nousta ainakin loistavaksi yks pelinrakentaja.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Mitäs mieltä jatkislaiset ovat, mikä treenimuoto on kannattavin? Onko se pakki vai pelinrakennustreeni? Juuri nyt treenaan laitureita, ja pelaajat ainakin kehittyvät nopeasti. Ainoa huono puoli on se, ettei laitureita meinaa saada millään kaupaksi.

Itse olen ainakin ajatellut ruveta treenaamaan täysin omien tarpeiden mukaan. Ylimääräiset kaverit sitten vain lihoiksi, ja taas treenaamaan seuraavaa paikkaa, johonka on tarvetta.
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että treeni rahan tekemisen takia ei kannata, joten koitetaan treenata oman joukkueen tarpeiden mukaan.

Harmi vain, että se on loputon oravanpyörä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
repe_joke kirjoitti:
Itse olen ainakin ajatellut ruveta treenaamaan täysin omien tarpeiden mukaan.

Itse olen tämän hiukan vajaan vuoden mittaisen ht-urani aikana tehnyt näin. Nyt viikon päästä siis pitäisi loppua maalintekijöiden treeni ja sen jälkeen rosterissa pitäisi olla yksi mahtava ja todennäköisesti yksi erinomainen ja yksi hyvä hyökkääjä. 8-divarissa liikun. Sen jälkeen alkaa armoton vähintään kaksi ehkä kolme kautta kestävä pelinrakennustreeni. Nyt on yksi hyvä 18-vuotias ja yksi hyvä 19-vuotias ja yksi kelvollinen 17-vuotias ja muita kelvollisia ja pari välttävää pelinrakennustreenattavia.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Speedye kirjoitti:
Saanko kysyä paljolla ostit tuon häikäisevän pelinrakentajan? Itse olen miettinyt sellaisen ostoa kun saan noista laitureistani rahaa. Mitäs mieltä jatkislaiset ovat, mikä treenimuoto on kannattavin? Onko se pakki vai pelinrakennustreeni? Juuri nyt treenaan laitureita, ja pelaajat ainakin kehittyvät nopeasti. Ainoa huono puoli on se, ettei laitureita meinaa saada millään kaupaksi.

keskikenttämies häikäisevällä pelirakennus taidolla liikkuu suurimmaksi osaksi 800 000- 1 500 000 välillä. Riippuu ihan mitä aputaitoja kyseisellä pelaajalla on. Vinkkinä sanon että katso myös että pelaaja on suomalainen ja tarkkaile palkkoja. Yllättävän iso ero löytyy palkoissakin. Ja suomalaisellahan säästät sen bonusrahan.

Treenit kaikissa liigoissa:
Yleiskunto 143500 16 %
Kestävyys 49203 6 %
Erikoistilanteet 9406 1 %
Puolustus 122865 14 %
Maalinteko 129619 15 %
Keskitykset (Laituri) 40986 5 %
Laukominen 13047 1 %
Lyhytsyöttäminen 29255 3 %
Pelinrakennus 244897 28 %
Maalivahti 58758 7 %
Läpisyötöt 9839 1 %
Puolustuksen auttaminen 10505 1 %
Laitahyökkäykset 18851 2 %

Suomessa PR 26%, maalinteko 19% ja puolustus 14%

Kannattavuudesta en tiedä treenien suhteen mutta n.28% hattrickissä treenaa keskikenttää joten tarjontaa pitäisi ainakin olla. Tottahan on että saat montaa miestä treenattua ja sitä mukaan eniten mahdollisuuksia myydä.
Laiturit tarvitsevat nykyään aputaidon jos halutaan että pelaaja olisi haluttu siirtomarkkinoilla. Ja valitettavasti aputaidollinen laituri on kallis kuin mikä. Mutta kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kiitos Lapsterille vastauksesta. Mitäs mieltä olette jos toimisin seuraavasti.. Eli minulla on nyt kaksi häikäisevää laituria, kaksi loistavaa ja kaksi mahtavaa. Eli jos lopettaisin laituritreenin ja treenaisin laitureille vaikkapa hyvän syötön kaikille? Hyödyttäisikö tämä enemmän kuin tuon laitureiden treenaus armoitettuun? Ja miten tuo syöttötreeni käytännössä toimii?
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Lapsterille

Voisitko kertoa minkälaiset aputaidot pitää olla häikäisevällä innerillä joka maksaa 1 500 000?

Onko sellaista edes olemassa, vai onko kyse vain jostain rajusta ylihinnasta?
 

Mace

Jäsen
Jyrla kirjoitti:
Voisitko kertoa minkälaiset aputaidot pitää olla häikäisevällä innerillä joka maksaa 1 500 000?

Onko sellaista edes olemassa, vai onko kyse vain jostain rajusta ylihinnasta?

Ikää 20 vuotta tai vähemmän, syöttöä vähintään hyvän verran. Noilla päästäneen yleensä ainakin tuohon 1,5 miljoonaan. En tosin ole Lapster, ehkäpä hänellä oli mielessä jotain muuta. :) Yleisesti ottaen on kyllä todettava, että häikäisevä inneri saa olla melko vahvasti aputaitoinen (ja treeni-ikäinen), jotta hänestä saa sen 1,5 miljoonaa nyhdettyä.
 

Janda

Jäsen
Jyrla kirjoitti:
Voisitko kertoa minkälaiset aputaidot pitää olla häikäisevällä innerillä joka maksaa 1 500 000? Onko sellaista edes olemassa, vai onko kyse vain jostain rajusta ylihinnasta?
En ole kysymäsi henkilö mutta oman arvion mukaan ainakin hyvä syöttö riittänee. Toki kyseessä silloin pitää olla nuorehko kaveri. Mutta kyllähän noi hinnat on tosiaan rajusti alas tulleet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös