Hartwall Arena

  • 1 037 420
  • 3 034

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Alkaa vaikuttaa vähän puuhastelulta tämä Jokereiden touhu.

Otetaan esimerkiksi muutama huomio Areenan kunnosta:

-Sivuilla olevat digitaalikellot ovat olleet rikki kaksi vuotta. Niiden eteen laitettu Ikeasta ostetut analogikellot roikkumaan kettingeillä.

-Jumbolta on lamppuja palanut enemmän kuin laki sallii. Yhdellä tulostaululla ei näy enää edes peliminuutteja.

-Toinen savukoneista ei toimi ja se toinen joka toimii, falskaa.

Kenen on vastuu? Miten tämän tasoisessa organisaatiossa tämä voi olla edes mahdollista?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Häiritsee kyllä hieman ottelun seuraamista kun pitää puhelimella netistä päivittää paljonko on erää jäljellä kun katsomoon 303 ei ainakaan jumbolta aikaa näe.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pitäisikö Jumbo vaihtaa uuteen? Mielestäni pitäisi.

Silloin kun Areena valmistui, oli Jumbotron Suomessa ainutlaatuinen ja pienempien joukkueiden kannattajat haaveilivat vastaavista. No, tänä päivänä videotaulut ovat arkipäivää ja onkohan jo kaikilla liigapaikkakunnilla omat "jumbonsa"? Hartwallin näytön kuvanlaatu ei enää riitä täyttämään nykyajan vaatimuksia, tarvittaisiin uusi ja parempilaatuinen. Pikselimössöstä ei enää jaksaisi hidastuksia tihrustaa. Vertailun vuoksi voi katsoa millaisia virityksiä isossa maailmassa on. (Linkki wikipediaan ja kuvaan Cowboys Stadiumin HD-screenistä, 49m*22m). Ei sillä, että tuollainen Hartwallille edes mahtuisi, mutta uudelle isohkolle ja hyvälle HD-näytölle olisi kyllä tilausta.

Ai, että sitä onnen päivää, kun Hartwalille pamahtaa samankaltainen kuutio, kuin on Bell Centerissä. http://images.ookaboo.com/photo/s/Bellcenterscreen_s.jpg
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai, että sitä onnen päivää, kun Hartwalille pamahtaa samankaltainen kuutio, kuin on Bell Centerissä. http://images.ookaboo.com/photo/s/Bellcenterscreen_s.jpg

Tuohan on resoluutioltaan Hartwall Areenan nykyistä huonompi. Sitä paitsi tuo on Bell Centerissäkin jo vaihdettu uudempaan. Mielestäni jos NHL:sta halutaan mallia ottaa, niin Ottawan Scotiabank Placen Bell HD Screen olisi se, josta mallia pitäisi ottaa.

Edit: Lisätään vielä että Areenan nykyisten näyttöjen koko on 3m x 3m ja resoluutio 720x576, joten kyllähän nuo screenit alkavat resoluutioltaan olemaan melko vanhentuneet.
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Itsekin mietin, että mitä erikoista tuossa Bell Centerin jumbossa on, kun jokaisessa hallissa taitaa olla parempi.
 

sntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tuohan on resoluutioltaan Hartwall Areenan nykyistä huonompi. Sitä paitsi tuo on Bell Centerissäkin jo vaihdettu uudempaan. Mielestäni jos NHL:sta halutaan mallia ottaa, niin Ottawan Scotiabank Placen Bell HD Screen olisi se, josta mallia pitäisi ottaa.
Itse tykkään GM Palacen jumbosta. Tai sitten tuollainen Prudential Cetnerin tai Verizon Centerin jumbo.

Nykyinen Hartwallin jumbohan on koko ajan rikki, kun valot palavat ja taitaa jokaisessa näytössä olla kasoittain kuolleita pikseleitäkin jo. Ei ole kovin edustavaa, kun kuitenkin Jokereilla on Suomen modernein halli, jossa on Suomen rikkinäisin jumbo. Milloin ei minuutit näy kellossa tai sitten käy mömmömkisat, joissa eräsummeri sekoaa eikä suostu sammumaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Eiköhän hallin puitteet kerro nykytilasta eli raha on tiukassa vaikka joku viimevuotinen tilinpäätös näyttikin jotain plussaa viimevuotisten turskamarkkinoiden rinnalla. Kunnon jumbotron olisi poikaa, mutta rahalle on parempaakin käyttöä...
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Minkäs verran muuten tuollainen moderni HD-jumbo mahtaa kustantaa?
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olin laittanut väärän linkin aiempaan viestiini, mun moka.

Minkäs verran muuten tuollainen moderni HD-jumbo mahtaa kustantaa?

Muunmuassa Turun Elysee-areenan ei-HD-Jumbotron maksoi vuonna 2002 sen puoli miljoonaa, enkä nyt sitten tiedä onko vaihtunut jo uudempaan. Kalevan artikkelia lukiessa saa ainakin jonkin asteisen käsityksen, että missä hinnoissa pyöritään vaikka kyseinen juttu onkin jo 8 vuotta vanha. Oma valistunut arvioini olisi miljoonan kieppeillä ellei jopa puolitoista miljoonaa. Jokainen voi sitten itse laskea inflaation vaikutuksen hintoihin

Kaupunki suhtautuu varovaisesti videotauluun Kaleva.fi
 

Jurgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parkkihalli

Moneltako parkkihalli aukeaa? Puhelimella koitin tietoa etsiä, mutta koska olen tumpelo en löytänyt mistään kellon aikaa. Osaisikohan täällä joku minua neuvoa, nopeasti.

Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Moneltako parkkihalli aukeaa? Puhelimella koitin tietoa etsiä, mutta koska olen tumpelo en löytänyt mistään kellon aikaa. Osaisikohan täällä joku minua neuvoa, nopeasti.

Kiitos.

Tuohon en osaa sanoa, mutta jos on kiinni ja tarvitset paikkaa, niin aja messukeskukseen. Välttyy ruuhkiltakin, pientä kävelymatkaa vastaan. Joskin ovat nostaneet parkin hintaa 9e, Hartwallilla taitaa olla 7e.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Huomasiko muut tänään Aareenan uusittuja (ainakin allekirjoittaneen mielestä...) valoja? Jotenkin jäi vähän häiritsevä vaikutelma, paistoi silmiin vähän joka puolella, istuin niin sivulla kuin päädyssä.

Sinänsä antoi ehkä hieman erilaisen valaistuksen halliin, joka näytti hyvältä, mutta näin katsojan silmään vähän häiritsi.

Myös TV-kuva näytti hieman erilaiselta, mitä katsoin äsken Nelosen koostetta. Onkohan kenelläkään tietoa onko tämä "valaistus" pysyvä muutos vai johtuuko installaatio jostain muusta Areenan tapahtumasta?
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämäniltainen valojärjestely taisi olla ihan poikkeuksellinen, johtunee tuosta Areenalle tulevasta "Cirque du Soleil" (mikälie) -tapahtumasta.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Huomasiko muut tänään Aareenan uusittuja (ainakin allekirjoittaneen mielestä...) valoja? Jotenkin jäi vähän häiritsevä vaikutelma, paistoi silmiin vähän joka puolella, istuin niin sivulla kuin päädyssä.

Sinänsä antoi ehkä hieman erilaisen valaistuksen halliin, joka näytti hyvältä, mutta näin katsojan silmään vähän häiritsi.

Myös TV-kuva näytti hieman erilaiselta, mitä katsoin äsken Nelosen koostetta. Onkohan kenelläkään tietoa onko tämä "valaistus" pysyvä muutos vai johtuuko installaatio jostain muusta Areenan tapahtumasta?


Tänään oli ilmeisesti joku erikoisjärjestely noitten valojen suhteen. Oli muuten ihan hirveät. Silmiä sai suunnilleen siristää jatkuvasti, että kentälle pystyi ylipäätään näkemään mitään. Sen lisäksi katsomo oli lähes täydellisesti pimeyden peitossa.


Mahdollisimman nopeasti takaisin vanhaan. Pahaa teki katsoa peliä tuollaisella valaistuksella.
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Huomasiko muut tänään Aareenan uusittuja (ainakin allekirjoittaneen mielestä...) valoja?

Yleensä kameran kanssa katsomossa istuvana nuo kirkkaammat valot olivat erittäin mieluinen uudistus. Harmi, jos ei ole pysyvä ratkaisu.

Ainakaan 101:ssä ne eivät omalla kohdalla häirinneet pelin seuraamista, vaikka eron vanhoihin valoihin huomasi heti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Minusta ne valot oli huononnus aikaisempiin, ainakin kontrasti erätaukovalaistuksen ja pelinaikaisen valaistuksen välillä oli järkyttävä ja erien aluissa nuo häikäisi selkeästi vaikka niihin pelin aikana tottuikin. Toivottavasti ei ole pysyvä ratkaisu, tai jos on niin sitten toivon että erätaukovalaistusta pistetään myös kirkkaamalle että ero pelinaikaiseen kaventuu.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Itse jouduin katselemaan eilisen pelin töllön ääressä, ja valaistus tuli alkuun kyllä aika shokkina. Luulin että vika on mun teeveen asetuksissa kun yleensä ei tule kotipelejä kateltua töllöstä, mutta tässä se vika taisi sitten olla. Siis valot olivat todellakin liian kirkkaat.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Siellä oli katossa reilu tuplamäärä spotteja verrattuna tavalliseen, suurin osa ei vain ollut päällä. Veikkailisin jotain Cirque du Soleilia tms, koska muuten on vaikea keksiä syytä tuollaiselle määrälle valaistusta.

e. Ja siis vaikka suurin osa oli pois päältä niin silti liian kirkasta, eli pointti oli, että siellä tuskin erottaisi edes vastustajaa jos kaikki olisivat samanaikaisesti päällä. Toisaalta poffeissa saatetaan pelotella vastustajaa Stadin kirkkailla valoilla.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itsekin kiinnitin huomion heti kirkkaisiin valoihin. Ensireaktio oli, että aivan liian kirkkaat ja häikäisee. Mutta kyllä pelin edetessä valoihin tottui, mutta silti vanha valaistus oli parempi. Jos tämä oli vain joku poikkeus Areenalla järjestettävän jonkun muun tapahtuman takia, niin ei siinä sitten mitään. En tiedä miltä yläkatsomosta näytti, ehkä jopa paremmalta. Itse olin Eteläpäädyssä peliä katsomassa, niin sieltä katsottuna valaistus ei vakuuttanut.
 

Masentaja

Jäsen
Mä ajattelin että omat silmät on jotenkin sekaisin, kun on tovi viime vierailusta, ja en siks matsissa avannut suutani aiheesta kavereille (mulla mitään kavereita oo). Mutta häiritsevän outo kyllä oli.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Itse jouduin katselemaan eilisen pelin töllön ääressä, ja valaistus tuli alkuun kyllä aika shokkina. Luulin että vika on mun teeveen asetuksissa kun yleensä ei tule kotipelejä kateltua töllöstä, mutta tässä se vika taisi sitten olla. Siis valot olivat todellakin liian kirkkaat.

Sama täällä. Jää oli "puhkipalanut" monesta kohtaa tv:stä katsottuna
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Yläkatsomosta katseltuna valaistus näytti jopa paremmalta kuin ennen. Kerrankin oli kenttä valokeilassa, eikä alakatsomon katsojat.

Ja alakatsomossa mulla alkoi silmiin jo sattua ekan erän puolivälissä. Lippis pitää olla vakiovarusteena päässä, jos noilla valoilla aikoo peliä katsoa. Osoittivat suoraan naamaan ja häiritsivät todella paljon. Samaa mieltä olivat useat kausaripaikoillaan istuneet vierustoverit sekä ylemmällä että alemmalla rivillä (meillä rivi 11).

Joko valot hemmettiin tai sitten ne täytyy suunnata ihan eri tavalla. Iso häiriötekijä pelin seuraamisessa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Joko valot hemmettiin tai sitten ne täytyy suunnata ihan eri tavalla. Iso häiriötekijä pelin seuraamisessa.

Lähtevät Cirque de soleilin mukana myös pois. No hätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös