Hammaslääkärin tuskat

  • 5 289
  • 18

Pelkäätkö hammaslääkäriä?

  • Pelkään.

    Ääniä: 60 39,0%
  • En pelkää

    Ääniä: 57 37,0%
  • Kanada.

    Ääniä: 37 24,0%

  • Äänestäjiä
    154

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Omia juttuja hammaslääkäreistä kehiin. Hirveät tapahtumat ja se särky. Minulla on torstaina hammaslääkäri ja oikeesti pelkään sitä tapahtumaa. Mitäs teille on tapahtunut?
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Pakko myöntää, usein on tullu sanottua "Ai niin, mullahan oli tänään hammaslääkäri voi "harmi" kun en muistanu mennä"
 

Peach

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa ja hallista toiseen: Blues, Jokerit, Hifk
Vihje kaikille viisaudenhampaan poistoon meneville. Toimenpiteen voi hoitaa myös niin, että siitä ei muista mitään.

Huomasin, että Suljetulla osastolla oli aiheesta kirjoitettu kauhutarinoita. Neljän viisaudenhampaan poiston jälkeen luulen tietäväni aiheesta jotain. Viimeinen poistettiin Dormicum nimisen lääkkeen vaikutuksen alaisena ja toimenpiteestä ei ole juuri muita muistikuvia kuin hihittely ja lääkärin kehotus, että älä syö sitä tuppoa.

Tabletti 10 minuuttia ennen puudutusta, ilmeisesti käskyjä pystyy ottamaan vastaan, koska itse olin kävellyt kyllä pois huoneesta makoilemaan ja odottamaan saattajaa. Yksin ei kyllä sinä päivänä voi olla, koska on aivan sekaisin. Samaista lääkettä käytetään nykyään esim. vatsatähystyksissä jos ei pysty nielemään letkua. Tämän lääkkeen sai siis aivan kunnallisella puolella, yksityiset lekurit käyttää "humautusta" joka annetaan suoraan suoneen, suhteellisen kallis vaihtoehto käsittääkseni.

Suosittelen siis kaikille, niin ei tarvitse pelätä viisurin poistoa ja pahimmassa tapauksessa lykätä toimenpidettä niin, että koko kaluston joutuu uusimaan.
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Ei juuri tule hammaslääkäristä muuta mieleen kuin SE VIHLOVA TUSKA joka kalvaa sieluun asti!

Suomessa asiat ovat kuitenkin suhteellisen hyvin, vaikka esimerkiksi puudutusta joutuu joskus lähes anelemaan...

Vanhempani asuivat ennen Lähi-idässä ja kerran siellä käydessäni sattuivat menemään hammaslääkäriin jossa oli aika varattuna 'kiillotukseen' tai johonkin vastaavaan minkä oli tarkoitus ehkäistä reikien syntymistä.

Käytin sitten itsekin tilaisuuden hyväkseni. Kiinalaisen näköinen hoitsu hoitikin homman varsin hyvin, kunnes koneesta alkoi nousta savua. Hän komensi minua pistämään silmäni kiinni ja olemaan hetken hengittämättä. Yritin viisaana poikana myös sulkea suuni, mutta se ei onnistunut kun se oli täynnä sormia ja vekottimia. Viiden sekunnin päästä tunsin kuinka kasvoilleni leijaili tuntemattomia hiutaleita; onneksi hoitaja peitti suuni kämmenellään.

Kasvoni pyyhittiin harjalla, jonka jälkeen homma jatkui kuin mitään ei olisi tapahtunut. Savun tulokin oli jo lakannut ja vain pistävä haju oli merkkinä siitä, että jotain oli tapahtunut.

Mitään komplikaatioita ei tapahtumasta kuitenkaan tullut, paitsi että sain taas yhden syyn lisää vältellä hammaslääkäriä.

Oletteko muuten nähneet kauhuleffan "Hammaslääkäri"? En suosittele sitä jos aika lekurille on varattuna, sillä se sisältää paljon 'hoitovirheitä' poran äänillä höystettynä....
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Peach
Vihje kaikille viisaudenhampaan poistoon meneville. Toimenpiteen voi hoitaa myös niin, että siitä ei muista mitään.

Huomasin, että Suljetulla osastolla oli aiheesta kirjoitettu kauhutarinoita. Neljän viisaudenhampaan poiston jälkeen luulen tietäväni aiheesta jotain. Viimeinen poistettiin Dormicum nimisen lääkkeen vaikutuksen alaisena ja toimenpiteestä ei ole juuri muita muistikuvia kuin hihittely ja lääkärin kehotus, että älä syö sitä tuppoa.

Tabletti 10 minuuttia ennen puudutusta, ilmeisesti käskyjä pystyy ottamaan vastaan, koska itse olin kävellyt kyllä pois huoneesta makoilemaan ja odottamaan saattajaa. Yksin ei kyllä sinä päivänä voi olla, koska on aivan sekaisin. Samaista lääkettä käytetään nykyään esim. vatsatähystyksissä jos ei pysty nielemään letkua. Tämän lääkkeen sai siis aivan kunnallisella puolella, yksityiset lekurit käyttää "humautusta" joka annetaan suoraan suoneen, suhteellisen kallis vaihtoehto käsittääkseni.

Suosittelen siis kaikille, niin ei tarvitse pelätä viisurin poistoa ja pahimmassa tapauksessa lykätä toimenpidettä niin, että koko kaluston joutuu uusimaan.
Mulle on tehty tommoinen vatsatähystys mutta eivätpä edes tarjonneet mitään pilleriä vaikka en meinannut millään saada nieltyä sitä pirun letkua..
Pitääpä ottaa asia puheeksi jos joskus vielä joutuu kyseiseen helvettiin...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hammaslääkärissä käynti on inhottava kokemus, mutta kun oikein helvetisti särkee, niin kyllä senkin kestää. Se kummallinen juttu siinä on, että kun hammassärky iskee, niin odotushuoneessa se yhtäkkiä katoaa.

Tämä ei mitenkään liity hammaslääkäriin, mutta sama juttu on normaalisti lääkärissä, kun menee mankumaan sairaslomaa. Jo kummasti kuume, yskä, nuha ja kurkkukipu katoaa, kun vuoroaan odottaa.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hammaslääkäri ei pelota nykyisin pätkääkään, kun on mahdollista saada puudutus. Vähänhän se nipistää, kun neulalla tyrkätään puudutusaineet ikeniin, mutta se nyt ei paljoakaan stressaa. Viisaudenhampaat lähti muutaman puudutuspiikin turvin vain nykäisemällä pois. Se oli helpoin hammaslääkärireissu meikäläisellä. Tätä nykyä en siis annan tehdä mitään ilman puudutusta - ja siksi ei hampilääkärikään hirvitä.
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Vaikka ikää ei minulla vielä kovin montaa vuotta ole, olen ehtinyt istua hammaslääkärin tuolissa kohtalaisen monta kertaa. Eikä koskaan siihen ole ollut mukava mennä. Yhteensä pikkusen alle kymmenen vuotta mulla oli kaikenlaista rautaa suussa, unohtamatta parin ylimääräisen hampaan poisLEIKKAUSTA ja niitä hampaita, mitkä ei riviin mahtunut (vaikka olis pitänyt).. mutta ei siitä mtn kammoa tullut. Onneksi. Vielä olisi parin viisaudenhampaan pois nyhtämiset, mutta onneksi olen siinä luulossa, ettei se noille tähänastisille väkertämiselle vertaa lyö.

..mutta kyllä sitä kehtaa nyt hymyilläkin.:)
 

Mai

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En pelkää hammaslääkäriä, mutta kaikkia piikkejä ja neuloja sitäkin enemmän,jo viikkoakin ennen rokotuksia yms. on kamala pelkotila päällä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime yönä näin asiaan liittyvän unen:
Olin tunnilla ja yskäisin, jolloin suusta lensi hammas.
Laitoin käden suuhun ja kouraan tarttui kolme hammasta lisää. Eli siis hampaat oli irti. Heräsin ja menin tarkistamaan peilistä ja suussa oli neljän hampaan mentävä aukko. Sitten heräsin oikeasti ja huomasin että ei ollut hampaat irronnut..:0
 

sami.to

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Allikaattori, Canadiens, Suomen Maajoukkue
Nyt nostetaan vuosia vanha ketju ylös.

Tuli vain tuossa mieleeni, kun ihmisiä menee ja tulee hammaslääkäristä jatkuvasti, mutta minä käyn siellä melko harvoin.. Kävinkin miettimään asioita.. Olenko minä ainut, joka todella pitää hammaslääkäristä? Siis aina olen todella innoissani, kun sinne menen.. Onko ketään muita tällaisia kummajaisia kiekkofanien joukoissa, jotka todella pitävät hammaslääkärikäynneistä?
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se varsinaisesti pelota, mutta menen hammaslääkärille vasta kun joku oikeasti pakottaa. Joo, sen näkee ehkä suustakin.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
22.12. pääsee smasa taas virkistämään muistia siitä, että oliko hammaslääkärissä olo kivuliasta. Tähän asti ei ole kovin suuria operaatioita tarvinut tehdä, onneksi. Viimeksi hammaskiveä poistettiin jollakin überlaitteella, ultraäänellä tms. ja se pisti kyllä hampaat vihlomaan.

Eihän siinä tuolissa olo mukavaa ole, mutta en varsinaisesti pelkääkään hammaslääkäriin menoa. Ehkä parempi niin, että hoidattaa niitä hampaitaan, kuin se, että ne joudutaan myöhemmin nyhtämään pois puolimätinä. Vuosi sitten tarkastuksen yhteydessä taisin olla hampilääkäri-tädin tuolissa about kolme minuuttia; pikainen hammaskiven poisto ja "kiitos tämä olikin sitten tässä".
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
En nyt sanoisi että pidän hammaslääkärillä käynnistä mutta mitään kammoakaan ei ole tullut kun hampaissa on reilu 30 ikävuoden jälkeen paikkoja vain kaksi. Normaalikäynti sisältää tarkastuksen ja hammaskivien poiston, joka ei juurikaan satu vaikka täti repii välillä niin että tuntuu leukaluu lähtevän irti. Säännöllisissä tarkastuksissa kannattaa käydä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei pelota hammaslääkäri.

Toisessa ketjussa olen vähän viime aikojen hammaslääkärikäynneistäni puhunutkin, ja itselläni kaikki hoitui kivuttomasti.
Minulla on tältä erää kuitenkin käynnit takana päin, ja hampaat kunnossa.
Kaikille jotka tuskailevat hammaslääkäriin menemisen, kanssa niin rohkeasti vain vastaanotolle.
Jutelkaa hammaslääkärin kanssa, ja oppikaa luottamaan häneen. Tämän jälkeen sinne on paljon helpomi mennä.

Itselläni oli todella mukava hammaslääkäri, joka laittoi puudutuksen jos halusi, ja lisäsi sitä, jos oli tarvetta.
Juurihoidossa oli pari kertaa pieniä kipuja, mutta ei läheskään niin sirua, kuin se vihvola kipu, joka iskee aina keskellä yötä, kun pitäisi saada nukutuksi.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Pelkään. En oikeastaan osaa sanoa, mistä tämä johtuu, koska rationaalisesti ajateltuna eihän nuo nyt niin kauheita paikkoja ole.

Onneksi minut on siunattu hyvillä hampailla eikä tarvitse usein vierailla...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joskus pikkusena puraisin hammaslääkäriä sormeen...

Itseäni ei tuo kipu niin pelota, mutta ennen kaikkea sen poran ääni...auts...

Yleensä tarjoaa aurinkolaseja, jos haluaa käyttää. Kun se valo häikäisee.
Mutta kysynpä vaan, että miksei tarjota kuulosuojaimia?
Kuulosuojaimia mieluiten haluaisin,niin ei tuo poran ääni kuuluisi ainakaan niin voimakkaasti.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Oman hammaslaakari-tarinani voisi jakaa kolmeen osaan:

Ala-aste ja ylaaste:

Pelkasin niita naisia ihan hirveesti ja "unohtelin" menna vastaanotolle. Hampaat oli sita vastaavassa kunnossa.

Varhais-aikuisuus:

Kavin kahdesti ilokaasulla hoystetyssa remontissa ja pari kertaa ihan vaan puudutuksella hoidetussa hoidossa. Hampaat tuli hyvaan kuntoon. Vaihtoivat viela bakteerikannankin suuhun, joten eipa reikia ole sen jalkeen juurikaan ollut.

30v-38v: Kavin (en asunut enaa Suomessa) muutamaan kertaan vaihdatuttamassa paikkoja toisiin (valkoisiin) ja kaksi pienta reikaa paikattiin. Kaikki nama ilman puudutuksia. Tama ruotsalainen hammaslaakari oli loistava, kertakaikkiaan! Nyt pitais taas menna tarkastukseen ja valkasuun. Tosin swea-mamma ei pida vastaanottoaan taalla...

Vastasin "en pelkaa", silla en ole pelannyt hammaslaakaria enaa niiden ilokaasuhoitojen jalkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös