Harjoitusottelut 2009

  • 138 790
  • 327

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Itse asiassa HIFK olisi saanut 16 pistettä 10 pelistä, koska yksi tappio on vm-kisasta. Jos pelattaisiin 58 peliä samalla 5-0-1-4 vauhdilla, niin HIFK saisi n. 93 pistettä runkosarjasta ja olisi ehkäpä sijoilla 6-7 runkosarjan loppuessa, todennäköisesti sijalla 7. Kausina 07-08 ja 08-09 1,60p/ottelu olisi riittänyt sijaan 7 ja kaudella 06-07 HIFK sai itse 1,61p/ottelu ja sijoittui runkosarjassa kuudenneksi. Sheddenin kaudella 05-06 HIFK sai 1,93p/ottelu ja oli runkosarjassa toinen kauden päätteeksi. Hyvää oli se, että vain kahdessa ensimmäisessä harjoituspelissä HIFK päästi enemmän kuin kaksi maalia, joten mv- ja puolustuspelaaminen jätti lopuissa kahdeksassa pelissä HIFK:lle selkeän mahdollisuuden voittaa ottelu. Kolmessa harjoituspelissä HIFK teki itse nolla maalia, joten hyökkäyspelissä lienee hiomista kuntoon. Viidestä voittopelistä neljä tuli yllättävän selkein numeroin ja tottakai osa harjoituspeleistä pelataan aina kokeillen omia junnuja ja satunnaisia tryout-pelaajia.

Harjoitusottelut eivät tulosten osalta anna sijaa optimismiin kaudelle 09-10, vaan sama meininki jatkuu kuin kolmena viime kautena, jos harjoituspelit ennustavat jotain oikeaa runkosarjan peleistä. Yhtään oikeaa peliä ei tietysti ole vielä pelattu ja itse odottelen taas kerran ensimmäiset 10-15 runkosarjan peliä ennen kuin päättelen jotain HIFK:n menestysmahdollisukksista keväällä 2010 ja runkosarjan osalta.

Edit. Korostetaan nyt vielä, että viimeiset 8 harjoituspeliä sujui 2 p/ottelu ja maalierokin oli niissä 23-12 eli ne pelit mentiin ihan liigan kärkivauhtia, jos haluaa nähdä pari ensimmäistä peliä vähän lämmittelynä jopa harjoituspelien osalta.
 
Viimeksi muokattu:

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No se nyt vaan on tyhmää tehdä jotain johtopäätöksiä harjoituspelien pistepörssin, taikka voittoprosentin perusteella. Joillekin kirjoittajille voisin sanoa, että käykää katsomassa tilastojen sijaan sitä peliä, ja arvioikaa sen perusteella.

Vaikkakin oli ikävää, että viimeinen harjoitusmatsi jouduttiin pelaamaan ilman Luttista, Granlundia ja Lennua, niin siltikin HIFK piti Ässiä ihan pilkkanaan pari ensimmäistä erää. Kolmannessa tempo laski selvästi, ja Ässät "päästettiin" peliin mukaan.

Viimeinen harjoituspeli oli kuitenkin, jatkoajan raportista poiketen, varsin hyvä HIFK:n osalta. Kaksi ekaa erää tehtiin mitä haluttiin, ja kolmannessa pistettiin jarrut pohjaan, ja alettiin välttelemään luokkaantumisia. Vastustajan heikkous saattoi saada pelin näyttämään maallikkko-hitsarin silmissä hieman sekavalta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En olisi hirveän huolissani tuosta pistesaldosta. Jos katsoo muiden huippujoukkueiden pisteskeskiarvoa harjoituspeleissä, niin taitaa olla HIFK ihan kärkikastia.

Pelejä pelataan kuitenkin niin kokeilumiehistöillä ja useita loukkaantumisia vasta paikkaillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös