Harjoitusottelut 2009

  • 99 933
  • 180

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran yltiöpositiivinen olen kuitenkin luonteeltani, että mä kyllä veikkaan jo tässä vaiheessa rohkeasti suoraa play offs-paikkaa eli runkosarjassa jopa 8 parhaan joukkoon.
Onhan tämä tietty mahdollista, kiitos Juuso Riksmanin, joka vaikuttaa toistaiseksi ehjältä ja ilmeisen varmalta kortilta.

Todellinen Jokeri-kortti on sitten se, mitä ja miten kapea kaukalo vaikuttaa esim. ylivoimaan ensimmäisissä peleissä? Tämäkin tosin tuntuu melko koheltamiselta, ylivoima ei ole kuosissa, sitten vielä pelataan ekat pelit kapeassa kaukalossa ja sitten taas leveään kaukaloon. Ei varmaankaan ihan paras tapa ajaa ylivoimakuvioita sisään.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

en nyt olisi vielä hirveän huolissani... hyökkääjistä. Pirneksen vierelle Janne Lahti ja Hauhtosen, Hentunen. Se vaihto jo toisi tulosta?.

Pakkipäästä olisin enemmän huolissani. Niemi ja Kauppinen tulevat olemaan pakit yksi ja kaksi mutta sitä pakkipää ei kestä että keskenkuntoinen Koivisto on reimarina ja Mälkiän Simo mikkihiirenä. Junnut ovat ok siitä homma ei tule kusemaan mutta nyt on vasta elokuu.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Sen verran yltiöpositiivinen olen kuitenkin luonteeltani, että mä kyllä veikkaan jo tässä vaiheessa rohkeasti suoraa play offs-paikkaa eli runkosarjassa jopa 8 parhaan joukkoon.

Onko sarjajärjestelmää muutettu tälle kaudelle? Ennen 6 ensimmäistä meni suoraan Pleijareihin ja sijat 7-10 ratkoivat sääleissä ne kaksi paikkaa? Jos, niin on mennyt meikäliseltä täysin ohi tämä muutos.

Tällä joukkueella Jokereilla ei voi olla tavoite alle 4:n parhaan eli kotietu play-offeissa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Näyttää menevän hieman överiksi jutut taas täällä. Liekö sitten Hanlon-painajaisen jälkioireita vai mistä on kysymys, kun aletaan jakamaan sijoitustuomioita jo kuuden pelatun harjoituspelin jälkeen...

Onhan se nyt ilmiselvää, ettei toimivaa pelitapaa saada hakattua pelaajien takaraivoon silmänräpäyksessä. Varsinkin, kun viime kaudella pelaajat totutettiin toisenlaiseen pelitapaan ja nyt on taas opittava uusi. Tietty tämä saattaa kuulostaa vanhan kertaukselta, sillä täsmälleen samassa tilanteessa ja samoilla puheilla edettiin viime syksynäkin. En siltikään olisi kauhean huolissani, sillä kyllähän Aravirta on selkeästi luotettavampi tapaus kuin Hanlon tässä suhteessa. Aralla on kuitenkin useamman vuosikymmenen kokemus suomalaisesta jääkiekosta ja todennäköisesti yhtenevä käsitys Törmäsen kanssa Jokerien tulevasta pelisysteemistä.

Todennäköisesti Jokerien peli hakee itseään vielä sarjan alkupuolellakin, joten nyt vaaditaan kärsivällisyyttä meiltä kannattajiltakin. Onneksi Jokerien rosteri on nykyliigan mittapuulla niin laadukas, että pisteitä on mahdollisuus saavuttaa hyvä määrä, vaikka kone vielä hieman piiputtaisikin. Itse en totuuden nimissä ole hirveän yllättynyt Pirneksen ja Hentusen vaisuista tehoista harjoituspeleissä, sillä onhan se aina ollut niin, että harjoituspelit ovat näiden kokemattomampien pelaajien temmellyskenttä. Pointtina taistelu pelipaikoista. Siinä missä kokeneemmat tähtipelaajat saavat olla kohtuullisen levollisia pelipaikkansa suhteen, joutuvat Ossi Saariset ja kumppanit tekemään kovaa duunia sen eteen. Onhan se perseestä, mutta silti totuus.
Vaikkei Essi ja Hentu ihan kauden alussa pistepörssin kärjessä roikkuisivatkaan, niin näiden jätkien todellinen arvo mitataan vasta kauden toisella puoliskolla.
 

Jurgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..... Itse en totuuden nimissä ole hirveän yllättynyt Pirneksen ja Hentusen vaisuista tehoista harjoituspeleissä, sillä onhan se aina ollut niin, että harjoituspelit ovat näiden kokemattomampien pelaajien temmellyskenttä. Pointtina taistelu pelipaikoista. Siinä missä kokeneemmat tähtipelaajat saavat olla kohtuullisen levollisia pelipaikkansa suhteen, joutuvat Ossi Saariset ja kumppanit tekemään kovaa duunia sen eteen. Onhan se perseestä, mutta silti totuus.
Vaikkei Essi ja Hentu ihan kauden alussa pistepörssin kärjessä roikkuisivatkaan, niin näiden jätkien todellinen arvo mitataan vasta kauden toisella puoliskolla.

Tästä asiasta enemmän kuin samaa mieltä! Uskon täysin Hentuseen ja Pirnekseen, että pisteitä tulee tasaseen tahtiin ja tahti vaan kiihtyy toisella puoliskolla. Onhan sitä viime kausillakin jo nähty miten kaikenmaailman Kauppisia ja Wilmejä haukutaan kun ei pelit näytä kiinnostavan. Pleikkareissa sitten kaverit "työntää" nuoremmat pois edestä ja ratkaisee pelejä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Näyttää menevän hieman överiksi jutut taas täällä. Liekö sitten Hanlon-painajaisen jälkioireita vai mistä on kysymys, kun aletaan jakamaan sijoitustuomioita jo kuuden pelatun harjoituspelin jälkeen...
Muistaakseni harjoitusottelujen tuloksia vähäteltiin myös Sakke Pietilän ja Wade Immosen kausien edellä...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Muistaakseni harjoitusottelujen tuloksia vähäteltiin myös Sakke Pietilän ja Wade Immosen kausien edellä...

Aika ontuva vertaus, sillä jokainen kausi on oma tapauksensa. Eihän nykyjoukkueella ole mitään tekemistä esim. 97/98 ilman sydäntä pelanneen tähtisikermän kanssa puhumattakaan tuosta Immosen ajan joukkueesta, jolloin erään maalivahdin poistuminen rosterista päivää ennen sarja-alkua kaatoi korttipakan totaalisesti...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harjoituspeleistä

On melkoinen ikuisuuskysymys, kuinka harjoitusotteluihin tulisi tulosten valossa suhtautua. Periaatteessahan niissä ei jaeta pistettäkään, mutta itse pidän niitä kyllä ihan hyvin suuntaa näyttävinä. Ei mikään joukkue koskaan tahallaan häviä ja täysin varmaa on, että parempi kauteen on lähteä voitettujen harjoituspelien jälkeen kuin hävittyjen.

Ara toki Hifk-pelissä teki aika ovelan, kun otti veskarin pois lopussa. Tuon pelin tulosta voi pitää lähes "tahallaan hävittynä" ja ainakin minulle olisi kelvannut paremmin tasapeli Hifk:n kanssa kuin yltiöpäinen turnauksen loppupelien metsästys. Ehkä ajat ovat muuttuneet, mutta itse olisin varmaan eilen Jokerien pelaajana ihmetellyt todella suuresti Aran ratkaisua.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Muistaakseni harjoitusottelujen tuloksia vähäteltiin myös Sakke Pietilän ja Wade Immosen kausien edellä...

Aivan oikein Gags, ranteet auki, tästä ei enää nousta!

Itse olen vetänyt nyt pari päivää viinaa Kyproksella suruun kun harjoitusottelut ovat olleet olleet täysi katastrofi.

Vakavasti harkitsen jääväni tänne asumaan, hävettää siinämäärin tuo Jokereiden rämpiminen!

Vitun muniinpuhaltelijat!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Muistaakseni harjoitusottelujen tuloksia vähäteltiin myös Sakke Pietilän ja Wade Immosen kausien edellä...

Niitä on vähätelty aina, kuten pitääkin. Tietyt kokeeneet pelaajat eivät meinaa syttyä tavallisiin runkosarjan peleihinkään saati sitten näihin läpsyttelyihin. Junnuille ja muille peliajastaan taisteleville nämä tietenkin ovat näytön paikkoja ja siksi he vaikuttavatkin "yllättävän hyviltä".

Minulla ainakin on vahva luotto Araan. Kuten Ikijokeri totesi, miehellä on lähes vertaansa vailla oleva kokemus suomalaisesta jääkiekosta ja likimain aina Aran porukat ovat pärjänneet vähintään materiaalin edellyttämällä tasolla.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ihan hyvää reagointia kuitenkin, ketjut laitettu aika lailla uusiksi http://jokerit.com/index.php?id=1&nid=772

Ei tietysti sinällään hyvä että noita joutuu kauheasti rukkailemaan, mutta parempi nyt kun kuitenkin vielä pre-seasonista puhutaan. Saarisen Ossille toi sentterin tontti ei kai sinänsä vieläkään kovin tuttu ole, mutta selvästi Ossi on ollut se pelaaja joka on nostanut ketjunsa paremmalle tasolle oli sitten pelipaikka mikä hyvänsä ja se on hieno huomata.

edit. ja otteluraportista ' "Pitää miettiä koostumuksia. Totuus on se, että Pirnes-Hentunen-akseli ei ole vielä alkanut toimia. Samaa voi sanoa Hauhtosen ketjusta. Kokeneet pelaajat eivät ole vielä näyttäneet parastaan", Aravirta sanoi vakavana.' eli ei siellä nyt ihan puusilmiä olla, toisin kuin joskus..
 
Viimeksi muokattu:

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Saarisen Ossille toi sentterin tontti ei kai sinänsä vieläkään kovin tuttu ole, mutta selvästi Ossi on ollut se pelaaja joka on nostanut ketjunsa paremmalle tasolle oli sitten pelipaikka mikä hyvänsä ja se on hieno huomata.

Näin on juuri käynyt. Lähes poikkeuksetta jokaisen pelin raportissa nostetaan Saarisen vitja joukkueen parhaaksi. Hyvät kokeilut ovat nytkin, mutta etenkin nyt Juutilaisen poissaollessa tilanne edelleen huutaa toista taitavaa hyökkäyssuunnan sentteriä, mutta enpä tuosta asiasta jaksa enää puhella...ja Saarinen nyt hoitaa tuota tonttia.

Tuo ykkösvitja koostumuskin vaikuttaa näin ennakkoon lupaavalta. Raporttia pelistä odotellessa...
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jaaha. Ossi Saarinen kakkosen keskelle. Jokohan alkaisi Jokerien johdossakin silmät aukeamaan. Joukkueessa ei ole kakkossentteriä. Piste.

Virmasen kasaamissa jengeissä on aina vähintään yksi "pakkomurtopiste". Tällä kaudella se on sitten puuttuva kakkossentteri. Tää aina niin ihanaa tää Jokereiden touhu. Kaikki kaatuu siihen että jätetään aina joku "yksittäinen pikkuasia" hoitamatta.

Aivan turha haaveilla mistään mestaruuksista tai finaaleista ilman toista kädellistä sentteriä. Ja vielä jos Pirnes jatkaa samaan malliin kuin harjoituspeleissä niin sitten meiltä puuttuu ykkossentterikin. Tosin itse uskon että Essi on tasollaan kun tosipelit alkaa. Ei kai nyt kukaan taitojaan alle puolessa vuodessa kadota.

Koiviston suhteen olen vähän huolissani. Alavire alkaa muuttumaan krooniseksi. Viime kauden voi pistää loukkaantumisen piikkiin mutta pikkuhiljaa pitäisi alkaa tason nousemaan.

No, katellaan.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koiviston suhteen olen vähän huolissani. Alavire alkaa muuttumaan krooniseksi. Viime kauden voi pistää loukkaantumisen piikkiin mutta pikkuhiljaa pitäisi alkaa tason nousemaan.

No eikö tuo juuri taas loukkaantumisen takia pelannut eilen vasta ensimmäisen treenipelinsä?

Ei sillä, tuo on kyllä ihan totta mitä kirjoitat. Koiviston kanssa saa olla koko ajan kylmä rinki perseen alla, oli kyse sitten viiva-, omanalueen- tai avauspelaamisesta. Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, tai oikeastaan koko ajan saa pelätä älyttömiä menetyksiä tai harhasyöttöjä kärkikarvaajalle jne.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jaahas... Ilmeisesti naapurifanien yöltiöpessimismi pesii nykyään täällä meidänkin hiekkalaatikolla.

Jokerit on harjoituspelikaudella pelannut kuusi tasaista harkkamatsia käyden läpi kaikki tulevan kauden kärkipään jengit. Pirneksen ja Hentusen pisteet näyttävät vielä tässä vaiheessa alle piste-per peli lukemia, mutta minä en kyllä osaa huolestua siitä ollenkaan. Jokereihin on pakattu niin iso kasa johtajatyyppejä ja kokemusta, että otteet paranevat väkisinkin loppua kohden. Ei Jokereiden tarvitse seitsemän pelatun kierroksen jälkeen keikkua liigan kärjessä puhtaalla pelillä. 58. pelin jälkeen loppukirillä saavutettu top-3 sijoitus kelpaa minulle.

Muutenkin tää harkakamatsien perusteella liigan top-2 rosterin rankkaaminen sijoille 8-12 on kyllä melkoista ylireagointia, vaikka ylivoimalla ei olisikaan tehty 1:4 suhteella maaleja. Vai luuleeko joku oikeasti, että Lukko tulee dominoimaan ensi kauden runkosarjaa? Kaikki kunnia Raumaan, mutta kyllä se melko omituista olisi, vaikka ovatkin voittaneet harkkapelejänsä.

Kakkossentteri puuttuu, mutta en kyllä epäile, etteikö sellainen Areenalle roudattaisi, jos alkaa ilmetä suurempaa tarvetta. Puolustuksen top-4 ei tule kovin monen joukkueen vastaavalle häviämään.

Katsotaan vaikka kierroksella 15 uudestaan, että ollaanko hävitty tätä kautta vielä vai ei.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Aika ontuva vertaus, sillä jokainen kausi on oma tapauksensa. Eihän nykyjoukkueella ole mitään tekemistä esim. 97/98 ilman sydäntä pelanneen tähtisikermän kanssa puhumattakaan tuosta Immosen ajan joukkueesta, jolloin erään maalivahdin poistuminen rosterista päivää ennen sarja-alkua kaatoi korttipakan totaalisesti...
Naapurista katsottuna kyseisestä kaudesta teki fiaskon Immosen ammattitaidottomuus ykkösenä, ei se että Tim Thomas vaihtoi viime hetkellä maisemaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naapurista katsottuna kyseisestä kaudesta teki fiaskon Immosen ammattitaidottomuus ykkösenä, ei se että Tim Thomas vaihtoi viime hetkellä maisemaa.
Tuota kautta ei toki paljon tee mieli muistella, mutta kyllä Thomasin poistuminen viime hetkellä joukkueesta oli se suurin yksittäinen ongelmien aiheuttaja. Jos Timppa olisi jatkanut, hän olisi pystynyt pelaamaan joukkueelle pisteitä ja sitä kautta työrauhan. Siinä taisi tosin samana kesänä lähteä pari kohtuullista sentteriäkin eli Metro ja Filppula. Aika mahdottomia korvattaviksi.

Sen verran vielä noista sijoitusveikkailuista, että ei niitä tosiaan kannata kovin vakavasti näin harjoituspelien perusteella tehtyinä ottaa. Siinä vaiheessa kun Juuso myydän parin viikon päästä Venäjälle voidaan ottaa laskimet esiin ja pohtia millaisilla pistemäärillä karsinnat vältetään ;)
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tuota kautta ei toki paljon tee mieli muistella, mutta kyllä Thomasin poistuminen viime hetkellä joukkueesta oli se suurin yksittäinen ongelmien aiheuttaja.

Olen eri mieltä kanssasi ja samaa mieltä naapurin Alamummon kanssa. Immonen oli täysin kyvytön valmentamaan Jokereita, kuten myös aisaparinsa Lukkarila. Vaikka maalissa olisi Virmasen poika, ei kenttäpeli voi olla niin sekaisin kuin se tuolla kaudella oli, jos valmentaja osaisi yhtään hommansa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen eri mieltä kanssasi ja samaa mieltä naapurin Alamummon kanssa. Immonen oli täysin kyvytön valmentamaan Jokereita, kuten myös aisaparinsa Lukkarila. Vaikka maalissa olisi Virmasen poika, ei kenttäpeli voi olla niin sekaisin kuin se tuolla kaudella oli, jos valmentaja osaisi yhtään hommansa.
Tää on kana/muna tilanne. En minäkään usko, että Wade ja Lukkarila olisivat mikään hyvä pari ollut, mutta veskarin lähtö sekoitti palapelin lopullisesti. Jos veskari ottaa haamukoppeja, joukkue saa virheitään anteeksi ja aikaa kehittää peliään. Vaikka olisi maailman parhaat koutsit ja maalissa imuri niin kyllä se peli siinä vaiheessa sekoaa, kun vetoja alkaa uppoamaan nollakulmista ja suunnilleen siniviivan takaa.

Maalivahtitilannetta pidän tällä hetkellä Jokerien suurimpana valttina. Puolustusta on hyvä rakennella kun luottaa omaan veskariin. Tätä aikoinaan Majorovin aikana ihasteltiin, Jokerithan päästi vihulaiset ampumaan läheltä viivaa ihan vapaasti ja luotettiin veskariin. Tuossa pelisysteemissä ei paljon muuta tarvita kuin vältetään vastustajan yv-hyökkäyksiä ja toisaalta siivotaan ribarit+ohjaukset maalin edestä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tää on kana/muna tilanne.

On tietysti. Thomasin lähdöllä oli luonnollisesti merkitystä, mutta on myös niin, että edes Thomas ei ottaisi kiinni tarpeeksi kiekkoja, jos vastustaja pääsee jatkuvasti parhaisiin sektoreihin eikä merkkauspeli toimi ollenkaan. Aina on vapaa vastustaja lyömässä kiekkoa takatolpalta sisään. En siis usko, että edes Thomas olisi pelastanut tuota kautta.

Osaltani kuitenkin päätän aiheen tähän. Rupeaa jo oksettamaan, kun nuo muistot palavat.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Katsopas vain, vuoden floppi Pirnes tehnyt tänään voittomaalin alivoimalla. Ei jatkoon...

Ottakaa tämä kaikessa rauhassa talteen, mutta syön hatullisen paskaa, jos Ossi Saarinen ei lyö itseään läpi ensi kaudella. Way to go, Ossi!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
"Erikoistilannepelaaminen tulee paranemaan varmasti, kunhan käytämme siihen enemmän aikaa ja katsomme videoita."

Näin Aravirta Jokerit.comissa. Annetaan anteeksi futuurin käyttö (oli sitten toimittajan tai Aran virhe), asia on kuitenkin melko selvä. En olisi huolissani vielä erikoistilannepelaamisesta, kun ei sitä selvästikään ole tosiaan juurikaan harjoiteltu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En olisi huolissani vielä erikoistilannepelaamisesta, kun ei sitä selvästikään ole tosiaan juurikaan harjoiteltu.
Minä olen huolissani päävalmentajan kompetenssista, jos erikoistilannepelaamista ei ole harjoiteltu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös